abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2011 @ 00:56:59 #51
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_98665985
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:54 schreef DeZoektocht het volgende:
Ik zie dat als ik aan de singelloop in enschede mee wil doen en dan in de wedstrijdvariant dat ik dan een licentie nodig heb.
Weet iemand hoe dat werkt?
Als je lid bent van een atletiekvereniging kan je een wedstrijdlicentie bemachtigen. Voordelen zijn o.a. dat je vooraan mag starten en dat je kans hebt op prijzengeld als je bij de beste eindigt.

Meestal is er niet echt een scheiding tussen de wedstrijdlopers en de recreatieve lopers en starten beide groepen gezamenlijk.
pi_98673418
Iemand enig idee waar ik een goedkope horloge kan kopen met stopwatch functie, het hoeft er niet 1 te zijn met hartslag.
Zie er genoeg van rond de 30 euro, maar zoek gewoon een simpel horloge zodat ik op tijd kan lopen.
pi_98674837
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 12:07 schreef Dirkos1987 het volgende:
Iemand enig idee waar ik een goedkope horloge kan kopen met stopwatch functie, het hoeft er niet 1 te zijn met hartslag.
Zie er genoeg van rond de 30 euro, maar zoek gewoon een simpel horloge zodat ik op tijd kan lopen.
kijkshop heeft hele goedkope
pi_98677913
Bedankt de reacties op mijn prestatie :) Hoe lang blijf endorfine in je bloed, want ik ben nog steeds helemaal gelukkig door gister. Vandaag maar even rust nemen, al sta ik te trappelen om weer te lopen.
pi_98678373
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:35 schreef Vitapientje het volgende:
Bedankt de reacties op mijn prestatie :) Hoe lang blijf endorfine in je bloed, want ik ben nog steeds helemaal gelukkig door gister. Vandaag maar even rust nemen, al sta ik te trappelen om weer te lopen.
mooi is dat he? Dat je allemaal mensen hoort praten over zelfdiscipline en dat ze het zo moeilijk vinden om te sporten.
En dat jij gewoon daardoor heen bent en hebt ontdekt hoe fijn het is :)
Paar maanden terug moest ik mezelf echt dwingen om te gaan sporten en nu wil ik niet anders :)
Vanavond les 5 :D
  zondag 26 juni 2011 @ 16:21:23 #56
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98681670
Hebben jullie dat echt? -O-

Ik wou dat ik dat had ;( zodra ik 1 stap buiten de deur heb gezet vind ik het heerlijk en wil ik het afmaken ook (ja, dan heb ik weer wel discipline) en ik vind het ook heerlijk als ik thuiskom en ik heb het de hele les volgehouden, maar ik moet mezelf er echt toe zetten om te gaan ;(
We zullen zien, zei de blinde.
  zondag 26 juni 2011 @ 17:31:39 #57
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_98684169
Het eerste jaar dat ik begon met hardlopen heb ik ook veel moeite gehad om regelmatig te gaan lopen. Gemiddeld liep ik in die periode minder dan 1 keer per week.
Uiteindelijk is dit redelijk goedgekomen en probeer ik nu om 2 keer per week te trainen. Nu houd ik alle gegevens nauwkeurig bij.

Deze index laat goed zien hoe ik momenteel weer bezig ben op niveau te komen na mijn enkelblessure. De gele lijn geeft aan hoe zwaar ik de training heb ervaren. De paarse lijn is een combinatie van de netto-snelheid en de afstand.
pi_98690596
Les 5 erop zitten. en voor het eerst gedacht dat ik dood zou gaan :P gisteravond uit geweest haha.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:32:43 #59
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_98690967
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 17:31 schreef Ach3r0n het volgende:
Het eerste jaar dat ik begon met hardlopen heb ik ook veel moeite gehad om regelmatig te gaan lopen. Gemiddeld liep ik in die periode minder dan 1 keer per week.
Uiteindelijk is dit redelijk goedgekomen en probeer ik nu om 2 keer per week te trainen. Nu houd ik alle gegevens nauwkeurig bij.

[ afbeelding ]

Deze index laat goed zien hoe ik momenteel weer bezig ben op niveau te komen na mijn enkelblessure. De gele lijn geeft aan hoe zwaar ik de training heb ervaren. De paarse lijn is een combinatie van de netto-snelheid en de afstand.
Zelf bijgehouden statistieken? Nou ben ik zelf niet zo wiskundig aangelegd, maar dit ziet er ingewikkeld uit. Wel goed dat je weer een beetje terug op je niveau bent natuurlijk! ^O^

Ik houd het zelf maar gewoon bij Nike+, RunKeeper en SlowGeek. Daaruit haal ik voor mijzelf alle statistieken die ik nodig heb.

quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:26 schreef DeZoektocht het volgende:
Les 5 erop zitten. en voor het eerst gedacht dat ik dood zou gaan :P gisteravond uit geweest haha.
Soms valt lopen even tegen ja, vooral na een stapavond of een andere zware inspanning. Belangrijkste is gewoon dat je wél gaat. Een compliment waard dus! :)
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_98693915
@ DeZoektocht, met dit weer?! Nogal logisch :D Ik moest barbecuekooltjes halen, met de auto, en zelfs dat kostte me heeeeel veel energie met de warmte.
Ik wilde morgen weer gaan lopen, maar met 30 graden in het vooruitzicht vrees ik dat ik niet op mijn gewone tijd kan (rond half 6). Ik wacht denk ik maar tot een uur of 9, als ik dan nog zin heb (jajajaja!)

Vandaag het er trouwens lekker van genomen: barbecue, glaasjes wijn... Morgen doen we weer gezond.
  zondag 26 juni 2011 @ 22:03:19 #61
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_98695661
Vanavond weer gelopen. Ging lekker. Eerst 40 min, daarna minuutje wandelen, daarna twee keer 15 minuten lopen met een minuutje wandelen tussendoor. In totaal 10 km gelopen. Gemiddelde snelheid overall 7:07 min/km

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:44 schreef Ach3r0n het volgende:
Vandaag weer een verplichte rustdag -O-

[..]

Mijn plan was ook om dit jaar een langere wedstrijd te lopen. Goede wedstrijden in de aanloop naar de 7heuvelen zijn bijvoorbeeld de Bridge to Bridge loop in Arnhem (11 september) en de Posbankloop (25 september)
Dank je voor de tip. Ga eens kijken wat deze lopen inhouden.
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
pi_98724817
Vanavond mogen we weer!

Ik heb wel nog steeds een beetje last van mijn lies. Ik heb dus maar wat (spierversterkende) oefeningen opgezocht, dus dat maar eerst eens doen voor ik op pad ga. En misschien toch dit weekend even naar de winkel om goede schoenen aan te laten meten, want het is wel toevallig dat ik last heb van mijn linkerlies en dat mijn linkerschoen iets te groot is. Na dit weekend heb ik voor mezelf bewezen dat ik door wil en dus moet ik misschien maar een eerste investering gaan doen, vooral omdat ik met mijn vakantie ook wil trainen voor de 10 kilometer.

Maar goed: eerst vanavond weer rustig lopen. JOEPIE!
  maandag 27 juni 2011 @ 20:57:46 #63
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_98735724
Succes Vitapientje. Het is warm genoeg dus niet te hard gaan he!
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
pi_98738416
Heb ook in het andere hardlooptopic gepost, maar misschien kunnen jullie me ook helpen. De laatste paar keer heb ik last van een slaapvoet (alleen mn linkervoet). Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Kan dit aan m'n stokken oid liggen (heb geen speciale hardloopsokken) of aan m'n schoenen. Ik strik mn schoenen zo slap mogelijk.

alvst bedankt ^O^
pi_98738458
ter aanvulling: het komt de laatste 5-10 min opzetten en heb dan vrijwel uit het niets gelijk een slaapvoet.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:54:16 #66
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_98742652
Ranja, dit kan te maken hebben met een mineralentekort. Veel drinken met dit weer en gezond eten. Eventueel kan je dit nog aanvullen met een magnesiumsupplement :)
pi_98744053
ik eet over het algemeen vrij gezond en drink best veel water per dag. ik had er ook al last van voor dit warme weer ;) heb je nog meer ideeen?
  maandag 27 juni 2011 @ 23:26:08 #68
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_98744454
Vanavond nog een coopertest gedaan (12 min.). Kwam tot een krappe 2 kilometer en dat valt voor mijn leeftijdscategorie in het niveau 'redelijk'. Eerlijk gezegd viel me dat nog mee zo met dit warme weer, de smerige barbecuerook door het hele park en de niet lekker zittende kleding icm de iPhone. (allemaal matige excuusjes natuurlijk... ;) )

Heb daarna nog maar een paar minuten rustig aan gedaan en nog wat extra rondjes gedaan. Al met al toch weer een ruime 4 km en dat was eigenlijk ook wel de planning voor vanavond. Begin het nodig te krijgen, het lopen. Het runnershigh denk ik slaat toe... :D
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_98746469
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:50 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Heb ook in het andere hardlooptopic gepost, maar misschien kunnen jullie me ook helpen. De laatste paar keer heb ik last van een slaapvoet (alleen mn linkervoet). Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Kan dit aan m'n stokken oid liggen (heb geen speciale hardloopsokken) of aan m'n schoenen. Ik strik mn schoenen zo slap mogelijk.

alvst bedankt ^O^
had dit ook. bij mij is het opgelost door goede schoenen.
Misschien eens proberen op onverharde wegen te lopen?
pi_98753306
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:57 schreef Vlindertjelief het volgende:
Succes Vitapientje. Het is warm genoeg dus niet te hard gaan he!
Ik ben uiteindelijk maar niet gegaan. Ik heb tot half 10 in mijn hardloopkloffie in de tuin gezeten en steeds dacht ik: nu ga ik. Dan stond ik op, liep 2 stappen en dacht dan: veeeeeelste warm!
Dus als het noodweer niet doorzet, ga ik vanavond en anders morgen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:35:30 #71
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_98754379
Om toch te lopen ben ik gisteren naar de sportschool gegaan. Binnen in de airco op de loopband. Geen echte aanrader, ik loop liever buiten maar voor een keertje wel leuk.

Het is wel duidelijk dat je er wel makkelijker stopt met lopen als je op een loopband staat. Als je stopt ben je tenslotte altijd al op je eindbestemming. Ik was van plan om toch in ieder geval 6 km te lopen. Dat werden er dan maar 4 en een half.

Wel handig is dat je precies kan zien hoe lang je per Km hebt gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If at first you fail, re-define your objective.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:20:29 #72
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_98763036
Gisteravond ook 10 minuten op de loopband getraind. Mijn blessure is inmiddels weer minder geworden zodat ik me niet hoefde in te houden om een hoger tempo te lopen. Had een gevarieerd programma gekozen waardoor ik uiteindelijk 13,2 km/u moest lopen met kort daarop volgend een stuk heuvel af (-4%) in een tempo van 13,7 km/u :s)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:30:04 #73
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_98763511
Ik wilde vanavond gaan hardlopen, ben erg benieuwd hoe het weer gaat zijn....
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:35:04 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98763747
Vanochtend om half 7 5k gedaan. Was behoorlijk warm ;) vanmiddag eens kijken wat run2day voor mn huidige sportschoenen wil geven en dan miss een nieuw paar uitzoeken :-)
Niet meer actief op Fok!
pi_98775515
Ga vanavond les 6 doen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')