De medicijnen vergoeden ze niet als je de rest wel zelf betaald??quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:07 schreef leonieke het volgende:
Mogelijk waarschijnlijk wel, maar als we de behandeling dan toch zelf moeten betalen, kunnen we ze even goed in het UZ Brussel doen: dichtbij ons werk (op 30 minuten), we kennen hun manier van werken, ... De inseminatie op zich is nog betaalbaar, het zijn de medicijnen die voor ons niet te betalen zijn.
Nee, want de eerste vier pogingen waren ook geen inseminaties, maar waren enkel de medicijnen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:10 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
De medicijnen vergoeden ze niet als je de rest wel zelf betaald??
En zo belachelijk eigenlijk, want bij IVF zijn het dezelfde medicijnen. Precies daarom vind ik het zo'n kl*te nieuws. Als we voor IVF gaan, betalen ze Menopur terug, bij IUI niet meer. Ergens zit er toch iets niet juist in heel de terugbetalingsregeling.quote:Vanaf het moment dat een patiënte stimulerende medicatie moet nemen voor een behandeling of voor follikel stimulatie (zoals bij u het geval is) tellen alle pogingen mee voor de 6 terugbetaalde pogingen. Dat het nu met inseminatie of 'puur natuur' is gelden de pogingen.
Dat is inderdaad wel heel vreemd. Uiteindelijk zal een IVF toch duurder zijn dan een IUI (ook als je het zonder de medicatie bekijkt). Misschien kun je de verzekering bellen en dit met hen bespreken? Zou je eventueel een IVF-poging willen ruilen voor een IUI-poging mocht dit mogelijk zijn?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:15 schreef leonieke het volgende:
[..]
Nee, want de eerste vier pogingen waren ook geen inseminaties, maar waren enkel de medicijnen.
Zo stond het in de mail die ik kreeg:
[..]
En zo belachelijk eigenlijk, want bij IVF zijn het dezelfde medicijnen. Precies daarom vind ik het zo'n kl*te nieuws. Als we voor IVF gaan, betalen ze Menopur terug, bij IUI niet meer. Ergens zit er toch iets niet juist in heel de terugbetalingsregeling.
Ik wil alles vertellen maar alleen per pm! En nee, dat is niet vooraf besproken, ik heb er ook niet aan gedacht omdat ik wel dacht dat dat vanzelf zou spreken! Ik had nl. met ICSI 3 al 2 embryootjes willen laten terugplaatsen, maar er zit op mijn dossier een dikke sticker: 'max. 1 embryo per keer terugplaatsen op medische indicatie' (wat dan weer niet medisch is maar psychisch heeft men aldaar voor mij besloten; als je precies wil weten hoe dit zit even pm-en!)quote:Op zondag 10 juli 2011 16:44 schreef Orea het volgende:
Leonieke, wat een situatiekrom inderdaad ook, want je hebt grote kans om gewoon weer via een iui zwanger te worden, en dat is gewoon een veel minder belastende (en goedkopere) behandeling van ivf..
ditiseenkloontje, wat naar! Ik hoop dat je dinsdag verrast wordt.. en ik kan me goed voorstellen dat je boos bent over de 2 in 1 rietje. Is dat vooraf niet besproken? Wil je wel vertellen bij welke ziekenhuis je loopt?
In het EMC zeggen ze de eerste en tweede poging één embryo en vanaf de derde keer mag je (in principe) zelf kiezen (maar ik dus niet). Maar mochten ze allebei goed ontdooien wil ik ze echt allebei terug (of desnoods maar weer één nog een keer terug in de vriezer). Ik heb al nooit iets in de vriezer gehad, en het zijn er 'maar' twee. En een eventuele volgende ICSI poging mogen we natuurlijk fijn zelf gaan bekostigen. Dat wordt een fijne discussie ben ik bang dinsdag. Ik hou jullie op de hoogte.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:15 schreef Orea het volgende:
Ik weet dat de regels verscherpt zijn en dat je echt alleen nog in heel uitzonderlijke gevallen 2 embryo's terugkrijgt. Wij hebben in mei een intake gesprek gehad voor de cryo's die over zijn van Leia's ivf, en omdat de cryo's per 2 zijn ingevroren (omdat ik bij Leia's ivf wel 2 embryo's terug heb gekregen omdat het ivf 3 was) mogen die nog per 2 worden teruggeplaatst, maar raak ik van de cryo's niet zwanger en moeten we opnieuw ivf doen, dan krijg ik er nog maar max. 1 terug.
Zelfs als je 35+ bent willen ze eigenlijk geen 2 embryo's meer terugplaatsen.
Maar als zij hebben besloten ze per 2 in te vriezen zou ik daar zeker wel een gesprek over aangaan, en stellen dat je die allebei (mits allebei ontdooien) terug wilt hebben. Sowieso is de kans bij een cryo terugplaatsing kleiner dan een verse, dus het minste is dan dat ze ze allebei terugplaatsen.
Spannend en heftig hoor! Al is de kans nihil, ik duim wel even voor een wondertje dinsdag!
Ja, daar sluit ik me bij aan. Dat er maar snel onder dit topic mag staan: 'er is al 428 dagen niet gereageerd....'quote:Op zondag 10 juli 2011 22:49 schreef Orea het volgende:
I have a dream, nog steeds... dat dit topic leegloopt.... SNEL!
Ik heb even gemist hoelang jullie al bezig zijn? Had je meteen met IVF willen beginnen?quote:Op maandag 11 juli 2011 17:45 schreef droomvrouwtje het volgende:
Hier weer terug van de gyn, ik weet nog niet hoe ik het hier allemaal ga verwoorden dus geef ik alvast de verkorte versie, endometriose overduidelijk, aangezien onze kinderwens word het traject, half jaar de pil slikken, daarna operatie voor het verwijderen van de endometriose, daarna afhankelijk van het zaadonderzoek van manlief een half jaar zelf proberen (hoe dat traject eruit ziet geen idee) en als dat niet lukt IVF, duur van dit traject 1-1.5 jaar.. Ik kom van de week even uitgebreid verslag doen, maar ben op dit moment een beetje uit het veld geslagen.. Heb wel al een dagboek post hier gedaan, voor een WW mijn pm box staat open..
De opmerking komt op mij denk ik wat botter over dan je hem bedoelt. Het is sowieso kl*te als het niet normaal lukt en een forse klap toe als blijkt dat het toch mis is terwijl alles eerder goed leek te zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:23 schreef Ditiseenkloontje het volgende:
[..]
Ik heb even gemist hoelang jullie al bezig zijn? Had je meteen met IVF willen beginnen?
Hey DV, kan me voorstellen dat jullie uit het veld geslagen zijn. Mijn zus heeft ook endometriose, maar haar traject is anders verlopen. Zou bijna gelijk geopereerd worden, wat niet doorging ivm zwangerschap (helaas miskraam). Daarna is de operatie 2-3 maanden uitgesteld (wilde ze ook zelf i.v.m. de emoties en feestdagen). Weet je waarom je per se 6 maanden aan de pil moet? Hopen ze dat de endometriose zich dan verbeterd?quote:Op maandag 11 juli 2011 17:45 schreef droomvrouwtje het volgende:
Welkom ditiseenkloontje, heftig verhaal van wat ik zo nu lees, hopelijk heb je deze week toch goed nieuws![]()
pze en winterstorm even een dikke knuffel voor jullie.. maar natuurlijk ook voor de rest van de meiden![]()
Hier weer terug van de gyn, ik weet nog niet hoe ik het hier allemaal ga verwoorden dus geef ik alvast de verkorte versie, endometriose overduidelijk, aangezien onze kinderwens word het traject, half jaar de pil slikken, daarna operatie voor het verwijderen van de endometriose, daarna afhankelijk van het zaadonderzoek van manlief een half jaar zelf proberen (hoe dat traject eruit ziet geen idee) en als dat niet lukt IVF, duur van dit traject 1-1.5 jaar.. Ik kom van de week even uitgebreid verslag doen, maar ben op dit moment een beetje uit het veld geslagen.. Heb wel al een dagboek post hier gedaan, voor een WW mijn pm box staat open..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |