Hier ben ik het volledig mee eens. Je moet dit natuurlijk wel gefaseerd doen en niet pats boem afschaffen. Dan zit misschien 50% van de huizenbezitters diep in de problemen. Dan heb je nog een groter probleem. Maar je moet met een regel komen voor de lange termijn zodat men zich kan aanpassen en men weet waar men aan toe is.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:40 schreef RemcoDelft het volgende:
De HRA moet niet alleen voor starters worden afgeschaft, maar natuurlijk voor iedereen. Anders wordt het wel een zeer oneerlijke regel...
Ok... je hebt gelijk dat je misschien in de huidige markt voor een enorm kapitaal ook een klein appartementje zou kunnen kopen. De vraag is dan alsnog of het niet gewoon te duur is. Als je als gezin met een modaal inkomen geen gezinswoning kan kopen dan zijn prijzen gewoon te duur.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:52 schreef Basp1 het volgende:
Prijzen zijn heel wat anders als financierbaarheid.
Basp1 is een aardige user hoor... laten we hem vooral vriendelijk proberen te verlossen van sommige misvattingenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Rentevrij aflossingsvrij lenen zodat de prijzen onbeperkt verder kunnen stijgen... Wow jouw hoofd zit echt diep knel in de huizenbubbel!
Huizen zouden in jou wereldvisie toch in prijs moeten afnemen omdat ze ouder worden. Misschien gebeurd dat ook wel met het door mij bedachte scenario en is de rest wat je hier bedenkt dus totaal niet relevant.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:53 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Wacht even.... snap je nu werkelijk niet dat de prijs bepaald word door wat mensen gefinancierd kunnen krijgen? Hoeveel mensen ken jij die even cash hun woning betaald hebben? Te weinig gefinancierd krijgen staat dus gelijk aan te hoge huizenprijzen.
De rente op 0%? dat is prima zolang er geen monetaire inflatie is m.a.w. er mag geen geldgroei zijn, anders krijg je nl. gewoon een deel van je huis cadeau en dat is natuurlijk niet normaal. Dat is diefstal van spaarders die hun geld dan wel in waarde zien afnemen.
In principe ben ik voorstander van het afschaffen van vrijwel alle regelgeving op de woningmarkt: alle subsidies, bijtellingen en heffingen d'r in een keer afgooien. En als de overheid dat niet benut als meevaller van 20 miljard, maar het gewoon een correctie (vereenvoudiging!) van de algehele belastingen laat terugvloeien naar de burgers, zal dit voor de meeste mensen heel weinig uitmaken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hier ben ik het volledig mee eens. Je moet dit natuurlijk wel gefaseerd doen en niet pats boem afschaffen. Dan zit misschien 50% van de huizenbezitters diep in de problemen. Dan heb je nog een groter probleem. Maar je moet met een regel komen voor de lange termijn zodat men zich kan aanpassen en men weet waar men aan toe is.
Het probleem is alleen als je dit doet je direct een diepe depressie veroorzaakt waardoor de overheid geen centjes belasting meer zal beuren, en we er allemaal driftig op achteruitborduren. Behalve degenen die speculeren op een prijsdaling, natuurlijkquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In principe ben ik voorstander van het afschaffen van vrijwel alle regelgeving op de woningmarkt: alle subsidies, bijtellingen en heffingen d'r in een keer afgooien. En als de overheid dat niet benut als meevaller van 20 miljard, maar het gewoon een correctie (vereenvoudiging!) van de algehele belastingen laat terugvloeien naar de burgers, zal dit voor de meeste mensen heel weinig uitmaken.
Ik zeg nog steeds: schaf de HRA en huurtoeslag af, en verlaag de belastingen en verhoog de uitkeringen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hier ben ik het volledig mee eens. Je moet dit natuurlijk wel gefaseerd doen en niet pats boem afschaffen. Dan zit misschien 50% van de huizenbezitters diep in de problemen. Dan heb je nog een groter probleem. Maar je moet met een regel komen voor de lange termijn zodat men zich kan aanpassen en men weet waar men aan toe is.
Ik zeg gewoon afbouwen die handel elk jaar 1 ton eraf beginnend bij het miljoen, en stoppen bij 3 ton, zodat starters in de randstad ook nog een appartement kunnen kopen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zeg nog steeds: schaf de HRA en huurtoeslag af, en verlaag de belastingen en verhoog de uitkeringen.
Per saldo blijven koopwoningen en huurwoningen even goed betaalbaar. Door de lagere belastingen en hogere uitkeringen kan men namelijk zelf bepalen of ze het willen uitgeven aan wonen (of niet).
Die kunnen, als jouw idee doorgezet word, daar dan echt wel een appartement kopenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:42 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon afbouwen die handel elk jaar 1 ton eraf beginnend bij het miljoen, en stoppen bij 3 ton, zodat starters in de randstad ook nog een appartement kunnen kopen.
Dat zouden ze ook kunnen als het geheel af wordt geschaft.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:42 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
zodat starters in de randstad ook nog een appartement kunnen kopen.
Ik zeg, gooi de woonbijtelling omhoog om de verlaging van de OV belasting permanent te financieren en af te schaffenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:42 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon afbouwen die handel elk jaar 1 ton eraf beginnend bij het miljoen, en stoppen bij 3 ton, zodat starters in de randstad ook nog een appartement kunnen kopen.
Zou ook kunnen jahquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zeg, gooi de woonbijtelling omhoog om de verlaging van de OV belasting permanent te financieren en af te schaffen
http://www.wozinformatie.(...)temID=7352&bc=nieuws
Ik zeg, schaf ook die achterlijke woonbijtelling af.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
Ik zeg, gooi de woonbijtelling omhoog om de verlaging van de OV belasting permanent te financieren en af te schaffen
kleine correctiequote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zeg, schaf ook die achterlijke woonbijtelling en achterlijke aftrek af.
Ik zeg: schaf alle subsidies, belastingen en toelagen af. Kijk hoeveel je netto als staat overhoudt en verlaag daar de IB van. Goed voor de markt, de doorstroming, de concurrentiepositie. En vanwege het beter functioneren van de markt en het niet maken van overheadkosten (rondpompkosten), gaat netto het geheel van het volk er op vooruit.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zeg, schaf ook die achterlijke woonbijtelling af.
(Men betaald toch al OZB, waarom dan ook nog een keer HWF)
Inderdaad. De huizenlobby schreeuwt altijd wel dat huren weggegooid geld is, maar rekenen ze voortaan ook even de verloren arbeidsdynamiek door? Als starter op zowel de arbeids -als huizenmarkt zou je wel gek zijn om je CV direct zulke schade toe te brengen: de schade van stilstand (is achteruitgang).quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:12 schreef VirtualMemory het volgende:
Overigens zorgt de zeepbel op de huizenmarkt voor een stagnatie van de economie, mensen nemen nu niet de juiste keuze op basis van economische argumenten. I.p.v. te kunnen verhuizen voor een betere baan blijven ze nu plakken in hun minder betaalde baan of gaan ze dagelijks uren in de file staan..... een goed beleid van onze rechts liberale regering
Vraag: Als de scheefhuurder een hogere huur krijgt opgelegd, en hij besluit na een paar maanden te verkassen naar een koopwoning, blijft de verhoogde huur van de sociale woning die hij achterlaat dan op hetzelfde niveau?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar gaat het kabinet weer, de koopwoningenmarkt stimuleren.
En daarom dus de overdrachtsbelasting (=verhuisboete) naar 0%quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:45 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Inderdaad. De huizenlobby schreeuwt altijd wel dat huren weggegooid geld is, maar rekenen ze voortaan ook even de verloren arbeidsdynamiek door? Als starter op zowel de arbeids -als huizenmarkt zou je wel gek zijn om je CV direct zulke schade toe te brengen: de schade van stilstand (is achteruitgang).
Na 30 jaar geen woonlasten meer? Lijkt me best goed voor je welvaartspostitie, met name omdat tegen die tijd de huren zijn verdrievoudigd.quote:Hamvraag: Hoe is het je vastklampen aan een paar meter grond en een stapel bakstenen in Nederland goed voor je welvaartspositie?
Een duidelijke signaal (noodmaatregel) dat de huizenmarkt gaat crashen. Alles wordt uit de kast gehaald om maar mensen over de streep te trekken. Puur een maatregel om hun eigen achterban tevreden te stellen zodat hun huisje niet in waarde daalt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Gaat dus ook gelden voor zittende huurders, en niet alleen voor nieuwe huurders.
Een woning heeft een maximale huur. Maar de huur mag per jaar maar met het vastgestelde percentage verhoogd worden. Dat wordt nu omzeild door de maximale verhoging te vergroten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:47 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Vraag: Als de scheefhuurder een hogere huur krijgt opgelegd, en hij besluit na een paar maanden te verkassen naar een koopwoning, blijft de verhoogde huur van de sociale woning die hij achterlaat dan op hetzelfde niveau?
30 jaar gebonden zijn aan dezelfde werkregio is niet meer van deze tijd.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Na 30 jaar geen woonlasten meer? Lijkt me best goed voor je welvaartspostitie, met name omdat tegen die tijd de huren zijn verdrievoudigd.
Onzin natuurlijk. Dit is bedoelt om mensen die in de sociale woningbouw zitten en er inmiddels niet meer in thuis horen door een verhoogd inkomen plaats te laten maken voor mensen die het wel nodig hebben.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:51 schreef BeffJeck het volgende:
Een duidelijke signaal (noodmaatregel) dat de huizenmarkt gaat crashen. Alles wordt uit de kast gehaald om maar mensen over de streep te trekken. Puur een maatregel om hun eigen achterban tevreden te stellen zodat hun huisje niet in waarde daalt.
Voor 95% van de mensen wel hoor.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:55 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
30 jaar gebonden zijn aan dezelfde werkregio is niet meer van deze tijd.
Zo groot is NL niet hoor. Alsje lekker een beetje centraal woont, is er niets aan het handje...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:55 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
30 jaar gebonden zijn aan dezelfde werkregio is niet meer van deze tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |