1 2 3 4 5 6 | [b]Kolonia[/b] April 2009 begonnen met proberen. Juni 2010 de stap naar de huisarts gemaakt en in augustus voor het eerst naar de fertiliteitsarts. Zaadjes waren prima maar de samenlevingstest was negatief, conclusie: een cervixfactor. Als de cervixfactor ons enige probleem is, heeft IUI een goede kans. Een HSG op 29 oktober (voor de meelezers: nauwelijks pijnlijk) vertoonde ook geen afwijkingen. De IUI van 3 oktober had niet het gewenste effect en de IUI van november was bij voorbaat al kansloos vanwege erg weinig zaadjes door stress (o.a. vader overleden). Half maart is weer een IUI geweest en hopelijk heeft de wachttijd in de wachtkamer (IUI twee uur en een kwartier na productie) niet al teveel negatief effect gehad op de verder prima zaadjes. Helaas geen geslaagde IUI en ook IUI 4 en 5 hadden niet het gewenste succes en nu is het afwachten wat IUI 6 doet. |
Fijn! Ik duim dat het wegblijftquote:Op zondag 19 juni 2011 11:49 schreef klumsy het volgende:
Hier geen bloed meer sinds gisteravond... als het vandaag weg blijft dan wacht ik even tot morgen met bellen naar het ziekenhuis, en dan probeer ik gelijk voor maandag een echo te krijgen
Oh wat fijn! En morgen direct aan de telefoon hangen voor een echo!!quote:Op zondag 19 juni 2011 11:49 schreef klumsy het volgende:
Hier geen bloed meer sinds gisteravond... als het vandaag weg blijft dan wacht ik even tot morgen met bellen naar het ziekenhuis, en dan probeer ik gelijk voor maandag een echo te krijgen
Heeft inderdaad met fragmentatie e.d. te makenquote:Op maandag 20 juni 2011 16:54 schreef sproet-je het volgende:
Ik ben weer thuis met een embryootje in mijn buik!Het was een prachtige 8 cellige van topkwaliteit. Er zijn nog twee embryootjes die ze laten groeien tot morgen en dan kijken ze of die ingevroren kunnen worden, die waren nu 6 en 7 cellig. Ik heb een mooie foto maar ik krijg hem niet van mijn iphone hier op fok...
Ik heb ook weer wat geleerd, ik dacht dat hoe meer cellen hoe beter was maar dat is dus niet zo. Een 8 cellige is het beste, als er een 9 cellig was geweest hadden ze ook de 8 cellige teruggeplaatst, dat wist ik dus niet.
En nu kan het wachten beginnen! Ach we gaan zaterdag lekker op vakantie dus dat maakt het wachten een stuk draaglijker
Dat herken ik wel, ik heb het iets van een half jaar volgehouden en ben het nu ik weet dat het gaat uitdraaien op een behandeling weer aan het doen. Het lijkt me zo heerlijk als het toch nog op de gewone manier lukt. (ja, ik weet dat de kans klein is maar toch....)quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:31 schreef LadyBlack het volgende:
Hier zit ik in mn vruchtbare dagen, en ik heb nog geen afspraak met de huisarts gemaakt. Niet alleen omdat ik razend druk ben, maar ook omdat ik eerst even wil 'aanvoelen' hoe deze ronde gaat. Ik sta er nu wel weer positief in namelijk!
ik hoop dat ik niet vreselijk bedrogen uitkom later, maargoed...nog ff geduld dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
Mag ik me hier bij aansluiten?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:20 schreef IslaBonita het volgende:
Klumsy wat een heerlijk nieuws!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Dikke dikke knuffel voor Mijsje en Joene...
En toen logde ik in en zag ik goed nieuws voor Klumsy! Wat geweldig, niet één maar twee hartjes!quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:00 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat!!
Ik kan aan het eind van de middag pas checken, maar ik hoop dat ik dan goed nieuws lees!
Ditquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:10 schreef twentemeisje het volgende:
Lieve mijsje wat erg. Weer een klap, hoeveel moeten het er zijn voordat jullie eindelijk zullen krijgen waar jullie zo naar verlangen? Ik ben er een beetje stil van en denk aan jullieHeel veel sterkte meis!
Die tampons kan mini sproetje goed gebruiken als oorbellenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:40 schreef sproet-je het volgende:
Ik ga jullie even![]()
![]()
![]()
Wij gaan de komende weken genieten van onze vakantie! Ik vind vast wel ergens wifi om jullie de uitkomst te gaan vertellen en anders wil Orea dat vast wel voor mij doen. De zwangerschapstesten (5) en de tampons zijn mee dus ik kan alle kanten op. Tot over een paar weken
Visualquote:Op maandag 27 juni 2011 21:40 schreef Orea het volgende:
[..]
Die tampons kan mini sproetje goed gebruiken als oorbellendie ga je niet nodig hebben! vind ik.. hoop ik!!
Dus met een beetje geluk zing je met z'n tweeën!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:25 schreef LadyBlack het volgende:
Met een beetje pech word ik vrijdag ongesteld, als we een concours moeten zingen![]()
Inderdaad!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:14 schreef Kolonia het volgende:
Dus met een beetje geluk zing je met z'n tweeën!![]()
![]()
En het pakket voor de basisverzekering voor volgend jaar is nu al bekend omdat verzekeraars zich ook moeten kunnen voorbereiden. Het zal dus niet eerder dan 2013 worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:14 schreef IslaBonita het volgende:
Trouwens, volgens een vriendin die voor de overheid werkt kunnen ze het wel snel willen invoeren maar dat gaat niet, het duurt minimaal een jaar. Dus niet teveel stress. Als jij je goed voelt bij IUI, moet je dat zeker nog een keer (of meer) proberen!
Hett is voor de verzekeraars erg kort dag om dan pas drukwerk te gaan maken, de premie vast te stellen en aanpassingen in de AV te kunnen gaan doen. Hier is het voorstel te vinden voor de wijzingen van volgend jaar (het is helaas nog niet definitief en er kunnen met prinsjesdag inderdaad nog wijzigingen bijkomen).quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:35 schreef Poezebeest het volgende:
_Ophelia_; dat doen ze niet pas na prinsjesdag? Dan weet men toch pas waarop bezuinigd gaat worden?
Ook wel logisch allemaal, ben benieuwd wat ze met de vruchtbaarheidsbehandelingen gaan doen de komende jaren.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Hett is voor de verzekeraars erg kort dag om dan pas drukwerk te gaan maken, de premie vast te stellen en aanpassingen in de AV te kunnen gaan doen. Hier is het voorstel te vinden voor de wijzingen van volgend jaar (het is helaas nog niet definitief en er kunnen met prinsjesdag inderdaad nog wijzigingen bijkomen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou Kolonia, je hebt dus nog even! Doe lekker rustig aan meid!Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
Ik weet eigenlijk nog steeds niet waar we tegenaan zijn gelopen. 20 dagen na mijn mail hebben ze vanuit Jette nog steeds geen teken van leven gegeven.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:26 schreef LadyBlack het volgende:
Kolonia!Ben je vaker overtijd geweest? ik ben dus nog niet echt op de hoogte van iedereen, komt nog wel
En dat lijkt me inderdaad een lastig dilemma.... Ik las dat Leonieke hier wel tegenaan is gelopen, en ik zou misschien om die reden wel vast het traject in gaan. Maar ik heb nog niet echt een beeld van wat daar allemaal bij komt kijken dus ik weet niet of dat zo'n makkelijke beslissing is.
Boh, dat weet ik nog wel.. De eerste ivf hebben wij zelf moeten betalen.. Totaal 3000 eurootjes.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:06 schreef Orea het volgende:
Koloon, enige wat ik kan zeggen: probeer je er nog niet druk over te maken voor het zover is.. Jaren terug werd ineens IVF 1 uit het pakket gehaald, want stel je voor dat je voor niks ivf zou willen (as if) dus om de 'drempel' hoger te maken werd die uit het pakket gehaald.. Duurde wel even voordat dat erdoor was..
1 a 1,5 jaar daarna zat hij weer in het pakket.. Want het bleek onzin (goh..) en zo zijn er wel meer dingen, waarvan ik hoop dat het huidige kabinet op de punten gewezen wordt waar het wel mis kan gaan (niet vergoeden? Dan wil men meer embryo's terug per poging, wat meer meer-lingen zwangerschappen opleverd = meer kans op misgaan = meer ziekenhuiskosten en meer = per saldo meer kosten dan wanneer men 3 ivf-en vergoed...)
Ik verwacht dus niet dat ze zómaar gaan schrappen (maarja, je weet het maar nooit...).. Hou de hoop dat het niet nodig gaat zijn, en zo wel.. dan zie je wel tegen de tijd dat het zover is... Ik hoop dat je het niet nodig gaat hebben!
Isla![]()
wat een héérlijk nieuws!! Geniet vrouw, het is je gegund
Blijf nog hier voor zolang je het nodig acht, maar na de 12 weken meppen we je hier weg hoor
dan MOET je naar Z&G
![]()
Misschien was het niet zo netjes van mij om jou er zomaar bij te halen bedenk ik nuquote:Op woensdag 29 juni 2011 08:09 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk nog steeds niet waar we tegenaan zijn gelopen. 20 dagen na mijn mail hebben ze vanuit Jette nog steeds geen teken van leven gegeven.
Ik probeer me mentaal steeds meer te overtuigen van het feit dat Thomas enig kind zal blijven, maar krijg het nog niet over mijn hart om het uit te spreken naar anderen toe want dan is het zo definitief. Al wordt het wel moeilijker omdat steeds meer mensen vragen of er nog een tweede komt. Mijn god, je zou eens moeten weten hoe graag ik wil
Oh nee, dat mag je niet denken. Ik had er geen probleem mee dat je me erbij haaldequote:Op woensdag 29 juni 2011 17:31 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Misschien was het niet zo netjes van mij om jou er zomaar bij te halen bedenk ik nusorry daarvoor! Maar ik hoop uiteraard dat je snel (positief) nieuws uit Jette krijgt, en dat mensen wat tactischer worden in hun vragen
Het begint me steeds meer op te vallen hoe onbeschaamd mensen soms dingen kunnen vragen...
oeh.. Dat ken ik... Bij Jen was het 25+... En bij Leyla deed ik het voor 8... Bizar..quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:14 schreef Orea het volgende:
Met dit gewicht is de kans op zwanger worden ook kleiner.. Dus ik wil het eerst kwijt!! En dan bij een volgende zwangerschap normaal doen
quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:02 schreef Orea het volgende:
Ik heb een BMI momenteel van 29,1dus nog een puntje en ik heb obesitas.. daarbij zit alles op mijn buik + borsten en dat is niet echt gezond (ik heb momenteel een buik/tailleomtrek van 113 cm
)
Owhja, niet goed gelezen, endometriose was het, sorry!quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:44 schreef droomvrouwtje het volgende:
Koloon![]()
![]()
Poezebeest het is geen pcos dat is weer wat anders.
Ik hoop ook dat we snel duidelijkheid krijgen. Ben ook best pissig en erg strijdlustig, dat helpt wel denk ik..
Dat dus.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:12 schreef CrazyPrincess het volgende:
Sproetje, wat fijn![]()
En Kolonia wat kut![]()
Orea: met die bmi ben ik zwanger geworden van Mikai bij ICSI poging 1. Ik had verwacht dat ik door het overgewicht mss minder zou reageren, maar ik zat zelfs kantje boord op overstimulatie. Door die hormonen ben ik toen aangekomen en nu ben ik daarbovenop ook nog 2 kilo zwaarder (in totaal 10 hormoonkilo's).quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:02 schreef Orea het volgende:
Ik heb een BMI momenteel van 29,1dus nog een puntje en ik heb obesitas.. daarbij zit alles op mijn buik + borsten en dat is niet echt gezond (ik heb momenteel een buik/tailleomtrek van 113 cm
)
Tijd voor echte aktie nu dus. Heb het veel te lang half half gedaan en uitgesteld. Met het feit dat als ik iets zwaarder word, de kliniek sowieso wil dat ik eerst afvalik voel me gewoon niet meer lekker in mijn lijf en ga liever eerst even heel erg gemotiveerd aan de slag naar een gezonder gewicht, voordat ik weer zwanger raak....
Ik heb nooit teveel gewicht gehad (altijd rond de 65 geweest, maat 40. Gewoon prima dus) maar ben gewoon gaan vreten tijdens de zwangerschap van muppet. En daarmee heb ik mezelf aangeleerd om veel te eten. En dat moet weer terug naar normaal
Ik ben al de hele dag boosquote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:41 schreef sproet-je het volgende:
Nou, stop maar met jompelen het lijkt hier fout te gaan....
Oh godverquote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:41 schreef sproet-je het volgende:
Nou, stop maar met jompelen het lijkt hier fout te gaan....
^^ Beter kan ik het niet verwoorden denk ik.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:02 schreef Lijnloos het volgende:
Och Sproet, wat vind ik het knap van je hoe "nuchter" je dit neerzet... Geniet in elk geval nog even van je vakantie. Wel fijn dat je in elk geval 2 embryo's hebt voor de volgende poging.
quote:Op maandag 4 juli 2011 14:46 schreef LadyBlack het volgende:
Hier is de menstruatie aan het doorkomen...Volgende week dus een afspraak maken bij de huisarts, en tot die tijd dan maar ongesteld kamperen
De medicijnen vergoeden ze niet als je de rest wel zelf betaald??quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:07 schreef leonieke het volgende:
Mogelijk waarschijnlijk wel, maar als we de behandeling dan toch zelf moeten betalen, kunnen we ze even goed in het UZ Brussel doen: dichtbij ons werk (op 30 minuten), we kennen hun manier van werken, ... De inseminatie op zich is nog betaalbaar, het zijn de medicijnen die voor ons niet te betalen zijn.
Nee, want de eerste vier pogingen waren ook geen inseminaties, maar waren enkel de medicijnen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:10 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
De medicijnen vergoeden ze niet als je de rest wel zelf betaald??
En zo belachelijk eigenlijk, want bij IVF zijn het dezelfde medicijnen. Precies daarom vind ik het zo'n kl*te nieuws. Als we voor IVF gaan, betalen ze Menopur terug, bij IUI niet meer. Ergens zit er toch iets niet juist in heel de terugbetalingsregeling.quote:Vanaf het moment dat een patiënte stimulerende medicatie moet nemen voor een behandeling of voor follikel stimulatie (zoals bij u het geval is) tellen alle pogingen mee voor de 6 terugbetaalde pogingen. Dat het nu met inseminatie of 'puur natuur' is gelden de pogingen.
Dat is inderdaad wel heel vreemd. Uiteindelijk zal een IVF toch duurder zijn dan een IUI (ook als je het zonder de medicatie bekijkt). Misschien kun je de verzekering bellen en dit met hen bespreken? Zou je eventueel een IVF-poging willen ruilen voor een IUI-poging mocht dit mogelijk zijn?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:15 schreef leonieke het volgende:
[..]
Nee, want de eerste vier pogingen waren ook geen inseminaties, maar waren enkel de medicijnen.
Zo stond het in de mail die ik kreeg:
[..]
En zo belachelijk eigenlijk, want bij IVF zijn het dezelfde medicijnen. Precies daarom vind ik het zo'n kl*te nieuws. Als we voor IVF gaan, betalen ze Menopur terug, bij IUI niet meer. Ergens zit er toch iets niet juist in heel de terugbetalingsregeling.
Ik wil alles vertellen maar alleen per pm! En nee, dat is niet vooraf besproken, ik heb er ook niet aan gedacht omdat ik wel dacht dat dat vanzelf zou spreken! Ik had nl. met ICSI 3 al 2 embryootjes willen laten terugplaatsen, maar er zit op mijn dossier een dikke sticker: 'max. 1 embryo per keer terugplaatsen op medische indicatie' (wat dan weer niet medisch is maar psychisch heeft men aldaar voor mij besloten; als je precies wil weten hoe dit zit even pm-en!)quote:Op zondag 10 juli 2011 16:44 schreef Orea het volgende:
Leonieke, wat een situatiekrom inderdaad ook, want je hebt grote kans om gewoon weer via een iui zwanger te worden, en dat is gewoon een veel minder belastende (en goedkopere) behandeling van ivf..
ditiseenkloontje, wat naar! Ik hoop dat je dinsdag verrast wordt.. en ik kan me goed voorstellen dat je boos bent over de 2 in 1 rietje. Is dat vooraf niet besproken? Wil je wel vertellen bij welke ziekenhuis je loopt?
In het EMC zeggen ze de eerste en tweede poging één embryo en vanaf de derde keer mag je (in principe) zelf kiezen (maar ik dus niet). Maar mochten ze allebei goed ontdooien wil ik ze echt allebei terug (of desnoods maar weer één nog een keer terug in de vriezer). Ik heb al nooit iets in de vriezer gehad, en het zijn er 'maar' twee. En een eventuele volgende ICSI poging mogen we natuurlijk fijn zelf gaan bekostigen. Dat wordt een fijne discussie ben ik bang dinsdag. Ik hou jullie op de hoogte.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:15 schreef Orea het volgende:
Ik weet dat de regels verscherpt zijn en dat je echt alleen nog in heel uitzonderlijke gevallen 2 embryo's terugkrijgt. Wij hebben in mei een intake gesprek gehad voor de cryo's die over zijn van Leia's ivf, en omdat de cryo's per 2 zijn ingevroren (omdat ik bij Leia's ivf wel 2 embryo's terug heb gekregen omdat het ivf 3 was) mogen die nog per 2 worden teruggeplaatst, maar raak ik van de cryo's niet zwanger en moeten we opnieuw ivf doen, dan krijg ik er nog maar max. 1 terug.
Zelfs als je 35+ bent willen ze eigenlijk geen 2 embryo's meer terugplaatsen.
Maar als zij hebben besloten ze per 2 in te vriezen zou ik daar zeker wel een gesprek over aangaan, en stellen dat je die allebei (mits allebei ontdooien) terug wilt hebben. Sowieso is de kans bij een cryo terugplaatsing kleiner dan een verse, dus het minste is dan dat ze ze allebei terugplaatsen.
Spannend en heftig hoor! Al is de kans nihil, ik duim wel even voor een wondertje dinsdag!
Ja, daar sluit ik me bij aan. Dat er maar snel onder dit topic mag staan: 'er is al 428 dagen niet gereageerd....'quote:Op zondag 10 juli 2011 22:49 schreef Orea het volgende:
I have a dream, nog steeds... dat dit topic leegloopt.... SNEL!
Ik heb even gemist hoelang jullie al bezig zijn? Had je meteen met IVF willen beginnen?quote:Op maandag 11 juli 2011 17:45 schreef droomvrouwtje het volgende:
Hier weer terug van de gyn, ik weet nog niet hoe ik het hier allemaal ga verwoorden dus geef ik alvast de verkorte versie, endometriose overduidelijk, aangezien onze kinderwens word het traject, half jaar de pil slikken, daarna operatie voor het verwijderen van de endometriose, daarna afhankelijk van het zaadonderzoek van manlief een half jaar zelf proberen (hoe dat traject eruit ziet geen idee) en als dat niet lukt IVF, duur van dit traject 1-1.5 jaar.. Ik kom van de week even uitgebreid verslag doen, maar ben op dit moment een beetje uit het veld geslagen.. Heb wel al een dagboek post hier gedaan, voor een WW mijn pm box staat open..
De opmerking komt op mij denk ik wat botter over dan je hem bedoelt. Het is sowieso kl*te als het niet normaal lukt en een forse klap toe als blijkt dat het toch mis is terwijl alles eerder goed leek te zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:23 schreef Ditiseenkloontje het volgende:
[..]
Ik heb even gemist hoelang jullie al bezig zijn? Had je meteen met IVF willen beginnen?
Hey DV, kan me voorstellen dat jullie uit het veld geslagen zijn. Mijn zus heeft ook endometriose, maar haar traject is anders verlopen. Zou bijna gelijk geopereerd worden, wat niet doorging ivm zwangerschap (helaas miskraam). Daarna is de operatie 2-3 maanden uitgesteld (wilde ze ook zelf i.v.m. de emoties en feestdagen). Weet je waarom je per se 6 maanden aan de pil moet? Hopen ze dat de endometriose zich dan verbeterd?quote:Op maandag 11 juli 2011 17:45 schreef droomvrouwtje het volgende:
Welkom ditiseenkloontje, heftig verhaal van wat ik zo nu lees, hopelijk heb je deze week toch goed nieuws![]()
pze en winterstorm even een dikke knuffel voor jullie.. maar natuurlijk ook voor de rest van de meiden![]()
Hier weer terug van de gyn, ik weet nog niet hoe ik het hier allemaal ga verwoorden dus geef ik alvast de verkorte versie, endometriose overduidelijk, aangezien onze kinderwens word het traject, half jaar de pil slikken, daarna operatie voor het verwijderen van de endometriose, daarna afhankelijk van het zaadonderzoek van manlief een half jaar zelf proberen (hoe dat traject eruit ziet geen idee) en als dat niet lukt IVF, duur van dit traject 1-1.5 jaar.. Ik kom van de week even uitgebreid verslag doen, maar ben op dit moment een beetje uit het veld geslagen.. Heb wel al een dagboek post hier gedaan, voor een WW mijn pm box staat open..
Ik denk dat d.i.e.k. dat wel weet en dat je de opmerking verkeerd begrijpt.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
De opmerking komt op mij denk ik wat botter over dan je hem bedoelt. Het is sowieso kl*te als het niet normaal lukt en een forse klap toe als blijkt dat het toch mis is terwijl alles eerder goed leek te zijn.
Welke opmerking? Ik stel alleen twee geïnteresseerde vragen. Ik dacht dat het altijd zo was dat als je het al een bepaalde tijd "normaal" geprobeerd had je in aanmerking kwam voor IUI en dan IVF (behoudens ernstige endiometriose die eerst verholpen moet worden).quote:Op maandag 11 juli 2011 18:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
De opmerking komt op mij denk ik wat botter over dan je hem bedoelt. Het is sowieso kl*te als het niet normaal lukt en een forse klap toe als blijkt dat het toch mis is terwijl alles eerder goed leek te zijn.
Ik heb je ge-pmt! En ook jij veel succes bij de gyn!quote:Op maandag 11 juli 2011 18:48 schreef Kolonia het volgende:
D.i.e.k.:Ben benieuwd wie je bent en of ik je ken.
[..]
Hier niets te melden.
Ben aan het wachten op een positieve ovutest, maar nog geen spoor van een streepje.
Vorige maand was ik drie dagen overtijd, dus misschien dat mijn lichaam wat in de war is.
Woensdag afspraak met de gyn over hoe we verder gaan, spannend.
Ik ben een beetje lichtgeraakt vandaag sorry, vatte het erg verkeerd opquote:Op maandag 11 juli 2011 20:32 schreef Ditiseenkloontje het volgende:
[..]
Welke opmerking? Ik stel alleen twee geïnteresseerde vragen. Ik dacht dat het altijd zo was dat als je het al een bepaalde tijd "normaal" geprobeerd had je in aanmerking kwam voor IUI en dan IVF (behoudens ernstige endiometriose die eerst verholpen moet worden).
En ook jou LadyBlack heb ik ge-pmt!quote:Op maandag 11 juli 2011 18:29 schreef LadyBlack het volgende:
Kloontje, ik heb vooralsnog geen idee wie je bent, maar je hebt al best een heel traject achter de rug zegMaar wat ontzettend goed dat je zoveel bent afgevallen, en opzich natuurlijk een heel bemoedigend resultaat dat je nu wel dat tweede streepje hebt (of had...)! Ik hoop heel hard voor je dat het nog steeds veilig binnen zit!
Dat geeft niet hoor, maar ik ben hier ook niet voor de lol zoals je wellicht begrijpt. En het sucks dat je je kat hebt moeten laten inslapen, ook hierin kan ik meevoelen, vlak voor kerst één van onze twee hondjes laten inslapen. Ook hier sterkte mee... (en ook jou zal ik even pm-en)quote:Op maandag 11 juli 2011 20:36 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik ben een beetje lichtgeraakt vandaag sorry, vatte het erg verkeerd op(Heb net één van m'n katten laten inslapen, reageer al de hele dat wat meer emo dan nodig)
En welkom trouwens! Ik hoop dat het streepje gewoon blijft plakken en dat we je snel weer mogen uitzwaaienquote:Op maandag 11 juli 2011 20:39 schreef Ditiseenkloontje het volgende:
[..]
En ook jou LadyBlack heb ik ge-pmt!
Als dit streepje is blijven plakken wordt het vast de nieuwe wereldleider (nee joh, ik heb zoveel zooi en ellende verloren de laatste 6 dagen, dat kan nooit al test ik nog steeds positief).quote:Op maandag 11 juli 2011 20:42 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
En welkom trouwens! Ik hoop dat het streepje gewoon blijft plakken en dat we je snel weer mogen uitzwaaien
Die van vorig jaar augustus heb je zeker even 'hartelijk' bedankt?quote:Op maandag 11 juli 2011 18:41 schreef droomvrouwtje het volgende:
Kloontje sinds januari 2010 zijn wij al bezig. Toen ben ik met de zelfde klachten al deze keer bij een gyn geëindigd. Toen werd ik vorig jaar augustus naar huis gestuurd met de mededeling geen endomtriose te hebben. En we konden weer zelf proberen. Uit de foto's van deze en de vorige keer dat ik een kijkoperatie had blijkt dat ik een ernstige vorm van endomtriose heb gradatie 3-4, meteen beginnen met IVF zou weinig zin hebben als je overal verklevingen hebt, een bevruchte eicel kan dan niet nestelen.
Ze hebben me toen naar huis gestuurd naar aanleiding van een 'schone' MRI, ik heb daar de gyn nu naar gevraagd hoe het mogelijk is om die zo te beoordelen, daar had hij geen antwoord op en schoof het af naar de radioloog, ik moest het daar maar gaan vragen, toen was ik wel redelijk klaar met het bezoek, is ook een van de redenen dat we nu niet in dit ziekenhuis blijven maar naar Maastricht gaan.. Mijn reactie was ook nou en bedankt nu heb ik dus eigenlijk een jaar weggegooidquote:Op maandag 11 juli 2011 20:51 schreef Ditiseenkloontje het volgende:
[..]
Die van vorig jaar augustus heb je zeker even 'hartelijk' bedankt?
Het gebeurt ook in alle lagen van de bevolking; afschuiven. Maar goed, zo een verhaal kan ik ook nog vertellen, over zo'n verkeerd geintrepeteerde MRI, alleen de gevolgend daarvan zijn (nog iets) erger. Het zou toch eigenlijk niet moeten kunnen hè, als het om zulk belangrijke zaken gaat. En ik heb ge-pmt.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:26 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ze hebben me toen naar huis gestuurd naar aanleiding van een 'schone' MRI, ik heb daar de gyn nu naar gevraagd hoe het mogelijk is om die zo te beoordelen, daar had hij geen antwoord op en schoof het af naar de radioloog, ik moest het daar maar gaan vragen, toen was ik wel redelijk klaar met het bezoek, is ook een van de redenen dat we nu niet in dit ziekenhuis blijven maar naar Maastricht gaan.. Mijn reactie was ook nou en bedankt nu heb ik dus eigenlijk een jaar weggegooid
Dank je en ik pm wat af vandaagquote:Op maandag 11 juli 2011 21:34 schreef Incantrix het volgende:
Kloontje, welkom, ik hoop dat je hier je ei kwijt kan als je daar behoefte aan hebtKen ik jou?
Leo, ik had helemaal gemist dat je hier weer je intrede hebt gemaakt![]()
Droomvrouwtje, ik vind het zó heftig dat je gewoon weggestuurd bent, wat vreselijk toch.. Ik hoop dat je SNEL terecht kunt![]()
Wij zijn vandaag naar de gyneacoloog geweest voor het eerst. Het was aan de ene kant een beetje teleurstellend, aan de andere kant een enorme opluchting zo. Omdat ik toch weer last had van kwaaltjes heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was positief, wij waren beide zwaar overdonderd, we hadden zeg maar best ons best gedaan om níet zwanger te raken omdat ik er écht nog even niet aan toe en op het moment. Gisteravond kreeg ik alweer een hele voorzichtige bloeding, dus ik was natuurlijk alweer heel negatief, en daar weer beschaamd over, en zwaar paranoïde over van alles en nog wat en overbezorgd, en helemaal controlfreakerig aan het bedenken wat ik allemaal moest doen om het deze keer wél te laten blijven.. Nouja, overstressed dus.
Omdat ik zwanger was konden ze vandaag nog niet veel doen voor me, de gebruikelijke onderzoeken worden dan niet gedaan, preventieve medicijnen waren niet mogelijk, van aspirine is ondertussen duidelijk geworden dat het geen verschil maakt, op de echo was nog niks te zien want niet ver genoeg enz. enz. .. Kortom: even bloed prikken ter controle van de hcg en over drie a vier weken zullen we eens zien. Dus toen kreeg ik een telefoontje aan het eind van de middag: de bloedtest was negatief, dus ik ben niet zwangerIk had dus een vals-positieve test? Ergens kan ik dat niet geloven, de kwaaltjes die ik had, de manier waarop het ging.. Anderszijds: negatief is negatief. Gevoelsmatig is het veel beter te acceperen als er niks was en ik huil nu dus ook geen dikke tranen van verdriet, maar voel me vreemdgenoeg enórm opgelucht dat een vreselijk gewenste zwangerschap er niet is
Het is zo raar, ik voel me zo stom hierover, maar ik heb echt het gevoel dat er een laat van me af alt: ik hoef me even níet meer elke seconde van de dag zorgen te maken..
Nu krijgen we dus over 3 weken de onderzoeken die nu door mijn 'zwangerschap' niet gedaan konden worden. Ik ben erg benieuwd.
Ik hoop dat ze je daar gewoon snel willen helpen. Mijn zus had ook zeer veel pijn, dus daar was 6 maanden wachten echt geen optie en om weer aan de pil te gaan is echt vreselijk crux in deze situatie. Heel veel sterkte en ik hoop dat ze je in Maastricht gewoon iets beters aanbiedenquote:Op maandag 11 juli 2011 18:41 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dit traject zoals nu beschreven is het traject wat Heerlen aanbied. Ik ben dus benieuwd of Maastricht het zelfde aanhoud of toch een ander beleid
Cuba! Heerlijk.... geniet ervan en kom idd helemaal opgeladen terug!quote:Op maandag 11 juli 2011 22:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ja idd hoe is het mogelijk, en inca hier is wel een klachtenprocedure gestart, mijn man was nogal boos en dan druk ik het zwak uit, niet alleen bij mij zijn fouten gemaakt, maar ook bij mijn schoonmoeder, dus er is een dubbele klacht uit, de druppel was nu bereikt. Genoegdoening geeft het niet, maar hopelijk blijft een ander hierdoor de zelfde ellende bespaard..
Kloontje ik heb je pm gehad![]()
Ik hoop dat we snel naar Maastricht kunnen, iedergeval zo snel mogelijk na onze vakantie, we gaan naar Cuba en daar wil ik wel even intens en optimaal van gaan genieten zodat ik daarna met goede moed en energie er tegenaan kan
Kijk, dat is goed nieuws!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:08 schreef droomvrouwtje het volgende:
goede morgen allemaal..
Kloontjeduidelijkheid is ook veel waard
maar toch balen, ik hoop dat je snel door kunt voor een volgende ronde
Nou hier gebeld met Maastricht ik kan 10 aug al terecht, nu nog Heerlen bellen voor een verwijzing, maar ze zijn erg slecht te bereiken op dit moment, pff.. Eigenlijk best lekker, kan ik voor dat we op vakantie gaan wel al een keer de gyn gesproken hebben, ik krijg een vrouwelijk en zij is gespecialiseerd in endometriose, dus dat is ook wel lekker, ze hebben 2 gyns daar lopen die zich daar mee bezig houden. Ben alleen haar naam even vergeten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |