http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Bij terugkomst op Guppy gleed de laptop uit m'n handen en viel op m'n toch al pijnlijke teen.., die is nu dus echt blauw! Laptop blij, ik iets minder..
Dat lijkt mij inderdaad ook niet de reden te zijnquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:11 schreef Disana het volgende:
Banjerkanjer, waar we het in elk geval over eens zijn is dat het niet is omdat Laura zo'n leuk kind is dat ze zoveel wordt bijgestaan.
Momenteel vaart ze niet maar viert ze vakantie op Bora Bora. Zondag denkt ze weer te gaan varen.quote:
Want eerst is er daar op Bora Bora nog een feestje te vierenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Momenteel vaart ze niet maar viert ze vakantie op Bora Bora. Zondag denkt ze weer te gaan varen.
[ afbeelding ]
Bora Bora: Heiva I Bora Boraquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
Want eerst is er daar op Bora Bora nog een feestje te vieren
Wat is haar volgende bestemming dan. Ik neem aan dat ze richting het westen gaat?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Momenteel vaart ze niet maar viert ze vakantie op Bora Bora. Zondag denkt ze weer te gaan varen.
[ afbeelding ]
Het heeft wel een historische achtergrond. Het is namelijk lange tijd verboden geweest om dit soort spelen en "wellustig entertainment" uit te mogen voeren na de kerstening, in de 19e eeuw. Toen de Franse nationale dag in 1880 werd gevierd, kwamen ook de traditonele oude en verboden vieringen van Tiurai, en pas sinds 1985 (!) ook Heiva weer terug.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Bora Bora: Heiva I Bora Bora
June 24- July 31, 2011
The annual singing, dance and traditional sports competition as well as crafts demonstrations, to be held at Moto’i Place in Vaitape, Bora Bora.
For more information, please contact “Bora Bora Tourism Committee” at (689) 67.76.36 or email: info-bora-bora@mail.pf
http://www.tahiti-and-vacation.com/heiva/index.php
[ afbeelding ]
Het komt op mij meer over als een festival voor toeristen dan voor de lokale bevolking.
Als ik Laura was, zou ik nog even flink gaan feestvieren op de Fiji eilandjes, voor Guppy in Cairns uit het water wordt getakeld.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat is haar volgende bestemming dan. Ik neem aan dat ze richting het westen gaat?
Dat staat pas gepland voor november toch? En wanneer ze verder vaart zal ook een beetje afhankelijk zijn van haar begeleiders voor deze etappe.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als ik Laura was, zou ik nog even flink gaan feestvieren op de Fiji eilandjes, voor Guppy in Cairns uit het water wordt getakeld.
Als ze dat in November heeft gepland, dan wordt het nog krap om "al" in september 2012 weer terug in Gibraltar te zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat staat pas gepland voor november toch? En wanneer ze verder vaart zal ook een beetje afhankelijk zijn van haar begeleiders voor deze etappe.
Tot nu toe is ze nooit echt alleen geweest. Ze doet voornamelijk feestjes op kosten van anderen. En als dat een 1 of 2 dagen niet gebeurt, beklaagt ze zich op haar weblog dat ze zich niet helemaal ok voelt, en een beetje ziek, zwak en misselijk is. Dan komen de uitnodigingen vanzelf weer binnen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:43 schreef Injetta het volgende:
Is ze eigenlijk steeds alleen op die bestemmingen waar ze weken blijft hangen?
Ik kan me niks voorstellen bij een meisje van 15 dat helemaal alleen ergens verblijft ver van alles en iedereen. Wat doet ze dan tijdens die tijden en hoe bekostigt ze dat?
Ze is voor haar kosten grotendeels afhankelijk van de gaven van gulle gevers. Weet niet of je haar website kent, maar daar kun je lezen op welke manieren je haar financieel kunt steunen mocht je dat willen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:43 schreef Injetta het volgende:
Is ze eigenlijk steeds alleen op die bestemmingen waar ze weken blijft hangen?
Ik kan me niks voorstellen bij een meisje van 15 dat helemaal alleen ergens verblijft ver van alles en iedereen. Wat doet ze dan tijdens die tijden en hoe bekostigt ze dat?
Ik heb ergens een schema gezien, weet alleen niet meer waar. Straks eens even zoeken. Toen men dat schema opstelde ging men er nog steeds van uit dat ze de "piratenroute" kon nemen. Moet ze echt de langere route nemen dan zal ze kunnen laten zien wat ze echt kan want dan zal ze vol aan de bak moeten om op tijd terug te zijn! En naar wat ik heb begrepen krijgt ze dan ook te maken met heel andere weersomstandigheden dan tot nu toe.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als ze dat in November heeft gepland, dan wordt het nog krap om "al" in september 2012 weer terug in Gibraltar te zijn.
Oppakken, levensgevaarlijk!quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:09 schreef Disana het volgende:
Melody:
'Hi Laura! Great stories about the islands and the bike rides. Always be careful who you go with. You are my hero always, and I have your picture as my screensaver (the waterfall one - yum!) Every day I am anxious to read your updates, and to dream what it would be like to be along with you on your adventures. But then it wouldn't be solo, huh? But still could be fun. Melody.wood@ymail.com is where I hang out, and always anxious for more news about you. All the best to you, and have fun!!S62DFH'
Blech, iemand die op haar wet T-shirt foto geilt. En dat wordt gewoon geplaatst.
Die piratenroute gaat vrijwel zeker niet door, of Laura en haar team moeten echt onder een steen liggen. In Egypte is het hommeles en het kan nog erger worden als de verkiezingen niet de gewenste winnaar oplevert. Laura kan in een konvooi met wapenleveranties voor Gaza terechtkomen. Uit zowel Libië als Tunesië proberen dagelijks honderden mensen met bootjes Zuid-Europa te bereiken, en dan sla ik nog het hele piratenverhaal over.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:49 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik heb ergens een schema gezien, weet alleen niet meer waar. Straks eens even zoeken. Toen men dat schema opstelde ging men er nog steeds van uit dat ze de "piratenroute" kon nemen. Moet ze echt de langere route nemen dan zal ze kunnen laten zien wat ze echt kan want dan zal ze vol aan de bak moeten om op tijd terug te zijn! En naar wat ik heb begrepen krijgt ze dan ook te maken met heel andere weersomstandigheden dan tot nu toe.
Valt nog wel mee, twee boten met gezinnen met wie ze de afgelopen maanden mee regelmatig mee optrok hebben kinderen van ca. 12-17 jaar aan boord. In Noord-Amerika is "homeschooling" legaal, en is de drempel om schoolgaande kinderen mee te nemen lager dan hier.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:46 schreef spuitje het volgende:
[..]
Veel contact met leeftijdgenoten zal ze niet hebben aangezien ze haar contacten vooral zoekt onder mede-zeilers. En dat zijn toch voornamelijk oudere mensen of mensen met nog heel jonge kinderen. De meeste mensen van haar leeftijd gaan namelijk gewoon naar school etc.
quote:By March 21st we had made our way to the Eastern Holandés Cays to spend five days anchored in the "Swimming Pool" area behind Moredup (Barbecue Island) and the south side of Banedup or Bug Island (nicer than it sounds!). It was here we met Laura Dekker on board Guppy. Laura is the 15-year-old from Holland who is endeavouring to become the youngest solo circumnavigator. She and the kids enjoyed a few days of some serious snorkelling, skin diving (Claire and Wes went down to 40 feet with no air and no weights) and drift diving in the six-knot current just inside the outer reef with Laura and a Master Dive Instructor from a neighbouring boat. Sharks, man-sized rays, and lionfish were a few highlights. Laura will be transiting the Panama Canal around the same time as we will and we will no doubt see more of this mature, determined and competent young lady in the months to come as we all head to the Galápagos and points beyond. (Caribbean Compass)
Er zijn ook genoeg Nederlandse gezinnen die met kinderen een circumnavigation maken. Maar dat doen ze dan wel met toestemming van de leerplichtambtenaar, en volgens de regels die de Wereldschool stelt, namelijk onder begeleiding van iig 1 verzorger/ouder: "De ouder heeft een coachende rol. U helpt uw kind een goede studiehouding aan te nemen en houdt in de gaten of uw kind regelmatig huiswerk maakt. Volgt een leerling een volledig pakket, dan wordt ook een mentor toegewezen die vakoverstijgend de leerling waar nodig begeleidt."quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:21 schreef wich het volgende:
[..]
Valt nog wel mee, twee boten met gezinnen met wie ze de afgelopen maanden mee regelmatig mee optrok hebben kinderen van ca. 12-17 jaar aan boord. In Noord-Amerika is "homeschooling" legaal, en is de drempel om schoolgaande kinderen mee te nemen lager dan hier.
[..]
En anders maar niet (dat te horen krijgen). Het zal niet de eerste puber zijn die de kont tegen de krib gooit, en zich pas op volwassen leeftijd realiseert wat de gevolgen daarvan zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:26 schreef wich het volgende:
Welke afspraken de Wereldschool met Laura Dekker heeft gemaakt weten we niet, en ook niet of ze niets aan schoolwerk doet, dan wel netjes is bijgebleven met d'r schoolwerk. Wie weet of we het ooit te horen krijgen.
Gelukkig niet!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 04:40 schreef Absurditeit het volgende:
Zijn er inmiddels al enkele naaktfoto's opgedoken?
De nieuwsgierigheid zal overwinnen. Klikken, kijken. Alles.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, wel als het een oude vent zou zijn
Ok... ook als het een jonge vent zou zijn
Bij jou zal dat misschien het geval zijn, bij mij nietquote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:12 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
De nieuwsgierigheid zal overwinnen. Klikken, kijken. Alles.
Bij mij zeker. Maar ook jij zal de proef op de som nemen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Bij jou zal dat misschien het geval zijn, bij mij niet
Nope, tenzij iemand het hier zomaar in het topic kwakt en ik niet de tijd krijg om achterstevoren achter mijn beeldscherm te gaan zittenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:14 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Bij mij zeker. Maar ook jij zal de proef op de som nemen.
Maar zo wereldschokkend kan het toch niet zijn? Argeloos kun je een kwartier tegen het hoofd van Tijs van den Brink aankijken. Dan lijkt een naakte Laura Dekker me een koud kunstje.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nope, tenzij iemand het hier zomaar in het topic kwakt en ik niet de tijd krijg om achterstevoren achter mijn beeldscherm te gaan zitten
Als volwassen vrouw kijk ik niet zo graag naar naakte meisjes die nog vrouw moeten worden. Voor mannen is dat wellicht anders.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:20 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Maar zo wereldschokkend kan het toch niet zijn? Argeloos kun je een kwartier tegen het hoofd van Tijs van den Brink aankijken. Dan lijkt een naakte Laura Dekker me een koud kunstje.
Nouja, ze is geen 12 meer.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als volwassen vrouw kijk ik niet zo graag naar naakte meisjes die nog vrouw moeten worden. Voor mannen is dat wellicht anders.
Suggestief hoor.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als volwassen vrouw kijk ik niet zo graag naar naakte meisjes die nog vrouw moeten worden. Voor mannen is dat wellicht anders.
Dan begrijp je het begrip pedo niet zo goed.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Suggestief hoor.
Dus alle mannen zijn pedo?
Je wekt de suggestie dat het voor mannen normaal is op onvolgroeide meisjes te vallen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:26 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dan begrijp je het begrip pedo niet zo goed.
Ik schreef "wellicht" en daarmee sprak ik een mogelijkheid uit, en geen vaststaand feit.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je wekt de suggestie dat het voor mannen normaal is op onvolgroeide meisjes te vallen.
Mijn definitie klopt wat dat betreft prima.
Je had dan ook moeten typen dat het "wellicht voor bepaalde mannen" geldt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik schreef "wellicht" en daarmee sprak ik een mogelijkheid uit, en geen vaststaand feit.
Je had nog geen definitie gegeven, welke is dat?
Misschien had ik gewoon moeten tikken dat het wellicht voor jou geldtquote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:39 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Je had dan ook moeten typen dat het "wellicht voor enkele mannen" geldt.
Het kan altijd nog beter.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Misschien had ik gewoon moeten tikken dat het wellicht voor jou geldt
Al moeten we er wel de kanttekening bij plaatsen dat Laura in veel opzichten al meer vrouw is, dan menig volwassen vrouw.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Misschien moet ik in dat geval "wellicht" gewoon doorstrepen, als we voor de perfectie gaan
Door die 'wellicht' kader je jezelf in een suggestieve rol. Of jij dat leuk vind of niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik schreef "wellicht" en daarmee sprak ik een mogelijkheid uit, en geen vaststaand feit.
Je had nog geen definitie gegeven, welke is dat?
Dat is een slecht planquote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:45 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Al moeten we er wel de kanttekening bij plaatsen dat Laura in veel opzichten al meer vrouw is, dan menig volwassen vrouw.
Er is geen sluitende definitie voor een pedofiel. Daar bestaan vele definities van.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Door die 'wellicht' kader je jezelf in een suggestieve rol. Of jij dat leuk vind of niet.
De definitie staat in de quote.
Het is niet netjes. Met je misandrie en je eventueel iets te grote schaamlippen.
Ze heeft in ieder geval wel ballen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is een slecht planWant hoe je het ook wil wenden of keren, het is voorlopig toch echt nog een 15-jarig meisje, en daarmee heeft ze nog een aantal zeemijlen en jaren voor de boeg, voor ze de volwassenheid heeft bereikt.
Die heeft ze dan iig niet waar jij ze mistquote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:50 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ze heeft in ieder geval wel ballen.
Men houdt er vele definities op na. Dat is wat anders.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:49 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er is geen sluitende definitie voor een pedofiel. Daar bestaan vele definities van.
En jij hoort niet bij die ''men"?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:51 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Men houdt er vele definities op na. Dat is wat anders.
Ze zijn uitgelekt en je hebt toch maar geklikt? Of is ook dit simpelweg een aanname?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die heeft ze dan iig niet waar jij ze mist
Waarop zou ik moeten hebben geklikt? Ik ken het anatomische verschil tussen meisjes en jongens, ook zonder klikkenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:52 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ze zijn uitgelekt en je hebt toch maar geklikt? Of is ook dit simpelweg een aanname?
Ik ken de correctie definitie. Dat jij doet alsof er zinvol over gedebatteerd kan worden, geeft enkel en alleen maar aan dat jij niet thuis bent in de materie.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En jij hoort niet bij die ''men"?
Al die definities claimen dat ze correct zijn. Jij vormt daarop echt geen uitzondering.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:54 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik ken de correctie definitie. Dat jij doet alsof er zinvol over gedebatteerd kan worden, geeft enkel en alleen maar aan dat jij niet thuis bent in de materie.
Het simpele feit dat verschillende mensen hun definitie correct achten, betekent niet dat er meerdere definities deugen. Jij raakt ook in de war als je met 1 retard en een weldenkend persoon om tafel zit en persoon x zegt dat de aarde plat is en persoon y beweert dat hij toch echt rond is?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Al die definities claimen dat ze correct zijn. Jij vormt daarop echt geen uitzondering.
Dan is het maar goed dat je me niet irl hebt gezien, stond je meteen droogquote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:02 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik kan niet ontkennen dat het uit jouw mond wel erg geil overkomt.
15, 55. Alles.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat je me niet irl hebt gezien, stond je meteen droog
Ik ben verre van 15.
Nee, er is 1 definitie die nogal abstract is. Dat wil niet zeggen dat er veel definities van zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:49 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er is geen sluitende definitie voor een pedofiel. Daar bestaan vele definities van.
Geef haar een Adriaantje.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hahaha! Omroep MAX spelletje, leeftijd raden.
34 ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:09 schreef Specularium het volgende:
Vis.Achter het net vissen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een discussie over pedofilie, hoort hier helemaal niet thuis.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, er is 1 definitie die nogal abstract is. Dat wil niet zeggen dat er veel definities van zijn.
Het spectrum is erg breed.
Wees gewoon niet zo'n mannenhater. Dan floept ie er ook veel vriendelijker in.
En wat moet die lelijke vent hier dan?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:11 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Achter het net vissen.
[ afbeelding ]
Eigenlijk, ben jij gewoon een beetje sneu. Bof jij weer, dat ik een zwak heb voor sneue mensjesquote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:16 schreef Absurditeit het volgende:
Je zei 'bomen'. Je begint steeds meer in mijn achting te stijgen.
Mooie speler man. Jaren voor de FC gespeeld.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En wat moet die lelijke vent hier dan?
Ik ben geen manquote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:17 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Mooie speler man. Jaren voor de FC gespeeld.
Begin er dan niet over, flappentap.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Een discussie over pedofilie, hoort hier helemaal niet thuis.
Ik doe mij vooral zo voor, omdat ik weet dat jij er een zwak voor hebt. Ik kan bijna niet onder woorden brengen hoe blij ik ben dat jij o.a. voor mij een zwak dacht te hebben. Of misschien nog wel hebt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Eigenlijk, ben jij gewoon een beetje sneu. Bof jij weer, dat ik een zwak heb voor sneue mensjes
Lees eens terug, en ontdek dat jij zelf degene bent geweest die daarover is begonnen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Begin er dan niet over, flappentap.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Suggestief hoor.
Dus alle mannen zijn pedo?
Ik veins ook wel eens watquote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:19 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik doe mij vooral zo voor, omdat ik weet dat jij er een zwak voor hebt. Ik kan bijna niet onder woorden brengen hoe blij ik ben dat jij o.a. voor mij een zwak dacht te hebben. Of misschien nog wel hebt.
Waar een wil is, is een weg.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als ik je een goede raad mag geven, zou ik mijn tijd er niet aan verdoen
Zoals een Meet & Greet met Andries Knevel bedoel je?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Sommige dingen moet een mens niet willen
Inderdaad!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:36 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Zoals een Meet & Greet met Andries Knevel bedoel je?
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Lees eens terug, en ontdek dat jij zelf degene bent geweest die daarover is begonnen.
Oorzaak en gevolg omdraaien, vandaag lukt het niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 05:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je bent nu zelf de boel aan het omdraaien.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Oorzaak en gevolg omdraaien, vandaag lukt het niet.
(Met je geschatte leeftijd van 61) Ik ben nog steeds bezig met dat spelletje.
Ik zou eerder zeggen dat jij van het flauwe bent, en dat ik er dan nog wat humor in weet te brengen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
OMG, dit is Brigitte Kaandorp inclusief flauwe humor!
Ondanks dat ik een groot bewonderaar van jou ben, vraag ik me wel af welke post van jou enige humor bevat?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen dat jij van het flauwe bent, en dat ik er dan nog wat humor in weet te brengen.
Nee jij suggereert dat mannen eerder hun (eventueel hardgeile) dochters willen neuken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:39 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je bent nu zelf de boel aan het omdraaien.
Je suggereert met deze reactie bijvoorbeeld dat pedofilie enkel onder mannen voorkomt.
Nouja ok, niet iedereen heeft hetzelfde gevoel voor humor. De één houdt van "Maaskantje", en ik houd meer van Monty Python (etc).quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:44 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ondanks dat ik een groot bewonderaar van jou ben, vraag ik me wel af welke post van jou enige humor bevat?
De enige die bovenstaande beweert, ben jij zelf.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee jij suggereert dat mannen eerder hun (eventueel hardgeile) dochters willen neuken.
Want ze vallen toch wel eerder op jong.
Mannen willen ook best wel eens een wat rijpere dame doen. Maar ga niet zo doen.
Ja, en sommige mensen vinden beiden kut.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nouja ok, niet iedereen heeft hetzelfde gevoel voor humor. De één houdt van "Maaskantje", en ik houd meer van Monty Python (etc).
Die kijken dan weer liever naar Andries Knevelquote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:51 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ja, en sommige mensen vinden beiden kut.
Zonder Tijs is Andries niet. In combinatie zijn ze goddelijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die kijken dan weer liever naar Andries Knevel
Klopt, maar waarom denk jij dat mannen eerder op onvolgroeide vrouwen vallen?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:49 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De enige die bovenstaande beweert, ben jij zelf.
Heb je een link van die site? Is trouwens een goede gewoonte wanneer je stukken van andere sites hier plaatst om even de bron te vermelden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:21 schreef wich het volgende:
[..]
Valt nog wel mee, twee boten met gezinnen met wie ze de afgelopen maanden mee regelmatig mee optrok hebben kinderen van ca. 12-17 jaar aan boord. In Noord-Amerika is "homeschooling" legaal, en is de drempel om schoolgaande kinderen mee te nemen lager dan hier.
[..]
quote:24-6-2011
Vanmorgen heb ik eerst de dieseltank, die natuurlijk bijna leeg was van mijn afgelopen windstille tocht, weer helemaal bijgevuld. Daar ben ik wel een tijdje mee bezig geweest omdat ik alles met jerrycans naar Guppy moest brengen.. Maar s'middags heb ik heerlijk met m'n minicat gezeild. Er staat nog steeds behoorlijk veel wind, maar ik ben slechts een keer helemaal over de kop gevlogen! En ik word steeds beter met de cat continu op één romp te zeilen! Alleen is dat bij de opblaasbare Minicat eigenlijk niet de bedoeling! Zonder dat ik het wist heb ik de halve ankerplaats en de mensen op het terrasje bij de jachtclub twee uur lang vermaakt met mijn zeilstunten ... Toen ik dan ook even later afmeerde bij de jachtclub, kreeg ik behoorlijk wat opmerkingen over me heen terwijl ik de boot afspoelde.. Of ik niet vond dat er een beetje te veel wind stond voor een mier als ik.. en een opblaas catamaran.. Maar ze moesten toegeven dat het looked like fun.. Van dat inspannende zeilen ben ik lekker moe en ik heb dan ook bij terugkomst mijn hangmat opgehangen en heb een boek gelezen tot het te donker was.
Laura
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ze is iig lekker verantwoord bezig in haar eentje.......
[..]
Daar geloof ik dus niets van. Zeker niet omdat ze er zelf nog eens de nadruk op legt. Er zullen wel rijke stinkerds met barbecues aan boord op het terras hebben gezeten, of leuke jongens.quote:Zonder dat ik het wist heb ik de halve ankerplaats en de mensen op het terrasje bij de jachtclub twee uur lang vermaakt met mijn zeilstunten ...
Ach, als die 2 elkaar nou 's nachts gevonden hebben ....quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:14 schreef Disana het volgende:
Wat een oeverloos off-topic gezwets vannacht. Van mij mag de bezem erdoor.
Je bent niet goed wijs. Ik stelde dat ik als vrouw zijnde niet zit te wachten op naaktfoto's van Laura (of welke chick dan ook). Ik val namelijk niet op vrouwen, en ik denk dat dat voor de meeste vrouwen geldt. Ik stelde tevens, dat dat voor mannen wellicht anders zou zijn. Ik had het over heteroseksualiteit, wat jij meteen doortrok naar pedofilie. Dat zijn imho toch wel heel erg verschillende dingen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, maar waarom denk jij dat mannen eerder op onvolgroeide vrouwen vallen?
En kom niet aan met jeugdtraumas en "ik ben nooit misbruikt".
Trap ik niet in.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:14 schreef Disana het volgende:
Wat een oeverloos off-topic gezwets vannacht. Van mij mag de bezem erdoor.
En uit dezelfde bron:quote:Leuk Catharina. Laura heeft een oceaan van tijd want ze wil ergens rond november pas in Australie zijn. Het is juist haar bedoeling om leuke eilandjes en atollen te bezoeken, voor zover ik weet heeft ze zich daar echt op verheugd.
bron
Maar is juist niet alles begonnen om haar leeftijd? Ze wil toch de jongste solo-zeiler ooit worden? En toch mag er niet over haar leeftijd worden gesproken.quote:Maar als de pers contact met haar wil dan moeten ze 1 persoon sturen en als deze niet opdringerig is dan wil Laura echt wel praten. Ze houdt immers niet voor niks een weblog bij. Maar ze wil denk ik niet graag als een ster afgebeeld worden. Ik denk verder dat het niet zo verstandig is om direct over haar leeftijd te beginnen want daar gaat ieder gesprek met haar al een paar jaar lang over. Je kunt het beste een zeiler sturen, dat bekt het best.
Mja, wie is die Henk nou helemaal, die vult dat ook maar allemaal in en op het eind zegt hij ook zelf 'Ik ken Laura niet persoonlijk hoor, dus ik gok maar een beetje'... al speculeert hij er in het volgende bericht weer lustig op losquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef spuitje het volgende:
En uit dezelfde bron:
Maar is juist niet alles begonnen om haar leeftijd? Ze wil toch de jongste solo-zeiler ooit worden? En toch mag er niet over haar leeftijd worden gesproken.
Ze wil niet als een ster worden afgebeeld maar heeft dus wel degelijk ster-allures!
Ik heb het idee dat Laura haar ook wel heeft ontmoet want op 28 mei schrijft ze in haar weblogs :quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Mja, wie is die Henk nou helemaal, die vult dat ook maar allemaal in en op het eind zegt hij ook zelf 'Ik ken Laura niet persoonlijk hoor, dus ik gok maar een beetje'... al speculeert hij er in het volgende bericht weer lustig op losWel jammer dat zo'n Catherine, die daar nota bene woont en wie Laura misschien wel graag zou ontmoeten, denkt dat ze op zijn woorden moet afgaan.
Inderdaad, dat heb ik ook gelezen, was dat niet op die Hyves?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:44 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Laura haar ook wel heeft ontmoet want op 28 mei schrijft ze in haar weblogs :
Vanmorgen ben ik samen met een leeftijdsgenoot van een ander jacht, en een een vrouw die hier op het eiland woont op verkenning geweest
En later schrijft dezelfde Catharine in haar gastenboek iets over kadootjes die ze had achter gelaten
voor Laura en dat ze hoopte dat Laura die had gevonden. Gek genoeg kan ik dat bericht nu dus niet terug vinden?
De kadootjes waren zwarte parels en een rode omslagdoek. Ze schreef er ook nog bij dat wanneer Laura de doek niet mooi vond ze deze altijd nog als poetsdoek kon gebruiken.
Ik dacht in het gastenboek, maar het maakt ook niet uit verder. Jij hebt het ook gelezenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad, dat heb ik ook gelezen, was dat niet op die Hyves?
Afijn, ik bedoelde dat die Henk zich opwerpt als spokesperson voor Laura terwijl hij haar helemaal niet kent. Dat het deze keer mogelijk resultaat heeft opgeleverd is mooi meegenomen maar dat ligt denk ik meer aan die Catherine dan aan Henk.
BabeWatcher is zelden 's nachts online, zeker als hij de dag erna moet werken. De discussie over pedo's is al genoeg in andere topics gevoerd.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 09:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
De Grote Vraag is: waar was Babewatcher in de nachtelijke discussie over pedo's en aanverwante voorkeuren?
Ze is Heiva aan het vierenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:32 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
BabeWatcher is zelden 's nachts online, zeker als hij de dag erna moet werken. De discussie over pedo's is al genoeg in andere topics gevoerd.
Laura is kennelijk druk want het log van 25/6 staat nog niet online.
Sommigen hier zullen na het weekend heel blij worden van de foto'squote:
Als er al foto's komen want daar is ze de laatste tijd niet erg scheutig mee. En persoonlijk zit ik niet te wachten op nog meer foto's van Laura, zie liever foto's van de festiviteiten daar.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:00 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Sommigen hier zullen na het weekend heel blij worden van de foto's
En dat is dus juist het probleem: Laura kan niet over het zeilen zelf schrijven omdat ze dat de laatste tijd niet of nauwelijks heeft gedaan! Nou ja, op die mini catamaran dan, maar met haar eigen boot niet! Dan gebruikt ze liever de motor!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als ik foto's wil zien, is dat meer over het zeilen. Het jammere van het hele LD gedoe is dat het mooie van het zeilen zelf helemaal naar de achtergrond is gedreven. Wat dat betreft is LD iig geen promotie voor het zeilen.
oeiquote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:29 schreef wich het volgende:
Dan maar weer over zeilen:
Volgende bestemming wordt Niue. De ligplaatsen daar zijn niet zonder risico, tenminste als je even niet oplet.
Ik heb vanochtend wat zeilverslagen zitten lezen over de route Bora Bora - Niue en kwam nogal wat slecht weer tegen. Hopelijk treft dat Laura ook, dan lezen we misschien eindelijk eens iets dat echt over zeilen en ontberingen en beproevingen gaatquote:Op zondag 26 juni 2011 19:37 schreef BabeWatcher het volgende:
oei
gelukkig leest Laura hier ook, ze zal je eeuwig dankbaar zijn voor je waarschuwing.
Hoewel ik het kind geen ongeluk toewens, zou ze erg veel kunnen leren van een echte beproeving ja..quote:Op zondag 26 juni 2011 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend wat zeilverslagen zitten lezen over de route Bora Bora - Niue en kwam nogal wat slecht weer tegen. Hopelijk treft dat Laura ook, dan lezen we misschien eindelijk eens iets dat echt over zeilen en ontberingen en beproevingen gaat
Nee hoor, want ze heeft de reis heel goed voorbereid..quote:Op zondag 26 juni 2011 19:37 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
oei
gelukkig leest Laura hier ook, ze zal je eeuwig dankbaar zijn voor je waarschuwing.
Van mij hoeft ze niets te leren, dat had ze op school moeten doen. Maar als je dan een blog onderhoudt en om geld bedelt, zorg dan ook dat je iets te vertellen hebt. Dus niet dit:quote:Op zondag 26 juni 2011 20:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hoewel ik het kind geen ongeluk toewens, zou ze erg veel kunnen leren van een echte beproeving ja..
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:56 schreef svetan het volgende:
Als ik zo naar het weerbericht kijk dan krijgt Laura in de komende dagen met een wind van 35-45 knopen en golven van ongeveer 5-6m te doen. Ik denk dat ze er met die wind ongeveer vijf dagen over zal doen.
http://www.lauradekker.nl(...)786&Smi=0&STARTPOS=0quote:Hi Laura ! I am following your progress with interest and admiration. However, I would not advise calling at Niue as theree is no suitable anchorage for yachts, and no barrier reef. I think a better choice would be Rarotonga or Samoa.
Dat denk ik nietquote:Op maandag 27 juni 2011 10:47 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.lauradekker.nl(...)786&Smi=0&STARTPOS=0
Ah leuk, nog een kans op een echt avontuur.
Ik heb gisteren wat foto's bekeken en het ziet er mooi uit daar. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat het daar niet een groot feest voor toeristen is? Dan zal Laura het er wel gauw gezien hebben - tenzij er weer een paar 'vrienden' met barbecues aan boord meevaren.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat denk ik niet![]()
Hoewel je er idd niet kunt ankeren, zijn er wel moorings aanwezig. Maar er is gewoon helemaal niets te beleven daar op Niue. Het enige opwindende dat je daar kunt meemaken, is het zien en horen van de daar veel voorkomende walvissen. Het is een totaal ander soort eilandje dan welke ze tot nu toe heeft bezocht.
Dat bedoel ikquote:Op maandag 27 juni 2011 11:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb gisteren wat foto's bekeken en het ziet er mooi uit daar. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat het daar niet een groot feest voor toeristen is? Dan zal Laura het er wel gauw gezien hebben - tenzij er weer een paar 'vrienden' met barbecues aan boord meevaren.
Uiteraard gaat ze daar naartoe met de filmploeg voor wat mooie plaatjes van Laura Croft in de rimboe ofzo..quote:Op maandag 27 juni 2011 11:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb gisteren wat foto's bekeken en het ziet er mooi uit daar. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat het daar niet een groot feest voor toeristen is? Dan zal Laura het er wel gauw gezien hebben - tenzij er weer een paar 'vrienden' met barbecues aan boord meevaren.
Ik denk eerder voor mooie plaatjes met de vele walvissen die daar verblijven.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Uiteraard gaat ze daar naartoe met de filmploeg voor wat mooie plaatjes van Laura Croft in de rimboe ofzo..
Ik ga steeds meer denken dat de keus van de te bezoeken plekken helemaal niet door Laura wordt bepaald maar door haar begeleiders!quote:Op maandag 27 juni 2011 11:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ga ook even plaatjes zoekenquote:Op maandag 27 juni 2011 12:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik denk eerder voor mooie plaatjes met de vele walvissen die daar verblijven.
Of de sponsor bepaalt nu het eea..quote:Op maandag 27 juni 2011 12:53 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik ga steeds meer denken dat de keus van de te bezoeken plekken helemaal niet door Laura wordt bepaald maar door haar begeleiders!
Op het eerste deel van haar reis waren dat mensen die haar vaak mee namen, heb het idee dat ze nu veel meer op zich zelf is aangewezen en dat ze daar moeite mee heeft. Wat ik op zich niet heel vreemd vind. Ze vindt zich zelf dan wel heel volwassen en wil niet als een kind worden behandeld, maar ze is het wel!
Heb jij dan ooit gedacht dat het meisje zelf haar route uitstippelt? Ik niet. Dan zou ze zich enorm moeten inlezen in kaarten, weerrapporten, reisverslagen, noem maar op. Uit niets blijkt dat ze dat ooit gedaan heeft.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:53 schreef spuitje het volgende:
Ik ga steeds meer denken dat de keus van de te bezoeken plekken helemaal niet door Laura wordt bepaald maar door haar begeleiders!
Op het eerste deel van haar reis waren dat mensen die haar vaak mee namen, heb het idee dat ze nu veel meer op zich zelf is aangewezen en dat ze daar moeite mee heeft. Wat ik op zich niet heel vreemd vind. Ze vindt zich zelf dan wel heel volwassen en wil niet als een kind worden behandeld, maar ze is het wel!
Of... Laura is vooral bezig met het maken van een film, en het zeilevaren is daaraan ondergeschikt geraakt. Die indruk krijg ik zelf namelijk een beetje, vooral met de keuze van de eilandjes die ze aandoet.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Of de sponsor bepaalt nu het eea..
Dat komt een beetje op hetzelfde neer toch?quote:Op maandag 27 juni 2011 13:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Of... Laura is vooral bezig met het maken van een film, en het zeilevaren is daaraan ondergeschikt geraakt. Die indruk krijg ik zelf namelijk een beetje, vooral met de keuze van de eilandjes die ze aandoet.
Mensen die nog steeds in dat record verhaal geloven hebben geen bord voor hun kop maar een complete bunker!quote:Op maandag 27 juni 2011 13:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat komt een beetje op hetzelfde neer toch?
En ja, dat zg. record is allang niet spectulair genoeg meer, oa. door al haar concessies.. Dus ik kan me voorstellen dat ze zich nu een filmster waant.
We zullen het wel merken.
Ik had begrepen dat Laura pas na afloop van de reis en afhankelijk van het succes van de film, een percentage van de opbrengst zou krijgen.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat komt een beetje op hetzelfde neer toch?
En ja, dat zg. record is allang niet spectulair genoeg meer, oa. door al haar concessies.. Dus ik kan me voorstellen dat ze zich nu een filmster waant.
We zullen het wel merken.
Dat lijkt me idd de meest logische reden daarvoor te zijn?quote:Op maandag 27 juni 2011 13:16 schreef spuitje het volgende:
O.k., kan allemaal. Maar wat was dan de reden waarom Laura zo'n haast had om op Bora-Bora te komen dat ze dat traject helemaal op de motor heeft gevaren?
Zou het kunnen dat die filmploeg daar was i.v.m. de festiviteiten? Kan natuurlijk, maar Laura had het er zelf over dat ze eigenlijk al eerder wilde verde varen.
Oftewel: het hele verhaal wordt steeds vager!
En de tweede avond trok ze al niet eens meer, zo 'geďnteresseerd' was ze in de plaatselijke gebruikenquote:Op maandag 27 juni 2011 13:16 schreef spuitje het volgende:
Zou het kunnen dat die filmploeg daar was i.v.m. de festiviteiten? Kan natuurlijk, maar Laura had het er zelf over dat ze eigenlijk al eerder wilde verde varen.
Wat dus betekent dat iedereen die haar nu financieel steunt in feite de documentaire financiert, waarvan ze later profijt hoopt te hebben.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat Laura pas na afloop van de reis en afhankelijk van het succes van de film, een percentage van de opbrengst zou krijgen.
Geld...quote:Op maandag 27 juni 2011 13:31 schreef livelink het volgende:
Ik zal nooit begrijpen waarom ze niet het geduld kon opbrengen om een jaar of wat te wachten, te sparen en vervolgens de reis te maken die ze echt wilde maken. Zonder verplichtingen en zonder sponsors. Haar vader heeft wel die kans gehad om de reis zo te maken zoals hij het wilde. Waarom zou hij dat nou niet aan zijn kind gegund hebben?
Bijna..........maar eigenlijk vind ik het gemeen. Een aantal sponsoren is gewoon een rad voor ogen gedraaid, er wordt gelogen over het halen van records waarmee ze dus mensen die dat record hebben ronduit beledigen. En zo zijn er nog wel meer dingen.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat dus betekent dat iedereen die haar nu financieel steunt in feite de documentaire financiert, waarvan ze later profijt hoopt te hebben.
Dat is handig! Lekker niet naar school, 2 jaar vakantie & feestvieren, daar anderen voor laten betalen, nul investeringskosten en achteraf nog eens betaald worden.. En ondertussen doen alsof je met een recordpoging bezig bent.
Het is hondsbrutaal, maar zo erg dat ik bijna bewondering voor die stunt zou krijgen
http://news.nauticexpo.co(...)ma-26731-196849.htmlquote:01 June 2011
Laura Dekker sails MiniCat in Panama
It has been about two months now since MiniCat Worldwide first talked to Laura Dekker - the youngest person trying to sail around the world. Since then a lot of things happened to her and to us. Laura continues on her trip around the world and is going from one adventure to another. While in Panama she received her customised MiniCat sent by us and immediately sailed it in the waters there. She is loving it as you can see from the photo. Meanwhile we have been busy selling MiniCats all around the world and with each one sold through our website www.minicatamaran.eu she gets 100 EURO towards her trip. This is a great way of sponsorship and a great possibility for you to participate on it. Follow our website or Laura's (www.lauradekker.nl) directly to see her progress. Be part of this fantastic relationship, buy your MiniCat now and sponsor Laura Dekker.
Misschien had haar vader het ook wel op de Laura manier gewild maar zag hij geen kans dat te realiseren. Toen hij haar leeftijd had was de verhouding met zijn ouders ernstig verstoord.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:31 schreef livelink het volgende:
Ik zal nooit begrijpen waarom ze niet het geduld kon opbrengen om een jaar of wat te wachten, te sparen en vervolgens de reis te maken die ze echt wilde maken. Zonder verplichtingen en zonder sponsors. Haar vader heeft wel die kans gehad om de reis zo te maken zoals hij het wilde. Waarom zou hij dat nou niet aan zijn kind gegund hebben?
Verplicht zeilen dusquote:Op maandag 27 juni 2011 13:41 schreef Disana het volgende:
De Minicat sponsors zijn dik tevreden:
[..]
http://news.nauticexpo.co(...)ma-26731-196849.html
Ik zei het al, ze haalde niet voor niets opzichtige toeren met dat ding uit in het volle zicht van de dure jachtclub op Bora Bora
quote:Sender: NH
Message: A bit hypocritical being angry at clueless media when the whole purpose of her voyage is to attract clueless media. Maybe her parents forgot to tell her that they plan to live on her media earnings if she finishes the trip.
Yachting media (ie non-clueless on sailing) would cover it anyway, but it is hardly mainstream. And mainstream media knows nothing about sailing. So educate them.
If someone wanted to sail solo around the world in private, no-one would ever need to know. The publicity is always sought by the campaign to promote their sponsors and to make the book and TV rights worth more at the end.
Get over yourself, Laura.
Meestal ligt ze voor anker en volgens mij kost dat niets. Bij Bora Bora lag haar boot aan een mooring, dat is niet gratis maar nog altijd goedkoper dan een plek in een jachthaven.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:48 schreef Disana het volgende:
We hadden het onlangs over of ze wel (goed) genoeg eet. Dit niet onverdeeld positieve stuk in de VK heb ik niet eerder gelezen (ik mis wel meer):
http://www.volkskrant.nl/(...)strekker-Hiswa.dhtml
Daarin zegt ze dat ze bijna niets aan eten uitgeeft.
Verder zegt ze dat ze nauwelijks bij havens aanlegt (is dat wel zo, of betalen andere zeilers het soms voor haar?).
Ook beweert ze geen 'commerciële sponsors' te willen, maar haar site staat er toch vol mee? Ze wil die sponsors niet omdat ze niet van verplichtingen houdt, ze wil alleen sponsors die haar steunen.
quote:Ook wil ze geen stickers van sponsoren op haar boot Guppy, toch een vrij geaccepteerd fenomeen in de zeilwereld. 'Nu heb ik één sticker op Guppy, omdat het echt niet anders kan', aldus Laura. 'Je moet begrijpen dat je echt een band opbouwt met zo'n boot', vervolgt ze. 'Zonder Guppy kan ik mijn droom niet verwezenlijken. Ik ben heel trots op mijn boot. Dan wil je die niet vol met stickers hebben.'
Vindt haar vader het niet erg dat ze zo eigenwijs is over sponsoring en daardoor minder geld heeft voor haar reis? 'Nee, mijn vader begrijpt het zelfs heel goed. Hij weet dat een boot als je huis is. Die wil je netjes houden.'
Een opblaasbootje van ¤ 3.000,-- of meer. Veel plezier alvast!quote:Op maandag 27 juni 2011 14:11 schreef svetan het volgende:
Ik weet tenminste van een MiniCat die door de reclame van Laura verkocht is en ik hoop dat ik met dat ding binnenkort ook eens op een plaatselijk meer mag zeilen. Als dat ding me dan bevalt dan koop ik er ook een. :-)
Eerst lag ze aan een mooring, maar dat beviel haar toch niet? En ik kreeg de indruk dat ze meestal toch wel in havens ligt - bij voorkeur in de buurt van grote jachten.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:00 schreef spuitje het volgende:
[..]
Meestal ligt ze voor anker en volgens mij kost dat niets. Bij Bora Bora lag haar boot aan een mooring, dat is niet gratis maar nog altijd goedkoper dan een plek in een jachthaven.
Het is overigens dat artikel waarin ze dus sprak over die stickers die ze niet op haar boot wilde.
[..]
Iemand op die Hyves houdt bij waar ze is en of ze in een haven ligt of voor anker. De laatste keer dat ze naar een plek wilde waar een groot jacht lag liep ze twee keer op een koraalrif, daarna durfde ze niet meer.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Eerst lag ze aan een mooring, maar dat beviel haar toch niet? En ik kreeg de indruk dat ze meestal toch wel in havens ligt - bij voorkeur in de buurt van grote jachten.
Ja die stickers. Je boot is je thuis dus stel je voor dat het er niet precies uitziet zoals je wilt. Dat het verder aan boord vaak een grote rommel is, doet er kennelijk niet toe
Als ik een bootje een paar honderd kilometer mee moest sleuren zou ik er al helemaal niet aan beginnen. Gewoon af en toe een bootje huren. Want neem aan dat wanneer je zover van zeilwater zit je niet wekelijks gaat.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:44 schreef svetan het volgende:
¤3000 voor een sport en vrijetijds zeilbootje is een koopje als de kwaliteit in orde is. Zeker als je er met meerdere mensen gebruik van kunt maken. Het zou bij mij de vervanging zijn van een rubberboot met zeiltje dat bijna 20 jaar dienst heeft gedaan en minder vaak werd meegenomen omdat het ding te groot en zwaar was. Je schaft zo'n ding natuurlijk niet voor een vakantie aan of als je echt serieus wilt zeilen..... maar het is een leuk schuitje als je zoals hier ver van zeilbaar water woond en een bootje altijd een paar hondert kilometer moet meeslepen.
Volgens mij is ze de laatste keer echt wel verkast de dag erna. Maar ik zie het, meestentijds ligt ze niet in havens.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:16 schreef spuitje het volgende:
Iemand op die Hyves houdt bij waar ze is en of ze in een haven ligt of voor anker. De laatste keer dat ze naar een plek wilde waar een groot jacht lag liep ze twee keer op een koraalrif, daarna durfde ze niet meer.
Ze was bang dat de mooring niet veilig was, maar dat heeft ze na een nachtje lekker slapen gecontroleerd.
[ afbeelding ]
Was het echt van te voren bekend dat het om een vakantie zou gaan? Waar heb je dat gelezen dan? Want ik heb tot het moment dat ze vertrok eigenlijk alleen gelezen dat het om een recordpoging ging. Pas later, toen er kritiek kwam, kregen we te lezen dat:quote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
En we zijn weer op weg.
Zure rechtsmensen blijf je altijd houden. Mensen die Laura haar plezier niet gunnen en haar reis afkraken, terwijl al van tevoren bekend was dat het een vakantie zou zijn.
Het belangrijkste is dat Laura plezier heeft en dat ze veel leert van haar reis.
Ach, en jongste solozeilster zal ze ook niet worden, gaat wat moeilijk als je om de haverklap op de motor vaart.quote:Laura zal op 20 september 2012 zeventien worden, en moet dus voor die datum de tocht hebben voltooid als ze als jongste solozeilster wil eindigen.
Maar de prioriteit ligt bij de wereldreis en ervaringen zelf!
bron
Dat dus. Er is geen record. Ze kan net zo goed rustig aan doen en onderweg maanden aanleggen. Wel dan natuurlijk een baantje zoeken voor een paar weken.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Was het echt van te voren bekend dat het om een vakantie zou gaan? Waar heb je dat gelezen dan? Want ik heb tot het moment dat ze vertrok eigenlijk alleen gelezen dat het om een recordpoging ging. Pas later, toen er kritiek kwam, kregen we te lezen dat:
[..]
Ach, en jongste solozeilster zal ze ook niet worden, gaat wat moeilijk als je om de haverklap op de motor vaart.
Ik zie de associatie met rechts niet zo.. met hetzelfde gemak kunnen we de onderneming van Laura een linkse hobby noemen. Hoewel, eigenlijk zie ik de link met de politiek helemaal niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
En we zijn weer op weg.
Zure rechtsmensen blijf je altijd houden. Mensen die Laura haar plezier niet gunnen en haar reis afkraken, terwijl al van tevoren bekend was dat het een vakantie zou zijn.
Het belangrijkste is dat Laura plezier heeft en dat ze veel leert van haar reis.
Tja, dat is de manier waarop veel jongeren een jaartje de wereld rond reizen. Ergens heen trekken, wat rond kijken, wat werken en weer verder trekken tot de centjes weer op zijn. Dan dus maar weer even een paar weekjes werken en hoppa, weer verder. Helemaal niets mis mee!quote:Op maandag 27 juni 2011 20:00 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat dus. Er is geen record. Ze kan net zo goed rustig aan doen en onderweg maanden aanleggen. Wel dan natuurlijk een baantje zoeken voor een paar weken.
Wat politiek hier nu mee te maken heeft...........leg eens uit?quote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
En we zijn weer op weg.
Ze is een beetje klagerig vind ik. Keelpijn, moe vanwege te weinig slaap, de wind die weg valt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:49 schreef Disana het volgende:
Uit Laura's laatste twee blogs spreekt bepaald geen liefde voor het zeilen.
En we hadden het erover wie haar route uitstippelt. Als ik de laatste alinea van haar vorige blog lees, kan dat heel goed haar pa zijn:
'Het grappige is dat ik nu eens naar een eiland ga waar mijn ouders nog niet geweest zijn met hun boot.. Dus hoef ik dit maal niet de vele vragen van mijn vader te beantwoorden, is dat er nog? en leeft die daar nog? en hoe ziet dat er nu uit? Maar soms is dat ook wel erg leuk hoor..'
Mij verbaast dat niet, het leek al eerder duidelijk dat deze dochter de wens van haar pa waarmaakt.
If someone wanted to sail solo around the world in private, no-one would ever need to know.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:58 schreef Disana het volgende:
Ah, ik heb de geschoffeerde zeilers ook teruggevonden:
http://www.sail-world.com(...)eader-response/82245
Alle anderen zijn vol begrip voor Laura's onbeschoftheid jegens de media. Behalve deze:
Dat is toch juist nooit verstandig als je op het water zit?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:06 schreef spuitje het volgende:
Ze is een beetje klagerig vind ik. Keelpijn, moe vanwege te weinig slaap, de wind die weg valt.
Het goede nieuws is dat er geen schepen in de directe omgeving meer zijn en ze dus rustig even wat slaap in kan gaan halen. Heel verstandig
De familie Dekker wil gewoon van twee walletjes eten: niets presteren maar wel incasseren.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:16 schreef thumbnail het volgende:
If someone wanted to sail solo around the world in private, no-one would ever need to know.
Die heeft wel een punt.
Nee zeker is dat niet verstandig, vandaar ook deze:quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is toch juist nooit verstandig als je op het water zit?
Nou, dan laat het feit dat zij denkt dat ze rustig kan gaan slapen (sowieso, hoe komt iemand in de bloei van haar leven zo uitgeput, op een zeilreis bereid je je toch voor) weer eens zien dat ze niet in huis heeft wat nodig is voor zo'n onderneming.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:42 schreef spuitje het volgende:
Nee zeker is dat niet verstandig, vandaar ook deze:Immers kan er altijd iets stuk gaan o.i.d.
In ieder geval zien we nu wel een stukje emotie..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:06 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze is een beetje klagerig vind ik. Keelpijn, moe vanwege te weinig slaap, de wind die weg valt.
Het goede nieuws is dat er geen schepen in de directe omgeving meer zijn en ze dus rustig even wat slaap in kan gaan halen. Heel verstandig
Ik heb weleens het idee dat het haar allemaal niet meevalt, dat ze het zich anders had voorgesteld. Het is natuurlijk ook niet niks om zolang alleen van huis, familie en vrienden te zijn op haar leeftijd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In ieder geval zien we nu wel een stukje emotie..
Ik heb me vaker afgevraagd of ze haar thuis, haar hondje en haar vrienden en mss. zelfs school niet zal missen..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:29 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik heb weleens het idee dat het haar allemaal niet meevalt, dat ze het zich anders had voorgesteld. Het is natuurlijk ook niet niks om zolang alleen van huis, familie en vrienden te zijn op haar leeftijd.
Is de motor kapot of zo?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:55 schreef svetan het volgende:
Ze schiet niet erg op..... de afgelopen 24 uur maar 87 miles.
Waar lees jij dat?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:55 schreef svetan het volgende:
Ze schiet niet erg op..... de afgelopen 24 uur maar 87 miles.
Ja ja................dus is het niet logisch om bij windstil weer te vertrekken en de 30 uur naar Bora Bora volledig op de motor te varen zoals Laura heeft gedaan. Ze had ook op Bora Bora kunnen wachten tot er wel wind was. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:39 schreef wich het volgende:
Hoewel sommige hier denken dat ze op een motorboot vaart:
Als ze voluit vaart (8 knopen) is in twee dagen alle diesel op (tank ca 190 liter, verbruik 4 liter/uur). Langzaam varen kan een stuk langer, maar dan leg je weer veel minder af.
Op langere overtochten is de mogelijkheid om de motor aan te zetten om even lekker op te schieten beperkt, wegens de relatief kleine dieselvoorraad.
Bij vrijwel windstil weer zal de motor wel aangaan om op minimale snelheid te varen, aangezien de autopilot niet werkt als de boot zo ongeveer stil ligt (windpilot werkt ook niet zonder wind). Dit is een dilemma van veel solozeilers, aangezien je niet dagen achtereen op de hand kan sturen bij windstil weer (ooit zal je moeten gaan slapen).
Nou, dan lezen jij en ik verschillende weblogs want ik heb nog nooit positie gegevens gezien! Hooguit opmerkingen als "ik ben de atollen voorbij".quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:51 schreef svetan het volgende:
Spuitje.... kun je gewoon uitrekenen vanuit haar positie gegevens die ze dagelijks geeft.
Op 27 juni bevond Laura zich hier:quote:Op woensdag 29 juni 2011 04:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nou, dan lezen jij en ik verschillende weblogs want ik heb nog nooit positie gegevens gezien! Hooguit opmerkingen als "ik ben de atollen voorbij".
Dat denken we niet, dat lezen we met zijn allen in haar weblogquote:Op woensdag 29 juni 2011 00:39 schreef wich het volgende:
Hoewel sommige hier denken dat ze op een motorboot vaart:
Als ze voluit vaart (8 knopen) is in twee dagen alle diesel op (tank ca 190 liter, verbruik 4 liter/uur). Langzaam varen kan een stuk langer, maar dan leg je weer veel minder af.
Op langere overtochten is de mogelijkheid om de motor aan te zetten om even lekker op te schieten beperkt, wegens de relatief kleine dieselvoorraad.
Bij vrijwel windstil weer zal de motor wel aangaan om op minimale snelheid te varen, aangezien de autopilot niet werkt als de boot zo ongeveer stil ligt (windpilot werkt ook niet zonder wind). Dit is een dilemma van veel solozeilers, aangezien je niet dagen achtereen op de hand kan sturen bij windstil weer (ooit zal je moeten gaan slapen).
Wat dat betekent weet ik niet.. behalve dat ik vermoed dat de maker van Maidentrip niet voldoende donaties bij elkaar krijgt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 08:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
Jillian Schlesinger (de maker van Maidentrip) gaat samenwerken met PVH-Film en Screentime. Zou dat betekenen dat er 1 film komt, of toch 2 films... of zelfs 3 films?![]()
[ afbeelding ]
En, er staan "nieuwe" plaatjes op de Maidentrippagina:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/49853519@N06/page2/
Ik heb het nog maar even weer opgezocht: maar als er inderdaad iemand mee vaart zou dat dus ook kunnen verklaren waarom ze af en toe rustig een paar uur kan slapen. Bovendien stelde moeder als eis dat ze gedurende haar reis begeleid zou worden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 07:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat denken we niet, dat lezen we met zijn allen in haar weblog![]()
Zoals je weet, mag je bij deelname aan een zeilrecord nooit gebruik maken van de motor om je voort te bewegen, enkel van wind en water. Dat is nu juist het verschil tussen competitie en recreatie. Een zeilschip dat op de motor vaart, wordt namelijk beschouwd als een motorboot (ook voor wat betreft de vaarregels).
Slapen hoort bij solozeilen te bestaan uit kleine hazenslaapjes van 10 - hooguit 20 minuten, ivm de veiligheid. En als je daartoe niet in staat bent, moet je er niet aan beginnen. Urenlang gaan liggen slapen, zoals Laura dat volgens eigen zeggen standaard doet, is levensgevaarlijk.
quote:2.18. Ten eerste kreeg de rechtbank tijdens de zitting van 26 oktober 2009 te horen dat [kind], in plaats van op zeer korte termijn, op zijn vroegst in april/mei 2010, maar waarschijnlijk pas na afronding van dit schooljaar zal vertrekken. Dit komt neer op juli 2010. Zij wil de tussenliggende periode gebruiken onder meer voor het maken van gedegen afspraken met de Wereldschool, het aanvullen van het veiligheidsplan op de punten zoals genoemd door de door de Raad ingeschakelde zeildeskundige en het trainen van solo-zeilvaardigheden met gebruikmaking van de nieuwe veiligheids- en navigatieapparatuur die in de boot is of nog wordt ingebouwd. Daarnaast heeft [kind] ter zitting te kennen gegeven dat zij zelf ook de noodzaak inziet om een EHBO-cursus voor watersporters te volgen en dat zij van plan is dit ook in de komende tijd te gaan doen. Verder heeft [kind] ook de lacune in de voorbereiding met betrekking tot het slaapmanagement onderkend en heeft zij gezegd van plan te zijn om dat te trainen door gedurende 24 uur om de tien minuten de wekker te zetten en om dan sommetjes te maken.
Ten tweede is gebleken dat er plannen zijn om [kind] op haar gehele tocht te laten begeleiden door een boot. De advocaat heeft begin oktober jl. aan de Raad bericht over het voornemen een ervaren (zee)zeiler, de heer [Y], met zijn gezin in het kielzog van [kind] mee te laten varen. Dat wil zeggen: in iedere haven zal [kind] als eerste vertrekken, het gezin van [Y], dat een snellere boot vaart dan [kind], zal haar vervolgens inhalen, waarna [Y] haar in de volgende haven weer zal opwachten. Op de lange trajecten wil het gezin halverwege een stukje met haar meezeilen, zodat zij ’s nachts wat meer kan slapen. Daarnaast is gesproken over de begeleiding van een eventueel walteam.
Ten derde is gebleken dat door toedoen van de heer [Y] er nog verschillende apparatuur in de boot van [kind] is ingebouwd en wellicht nog meer zal worden aangebracht, om deze nog beter toe te rusten. [kind] zal daar de nodige ervaring mee moeten opdoen, alvorens zij kan vertrekken op wereldreis.
Ten vierde is de moeder pas onlangs inhoudelijk bij de zeilplannen van [kind] betrokken geraakt. Zij heeft op de zitting verklaard dat [kind] met de heer [Y] bij haar thuis is geweest om een en ander door te spreken. Zij heeft vertrouwen in de intenties van de heer [Y] en in de wijze waarop hij nu te werk gaat. Het standpunt van de moeder over de zeilplannen van [kind] is nu dat zij toestemming geeft voor de reis, mits zij voldoende zekerheid heeft over de veiligheidsmaatregelen. Op dit moment zijn die wat haar betreft onvoldoende. Zij wil zekerheid hebben over het feit dat [kind] begeleid zal worden op haar zeiltocht.bron
Als ze begeleid wordt, dan weet ze dat wel heel goed verborgen te houden. Sterker nog, dan zou ze liegen want ze schrijft regelmatig dat er geen schip in de buurt is. Ik denk eigenlijk dat het streven mensen mee te laten varen te duur is gebleken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:25 schreef spuitje het volgende:
Ik heb het nog maar even weer opgezocht: maar als er inderdaad iemand mee vaart zou dat dus ook kunnen verklaren waarom ze af en toe rustig een paar uur kan slapen. Bovendien stelde moeder als eis dat ze gedurende haar reis begeleid zou worden.
Dat die begeleiders niet altijd dicht in de buurt zullen zijn is denk ik logisch. Anders blijft haar radar alarm afgaan. Maar of dat gezin inderdaad in de buurt is weet ik ook niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Als ze begeleid wordt, dan weet ze dat wel heel goed verborgen te houden. Sterker nog, dan zou ze liegen want ze schrijft regelmatig dat er geen schip in de buurt is. Ik denk eigenlijk dat het streven mensen mee te laten varen te duur is gebleken.
Ze zit weer in een windstilte maar deze keer heeft ze het niet over de motor gebruiken... want er zitten ook andere schepen in de windstilte en waarschijnlijk heeft ze zo aan radio-gezelschap geen gebrek. En misschien zou ze tegenover die anderen ook wel een flater slaan als zij ze allemaal voorbij zou tuffen.
quote:Dat wil zeggen: in iedere haven zal [kind] als eerste vertrekken, het gezin van [Y], dat een snellere boot vaart dan [kind], zal haar vervolgens inhalen, waarna [Y] haar in de volgende haven weer zal opwachten
Dan is Laura wel een heel geraffineerd kind dat het knap verborgen weet te houden. Ik twijfel daaraan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:52 schreef spuitje het volgende:
Dat die begeleiders niet altijd dicht in de buurt zullen zijn is denk ik logisch. Anders blijft haar radar alarm afgaan. Maar of dat gezin inderdaad in de buurt is weet ik ook niet.
[..]
Als ze ook nog maar een klein beetje geloofwaardig over wil komen zal ze wel moeten! Maar misschien heb je gelijk en is ze na het Panamakanaal veel meer op zich zelf aangewezen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan is Laura wel een heel geraffineerd kind dat het knap verborgen weet te houden. Ik twijfel daaraan.
Ik denk dat je gelijk hebt. Anders is urenlang slapen echt een behoorlijk risico.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:25 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik heb het nog maar even weer opgezocht: maar als er inderdaad iemand mee vaart zou dat dus ook kunnen verklaren waarom ze af en toe rustig een paar uur kan slapen. Bovendien stelde moeder als eis dat ze gedurende haar reis begeleid zou worden.
[..]
Ze hoeft ook niet constant iemand aan boord te hebben.. alleen op de lange stukken zodat madam kan gaan slapen. En het hoeven ook niet per sé de ouders te zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:47 schreef Disana het volgende:
Ik kan me onmogelijk voorstellen dat Laura zo gigantisch aan het liegen is, en ook niet dat een heel geizin werkelijk de tijd en moeite neemt haar uit naastenliefde twee jaar lang te volgen.
Ik denk niet eens dat er mensen aan boord zijn (af en toe), ik betwijfel zelfs of ze door een boot gevolgd wordt. Want ik kan me niet voorstellen dat daar tijd en geld voor is en dat ze zo knalhard kan liegen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze hoeft ook niet constant iemand aan boord te hebben.. alleen op de lange stukken zodat madam kan gaan slapen. En het hoeven ook niet per sé de ouders te zijn.
En waarom ook niet? Daar het Panama-kanaal ging ze ook niet alleen..
En ik kan me inmiddels prima voorstellen dat ze gigantisch aan het liegen is, net als haar pa overigens. Er blijkt nu al zoveel niet te kloppen..
Tja kijk, ik weet het ook niet. Ik ben er tenslotte niet bijquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat er mensen aan boord zijn (af en toe), ik betwijfel zelfs of ze door een boot gevolgd wordt. Want ik kan me niet voorstellen dat daar tijd en geld voor is en dat ze zo knalhard kan liegen.
Maar ik kan het helemaal mis hebben. Tenslotte belt pa elke dag en zou hij haar zo op het rechte pad kunnen houden - van het bedonderen van de volgers van haar reis.
Vooral dat! Anders eet het kind alleen maar knakworstjesquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:07 schreef Alleskids het volgende:
"" Op de lange trajecten wil het gezin halverwege een stukje met haar meezeilen, zodat zij ’s nachts wat meer kan slapen""
..kooktaken..
Ravioliquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vooral dat! Anders eet het kind alleen maar knakworstjes
Knakworstjes & koekjes...quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vooral dat! Anders eet het kind alleen maar knakworstjes
quote:Ten tweede is gebleken dat er plannen zijn om [kind] op haar gehele tocht te laten begeleiden door een boot. De advocaat heeft begin oktober jl. aan de Raad bericht over het voornemen een ervaren (zee)zeiler, de heer [Y], met zijn gezin in het kielzog van [kind] mee te laten varen. Dat wil zeggen: in iedere haven zal [kind] als eerste vertrekken, het gezin van [Y], dat een snellere boot vaart dan [kind], zal haar vervolgens inhalen, waarna [Y] haar in de volgende haven weer zal opwachten. Op de lange trajecten wil het gezin halverwege een stukje met haar meezeilen, zodat zij ’s nachts wat meer kan slapen. Daarnaast is gesproken over de begeleiding van een eventueel walteam.
www.lauradekker.nlquote:Op donderdag 30 juni 2011 01:02 schreef Darklight het volgende:
Heeft ze wel een blog? Had laatst een paar stukjes van die blog van Jessica gelezen, dat was wel leuk
Heeft ze uberhaupt internet aan boord?
quote:30-6-2011
...maar toen viel de wind weer weg en treedde mister Yanmar in dienst.
quote:Wereldreiziger Laura Dekker ligt al dagen voor anker voor de kust van het Frans Polynesisch eiland Moorea. Eigenlijk wil ze verder varen, maar omdat het windstil is gaat dat plan niet door. Ze maakt er nu maar het beste van. Gisteravond lukte dat aardig, toen ze op haar boot Guppy een feestje hield.
Laura leert tijdens haar reis steeds meer zeilers kennen die ook een poging doen rond de wereld te zeilen. Bij Moorea liggen momenteel meerdere jachten. 'Gisteravond ben ik met twee andere jachten aan elkaar gaan liggen en hebben we gebarbecued aan boord, en het is echt mega gezellig geworden', aldus het 15-jarige zeilmeisje.
Na het eten werd er stevig gedronken schrijft Laura in haar weblog. 'Er werd iemand totaal dronken, maar gelukkig op een grappige manier, waardoor we de hele avond slap van het lachen hebben gelegen. Zelf drink ik gelukkig nooit zo veel. Ik ben daarom vanochtend de enige die geen hoofdpijn heeft.'
HAVO 4 en dan zulke foutenquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
En ze vaart weer eens op de motor
[..]
Zuipen deed ze al toen ze 13 of 14 was, niks nieuws dus.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:24 schreef Darklight het volgende:
Ze zit dus ook gewoon lekker te zuipen, wat zouden haar ouders daarvan vinden, dat kind is 15
[..]
Als ze terugkomt is ze beroemd... Dan heb je toch geen opleiding meer nodig?quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:27 schreef spuitje het volgende:
[..]
HAVO 4 en dan zulke foutenMaar dat de persoon die de berichtjes op haar site plaatst ze niet even corrigeert snap ik dus niet.
Als het papa is, snap ik het wel. Die heeft na zijn 14e jaar ook nooit meer een schoolboek opengeslagen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:27 schreef spuitje het volgende:
[..]
HAVO 4 en dan zulke foutenMaar dat de persoon die de berichtjes op haar site plaatst ze niet even corrigeert snap ik dus niet.
Meende ergens gelezen te hebben dat hij nog een opleiding heeft gedaan, kan alleen even niet terug vinden waar ik het heb gelezen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als het papa is, snap ik het wel. Die heeft na zijn 14e jaar ook nooit meer een schoolboek opengeslagen.
Maar ja hé, in elk geval irriteren de golven deze geboren zeilster nu niet.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
En ze vaart weer eens op de motor
[..]
-edit- gevonden!!quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Meende ergens gelezen te hebben dat hij nog een opleiding heeft gedaan, kan alleen even niet terug vinden waar ik het heb gelezen.
quote:Na de lagere school ging hij 4 jaar voor theorie en praktijk naar de School voor de Binnenvaart en voer erna als matroos op de Vigilia
bron
Geen garantie voor foutloos Nederlands. Staat het trouwens vast dat pa die logjes redigeert en plaatst, of zou dat de host van de site zijn.quote:
Geen idee wie de boel op die site bijhoudt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen garantie voor foutloos Nederlands. Staat het trouwens vast dat pa die logjes redigeert en plaatst, of zou dat de host van de site zijn.
Ik vermoed dat binnenvaart minder opleiding vereist dan zeevaart. Ik geloof trouwens nauwelijks nog dat deze mensen zo graag op zee willen zijn. Ze hebben het zichzelf aangepraat.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:27 schreef spuitje het volgende:
Geen idee wie de boel op die site bijhoudt.
Snap trouwens niet waarom pa naar de school voor de binnenvaart ging als hij zo graag op zee wilde zijn. Dan zou je toch eerder verwachten dat hij voor een zeevaartschool zou kiezen.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Meende ergens gelezen te hebben dat hij nog een opleiding heeft gedaan, kan alleen even niet terug vinden waar ik het heb gelezen.
Toch zijn ook dat tegenstrijdige berichten. De school voor de binnenvaart is een 4-jarige lbo opleiding. De familie Dekker heeft altijd beweerd dat Dick Dekker op zijn 14e jaar van huis is weggelopen, en daarna nooit meer naar school is gegaan. Die lbo opleiding, kan hij onmogelijk voor zijn 14e jaar hebben afgerond.quote:
Laura heeft in verschillende interviews aangegeven dat ze tijdens het zeilevaren de tekstberichtjes naar haar vader stuurt. Het lijkt mij aannemelijk dat hij dan ook degene is die ze vervolgens op de site plaatst?quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen garantie voor foutloos Nederlands. Staat het trouwens vast dat pa die logjes redigeert en plaatst, of zou dat de host van de site zijn.
School voor de binnenvaart is een middelbare school op lbo niveau. De Zeevaartschool is een HBO beroepsopleiding.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vermoed dat binnenvaart minder opleiding vereist dan zeevaart. Ik geloof trouwens nauwelijks nog dat deze mensen zo graag op zee willen zijn. Ze hebben het zichzelf aangepraat.
Dan zou hij dus ten hoogste twee of drie klassen hebben gedaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
[..]
Toch zijn ook dat tegenstrijdige berichten. De school voor de binnenvaart is een 4-jarige lbo opleiding. De familie Dekker heeft altijd beweerd dat Dick Dekker op zijn 14e jaar van huis is weggelopen, en daarna nooit meer naar school is gegaan. Die lbo opleiding, kan hij onmogelijk voor zijn 14e jaar hebben afgerond.
Hij is nog steeds aan het bouwen aan die kotter, toch?quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:02 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dan zou hij dus ten hoogste twee of drie klassen hebben gedaan.
De man kan trouwens wel wat, hij schijnt meerdere boten eigenhandig te hebben gebouwd zonder ooit een opleiding in die richting te hebben gevolgd.
Iemand enig idee wat hij tegenwoordig doet?
Dat verbaast me niet.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
School voor de binnenvaart is een middelbare school op lbo niveau. De Zeevaartschool is een HBO beroepsopleiding.
http://www.swzonline.nl/s(...)en%20Binnenvaart.pdf
http://www.miwb.nl/
Vreselijk ja.. maar ja, laatst sms'te de dochter van een collega dat ze gebelt *kuch* werd met de mededeling dat ze geslaagd was voor haar havo-examen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:27 schreef spuitje het volgende:
[..]
En toch denk ik dat het wel degelijk allemaal om dat laatste gaat.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vreselijk ja.. maar ja, laatst sms'te de dochter van een collega dat ze gebelt *kuch* werd met de mededeling dat ze geslaagd was voor haar havo-examen.
Wat ik in het geval van Laura erg vindt is dat haar vader nauwelijks waarde lijkt te hechten aan scholing. Althans, dat blijkt uit het feit dat er in de eerste instantie geen juiste afspraken met de wereldschool waren gemaakt. Ik vind dat eigenlijk een vorm van verwaarlozing. Je minderjarige kind zomaar 2 jaar niet naar school willen laten gaan omdat ze ofwel haar droom wil waarmaken, ofwel omdat je hoopt dat ze je zakken gaat vullen. Als dat laatste aan de hand is, vind ik het écht immoreel.
Ja, maar hij zal toch ook inkomsten moeten hebben om dat te kunnen bekostigen? Begin december kloeg hij er nog over dat er zo weinig geld binnen kwam voor Laura haar trip dat hij haar niet eens kon bezoeken en dat er geen dingen stuk mochten gaan omdat er geen geld was voor reparaties.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hij is nog steeds aan het bouwen aan die kotter, toch?
Of hij heeft gewoon geen zin ervoor op te draaien omdat hij vindt dat wij, de maatschappij, dat maar moeten doen omdat het zo'n bijzonder kind is.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:15 schreef spuitje het volgende:
Ja, maar hij zal toch ook inkomsten moeten hebben om dat te kunnen bekostigen? Begin december kloeg hij er nog over dat er zo weinig geld binnen kwam voor Laura haar trip dat hij haar niet eens kon bezoeken en dat er geen dingen stuk mochten gaan omdat er geen geld was voor reparaties.
Waaruit ik dan opmaak dat zijn eigen inkomsten niet hoog zijn.
Dat was dan ook het probleem. Het ding ligt al jaren zonder mast (want geen geld voor), terwijl hij had gepland om samen met Laura in 2010 een circumnavigation te gaan makenquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:15 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja, maar hij zal toch ook inkomsten moeten hebben om dat te kunnen bekostigen? Begin december kloeg hij er nog over dat er zo weinig geld binnen kwam voor Laura haar trip dat hij haar niet eens kon bezoeken en dat er geen dingen stuk mochten gaan omdat er geen geld was voor reparaties.
Waaruit ik dan opmaak dat zijn eigen inkomsten niet hoog zijn.
quote:...op de Lunenburg jachthaven, annex scheepswerf in Wijk bij Duurstede. Een 20 meter lang en 7 (!) meter breed schip werd van het achterterrein op een dieplader van DDM naar de waterkant gereden en vervolgens met een 700 tons telescoopkraan van Michielsens in het water gezet.
quote:Maar het is het schip waar Dick Dekker op dat moment al een jaar of vijf aan bouwt. Ooit was hij binnenschipper, maar dat beviel hem niet, en toen is hij boten gaan bouwen, zonder opleiding en uit het hoofd, zonder tekeningen. Na een aantal conventionele zeilboten begint hij hier aan zijn levenswerk, de boot waarmee hij de wereld rond wil zeilen. Nog een keer,
quote:Over vijf jaar moet hij klaar zijn, vertelt Dekker (in 2005)
quote:Op Google Earth ligt het nog bij De Lunenburg, iets ten oosten van de laatste steiger, aan de wal. Langer, maar vooral aanzienlijk breder dan de andere jachten die er zijn afgemeerd. Geen opbouw, geen tuigage, wel een flink gat waar de mast moet komen.
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekkerquote:Dick Dekker heeft zelf dus ook een Grote Droom. De wereld rond met zijn unieke Noorse Neokotter. En nu lanceert zijn dochter Laura het plan om solo rond de wereld te gaan zeilen, als jongste zeiler ooit. Als zoiets lukt en je pakt het zakelijk slim aan, valt er erg veel geld mee te verdienen. Een boekdeal, filmrechten, de documentaire, het internationale lezingen- en talkshowcircuit. Kassa. Dan schiet er vast wel wat over om eindelijk die kotter af te maken. Zodat ook de droom van Dick Dekker in vervulling kan gaan. Dat zou een prettige bijkomstigheid zijn.
En ik krijg steeds meer het idee dat het tripje van Laura veel en veel minder gaat opleveren dan waarop werd gehoopt. Echt heel erg slim heeft papa het ook allemaal niet aangepakt. Om over oma nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat was dan ook het probleem. Het ding ligt al jaren zonder mast (want geen geld voor), terwijl hij had gepland om samen met Laura in 2010 een circumnavigation te gaan makenIn plaats daarvan, is Laura nu in haar Guppy op wereldreis op kosten van anderen, en ik heb zo het idee dat met het geld wat dat uiteindelijk gaat opleveren, die kotter eindelijk afgebouwd kan worden zodat pa en dochter op hun 2e vakantietripje van jaren kunnen gaan.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekker
Dat krijg je als je nog te dom bent om een lbo opleiding af te ronden...quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:00 schreef spuitje het volgende:
[..]
En ik krijg steeds meer het idee dat het tripje van Laura veel en veel minder gaat opleveren dan waarop werd gehoopt. Echt heel erg slim heeft papa het ook allemaal niet aangepakt. Om over oma nog maar te zwijgen.
Laten we eens eerlijk zijn...quote:27-6-2011
Dus hoef ik dit maal niet de vele vragen van mijn vader te beantwoorden, is dat er nog? en leeft die daar nog? en hoe ziet dat er nu uit?
Wat een stuitend arrogante bewering. Uit niets blijkt dat Laura uitstijgt boven het niveau van een normaal intelligent kind dat op school zit. Niet uit haar daden, niet uit haar 'avonturen', niet uit haar taalvaardigheid.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:32 schreef svetan het volgende:
Terug naar de HAVO zou voor Laura wel het stomste zijn wat ze zou kunnen doen. Ze zou zich dood vervelen en met leeftijdgenoten te maken hebben die ver onder haar niveau denken en handelen.
quote:Als Laura haar rondje afmaakt zal er wel een plaats zijn op een of de andere "Special High School" of zoals ze het hier in Duitsland noemen "Sportgymnasium". Veel van deze inrichtingen worden gesponsord en bieden sporters een gespecialiseerde opleiding voor een verdere sportieve carriere. Heel veel topsporters van nu zijn het product van zulke scholen. (Basketball USA; ski en bergsport in de alpenlanden, atlethiek enz). Als Laura haar rondje afmaakt heeft ze een goede kans voor zo'n (kostenloze) opleiding, ergens ter wereld, te worden "uitgenodigd".
Svetan, het wordt tijd dat je de dingen gewoon ziet voor wat ze zijn, en niet door een roze bril enkel en toevallig omdat het bedrijf waarvoor jij werkt haar sponsor is.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:44 schreef svetan het volgende:
Tschaaaa Banjerkanjer...... je moet oorzaak en gevolg niet verwisselen! Als een mens(je) dat weet wat hij/zij wil zijn ei niet kwijt kan probeert hij dit op de ene of andere manier af te reageren. Ook bij mij was dat zo maar toen ik eenmaal de gelegenheid kreeg was het op slag afgelopen met alle rottigheid en waren de ogen alleen maar gericht op de toekomst.
Het is zo typisch nederlands alles en iedereen in hokjes met allemaal leuke ziektes en afwijkingen te verpakken! Ik ben eerder van mening dat alle brave havo scholiertjes die nooit rottigheid uithalen, braaf hun ranjatje drinken en altijd op tijd voor het eten thuis zijn een gedegenereerde soort van "mens" is. Het zijn juist de "onaangepasten" onder ons die het in de wereld ver schoppen en de mensheid verder brengen.
Laura heeft nu een opgave die haar dagelijks nieuwe uitdagingen bied waarvan ze de noodzaak inziet deze aan te gaan. Voor mijn part mag ze daarbij ook eens de nederlandse regeltje voor een biertje op haar leeftijd aan haar laars lappen want ook dit hoort gewoon bij het volwassen worden. In ieder geval schijnt ze tot nu toe hier onderweg ook verantwoordelijk mee te kunnen omspringen.
Je wilt niet weten hoeveel bezopen nederlandse jongeren we hier in de komende weken hier weer op de campings zien die rottigheid uithalen. Voor nederlandse begrippen alles nette scholiertjes die nog braaf met de ouders op vacantie gaan. Vaak zijn de ouders, modale nederlanders met een middenklasse auto en een caravan, ook geen haar beter.
Wat op diezelfde campings opvalt is dat hier vele jongeren van de zelfde leeftijd uit andere landen zijn die proberen hier wat van de taal en cultuur te leren in hun vacantie. het zijn deze laatste jongeren die dan ook door de plaatselijke bevolking worden uitgenodigd (ook door mij!) om een dagje mee te gaan naar de stad, bij de mensen thuis te eten of voor evenementen. Al zouden een paar nederlandse jongeren op die camping interesse tonen dan komen ze niet in aanmerking voor zoiets omdat ze altijd zitten te zeuren dat iets niet zo is als thuis.
Je haalt me de woorden uit de mond.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
Svetan, het wordt tijd dat je de dingen gewoon ziet voor wat ze zijn, en niet door een roze bril enkel en toevallig omdat het bedrijf waarvoor jij werkt haar sponsor is.
Toen ik vroeger in de Nederlandse selectie zwom, ging ik ook gewoon naar school, en daarna naar de Universiteit. Naast 6 uur trainen per dag (voor schooltijd, al om 6 uur in de ochtend, na schooltijd en in de avonduren), werd de rest van de tijd besteed aan studie. Voor flierefluiten bleef geen tijd meer over. En op zaterdagochtend eerst nog een training, en daarna meteen de wedstrijden in. Dag in, dag uit. Jaar in, jaar uit. Dat is wel even andere koek, dan spijbelen, zuipen, en vakantie vieren. Als wij betrapt werden op het nuttigen van alcohol, werd ons meteen deelname aan wedstrijden ontnomen voor minimaal een half jaar. Dat soort dingen, horen niet thuis in het leven van een topsporter.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:43 schreef spuitje het volgende:
Weet je Svetan, je zou de site van Epke Zonderland eens moeten lezen.
Een nederlandse turner die het inmiddels heel ver heeft geschopt. Maar die naast de trainingen en wedstrijden en de voorbereidingen op de Olympische Spelen ook nog kans ziet medicijnen te studeren.Om deze studie te kunnen gaan volgen moest hij wel de juiste vooropleiding hebben. Die heeft hij gehaald, naast 29 uur (of meer) trainen per week.
Momenteel staat zijn studie weliswaar op een laag pitje, maar hij doet het toch maar! En waarom doet hij het? Omdat hij weet dat zijn sport carriere ooit zal eindigen.
En zo zijn er meer, veel meer.
Maar in jou ogen zal dat allemaal wel niets voorstellen want immers het nederlandse onderwijs is waardeloos?
Ook dat is zeker waar. In deze tijd worden er andere eisen gesteld aan jongeren dan vroeger. En zeker nu, gaat alles niet meer vanzelf.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:52 schreef Disana het volgende:
Het probleem is ook dat svetan in een tijd verder heeft geleerd toen de studies en banen voor het oprapen lagen, met name in de technische richtingen. Die luxueuze situatie projecteert hij op die van Laura, die kostbare jaren verspilt in een tijd dat alles niet meer zo voor het oprapen ligt.
Tja Svetan, maar Laura presteert niet buitengewoon. Ze liegt en bedriegt,net als haar vader dat doet. Laura maakt een wereldreis, wordt daarbij begeleid door anderen zodat ze af en toe op een trip langer dan twee dagen wat uurtjes achter elkaar kan slapen, ze zou anders eens moe kunnen worden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:17 schreef svetan het volgende:
@Banjerkanjer: Dan heb je wel een echt saaie jeugd gehad zonder hoogtepunten. De dwang om prestaties te leveren op zo'n jeugdige leeftijd vind ik erg schadelijk voor de persoonlijkheid..... maar het leverd natuurlijk wel goede slaven voor het bedrijfsleven op.
Laura doet dit vrijwillig omdat het is wat ze wil. Als ze terug is hebben we te maken met een jong mens dat met kop en schouders boven de massa uitsteekt en geleerd heeft zelfstandig te denken en ook met moeilijke situaties om te gaan.
Het bedrijf waarvoor ik werk is niet Laura's sponsor! Wel volgen enkele (top)managers, van verschillende nationaliteiten, haar reis met interesse en zullen ongetwijfeld bijspringen als er geld tekort zou zijn maar dit heeft niets met het bedrijf te maken en nog minder met reclame voor het bedrijf. Men wil gewoon jongeren ondersteunen die buitengewoon presteren en dit gaat niet alleen over zeilen maar er worden ook andere jongeren ondersteund die bv wat in de wetenschap doen.
Wij dragen gewoon op de achtergrond ons steentje bij aan de maatschappij zonder dat we hiervoor publiciteit te willen hebben.
@Disana: In de tijd dat ik studeerde moest ik mijn studie wel in het buitenland afmaken omdat die studie in Nederland nog niet eens bestond..... en een passende baan was er toen in Nederland toen ook niet te vinden. Mijn studie heb ik ook gedeeltelijk, als werkstudent, zelf betaald.
Ik zou geen van mijn kinderen een sportcarriere aanbevelenquote:Op donderdag 30 juni 2011 18:17 schreef svetan het volgende:
@Banjerkanjer: Dan heb je wel een echt saaie jeugd gehad zonder hoogtepunten. De dwang om prestaties te leveren op zo'n jeugdige leeftijd vind ik erg schadelijk voor de persoonlijkheid..... maar het leverd natuurlijk wel goede slaven voor het bedrijfsleven op.
Laura doet dit vrijwillig omdat het is wat ze wil. Als ze terug is hebben we te maken met een jong mens dat met kop en schouders boven de massa uitsteekt en geleerd heeft zelfstandig te denken en ook met moeilijke situaties om te gaan.
Het bedrijf waarvoor ik werk is niet Laura's sponsor! Wel volgen enkele (top)managers, van verschillende nationaliteiten, haar reis met interesse en zullen ongetwijfeld bijspringen als er geld tekort zou zijn maar dit heeft niets met het bedrijf te maken en nog minder met reclame voor het bedrijf. Men wil gewoon jongeren ondersteunen die buitengewoon presteren en dit gaat niet alleen over zeilen maar er worden ook andere jongeren ondersteund die bv wat in de wetenschap doen.
Wij dragen gewoon op de achtergrond ons steentje bij aan de maatschappij zonder dat we hiervoor publiciteit te willen hebben.
@Disana: In de tijd dat ik studeerde moest ik mijn studie wel in het buitenland afmaken omdat die studie in Nederland nog niet eens bestond..... en een passende baan was er toen in Nederland toen ook niet te vinden. Mijn studie heb ik ook gedeeltelijk, als werkstudent, zelf betaald.
http://www.nujij.nl/algem(...).lynkx?pageStart=601quote:793
svetan 178 dagen geleden door svetan
@791
Te trappelen staan we als sponsors niet........ maar een goed initiatief/ project en een persoon met lef moet ondersteund worden. Zoals ik eerder al geschreven heb willen al wij als managers anomiem en uit eigen zak daar wat aan bijdragen als er op de volgende etappes wat geld nodig is hoewel ze geen van alle affiniteit met zeilen of zeevaart hebben.
Gewaardeerd wordt hier het doorzettingsvermogen van Laura en de wijze waarop ze, zonder ondersteuning van de gelden van mediaconcerns, een werkelijk goede prestatie leverd.
http://www.nujij.nl/algem(...).lynkx?pageStart=401quote:599
svetan 179 dagen geleden door svetan
Het succes van de sponsor actie voor Laura kwam voor ons hier in het buitenland te snel. Voor het geval echter dat er in de loop van de verdere tocht van Laura financiele problemen zouden optreden willen wij, als management van een bekende internationale firma, uit eigen zak wel een steentje bijdragen (zonder de firma te noemen!).
quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:17 schreef svetan het volgende:
Dat zit er dik in.. Laura had al eens laten doorschemeren niet meer in NL te gaan wonen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat was dan ook het probleem. Het ding ligt al jaren zonder mast (want geen geld voor), terwijl hij had gepland om samen met Laura in 2010 een circumnavigation te gaan makenIn plaats daarvan, is Laura nu in haar Guppy op wereldreis op kosten van anderen, en ik heb zo het idee dat met het geld wat dat uiteindelijk gaat opleveren, die kotter eindelijk afgebouwd kan worden zodat pa en dochter op hun 2e vakantietripje van jaren kunnen gaan.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekker
Een commercieel bedrijf dat belangeloos geld weggeeft? Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:17 schreef svetan het volgende:
Op het randje hoor!quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ja hé, in elk geval irriteren de golven deze geboren zeilster nu niet.
Ze schrijft beduidend meer als ze niet aan het feesten of vreten is. Of papa neemt al haar beltijd in beslag als ze aan wal is, zo'n egocentrische man lijkt hij me wel.
Dus.. Mensen die hun opleiding afmaken zijn gedegeneerd volgens jou.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:44 schreef svetan het volgende:
Tschaaaa Banjerkanjer...... je moet oorzaak en gevolg niet verwisselen! Als een mens(je) dat weet wat hij/zij wil zijn ei niet kwijt kan probeert hij dit op de ene of andere manier af te reageren. Ook bij mij was dat zo maar toen ik eenmaal de gelegenheid kreeg was het op slag afgelopen met alle rottigheid en waren de ogen alleen maar gericht op de toekomst.
Het is zo typisch nederlands alles en iedereen in hokjes met allemaal leuke ziektes en afwijkingen te verpakken! Ik ben eerder van mening dat alle brave havo scholiertjes die nooit rottigheid uithalen, braaf hun ranjatje drinken en altijd op tijd voor het eten thuis zijn een gedegenereerde soort van "mens" is. Het zijn juist de "onaangepasten" onder ons die het in de wereld ver schoppen en de mensheid verder brengen.
Laura heeft nu een opgave die haar dagelijks nieuwe uitdagingen bied waarvan ze de noodzaak inziet deze aan te gaan. Voor mijn part mag ze daarbij ook eens de nederlandse regeltje voor een biertje op haar leeftijd aan haar laars lappen want ook dit hoort gewoon bij het volwassen worden. In ieder geval schijnt ze tot nu toe hier onderweg ook verantwoordelijk mee te kunnen omspringen.
Je wilt niet weten hoeveel bezopen nederlandse jongeren we hier in de komende weken hier weer op de campings zien die rottigheid uithalen. Voor nederlandse begrippen alles nette scholiertjes die nog braaf met de ouders op vacantie gaan. Vaak zijn de ouders, modale nederlanders met een middenklasse auto en een caravan, ook geen haar beter.
Wat op diezelfde campings opvalt is dat hier vele jongeren van de zelfde leeftijd uit andere landen zijn die proberen hier wat van de taal en cultuur te leren in hun vacantie. het zijn deze laatste jongeren die dan ook door de plaatselijke bevolking worden uitgenodigd (ook door mij!) om een dagje mee te gaan naar de stad, bij de mensen thuis te eten of voor evenementen. Al zouden een paar nederlandse jongeren op die camping interesse tonen dan komen ze niet in aanmerking voor zoiets omdat ze altijd zitten te zeuren dat iets niet zo is als thuis.
En jij bent opgenomen in het topic over Originele schrijffouten!quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus.. Mensen die hun opleiding afmaken zijn gedegeneerd volgens jou.
Dronken jongeren op de camping bij jou in de buurt zijn brave Nederlandse scholiertjes die ranja drinken..
Scholing is dus eigenlijk schadelijk, gezien de prestaties van de 'onaangepasten'? Dan zou je verwachten dat de beschaving en de wetenschap vroeger op een veel hoger peil stonden.
En Laura's gedrag was niet gestoord, maar een normale reactie omdat ze haar zin niet kreeg. Dat wij dat denken komt omdat we geleerd hebben in hokjes te denken en gedegeneerd zijn.
Op die manier probeer je recht te praten wat krom is, zodra het over Laura gaat
En de critici probeer je onderuit te halen door ze kleingeestig, naar spruitjes ruikend en nu zelfs gedegeneerd te noemen.
Heb ik het zo goed samengevat?
Ik vind gedegeneerd best een leuk nieuw woordquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En jij bent opgenomen in het topic over Originele schrijffouten!![]()
![]()
![]()
Wot!quote:
Svetan, als dat bedrijf er niets mee van doen zou hebben, zou je niet vermelden "zonder het bedrijf te noemen". Juist die vermelding, geeft aan dat het een initiatief is vanuit het bedrijf zelf. Want anders, zou je een particuliere sponsor zijn, los van andere managers en los van het bedrijf waar je werkt. Dat is dus duidelijk niet het geval.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:26 schreef svetan het volgende:
@Banjerkanjer: Ook lezen is een kunst! In het stukje wat jij aanhaalde staat toch echt hetzelfde als wat ik bovenstaand schreef..... dat het management de centen uit de eigen zak betaalde en niet het bedrijf sponsor is.
Over liegen en bedriegen gesproken......... zo komen er geruchten in de wereld! Maar ja.... eigenlijk moest ik beter weten want zo gaan jullie hier op dit draadje met elk bericht over Laura of haar naaste omgeving om. Maar ja.... dat is typisch nederlands.
Over het onderwijs gesproken: Op de plaatselijke universiteit (medicijnen, natuurwetenschappen en technologie) hier zijn mensen met een stipendium uit de hele wereld..... behalve uit Nederland. Hetzelfde was me een tijd terug ook al opgevallen toen ik in de USA woonde.
Ook zie ik hier om mij heen dat heel veel scholieren tussen 15 en 17 jaar meedoen aan internationale uitwisselingen en een jaartje in een gastgezin in het buitenland zitten. De dochter van een buurman zit nu in in Nieuwzeeland en heeft te maken gekregen met de gevolgen van de aardbevingen.... maar daar zeurt ook niemand. Ook bij deze scholieren uitwisseling is Nederland ondertussen geheel van de wereldkaart verdwenen.
Achterstand heeft doorgaans te maken met een gebrek aan eigen inzet. Verder studeren in het buitenland, kon ook alleen maar omdat daar een basis voor was gelegd in je eerdere onderwijs in Nederland.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:07 schreef svetan het volgende:
Bajerkanjer..... met nederlandse papiertjes was ik toen nooit aan de bak gekomen en heb daarom mijn studie in het buitenland voltooid... en heb jaren later in de usa nog wat bijgestudeerd. Ik heb het zelf jarenlang in het buitenland moeilijk gehad met de algemene kennis die ik in Nederland nooit op school had gehad en veel jongere medewerkers in het buitenland wel hadden. Ook ben heb ik zelf met een scholierenuitwisseling tijdens de middelbare school een half jaar in de buurt van Stuttgart op school gezeten en daarvan veel meegenomen maar ik had ook toen al een achterstand bij mijn duitse medescholieren. Dit ging toen niet uit van de school maar van mijzelf en mijn ouders. Het tegenbezoek die toen bij mijn ouders woonde ging naar een andere school.
Ja, laten we het weer over Laura hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:39 schreef Euribob het volgende:
edit: svetan, je bent het reageren niet waard.
Jullie hebben nu toch een conversatie met een van de vertegenwoordigers van Laura's sponsors (svetan)?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, laten we het weer over Laura hebben.
Dat zegt hij. Maar van zijn herhalingen over hoe slecht ons onderwijs is, hoe saai onze kinderen zijn en hoe moeilijk hij het wel niet heeft gehad hier een opleiding te volgen, ben ik nu wel een beetje zatquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:44 schreef Euribob het volgende:
Jullie hebben nu toch een conversatie met een van de vertegenwoordigers van Laura's sponsors (svetan)?
Gewoon een hele goede troll dus.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zegt hij. Maar van zijn herhalingen over hoe slecht ons onderwijs is, hoe saai onze kinderen zijn en hoe moeilijk hij het wel niet heeft gehad hier een opleiding te volgen, ben ik nu wel een beetje zat
Denk je?quote:
Een Nederlandse bij de Duitse marine? En waar haal je uit dat haar Duits daar goed genoeg voor is? En waaruit blijkt dat ze in staat is niveau gymnasium te doen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:59 schreef svetan het volgende:
Ze kan ge bruik maken van haar derde paspoort en nationaliteit (Duitse- vanwege haar moeder) en voor drie jaar tekenen op een zeil- schoolschip van de marine. Hier zou ze dan 9 maanden per jaar op zee zijn en tegelijkertijd haar gymnasium halen. Ze zou dan op haar 19de of 20ste de rang van officier hebben en als stuurman de wereldzeeen onveilig kunnen maken. Ik denk dat ze zoeiets wel liever zou doen als de havo afmaken.
Dag, ik ben Bob. Jouw grammatica en spelling is om te huilen, dus even voor straks; let er op als je serieus genomen wilt worden. Je bent btw zojuist even vluchtig verbeterd door een veertienjarige puber die met veel moeite een zeven voor Nederlands staat (schaam je).quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:59 schreef svetan het volgende:
In ieder geval heeft Laura meer fan's en steun uit andere landen dan vanuit Nederland. Nog even wat over een mogelijke vervolgopleiding voor Laura:
Ze kan ge bruik maken van haar derde paspoort en nationaliteit (Duitse- vanwege haar moeder) en voor drie jaar tekenen op een zeil- schoolschip van de marine. Hier zou ze dan 9 maanden per jaar op zee zijn en tegelijkertijd haar gymnasium halen. Ze zou dan op haar 19de of 20ste de rang van officier hebben en als stuurman de wereldzeeen onveilig kunnen maken. Ik denk dat ze zoeiets wel liever zou doen als dan de havo afmaken.
HET zeil- schoolschip van de marine, niet eenquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:59 schreef svetan het volgende:
In ieder geval heeft Laura meer fan's en steun uit andere landen dan vanuit Nederland. Nog even wat over een mogelijke vervolgopleiding voor Laura:
Ze kan ge bruik maken van haar derde paspoort en nationaliteit (Duitse- vanwege haar moeder) en voor drie jaar tekenen op een zeil- schoolschip van de marine. Hier zou ze dan 9 maanden per jaar op zee zijn en tegelijkertijd haar gymnasium halen. Ze zou dan op haar 19de of 20ste de rang van officier hebben en als stuurman de wereldzeeen onveilig kunnen maken. Ik denk dat ze zoeiets wel liever zou doen als de havo afmaken.
Helaas is ze er niet capabel genoeg voor, jammer svetan!quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:17 schreef svetan het volgende:
@Disana: Laura heeft de Nieuwzeelandse nationaliteit door geboorte, de nederlandse door haar vader en de duitse door haar moeder. Dus de duitse marine behoort zonder meer tot de mogelijkheden..... ze heeft drie paspoorten en landen waar ze alle rechten heeft. Verder neem ik aan dat, door contacten met het duitse deel van haar familie, het met haar kennis van de duitse taal niet al te slecht zal staan.
Ik weet welke nationaliteiten ze heeft. Maar je beantwoordt mijn vragen niet, en nu komt er eentje bij: ze woont al lang niet meer bij haar moeder, dus wie zegt jou dat ze contact heeft met het Duitse deel van haar familie?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:17 schreef svetan het volgende:
@Disana: Laura heeft de Nieuwzeelandse nationaliteit door geboorte, de nederlandse door haar vader en de duitse door haar moeder. Dus de duitse marine behoort zonder meer tot de mogelijkheden..... ze heeft drie paspoorten en landen waar ze alle rechten heeft. Verder neem ik aan dat, door contacten met het duitse deel van haar familie, het met haar kennis van de duitse taal niet al te slecht zal staan.
Haar Duits is heel goed!quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Een Nederlandse bij de Duitse marine? En waar haal je uit dat haar Duits daar goed genoeg voor is? En waaruit blijkt dat ze in staat is niveau gymnasium te doen?
En?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:35 schreef svetan het volgende:
@Euribob: Bij het duitse gymnasium mag je als je in de beta richting zit grieks en latijn vervangen door moderne talen. Inhoudelijk zijn de wiskundige en natuurkundige vakken zwaarder en gedeeltelijk op nederlands universitair niveau.
Een vakgymnasium, zoals bijvoorbeeld op een schoolschip is anders opgebouwd als een algemeen gymnasium. Dit is in het duitse schoolsysteem niet alleen toegestaan maar ook gewenst. Er zullen speciale vakken bijkomen op het gebied van navigatie, meteorologie, communcatie en scheepvaarttechniek. Het is dus een op een verdere opleiding op maritiem gebied gespecialiseerde vooropleiding.
HET schoolschipquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:35 schreef svetan het volgende:
@Euribob: Bij het duitse gymnasium mag je als je in de beta richting zit grieks en latijn vervangen door moderne talen. Inhoudelijk zijn de wiskundige en natuurkundige vakken zwaarder en gedeeltelijk op nederlands universitair niveau.
Een vakgymnasium, zoals bijvoorbeeld op een schoolschip is anders opgebouwd als een algemeen gymnasium. Dit is in het duitse schoolsysteem niet alleen toegestaan maar ook gewenst. Er zullen speciale vakken bijkomen op het gebied van navigatie, meteorologie, communcatie en scheepvaarttechniek. Het is dus een op een verdere opleiding op maritiem gebied gespecialiseerde vooropleiding.
WELK schoolship?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
HET schoolschip
ze hebben er maar 1 en er is een flinke wachtlijst
Waarschijnlijk een opleidingsschip?quote:
De "Gorch Fock" is het MARINE-Schoolschip... (dus geen schoolopleiding)quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:52 schreef svetan het volgende:
Het schoolschip Gorch Fock. Dat ligt op dit ogenblik in de haven maar gaat in de herfst weer varen. Daarnaast zijn er nog een aantal kleinere zeil en motorschepen voor opleiding.
schoolschip, opleidingschip, trainingschip noem het wat je wilquote:
niet volgens de Duitse Marinequote:Op donderdag 30 juni 2011 23:52 schreef svetan het volgende:
Het schoolschip Gorch Fock. Dat ligt op dit ogenblik in de haven maar gaat in de herfst weer varen. Daarnaast zijn er nog een aantal kleinere zeil en motorschepen voor opleiding.
Amateurpsychologie van de bovenste orde. Je hebt wel iets meer nodig om een gymnasium opleiding te volgen dan wat probleemoplossend vermogen met technische gadgets. Dat kan namelijk iedereen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 01:42 schreef svetan het volgende:
Zoals gezegd..... gewoon afwachten tot volgend jaar en dan zal ze er wel uit zijn wat ze wil. Mijn inschatting dat ze wel op gymnasiumniveau mee zou kunnen draaien is gebaseerd op de toch vrij nuchtere aard waarop zij met grotere en kleinere, vaak ook technische problemen omgaat. Ze schijn erg snel van begip te zijn en te leren.
Juist omdat Laura problemen onderweg zo makkelijk zelf oplost, heeft ze zo'n voorbereiding helemaal niet nodig. Kan ik me goed voorstellen, maar mensen snappen dat gewoon niet...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:17 schreef Scorpie het volgende:
Welnee. Kinderen die hoogbegaafd zijn storten zich niet zonder voorbereiding in een zeilavontuur.
Laura is een middelmatig kind met gemiddeld IQ.
Ah ja, nu zie ik de vergelijking pas:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Juist omdat Laura problemen onderweg zo makkelijk zelf oplost, heeft ze zo'n voorbereiding helemaal niet nodig. Kan ik me goed voorstellen, maar mensen snappen dat gewoon niet...
Oh fucking hell!!quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En jij bent opgenomen in het topic over Originele schrijffouten!![]()
![]()
![]()
Je kunt misschien zeggen dat de voorbereiding beter kon maar niet dat er geen voorbereiding is geweest.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:17 schreef Scorpie het volgende:
Welnee. Kinderen die hoogbegaafd zijn storten zich niet zonder voorbereiding in een zeilavontuur.
Laura is een middelmatig kind met gemiddeld IQ.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |