Ik zeg niet dat dat filmpje echt is omdat ik daar geen bewijs voor heb. Wat ik wel weet is dat de persoon die de video gemaakt heeft, dezelfde dag een cafe is ingegaan waar veel "croppies" zich verzamelen en sommige van deze mensen zijn later geinterviewd en zeggen dat de persoon in dat interview in die docu van Natgeo niet lijkt op de persoon die die dag het cafe binnenkwam.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:54 schreef Beathoven het volgende:
Exact deze is voorbij gekomen in de documentaire over UFO's en graancirkels op National Geographic, de maker heeft toegegeven dat het een fake was.
Alles in jouw post over gebogen graan met je vraagtekens en het antwoord in National Geographic - Is it real? UFO's. Giet het eens kieken mien jongquote:
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Alles in jouw post over gebogen graan met je vraagtekens en het antwoord in National Geographic - Is it real? UFO's. Giet het eens kieken mien jong
Geef je m een tip van één regel om iets van National Geographic te gaan kijken, krijg je een persoonlijke dreun op je bek.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]![]()
Je bedoelt die boer die aan t woord komt die laat zien hoe echt platgestampt graan weer naar boven wil groeien, waardoor de groeipunten idd verbuigen?
Jouw wetenschappelijk vermogen laat je in de steek of niet? Ten eerste, de gebogen groeipunten van graancirkel graan staan precies de verkeerde kant op. Het klopt dat plat graan weer naar de zon toe wil groeien maar dan buigt het graan dus precies de verkeerde kant op. De gebogen groeipunten van graancirkel graan zorgen ervoor dat het graan naar beneden komt te liggen en niet naar boven komt te staan.
En daarbij komt dat het weer naar boven groeien van plat graan, iets meer kost dan een paar uur zonlicht. Dus als er 's nachts een cirkel wordt platgestampt en deze wordt in de ochtend ontdekt, dan kan het graan niet zo snel weer naar boven zijn gegroeid. Als dat het geval zou zijn, dan zou de graancirkel niet eens meer goed te zien zijn aangezien het platte graan weer naar boven is gegroeid.
Verbazingwekkend dat jij zoiets simpels mist met al jouw wetenschappelijke intelligentie
quote:Like all good modern myths, conspiracy theories, and lunatic fringe beliefs, the people who continue to hang onto it do so almost purely out of faith and/or sheer, determined douchebaggery. Science has spent a lot of time and effort over the last decade or so to call this phenomenon on its crap.
In 1997, Carl Sagan weighed in on the issue, saying that crop circles were bullshit because there was no proof that aliens made them. Not one shred of evidence compared to the hundreds of cases where hoaxers were either caught or stepped forward to admit to it. Even Bower and Chorley spoke up to say they totally agreed with Sagan. Of course, they might have just been afraid that he would use his super-mutant intelligence to fry their brains from the inside out or something.
Read more: http://www.cracked.com/funny-2785-crop-circles/#ixzz2M10v6M7y
Lekker boeiend dat verhaal van Sagan. Het is een feit dat veel graancirkels gewoon gemaakt zijn door mensen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze om die reden alleen allemaal door mensen gemaakt zijn.quote:
Kans dat die overige 5% ook door de mens gemaakt is lijkt me toch wat groterquote:Op woensdag 27 februari 2013 00:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Lekker boeiend dat verhaal van Sagan. Het is een feit dat veel graancirkels gewoon gemaakt zijn door mensen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze om die reden alleen allemaal door mensen gemaakt zijn.
Uit onderzoek blijkt dat 95% van de UFO's verklaarbaar zijn in alledaagse termen, maar 95% is dus niet 100% en dat is iets wat jij continu lijkt te missen.
Daarbij beweer ik ook nergens dat het bewezen is dat graancirkels gemaakt zijn door aliens, maar er is wel circumstantial evidence dat die theorie in ieder geval voor een deel ondersteunt.
Zoals Einstein al zei:
"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it."
Dat is iets dat jij niet lijkt te begrijpen. Ik onderzoek dit fenomeen omdat ik het reuze interessant vind en natuurlijk is het idee van aliens erg spannend. Maar ik ben nog altijd intelligent genoeg om te begrijpen dat je geen conclusies mag trekken zonder onomstotelijk wetenschappelijk bewijs.
En deze disclaimer heb ik al honderd keer geplaatst in dit subforum maar mensen zoals jij lezen daar keer op keer overheen. Moeite met nuance blijkbaar en daar gaat dat citaat van Einstein ook over. Bij is het allemaal erg zwart-wit en dat is niet een teken van een gezonde en volwassen denkwijze.
Tja, misschien is dit juist de manier die ze gebruiken om ons klaar te stomen voor een echt bezoek. Misschien is dit soort rare en dubbelzinnige communicatie wel een eerste stap in het contactleggingsproces.quote:Op woensdag 27 februari 2013 01:14 schreef vosss het volgende:
Zouden die aliens er nooit moe van worden? Ik bedoel ze blijven maar van die dingen maken om zogenaamd dan een boodschap over te brengen, maar ze horen maar niks terug.
Ik zou als alien na een keer of wat toch echt denken fuck it, ik ga een biertje doen ergens!
dudequote:Op woensdag 27 februari 2013 01:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Veel mensen zullen graancirkels gemaakt door aliens een belachelijk idee blijven vinden, maar er is ook een redelijke groep die wel serieus kijkt naar deze theorie.
Loop je toch niet zo op te fokken, joh. Steek je energie liever in 't maken van mooie posts zoals eerder.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Lekker boeiend dat verhaal van Sagan. Het is een feit dat veel graancirkels gewoon gemaakt zijn door mensen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze om die reden alleen allemaal door mensen gemaakt zijn.
Uit onderzoek blijkt dat 95% van de UFO's verklaarbaar zijn in alledaagse termen, maar 95% is dus niet 100% en dat is iets wat jij continu lijkt te missen.
Daarbij beweer ik ook nergens dat het bewezen is dat graancirkels gemaakt zijn door aliens, maar er is wel circumstantial evidence dat die theorie in ieder geval voor een deel ondersteunt.
Zoals Einstein al zei:
"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it."
Dat is iets dat jij niet lijkt te begrijpen. Ik onderzoek dit fenomeen omdat ik het reuze interessant vind en natuurlijk is het idee van aliens erg spannend. Maar ik ben nog altijd intelligent genoeg om te begrijpen dat je geen conclusies mag trekken zonder onomstotelijk wetenschappelijk bewijs.
En deze disclaimer heb ik al honderd keer geplaatst in dit subforum maar mensen zoals jij lezen daar keer op keer overheen. Moeite met nuance blijkbaar en daar gaat dat citaat van Einstein ook over. Bij is het allemaal erg zwart-wit en dat is niet een teken van een gezonde en volwassen denkwijze.
Binnen die 5% vallen sightings waarbij een object vanuit stilstand met enorme snelheid wegschiet, objecten die op grote snelheid haakse bochten maken in de lucht, objecten die in de lucht in tweeën delen of die zich weer samenvoegen, of objecten die de controle over een straaljager kunnen overnemen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 01:52 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Kans dat die overige 5% ook door de mens gemaakt is lijkt me toch wat groter
Ik ben er een groot fan vanquote:Op woensdag 27 februari 2013 01:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Veel mensen zullen graancirkels gemaakt door aliens een belachelijk idee blijven vinden, maar er is ook een redelijke groep die wel serieus kijkt naar deze theorie.
Dat zou 't juist moeten zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:29 schreef Natalie het volgende:
Mag je 't ook 'gewoon' een apart en mooi verschijnsel vinden, of is dat weer te eenvoudig?
Nee.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:43 schreef Beathoven het volgende:
Dat zou 't juist moeten zijn.
Beetje jammer voor die boer alleen en dat potentieel voedsel wordt vernietigd voor een kunstpodium. Al is dat een aanname, ik weet niet of boeren het nog in die staat kunnen oogsten.
Het gaat hier zo te zien om een kleine, simpele formatie. De schade kan dus nog behoorlijk wat hoger uitvallen. & niet één keer ... :quote:De akkerbouwer zegt ervan te balen. ‘Ik kan niets meer doen met de plaatsen waar het graan is platgetrapt.’ In totaal ondervindt de akkerbouwer zo'n 250 euro schade door de graancirkels.
http://www.boerenbusiness(...)99763/dispatcher.asp
Het "ijlt" nog even na dus.quote:De formaties blijven bestaan totdat het gewas door de boer geoogst wordt.
In sommige gevallen blijven nadien nog maandenlang – tot wel twee jaar – blauwdrukken of ‘ghost-formaties’ van de formaties in het veld zichtbaar, zelfs als er het volgend seizoen een ander gewas op hetzelfde veld is ingezaaid.
http://www.cropcirclegrou(...)e-formaties-bestaan/
interessant..en mooi kut.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:59 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Het gaat hier zo te zien om een kleine, simpele formatie. De schade kan dus nog behoorlijk wat hoger uitvallen. & niet één keer ... :
[..]
Het "ijlt" nog even na dus.
Het zou de makers sieren als men de boer schadeloos stelt, is iedereen blij.quote:
Da's nu nog een een goed plan.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:31 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Het zou de makers sieren als men de boer schadeloos stelt, is iedereen blij.
Nou idd!quote:Op zondag 3 maart 2013 18:31 schreef R0N1N het volgende:
edit:
Hoewel niet moet worden vergeten dat sommige er goed aan verdienen. Al die media aandacht. (& geld vragen om op het land te mogen komen kijken.)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |