quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef Saekerhett het volgende:
Dinsdag 35 graden in Twente????
Dan denk ik dat ik ook maar eens een snippermiddag neem.
Eerst zien dan gelovenquote:
als het echt superwarm gaat worden wel ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
de topics vliegen er straks wel doorheen, niet alleen door de hitte maar vooral voor het noodweer wat eventueel gaat volgen,
Helemaal mee eens, ik hou er ook zeker niet van. Maar een plakkerige 33 graden die beloond wordt met een fantastisch onweer maakt alles goed.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:53 schreef kermit71 het volgende:
Ik vind zo'n periode van plakkerige, niet te verdragen hitte eigenlijk wel een essentieel onderdeel van de voorpret
En maar klagen dat het westen niks krijgt en als er iets komt ben je in Limburgquote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:30 schreef RiKe het volgende:
Het ironische is nu wel...STEL dat meteo gelijk heeft over het zuid westen..onweer, hagel, tornado, dan zit ik in limburg en loop ik weer alles mis
-11 boven FR/GRquote:Op zaterdag 25 juni 2011 02:54 schreef horned_reaper het volgende:
Nog even voor het slapen gaan!![]()
[ afbeelding ]
Als ik het goed heb begrepen: het roze gedeelte zorgt dus voor een aardig feestje?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 02:54 schreef horned_reaper het volgende:
Nog even voor het slapen gaan!![]()
[ afbeelding ]
We worden allemaal met de grond gelijk gemaaktquote:
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
We worden allemaal met de grond gelijk gemaakt![]()
Rolwolken met wolkenbasis die je met de hand kan aanraken!
Windhozen/Tornado's van F2 F3
Tientallen blikseminslagen per seconden!
Windgust up to 180km/h
En als dit komt, op welke tijdstippen ongeveer? Geldt het voor maandag én dinsdag?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
We worden allemaal met de grond gelijk gemaakt![]()
Rolwolken met wolkenbasis die je met de hand kan aanraken!
Windhozen/Tornado's van F2 F3
Tientallen blikseminslagen per seconden!
Windgust up to 180km/h
Dat lijkt me haast wel mogelijk, meer dan Cape van meer dan 3000, als de andere dingen ook nog goed op zijn plaats vallen, ach dan kunnen we de schuilkelders wel opzoekenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:05 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
![]()
Maar een level 3 Estofex zit er tot nu toe wel in?
Als dit uitkomt? Geloof me, dan moet wel alles goed lopen willen we dit gaan krijgenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:06 schreef Disorder het volgende:
[..]
En als dit komt, op welke tijdstippen ongeveer? Geldt het voor maandag én dinsdag?
Maandag krijgen we niets.. maar dinsdag gaat het waarschijnlijk gebeuren. Eind van de middag denk ik, maar dat kan nog veranderen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:06 schreef Disorder het volgende:
[..]
En als dit komt, op welke tijdstippen ongeveer? Geldt het voor maandag én dinsdag?
Het knmi is wat te bescheiden daarin.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:27 schreef pietkanarie het volgende:
Volgens knmi is er dinsdag maar 40% kans op neerslag. 60% kans op droogte dus.
En de buien worden omschreven als: een enkele onweersbui...
Als ik dat berichtje zo lees, gebeurt er weinig wat betreft buien enzo.
Dat kun je hier lezen:quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:40 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat waren de verwachtingen/voorspellingen van 25 mei 2009 eigenlijk?
Oke, ergens is het ook wel logisch natuurlijk die bescheidenheid. Met 'enkele onweersbuien' kan je nog alle kanten op. Dat kunnen zware buien worden, maar de enkele bui kan ook uitblijven.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:43 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het knmi is wat te bescheiden daarin.
Zwaar weer kondigen ze nooit 3 dagen van te voren aan, eerder 24u van te voren.
Yup... zo'n beetje de hele dag binnen vanwege de regen.. morgen vast beterquote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
13.2°C hier, pfff wat een saai weertje.
Capewaarden van 3000 J/kg ? en dan volgens al die kaartjes een Lifted Index van -10.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:54 schreef aloa het volgende:
Oper gaat voor 20 mm op dinsdag/woensdag en het onweersignaal mag er ook zijn, meer dan 3 KJ/Kg
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan is je vast deze zin ook opgevallen:quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:16 schreef meteo-online het volgende:
Lol lachen dat iedereen maar naar de gevestigde orde gaat kijken over het aanstaande noodweer, deze mensen zullen nu echt nog niet gaan roepen, ze zijn bang voor gezichtsverlies. Opvallend is dat Guidance zegt: "Alles is dus aanwezig voor enige hectiek..." Weeralarmpje aanstaande
Subtiele manier van zeggen dat je supercells verwacht.quote:Temeer ook omdat er bijzonder veel energie (CAPE) beschikbaar is en buien een eigen leven gaan leiden.
Mooi is dat, dat zie je niet vaak.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:55 schreef Fredo55 het volgende:
Het warmt hier goed op, 16,6 graden.
Maximum temperatuur van vandaag word vanavond pas bereikt.
Vocht binnen: 45%quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:34 schreef Fredo55 het volgende:
Luchtvochtigheid binnen 71%
Luchtvochtigheid buiten: 91%
Temperatuur binnen: 21,3 graden
Temperatuur buiten: 18,1 graden
Wind: 7.2 km/h
Regen: 4,5 mm
Luchtdruk: 1020.8
71% binnen is behoorlijk vochtig zeg...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:34 schreef Fredo55 het volgende:
Luchtvochtigheid binnen 71%
Luchtvochtigheid buiten: 91%
Temperatuur binnen: 21,3 graden
Temperatuur buiten: 18,1 graden
Wind: 7.2 km/h
Regen: 4,5 mm
Luchtdruk: 1020.8
Waarschijnlijk heeft hij zijn console buiten gehadquote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:10 schreef aloa het volgende:
[..]
71% binnen is behoorlijk vochtig zeg...
Dat is die tropische lucht idd, een voorbode van 3 dagen met ontzettend klam weer.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:51 schreef Take_A_Picture het volgende:
Je merkt inderdaad dat t warmer wordt, de lucht wordt vochtige en dus voelt t benauwd aan buiten.
Nog even en je kan je Boratpak uit de kast halenquote:
Nee, colsole gewoon binnen gehad.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft hij zijn console buiten gehad
Mist kan zeker, als het opklaart voor zonsopgang.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:26 schreef appelsientje het volgende:
Grappig, je merkt gewoon dat het benauwder wordt...hier nog ruim 16 graden ..morgenochtend mist? Of kan dat niet?
lastig. eerst moet de bewolking opgeruimd worden, en er zou nog wel eens hardnekkige laaghangend bewolking vanaf de zee kunnen blijven komen. Valt weinig zinnigs over te zeggen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:32 schreef Schuifpui het volgende:
Wat voor weer zou het morgen aan de kust zijn? Korte broek of lange broek, moet er rond 10 uur zijn, hele dag buiten.
Ochtend rond 15 C, oplopend naar +20 in de middag en een top van 24 schat ikquote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:32 schreef Schuifpui het volgende:
Wat voor weer zou het morgen aan de kust zijn? Korte broek of lange broek, moet er rond 10 uur zijn, hele dag buiten.
Alles dicht? Had je misschien een droger aan of zo? Ik vind 71% niet echt normaal..quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:53 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nee, colsole gewoon binnen gehad.
Alle deuren en ramen waren dicht, vandaar die 71% denk ik.
Helaasquote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:30 schreef RiKe het volgende:
Het ironische is nu wel...STEL dat meteo gelijk heeft over het zuid westen..onweer, hagel, tornado, dan zit ik in limburg en loop ik weer alles mis
Klopt, W/NW Frankrijk. Gisteren een mail gehad van Oscar (Estofex) want had een vraag over de inidex wat het precies is, kreeg daarop antwoord dat het een mix is van onstabiliteit, windschering, grootschalige stijgende beweging en convectieve neerslag. Het is nog wel een testkaartquote:Op zondag 26 juni 2011 08:57 schreef Fredo55 het volgende:
De onweershaarden zullen al ontstaan in Frankrijk Timmos.
Dat is wel erg extreem.quote:Op zondag 26 juni 2011 10:35 schreef meteo-online het volgende:
Wolkentopjes van 15/16 km hoog?
[ afbeelding ]
golfballenhagelquote:Op zondag 26 juni 2011 10:35 schreef meteo-online het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaan we qua hagel niet leuk vinden.quote:Op zondag 26 juni 2011 10:35 schreef meteo-online het volgende:
[ afbeelding ]
Tering o_Oquote:Op zondag 26 juni 2011 10:35 schreef meteo-online het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn auto maar eens ergens binnen parkeren dan maarquote:Op zondag 26 juni 2011 11:31 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dit gaan we qua hagel niet leuk vinden.
