Ben blij dat ik geen auto hebquote:Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef Reilian het volgende:
Zal voor de zekerheid dinsdag toch maar even de auto onder de carport zetten.
Je moet je niet te rijk rekenen hoor.... dat we vorig jaar 2 maal een level 3 ingetekend kregen was echt een unicum.... dat was nooit eerder gebeurd.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:31 schreef INViCTuS het volgende:
Estofex heeft nu aleen voorlopige level 2 voor het grootste gedeelte van Nederland. Kans lijkt me aannemelijk dat dat dinsdag wordt verhoogd.
Veel zal nog afhangen hoe de situatie dinsdag overdag is en zich ontwikkelt.
ideaal dagje stormchasen, maar iedereen die ik erover verteld heeft iets van ik geloof je niet ...quote:Op zondag 26 juni 2011 21:32 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Je moet je niet te rijk rekenen hoor.... dat we vorig jaar 2 maal een level 3 ingetekend kregen was echt een unicum.... dat was nooit eerder gebeurd.
Het zou me helemaal niets verbazen als hij bij een lvl twee blijft, wat ook al ongelofelijk heftig kan zijn!
Waarom starten ze dan niet bij level 1? Nu gooien ze gelijk met een 2, en dat 2 dagen van te voren. Lijkt me dat het alleen nog maar opgeschaald gaat worden.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:32 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Je moet je niet te rijk rekenen hoor.... dat we vorig jaar 2 maal een level 3 ingetekend kregen was echt een unicum.... dat was nooit eerder gebeurd.
Het zou me helemaal niets verbazen als hij bij een lvl twee blijft, wat ook al ongelofelijk heftig kan zijn!
Hiep hoi klote aircoquote:Op zondag 26 juni 2011 21:33 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Morgen maar rustig aan doen op het werk.
Ze hadden ook direct een lvl3 kunnen geven nu als ze er al zo zeker van zijn.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:34 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Waarom starten ze dan niet bij level 1? Nu gooien ze gelijk met een 2, en dat 2 dagen van te voren. Lijkt me dat het alleen nog maar opgeschaald gaat worden.
Met alle respect, maar chasen met zo'n hagelkans? Lijkt me niet verstandig.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:33 schreef dan13lv het volgende:
[..]
ideaal dagje stormchasen, maar iedereen die ik erover verteld heeft iets van ik geloof je niet ...
zelf weten
netzoals topgear, gewoon golfplaten boven je dak hangen:quote:Op zondag 26 juni 2011 21:36 schreef Drassss het volgende:
[..]
Met alle respect, maar chasen met zo'n hagelkans? Lijkt me niet verstandig.
Of je auto nou op de oprit van je huis staat of op een landweggetje.. sterren in je voorruit krijg je toch wel. Of je moet een garage hebben.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:36 schreef Drassss het volgende:
[..]
Met alle respect, maar chasen met zo'n hagelkans? Lijkt me niet verstandig.
Prima, maar ik heb ze niet liggenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:37 schreef dan13lv het volgende:
[..]
netzoals topgear, gewoon golfplaten boven je dak hangen:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:37 schreef dan13lv het volgende:
[..]
netzoals topgear, gewoon golfplaten boven je dak hangen:
[ afbeelding ]
Nee dan klapt alles eruit op het werk, dat kan helaas niet, soms snachts wel maar dan draait alles heel relaxed enzo.quote:
Tuurlijk is het afhankelijk van het eea, maar dat Estofex zo vroeg een level 2 afgeeft, is wel wat zeldzaam. Daarom denk ik dat het nog wel eens een level 3 kan gaan worden.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:35 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ze hadden ook direct een lvl3 kunnen geven nu als ze er al zo zeker van zijn.
Als het level 2 waardig is dan blijft het ook wel level 2.... daar hoef je verder niet veel achter te zoeken.
Ik denk dat ze eerder nog een slag om de arm nemen wat betreft de jet/shear...... wanneer deze iets oosterlijker gaat opschuiven als de modellen nu inschalen, dan kan het eventueel nog worden opgeschaald naar een level 3.
wat gebeurde er toen?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:36 schreef kermit71 het volgende:
25 mei 2009 hadden we ook 'maar' een level 2
Dus er is grote kans op iets vergelijkbaars?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:42 schreef kermit71 het volgende:
een onweer met een hoog "waar was jij toen .... "-gehalte
Mhaw voorpret. Ik denk dat er weinig hier blij zijn met flinke hagelschade of blikseminslagenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:47 schreef kermit71 het volgende:
Naar wat ik zo lees wel, en als het niet gebeurt, is de voorpret op dit forum al iets om te onthouden
Ik heb toch liever een blikseminslag op mijn auto dan een hagelinslag.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:48 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw voorpret. Ik denk dat er weinig hier blij zijn met flinke hagelschade of blikseminslagen
Auto wel ja, maar je huis enzo?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik heb toch liever een blikseminslag op mijn auto dan een hagelinslag.
Als je auto toch op de parkeerplaats blijft staan: matrassen en dikke dekens met spanbanden vastzettenquote:
Of je auto ergens in een parkeergarage zetten, dan kan er ook weinig op komen.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:56 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als je auto toch op de parkeerplaats blijft staan: matrassen en dikke dekens met spanbanden vastzetten
Die dingen heb je wel in huis
Die wachten wss totdat het KNMI met een weeralarm komt. Dinsdagmiddag dus...quote:Op zondag 26 juni 2011 22:06 schreef dan13lv het volgende:
raar dat we er nog niks over horen op het nieuws ....
En als het echt goed los gaat waarschijnlijk wel extra nieuwsuitzendingen met actuele weersituatie?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:11 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Die wachten wss totdat het KNMI met een weeralarm komt. Dinsdagmiddag dus...
Lijkt me niet of het moet echt afschuwelijke spektakel zijn....quote:Op zondag 26 juni 2011 22:12 schreef LightLuke het volgende:
[..]
En als het echt goed los gaat waarschijnlijk wel extra nieuwsuitzendingen met actuele weersituatie?
Neeehee!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:17 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Waar wil je dan veilig gaan liggen op je bedje?
Jep, normaal gesproken wel.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:12 schreef mazaru het volgende:
Hagelschade aan de auto valt toch onder de autoverzekering?
Gelukkig. Dan word ik nu iets minder nerveus van jullie berichtenquote:
Tuurlijk, met een luchtbedquote:Op zondag 26 juni 2011 22:14 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Neeehee!![]()
We hebben zo al meerdere keren onze auto gered van deuken.
Ik heb een keer meegemaakt dat de bliksem insloeg in een plas water op de weg waar ik op dat moment op reed. Ik overdrijf niet als ik zeg dat mijn auto ineens van 50 naar 60 km/u werd "geduwd". Een vriend van mij die naast me zat in de auto schrok zich helemaal de tyfus maar ik had op dat moment zoiets van "Woooww! Gaaf."quote:Op zondag 26 juni 2011 21:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik heb toch liever een blikseminslag op mijn auto dan een hagelinslag.
Thuis in de garage gaat maar 1 auto, dus ik denk dat ik de mijne op het werk in de parkeergarage laat...quote:Op zondag 26 juni 2011 22:05 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Of je auto ergens in een parkeergarage zetten, dan kan er ook weinig op komen.
Ben wel benieuwd wat het ons gaat brengen in de loop van dinsdag...
Zit er iemand van weerwoord.be nou ookal bij de redactie van de Telegraaf?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:40 schreef ZaZoe het volgende:
Noodweer na hitte
AMSTERDAM - Het tropische weer wordt dinsdag in ons land afgestraft met mogelijk zeer zwaar noodweer.
Voor de regio Zuidoost-Frankrijk, België en Nederland is vanavond code2 afgekondigd op de schaal van 3 van het Europese stormburo Estofox.
Zwaar onweer, hagel en rukwinden worden in deze regio 's verwacht. Onduidelijk is nog wanneer het slechte weer de tropische hitte verdrijft.
Aldus de Telegraaf
Ik heb geen garage, sowieso zet ik hem niet onder een boom.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:42 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Thuis in de garage gaat maar 1 auto, dus ik denk dat ik de mijne op het werk in de parkeergarage laat...
Ik denk andersom.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:43 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zit er iemand van weerwoord.be nou ookal bij de redactie van de Telegraaf?
Ik zie op weerwoord dat er wel meer bullshit in het bericht ontdekt is...quote:Op zondag 26 juni 2011 22:45 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik denk andersom.
Wat een kutkrant zeg; Estofox, stormburo
Haha precies !quote:Op zondag 26 juni 2011 22:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zie op weerwoord dat er wel meer bullshit in het bericht ontdekt is...Die eikel die het geschreven heeft houdt waarschijnlijk de kaart ondersteboven. Ja dan is het idd zuid-oost Frankrijk dat grenst aan België.
Dat laatste valt me nu pas op.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zie op weerwoord dat er wel meer bullshit in het bericht ontdekt is...Die eikel die het geschreven heeft houdt waarschijnlijk de kaart ondersteboven. Ja dan is het idd zuid-oost Frankrijk dat grenst aan België.
Of die sukkel ontslagen kan worden?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:57 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dat laatste valt me nu pas op.![]()
Ik ga mailen naar de Telegraaf
Ach, de Telegraaf pikt het tenminste op.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:45 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik denk andersom.
Wat een kutkrant zeg; Estofox, stormburo
Man man man, pis in mijn broekquote:Op zondag 26 juni 2011 22:40 schreef ZaZoe het volgende:
Noodweer na hitte
AMSTERDAM - Het tropische weer wordt dinsdag in ons land afgestraft met mogelijk zeer zwaar noodweer.
Voor de regio Zuidoost-Frankrijk, België en Nederland is vanavond code2 afgekondigd op de schaal van 3 van het Europese stormburo Estofox.
Zwaar onweer, hagel en rukwinden worden in deze regio 's verwacht. Onduidelijk is nog wanneer het slechte weer de tropische hitte verdrijft.
Aldus de Telegraaf
Ik denk dat buienradar.nl dinsdagmiddag niet te bereiken is !! Als er zwaar weer op komst is ligt die site er helaas snel uit. ( of ze laten een loopje van de laatste 20 minuten zien)quote:Op zondag 26 juni 2011 23:00 schreef E.T. het volgende:
Ik moet dinsdagavond werken.. Wel errug jammer dat ik niet irl naar buiten kan kijken, en om de haverklap buienradar kan refreshen![]()
En hier bijlezen natuurlijk..
Nja.. I'll live
Dinsdagmiddag zet ik de auto in een parkeergarage. Want wil geen poffertjespan als dak hebbenquote:Op zondag 26 juni 2011 23:07 schreef Drassss het volgende:
Eén ding is wel zeker, dat ik maandagavond even de tuin ga opruimen, zodat niks door de ramen gaat vliegen
Ben ik ook wel weer bang voorquote:Op zondag 26 juni 2011 23:12 schreef AchJa het volgende:
We zitten ons weer te verlekkeren aan allerlei heftige weershit en je zult zien dat dinsdag alles weer als een nachtkaars uit gaat...
zoiets raadde je ook aan op 17-7-2004quote:Op zondag 26 juni 2011 23:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Dinsdagmiddag zet ik de auto in een parkeergarage. Want wil geen poffertjespan als dak hebben
Tornado's zijn gerelateerd aan mesocyclonen (en dus supercells), ik vind dat ze dan in de media best over tornado's mogen spreken.quote:Ook is de kans op een tornado (in media term te blijven windhoos) aanwezig
ben ik ook bang voor. Paar jaar terug toch ook zoiets? Alles wees op zwaar weer. 36 graden landinwaarts, koude inval vanuit het westen. Weeralarm was al gegeven, maar de temperatuurwissling ging te traag voor noodweer.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:12 schreef AchJa het volgende:
We zitten ons weer te verlekkeren aan allerlei heftige weershit en je zult zien dat dinsdag alles weer als een nachtkaars uit gaat...
Het is inderdaad nooit goed voor sommige mensen.. erg vervelend altijd dat soort zuurpruimen.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
ben ik ook bang voor. Paar jaar terug toch ook zoiets? Alles wees op zwaar weer. 36 graden landinwaarts, koude inval vanuit het westen. Weeralarm was al gegeven, maar de temperatuurwissling ging te traag voor noodweer.
En dan staat er weer zo'n stumper van het CDA te zeiken dat het KNMI ten onrechte een weeralarm afgeeftalles wees op potentieel noodweer, dan moet je waarschuwen. Zo'n politicus kan dan achteraf weer lekker zeiken
vraag ff aan je buren of ze hier rekening mee houden, mocht het echt los gaan dinsdag dan is het niet fijn als jedak open ligt. Ook niet voor de buren trouwens, nooit fijn als de dakpannan door jouw ramen vliegen....quote:Op zondag 26 juni 2011 23:15 schreef henkde_j het volgende:
Bedenk mij trouwens net dat mijn directe buren morgen een nieuw pannendak krijgen. Ben benieuwd of ze het optijd af krijgen.
Afdakje?quote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoe bescherm je een auto tegen de voorspelde hagel?
Als Piet het voorspeld heeft is er niets aan het handje.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Nietquote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zijn verschillende mogelijkheden:quote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zal het ze morgen even melden. Het dak grenst namelijk ook direct aan mijn kamerquote:Op zondag 26 juni 2011 23:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
vraag ff aan je buren of ze hier rekening mee houden, mocht het echt los gaan dinsdag dan is het niet fijn als jedak open ligt. Ook niet voor de buren trouwens, nooit fijn als de dakpannan door jouw ramen vliegen....
Luchtbedden en ducktapequote:Op zondag 26 juni 2011 23:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
dat lijkt me een prima oplossing eigenlijk. Wel ff vastmaken, want dat soort hagelbuien blaast anders je dekbed direct van je autoquote:Op zondag 26 juni 2011 23:25 schreef Greys het volgende:
Een oud dekbed er over gooien, zou dat nog wat uithalen?
Valt echt nog niet te zeggen nu. Zou zelfs nog kunnen dat Nederland buiten schot blijft en het pas boven Duitsland los gaat. Afwachtwen en de berichten in de gaten houden.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:32 schreef Papabear het volgende:
Ik haak net even inVoor welke delen van het land wordt die extreme hagel voorspeld? M.a.w. Moet ik dinsdag een schuilplek voor mijn auto zoeken om te voorkomen dat zijn dak verandert in een poffertjespan?
Ah ok, dank je. Alles staat nog open dus.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
Valt echt nog niet te zeggen nu. Zou zelfs nog kunnen dat Nederland buiten schot blijft en het pas boven Duitsland los gaat. Afwachtwen en de berichten in de gaten houden.
Dat kan nog best lastig worden als jullie ergens midden in de polder zitten.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:37 schreef garnage-patrick het volgende:
1ding ben ik heel simpel in, ik zoek een schuilplek voor de auto, liever geen goed uitzicht dan een kapotte auto. en we gaan ook door tot we het zat zijn of de bui weg is. dat kan dus best nachtwerk worden dinsdag.
Als jullie richting het zuiden gaan, succes maar vergeet niet dat tijdens de bui je auto in deuken gaat liggen tijdens een hagelbui.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:37 schreef garnage-patrick het volgende:
voor de mensen uit het noorden, een kameraad en ik vertrekken dinsdag rond 3uur uit de stad groningen naar een nader te noemen lokatie als chase dus.
er zijn nog 2 riante plekken vrij in de koele auto (elke plek neemt 25% brandstofkosten op zich, maar met een diesel loopt dat niet hard op) wij rijden voor een chase gerust een 400 a 500 km.
1ding ben ik heel simpel in, ik zoek een schuilplek voor de auto, liever geen goed uitzicht dan een kapotte auto. en we gaan ook door tot we het zat zijn of de bui weg is. dat kan dus best nachtwerk worden dinsdag.
Ach, je kan in geval van nood altijd wel bij een boer in de schuur terecht. Of die schuur dan ook hagelbestendig is, is een tweede.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:40 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dat kan nog best lastig worden als jullie ergens midden in de polder zitten
Het is al zeker dat er tennisballen naar beneden gaan komen?quote:Op zondag 26 juni 2011 23:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als jullie richting het zuiden gaan, succes maar vergeet niet dat tijdens de bui je auto in deuken gaat liggen tijdens een hagelbui.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |