Runkeeper is echt een drama hier.quote:Op woensdag 22 juni 2011 06:07 schreef DeZoektocht het volgende:
Mijn switch van runtastic naar runkeeper heeft goed uitgepakt trouwens.
Mijn rondje is helemaal goed geregistreerd *o*
Succesquote:Op woensdag 22 juni 2011 06:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
Je was er al vroeg bij Zoektocht !! morgenstond enzo...
Ik ga ook maar even een rondje doen van zo'n kilometer of 6 als voorbereiding van een wat langere loop morgen en dan richting de 10 km in het weekend.
p.s. zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij in de OP te zetten met als gegevens 5 -10 km eigen schema? b.v.d
Bij Cardiotrainer kan je instellen welke gps metingen je allemaal mee wilt laten tellen. De exacte, bijna exacte, ongeveer, etc. Dat werkt wel lekker. Maar dat is weer alleen voor Android te krijgen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:38 schreef Doodloper het volgende:
maar ik heb geen idee of dat door Runkeeper komt of door mijn GPS ofzo....
graag !!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:32 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik wil de lijst met actieve lopers binnenkort wel opschonen. Er staan flink wat namen in de OP welke lange tijd niet gepost hebben. Gelukkig zijn er ook heel wat nieuwe namen bijgekomen, wat natuurlijk heel mooi is
Ben je dan alleen een actieve loper als je evy volgt?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:32 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik wil de lijst met actieve lopers binnenkort wel opschonen. Er staan flink wat namen in de OP welke lange tijd niet gepost hebben. Gelukkig zijn er ook heel wat nieuwe namen bijgekomen, wat natuurlijk heel mooi is
Huh? Onderaan staan toch nog een aantal andere users die een eigen schema volgen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:48 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ben je dan alleen een actieve loper als je evy volgt?
Ik heb bij runkeeper juist het probleem dat hij bochten afsnijdt. Als ik de kaart bekijk ben ik over water heen gelopen en dwars door gebouwen. Maar dat verschilt ook nog, de ene keer is het echt heel onnauwkeurig, de andere keer best precies. Ik kom dus altijd op minder km's uit, soms best demotiverend als je dan hoort average pace zero point eight...quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:38 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Runkeeper is echt een drama hier.
Als ik een rondje van 5km doe zegt hij dat het meer dan 8km is, en als ik dan dat kaartje bekijk slingert m'n route echt helemaal over de weg:
[ afbeelding ]
maar ik heb geen idee of dat door Runkeeper komt of door mijn GPS ofzo....
[..]
Succes!
Zou iemand mij er ook in willen zetten met Evy 0-5?
Laat pizza aanrukken?quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:52 schreef Vitapientje het volgende:
Ik wil ook in de OP!
Net les 22 gelopen, 2x 15 minuten. Ik ging als een jonge hindeHEEEEERLIJK
Alleen nu nog koken en etenLange werkdag en willen lopen voor het eten is geen goede combi
quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:28 schreef lunko1979 het volgende:
Vandaag 1ste x 60 minuten aan 1 stuk gelopen. In totaal 8.9km gerend.Ik heb rustig aan gedaan omdat ik een uur wilde volhouden en niet te hard van start wilde gaan.
Zie zowaar mijn doelstelling een stuk positiever in.
ik klap mee !!quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:45 schreef Vitapientje het volgende:
@ lunko1979, ik vind het een applausje waard! *klap* *klap* *klap*
Ik loop eigenlijk maar één keer in de week als zelfstandige training en voor de rest een tweede keer als cardio onderdeel bij de fitness op de loopband. Omdat ik (nog) wat zwaarder ben doe ik de rest van mijn cardio training op de spinnbike.quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hoe vaak per week loop je Abraham?
Mijn plan was ook om dit jaar een langere wedstrijd te lopen. Goede wedstrijden in de aanloop naar de 7heuvelen zijn bijvoorbeeld de Bridge to Bridge loop in Arnhem (11 september) en de Posbankloop (25 september)quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:08 schreef Vlindertjelief het volgende:
...
Ren zelf met schema 3 van runnersweb. Ben nu aan het uitbouwen van 10 naar 15 km. Heb me inmiddels opgegeven voor de zevenheuvelenloop. Daar mag ik nog wel het nodige voor doen: uitbouwen tot 15 km + trainen op heuvels.Iemand tips?
Helaas heb ik nog steeds last van mijn rechterenkel. Afgelopen woensdag wel getraind zonder veel klachten, maar overbelasting ligt nog steeds op de loer.quote:
Doe je goedquote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:58 schreef exile79 het volgende:
Zojuist tweede keer boven de 10km/u gemmiddeld. Nog steeds bezig met rondje van 3,2 km, en die wil ik eerst zonder wandelen zien rond te rennen. Gaat nog wel even duren
Dit is voor de wedstrijdlopers die aangesloten zijn bij een atletiekvereniging en daardoor bij de atletiek unie.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:54 schreef DeZoektocht het volgende:
Ik zie dat als ik aan de singelloop in enschede mee wil doen en dan in de wedstrijdvariant dat ik dan een licentie nodig heb.
Weet iemand hoe dat werkt?
Als je lid bent van een atletiekvereniging kan je een wedstrijdlicentie bemachtigen. Voordelen zijn o.a. dat je vooraan mag starten en dat je kans hebt op prijzengeld als je bij de beste eindigt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:54 schreef DeZoektocht het volgende:
Ik zie dat als ik aan de singelloop in enschede mee wil doen en dan in de wedstrijdvariant dat ik dan een licentie nodig heb.
Weet iemand hoe dat werkt?
kijkshop heeft hele goedkopequote:Op zondag 26 juni 2011 12:07 schreef Dirkos1987 het volgende:
Iemand enig idee waar ik een goedkope horloge kan kopen met stopwatch functie, het hoeft er niet 1 te zijn met hartslag.
Zie er genoeg van rond de 30 euro, maar zoek gewoon een simpel horloge zodat ik op tijd kan lopen.
mooi is dat he? Dat je allemaal mensen hoort praten over zelfdiscipline en dat ze het zo moeilijk vinden om te sporten.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:35 schreef Vitapientje het volgende:
Bedankt de reacties op mijn prestatieHoe lang blijf endorfine in je bloed, want ik ben nog steeds helemaal gelukkig door gister. Vandaag maar even rust nemen, al sta ik te trappelen om weer te lopen.
Zelf bijgehouden statistieken? Nou ben ik zelf niet zo wiskundig aangelegd, maar dit ziet er ingewikkeld uit. Wel goed dat je weer een beetje terug op je niveau bent natuurlijk!quote:Op zondag 26 juni 2011 17:31 schreef Ach3r0n het volgende:
Het eerste jaar dat ik begon met hardlopen heb ik ook veel moeite gehad om regelmatig te gaan lopen. Gemiddeld liep ik in die periode minder dan 1 keer per week.
Uiteindelijk is dit redelijk goedgekomen en probeer ik nu om 2 keer per week te trainen. Nu houd ik alle gegevens nauwkeurig bij.
[ afbeelding ]
Deze index laat goed zien hoe ik momenteel weer bezig ben op niveau te komen na mijn enkelblessure. De gele lijn geeft aan hoe zwaar ik de training heb ervaren. De paarse lijn is een combinatie van de netto-snelheid en de afstand.
Soms valt lopen even tegen ja, vooral na een stapavond of een andere zware inspanning. Belangrijkste is gewoon dat je wél gaat. Een compliment waard dus!quote:Op zondag 26 juni 2011 20:26 schreef DeZoektocht het volgende:
Les 5 erop zitten. en voor het eerst gedacht dat ik dood zou gaangisteravond uit geweest haha.
Dank je voor de tip. Ga eens kijken wat deze lopen inhouden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:44 schreef Ach3r0n het volgende:
Vandaag weer een verplichte rustdag
[..]
Mijn plan was ook om dit jaar een langere wedstrijd te lopen. Goede wedstrijden in de aanloop naar de 7heuvelen zijn bijvoorbeeld de Bridge to Bridge loop in Arnhem (11 september) en de Posbankloop (25 september)
had dit ook. bij mij is het opgelost door goede schoenen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:50 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Heb ook in het andere hardlooptopic gepost, maar misschien kunnen jullie me ook helpen. De laatste paar keer heb ik last van een slaapvoet (alleen mn linkervoet). Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Kan dit aan m'n stokken oid liggen (heb geen speciale hardloopsokken) of aan m'n schoenen. Ik strik mn schoenen zo slap mogelijk.
alvst bedankt
Ik ben uiteindelijk maar niet gegaan. Ik heb tot half 10 in mijn hardloopkloffie in de tuin gezeten en steeds dacht ik: nu ga ik. Dan stond ik op, liep 2 stappen en dacht dan: veeeeeelste warm!quote:Op maandag 27 juni 2011 20:57 schreef Vlindertjelief het volgende:
Succes Vitapientje. Het is warm genoeg dus niet te hard gaan he!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If at first you fail, re-define your objective.
Ik heb me er de afgelopen dagen ook maar niet aan gewaagd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:46 schreef Ach3r0n het volgende:
Hardlopen kan ook best gevaarlijk zijn met benauwd weer in combinatie met hoge temperaturen. Je lichaam heeft dan echt moeite om zweet af te voeren waardoor je snel oververhit kunt raken.
Mocht je vervolgens in een zware regenbui terecht komen loop je kans op onderkoelingsverschijnselen.
Ik ookquote:Op woensdag 29 juni 2011 11:05 schreef Vitapientje het volgende:
Vanavond eindelijk weer lopen! Gister had ik ook het goede voornemen om te gaan lopen, maar ben blij dat ik thuis ben gebleven om naar het onweer te kijken. Ik zag wel een mede-renner door de hozende regen lopen. Het moet wel leuk blijven...
Vrijdag ga ik ook naar run2day met mijn schoenen en een nieuw paar aan laten meten. JOECHEI!!
netjes hoorquote:Op donderdag 30 juni 2011 07:45 schreef Viking84 het volgende:
Vanochtend om half 7 weer 5 km gedaan met ca 9,8 km/u (heel constant gelopen). Lekker gelopen, niet gesmokkeld.
Goed drinken en niet te lang hardlopen, beetje common sense...quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:46 schreef Ach3r0n het volgende:
Hardlopen kan ook best gevaarlijk zijn met benauwd weer in combinatie met hoge temperaturen. Je lichaam heeft dan echt moeite om zweet af te voeren waardoor je snel oververhit kunt raken.
Mocht je vervolgens in een zware regenbui terecht komen loop je kans op onderkoelingsverschijnselen.
http://www.liesblessure.nl/oefeningen.htmlquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:39 schreef Vitapientje het volgende:
@Viking84, ik ga naar Utrecht. Ben benieuwdBegon gister tijdens het lopen toch weer last te krijgen van mijn lies. Ik heb rek- en strekoefeningen gedaan (vooraf en achteraf) en dat hielp wel, maar toch deed mijn linkerlies pijn tijdens het lopen. Het lijkt wel alsof mijn schoen te zwaar is (wat zou kunnen kloppen, omdat hij dus iets te groot is)
Dat kan wel, maar is juist vanwege Evy niet nodig. Evy staat voor Evy Gruyaert, de dame die voor het Belgische Radio Eén een podcast aan elkaar gepraat heeft. Zij verteld je wel wanneer je moet lopen (hardlopen dus) en wanneer je mag wandelen. Tussendoor komen er wel wat andere tips langs en geeft ze aan 'fier' op je te zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:25 schreef Thrace het volgende:
Hoi! Zit er ook aan te denken om voorzichtig te beginnen met hardlopen. Ik hoor veel positieve verhalen over Evy, maar graag zou ik dit combineren met bv Runkeeper op Android. Zijn er meer mensen die dit zo combineren en zo ja, hoe doen jullie dat? Stellen jullie dan de intervallen bv ook in binnen Runkeeper?
Hmmz..ik had juist bedoeld om Runkeeper te gebruiken om later m'n stats enroute uit te lezen op de PC. Het lijkt me dus dat ik daar dan gewoon de intervallen uit kan laten, dus gewoon Runkeeper aan te zetten en te rennen met Evy. Zal dan ook vast wel goed gaanquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:44 schreef Fallen het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar is juist vanwege Evy niet nodig. Evy staat voor Evy Gruyaert, de dame die voor het Belgische Radio Eén een podcast aan elkaar gepraat heeft. Zij verteld je wel wanneer je moet lopen (hardlopen dus) en wanneer je mag wandelen. Tussendoor komen er wel wat andere tips langs en geeft ze aan 'fier' op je te zijn.
Ik heb een tijdje met Evy gelopen (nouja, de podcast dan), maar had dit jaar geen zin om weer naar dezelfde muziek te luisteren. Ik gebruik dus wel het opbouwschema van x-keer zoveel minuten, maar plaats de intervallen in Runkeeper en luister lekker naar mijn eigen muziek.
Runkeeper geeft heel goed aan wanneer je wat moet doen. Het enige voordeel van de podcast van Evy is dat de muziek ook daadwerkelijk anders is bij het lopen of het wandelen. Maar als je het geen leuke muziek vindt, dan is dat voordeel ook maar minimaal.
3 jaarquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:43 schreef Ach3r0n het volgende:
Viking84, hoe lang heb je gedaan met je oude schoenen? Ben wel benieuwd hoe lang mijn schoenen het nog uithouden. Zit op dit moment op ongeveer 600 km en train voornamelijk op verharde wegen. Ik hoop vanaf volgende week 3 keer per week te kunnen trainen
Kilometers zeggen ook niet alles. De demping van hardloopschoenen kan na verloop van tijd afnemen. Momenteel zijn mijn schoenen bijna 2 jaar oud en heb ik nog geen problemen met de demping. Voorlopig kan ik dus nog wel verder op deze schoenen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
las laatst een blog van een ultra runner (60-150km per week) en die slofte gewoon 1500km uit zijn schoenen zonder problemen voordat ze aan vervanging toe waren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |