abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114829038
Wie deze graancirkel namaakt onder bepaalde voorwaarden, kan GBP100.000 winnen!

Crop Circle Challenge 2012

We are offering £100.000 (one hundred thousand pounds) to anyone who can create the replica of a crop circle called “The Galaxy” that was reported on 12. of August 2001 at Milk Hill, Alton Barnes, in Wiltshire (see the photo beneath).

For the crop circle to be recognized as a “winner” and the prize money to be awarded, certain conditions will have to be met. The challenger must agree to these terms and conditions described below, print them out, sign them as the intention to comply, and email them back. This will serve as proof of their serious intent to take up the challenge as their signed email will be published and made public on this website.

http://www.cropcirclechallenge.co.uk/contest.html

Ben benieuwd. Meerdere groepen schijnen te hebben geclaimd verantwoordelijk te zijn voor deze cirkel, dus er moet er dan toch wel een groep naar voren stappen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 30 juli 2012 @ 00:06:15 #2
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_114829134
Graancirkels maken. :')
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
pi_114829433
Ik zie een sterke daling in gewassenaanvoer dit/volgend jaar.
Google is your friend, abuse your friends
pi_114829449
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:06 schreef Mierenneuker. het volgende:
Graancirkels maken. :')
100.000 pond wat moet je dr mee :')
  maandag 30 juli 2012 @ 00:16:15 #5
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_114829497
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

100.000 pond wat moet je dr mee :')
Het gaat om graancirkels in het algemeen, niet om deze oproep.
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
pi_114829621
lekker. er is al een graanschaarste door de droogte :')
  maandag 30 juli 2012 @ 00:27:23 #7
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_114829972
Die worden toch altijd door aliens gemaakt :?
zo goed..?
pi_114830551
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:27 schreef Diepvriez het volgende:
Die worden toch altijd door aliens gemaakt :?
Daar gaan we nu achter komen :P
  maandag 30 juli 2012 @ 01:23:56 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114831883
Er is 100.000 pond te winnen maar ze kunnen er geen fatsoenlijke site voor neerzetten waardoor je niet gaat twijfelen aan de legitimiteit van de organisatie?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 30 juli 2012 @ 01:44:33 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114832496
In theorie is dit een goed initiatief maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat er ergens een voorwaarde verstopt zit die net dubbel genoeg uit te leggen is dat ze nooit hun geld hoeven weg te geven.

Maar wellicht zijn dit oprechte eerlijke mensen.
pi_114832774
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:44 schreef SpecialK het volgende:
In theorie is dit een goed initiatief maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat er ergens een voorwaarde verstopt zit die net dubbel genoeg uit te leggen is dat ze nooit hun geld hoeven weg te geven.

Maar wellicht zijn dit oprechte eerlijke mensen.
De voorwaarden zijn wel te vinden op de site en die staan nog verder uitgewerkt in het Q&A gedeelte.
  maandag 30 juli 2012 @ 02:01:41 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114832943
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De voorwaarden zijn wel te vinden op de site en die staan nog verder uitgewerkt in het Q&A gedeelte.
Ja dat heb ik gelezen. Neemt niet weg dat er genoeg te goochelen valt.
  maandag 30 juli 2012 @ 02:37:09 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_114833771
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 02:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja dat heb ik gelezen. Neemt niet weg dat er genoeg te goochelen valt.
Misschien hebben ze dat wel geleerd van die Randi
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 30 juli 2012 @ 02:39:25 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114833808
quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2012 02:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Misschien hebben ze dat wel geleerd van die Randi
Leg uit. Zijn er klachten?
  maandag 30 juli 2012 @ 09:04:31 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_114836297
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 02:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Leg uit. Zijn er klachten?
Jouw zorgen over deze uitdaging worden ook al jaren voor de voeten van Randi gegooid maar dan is het uiteraard een heel ander verhaal.
Vrijheid
  maandag 30 juli 2012 @ 09:09:33 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114836366
quote:
17s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Jouw zorgen over deze uitdaging worden ook al jaren voor de voeten van Randi gegooid maar dan is het uiteraard een heel ander verhaal.
Dat is inderdaad een heel ander verhaal omdat Randi ten eerste publiekelijk kan aantonen dat het geld aanwezig is en vervolgens met de deelnemer zelf tot in de puntjes uitwerkt hoe het experiment moet werken. Bovendien wordt dit allemaal op TV vastgelegd. En Randi's challenge bestaat al jaren wat het in mijn ogen (en nu ga ik met technische termen smijten) een hogere serioeussoeheidsgraad geeft
  maandag 30 juli 2012 @ 09:19:47 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_114836487
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een heel ander verhaal omdat Randi ten eerste publiekelijk kan aantonen dat het geld aanwezig is en vervolgens met de deelnemer zelf tot in de puntjes uitwerkt hoe het experiment moet werken. Bovendien wordt dit allemaal op TV vastgelegd. En Randi's challenge bestaat al jaren wat het in mijn ogen een (en nu ga ik met technische termen smijten) hogere serioeussoe-heids graad geeft
Praat het maar weer goed. Het is in grote lijnen gewoon precies hetzelfde als wat Randi doet. Zet geld beschikbaar en schep zelf de voorwaarden. Ga je erop in dan moet je door een ballotagecommissie en daarna wordt er bekeken wat de exacte voorwaarden worden voor men ermee mag starten. En de voorwaarden voor de graancirkel zijn blijkbaar zodanig dat het de originele omstandigheden van de creatie van de graancirkel na bootst.
Vrijheid
  maandag 30 juli 2012 @ 09:28:34 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114836620
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Praat het maar weer goed.
Ik praat niks goed. Heb je mijn reactie niet gelezen? Ik geef gewoon valide argumenten waarom ik het een geloofwaardiger en betrouwbaarder vind. Of mag ik dat niet vinden?

En je toontje bevalt me ook voor geen meter. Alsof ik in the business ben van "dingen goed praten" (lees recht praten wat krom is, wat je daarmee bedoeld). Beetje weinig respect wat je toont voor iemand die consistent met redelijkheid alu-hoedjes topics benaderd. Ga newbies pesten.

quote:
Het is in grote lijnen gewoon precies hetzelfde als wat Randi doet.
Niet helemaal.

quote:
Zet geld beschikbaar en schep zelf de voorwaarden. Ga je erop in dan moet je door een ballotagecommissie en daarna wordt er bekeken wat de exacte voorwaarden worden voor men ermee mag starten. En de voorwaarden voor de graancirkel zijn blijkbaar zodanig dat het de originele omstandigheden van de creatie van de graancirkel na bootst.
Precies. En daarin zit het grootste verschil wat mij betreft. Dat deze challenge iets probeert te benaderen tot aan de imperfecties aan toe (tenzij je na wat onderhandelen wat details kan verschuiven). Alsof de originele makers expres die imperfecties er bewust in hebben gezet dat kan je vooral nooit precies voorspellen waar je fouten gaat maken.

Maar ik geef het de voordeel van de twijfel.

Oh en nog een reden dat ik Randi betrouwbaarder vind: Hij staat er niet om bekend mensen op te lichten. Deze organisatie met de graancirkels... geen idee wie deze mensen zijn.

Telt ook wel zwaar.
  maandag 30 juli 2012 @ 10:35:31 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_114837998
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik praat niks goed. Heb je mijn reactie niet gelezen? Ik geef gewoon valide argumenten waarom ik het een geloofwaardiger en betrouwbaarder vind. Of mag ik dat niet vinden?

En je toontje bevalt me ook voor geen meter. Alsof ik in the business ben van "dingen goed praten" (lees recht praten wat krom is, wat je daarmee bedoeld). Beetje weinig respect wat je toont voor iemand die consistent met redelijkheid alu-hoedjes topics benaderd. Ga newbies pesten.
Ik ga helemaal niemand pesten. Vind het gewoon frappant dat dezelfde argumenten tegen Randi die dan meestal als onzinnig weg worden gezet nu wel gebruikt worden door dezelfde personen. Vind het niet erg verder maar wel grappig. Niets persoonlijks verder, kusje.

quote:
[..]

Precies. En daarin zit het grootste verschil wat mij betreft. Dat deze challenge iets probeert te benaderen tot aan de imperfecties aan toe (tenzij je na wat onderhandelen wat details kan verschuiven). Alsof de originele makers expres die imperfecties er bewust in hebben gezet dat kan je vooral nooit precies voorspellen waar je fouten gaat maken.

Maar ik geef het de voordeel van de twijfel.

Oh en nog een reden dat ik Randi betrouwbaarder vind: Hij staat er niet om bekend mensen op te lichten. Deze organisatie met de graancirkels... geen idee wie deze mensen zijn.

Telt ook wel zwaar.
Ligt er ook maar net aan aan wie je het vraagt wat betreft 'oplichten' (in dit geval meer manipuleren). Maar dat heb je altijd met mensen die een bepaalde positie innemen, die krijgen tegenstanders. Alleen maar menselijk.
Vrijheid
  maandag 30 juli 2012 @ 11:02:12 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114838652
Haha, mooi is dit. :D

Nou kom maar op, diegene die het hebben gemaakt willen vast hun geld wel willen opeisen en maken het gewoon nog een keer!
The truth was in here.
pi_114838859
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:02 schreef Bastard het volgende:
Haha, mooi is dit. :D

Nou kom maar op, diegene die het hebben gemaakt willen vast hun geld wel willen opeisen en maken het gewoon nog een keer!
Nah ... de website is niet professioneel genoeg :{w
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_114839457
Is de 'Galaxy' graancirkel accuraat onderzocht? Zo ja, waar kan ik deze informatie terugvinden?
  maandag 30 juli 2012 @ 11:54:52 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_114840310
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:31 schreef Supertolll het volgende:
Is de 'Galaxy' graancirkel accuraat onderzocht? Zo ja, waar kan ik deze informatie terugvinden?
http://www.sunstar-solutions.com/AOP/MilkHill/milkhill.htm Heb je hier wat aan?
Vrijheid
  maandag 30 juli 2012 @ 12:28:31 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114841635
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ga helemaal niemand pesten. Vind het gewoon frappant dat dezelfde argumenten tegen Randi die dan meestal als onzinnig weg worden gezet nu wel gebruikt worden door dezelfde personen. Vind het niet erg verder maar wel grappig. Niets persoonlijks verder, kusje.

[..]

Ligt er ook maar net aan aan wie je het vraagt wat betreft 'oplichten' (in dit geval meer manipuleren). Maar dat heb je altijd met mensen die een bepaalde positie innemen, die krijgen tegenstanders. Alleen maar menselijk.
Ik vind persoonlijk dat reputatie bij dit soort dingen juist erg belangrijk is. En ik ken deze mensen gewoon niet en James Randi heeft in mijn optiek, of je het nou eens bent of niet in ieder geval wel de reputatie dat hij eerlijk is. En zijn challenge zit nou net iets professioneler in elkaar dan dit.

Sorry maar dat maakt voor mij een gigantisch verschil.
pi_114841879
quote:
Ik had eerder gehoopt op informatie die deze voorwaarden kan onderbouwen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als ik het goed begrijp zijn de volgende voorwaarden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkel en alleen maar gekozen op basis van een schatting van John Vidal.

quote:
Journalist John Vidal, of the London & Manchester 'Guardian' newspaper, seems adamant that the Milk Hill crop formation is a hoax. Mr. Vidal claims that this formation is "one of the more boring and predictable advanced formations made in the past few years". By his estimation, it took a team of six people approximately five hours to make this 400 circle monster.
De andere informatie op de site was niet echt bruikbaar. De link tussen Foraminifera / Hebreeuws / enz. en graancirkels ontgaat me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')