Ze willen nog geen paniekerige honden wakker maken.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:40 schreef Resistor het volgende:
KNMI heeft het voor dinsdag nog over 'enkele onweersbuien', zal wel 1 heeeeeeeeele grote zijn dan
Het tokkievolk zit dinsdag lekker centraal op het strand, ideaal voor een tornadoquote:Op zondag 26 juni 2011 11:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ze willen nog geen paniekerige honden wakker maken.
Pietje:quote:Op zondag 26 juni 2011 11:47 schreef aloa het volgende:
Ik lees ook weinig over dinsdag bij Piet Paulusma en Meteoconsult.
quote:Later in de middag en avond kans op de eerste fikse onweersbuien. Een matige wind uit het zuidwesten.
Ik denk dat Piet het niet meer aandurftquote:Op zondag 26 juni 2011 11:47 schreef aloa het volgende:
Ik lees ook weinig over dinsdag bij Piet Paulusma en Meteoconsult.
Een level 3 heb ik nog nooit gehad, is nog wel een testkaart uiteraard.quote:Op zondag 26 juni 2011 09:37 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Klopt, W/NW Frankrijk. Gisteren een mail gehad van Oscar (Estofex) want had een vraag over de inidex wat het precies is, kreeg daarop antwoord dat het een mix is van onstabiliteit, windschering, grootschalige stijgende beweging en convectieve neerslag. Het is nog wel een testkaart
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad ja. MC verwacht ook stevige onweersbuien met hagel en windstoten.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:51 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Ik denk dat Piet het niet meer aandurft![]()
MC: http://www.weer.nl/nl/home/weer/weerpresentatie.html
Het leek wel alsof je in een discotheek stond met witte ballen die steeds aan en uit gingenquote:Op zondag 26 juni 2011 11:42 schreef meteo-online het volgende:
Kan me mei 2009 nog voor halen, enkele onweersbui....
Ik verwacht niet veel, kan het altijd meevallen.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:58 schreef richie29 het volgende:
Tot nu toe lijkt Fredo een keer echt flink in de prijzen te vallen
Och als de zon eenmaal doorkomt is het al 22 graden. Zie Lelystad/Groningen etcquote:Op zondag 26 juni 2011 12:15 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik verwacht niet veel, kan het altijd meevallen.![]()
Actueel grijs, 18,4 graden terwijl ze hier 26 graden afgeven.
Moet er nog heel wat gebeuren.
Geloof mij, dat wil je _niet_quote:Op zondag 26 juni 2011 12:40 schreef Disorder het volgende:
Ik wil tornado's dinsdag. Geef me tornado's.
Ik heb geen dakpannenquote:Op zondag 26 juni 2011 12:45 schreef Resistor het volgende:
[..]
Geloof mij, dat wil je _niet_
Slecht voor de dakpannen.
Ik mis alleen nog wat hagelstenenquote:Op zondag 26 juni 2011 13:52 schreef Timmos het volgende:
http://twitpic.com/5h5cim
Creatief met kaas en weer
Het is echt vies klef weer zegquote:Op zondag 26 juni 2011 14:28 schreef LightLuke het volgende:
Bewolking trekt weg en de temperatuur stijgt lekker snel24.7 graden momenteel
Juist niet.. je moet de linkeruitgang of rechteringang hebben voor divergentie op hoogtequote:Op zondag 26 juni 2011 14:06 schreef INViCTuS het volgende:
De straalstroom ligt net verkeerd voor supercells. Ze zijn niet uit te sluiten maar de kansen waren groter geweest als die boven ons land zou liggen dinsdag.
Dat is de eerste waarschuwing. Nu het KNMI nog!!!quote:Op zondag 26 juni 2011 14:00 schreef INViCTuS het volgende:
Op weer.nl is zojuist een verhaaltje geplaatst voor dinsdag... conclusie;
Dus
Zoals de kaarten er nu voor staan, verwachten we een aantal stevige buien. Het lijken vooral multicells te worden, dus gegroepeerde buien die misschien als cluster verschijnen of in een squall-line overtrekken. Voor supercells (buien die om hun eigen as draaien) is er te weinig snelheidsverandering van de wind met de hoogte.
Voor dinsdagmiddag- avond en de nacht naar woensdag toe zetten we hierbij dan ook een waarschuwing uit voor mensen die buitenactiviteiten organiseren. Het kan zomaar zwaar onweren. Er kunnen hagelstenen van 2 of 3 cm in doorsnede vallen. Er bestaat het risico op zware tot zeer zware windstoten en er kan veel regenwater naar beneden komen. Lokaal zijn neerslagsommen, tot en met woensdagmiddag, mogelijk van 50 tot 100 millimeter.
hele verhaal;
http://www.weer.nl/nl/hom(...)oodweer_dinsdag.html
Ik gok dat het KNMI er een paar uurtjes van te voren pas mee komtquote:Op zondag 26 juni 2011 14:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is de eerste waarschuwing. Nu het KNMI nog!!!
Dat hoop ik toch niet:quote:Op zondag 26 juni 2011 15:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik gok dat het KNMI er een paar uurtjes van te voren pas mee komt..
Jaquote:Op zondag 26 juni 2011 17:00 schreef zakjapannertje het volgende:
overal koninginnemieren hier in Zoetermeer, waar je ook loopt, moeilijke tijden voor jainisten hier
In Amsterdam ook al de nodige gezien. Hoort bij het opeens opwarmen na een paar natte dagen. Hadden we 17 juli 2004 ookquote:Op zondag 26 juni 2011 18:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja
En in Bleiswijk ook! Overal, het stikt er van!
quote:Op zaterdag 17 juli 2004 10:48 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik ben een typische Nederlander, dus ik ga weer lekker zeiken op het weer, het is benauwd en vies en plakkerig en warm EN DIE STOMME MIEREN VLIEGEN UIT (wel altijd een mooie voorbode van slecht weer, als dat niet komt gaan ze niet massaal uitvliegen)
Oh, bij ons slechts 33 graden dinsdag. Zijn er toch alweer twee minder dan eerder werd voorspeldquote:
Dinsdag neem ik waarschijnlijk een halve dag.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:03 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik ben heel blij dat ik alleen morgen maar hoef te werken! xD
Ben ik ook van planquote:Op zondag 26 juni 2011 19:13 schreef Fredo55 het volgende:
Dinsdag neem ik waarschijnlijk een halve dag.
Ik had sowieso al vier dagen vrij, dus dat is wel lekker met deze omstandighedenquote:Op zondag 26 juni 2011 19:13 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dinsdag neem ik waarschijnlijk een halve dag.
Eerst morgen maar eens afwachten wat Estofex en het knmi afgeeft.
Daar lijkt het wel op.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:28 schreef RiKe het volgende:
Als ik die kaarten mag geloven, klopt het dan dat regio Boxmeer dinsdag ook de volle laag gaat krijgen van het potentiële "holy crap it's huge!" onweer?
mee eens, de cape lifted een paar dagen geleden zag er dramatischer uit, zeg maar doomsdaydramatisch, dit is voor mijn gevoel een flink zomeronweerquote:Op zondag 26 juni 2011 20:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat het hier wel eens tegen gaat vallen
Ene kant erg mooi, vrij spel op onweerszichten en geen risico lopen om geraakt te worden![]()
Maar aan de andere kant, laat maar knallen.
Yr.no heeft de neerslag inmiddels flink naar beneden gesteld, wat eerst nog 30mm uit kwam komt nu nog maar 10mm uit
Dit ziet er erg doomsday uit.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
mee eens, de cape lifted een paar dagen geleden zag er dramatischer uit, zeg maar doomsdaydramatisch, dit is voor mijn gevoel een flink zomeronweer
't wordt tijd dat de CAPE-schaal tot 4000 J/kg gaat, want nou krijg je van die egale vlekken overal.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit ziet er erg doomsday uit.![]()
[ afbeelding ]
"large to very large hail"... was ik al bang voor.quote:
Mocht de potentie minimaal zo mooi blijven als dit dan wil ik Dinsdag best op pad!quote:Op zondag 26 juni 2011 20:51 schreef dan13lv het volgende:
wie heeft er zin om dinsdag mee te gaan stormchasen in het noorden van het land?
al mijn maatjes kunnen niet of durven niet ...
Waar woon je?quote:Op zondag 26 juni 2011 20:51 schreef dan13lv het volgende:
wie heeft er zin om dinsdag mee te gaan stormchasen in het noorden van het land?
al mijn maatjes kunnen niet of durven niet ...
Ik ben altijd in voor een spectaculair onweer, maar die hagel mag van mij wel weg blijven want wat dat betreft hoop ik dan juist dat het meevalt.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:52 schreef MaLo het volgende:
Oftewel, in het oosten lijkt het allemaal wel mee te vallen?
Ik hoop het. Ik zit echt niet te wachten op hagel en nog meer van die zooi.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:52 schreef MaLo het volgende:
Oftewel, in het oosten lijkt het allemaal wel mee te vallen?
Estofex verwacht dus hagelstenen die groter zijn dan pingpongballen en iets kleiner dan tennisballen.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef dan13lv het volgende:
estofex voorspelt hagelstenen groter dan 5cm in doorsnee, dat is best wel groot ...
Waar wil je dan veilig gaan liggen op je bedje?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:13 schreef henkde_j het volgende:
Ik ga m'n luchtbed maar weer eens opzoeken
Het Oosten krijgt altijd het meeste heb ik het idee?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:17 schreef pietkanarie het volgende:
Ik hoop niet dat er overal spectaculair weer is, behalve in het oosten waar ik dus woon(omgeving zwolle).
Qua weer gebeurt daar meestal weinig bijzonders.
Ai...te ver weg helaasquote:
Dat idee heb ik dan weer bij het zuiden en het westen...quote:Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef Timmos het volgende:
[..]
Het Oosten krijgt altijd het meeste heb ik het idee?..
Ben blij dat ik geen auto hebquote:Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef Reilian het volgende:
Zal voor de zekerheid dinsdag toch maar even de auto onder de carport zetten.
Je moet je niet te rijk rekenen hoor.... dat we vorig jaar 2 maal een level 3 ingetekend kregen was echt een unicum.... dat was nooit eerder gebeurd.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:31 schreef INViCTuS het volgende:
Estofex heeft nu aleen voorlopige level 2 voor het grootste gedeelte van Nederland. Kans lijkt me aannemelijk dat dat dinsdag wordt verhoogd.
Veel zal nog afhangen hoe de situatie dinsdag overdag is en zich ontwikkelt.
ideaal dagje stormchasen, maar iedereen die ik erover verteld heeft iets van ik geloof je niet ...quote:Op zondag 26 juni 2011 21:32 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Je moet je niet te rijk rekenen hoor.... dat we vorig jaar 2 maal een level 3 ingetekend kregen was echt een unicum.... dat was nooit eerder gebeurd.
Het zou me helemaal niets verbazen als hij bij een lvl twee blijft, wat ook al ongelofelijk heftig kan zijn!
Waarom starten ze dan niet bij level 1? Nu gooien ze gelijk met een 2, en dat 2 dagen van te voren. Lijkt me dat het alleen nog maar opgeschaald gaat worden.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:32 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Je moet je niet te rijk rekenen hoor.... dat we vorig jaar 2 maal een level 3 ingetekend kregen was echt een unicum.... dat was nooit eerder gebeurd.
Het zou me helemaal niets verbazen als hij bij een lvl twee blijft, wat ook al ongelofelijk heftig kan zijn!
Hiep hoi klote aircoquote:Op zondag 26 juni 2011 21:33 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Morgen maar rustig aan doen op het werk.
Ze hadden ook direct een lvl3 kunnen geven nu als ze er al zo zeker van zijn.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:34 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Waarom starten ze dan niet bij level 1? Nu gooien ze gelijk met een 2, en dat 2 dagen van te voren. Lijkt me dat het alleen nog maar opgeschaald gaat worden.
Met alle respect, maar chasen met zo'n hagelkans? Lijkt me niet verstandig.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:33 schreef dan13lv het volgende:
[..]
ideaal dagje stormchasen, maar iedereen die ik erover verteld heeft iets van ik geloof je niet ...
zelf weten
netzoals topgear, gewoon golfplaten boven je dak hangen:quote:Op zondag 26 juni 2011 21:36 schreef Drassss het volgende:
[..]
Met alle respect, maar chasen met zo'n hagelkans? Lijkt me niet verstandig.
Of je auto nou op de oprit van je huis staat of op een landweggetje.. sterren in je voorruit krijg je toch wel. Of je moet een garage hebben.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:36 schreef Drassss het volgende:
[..]
Met alle respect, maar chasen met zo'n hagelkans? Lijkt me niet verstandig.
Prima, maar ik heb ze niet liggenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:37 schreef dan13lv het volgende:
[..]
netzoals topgear, gewoon golfplaten boven je dak hangen:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:37 schreef dan13lv het volgende:
[..]
netzoals topgear, gewoon golfplaten boven je dak hangen:
[ afbeelding ]
Nee dan klapt alles eruit op het werk, dat kan helaas niet, soms snachts wel maar dan draait alles heel relaxed enzo.quote:
Tuurlijk is het afhankelijk van het eea, maar dat Estofex zo vroeg een level 2 afgeeft, is wel wat zeldzaam. Daarom denk ik dat het nog wel eens een level 3 kan gaan worden.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:35 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ze hadden ook direct een lvl3 kunnen geven nu als ze er al zo zeker van zijn.
Als het level 2 waardig is dan blijft het ook wel level 2.... daar hoef je verder niet veel achter te zoeken.
Ik denk dat ze eerder nog een slag om de arm nemen wat betreft de jet/shear...... wanneer deze iets oosterlijker gaat opschuiven als de modellen nu inschalen, dan kan het eventueel nog worden opgeschaald naar een level 3.
wat gebeurde er toen?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:36 schreef kermit71 het volgende:
25 mei 2009 hadden we ook 'maar' een level 2
Dus er is grote kans op iets vergelijkbaars?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:42 schreef kermit71 het volgende:
een onweer met een hoog "waar was jij toen .... "-gehalte
Mhaw voorpret. Ik denk dat er weinig hier blij zijn met flinke hagelschade of blikseminslagenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:47 schreef kermit71 het volgende:
Naar wat ik zo lees wel, en als het niet gebeurt, is de voorpret op dit forum al iets om te onthouden
Ik heb toch liever een blikseminslag op mijn auto dan een hagelinslag.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:48 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw voorpret. Ik denk dat er weinig hier blij zijn met flinke hagelschade of blikseminslagen
Auto wel ja, maar je huis enzo?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik heb toch liever een blikseminslag op mijn auto dan een hagelinslag.
Als je auto toch op de parkeerplaats blijft staan: matrassen en dikke dekens met spanbanden vastzettenquote:
Of je auto ergens in een parkeergarage zetten, dan kan er ook weinig op komen.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:56 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als je auto toch op de parkeerplaats blijft staan: matrassen en dikke dekens met spanbanden vastzetten
Die dingen heb je wel in huis
Die wachten wss totdat het KNMI met een weeralarm komt. Dinsdagmiddag dus...quote:Op zondag 26 juni 2011 22:06 schreef dan13lv het volgende:
raar dat we er nog niks over horen op het nieuws ....
En als het echt goed los gaat waarschijnlijk wel extra nieuwsuitzendingen met actuele weersituatie?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:11 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Die wachten wss totdat het KNMI met een weeralarm komt. Dinsdagmiddag dus...
Lijkt me niet of het moet echt afschuwelijke spektakel zijn....quote:Op zondag 26 juni 2011 22:12 schreef LightLuke het volgende:
[..]
En als het echt goed los gaat waarschijnlijk wel extra nieuwsuitzendingen met actuele weersituatie?
Neeehee!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:17 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Waar wil je dan veilig gaan liggen op je bedje?
Jep, normaal gesproken wel.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:12 schreef mazaru het volgende:
Hagelschade aan de auto valt toch onder de autoverzekering?
Gelukkig. Dan word ik nu iets minder nerveus van jullie berichtenquote:
Tuurlijk, met een luchtbedquote:Op zondag 26 juni 2011 22:14 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Neeehee!![]()
We hebben zo al meerdere keren onze auto gered van deuken.
Ik heb een keer meegemaakt dat de bliksem insloeg in een plas water op de weg waar ik op dat moment op reed. Ik overdrijf niet als ik zeg dat mijn auto ineens van 50 naar 60 km/u werd "geduwd". Een vriend van mij die naast me zat in de auto schrok zich helemaal de tyfus maar ik had op dat moment zoiets van "Woooww! Gaaf."quote:Op zondag 26 juni 2011 21:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik heb toch liever een blikseminslag op mijn auto dan een hagelinslag.
Thuis in de garage gaat maar 1 auto, dus ik denk dat ik de mijne op het werk in de parkeergarage laat...quote:Op zondag 26 juni 2011 22:05 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Of je auto ergens in een parkeergarage zetten, dan kan er ook weinig op komen.
Ben wel benieuwd wat het ons gaat brengen in de loop van dinsdag...
Zit er iemand van weerwoord.be nou ookal bij de redactie van de Telegraaf?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:40 schreef ZaZoe het volgende:
Noodweer na hitte
AMSTERDAM - Het tropische weer wordt dinsdag in ons land afgestraft met mogelijk zeer zwaar noodweer.
Voor de regio Zuidoost-Frankrijk, België en Nederland is vanavond code2 afgekondigd op de schaal van 3 van het Europese stormburo Estofox.
Zwaar onweer, hagel en rukwinden worden in deze regio 's verwacht. Onduidelijk is nog wanneer het slechte weer de tropische hitte verdrijft.
Aldus de Telegraaf
Ik heb geen garage, sowieso zet ik hem niet onder een boom.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:42 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Thuis in de garage gaat maar 1 auto, dus ik denk dat ik de mijne op het werk in de parkeergarage laat...
Ik denk andersom.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:43 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zit er iemand van weerwoord.be nou ookal bij de redactie van de Telegraaf?
Ik zie op weerwoord dat er wel meer bullshit in het bericht ontdekt is...quote:Op zondag 26 juni 2011 22:45 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik denk andersom.
Wat een kutkrant zeg; Estofox, stormburo
Haha precies !quote:Op zondag 26 juni 2011 22:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zie op weerwoord dat er wel meer bullshit in het bericht ontdekt is...Die eikel die het geschreven heeft houdt waarschijnlijk de kaart ondersteboven. Ja dan is het idd zuid-oost Frankrijk dat grenst aan België.
Dat laatste valt me nu pas op.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zie op weerwoord dat er wel meer bullshit in het bericht ontdekt is...Die eikel die het geschreven heeft houdt waarschijnlijk de kaart ondersteboven. Ja dan is het idd zuid-oost Frankrijk dat grenst aan België.
Of die sukkel ontslagen kan worden?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:57 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dat laatste valt me nu pas op.![]()
Ik ga mailen naar de Telegraaf
Ach, de Telegraaf pikt het tenminste op.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:45 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik denk andersom.
Wat een kutkrant zeg; Estofox, stormburo
Man man man, pis in mijn broekquote:Op zondag 26 juni 2011 22:40 schreef ZaZoe het volgende:
Noodweer na hitte
AMSTERDAM - Het tropische weer wordt dinsdag in ons land afgestraft met mogelijk zeer zwaar noodweer.
Voor de regio Zuidoost-Frankrijk, België en Nederland is vanavond code2 afgekondigd op de schaal van 3 van het Europese stormburo Estofox.
Zwaar onweer, hagel en rukwinden worden in deze regio 's verwacht. Onduidelijk is nog wanneer het slechte weer de tropische hitte verdrijft.
Aldus de Telegraaf
Ik denk dat buienradar.nl dinsdagmiddag niet te bereiken is !! Als er zwaar weer op komst is ligt die site er helaas snel uit. ( of ze laten een loopje van de laatste 20 minuten zien)quote:Op zondag 26 juni 2011 23:00 schreef E.T. het volgende:
Ik moet dinsdagavond werken.. Wel errug jammer dat ik niet irl naar buiten kan kijken, en om de haverklap buienradar kan refreshen![]()
En hier bijlezen natuurlijk..
Nja.. I'll live
Dinsdagmiddag zet ik de auto in een parkeergarage. Want wil geen poffertjespan als dak hebbenquote:Op zondag 26 juni 2011 23:07 schreef Drassss het volgende:
Eén ding is wel zeker, dat ik maandagavond even de tuin ga opruimen, zodat niks door de ramen gaat vliegen
Ben ik ook wel weer bang voorquote:Op zondag 26 juni 2011 23:12 schreef AchJa het volgende:
We zitten ons weer te verlekkeren aan allerlei heftige weershit en je zult zien dat dinsdag alles weer als een nachtkaars uit gaat...
zoiets raadde je ook aan op 17-7-2004quote:Op zondag 26 juni 2011 23:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Dinsdagmiddag zet ik de auto in een parkeergarage. Want wil geen poffertjespan als dak hebben
Tornado's zijn gerelateerd aan mesocyclonen (en dus supercells), ik vind dat ze dan in de media best over tornado's mogen spreken.quote:Ook is de kans op een tornado (in media term te blijven windhoos) aanwezig
ben ik ook bang voor. Paar jaar terug toch ook zoiets? Alles wees op zwaar weer. 36 graden landinwaarts, koude inval vanuit het westen. Weeralarm was al gegeven, maar de temperatuurwissling ging te traag voor noodweer.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:12 schreef AchJa het volgende:
We zitten ons weer te verlekkeren aan allerlei heftige weershit en je zult zien dat dinsdag alles weer als een nachtkaars uit gaat...
Het is inderdaad nooit goed voor sommige mensen.. erg vervelend altijd dat soort zuurpruimen.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
ben ik ook bang voor. Paar jaar terug toch ook zoiets? Alles wees op zwaar weer. 36 graden landinwaarts, koude inval vanuit het westen. Weeralarm was al gegeven, maar de temperatuurwissling ging te traag voor noodweer.
En dan staat er weer zo'n stumper van het CDA te zeiken dat het KNMI ten onrechte een weeralarm afgeeftalles wees op potentieel noodweer, dan moet je waarschuwen. Zo'n politicus kan dan achteraf weer lekker zeiken
vraag ff aan je buren of ze hier rekening mee houden, mocht het echt los gaan dinsdag dan is het niet fijn als jedak open ligt. Ook niet voor de buren trouwens, nooit fijn als de dakpannan door jouw ramen vliegen....quote:Op zondag 26 juni 2011 23:15 schreef henkde_j het volgende:
Bedenk mij trouwens net dat mijn directe buren morgen een nieuw pannendak krijgen. Ben benieuwd of ze het optijd af krijgen.
Afdakje?quote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoe bescherm je een auto tegen de voorspelde hagel?
Als Piet het voorspeld heeft is er niets aan het handje.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Nietquote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zijn verschillende mogelijkheden:quote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zal het ze morgen even melden. Het dak grenst namelijk ook direct aan mijn kamerquote:Op zondag 26 juni 2011 23:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
vraag ff aan je buren of ze hier rekening mee houden, mocht het echt los gaan dinsdag dan is het niet fijn als jedak open ligt. Ook niet voor de buren trouwens, nooit fijn als de dakpannan door jouw ramen vliegen....
Luchtbedden en ducktapequote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
dat lijkt me een prima oplossing eigenlijk. Wel ff vastmaken, want dat soort hagelbuien blaast anders je dekbed direct van je autoquote:Op zondag 26 juni 2011 23:25 schreef Greys het volgende:
Een oud dekbed er over gooien, zou dat nog wat uithalen?
Valt echt nog niet te zeggen nu. Zou zelfs nog kunnen dat Nederland buiten schot blijft en het pas boven Duitsland los gaat. Afwachtwen en de berichten in de gaten houden.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:32 schreef Papabear het volgende:
Ik haak net even inVoor welke delen van het land wordt die extreme hagel voorspeld? M.a.w. Moet ik dinsdag een schuilplek voor mijn auto zoeken om te voorkomen dat zijn dak verandert in een poffertjespan?
Ah ok, dank je. Alles staat nog open dus.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
Valt echt nog niet te zeggen nu. Zou zelfs nog kunnen dat Nederland buiten schot blijft en het pas boven Duitsland los gaat. Afwachtwen en de berichten in de gaten houden.
Dat kan nog best lastig worden als jullie ergens midden in de polder zitten.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:37 schreef garnage-patrick het volgende:
1ding ben ik heel simpel in, ik zoek een schuilplek voor de auto, liever geen goed uitzicht dan een kapotte auto. en we gaan ook door tot we het zat zijn of de bui weg is. dat kan dus best nachtwerk worden dinsdag.
Als jullie richting het zuiden gaan, succes maar vergeet niet dat tijdens de bui je auto in deuken gaat liggen tijdens een hagelbui.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:37 schreef garnage-patrick het volgende:
voor de mensen uit het noorden, een kameraad en ik vertrekken dinsdag rond 3uur uit de stad groningen naar een nader te noemen lokatie als chase dus.
er zijn nog 2 riante plekken vrij in de koele auto (elke plek neemt 25% brandstofkosten op zich, maar met een diesel loopt dat niet hard op) wij rijden voor een chase gerust een 400 a 500 km.
1ding ben ik heel simpel in, ik zoek een schuilplek voor de auto, liever geen goed uitzicht dan een kapotte auto. en we gaan ook door tot we het zat zijn of de bui weg is. dat kan dus best nachtwerk worden dinsdag.
Ach, je kan in geval van nood altijd wel bij een boer in de schuur terecht. Of die schuur dan ook hagelbestendig is, is een tweede.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:40 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dat kan nog best lastig worden als jullie ergens midden in de polder zitten
Het is al zeker dat er tennisballen naar beneden gaan komen?quote:Op zondag 26 juni 2011 23:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als jullie richting het zuiden gaan, succes maar vergeet niet dat tijdens de bui je auto in deuken gaat liggen tijdens een hagelbui.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |