abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:07:01 #226
61183 leonieke
Dan toch?
pi_99241729
Mogelijk waarschijnlijk wel, maar als we de behandeling dan toch zelf moeten betalen, kunnen we ze even goed in het UZ Brussel doen: dichtbij ons werk (op 30 minuten), we kennen hun manier van werken, ... De inseminatie op zich is nog betaalbaar, het zijn de medicijnen die voor ons niet te betalen zijn.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:10:36 #227
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_99241825
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:07 schreef leonieke het volgende:
Mogelijk waarschijnlijk wel, maar als we de behandeling dan toch zelf moeten betalen, kunnen we ze even goed in het UZ Brussel doen: dichtbij ons werk (op 30 minuten), we kennen hun manier van werken, ... De inseminatie op zich is nog betaalbaar, het zijn de medicijnen die voor ons niet te betalen zijn.
De medicijnen vergoeden ze niet als je de rest wel zelf betaald??
Be happy with the little things in life
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:12:12 #228
61183 leonieke
Dan toch?
pi_99241873
Ik hoop echt dat de vakantie bij mijn man de nodige rust zal brengen om alles eens vanuit een ander perspectief te bekijken. We hebben een zwaar jaar achter de rug waarbij P. ook nog moest afstuderen. En hij heeft gelijk als hij zegt dat we het al zo druk hebben met Thomas (we werken allebei fulltime en nu het academiejaar op z'n eind is gelopen hadden we allebei wel een kort lontje), maar er zijn zoveel mensen die het druk hebben op het werk en twee kinderen hebben (maar die uitleg wil hij niet horen aangezien hij liever niet vergelijkt met anderen omdat we nooit weten wat hun exacte situatie is heeft hij ook gelijk in hoor :Y maar dat komt me nu niet zo goed uit ;) ).

IRL houden we het nieuws nog voor ons. We willen er allebei liever nog niet over praten met anderen, daarvoor is het nieuws nog te vers.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:15:10 #229
61183 leonieke
Dan toch?
pi_99241954
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:10 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

De medicijnen vergoeden ze niet als je de rest wel zelf betaald??
Nee, want de eerste vier pogingen waren ook geen inseminaties, maar waren enkel de medicijnen.

Zo stond het in de mail die ik kreeg:
quote:
Vanaf het moment dat een patiënte stimulerende medicatie moet nemen voor een behandeling of voor follikel stimulatie (zoals bij u het geval is) tellen alle pogingen mee voor de 6 terugbetaalde pogingen. Dat het nu met inseminatie of 'puur natuur' is gelden de pogingen.
En zo belachelijk eigenlijk, want bij IVF zijn het dezelfde medicijnen. Precies daarom vind ik het zo'n kl*te nieuws. Als we voor IVF gaan, betalen ze Menopur terug, bij IUI niet meer. Ergens zit er toch iets niet juist in heel de terugbetalingsregeling.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:41:14 #230
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_99244398
Er zit idd wat scheef in die terugbetalingsregeling.. Ik hoop dat de vakantie jullie goed doet even alles laten bezinken :*
pi_99256894
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:15 schreef leonieke het volgende:

[..]

Nee, want de eerste vier pogingen waren ook geen inseminaties, maar waren enkel de medicijnen.

Zo stond het in de mail die ik kreeg:

[..]

En zo belachelijk eigenlijk, want bij IVF zijn het dezelfde medicijnen. Precies daarom vind ik het zo'n kl*te nieuws. Als we voor IVF gaan, betalen ze Menopur terug, bij IUI niet meer. Ergens zit er toch iets niet juist in heel de terugbetalingsregeling.
Dat is inderdaad wel heel vreemd. Uiteindelijk zal een IVF toch duurder zijn dan een IUI (ook als je het zonder de medicatie bekijkt). Misschien kun je de verzekering bellen en dit met hen bespreken? Zou je eventueel een IVF-poging willen ruilen voor een IUI-poging mocht dit mogelijk zijn?
pi_99271417
Hallo allemaal,

Na heel lang lurken nu maar eens een kloon aangemaakt om mee te kunnen posten. Ik wil niet dat onze omgeving weet waar we mee bezig zijn, en onze situatie is nogal opvallend en ellendig dus deze ga ik hier niet beschrijven. (Voor de vaste posters die wil weten wie ik ben en wat er aan de hand is stuur even een berichtje en ik doe het uit de doeken). Voor deze ICSI pogingen zijn wij niet bezig geweest om zwanger te raken.

Wij hebben nu in november en januari twee ICSI-behandelingen achter de rug. Allebei 3 rijpe eitjes geoogst, allebei de keren allemaal uitgegroeid tot embryootjes, allebei de keren 1 terug geplaatst; niet zwanger. Overige embryootjes niet geschikt om in te vriezen.

Half juni weer een ICSI behandeling (15 kilo afgevallen tussendoor) weer 3 eitjes, 1 terug geplaatst; zwanger! Helaas na 4 dagen begonnen met bruine en roze ellende, een paar dagen rood verlies en héél veel slijm. Nu a.s. dinsdag voor een echo om te kijken wat er nu binnen aan de hand is, maar ik weet zeker dat het mis is gegaan, heb zoveel verloren en was al wat misselijk en trekkerig gevoel in mijn liezen en dat is helemaal weg nu. Wel om de dag een zwangerschapstest gedaan en die blijft hetzelfde streepje geven, maar hcg doet er even over om je lijf te verlaten heb ik begrepen.

Dit keer waren de overige 2 embryootjes wel geschikt en deze zitten nu samen in 1 rietje in de vriezer (over dit laatste ben ik behoorlijk boos trouwens).

[ Bericht 0% gewijzigd door Ditiseenkloontje op 10-07-2011 12:12:18 ]
pi_99283027
Leonieke, wat een situatie -O- krom inderdaad ook, want je hebt grote kans om gewoon weer via een iui zwanger te worden, en dat is gewoon een veel minder belastende (en goedkopere) behandeling van ivf..

ditiseenkloontje, wat naar! Ik hoop dat je dinsdag verrast wordt.. en ik kan me goed voorstellen dat je boos bent over de 2 in 1 rietje. Is dat vooraf niet besproken? Wil je wel vertellen bij welke ziekenhuis je loopt?
pi_99283551
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:44 schreef Orea het volgende:
Leonieke, wat een situatie -O- krom inderdaad ook, want je hebt grote kans om gewoon weer via een iui zwanger te worden, en dat is gewoon een veel minder belastende (en goedkopere) behandeling van ivf..

ditiseenkloontje, wat naar! Ik hoop dat je dinsdag verrast wordt.. en ik kan me goed voorstellen dat je boos bent over de 2 in 1 rietje. Is dat vooraf niet besproken? Wil je wel vertellen bij welke ziekenhuis je loopt?
Ik wil alles vertellen maar alleen per pm! En nee, dat is niet vooraf besproken, ik heb er ook niet aan gedacht omdat ik wel dacht dat dat vanzelf zou spreken! Ik had nl. met ICSI 3 al 2 embryootjes willen laten terugplaatsen, maar er zit op mijn dossier een dikke sticker: 'max. 1 embryo per keer terugplaatsen op medische indicatie' (wat dan weer niet medisch is maar psychisch heeft men aldaar voor mij besloten; als je precies wil weten hoe dit zit even pm-en!)

Ik loop in het EMC. En die verrassing dinsdag zou dan een heus wonder zijn (waar ik niet in geloof). Ben nu echt 'gewoon' ongesteld met alle kliederzooi en krampen van dien.
pi_99284590
Ik weet dat de regels verscherpt zijn en dat je echt alleen nog in heel uitzonderlijke gevallen 2 embryo's terugkrijgt. Wij hebben in mei een intake gesprek gehad voor de cryo's die over zijn van Leia's ivf, en omdat de cryo's per 2 zijn ingevroren (omdat ik bij Leia's ivf wel 2 embryo's terug heb gekregen omdat het ivf 3 was) mogen die nog per 2 worden teruggeplaatst, maar raak ik van de cryo's niet zwanger en moeten we opnieuw ivf doen, dan krijg ik er nog maar max. 1 terug.

Zelfs als je 35+ bent willen ze eigenlijk geen 2 embryo's meer terugplaatsen.

