abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 13:48:56 #151
137949 Disana
pi_98717400
We hadden het onlangs over of ze wel (goed) genoeg eet. Dit niet onverdeeld positieve stuk in de VK heb ik niet eerder gelezen (ik mis wel meer):

http://www.volkskrant.nl/(...)strekker-Hiswa.dhtml

Daarin zegt ze dat ze bijna niets aan eten uitgeeft.

Verder zegt ze dat ze nauwelijks bij havens aanlegt (is dat wel zo, of betalen andere zeilers het soms voor haar?).

Ook beweert ze geen 'commerciële sponsors' te willen, maar haar site staat er toch vol mee? Ze wil die sponsors niet omdat ze niet van verplichtingen houdt, ze wil alleen sponsors die haar steunen.
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 13:58:48 #152
137949 Disana
pi_98717815
Ah, ik heb de geschoffeerde zeilers ook teruggevonden:

http://www.sail-world.com(...)eader-response/82245

Alle anderen zijn vol begrip voor Laura's onbeschoftheid jegens de media. Behalve deze:

quote:
Sender: NH
Message: A bit hypocritical being angry at clueless media when the whole purpose of her voyage is to attract clueless media. Maybe her parents forgot to tell her that they plan to live on her media earnings if she finishes the trip.

Yachting media (ie non-clueless on sailing) would cover it anyway, but it is hardly mainstream. And mainstream media knows nothing about sailing. So educate them.

If someone wanted to sail solo around the world in private, no-one would ever need to know. The publicity is always sought by the campaign to promote their sponsors and to make the book and TV rights worth more at the end.

Get over yourself, Laura.
pi_98717891
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:48 schreef Disana het volgende:
We hadden het onlangs over of ze wel (goed) genoeg eet. Dit niet onverdeeld positieve stuk in de VK heb ik niet eerder gelezen (ik mis wel meer):

http://www.volkskrant.nl/(...)strekker-Hiswa.dhtml

Daarin zegt ze dat ze bijna niets aan eten uitgeeft.

Verder zegt ze dat ze nauwelijks bij havens aanlegt (is dat wel zo, of betalen andere zeilers het soms voor haar?).

Ook beweert ze geen 'commerciële sponsors' te willen, maar haar site staat er toch vol mee? Ze wil die sponsors niet omdat ze niet van verplichtingen houdt, ze wil alleen sponsors die haar steunen.
Meestal ligt ze voor anker en volgens mij kost dat niets. Bij Bora Bora lag haar boot aan een mooring, dat is niet gratis maar nog altijd goedkoper dan een plek in een jachthaven.
Het is overigens dat artikel waarin ze dus sprak over die stickers die ze niet op haar boot wilde.

quote:
Ook wil ze geen stickers van sponsoren op haar boot Guppy, toch een vrij geaccepteerd fenomeen in de zeilwereld. 'Nu heb ik één sticker op Guppy, omdat het echt niet anders kan', aldus Laura. 'Je moet begrijpen dat je echt een band opbouwt met zo'n boot', vervolgt ze. 'Zonder Guppy kan ik mijn droom niet verwezenlijken. Ik ben heel trots op mijn boot. Dan wil je die niet vol met stickers hebben.'
Vindt haar vader het niet erg dat ze zo eigenwijs is over sponsoring en daardoor minder geld heeft voor haar reis? 'Nee, mijn vader begrijpt het zelfs heel goed. Hij weet dat een boot als je huis is. Die wil je netjes houden.'
pi_98718276
Ik weet tenminste van een MiniCat die door de reclame van Laura verkocht is en ik hoop dat ik met dat ding binnenkort ook eens op een plaatselijk meer mag zeilen. Als dat ding me dan bevalt dan koop ik er ook een. :-)
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 14:15:35 #155
137949 Disana
pi_98718412
Hier nog iemand die vindt dat Laura haar sponsors bedondert:

'Whatever happened to the round-the-world girls?
Posted on June 7th, 2011 by James Higham

Their star appears to be in decline.

Jessica Watson, the one with some claim to greatness, is moaning about how 16 and 17 year olds don’t have the vote, Abbie Sunderland is pushing her book “Unsinkable”, which should perhaps be called “Wrecked and Rescued at Great Cost to the Foreign Taxpayer and Laura Dekker has her remaining sponsors hoodwinked.

The latter is the most annoying because what it appears she’s on is not a record attempt at all but a free, two year round-the-world cruise she always wanted.

There was a point, after Jessica Watson completed her trip, where it seemed youth could do anything at all but that soured after the Sunderland debacle and when it became apparent that Laura Dekker cared not a fig about her sponsors and wanted to avoid them like the plague, the goodwill basically dried up, along with public interest.

Don’t get me wrong – I’d like to see LD’s trip completed safely and she’s certainly getting a real life education along the way but … frankly … what’s that to us?

It might have been so different with some better planning and PR.'

http://nourishingobscurit(...)und-the-world-girls/
pi_98718707
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:11 schreef svetan het volgende:
Ik weet tenminste van een MiniCat die door de reclame van Laura verkocht is en ik hoop dat ik met dat ding binnenkort ook eens op een plaatselijk meer mag zeilen. Als dat ding me dan bevalt dan koop ik er ook een. :-)
Een opblaasbootje van ¤ 3.000,-- of meer. Veel plezier alvast!
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 14:25:51 #157
137949 Disana
pi_98718805
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:00 schreef spuitje het volgende:

[..]

Meestal ligt ze voor anker en volgens mij kost dat niets. Bij Bora Bora lag haar boot aan een mooring, dat is niet gratis maar nog altijd goedkoper dan een plek in een jachthaven.
Het is overigens dat artikel waarin ze dus sprak over die stickers die ze niet op haar boot wilde.

[..]

Eerst lag ze aan een mooring, maar dat beviel haar toch niet? En ik kreeg de indruk dat ze meestal toch wel in havens ligt - bij voorkeur in de buurt van grote jachten.

Ja die stickers. Je boot is je thuis dus stel je voor dat het er niet precies uitziet zoals je wilt. Dat het verder aan boord vaak een grote rommel is, doet er kennelijk niet toe :)
pi_98719475
¤3000 voor een sport en vrijetijds zeilbootje is een koopje als de kwaliteit in orde is. Zeker als je er met meerdere mensen gebruik van kunt maken. Het zou bij mij de vervanging zijn van een rubberboot met zeiltje dat bijna 20 jaar dienst heeft gedaan en minder vaak werd meegenomen omdat het ding te groot en zwaar was. Je schaft zo'n ding natuurlijk niet voor een vakantie aan of als je echt serieus wilt zeilen..... maar het is een leuk schuitje als je zoals hier ver van zeilbaar water woond en een bootje altijd een paar hondert kilometer moet meeslepen.
pi_98720619
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Eerst lag ze aan een mooring, maar dat beviel haar toch niet? En ik kreeg de indruk dat ze meestal toch wel in havens ligt - bij voorkeur in de buurt van grote jachten.

Ja die stickers. Je boot is je thuis dus stel je voor dat het er niet precies uitziet zoals je wilt. Dat het verder aan boord vaak een grote rommel is, doet er kennelijk niet toe :)
Iemand op die Hyves houdt bij waar ze is en of ze in een haven ligt of voor anker. De laatste keer dat ze naar een plek wilde waar een groot jacht lag liep ze twee keer op een koraalrif, daarna durfde ze niet meer.
Ze was bang dat de mooring niet veilig was, maar dat heeft ze na een nachtje lekker slapen gecontroleerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door spuitje op 27-06-2011 15:25:02 ]
pi_98720690
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:44 schreef svetan het volgende:
¤3000 voor een sport en vrijetijds zeilbootje is een koopje als de kwaliteit in orde is. Zeker als je er met meerdere mensen gebruik van kunt maken. Het zou bij mij de vervanging zijn van een rubberboot met zeiltje dat bijna 20 jaar dienst heeft gedaan en minder vaak werd meegenomen omdat het ding te groot en zwaar was. Je schaft zo'n ding natuurlijk niet voor een vakantie aan of als je echt serieus wilt zeilen..... maar het is een leuk schuitje als je zoals hier ver van zeilbaar water woond en een bootje altijd een paar hondert kilometer moet meeslepen.
Als ik een bootje een paar honderd kilometer mee moest sleuren zou ik er al helemaal niet aan beginnen. Gewoon af en toe een bootje huren. Want neem aan dat wanneer je zover van zeilwater zit je niet wekelijks gaat.
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 15:29:07 #161
137949 Disana
pi_98721135
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:16 schreef spuitje het volgende:

Iemand op die Hyves houdt bij waar ze is en of ze in een haven ligt of voor anker. De laatste keer dat ze naar een plek wilde waar een groot jacht lag liep ze twee keer op een koraalrif, daarna durfde ze niet meer.
Ze was bang dat de mooring niet veilig was, maar dat heeft ze na een nachtje lekker slapen gecontroleerd.
[ afbeelding ]
Volgens mij is ze de laatste keer echt wel verkast de dag erna. Maar ik zie het, meestentijds ligt ze niet in havens.
pi_98722713
Ik ga van hieruit in het voor en najaar vaker een weekeindje naar het Gardameer of de Adriatische zee bij Trieste..... van hieruit 350km. Probeer daar maar eens een bootje te huren! Onder de ¤100/dag krijg je, b.v. in Bardolino of Marano, nog niet eens een afwasteiltje met een theedoek.... als je dan al wat zou kunnen huren in het weekend.
pi_98723768
ROUND THE WORLD BLUES

Posted on October 1st, 2010 by James Higham

When Jessica Watson did her trailblazing stunt of zipping around the world in an excellent boat, the Sparkman Stevens 34, whilst two others were in the wings, waiting to set off and when the Laura Dekker saga began with the Dutch court taking her into custody, there was quite something going.

We almost began to believe that girls of 16 could sail boats around the world and with super teams behind them, they could achieve near miracles. After the Abby Sunderland disaster, the lack of preparation and foresight and a boat which was simply too racy and fast for her, however many watertight compartments she had [the boat, that is] plus the super-tech gear which was just not suited to singlehanded voyaging, people began to think, “Hmmm – maybe this is not such a good idea.”

Enter the Dutch court which lifts the ban on Laura Dekker and she is away in early September but now the anomalies appear – the way she slips away with no publicity, avoiding the sponsors who had paid to make a big deal of seeing her off and so on. Unlike Jessica Watson, she has not kept up a racy blog which made the voyage immediate to us but has struggled to get things into print because she is being taken for this excursion or that and having the time of her life, as if she is a 15 year old.

Oops – she is a 15 year old, isn’t she? And that’s what 15 year olds do – get all they can out of Papa and try to do everything on their own, funded by someone else. And if she’s having a wow of a time, then how can we expect a racy blog as well? It’s becoming more and more apparent – some might say they always knew – that this is actually a sponsor funded slow cruise around the world for someone’s darling, punctuated by some admittedly quite good sailing ability.

However, there are some questions.

Firstly, where is papa? Just where is the man? Is he back in Holland or is he, as I suspect, in the vicinity, keeping an eye on her but not able to show himself because then it would not be a singlehanded voyage and both the sponsors and Laura herself would be peeved by that? And if he is not in the vicinity, why not?

Fair enough when she was at sea but she’s not at sea – she’s onshore, living it up. Somehow, people are taking her places. How does she know them? Are there family friends in every port? Or is she meeting up with guys and has a life we know nothing of and couldn’t really care, beyond a vague feeling that this might not be right?

And if you ask why it’s not right, I can’t give you a good answer. I was zooming around on voyages on my boat at that age too, I’d already been through the angst of my first real girlfriend and saw myself as a complete unit, capable of meeting any challenge. At that age, I was roaming far and wide. So how can I raise these questions?

Perhaps this is just one giant gift from her papa to her and everyone else around the world is expected to get behind it – I don’t know, you don’t know, no one knows. And should I continue to follow the adventures of a 15 year old girl – is it a bit iffy to do this, seeing as she’s just cruising around the world at leisure, whereas I thought it was an attempt at some sort of record?

Am I wrong to now question her venture?

http://nourishingobscurity.com/2010/10/01/round-the-world-blues/

Meer:

SOMETHING FISHY HERE OR NOT?

http://nourishingobscurit(...)g-fishy-here-or-not/

[ Bericht 2% gewijzigd door Hammondorgel op 27-06-2011 18:56:21 ]
pi_98725115
doneert Laura nog iets van de opbrengst van de bootjes aan Sea Shepherd? Of is ze toch niet zo idealistisch?
  maandag 27 juni 2011 @ 17:22:31 #165
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_98726340
Zo, dat zijn behoorlijk kritische stukken over Laura. Wij zijn dus toch niet alleen in ons gevoel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 27 juni 2011 @ 19:42:10 #166
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_98732237
En we zijn weer op weg.
Zure rechtsmensen blijf je altijd houden. Mensen die Laura haar plezier niet gunnen en haar reis afkraken, terwijl al van tevoren bekend was dat het een vakantie zou zijn.
Het belangrijkste is dat Laura plezier heeft en dat ze veel leert van haar reis.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_98732988
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
En we zijn weer op weg.
Zure rechtsmensen blijf je altijd houden. Mensen die Laura haar plezier niet gunnen en haar reis afkraken, terwijl al van tevoren bekend was dat het een vakantie zou zijn.
Het belangrijkste is dat Laura plezier heeft en dat ze veel leert van haar reis.
Was het echt van te voren bekend dat het om een vakantie zou gaan? Waar heb je dat gelezen dan? Want ik heb tot het moment dat ze vertrok eigenlijk alleen gelezen dat het om een recordpoging ging. Pas later, toen er kritiek kwam, kregen we te lezen dat:

quote:
Laura zal op 20 september 2012 zeventien worden, en moet dus voor die datum de tocht hebben voltooid als ze als jongste solozeilster wil eindigen.

Maar de prioriteit ligt bij de wereldreis en ervaringen zelf!
bron
Ach, en jongste solozeilster zal ze ook niet worden, gaat wat moeilijk als je om de haverklap op de motor vaart.
  maandag 27 juni 2011 @ 20:00:43 #168
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_98733100
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:58 schreef spuitje het volgende:

[..]

Was het echt van te voren bekend dat het om een vakantie zou gaan? Waar heb je dat gelezen dan? Want ik heb tot het moment dat ze vertrok eigenlijk alleen gelezen dat het om een recordpoging ging. Pas later, toen er kritiek kwam, kregen we te lezen dat:

[..]

Ach, en jongste solozeilster zal ze ook niet worden, gaat wat moeilijk als je om de haverklap op de motor vaart.
Dat dus. Er is geen record. Ze kan net zo goed rustig aan doen en onderweg maanden aanleggen. Wel dan natuurlijk een baantje zoeken voor een paar weken.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_98733673
quote:
En we zijn weer op weg.
Ik zie de associatie met rechts niet zo.. met hetzelfde gemak kunnen we de onderneming van Laura een linkse hobby noemen. Hoewel, eigenlijk zie ik de link met de politiek helemaal niet.
Ik gun Laura haar plezier wel hoor, van harte zelfs.
pi_98744692
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:00 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dat dus. Er is geen record. Ze kan net zo goed rustig aan doen en onderweg maanden aanleggen. Wel dan natuurlijk een baantje zoeken voor een paar weken.
Tja, dat is de manier waarop veel jongeren een jaartje de wereld rond reizen. Ergens heen trekken, wat rond kijken, wat werken en weer verder trekken tot de centjes weer op zijn. Dan dus maar weer even een paar weekjes werken en hoppa, weer verder. Helemaal niets mis mee!
Maar ja, Laura is al moe als ze samen met nog iemand een rondje rond een eilandje heeft gezeild, dus een baantje zal er voor haar voorlopig niet inzitten, veel te vermoeiend! En bovendien, waarom zou ze, haar fans betalen immers graag!
pi_98744732
quote:
En we zijn weer op weg.
Wat politiek hier nu mee te maken heeft...........leg eens uit?
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 12:49:40 #172
137949 Disana
pi_98761696
Uit Laura's laatste twee blogs spreekt bepaald geen liefde voor het zeilen.

En we hadden het erover wie haar route uitstippelt. Als ik de laatste alinea van haar vorige blog lees, kan dat heel goed haar pa zijn:

'Het grappige is dat ik nu eens naar een eiland ga waar mijn ouders nog niet geweest zijn met hun boot.. Dus hoef ik dit maal niet de vele vragen van mijn vader te beantwoorden, is dat er nog? en leeft die daar nog? en hoe ziet dat er nu uit? Maar soms is dat ook wel erg leuk hoor..'

Mij verbaast dat niet, het leek al eerder duidelijk dat deze dochter de wens van haar pa waarmaakt.
pi_98762411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:49 schreef Disana het volgende:
Uit Laura's laatste twee blogs spreekt bepaald geen liefde voor het zeilen.

En we hadden het erover wie haar route uitstippelt. Als ik de laatste alinea van haar vorige blog lees, kan dat heel goed haar pa zijn:

'Het grappige is dat ik nu eens naar een eiland ga waar mijn ouders nog niet geweest zijn met hun boot.. Dus hoef ik dit maal niet de vele vragen van mijn vader te beantwoorden, is dat er nog? en leeft die daar nog? en hoe ziet dat er nu uit? Maar soms is dat ook wel erg leuk hoor..'

Mij verbaast dat niet, het leek al eerder duidelijk dat deze dochter de wens van haar pa waarmaakt.
Ze is een beetje klagerig vind ik. Keelpijn, moe vanwege te weinig slaap, de wind die weg valt.
Het goede nieuws is dat er geen schepen in de directe omgeving meer zijn en ze dus rustig even wat slaap in kan gaan halen. Heel verstandig :N
pi_98762848
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:58 schreef Disana het volgende:
Ah, ik heb de geschoffeerde zeilers ook teruggevonden:

http://www.sail-world.com(...)eader-response/82245

Alle anderen zijn vol begrip voor Laura's onbeschoftheid jegens de media. Behalve deze:

If someone wanted to sail solo around the world in private, no-one would ever need to know.

Die heeft wel een punt.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 13:23:22 #175
137949 Disana
pi_98763166
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:06 schreef spuitje het volgende:

Ze is een beetje klagerig vind ik. Keelpijn, moe vanwege te weinig slaap, de wind die weg valt.
Het goede nieuws is dat er geen schepen in de directe omgeving meer zijn en ze dus rustig even wat slaap in kan gaan halen. Heel verstandig :N
Dat is toch juist nooit verstandig als je op het water zit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')