quote:Sender: NH
Message: A bit hypocritical being angry at clueless media when the whole purpose of her voyage is to attract clueless media. Maybe her parents forgot to tell her that they plan to live on her media earnings if she finishes the trip.
Yachting media (ie non-clueless on sailing) would cover it anyway, but it is hardly mainstream. And mainstream media knows nothing about sailing. So educate them.
If someone wanted to sail solo around the world in private, no-one would ever need to know. The publicity is always sought by the campaign to promote their sponsors and to make the book and TV rights worth more at the end.
Get over yourself, Laura.
Meestal ligt ze voor anker en volgens mij kost dat niets. Bij Bora Bora lag haar boot aan een mooring, dat is niet gratis maar nog altijd goedkoper dan een plek in een jachthaven.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:48 schreef Disana het volgende:
We hadden het onlangs over of ze wel (goed) genoeg eet. Dit niet onverdeeld positieve stuk in de VK heb ik niet eerder gelezen (ik mis wel meer):
http://www.volkskrant.nl/(...)strekker-Hiswa.dhtml
Daarin zegt ze dat ze bijna niets aan eten uitgeeft.
Verder zegt ze dat ze nauwelijks bij havens aanlegt (is dat wel zo, of betalen andere zeilers het soms voor haar?).
Ook beweert ze geen 'commerciële sponsors' te willen, maar haar site staat er toch vol mee? Ze wil die sponsors niet omdat ze niet van verplichtingen houdt, ze wil alleen sponsors die haar steunen.
quote:Ook wil ze geen stickers van sponsoren op haar boot Guppy, toch een vrij geaccepteerd fenomeen in de zeilwereld. 'Nu heb ik één sticker op Guppy, omdat het echt niet anders kan', aldus Laura. 'Je moet begrijpen dat je echt een band opbouwt met zo'n boot', vervolgt ze. 'Zonder Guppy kan ik mijn droom niet verwezenlijken. Ik ben heel trots op mijn boot. Dan wil je die niet vol met stickers hebben.'
Vindt haar vader het niet erg dat ze zo eigenwijs is over sponsoring en daardoor minder geld heeft voor haar reis? 'Nee, mijn vader begrijpt het zelfs heel goed. Hij weet dat een boot als je huis is. Die wil je netjes houden.'
Een opblaasbootje van ¤ 3.000,-- of meer. Veel plezier alvast!quote:Op maandag 27 juni 2011 14:11 schreef svetan het volgende:
Ik weet tenminste van een MiniCat die door de reclame van Laura verkocht is en ik hoop dat ik met dat ding binnenkort ook eens op een plaatselijk meer mag zeilen. Als dat ding me dan bevalt dan koop ik er ook een. :-)
Eerst lag ze aan een mooring, maar dat beviel haar toch niet? En ik kreeg de indruk dat ze meestal toch wel in havens ligt - bij voorkeur in de buurt van grote jachten.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:00 schreef spuitje het volgende:
[..]
Meestal ligt ze voor anker en volgens mij kost dat niets. Bij Bora Bora lag haar boot aan een mooring, dat is niet gratis maar nog altijd goedkoper dan een plek in een jachthaven.
Het is overigens dat artikel waarin ze dus sprak over die stickers die ze niet op haar boot wilde.
[..]
Iemand op die Hyves houdt bij waar ze is en of ze in een haven ligt of voor anker. De laatste keer dat ze naar een plek wilde waar een groot jacht lag liep ze twee keer op een koraalrif, daarna durfde ze niet meer.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Eerst lag ze aan een mooring, maar dat beviel haar toch niet? En ik kreeg de indruk dat ze meestal toch wel in havens ligt - bij voorkeur in de buurt van grote jachten.
Ja die stickers. Je boot is je thuis dus stel je voor dat het er niet precies uitziet zoals je wilt. Dat het verder aan boord vaak een grote rommel is, doet er kennelijk niet toe
Als ik een bootje een paar honderd kilometer mee moest sleuren zou ik er al helemaal niet aan beginnen. Gewoon af en toe een bootje huren. Want neem aan dat wanneer je zover van zeilwater zit je niet wekelijks gaat.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:44 schreef svetan het volgende:
¤3000 voor een sport en vrijetijds zeilbootje is een koopje als de kwaliteit in orde is. Zeker als je er met meerdere mensen gebruik van kunt maken. Het zou bij mij de vervanging zijn van een rubberboot met zeiltje dat bijna 20 jaar dienst heeft gedaan en minder vaak werd meegenomen omdat het ding te groot en zwaar was. Je schaft zo'n ding natuurlijk niet voor een vakantie aan of als je echt serieus wilt zeilen..... maar het is een leuk schuitje als je zoals hier ver van zeilbaar water woond en een bootje altijd een paar hondert kilometer moet meeslepen.
Volgens mij is ze de laatste keer echt wel verkast de dag erna. Maar ik zie het, meestentijds ligt ze niet in havens.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:16 schreef spuitje het volgende:
Iemand op die Hyves houdt bij waar ze is en of ze in een haven ligt of voor anker. De laatste keer dat ze naar een plek wilde waar een groot jacht lag liep ze twee keer op een koraalrif, daarna durfde ze niet meer.
Ze was bang dat de mooring niet veilig was, maar dat heeft ze na een nachtje lekker slapen gecontroleerd.
[ afbeelding ]
Was het echt van te voren bekend dat het om een vakantie zou gaan? Waar heb je dat gelezen dan? Want ik heb tot het moment dat ze vertrok eigenlijk alleen gelezen dat het om een recordpoging ging. Pas later, toen er kritiek kwam, kregen we te lezen dat:quote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
En we zijn weer op weg.
Zure rechtsmensen blijf je altijd houden. Mensen die Laura haar plezier niet gunnen en haar reis afkraken, terwijl al van tevoren bekend was dat het een vakantie zou zijn.
Het belangrijkste is dat Laura plezier heeft en dat ze veel leert van haar reis.
Ach, en jongste solozeilster zal ze ook niet worden, gaat wat moeilijk als je om de haverklap op de motor vaart.quote:Laura zal op 20 september 2012 zeventien worden, en moet dus voor die datum de tocht hebben voltooid als ze als jongste solozeilster wil eindigen.
Maar de prioriteit ligt bij de wereldreis en ervaringen zelf!
bron
Dat dus. Er is geen record. Ze kan net zo goed rustig aan doen en onderweg maanden aanleggen. Wel dan natuurlijk een baantje zoeken voor een paar weken.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Was het echt van te voren bekend dat het om een vakantie zou gaan? Waar heb je dat gelezen dan? Want ik heb tot het moment dat ze vertrok eigenlijk alleen gelezen dat het om een recordpoging ging. Pas later, toen er kritiek kwam, kregen we te lezen dat:
[..]
Ach, en jongste solozeilster zal ze ook niet worden, gaat wat moeilijk als je om de haverklap op de motor vaart.
Ik zie de associatie met rechts niet zo.. met hetzelfde gemak kunnen we de onderneming van Laura een linkse hobby noemen. Hoewel, eigenlijk zie ik de link met de politiek helemaal niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
En we zijn weer op weg.
Zure rechtsmensen blijf je altijd houden. Mensen die Laura haar plezier niet gunnen en haar reis afkraken, terwijl al van tevoren bekend was dat het een vakantie zou zijn.
Het belangrijkste is dat Laura plezier heeft en dat ze veel leert van haar reis.
Tja, dat is de manier waarop veel jongeren een jaartje de wereld rond reizen. Ergens heen trekken, wat rond kijken, wat werken en weer verder trekken tot de centjes weer op zijn. Dan dus maar weer even een paar weekjes werken en hoppa, weer verder. Helemaal niets mis mee!quote:Op maandag 27 juni 2011 20:00 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat dus. Er is geen record. Ze kan net zo goed rustig aan doen en onderweg maanden aanleggen. Wel dan natuurlijk een baantje zoeken voor een paar weken.
Wat politiek hier nu mee te maken heeft...........leg eens uit?quote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
En we zijn weer op weg.
Ze is een beetje klagerig vind ik. Keelpijn, moe vanwege te weinig slaap, de wind die weg valt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:49 schreef Disana het volgende:
Uit Laura's laatste twee blogs spreekt bepaald geen liefde voor het zeilen.
En we hadden het erover wie haar route uitstippelt. Als ik de laatste alinea van haar vorige blog lees, kan dat heel goed haar pa zijn:
'Het grappige is dat ik nu eens naar een eiland ga waar mijn ouders nog niet geweest zijn met hun boot.. Dus hoef ik dit maal niet de vele vragen van mijn vader te beantwoorden, is dat er nog? en leeft die daar nog? en hoe ziet dat er nu uit? Maar soms is dat ook wel erg leuk hoor..'
Mij verbaast dat niet, het leek al eerder duidelijk dat deze dochter de wens van haar pa waarmaakt.
If someone wanted to sail solo around the world in private, no-one would ever need to know.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:58 schreef Disana het volgende:
Ah, ik heb de geschoffeerde zeilers ook teruggevonden:
http://www.sail-world.com(...)eader-response/82245
Alle anderen zijn vol begrip voor Laura's onbeschoftheid jegens de media. Behalve deze:
Dat is toch juist nooit verstandig als je op het water zit?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:06 schreef spuitje het volgende:
Ze is een beetje klagerig vind ik. Keelpijn, moe vanwege te weinig slaap, de wind die weg valt.
Het goede nieuws is dat er geen schepen in de directe omgeving meer zijn en ze dus rustig even wat slaap in kan gaan halen. Heel verstandig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |