Een beetje maar.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:07 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik meende dat de Sovjet-handboeken het hebben over drie uur werktijd, dat is dus blijkbaar nogal optimistisch.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:08 schreef Pumatje het volgende:
Die van ons geloof ik 48 uur, tenzij de pakken direct in contact geweest zijn met vloeistof, dan is het anders ( dacht ik ) .. en de laarzen en handschoenen hebben aparte werktijd.
maar dit is gewoon lomp gissen.. cobra weet daar veel meer van, of ik moet t in hamil opzoeken
Tactische nucleaire inzet?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]Onder besmette omstandigheden de pakken 6 tot 8 uur max. Onze pakken zijn niet aangekocht om richting de besmetting te gaan, maar juist er vandaan.
Dan is er alleen bescherming tegen lichamelijk contact met fallout. Straling stopt dat pak niet.quote:
alpha straling toch welquote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:15 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan is er alleen bescherming tegen lichamelijk contact met fallout. Straling stopt dat pak niet.
Nog even gekeken,quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Correct, maar in zo'n pak hou je het niet lang uit. Na een half uur werken kun je de drager al afschrijven. Terwijl wij door kunnen werken tot dat het pak vervangen moet worden.
En het zijn CBRN pakken.
Alpha straling heeft maar een bereik van enkele cm's vanaf de bron. Daar hoef je je dus niet druk om te maken. En ja, een enkele laag kleding stopt die straling al.quote:
Weet ik, vandaar ook de dosismeters. Die we eerst zelf konden aflezen, maar dat hielp het moreel niet echt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:15 schreef Cobra4 het volgende:
Dan is er alleen bescherming tegen lichamelijk contact met fallout. Straling stopt dat pak niet.
Toen ik in tankopleiding zat.. toen gingen we eens pokeren met de jongens.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:27 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nog even gekeken,
Boven 30 graden: 15-20 minuten;
25-29 graden: 30 minuten;
20-24 graden: 40-50 minuten;
15-19 graden: 1 1/2 - 2 uur;
Onder 15 graden: tot 3 uur.
Ja, en nu kun je zelf niks meer aflezen. Ook zo goed voor het moraal.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet ik, vandaar ook de dosismeters. Die we eerst zelf konden aflezen, maar dat hielp het moreel niet echt.
Zeker weten? Ik hoorde altijd dat die wapens er voor waren om een buffer tussen de verdedigende troepen van de NAVO en de aanvallende troepen van het Warschaupact te vormen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:29 schreef AchJa het volgende:
Maar in die tijd was het wel zeker de bedoeling dat we na een tactische kernwapeninzet het gebied introkken.
naar wat ik weet, was dat inderdaad gewoon het plan.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zeker weten? Ik hoorde altijd dat die wapens er voor waren om een buffer tussen de verdedigende troepen van de NAVO en de aanvallende troepen van het Warschaupact te vormen.
De vervanging van de HOP, de RSDL, geeft trouwens ook een zwarte verkleuring.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:32 schreef Pumatje het volgende:
die stickers zijn fantastisch..
ben benieuwd als een peloton in een besmet gebied zit en van 1 van de jongens een sticker zwart verkleurd.. kijken hoe lang het duurt voor er paniek uitbreekt..
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De vervanging van de HOP, de RSDL, geeft trouwens ook een zwarte verkleuring.
Politiek correct enzo...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zeker weten? Ik hoorde altijd dat die wapens er voor waren om een buffer tussen de verdedigende troepen van de NAVO en de aanvallende troepen van het Warschaupact te vormen.
Oh, en om de vijandelijke troepen een eerste klap te verkopen natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
In de eerste instantie zou bij een Russische aanval 48 lang uur vertraagd worden en teruggetrokken worden om Reforger de benodigde tijd te geven. Daarna zou het hele circus de Russen weer terugdrijven achter de eigen landsgrenzen en ja, dan kon je wel eens wat stralingsgebieden tegenkomen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh, en om de vijandelijke troepen een eerste klap te verkopen natuurlijk.
Dan is het mazzel hebben als er tactische wapens zijn ingezet en niet de grote jongens. Dat scheelt een klein beetje.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de eerste instantie zou bij een Russische aanval 48 lang uur vertraagd worden en teruggetrokken worden om Reforger de benodigde tijd te geven. Daarna zou het hele circus de Russen weer terugdrijven achter de eigen landsgrenzen en ja, dan kon je wel eens wat stralingsgebieden tegenkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |