die Nissan? voor hoeveel duppies?quote:
k, nicequote:Op donderdag 30 juni 2011 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Heh, ik kreeg ¤750 inruil voor mijn huidige auto.
Waarde van de Nissan Primera Estate 1.8 is ¤2500 want airco compressor is stuk.
Met reparatie van airo compressor kost de Nissan me nu ¤2250.
Oude Seat kocht ik voor ¤1700, en boordcomputer is stuk (¤500 om te reviseren indien dat gaat lukken), ruitenwisseruit is naar de klote (¤300), en koplampen werken niet meer.
Dus voor ¤2250 een complete auto waarvan dus de airo een nieuwe compressor krijgt, een gratis nieuwe APK plus een grote beurt gratis.
Lijkt me een goede deal.
Wel ga ik mijn Seat missen want die was super compleet uitgerust, maar het is niet anders, en minder kopzorgen nu als ik rij, want elk moment kan het misgaan.
Zeker nice. Woensdag kan ik hem ophalen na vervanging airo compressorquote:
Wie is dat?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:57 schreef rubje het volgende:
- edit -
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
En wat wil je zeggen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:57 schreef rubje het volgende:
- edit -
Jij betaalt je auto met vis?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Kost me wel weer wat pietermannen, maar doorgaan met deze huidige auto is geen optie omdat reparatie tè duur is voor mij. Daarnaast heeft deze Nissan stukken minder kilometers op de teller (172.429 km met NAP pas) en is ietsje jonger en stukken ruimer.
Naja, kijk zelf maar:
http://auto.marktplaats.n(...)comfort-bj-1999.html
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:06 schreef rubje het volgende:
Niks,dan dat bij de landmacht koeken populair zijn![]()
@ER. geen flauw idee wie dat is. Kwam ik ook maar toevallig tegen.
Kap toch eens met die hyves emoticonsquote:Op donderdag 30 juni 2011 16:57 schreef rubje het volgende:
quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:26 schreef Thaboel het volgende:
Net als kleinigheidje Band of Brothers gekregen. In een metalenbox. Dus vanavond lekker bankhangen
Prachtseriequote:Op donderdag 30 juni 2011 19:26 schreef Thaboel het volgende:
Net als kleinigheidje Band of Brothers gekregen. In een metalenbox. Dus vanavond lekker bankhangen
Idem, laatste was wel goed maar kan niet tippen aan de eerste tweequote:Op donderdag 30 juni 2011 22:14 schreef Nibb-it het volgende:
Ook van HBO: Generation Kill en the Pacific, die laatste viel me wat tegen.
Laten we Over There ook niet vergetenquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:14 schreef Nibb-it het volgende:
Ook van HBO: Generation Kill en the Pacific, die laatste viel me wat tegen.
Oeps...quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:36 schreef Erasmo het volgende:
Soms heb je van die dagen dat alles tegen zit:
[ afbeelding ]
Ook mooi. Wist niet dat dat HBO wasquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we Over There ook niet vergeten
Instant bruine broek!quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:36 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook een goede inderdaadquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we Over There ook niet vergeten
Klinkt interessant, even op BOL kijken morgen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:32 schreef hoogvlieger het volgende:
Zal er later ook wel in komen. Eerste 100 pagina's ging bijna alleen over de ontwikkeling van de machinegeweren in het algemeen. Onder andere over hoe conservatieve generaals maar moeilijk waren te overtuigen van het nut van automatisch groepswapens. Eigenlijk van het kleinschalige Gatling gebruik tot de bloeiperiode tijdens WO1. Begin nu net pas over de ontwikkeling door sgt. Kalashnikov en de introductie in het Rode Leger. Later zal ook nog verder worden ingegaan hoe het wapen zo wijdverspreid is geworden en hoe het tot propagandamiddel is verheven van revolutionaire anti-westerse landen. Erg interessant allemaal iig.
Ik denk dat ik die genoemde series ook maar eens ga "kopen"... ik ga morgen wel zoeken naar "winkels".....quote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:36 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Klinkt interessant, even op BOL kijken morgen.
Nou m'n mand in
Dat dusquote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:43 schreef Nibb-it het volgende:
Piratenbaai heeft een 100% discount op Generation Kill![]()
Nu écht m'n mand in...
Altijd gezellig bij jou in de buurtquote:Op vrijdag 1 juli 2011 03:13 schreef Maitje het volgende:
Verdorie! Wordt net uit mijn bed gelicht door een enorme harde knal en een scheurende auto. Lig in bed en luister naar iets wat ik niet kan plaatsen, vervloek de achterbuurman nog dat die zo laat aan het klussen is!
Echter, als ik mijn vader de slaapkamerdeur hoor openen ben ik binnen 3 tellen uit bed gooi mijn deur open, vraag nog half slaperig wat die gaat doen "bij de achterburen" zegt die.
Ik achter mijn vader aan, schoenen aan en naar buiten gerend naar de achterburen hun voorkant, staan er 3 auto's in de fik!
Oke, nu ben ik klaar wakker en moet er half 6 uit..
Oorzaak? De auto die als 1e in de fik stond is van drugsdealer. Sommige hebben voor de ontploffing glasgerinkel gehoord... Ach. We lezen het morgen wel weer in de krant.
Gecondoleerd.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:10 schreef ErwinRommel het volgende:
Mogguh.
Straks naar de beegravenis van m'n oma
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:49 schreef Danny het volgende:
En om dat te vieren is het forum de hele dag leesbaar in het geweldige lettertype Comic Sans MS
(en ja, dat kan betekenen dat sommige elementen even niet helemaal goed gepositioneerd zijn)
Kan ik het ook uitzetten?
Wanneer is het weer weg?
middernacht
Waarom is het?
Voor de leuk
Maar ik haat het en ik lig nu huilend in foetushouding, duimzuigend in m'n broek te plassen!
quote:
Qua spronghouding lijkt dit een falschirmjäger, heb die uitsprong nooit begrepen..quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:36 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
anders had hij nog een klap tegen de zijkant van de kist gemaakt, doordat de lijn een slingerbeweging maakt?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:36 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
En tsja, dit is gewoon kut, al heeft hij geluk dat hij uit de achterklep springt en niet uit de zijdeur..
Nja ik prefereer de volgende oplossing:quote:
Dat kun je wel stellen ja.quote:
Mooi ben ik niet de enige die het maar bagger vind. What's next flowers, butterflies and fucking unicorns as background?quote:
Dan heeft hij toch gelijk? Rot op met die buitenlandse hypes op een NL forum.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:57 schreef rubje het volgende:
Hey yank doe eens rustig. Je bent op een Nl forum.
Nee, jij?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:02 schreef rubje het volgende:
Heb je Danny al een boze mail gestuurd dat hij met dit soort acties moet oprotten?
optie 1 !quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:45 schreef Esses het volgende:
[..]
Nja ik prefereer de volgende oplossing:
- Behoud 10 leopards.
- Verf ze blauw.
- Plak er een KMar logo op.
- Plaats deze op de grote verkeersknooppunten.
- Laat schuttert Pumatje plaatsnemen. 8 uur lang wachten. Mocht er iets zijn, instant geschut.
of:
- Behoud de leopards.
- Verf ze blauw.
- Plaats ze in de grotere uitgaanscentra.
- Richt de loop op ieder vervelend wezen en gebruik een 190db megafooninstallatie om te vragen of ze willen stoppen.
of:
- Neem de PZH2000.
- Verf ze blauw.
- Plaats ze strategisch in heel Nederland zodat we een grid hebben waar ieder stukje (indien mogelijk dubbel) bezaaid is.
- Instant vuursteun.
Voor alle voornoemde granaten:
- Neem een granaat.
- Verf hem blauw.
- Schrijf er een dagvaarding inclusief de datum van vandaag op.
- Rechter en Locatie: God te Hemel.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:43 schreef Pumatje het volgende:
En daarnaast, we zijn afgelopen donderdag verraden door onze staf met een list..
Wij gingen een dagje naar Walibi, en ondertussen werden de tanks opgehaald
Jaaaquote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:41 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Mooi ben ik niet de enige die het maar bagger vind. What's next flowers, butterflies and fucking unicorns as background?
Voor al uw verzoekjes: danny@fok.nlquote:
Daar zal het inderdaad wel aan liggen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:33 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik vind het wel een leuk lettertype.. maar ben vrouw hea..
goed, in principe is de dag door onze eigen groep geplanned.. en denk ik meer dat het een kwestie van toeval isquote:
De laatste is toch nog niet weg uit Oirschot?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:48 schreef Pumatje het volgende:
[..]
goed, in principe is de dag door onze eigen groep geplanned.. en denk ik meer dat het een kwestie van toeval is. Maar het is jammer dat we ze niet hebben zien gaan.
Neuh, te duur....quote:
Niet fucken met Towel Dayquote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:48 schreef Cobra4 het volgende:
Het is Comic Sans Day. Net zo belachelijk en nutteloos als Towel Day.
Ja, dacht ook dat zo'n ding duurder zou zijn. Reserve onderdelen ook geen gebrek aan waarschijnlijk.quote:
Ik heb liever rokjes dag. Daar doen de vrouwen wel redelijk aan mee. Ik heb hier nog nooit iemand op Towel Day in/met een handdoek op straat zien lopen.quote:
Doet er niet aan af dat het een geweldig boek isquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb liever rokjes dag. Daar doen de vrouwen wel redelijk aan mee. Ik heb hier nog nooit iemand op Towel Day in/met een handdoek op straat zien lopen.
Lijkt mij dat de film beter is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Doet er niet aan af dat het een geweldig boek is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de film beter is.Je weet wel waar ik het over hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jij wist serieus nog niet dat die op dat moment weg gingen?????quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:43 schreef Pumatje het volgende:
[..]
optie 1 !![]()
Ik las het in de krant inderdaad. "het is niet de bedoeling dat we 24/7 met tanks door de straat denderen. " Nou...welke tanks![]()
En daarnaast, we zijn afgelopen donderdag verraden door onze staf met een list..
Wij gingen een dagje naar Walibi, en ondertussen werden de tanks opgehaald
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de film beter is.Pssst....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een verrassing. We lezen de berichten die je bezopen plaatst vannacht wel weer.quote:
Mooie seriequote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:07 schreef Erasmo het volgende:
Hupsakee net weer een aflevering van In Europa gekeken
quote:
En het boek als examenstof, en dan niet de pocketversie. het geschiedenisonderwijs kan wel een renovatie gebruiken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Verplichten op school als het aan mij ligt
Dan zal ik dat als verrassing eens niet doenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat een verrassing. We lezen de berichten die je bezopen plaatst vannacht wel weer.
Maar eens kopen, kijken of het wat is.quote:The Survival of North Korea: Essays on Strategy, Economics and International Relations
Suk Hi Kim, Bernhard Seliger, Terence Roehrig
Order at Amazon.com
About the Book
Since the end of the Cold War, scholars and analysts have been predicting the collapse of the communist regime in North Korea. Yet, despite a deteriorating economy characterized by declining industrial output, outdated technology, and difficulty feeding its people, the country has been able to persist in spite of these daunting obstacles and continues to plod along. How has North Korea been able to survive, and how long can it last without significant change to its economic and political structures? How can we peacefully resolve the North Korean nuclear standoff through constructive dialogue? This book examines North Korea’s survival strategy and practical solutions to a fifty-year nuclear standoff through a series of essays written by thirteen of the world’s foremost scholars and leading experts on strategy, economics, and international relations. The Survival of North Korea, edited by Kim, Roehrig, and Seliger, is essential reading for anyone interested in peace in Northeast Asia. The book will be invaluable in helping policy-makers, diplomats, politicians, researchers, and other North Korea watchers to understand the three closely related issues about North Korea: (1) why North Korea will continue to survive; (2) how the United States and North Korea can build a mutual confidence; and (3) why a dialogue is the only viable way to resolve the North Korea problem peacefully.
bron
Aparte reclame voor langs de wegquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Op de afrit van Valk stond een reclamebord "een reis via internet boeken is normaal, waarom niet uw laatste reis? www.uitvaartdirect.nl "
Bezopen worden of berichten plaatsen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:31 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dan zal ik dat als verrassing eens niet doen
Stef Stuntpiloot ken ik niet... leg uit!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:17 schreef hoogvlieger het volgende:
Met wat gasten Stef Stuntpiloot aant doen. Net 4x achter elkaar verloren (pure bacardi) dus toch maar ff uitgestapt tegen 2 atjes
.
Gezien het tempo vermoed ik het 2equote:
Zo opgerot met die baggerquote:
...Het is even wennenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:16 schreef m.k het volgende:
Ik vind de gitaar wel goed, de zanger daarentegen kan ik niet verstaan
Zalt probere uit te leggen:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Stef Stuntpiloot ken ik niet... leg uit!
Lijkt me meer een gevalletje Google Translatequote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:51 schreef AchJa het volgende:
Het stokje van Thaboel is al overgenomen zie ik.
Meer mobiel fokken met een lamme harses.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Lijkt me meer een gevalletje Google Translate
Wat is dat toch met de jonge lui, alcohol en daar niet tegen kunnen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:51 schreef AchJa het volgende:
Het maakt niet uit hoor! Ik ga eens vroeg naar huis om jullie morgen te verblijde met dronken berichten!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:51 schreef AchJa het volgende:
Zie je nog wel eens een weekendje bij ERquote:Op zaterdag 2 juli 2011 01:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat is dat toch met de jonge lui, alcohol en daar niet tegen kunnen?
Wauw! Jouw berichten zijn leesbaar!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 02:02 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoor! Ik ga eens vroeg naar huis om jullie morgen te verblijde met dronken berichten!
Vergeet niet wie de eerste twee waren die in hun bed lagen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 02:03 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Zie je nog wel eens een weekendje bij ERMet je horloge!
En wij waren het niet =pquote:Op zaterdag 2 juli 2011 02:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vergeet niet wie de eerste twee waren die in hun bed lagen.
Aflevering 6? Die kun je niet kijken zonder aflevering 7 ook te zien.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 02:25 schreef Thaboel het volgende:
Hahaha te geniaal! Ik ben alweer bijna thuis. Zometeen lekker slapen om morgen weer vol gas te gaan! Nog wel eerst afl 6 van band of brothers kijken
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 02:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Aflevering 6? Die kun je niet kijken zonder aflevering 7 ook te zien.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:33 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik vind het wel een leuk lettertype.. maar ben vrouw hea..
Dat zou wel een manier zijn om abonnementen aan te smerenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:58 schreef Esses het volgende:
Hier is nog steeds comic sans MS*doet zijn best niet te refreshen*
Nee het zijn gelukkig geen Kuilduitsersquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:22 schreef Esses het volgende:
WEBDINGS:D:D
Lol, heb je ook al een kuil in je voortuin?
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:53 schreef Pumatje het volgende:
Je zult maar een Ex tegenkomen bij het opruimen in je schuur
Als je zo'n parasolvoet tegenkomt moet je even de EOD bellen:quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:33 schreef Nibb-it het volgende:
Schuur opruimen.
Ligt nog zoveel ouwe Sovjet-zooi in
Nee joh, dat is gewoon productie foutje, hij mist t gaatje.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:20 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als je zo'n parasolvoet tegenkomt moet je even de EOD bellen:
[ afbeelding ]
Maakt niet uit, heb net m'n 6B5 gevonden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:20 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als je zo'n parasolvoet tegenkomt moet je even de EOD bellen:
[ afbeelding ]
Daarom juistquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:33 schreef Pumatje het volgende:
zal wel grapje zijn van vent met mobiel internet, kan niet geloven dat FBI zo stupide is
Maar dat is over het algemeen zo met Westers materiaalquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:54 schreef Pumatje het volgende:
heb vaak genoeg zelf in Modern CBRN pak gestaan, tot vervelens toe, en op het 1e zicht.. dat van ons is echt stukken beter.
jepquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Maar dat is over het algemeen zo met Westers materiaal
correctquote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:35 schreef Esses het volgende:
Je geloofde ook niet dat de NL overheid zo stom was om tanks weg te doen
Weet jij hoe dat zit met de gaspakken? Ik las ergens dat die rubberen Sovjetpakken beter sealen omdat ze niet 'ademen' itt de Westerse pakken met een koolstof (?) liner?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:59 schreef Cobra4 het volgende:
Wat een spul.Daar gaat mijn CBRN hart wel wat sneller van kloppen.
Dat is hetzelfde maar dan in burger terminologiequote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:03 schreef Pumatje het volgende:
het zijn CBRN pakken, geen gaspakken, gasmaskers, of gas bescherming
Maar cobra kan hier idd uitstekend antwoord op geven.
Correct, maar in zo'n pak hou je het niet lang uit. Na een half uur werken kun je de drager al afschrijven. Terwijl wij door kunnen werken tot dat het pak vervangen moet worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Weet jij hoe dat zit met de gaspakken? Ik las ergens dat die rubberen Sovjetpakken beter sealen omdat ze niet 'ademen' itt de Westerse pakken met een koolstof (?) liner?
Ik meende dat de Sovjet-handboeken het hebben over drie uur werktijd, dat is dus blijkbaar nogal optimistisch.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Correct, maar in zo'n pak hou je het niet lang uit. Na een half uur werken kun je de drager al afschrijven. Terwijl wij door kunnen werken tot dat het pak vervangen moet worden.
En het zijn CBRN pakken.
Ik zag het.quote:
Een beetje maar.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:07 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik meende dat de Sovjet-handboeken het hebben over drie uur werktijd, dat is dus blijkbaar nogal optimistisch.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:08 schreef Pumatje het volgende:
Die van ons geloof ik 48 uur, tenzij de pakken direct in contact geweest zijn met vloeistof, dan is het anders ( dacht ik ) .. en de laarzen en handschoenen hebben aparte werktijd.
maar dit is gewoon lomp gissen.. cobra weet daar veel meer van, of ik moet t in hamil opzoeken
Tactische nucleaire inzet?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]Onder besmette omstandigheden de pakken 6 tot 8 uur max. Onze pakken zijn niet aangekocht om richting de besmetting te gaan, maar juist er vandaan.
Dan is er alleen bescherming tegen lichamelijk contact met fallout. Straling stopt dat pak niet.quote:
alpha straling toch welquote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:15 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan is er alleen bescherming tegen lichamelijk contact met fallout. Straling stopt dat pak niet.
Nog even gekeken,quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Correct, maar in zo'n pak hou je het niet lang uit. Na een half uur werken kun je de drager al afschrijven. Terwijl wij door kunnen werken tot dat het pak vervangen moet worden.
En het zijn CBRN pakken.
Alpha straling heeft maar een bereik van enkele cm's vanaf de bron. Daar hoef je je dus niet druk om te maken. En ja, een enkele laag kleding stopt die straling al.quote:
Weet ik, vandaar ook de dosismeters. Die we eerst zelf konden aflezen, maar dat hielp het moreel niet echt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:15 schreef Cobra4 het volgende:
Dan is er alleen bescherming tegen lichamelijk contact met fallout. Straling stopt dat pak niet.
Toen ik in tankopleiding zat.. toen gingen we eens pokeren met de jongens.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:27 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nog even gekeken,
Boven 30 graden: 15-20 minuten;
25-29 graden: 30 minuten;
20-24 graden: 40-50 minuten;
15-19 graden: 1 1/2 - 2 uur;
Onder 15 graden: tot 3 uur.
Ja, en nu kun je zelf niks meer aflezen. Ook zo goed voor het moraal.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet ik, vandaar ook de dosismeters. Die we eerst zelf konden aflezen, maar dat hielp het moreel niet echt.
Zeker weten? Ik hoorde altijd dat die wapens er voor waren om een buffer tussen de verdedigende troepen van de NAVO en de aanvallende troepen van het Warschaupact te vormen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:29 schreef AchJa het volgende:
Maar in die tijd was het wel zeker de bedoeling dat we na een tactische kernwapeninzet het gebied introkken.
naar wat ik weet, was dat inderdaad gewoon het plan.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zeker weten? Ik hoorde altijd dat die wapens er voor waren om een buffer tussen de verdedigende troepen van de NAVO en de aanvallende troepen van het Warschaupact te vormen.
De vervanging van de HOP, de RSDL, geeft trouwens ook een zwarte verkleuring.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:32 schreef Pumatje het volgende:
die stickers zijn fantastisch..
ben benieuwd als een peloton in een besmet gebied zit en van 1 van de jongens een sticker zwart verkleurd.. kijken hoe lang het duurt voor er paniek uitbreekt..
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De vervanging van de HOP, de RSDL, geeft trouwens ook een zwarte verkleuring.
Politiek correct enzo...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zeker weten? Ik hoorde altijd dat die wapens er voor waren om een buffer tussen de verdedigende troepen van de NAVO en de aanvallende troepen van het Warschaupact te vormen.
Oh, en om de vijandelijke troepen een eerste klap te verkopen natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
In de eerste instantie zou bij een Russische aanval 48 lang uur vertraagd worden en teruggetrokken worden om Reforger de benodigde tijd te geven. Daarna zou het hele circus de Russen weer terugdrijven achter de eigen landsgrenzen en ja, dan kon je wel eens wat stralingsgebieden tegenkomen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh, en om de vijandelijke troepen een eerste klap te verkopen natuurlijk.
Dan is het mazzel hebben als er tactische wapens zijn ingezet en niet de grote jongens. Dat scheelt een klein beetje.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de eerste instantie zou bij een Russische aanval 48 lang uur vertraagd worden en teruggetrokken worden om Reforger de benodigde tijd te geven. Daarna zou het hele circus de Russen weer terugdrijven achter de eigen landsgrenzen en ja, dan kon je wel eens wat stralingsgebieden tegenkomen.
ach, de russen deden alles voor de zaak.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:41 schreef Nibb-it het volgende:
Deze jongeman heeft het niet bepaald naar zijn zin
[ afbeelding ]
Achja, heb jij meer details over Reforger ?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de eerste instantie zou bij een Russische aanval 48 lang uur vertraagd worden en teruggetrokken worden om Reforger de benodigde tijd te geven. Daarna zou het hele circus de Russen weer terugdrijven achter de eigen landsgrenzen en ja, dan kon je wel eens wat stralingsgebieden tegenkomen.
De grote jongens zouden imo ook geleid hebben tot een total destruction van de halve wereld. Ik betwijfel ook of de Russen dat aangedurfd zouden hebben.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:44 schreef Cobra4 het volgende:
Dan is het mazzel hebben als er tactische wapens zijn ingezet en niet de grote jongens. Dat scheelt een klein beetje.
Aanvankelijk niet nee, toen liepen ze in Chernobyl rond met alleen een mondkapje. Soms zelfs dat niet. later hadden ze 'gewoon' van die OZK of L-1 pakken zoals hierboven, waar ze dan loden platen aan vast maakten. Ze konden maar een paar minuten/seconden achter elkaar werken en een heleboel zijn er inderdaad later gestorven aan kanker of andere ziektes.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:44 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ach, de russen deden alles voor de zaak.
Alles...zonder beschermende kleding.
Ze wisten misschien niet exact wat de gevaren zouden zijn, maar wat ze wel wisten, is dat het zelfmoord was.
De heldendaden die zijn verricht op die kernonderzeeërs, Tsjrenobyl
Dat is ongelooflijk
Ik heb de laatste meegemaakt ('93). Oa de 41e brigade moest vertragen t/m de Weser en daar de verdediging inrichten (voorbereid). En moest op zijn minst 48 uur stand houden. Daarna was de brigade afgeschreven en nam de hoofdmacht het gevecht over.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Pumatje het volgende:
Achja, heb jij meer details over Reforger ?
Nee, want want we hadden toen nog een legerkorps met 3 divisies, waarvan 1 (5 div) mobilisabel + legerkorpstroepen. 41 Pabrig vallend onder de 4e divisie zat in Seedorf, dus er bleef nog volk zat over om te knokken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:58 schreef Pumatje het volgende:
Betekende dat dus ook gelijk einde Nederlandse inzet en bijdrage van de komende gevechten?
Die oefening bestond voor jou dus naar het front rijden en daarna peukies doen tot je weer terug kon?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb de laatste meegemaakt ('93). Oa de 41e brigade moest vertragen t/m de Weser en daar de verdediging inrichten (voorbereid). En moest op zijn minst 48 uur stand houden. Daarna was de brigade afgeschreven en nam de hoofdmacht het gevecht over.
De hoofdmacht waren dus de NAVO makkers die binnen 48 uur tijd voet en materieel aan de grond moesten hebben. Echt alles werd uit de kast getrokken tijdens die oefening, geimproviseerde vliegvelden etc. Echt een gigantische klus. Ik kreeg niet zoveel mee van wat er achter mij gebeurde want ik moest alleen maar stand houden, daarna bestonden we toch niet meer.
Wij spraken toch echt over gasmaskers en over beschermende pakkenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:03 schreef Pumatje het volgende:
het zijn CBRN pakken, geen gaspakken, gasmaskers, of gas bescherming
Maar cobra kan hier idd uitstekend antwoord op geven.
Vanaf 04:00 begint het echte werk. Napalm etc.quote:
De Marinedagen nog bezocht?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:18 schreef Clan het volgende:
[..]
Wij spraken toch echt over gasmaskers en over beschermende pakken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet je dat zeker? is het niet zo dat 'jullie' het CBRN maskers noemen, maar dat het in de volksmond gewoon gasmasker is. Ik hoorde voorheen ook wel de term NBC masker, maar niemand die dat zo noemde, en ik lees op internet ook gewoon van mensen in de AMO die het hebben over een gasmasker?quote:
Nou ja, dat was meestal bij de echt grote oefeningen toch wel het geval. Hoe kleinschaliger de oefening hoe harder je aan je staart getrokken wordt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die oefening bestond voor jou dus naar het front rijden en daarna peukies doen tot je weer terug kon?
heel zeker, jaartje of 2 terug nog document uitgedeeld gekregen dat het voortaan echt definitief CBRN was, NBC wordt gedoogd.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:31 schreef Clan het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? is het niet zo dat 'jullie' het CBRN maskers noemen, maar dat het in de volksmond gewoon gasmasker is. Ik hoorde voorheen ook wel de term NBC masker, maar niemand die dat zo noemde, en ik lees op internet ook gewoon van mensen in de AMO die het hebben over een gasmasker?
ABC ook nog?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:35 schreef Pumatje het volgende:
[..]
heel zeker, jaartje of 2 terug nog document uitgedeeld gekregen dat het voortaan echt definitief CBRN was, NBC wordt gedoogd.
Er zit wel een groot verschil tussen de officiële termen en hoe men het onderling noemt. De Masker Oefen Ruimte noemen de meesten ook nog de gaskamer.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:31 schreef Clan het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? is het niet zo dat 'jullie' het CBRN maskers noemen, maar dat het in de volksmond gewoon gasmasker is. Ik hoorde voorheen ook wel de term NBC masker, maar niemand die dat zo noemde, en ik lees op internet ook gewoon van mensen in de AMO die het hebben over een gasmasker?
Da's wel heel erg oud.quote:
Hmwoah.. vast wel in bepaalde kringen :pquote:
Talkpoeder inderdaad. Maar laat het rubber niet uitdrogen. Niet in de buurt van een warmtebron en geen contact met zonlicht. Dus gewoon in de bijbehorende tas/koker in een kast.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:51 schreef Nibb-it het volgende:
Cobra, hoe bewaar ik mijn gasmaskers () het beste? Beetje talkpoeder erover? Het zijn diverse Sovjet-types uit de jaren '60-'80.
quote:
Thanks, gaat goed komenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Talkpoeder inderdaad. Maar laat het rubber niet uitdrogen. Niet in de buurt van een warmtebron en geen contact met zonlicht. Dus gewoon in de bijbehorende tas/koker in een kast.
jaquote:
Jaren 80 was het zo'n 70.000 man paraat en als alles was gemobiliseerd zo'n 220.000 man.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:53 schreef Cobra4 het volgende:
En over wat voor aantallen militairen praten we dan?
Ik meen (alles meegerekend, want alles heb ik er niet bijgezet zoals PMC's etc) iets van 70.000 man direct onder de wapenen inc. dienstplichtigen en bij algehele mobilisatie iets van 200.000 man.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:53 schreef Cobra4 het volgende:
En over wat voor aantallen militairen praten we dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Ik heb nog zo'n grote oefening meegemaakt, kwam er na die tijd pas achter dat we meegedaan hadden...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Van Reforger heb ik zelf paraat niets meer meegemaakt, niet in 1991, 1992 of 1993.
Grootste oefening die ik ooit heb meegemaakt was in Engeland, waar het 11de bataljon LMB samenwerkte met een duits bataljon Falschirmjagers en een bataljon Britse Air Assault.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb nog zo'n grote oefening meegemaakt, kwam er na die tijd pas achter dat we meegedaan hadden...
De Amerikanen kwamen dan altijd aan in Vlissingen voor die oefeningen, waarna ze doorreden naar Duitsland. De troepen moesten vertragen aan het front zodat de Amerikanen snel troepen konden aanleveren via schepen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb nog zo'n grote oefening meegemaakt, kwam er na die tijd pas achter dat we meegedaan hadden...
Van die site (nee ben ik niet, maar was ons peloton):quote:
Dat is toch hardstikke weinig op een bevolking van 12 miljoen ?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik meen (alles meegerekend, want alles heb ik er niet bijgezet zoals PMC's etc) iets van 70.000 man direct onder de wapenen inc. dienstplichtigen en bij algehele mobilisatie iets van 200.000 man.
Edit: Moet sneller typen, Clan was me voor.
Je moet natuurlijk kijken naar de club tussen de pak hem beet 18 en 40 jaar oud.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:13 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat is toch hardstikke weinig op een bevolking van 12 miljoen ?
dan kom ik op een aantal van 1,5 miljoen ongeveer...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk kijken naar de club tussen de pak hem beet 18 en 40 jaar oud.
Is toch zo beroerd nog niet minus alle gewetensbezwaarden, broederdienst, S5, gammele figuren, bajesklanten etc?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dan kom ik op een aantal van 1,5 miljoen ongeveer...
goed, meegenomen uiteraard. Maar Nationale veiligheid krijgt toch wel prio.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:53 schreef Erasmo het volgende:
Plus het achterliggende land moet ook nog draaiende gehouden worden.
Toch moet er brood gebakken, elektriciteit opgewekt en munitie gemaakt worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:54 schreef Pumatje het volgende:
[..]
goed, meegenomen uiteraard. Maar Nationale veiligheid krijgt toch wel prio.
Kut manquote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:54 schreef Pumatje het volgende:
dat is waar.....
Shit wat een gare avond..
Gisteren relatie beëindigd.. ging niet meer, maar denk elk moment, wat gooi ik in godsnaam weg.
Wat doet de rest hier op fok! op een zaterdag avond.
Morgen toertocht dus vroeg op.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:54 schreef Pumatje het volgende:
dat is waar.....
Gisteren relatie beëindigd.. ging niet meer, maar denk elk moment, wat gooi ik in godsnaam weg.
erg naar ja,...moet even wat op een rijtje zetten..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:57 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Kut man
Nibb-it zit wat te lurken op FOK! en Ebay..
Kut voor je zeg!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:54 schreef Pumatje het volgende:
dat is waar.....
Dank je Lotusss..quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:07 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Kut voor je zeg!![]()
Dikke knuffel van mij.
Blijft mooi die M109.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Van die site (nee ben ik niet, maar was ons peloton):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nooit geweten dat er foto's zijn gemaakt...
Bestaat dat nog?quote:
Thx! Gauw opzetten dan maar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |