Tegenwoordig moet je wiet telen om je woning te kunnen betalenquote:
Als huurder verlies je dan alleen ook nog je woning. Mensen die iets gekocht hebben tot nu toe nog niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:13 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je wiet telen om je woning te kunnen betalen
Ik wacht wel op officiele cijfers, i.p.v. de belangenclub NVM.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de krant van gisteren, de makelaars krijgen het namelijk druk druk druk![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Geen scanner dus foto van de 5MP GSM
Daar gaat het kabinet weer, de koopwoningenmarkt stimulerenquote:Huren 5 procent extra omhoog tegen scheefhuurders
Huren mogen volgend jaar vijf procent extra worden verhoogd, bovenop de jaarlijkse inflatiecorrectie. Het gaat om woningen van huishoudens met een inkomen vanaf 43 duizend euro. Dat heeft de ministerraad vrijdag besloten als maatregel tegen scheefhuren, mensen met een hoger inkomen die in een goedkope woning zitten.
De maatregel was al aangekondigd in het regeerakkoord en gaat op 1 juli 2012 in. Verhuurders kunnen aan de Belastingdienst vragen of huurders gezamenlijk meer of minder dan 43 duizend euro per jaar verdienen.
Het kabinet verwacht niet dat de huren ook daadwerkelijk met vijf procent plus de 1,3 procent inflatie stijgen. De huren liggen doorgaans flink onder de maximaal toegestane huurprijs.
Goede maatregel. Alleen jammer dat het niet een totaalpakket is, waar vervallen van hra bijhoort.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar gaat het kabinet weer, de koopwoningenmarkt stimuleren.
Je bedoelt afbouwen van de HRA neem ik aan?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Goede maatregel. Alleen jammer dat het niet een totaalpakket is, waar vervallen van hra bijhoort.
Mensen zijn zo gebrainwashed door de media en belanghebbenden dat ze inderdaad zijn gaan geloven dat stijgende huizenprijzen iets fantastisch is. Dat het een pyramidespel is lijkt men niet te beseffen, pyramidespelen werken prima zolang er maar grotere sukkels gevonden worden om deel te laten nemen. De crash komt er aan en de kater is onafwendbaarquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik wacht wel op officiele cijfers, i.p.v. de belangenclub NVM.
"De prijzen zijn hoger, de markt veert op"... Stel mafketels! In de trant van: "Brood wordt duurder, wat fijn"...
Waarom is het niet gewoon een goed idee om die huizen te bouwen waar de markt om vraagt?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Goede maatregel. Alleen jammer dat het niet een totaalpakket is, waar vervallen van hra bijhoort.
Vervallen voor nieuwe hypotheken. In rap tempo afbouwen voor bestaande hypotheken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt afbouwen van de HRA neem ik aan?
aangezien de markt nu op slot zit zou ik dan concluderen dat de markt niet op nieuwe woningen zit te wachten, wil je nu een bouwstop afkondigen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:20 schreef VirtualMemory het volgende:
Waarom is het niet gewoon een goed idee om die huizen te bouwen waar de markt om vraagt?
Ik vrees dat als de HRA plotseling stopgezet wordt het helemaal moeilijk wordt voor de huizenmarkt om weer op gang te komen. Je zou dan immers zo lang mogelijk moeten blijven zitten waar je zit met je hypotheek om zo lang mogelijk belastingvoordeel te kunnen genieten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Vervallen voor nieuwe hypotheken. In rap tempo afbouwen voor bestaande hypotheken.
^^ Hier spreekt de huizenbezitter...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
aangezien de markt nu op slot zit zou ik dan concluderen dat de markt niet op nieuwe woningen zit te wachten, wil je nu een bouwstop afkondigen?
De HRA moet niet alleen voor starters worden afgeschaft, maar natuurlijk voor iedereen. Anders wordt het wel een zeer oneerlijke regel...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vrees dat als de HRA plotseling stopgezet wordt het helemaal moeilijk wordt voor de huizenmarkt om weer op gang te komen. Je zou dan immers zo lang mogelijk moeten blijven zitten waar je zit met je hypotheek om zo lang mogelijk belastingvoordeel te kunnen genieten.
Daarom moet dat belastingvoordeel voor bestaande hypotheken ook zo snel mogelijk afgebouwd imo. Liever ineens weg maar daarmee geef je mensen te weinig tojd om te schakelen denk ik.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vrees dat als de HRA plotseling stopgezet wordt het helemaal moeilijk wordt voor de huizenmarkt om weer op gang te komen. Je zou dan immers zo lang mogelijk moeten blijven zitten waar je zit met je hypotheek om zo lang mogelijk belastingvoordeel te kunnen genieten.
De markt zit op slot omdat de prijzen te hoog zijn, er is genoeg vraag naar betaalbare woningen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
aangezien de markt nu op slot zit zou ik dan concluderen dat de markt niet op nieuwe woningen zit te wachten, wil je nu een bouwstop afkondigen?
Je wil dat er veel gezinnen in de problemen komen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Daarom moet dat belastingvoordeel voor bestaande hypotheken ook zo snel mogelijk afgebouwd imo. Liever ineens weg maar daarmee geef je mensen te weinig tojd om te schakelen denk ik.
Overal moet bezuinigd worden. Ik denk dat je een goede hervorming van de huizenmarkt beter nu, rap en voor sommigen wat pijnlijk kan doen dan dat je het blijft pappen en nathouden met publiek geld. My 2 cents.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Je wil dat er veel gezinnen in de problemen komen?
De markt zit niet op slot door de hoge prijzen, maar de verminderde financierbaarheid. Ik zie wel wat in staatshypotheken met rente gewoon op 0 % dan heeft niemand meer voordeel van de hra.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:40 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
De markt zit op slot omdat de prijzen te hoog zijn, er is genoeg vraag naar betaalbare woningen.
Je conclusie dat er geen vraag is naar woningen omdat mensen de te dure woningen niet kunnen betalen is dan ook erg onlogisch.
Dat blijft een lastig vraagstuk. Ik denk nog steeds dat aftoppen over 10, 15 jaar het beste is. Maar daar zou ik dan pas over een paar jaar, als de economie weer wat aantrekt, mee beginnen. Nu is het nog te fragiel en komen er teveel mensen mee in de problemen denk ik.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Daarom moet dat belastingvoordeel voor bestaande hypotheken ook zo snel mogelijk afgebouwd imo. Liever ineens weg maar daarmee geef je mensen te weinig tojd om te schakelen denk ik.
Vraag en aanbod komen niet genoeg samen. De prijzen zijn te hoog.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De markt zit niet op slot door de hoge prijzen, maar de verminderde financierbaarheid. Ik zie wel wat in staatshypotheken met rente gewoon op 0 % dan heeft niemand meer voordeel van de hra.
Ze ontduiken de belasting, in Griekenland doen ze dat ook maar daar hebben we toch ook geen medelijden mee? Face it... de schade van economische crisis komt bij de gewone man en vrouw te liggen... de verantwoordelijke rovers zitten hoog en droog en gaan echt geen stukje welvaart inleveren.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Je wil dat er veel gezinnen in de problemen komen?
Alsof wij opeens gaan kopen omdat de huur met zo'n 25 euro in de maand gaat stijgen, en veel mensen met mij... 5% is opzich minimiem.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar gaat het kabinet weer, de koopwoningenmarkt stimuleren.
Prijzen zijn heel wat anders als financierbaarheid.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Vraag en aanbod komen niet genoeg samen. De prijzen zijn te hoog.
Wacht even.... snap je nu werkelijk niet dat de prijs bepaald word door wat mensen gefinancierd kunnen krijgen? Hoeveel mensen ken jij die even cash hun woning betaald hebben? Te weinig gefinancierd krijgen staat dus gelijk aan te hoge huizenprijzen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De markt zit niet op slot door de hoge prijzen, maar de verminderde financierbaarheid. Ik zie wel wat in staatshypotheken met rente gewoon op 0 % dan heeft niemand meer voordeel van de hra.
Rentevrij aflossingsvrij lenen zodat de prijzen onbeperkt verder kunnen stijgen... Wow jouw hoofd zit echt diep knel in de huizenbubbel!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |