abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109375046
Heel interessant filmpje dat misschien wel 1 van de meest interessante onderdelen van het graancirkel fenomeen belicht; de geavanceerde geometrie die is ontdekt in graancirkels. Het filmpje duurt 7 minuten en is meer dan de moeite waard!

(Het irritante watermerkje verdwijnt na 1 minuut)

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 22 maart 2012 @ 02:30:11 #2
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_109375152
Waarom staat dit in TRU als het wetenschappelijk is?
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  donderdag 22 maart 2012 @ 07:40:18 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109376067
quote:
5s.gif Op donderdag 22 maart 2012 02:30 schreef dikkebroekzak het volgende:
Waarom staat dit in TRU als het wetenschappelijk is?
Iets met graancirkels...
censuur :O
pi_109376162
Graancirkels bijzonder vinden.... zo moeilijk is dat niet te maken.
Er worden bijv. ook wel vaker woorden in gezet dat je via de heli kan bekijken bij bijv. huwelijk aanzoeken enz.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeRakker. op 22-03-2012 07:57:10 ]
  donderdag 22 maart 2012 @ 07:58:11 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109376231
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 07:50 schreef DeRakker. het volgende:
Er worden bijv. ook wel vaker woorden in gezet dat je via de heli kan bekijken bij bijv. huwelijk aanzoeken enz.
Handig als je echtgeno(o)t(e) helikopterpiloot is...
censuur :O
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:52:13 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109376963
Ik kijk het filmpje vanavond even!
The truth was in here.
pi_109393253
quote:
Maar wat denk jij van de oplossingen voor "squaring the circle" die gevonden zijn in graancirkels?
pi_109395820
quote:
Bij sommige graancirkels is het graan 10cm boven de grond verbogen. Wanneer je dan de cirkel instapt, loopt het graan als diepe sneeuw en hoor je het graan kraken en zak je weg. Hoe is dat te maken volgens jou? Hoe kun je op enorme oppervlakken het graan 10cm boven de grond buigen zonder het gelijk weer plat te stampen?
pi_109395861
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Bij sommige graancirkels is het graan 10cm boven de grond verbogen. Wanneer je dan de cirkel instapt, loopt het graan als diepe sneeuw en hoor je het graan kraken en zak je weg. Hoe is dat te maken volgens jou? Hoe kun je op enorme oppervlakken het graan 10cm boven de grond buigen zonder het gelijk weer plat te stampen?
heli erboven vliegen ofzo?
Zullen we trucjes voor zijn... we kunnen naar de maan vliegen dus moet dit ook wel lukken :P
pi_109395972
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:33 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

heli erboven vliegen ofzo?
Zullen we trucjes voor zijn... we kunnen naar de maan vliegen dus moet dit ook wel lukken :P
Ik ben erg benieuwd naar hoe dat kan en jij zegt dat graancirkels niet zo speciaal zijn. Dus kun je misschien toelichten wat voor trucjes dat dan zijn? En een heli erboven vliegen?? Dus 's nachts gaan groepen hoaxers in de weer met een helikopter en weten zo dit soort cirkels te creeeren?

pi_109396213
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd naar hoe dat kan en jij zegt dat graancirkels niet zo speciaal zijn. Dus kun je misschien toelichten wat voor trucjes dat dan zijn? En een heli erboven vliegen?? Dus 's nachts gaan groepen hoaxers in de weer met een helikopter en weten zo dit soort cirkels te creeeren?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Werk van kunstenaars, echt heel mooi gedaan.

Edit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gibson88 op 22-03-2012 18:48:53 ]
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:20:24 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109397722
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De uitleg er ook bij van die kerel over de laatste cirkel zien! Het is enorm ingewikkeld om te tekenen, laat staan in het donker in een veld. Zonder het midden van de cirkel aan te raken.
_O_
The truth was in here.
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:43:15 #13
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109398990
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:43 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Werk van kunstenaars, echt heel mooi gedaan.

Edit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is me daar nogal een verschil in energie voelbaar tussen de foto's van PoP en die spoiler van jou.
pi_109399281
Dus het is niet aannemelijk dat graancirkels door mensen zijn gemaakt, volgens TS? Wie zouden dit dan kunnen doen en waar dienen ze voor?
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:51:54 #15
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109399511
Naar mijn idee, boodschappen van onze familieleden uit andere dimensies.
The Shift.

Ja toe maar, knal me maar neer :Y :')
pi_109399639
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:51 schreef Blaadje11 het volgende:
Naar mijn idee, boodschappen van onze familieleden uit andere dimensies.
The Shift.

Ja toe maar, knal me maar neer :Y :')
Nee hoor, doe ik niet :P

Maar het klinkt een beetje abstract, dat dan weer wel :P
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:58:20 #17
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109399908
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee hoor, doe ik niet :P

Maar het klinkt een beetje abstract, dat dan weer wel :P
Zo voel ik het, simpel.

Ik weet dat geometrie een hoop doet (kan doen) met mensen, dat heb ik ervaren.
En die cirkels zijn niets anders dan geometrie, en aangezien ik geloof in 1heid, oneness, samenwerking, karma (al geloof ik niet in vroegere levens maar wel in meerdere levens), sja.. voor mij is het zo klaar als een klontje (al heb ik, als mens, nog mn vragen uiteraard).
pi_109403670
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:58 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Zo voel ik het, simpel.

Ik weet dat geometrie een hoop doet (kan doen) met mensen, dat heb ik ervaren.
En die cirkels zijn niets anders dan geometrie, en aangezien ik geloof in 1heid, oneness, samenwerking, karma (al geloof ik niet in vroegere levens maar wel in meerdere levens), sja.. voor mij is het zo klaar als een klontje (al heb ik, als mens, nog mn vragen uiteraard).
Ik geloof beslist dat landschap en ook architectuur je geestesgesteldheid kan beinvloeden ja..
  donderdag 22 maart 2012 @ 21:07:22 #19
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109403775
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik geloof beslist dat landschap en ook architectuur je geestesgesteldheid kan beinvloeden ja..
Ook daar ben ik het totaal mee eens (Fung Shui) maar dat was niet wat ik bedoelde :)
pi_109404934
Wat bedoel je dan?
  donderdag 22 maart 2012 @ 21:32:29 #21
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_109405139
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat bedoel je dan?
Hou me niet uit mn slaap! :P

Wat ik schreef kwam uit mn gevoel, heb er even geen woorden voor nu, ben moe.
Als ik het kan verwoorden lees je het, beloofd.
pi_109409745
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind dat je de mens onderschat, met een beetje nadenken is dit echt prima te maken.
Ze hebben jarenlange ervaring, ze worden steeds mooier.
Ik ken de trucjes niet maar ik weet zeker diegene die ze maken wel.

Hier een site dat ik ben tegengekomen van de makers die al meerdere hebben gemaakt:

http://www.skepsis.nl/cirkelmakers.html

quote:
Mijn derde en meest ambitieuze project tot dusver is Fe-Male. Wederom was Schouwen-Duiveland de plek waar het ging gebeuren. Project Fe-Male werd gebruikt als team-building project voor het technisch ontwerp- en adviesbureau waar ik werkzaam ben. Met acht mannen en zeven vrouwen dit keer. De voorbereiding leek veel op die van het eerste jaar, alleen ging het nu sneller, de software was verbeterd en we wisten wat ons te wachten stond. Door ervaring wijs geworden konden we ook onze gereedschappen voor de walsnacht sterk verbeteren. Dit resulteerde er uiteindelijk in dat we een uur voor zonsopgang al klaar waren.
Gewoon gebruikt voor team-building _O_

Verder staat er ook hoe het ongeveer gemaakt wordt.

http://www.circlemakers.org/guide.html

Hier nog een guide om cirkels te maken.

Menselijke activiteit

quote:
Zoals duidelijk mogen zijn is er maar een verklaring voor het ontstaan van graancirkels en dat is de ongebreidelde creativiteit van de menselijke geest. Echte kunstenaars zien de wereld als hun pallet en de voorwerpen op de aarde als materiaal om te gebruiken. In groepen van soms wel 50 tot 60 man worden de graancirkels aangelegd. Dat zijn overigens bijna militaire operaties want het is precisiewerk en bovendien moet het in korte tijd gebeuren. De grootste graancirkel ooit, is overigens in Nederland gemaakt door een team van 60 man, een gigantische vlinder.

_O_
pi_109411039
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:50 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik vind dat je de mens onderschat, met een beetje nadenken is dit echt prima te maken.

Hier een site dat ik ben tegengekomen van de makers die al meerdere hebben gemaakt:

[..]

[ afbeelding ]

Menselijke activiteit

[..]

[ afbeelding ]

_O_
Die verschrikkelijk mooie voorbeelden gezien te hebben, is het idee dat de eerder genoemde graancirkels slechts door aliens gemaakt kunnen zijn lichtelijk bespottelijk..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_109411588
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:10 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Die verschrikkelijk mooie voorbeelden gezien te hebben, is het idee dat de eerder genoemde graancirkels slechts door aliens gemaakt kunnen zijn lichtelijk bespottelijk..
Mee eens.
Men kan het dus zelf. En hóe! Prachtig !
pi_109416827
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:50 schreef DeRakker. het volgende:
Ok, maar hoe? Hoe kunnen mensen enorme graancirkels maken met het graan 10cm boven de grond gebogen? Ik heb nog niemand een antwoord op deze vraag horen geven in de afgelopen 6 maanden.

Hoe krijgt men het voor elkaar om het graan te verwarmen, te verbuigen bij de groeipunten, om het vervolgens weer af te laten koelen?

quote:

Er is geen twijfel over mogelijk dat een groot deel van de cirkels door mensen worden gemaakt. Grappig is wel dat in een docu over graancirkels de hoaxers aan het woord kwamen en die claimen ook zeer vreemde dingen meegemaakt te hebben tijdens het maken van graancirkels. Een van de hoaxers vertelde dat ze 's nachts bezig waren en dat er plotseling een enorme flits was boven het veld en dat zij allemaal daarna "tijd misten".

quote:

[ afbeelding ]

Menselijke activiteit

[..]

[ afbeelding ]

_O_
Erg mooi, maar zijn deze 's nachts gemaakt of overdag? En hebben deze cirkels ook gebogen graan 10cm boven de grond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')