abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 12:47:07 #201
137949 Disana
pi_98814339
Ik kan me onmogelijk voorstellen dat Laura zo gigantisch aan het liegen is, en ook niet dat een heel geizin werkelijk de tijd en moeite neemt haar uit naastenliefde twee jaar lang te volgen.
pi_98814632
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:47 schreef Disana het volgende:
Ik kan me onmogelijk voorstellen dat Laura zo gigantisch aan het liegen is, en ook niet dat een heel geizin werkelijk de tijd en moeite neemt haar uit naastenliefde twee jaar lang te volgen.
Ze hoeft ook niet constant iemand aan boord te hebben.. alleen op de lange stukken zodat madam kan gaan slapen. En het hoeven ook niet per sé de ouders te zijn.
En waarom ook niet? Daar het Panama-kanaal ging ze ook niet alleen..
En ik kan me inmiddels prima voorstellen dat ze gigantisch aan het liegen is, net als haar pa overigens. Er blijkt nu al zoveel niet te kloppen..
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 13:26:42 #203
137949 Disana
pi_98815909
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Ze hoeft ook niet constant iemand aan boord te hebben.. alleen op de lange stukken zodat madam kan gaan slapen. En het hoeven ook niet per sé de ouders te zijn.
En waarom ook niet? Daar het Panama-kanaal ging ze ook niet alleen..
En ik kan me inmiddels prima voorstellen dat ze gigantisch aan het liegen is, net als haar pa overigens. Er blijkt nu al zoveel niet te kloppen..
Ik denk niet eens dat er mensen aan boord zijn (af en toe), ik betwijfel zelfs of ze door een boot gevolgd wordt. Want ik kan me niet voorstellen dat daar tijd en geld voor is en dat ze zo knalhard kan liegen.

Maar ik kan het helemaal mis hebben. Tenslotte belt pa elke dag en zou hij haar zo op het rechte pad kunnen houden - van het bedonderen van de volgers van haar reis.
pi_98816475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk niet eens dat er mensen aan boord zijn (af en toe), ik betwijfel zelfs of ze door een boot gevolgd wordt. Want ik kan me niet voorstellen dat daar tijd en geld voor is en dat ze zo knalhard kan liegen.

Maar ik kan het helemaal mis hebben. Tenslotte belt pa elke dag en zou hij haar zo op het rechte pad kunnen houden - van het bedonderen van de volgers van haar reis.
Tja kijk, ik weet het ook niet. Ik ben er tenslotte niet bij :P
Ik weet alleen dat het keer op keer onwaarschijnlijke verhalen zijn en dat er steeds dingen niet kloppen..
pi_98818005
Laura heeft zelf een keer verteld dat ze begeleidt zou worden door mensen die in dezelfde tijd dezelfde route zouden varen. En dat hoeft dan dus niets te kosten want die mensen waren toch al van plan om de reis te gaan maken.
Ach, er klopt zoveel niet aan de verhalen van Laura en haar vader dat je je bijna niet kunt voorstellen dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat het kind bezig is met het vestigen van een zeilrecord.
pi_98819095
Die sponsoren zouden er goed aan doen om al hun geld terug te eisen van deze mensen.
Another day in paradise, surrounded by bloodsuckers and parasites.
pi_98826264
"" Op de lange trajecten wil het gezin halverwege een stukje met haar meezeilen, zodat zij ’s nachts wat meer kan slapen""

hoe had dat in zijn werk moeten gaan? Vliegen naar een bestemming halverwege haar route, daar een boot huren en naast haar varen zodat Laura kan slapen en door middel van een bayfoon gewaarschuwd wordt als er "ander verkeer" in de buurt is?
Of optie 2, halverwege de route op Laura haar boot opstappen en dan de solo/non assistent wereldrecordpoging ondersteunen door zeil- en kooktaken over te nemen zodat Laura kan slapen?
pi_98826445
Het nadeel van alleen aan boord zijn is dat je alleen bent en alles dus zelf moet doen, Dus ook wachthouden. Tenzij er een boot vlakbij haar vaart en haar waarschuwd voor verkeer, of ze zet haar leven op het spel door gewoon uren te gaan slapen en dan maar hopen dat er geen verkeer of obstakels in haar vaarweg komen
pi_98836081
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:07 schreef Alleskids het volgende:
"" Op de lange trajecten wil het gezin halverwege een stukje met haar meezeilen, zodat zij ’s nachts wat meer kan slapen""

..kooktaken..
Vooral dat! Anders eet het kind alleen maar knakworstjes :)
pi_98836959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ravioli :D
pi_98840876
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Knakworstjes & koekjes... :Y
pi_98841632
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:58 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Knakworstjes & koekjes... :Y
Of pannenkoeken. Daarmee hebben we alle variaties gehad in het menu ;)
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:58:49 #213
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_98851343
Is dus allemaal nep, die 'solo'tocht

quote:
Ten tweede is gebleken dat er plannen zijn om [kind] op haar gehele tocht te laten begeleiden door een boot. De advocaat heeft begin oktober jl. aan de Raad bericht over het voornemen een ervaren (zee)zeiler, de heer [Y], met zijn gezin in het kielzog van [kind] mee te laten varen. Dat wil zeggen: in iedere haven zal [kind] als eerste vertrekken, het gezin van [Y], dat een snellere boot vaart dan [kind], zal haar vervolgens inhalen, waarna [Y] haar in de volgende haven weer zal opwachten. Op de lange trajecten wil het gezin halverwege een stukje met haar meezeilen, zodat zij ’s nachts wat meer kan slapen. Daarnaast is gesproken over de begeleiding van een eventueel walteam.
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:02:15 #214
8898 Darklight
pi_98851480
Heeft ze wel een blog? Had laatst een paar stukjes van die blog van Jessica gelezen, dat was wel leuk
Heeft ze uberhaupt internet aan boord?
pi_98857467
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:02 schreef Darklight het volgende:
Heeft ze wel een blog? Had laatst een paar stukjes van die blog van Jessica gelezen, dat was wel leuk
Heeft ze uberhaupt internet aan boord?
www.lauradekker.nl
Internet heeft ze alleen als ze aan wal is, nu ze op zee zit stuurt ze haar berichten per sms.
pi_98861433
En ze vaart weer eens op de motor :O

quote:
30-6-2011

...maar toen viel de wind weer weg en treedde mister Yanmar in dienst.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:24:58 #217
8898 Darklight
pi_98861525
Ze zit dus ook gewoon lekker te zuipen, wat zouden haar ouders daarvan vinden, dat kind is 15

quote:
Wereldreiziger Laura Dekker ligt al dagen voor anker voor de kust van het Frans Polynesisch eiland Moorea. Eigenlijk wil ze verder varen, maar omdat het windstil is gaat dat plan niet door. Ze maakt er nu maar het beste van. Gisteravond lukte dat aardig, toen ze op haar boot Guppy een feestje hield.
Laura leert tijdens haar reis steeds meer zeilers kennen die ook een poging doen rond de wereld te zeilen. Bij Moorea liggen momenteel meerdere jachten. 'Gisteravond ben ik met twee andere jachten aan elkaar gaan liggen en hebben we gebarbecued aan boord, en het is echt mega gezellig geworden', aldus het 15-jarige zeilmeisje.

Na het eten werd er stevig gedronken schrijft Laura in haar weblog. 'Er werd iemand totaal dronken, maar gelukkig op een grappige manier, waardoor we de hele avond slap van het lachen hebben gelegen. Zelf drink ik gelukkig nooit zo veel. Ik ben daarom vanochtend de enige die geen hoofdpijn heeft.'
pi_98861620
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:22 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

HAVO 4 en dan zulke fouten :'( Maar dat de persoon die de berichtjes op haar site plaatst ze niet even corrigeert snap ik dus niet.
pi_98861675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:24 schreef Darklight het volgende:
Ze zit dus ook gewoon lekker te zuipen, wat zouden haar ouders daarvan vinden, dat kind is 15

[..]

Zuipen deed ze al toen ze 13 of 14 was, niks nieuws dus.
pi_98861714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:27 schreef spuitje het volgende:

[..]

HAVO 4 en dan zulke fouten :'( Maar dat de persoon die de berichtjes op haar site plaatst ze niet even corrigeert snap ik dus niet.
Als ze terugkomt is ze beroemd... Dan heb je toch geen opleiding meer nodig?
pi_98861847
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:27 schreef spuitje het volgende:

[..]

Als het papa is, snap ik het wel. Die heeft na zijn 14e jaar ook nooit meer een schoolboek opengeslagen.
pi_98862423
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als het papa is, snap ik het wel. Die heeft na zijn 14e jaar ook nooit meer een schoolboek opengeslagen.
Meende ergens gelezen te hebben dat hij nog een opleiding heeft gedaan, kan alleen even niet terug vinden waar ik het heb gelezen.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 13:03:31 #223
137949 Disana
pi_98862861
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:22 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar ja hé, in elk geval irriteren de golven deze geboren zeilster nu niet.

Ze schrijft beduidend meer als ze niet aan het feesten of vreten is. Of papa neemt al haar beltijd in beslag als ze aan wal is, zo'n egocentrische man lijkt hij me wel.
pi_98863325
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:50 schreef spuitje het volgende:

[..]

Meende ergens gelezen te hebben dat hij nog een opleiding heeft gedaan, kan alleen even niet terug vinden waar ik het heb gelezen.
-edit- gevonden!!
quote:
Na de lagere school ging hij 4 jaar voor theorie en praktijk naar de School voor de Binnenvaart en voer erna als matroos op de Vigilia
bron

[ Bericht 7% gewijzigd door spuitje op 30-06-2011 13:23:36 ]
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 13:21:25 #225
137949 Disana
pi_98863551
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:15 schreef spuitje het volgende:

-edit- gevonden!!

[..]

Geen garantie voor foutloos Nederlands. Staat het trouwens vast dat pa die logjes redigeert en plaatst, of zou dat de host van de site zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')