Argumenteren is niet je sterkste kant, niet?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Passen evengoed in mijn rijtje als dat aliens in jouw rijtje thuis horen.
Vergelijkingen maken de jouwe niet, niet?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Argumenteren is niet je sterkste kant, niet?
Dat stel je regelmatig tentoon. Je past hier wat dat betreft goed thuis. Behalve dan je onsympathieke manier van uitlaten.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, sorry, dit is TRU, hier hoef je geen argumenten te hebben, gewoon een mening is genoeg, mits Truth-Correct
Ehm? Misverstand? Ik zeg dat het gewoon mensen zijn die de graancirkels maken, jij vindt het niet zo sophisticated, dus zeg ik doe jij het dan maar ff, in het donker. Ik vind het nl. een hele prestatie om zoiets te maken, als is het dan maar 'n lijnraster (overigens is dat misschien bewust gekozen, het geeft wel 'n bepaald effect. Of lijnen zijn makkelijker te maken in het donker mbv. touwen).quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom? Bewijs maar dat het aliens zijn, wie claimt maakt hard
't Is wel een leuk idee, dat aliens er ook af en toe eentje maken. Je hoeft het ook niet te beperken tot graancirkels; aliens zouden van alles wat je maar kunt verzinnen kunnen doen, zodanig dat het ons niet opvalt (mbv. nanotech). Er is alleen geen enkel bewijs voor.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik?
Ik zie geen reden daarvoor, maar ga het niet uitsluiten.
En alsnog: zou ik aannemen dat aliens graancirkels maken, dan nog denk ik dat de meeste van die dingen door mensen gemaakt zijn. Zo moeilijk is dat ook weer niet, lijkt me.
Klopt. Maar het houdt de deur open om leuk over te speculeren en fantaseren.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:34 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
't Is wel een leuk idee, dat aliens er ook af en toe eentje maken. Je hoeft het ook niet te beperken tot graancirkels; aliens zouden van alles wat je maar kunt verzinnen kunnen doen (mbv. nanotech). Er is alleen geen enkel bewijs voor.
Fantaseren en speculeren is leuk, maar ik zoek op TRU en BNW toch wat concretere dingen. Tot nu toe nog niets tegengekomenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Klopt. Maar het houdt de deur open om leuk over te speculeren en fantaseren.
Die komen ook regelmatig langs, al niet altijd precies zoals je wil.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:38 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Fantaseren en speculeren is leuk, maar ik zoek op TRU en BNW toch wat concretere dingen. Tot nu toe nog niets tegengekomen
Hier de graancirkel in kwestie:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:53 schreef Mxx het volgende:
http://nl.odemagazine.com/doc/0054/een-schitterend-mysterie/
Kort samengevat:
Sommigen mensen denken nog steeds dat de cirkels door mensen worden gemaakt en dat het om een wereldwijde grap zou gaan. Als dat zo is, dan is het in ieder geval een hoogst ingewikkelde grap. De enorme afmetingen - vaak meer dan honderd meter breed - en de uiterst ingewikkelde figuren zijn vrijwel onmogelijk te maken. Zeker niet binnen de tijd die daarvoor staat. Neem de graancirkel die op 7 juli 1996 nabij Stonehenge werd gevonden. De figuur bestond uit 151 cirkels en was in totaal 115 meter breed. En… ontstond op klaarlichte dag binnen een half uur tijd, zoals drie onafhankelijke getuigen beweerden.
Er worden vreemde stoffen in de cirkels aangetroffen, zoals geleiachtige brokken, of een poedervormige neerslag op de planten en op de grond. De poeder bleek siliciumdioxide te zijn, een soort microscopisch kleine glasbolletjes. Ook werd extreem hoge concentraties magnetiet (magnetisch ijzererts) aangetroffen, het soort dat voorkomt als meteorietstof. Dergelijke stof slaat dagelijks vanuit de hogere atmosfeer neer op het aardoppervlak. In sommige graancirkels werden concentraties van meer dan zeshonderd keer normale hoeveelheid aangetroffen. Dit zou kunnen duiden op de aanwezigheid van magnetische velden rondom de graancirkels, die het ijzerhoudende stof aantrekken. De stof legt ook een verband tussen graancirkels en de hogere lagen van de atmosfeer. Zouden graancirkels door magneetvelden en enorme hitte van bovenaf worden gemaakt?
Er zijn zo'n zeventig ooggetuigenverslagen van mensen die graancirkels hebben zien ontstaan. Allen zeggen dat de cirkel in een paar seconden tijd ontstond door iets dat leek op een enorme luchtstroom. Ook was een elektrisch gezoem, een sissend geluid, of een hoog gefluit hoorbaar. Vaak wordt melding gemaakt van een lichtbol of lichtbollen, die ook al meermalen op video zijn vastgelegd.
Voor mij is het duidelijk: ik geloof erin dat het bij sommige cirkels inderdaad mensenwerk is. Maar bij de meesten overduidelijk niet. Vooral de dna 'cirkel' vind ik typerend. Hier had ik al eerder van gehoord en was ik erg van onder de indruk! Het is geweldig dat ze zo hun boodschap overbrengen, omdat ik zeker weet als ze op aarde komen de indruk gewekt wordt dat ze ons willen 'vermoorden'. Wat nergens op slaat. Waarom zouden ze die intentie hebben? Ook is al bij vele situatie's bekend dat ze zelf vermoord worden als ze op aarde komen door de overheid.
Ehm .. hoe moeilijk is het nou om wat magnetiet en andere zaken rond te strooien in een zojuist gemaakte graancirkel ... en daarna wat mensen een valse getuigenis af te laten leggen ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:53 schreef Mxx het volgende:
http://nl.odemagazine.com/doc/0054/een-schitterend-mysterie/
Kort samengevat:
Sommigen mensen denken nog steeds dat de cirkels door mensen worden gemaakt en dat het om een wereldwijde grap zou gaan. Als dat zo is, dan is het in ieder geval een hoogst ingewikkelde grap. De enorme afmetingen - vaak meer dan honderd meter breed - en de uiterst ingewikkelde figuren zijn vrijwel onmogelijk te maken. Zeker niet binnen de tijd die daarvoor staat. Neem de graancirkel die op 7 juli 1996 nabij Stonehenge werd gevonden. De figuur bestond uit 151 cirkels en was in totaal 115 meter breed. En… ontstond op klaarlichte dag binnen een half uur tijd, zoals drie onafhankelijke getuigen beweerden.
Er worden vreemde stoffen in de cirkels aangetroffen, zoals geleiachtige brokken, of een poedervormige neerslag op de planten en op de grond. De poeder bleek siliciumdioxide te zijn, een soort microscopisch kleine glasbolletjes. Ook werd extreem hoge concentraties magnetiet (magnetisch ijzererts) aangetroffen, het soort dat voorkomt als meteorietstof. Dergelijke stof slaat dagelijks vanuit de hogere atmosfeer neer op het aardoppervlak. In sommige graancirkels werden concentraties van meer dan zeshonderd keer normale hoeveelheid aangetroffen. Dit zou kunnen duiden op de aanwezigheid van magnetische velden rondom de graancirkels, die het ijzerhoudende stof aantrekken. De stof legt ook een verband tussen graancirkels en de hogere lagen van de atmosfeer. Zouden graancirkels door magneetvelden en enorme hitte van bovenaf worden gemaakt?
Er zijn zo'n zeventig ooggetuigenverslagen van mensen die graancirkels hebben zien ontstaan. Allen zeggen dat de cirkel in een paar seconden tijd ontstond door iets dat leek op een enorme luchtstroom. Ook was een elektrisch gezoem, een sissend geluid, of een hoog gefluit hoorbaar. Vaak wordt melding gemaakt van een lichtbol of lichtbollen, die ook al meermalen op video zijn vastgelegd.
Voor mij is het duidelijk: ik geloof erin dat het bij sommige cirkels inderdaad mensenwerk is. Maar bij de meesten overduidelijk niet. Vooral de dna 'cirkel' vind ik typerend. Hier had ik al eerder van gehoord en was ik erg van onder de indruk! Het is geweldig dat ze zo hun boodschap overbrengen, omdat ik zeker weet als ze op aarde komen de indruk gewekt wordt dat ze ons willen 'vermoorden'. Wat nergens op slaat. Waarom zouden ze die intentie hebben? Ook is al bij vele situatie's bekend dat ze zelf vermoord worden als ze op aarde komen door de overheid.
Ja tuurlijk.. Even wat meteorietspul hierneer gooien! Dat is moeilijk te vindenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:29 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Ehm .. hoe moeilijk is het nou om wat magnetiet en andere zaken rond te strooien in een zojuist gemaakte graancirkel ... en daarna wat mensen een valse getuigenis af te laten leggen ...
OK, ik ben overtuigd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:31 schreef Mxx het volgende:
[..]
Ja tuurlijk.. Even wat meteorietspul hierneer gooien! Dat is moeilijk te vinden
Ik zeg niet dat er overtuigend bewijs is voor graancirkels die door aliens worden gemaakt, maar wat denk jij van leger helikopters die regelmatig boven de cirkels worden gespot?quote:
Pics or it didn't happen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er overtuigend bewijs is voor graancirkels die door aliens worden gemaakt, maar wat denk jij van leger helikopters die regelmatig boven de cirkels worden gespot?
Heb jij nog een paar foto's van die ijs/sneeuwcirkels bij de hand? Die waren adembenemend mooi.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er overtuigend bewijs is voor graancirkels die door aliens worden gemaakt, maar wat denk jij van leger helikopters die regelmatig boven de cirkels worden gespot?
Dan moet ik een stuk of vier docu's gaan doorspitten, dus dan is t niet gebeurdquote:
Stonden die niet in deel 1 van dit topic?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb jij nog een paar foto's van die ijs/sneeuwcirkels bij de hand? Die waren adembenemend mooi.
Ik ga wel even zoeken, maar dacht dat jij ze misschien bij de hand had.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Stonden die niet in deel 1 van dit topic?
O thanks! Ga ik die even rustig bekijken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En verder staan er hier een aantal mooie tussen
https://www.google.nl/sea(...)EcULmmDYqb0QWXt4GIDQ
http://www.dailymail.co.u(...)t-patterns-snow.htmlquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En verder staan er hier een aantal mooie tussen
https://www.google.nl/sea(...)EcULmmDYqb0QWXt4GIDQ
Ja ik ben ook in de war. Aangezien graancirkels alleen maar door grappenmakers worden gemaakt, moet het winnen van 100.000 Britse pond toch een eitje zijn?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)t-patterns-snow.html
Die zijn ineens niet door Aliens gemaakt, maar door een kunstenmaker?
Ik ben in de war...
Heb je dit filmpje (7 min) al wel eens gezien?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:31 schreef DarkY.NL het volgende:
Zitten nog steeds leuke Graancirkels bij, wacht alleen nog op de eerste niet wiskundig gerelateerde Graancirkel, zodat in mijn hoofd misschien nog eens de gedachte zou kunnen komen dat het niet door de mens gemaakt is.
Die laatste is inderdaad knap, de gulden snede zou mooi gecreëerd. <-- of hoe het ook heet
Ik heb een boek gevonden waarin de squaring the circle oplossingen worden besproken. Hier is een e-book voorbeeld te zien (even zoeken op squaring):quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:32 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Zitten een paar hele mooie tussen. Toch zijn er in ieder geval een aantal die haast schreeuwen dat ze door mensen gemaakt zijn.
Edit: Ook die anderen bekeken. Interessant, alhoewel ik soms vind dat ze het wel van heel ver halen om zo'n ding te verklaren. Aan het einde van die tweede geven ze nota bene aan dat je vrij eenvoudig "strepen" kunt zien in een aantal man-made cropcircles, maar tegelijkertijd zie je er een aantal voorbij komen met deze strepen die ze dan wel weer serieus ontcijferen. Niet echt consequent, als je 't mij vraagt.
Nee het boek gaat ook niet over het platmaken van graan grappenmaker. Waarom ga jij trouwens niet lekker in ONZ posten, ga je daar toch lekker alles belachelijk maken?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 02:08 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben nog niet aan de boeken over pletten van graan toegekomen. Ik vind boeken over graffiti tags die 's nachts op muren verschijnen minstens zo interessant.
Oh, aangezien jij overal een antwoord op hebt, misschien dat je even kunt helpen bij een uitleg voor de punten die ik aandraag op een post van Terecht:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 02:08 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben nog niet aan de boeken over pletten van graan toegekomen. Ik vind boeken over graffiti tags die 's nachts op muren verschijnen minstens zo interessant.
Omdat er rondom het graancirkel fenomeen een aantal onverklaarbare dingen te vinden zijn. Zo worden er vaak vliegende bollen licht waargenomen rondom de cirkels waarvan een paar op camera zijn vastgelegd en waarvan ook een aantal door getuigen van dichtbij zijn waargenomen.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:23 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik zie die logica nog steeds niet, eerlijk gezegd. Als je geen onderscheid kunt maken tussen boodschappen van buitenaardse wezens en door mensenhanden gemaakte figuren, hoe kun je dan ooit op waardevolle wijze graancirkels interpreteren? Dat lijkt me per definitie onmogelijk.
Even een post hieronder uit een ander topic waarbij ik reageer op iemand die vond dat een direct radiosignaal als communicatie een goed idee zou zijn. Ik zei daarvoor dat je voorzichtig moet zijn als buitenaards ras om jezelf zomaar te introduceren omdat dat onder veel mensen angst en onzekerheid teweeg zou brengen omdat zij technologisch superieur zijn aan ons:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 03:49 schreef BlaZ het volgende:
Waarom zouden Aliens eigenlijk graancirkels maken? Waarom steeds andere patronen?
En waarom steeds andere patronen? Misschien omdat er dan op een gegeven moment steeds minder ruimte overblijft voor de ene uitleg of de ander. Als je 1 cirkel neerlegt met een complex geometrisch patroon, dat is het nog niet zo moeilijk om te geloven dat dat door mensen is gedaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 03:49 schreef BlaZ het volgende:
Waarom zouden Aliens eigenlijk graancirkels maken? Waarom steeds andere patronen?
Ze bewonderen ons en dit is hun blijk van waardering. Onze vrouwen hebben alle reeksen van de Miss Universe gewonnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 03:49 schreef BlaZ het volgende:
quote:Onze vrouwen hebben alle reeksen van de Miss Universe gewonnen.
valt geen speld tussen te krijgen..quote:
Exact deze is voorbij gekomen in de documentaire over UFO's en graancirkels op National Geographic, de maker heeft toegegeven dat het een fake was. Het is gedaan door verschillende beelden te stapelen. Waarom? Gewoon omdat 't kon, voor de kick omdat het publiciteit genereert. Ik zou het ook weleens willen doen, en gewoon kijken welke media en welke gelovigen 'm oppikken hier.quote:btw dat deze nog niet voorbij gekomen is hier.
echt of nep, idk maar wat ik wel weet is dat het filmpje best oud is, ik had m op een cd staan denk eind jaeren 90 gekocht zat bij een boek.
tegenwoordig is het makkelijk te maken.. toen.. idk
jup dat... was mijn reactie in 1999... alleen ehm gebruik je speciale kleurstoffen voor de regenboog.. dat is me nog niet gelukt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
valt geen speld tussen te krijgen..
[ afbeelding ]
[..]
Exact deze is voorbij geweest in de documentaire over UFO's en graancirkels op National Geographic, de maker heeft toegegeven dat het een fake was. Het is gedaan door verschillende beelden te stapelen. Waarom? Gewoon omdat 't kon, voor de kick omdat het publiciteit genereert. Ik zou het ook weleens willen doen, en gewoon kijken welke media en welke gelovigen 'm oppikken hier.
Als er een topic van 10 pagina's aan geweid wordt en mn filmpje wordt verdedigt als 'het bewijs' dan zit ik waarschijnlijk zo achter m'n computer:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
jup dat... was mijn reactie in 1999... alleen ehm gebruik je speciale kleurstoffen voor de regenboog.. dat is me nog niet gelukt.
Bron?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:34 schreef Beathoven het volgende:
Overigens valt alles wat hierboven is gepost onder de eigenschappen van gebogen graan. Incl bepaalde waardes uit metingen en wat allemaal bijzonder wordt geacht
Ik zeg niet dat dat filmpje echt is omdat ik daar geen bewijs voor heb. Wat ik wel weet is dat de persoon die de video gemaakt heeft, dezelfde dag een cafe is ingegaan waar veel "croppies" zich verzamelen en sommige van deze mensen zijn later geinterviewd en zeggen dat de persoon in dat interview in die docu van Natgeo niet lijkt op de persoon die die dag het cafe binnenkwam.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:54 schreef Beathoven het volgende:
Exact deze is voorbij gekomen in de documentaire over UFO's en graancirkels op National Geographic, de maker heeft toegegeven dat het een fake was.
Alles in jouw post over gebogen graan met je vraagtekens en het antwoord in National Geographic - Is it real? UFO's. Giet het eens kieken mien jongquote:
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Alles in jouw post over gebogen graan met je vraagtekens en het antwoord in National Geographic - Is it real? UFO's. Giet het eens kieken mien jong
Geef je m een tip van één regel om iets van National Geographic te gaan kijken, krijg je een persoonlijke dreun op je bek.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]![]()
Je bedoelt die boer die aan t woord komt die laat zien hoe echt platgestampt graan weer naar boven wil groeien, waardoor de groeipunten idd verbuigen?
Jouw wetenschappelijk vermogen laat je in de steek of niet? Ten eerste, de gebogen groeipunten van graancirkel graan staan precies de verkeerde kant op. Het klopt dat plat graan weer naar de zon toe wil groeien maar dan buigt het graan dus precies de verkeerde kant op. De gebogen groeipunten van graancirkel graan zorgen ervoor dat het graan naar beneden komt te liggen en niet naar boven komt te staan.
En daarbij komt dat het weer naar boven groeien van plat graan, iets meer kost dan een paar uur zonlicht. Dus als er 's nachts een cirkel wordt platgestampt en deze wordt in de ochtend ontdekt, dan kan het graan niet zo snel weer naar boven zijn gegroeid. Als dat het geval zou zijn, dan zou de graancirkel niet eens meer goed te zien zijn aangezien het platte graan weer naar boven is gegroeid.
Verbazingwekkend dat jij zoiets simpels mist met al jouw wetenschappelijke intelligentie
quote:Like all good modern myths, conspiracy theories, and lunatic fringe beliefs, the people who continue to hang onto it do so almost purely out of faith and/or sheer, determined douchebaggery. Science has spent a lot of time and effort over the last decade or so to call this phenomenon on its crap.
In 1997, Carl Sagan weighed in on the issue, saying that crop circles were bullshit because there was no proof that aliens made them. Not one shred of evidence compared to the hundreds of cases where hoaxers were either caught or stepped forward to admit to it. Even Bower and Chorley spoke up to say they totally agreed with Sagan. Of course, they might have just been afraid that he would use his super-mutant intelligence to fry their brains from the inside out or something.
Read more: http://www.cracked.com/funny-2785-crop-circles/#ixzz2M10v6M7y
Lekker boeiend dat verhaal van Sagan. Het is een feit dat veel graancirkels gewoon gemaakt zijn door mensen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze om die reden alleen allemaal door mensen gemaakt zijn.quote:
Kans dat die overige 5% ook door de mens gemaakt is lijkt me toch wat groterquote:Op woensdag 27 februari 2013 00:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Lekker boeiend dat verhaal van Sagan. Het is een feit dat veel graancirkels gewoon gemaakt zijn door mensen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze om die reden alleen allemaal door mensen gemaakt zijn.
Uit onderzoek blijkt dat 95% van de UFO's verklaarbaar zijn in alledaagse termen, maar 95% is dus niet 100% en dat is iets wat jij continu lijkt te missen.
Daarbij beweer ik ook nergens dat het bewezen is dat graancirkels gemaakt zijn door aliens, maar er is wel circumstantial evidence dat die theorie in ieder geval voor een deel ondersteunt.
Zoals Einstein al zei:
"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it."
Dat is iets dat jij niet lijkt te begrijpen. Ik onderzoek dit fenomeen omdat ik het reuze interessant vind en natuurlijk is het idee van aliens erg spannend. Maar ik ben nog altijd intelligent genoeg om te begrijpen dat je geen conclusies mag trekken zonder onomstotelijk wetenschappelijk bewijs.
En deze disclaimer heb ik al honderd keer geplaatst in dit subforum maar mensen zoals jij lezen daar keer op keer overheen. Moeite met nuance blijkbaar en daar gaat dat citaat van Einstein ook over. Bij is het allemaal erg zwart-wit en dat is niet een teken van een gezonde en volwassen denkwijze.
Tja, misschien is dit juist de manier die ze gebruiken om ons klaar te stomen voor een echt bezoek. Misschien is dit soort rare en dubbelzinnige communicatie wel een eerste stap in het contactleggingsproces.quote:Op woensdag 27 februari 2013 01:14 schreef vosss het volgende:
Zouden die aliens er nooit moe van worden? Ik bedoel ze blijven maar van die dingen maken om zogenaamd dan een boodschap over te brengen, maar ze horen maar niks terug.
Ik zou als alien na een keer of wat toch echt denken fuck it, ik ga een biertje doen ergens!
dudequote:Op woensdag 27 februari 2013 01:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Veel mensen zullen graancirkels gemaakt door aliens een belachelijk idee blijven vinden, maar er is ook een redelijke groep die wel serieus kijkt naar deze theorie.
Loop je toch niet zo op te fokken, joh. Steek je energie liever in 't maken van mooie posts zoals eerder.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Lekker boeiend dat verhaal van Sagan. Het is een feit dat veel graancirkels gewoon gemaakt zijn door mensen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze om die reden alleen allemaal door mensen gemaakt zijn.
Uit onderzoek blijkt dat 95% van de UFO's verklaarbaar zijn in alledaagse termen, maar 95% is dus niet 100% en dat is iets wat jij continu lijkt te missen.
Daarbij beweer ik ook nergens dat het bewezen is dat graancirkels gemaakt zijn door aliens, maar er is wel circumstantial evidence dat die theorie in ieder geval voor een deel ondersteunt.
Zoals Einstein al zei:
"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it."
Dat is iets dat jij niet lijkt te begrijpen. Ik onderzoek dit fenomeen omdat ik het reuze interessant vind en natuurlijk is het idee van aliens erg spannend. Maar ik ben nog altijd intelligent genoeg om te begrijpen dat je geen conclusies mag trekken zonder onomstotelijk wetenschappelijk bewijs.
En deze disclaimer heb ik al honderd keer geplaatst in dit subforum maar mensen zoals jij lezen daar keer op keer overheen. Moeite met nuance blijkbaar en daar gaat dat citaat van Einstein ook over. Bij is het allemaal erg zwart-wit en dat is niet een teken van een gezonde en volwassen denkwijze.
Binnen die 5% vallen sightings waarbij een object vanuit stilstand met enorme snelheid wegschiet, objecten die op grote snelheid haakse bochten maken in de lucht, objecten die in de lucht in tweeën delen of die zich weer samenvoegen, of objecten die de controle over een straaljager kunnen overnemen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 01:52 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Kans dat die overige 5% ook door de mens gemaakt is lijkt me toch wat groter
Ik ben er een groot fan vanquote:Op woensdag 27 februari 2013 01:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Veel mensen zullen graancirkels gemaakt door aliens een belachelijk idee blijven vinden, maar er is ook een redelijke groep die wel serieus kijkt naar deze theorie.
Dat zou 't juist moeten zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:29 schreef Natalie het volgende:
Mag je 't ook 'gewoon' een apart en mooi verschijnsel vinden, of is dat weer te eenvoudig?
Nee.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:43 schreef Beathoven het volgende:
Dat zou 't juist moeten zijn.
Beetje jammer voor die boer alleen en dat potentieel voedsel wordt vernietigd voor een kunstpodium. Al is dat een aanname, ik weet niet of boeren het nog in die staat kunnen oogsten.
Het gaat hier zo te zien om een kleine, simpele formatie. De schade kan dus nog behoorlijk wat hoger uitvallen. & niet één keer ... :quote:De akkerbouwer zegt ervan te balen. ‘Ik kan niets meer doen met de plaatsen waar het graan is platgetrapt.’ In totaal ondervindt de akkerbouwer zo'n 250 euro schade door de graancirkels.
http://www.boerenbusiness(...)99763/dispatcher.asp
Het "ijlt" nog even na dus.quote:De formaties blijven bestaan totdat het gewas door de boer geoogst wordt.
In sommige gevallen blijven nadien nog maandenlang – tot wel twee jaar – blauwdrukken of ‘ghost-formaties’ van de formaties in het veld zichtbaar, zelfs als er het volgend seizoen een ander gewas op hetzelfde veld is ingezaaid.
http://www.cropcirclegrou(...)e-formaties-bestaan/
interessant..en mooi kut.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:59 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Het gaat hier zo te zien om een kleine, simpele formatie. De schade kan dus nog behoorlijk wat hoger uitvallen. & niet één keer ... :
[..]
Het "ijlt" nog even na dus.
Het zou de makers sieren als men de boer schadeloos stelt, is iedereen blij.quote:
Da's nu nog een een goed plan.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:31 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Het zou de makers sieren als men de boer schadeloos stelt, is iedereen blij.
Nou idd!quote:Op zondag 3 maart 2013 18:31 schreef R0N1N het volgende:
edit:
Hoewel niet moet worden vergeten dat sommige er goed aan verdienen. Al die media aandacht. (& geld vragen om op het land te mogen komen kijken.)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |