abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115388094
Weer twee nieuwe van deze maand:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:01:42 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115388353
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 23:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Stonden die niet in deel 1 van dit topic?

En verder staan er hier een aantal mooie tussen :)
https://www.google.nl/sea(...)EcULmmDYqb0QWXt4GIDQ
http://www.dailymail.co.u(...)t-patterns-snow.html
Die zijn ineens niet door Aliens gemaakt, maar door een kunstenmaker?
Ik ben in de war...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_115388888
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

http://www.dailymail.co.u(...)t-patterns-snow.html
Die zijn ineens niet door Aliens gemaakt, maar door een kunstenmaker?
Ik ben in de war...
Ja ik ben ook in de war. Aangezien graancirkels alleen maar door grappenmakers worden gemaakt, moet het winnen van 100.000 Britse pond toch een eitje zijn?

Maak een graancirkel na en win GBP100.000!!

Vreemd genoeg is er weinig animo, dat terwijl er toch meerdere professionele graancirkel groepen actief moeten zijn.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:54:47 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115390202
Ze schijnen zondag te landen,
Zondag 12 aug UFO-landing tijdens eindceremonie olympische spelen?
je kan het ze dan zelf gaan vragen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_115391172
edit: had me voorgenomen dit niet meer te doen.

[ Bericht 96% gewijzigd door Probably_on_pcp op 10-08-2012 22:17:22 ]
pi_115392021
edit -weg-

[ Bericht 56% gewijzigd door Probably_on_pcp op 10-08-2012 22:17:48 ]
pi_115641918
Zitten nog steeds leuke Graancirkels bij, wacht alleen nog op de eerste niet wiskundig gerelateerde Graancirkel, zodat in mijn hoofd misschien nog eens de gedachte zou kunnen komen dat het niet door de mens gemaakt is.

Die laatste is inderdaad knap, de gulden snede zou mooi gecreëerd. <-- of hoe het ook heet :)
pi_115650988
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:31 schreef DarkY.NL het volgende:
Zitten nog steeds leuke Graancirkels bij, wacht alleen nog op de eerste niet wiskundig gerelateerde Graancirkel, zodat in mijn hoofd misschien nog eens de gedachte zou kunnen komen dat het niet door de mens gemaakt is.

Die laatste is inderdaad knap, de gulden snede zou mooi gecreëerd. <-- of hoe het ook heet :)
Heb je dit filmpje (7 min) al wel eens gezien?

pi_123355256
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:32 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Zitten een paar hele mooie tussen :). Toch zijn er in ieder geval een aantal die haast schreeuwen dat ze door mensen gemaakt zijn.

Edit: Ook die anderen bekeken. Interessant, alhoewel ik soms vind dat ze het wel van heel ver halen om zo'n ding te verklaren. Aan het einde van die tweede geven ze nota bene aan dat je vrij eenvoudig "strepen" kunt zien in een aantal man-made cropcircles, maar tegelijkertijd zie je er een aantal voorbij komen met deze strepen die ze dan wel weer serieus ontcijferen. Niet echt consequent, als je 't mij vraagt.
Ik heb een boek gevonden waarin de squaring the circle oplossingen worden besproken. Hier is een e-book voorbeeld te zien (even zoeken op squaring):

http://books.google.nl/bo(...)e&q=squaring&f=false

http://www.amazon.com/Cro(...)cm_cr_pr_product_top
pi_123355508
Ik ben nog niet aan de boeken over pletten van graan toegekomen. Ik vind boeken over graffiti tags die 's nachts op muren verschijnen minstens zo interessant.

[ Bericht 34% gewijzigd door Beathoven op 26-02-2013 02:55:06 ]
pi_123355818
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 02:08 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben nog niet aan de boeken over pletten van graan toegekomen. Ik vind boeken over graffiti tags die 's nachts op muren verschijnen minstens zo interessant.
Nee het boek gaat ook niet over het platmaken van graan grappenmaker. Waarom ga jij trouwens niet lekker in ONZ posten, ga je daar toch lekker alles belachelijk maken?

Trouwens, jij weet toch zo veel? Wat denk jij van dit filmpje?

En dan graag een directe reactie die past bij de inhoud van het filmpje en niet weer een of andere lange saaie anekdote uit dat geweldig interessante leven van je.
pi_123355832
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 02:08 schreef Beathoven het volgende:
Oh, aangezien jij overal een antwoord op hebt, misschien dat je even kunt helpen bij een uitleg voor de punten die ik aandraag op een post van Terecht:

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:23 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik zie die logica nog steeds niet, eerlijk gezegd. Als je geen onderscheid kunt maken tussen boodschappen van buitenaardse wezens en door mensenhanden gemaakte figuren, hoe kun je dan ooit op waardevolle wijze graancirkels interpreteren? Dat lijkt me per definitie onmogelijk.
Omdat er rondom het graancirkel fenomeen een aantal onverklaarbare dingen te vinden zijn. Zo worden er vaak vliegende bollen licht waargenomen rondom de cirkels waarvan een paar op camera zijn vastgelegd en waarvan ook een aantal door getuigen van dichtbij zijn waargenomen.

Ook zijn er enorme cirkels in zeer korte tijd ontstaan. Te kort om zomaar even door mensen gemaakt te zijn lijkt het.

Daarnaast is het graan in sommige cirkels een stuk vanaf de grond gebogen, dus niet platgestampt. Het graan ligt dus 10cm bijv. boven de grond plat. Als je dan de cirkel voor het eerst betreedt, loopt het als diepe sneeuw waarbij je dus wegzakt en waarbij je het graan hoort kraken en kapot gaan onder het gewicht van de mensen. Hoe kunnen mensen daar dan in eerste instantie gelopen hebben om het plat te krijgen?

Ook zijn er overtuigende aanwijzingen dat er een elektromagnetische stralingsbron is gebruikt bij het platmaken van het graan. Dit is vrij goed gedocumenteerd en onderzocht:

Je kunt hierboven zien dat het graan is verbogen bij de groeipunten (de nodes) en sommige van die nodes zijn gebarsten. De theorie is dat het graan in korte tijd heel erg is verwarmd waardoor het vocht in het graan stoom wordt en uiteindelijk is ontsnapt door de gebarsten nodes.

Ook zijn er stralingsmetingen gedaan waarbij het duidelijk is dat de elektromagnetische straling in de cirkel veel groter is dan vlak daarbuiten.

Ook worden er vaak kleine ijzerbolletjes gevonden in de cirkels, waarvan men denkt dat die ook zijn ontstaan door elektromagnetische straling.

Ook worden er vaak legerhelikopters waargenomen bij cirkels. Op zich niet vreemd omdat er legerbasissen soms in de buurt zijn, maar soms gedragen deze zich vrij agressief en proberen ze omstanders weg te jagen.

Ook heeft een BBC presentator een D-notice ontvangen die hem er van weerhield een item uit te zenden over een graancirkel. Een D-notice wordt door de Britse overheid alleen gebruikt om informatie geheim te houden die de nationale veiligheid kan schaden.

Ook is het opvallend dat het overgrote deel van de graancirkels gemaakt zijn boven grondwaterbassins:

Dat terwijl het East-Midlands gedeelte ook vrij productief is met graan, maar daar worden vrijwel geen cirkels gevonden:

Ook schijnen er oplossingen te vinden zijn in graancirkels voor eeuwenoude wiskundige problemen:

TRU / Geometrie in graancirkels

Verder is er nog niemand op de uitdaging ingegaan om een bepaalde graancirkel na te maken onder de omstandigheden dat ie in eerste instantie gemaakt was:

TRU / Maak een graancirkel na en win GBP100.000!!

Verder zijn er nog wat andere moeilijkheden die maar lastig te verklaren zijn zoals weefpatronen:

Is dat onomstotelijk bewijs dat sommige cirkels door aliens zijn gemaakt? Nee natuurlijk niet. Maar er zijn dus wel dingen aan de hand die we niet zomaar kunnen verklaren. En de vliegende bollen licht zijn natuurlijk een bekend iets binnen het UFO fenomeen. Deze bollen werden tijdens WOII al waargenomen en vlogen mee met vliegtuigen. De piloten noemden deze bollen "Foo Fighters".
  dinsdag 26 februari 2013 @ 03:49:11 #238
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_123355848
Waarom zouden Aliens eigenlijk graancirkels maken? Waarom steeds andere patronen?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_123355865
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 03:49 schreef BlaZ het volgende:
Waarom zouden Aliens eigenlijk graancirkels maken? Waarom steeds andere patronen?
Even een post hieronder uit een ander topic waarbij ik reageer op iemand die vond dat een direct radiosignaal als communicatie een goed idee zou zijn. Ik zei daarvoor dat je voorzichtig moet zijn als buitenaards ras om jezelf zomaar te introduceren omdat dat onder veel mensen angst en onzekerheid teweeg zou brengen omdat zij technologisch superieur zijn aan ons:

Een direct radiosignaal is dus jouw strategie voor een voorzichtige introductie in de menselijke geest? Dan lijken graancirkels me een veel betere strategie omdat ze nogal vreemd en indirect zijn en omdat het maar moeilijk te geloven is op het eerste gezicht dat aliens met behulp van graancirkels zouden communiceren.

Met graancirkels heb je een soort van open communicatiekanaal waarmee je weinig risico loopt dat je angst en chaos creëert. De mensen die open staan voor het idee, zullen serieus naar je boodschap luisteren en de mensen die angstig zijn kunnen heel makkelijk terugvallen op het feit dat alle graancirkels zeer waarschijnlijk gehoaxt zijn. Dat is toch geniaal? Op deze rare manier kun je mensen bereiken die niet angstig zijn en je kunt de mensen die wel angstig zijn vermijden omdat je ze een uitweg biedt: graancirkels door aliens is een belachelijk idee dus ze zijn gehoaxt door mensen.

Als buitenaardse wezens de boodschap in het filmpje hieronder, de reactie op Carl Sagan's bericht, zouden terugsturen en zouden uitzenden op tv, voorgelezen door een alien i.p.v. dat het verwerkt is in een graancirkel, dan zou er toch veel minder ruimte zijn voor mensen om hun angst niet onder ogen te hoeven zien?

Door het terug te sturen in de vorm van een graancirkel loop je bijna 0,0 procent kans dat je de Aarde teveel beïnvloedt met je communicatie. Door het terug te sturen in de vorm van een graancirkel geef je iedereen volop de ruimte om zelf te doen met de boodschap wat hij of zij wil. Is iemand niet klaar voor het besef dat we niet alleen zijn? Dan wuif je de boodschap heel makkelijk weg omdat het in de vorm van een graancirkel is gedaan en het lijkt me vrij normaal om graancirkels nogal skeptisch te benaderen.

Daarom zouden graancirkels dus een perfecte communicatiestrategie zijn, omdat ze zoveel ruimte laten voor mensen om dat te doen wat het beste bij hun bewustzijnsniveau past.
pi_123355869
quote:
En waarom steeds andere patronen? Misschien omdat er dan op een gegeven moment steeds minder ruimte overblijft voor de ene uitleg of de ander. Als je 1 cirkel neerlegt met een complex geometrisch patroon, dat is het nog niet zo moeilijk om te geloven dat dat door mensen is gedaan.

Maar wanneer je keer op keer complexe geometrie gebruikt, waarvan sommige voor ons mensen onbekend, dan roep je toch heel nadrukkelijk de vraag op of de cirkels wel door mensen zijn gemaakt.
pi_123356867
quote:
Ze bewonderen ons en dit is hun blijk van waardering. Onze vrouwen hebben alle reeksen van de Miss Universe gewonnen.

Ze volgen ons nieuws en onze kunst. Besluiten in t ergste geval exact hetzelfde kiekje vanuit dezelfde hoek van de steen op mars met een bepaalde schaduwval na te maken met die oude foto in de hand.

Overigens valt alles wat hierboven is gepost onder de eigenschappen van gebogen graan. Incl bepaalde waardes uit metingen en wat allemaal bijzonder wordt geacht National Geographic is er al eens uitgebreid overheen geweest. Graan experts erbij, cirkelmakers die 't in een uurtje fixen. niets bijzonders. Kan allemaal gewoon met een paar man, een uitgetekend patroon, paar piketpaaltjes, paar latten en wat touwtjes. Ultra complexe vormen, we kunnen alles maken. Het meeste is nog niet eens asian-level maar kan er al voor door.

En omdat niemand echt onder de indruk is van een een tekening of een paar spirografische cirkels op papier (in instanbul tekenen "entertainers" ze op papier en loopt iedereen ze voorbij en als ik een paar op mn werk ga tekenen dan staat men ook niet in de rij) krijgen ze ineens volle aanbidding als ze ze in het groot gaan namaken met platgeduwd graan in de broodwinning van een boer.

Waarna de lol er voor de toeschouwer weer af is als hij weet dat t door mensen is gemaakt. Dus hou je t voor jezelf en lees je t wel in de krant of op t internet dat je cirkel is gevonden. Een ondergrondse kunststroming.

Het is een kick.. Zoiets als graffiti maar dan 'met' bewonderaars zoals uit de reactie op mijn graffiti post wel blijkt.

Over graancirkels zijn boeken geschreven, dezelfde kunst op papier vindt geen aftrek en voor boeken over graffiti loopt men ook niet warm. In New York staan nagemaakte Rembrandts op de muren en men loopt er zo voorbij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 26-02-2013 09:12:10 ]
pi_123356932
De documentaire Ancient Aliens laat zijn licht op een gegeven moment schijnen over die enorme tekeningen die in Peru ofzo liggen in de woestijn (ben even niet zeker welk land dit was, kan ook Bolivia zijn ofzo). Die liggen er al honderden jaren heeft onderzoek uitgewezen, maar de tekeningen zijn alleen vanuit een vliegtuig te zien en niet als je er loopt, hoe kan dit?

Dit moet duiden op een vorm van communicatie van buitenaf inderdaad.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 09:01:40 #243
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_123357328
je bedoelt de Nazca lijnen?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_123357344
Ja zou kunnen ja
  dinsdag 26 februari 2013 @ 11:26:16 #245
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_123360701
quote:
Onze vrouwen hebben alle reeksen van de Miss Universe gewonnen.
:D

btw dat deze nog niet voorbij gekomen is hier.
echt of nep, idk maar wat ik wel weet is dat het filmpje best oud is, ik had m op een cd staan denk eind jaeren 90 gekocht zat bij een boek.
tegenwoordig is het makkelijk te maken.. toen.. idk :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_123361541
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:26 schreef theguyver het volgende:

[..]

valt geen speld tussen te krijgen..

quote:
btw dat deze nog niet voorbij gekomen is hier.
echt of nep, idk maar wat ik wel weet is dat het filmpje best oud is, ik had m op een cd staan denk eind jaeren 90 gekocht zat bij een boek.
tegenwoordig is het makkelijk te maken.. toen.. idk :{
Exact deze is voorbij gekomen in de documentaire over UFO's en graancirkels op National Geographic, de maker heeft toegegeven dat het een fake was. Het is gedaan door verschillende beelden te stapelen. Waarom? Gewoon omdat 't kon, voor de kick omdat het publiciteit genereert. Ik zou het ook weleens willen doen, en gewoon kijken welke media en welke gelovigen 'm oppikken hier.

Als er een topic van 10 pagina's aan geweid wordt en mn filmpje wordt verdedigt als 'het bewijs' dan zit ik waarschijnlijk zo achter m'n computer:

Laten we ook eens een graancirkel maken en afwachten.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 11:57:43 #247
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_123361642
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

valt geen speld tussen te krijgen..

[ afbeelding ]

[..]

Exact deze is voorbij geweest in de documentaire over UFO's en graancirkels op National Geographic, de maker heeft toegegeven dat het een fake was. Het is gedaan door verschillende beelden te stapelen. Waarom? Gewoon omdat 't kon, voor de kick omdat het publiciteit genereert. Ik zou het ook weleens willen doen, en gewoon kijken welke media en welke gelovigen 'm oppikken hier.

Als er een topic van 10 pagina's aan geweid wordt en mn filmpje wordt verdedigt als 'het bewijs' dan zit ik waarschijnlijk zo achter m'n computer:

[ afbeelding ]
jup dat... was mijn reactie in 1999... alleen ehm gebruik je speciale kleurstoffen voor de regenboog.. dat is me nog niet gelukt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_123361803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:57 schreef theguyver het volgende:

[..]

jup dat... was mijn reactie in 1999... alleen ehm gebruik je speciale kleurstoffen voor de regenboog.. dat is me nog niet gelukt.

haha mooi werk, welke was 't?
pi_123364488
Zeer indrukwekkend. Ik zou het bijna geloven, ware het niet dat de afgebeelde alien heel sterk op een Hollywood alien lijkt. Groot hoofd, klein lichaam. Als het nou een vorm had waar we nog niet mee bekend waren... tsja.

:{
pi_123365110
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:34 schreef Beathoven het volgende:

Overigens valt alles wat hierboven is gepost onder de eigenschappen van gebogen graan. Incl bepaalde waardes uit metingen en wat allemaal bijzonder wordt geacht
Bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')