Maar als zij hebben besloten ze per 2 in te vriezen zou ik daar zeker wel een gesprek over aangaan, en stellen dat je die allebei (mits allebei ontdooien) terug wilt hebben. Sowieso is de kans bij een cryo terugplaatsing kleiner dan een verse, dus het minste is dan dat ze ze allebei terugplaatsen.

Spannend en heftig hoor! Al is de kans nihil, ik duim wel even voor een wondertje dinsdag!
pi_99284819
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:15 schreef Orea het volgende:
Ik weet dat de regels verscherpt zijn en dat je echt alleen nog in heel uitzonderlijke gevallen 2 embryo's terugkrijgt. Wij hebben in mei een intake gesprek gehad voor de cryo's die over zijn van Leia's ivf, en omdat de cryo's per 2 zijn ingevroren (omdat ik bij Leia's ivf wel 2 embryo's terug heb gekregen omdat het ivf 3 was) mogen die nog per 2 worden teruggeplaatst, maar raak ik van de cryo's niet zwanger en moeten we opnieuw ivf doen, dan krijg ik er nog maar max. 1 terug.

Zelfs als je 35+ bent willen ze eigenlijk geen 2 embryo's meer terugplaatsen.

Maar als zij hebben besloten ze per 2 in te vriezen zou ik daar zeker wel een gesprek over aangaan, en stellen dat je die allebei (mits allebei ontdooien) terug wilt hebben. Sowieso is de kans bij een cryo terugplaatsing kleiner dan een verse, dus het minste is dan dat ze ze allebei terugplaatsen.

Spannend en heftig hoor! Al is de kans nihil, ik duim wel even voor een wondertje dinsdag!
In het EMC zeggen ze de eerste en tweede poging één embryo en vanaf de derde keer mag je (in principe) zelf kiezen (maar ik dus niet). Maar mochten ze allebei goed ontdooien wil ik ze echt allebei terug (of desnoods maar weer één nog een keer terug in de vriezer). Ik heb al nooit iets in de vriezer gehad, en het zijn er 'maar' twee. En een eventuele volgende ICSI poging mogen we natuurlijk fijn zelf gaan bekostigen. Dat wordt een fijne discussie ben ik bang dinsdag. Ik hou jullie op de hoogte.
pi_99299342
Psssst PZE en Mijsje, waar zijn jullie? Ik wil zo graag weten hoe het met jullie gaat?

I have a dream, nog steeds... dat dit topic leegloopt.... SNEL!
pi_99300097
Orea, ik lees nog steeds. Zelfs op vakantie... ;)
De laatste cryo gaan we na de vakantie terugplaatsen. Is goed om er even uit te zijn.
Ben ook benieuwd hoe het met mijsje is. En met jou?
:*
pi_99301986
Vakantie is altijd goed!! Nog even genieten van die laatste borrels, voordat je echt zo vreselijk zwanger raakt dat het niet meer mag :P (dat gun ik je!! :*)
pi_99307906
iedereen even een dikke knuffel.
ben een heel tijdje even in de lurkstand gesprongen.
of is het de kop in het zand modus.
heb veel gesport, veel gewerkt en nu even vakantie en lichamelijke meltdown.
kan moeilijk maat houden/
kom binnenkort weer meekletsen.
knuffel!!!!!!!!!!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_99310009
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:49 schreef Orea het volgende:
I have a dream, nog steeds... dat dit topic leegloopt.... SNEL!
Ja, daar sluit ik me bij aan. Dat er maar snel onder dit topic mag staan: 'er is al 428 dagen niet gereageerd....'
  maandag 11 juli 2011 @ 17:45:12 #242
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_99327135
Welkom ditiseenkloontje, heftig verhaal van wat ik zo nu lees, hopelijk heb je deze week toch goed nieuws :*

pze en winterstorm even een dikke knuffel voor jullie.. maar natuurlijk ook voor de rest van de meiden :*

Hier weer terug van de gyn, ik weet nog niet hoe ik het hier allemaal ga verwoorden dus geef ik alvast de verkorte versie, endometriose overduidelijk, aangezien onze kinderwens word het traject, half jaar de pil slikken, daarna operatie voor het verwijderen van de endometriose, daarna afhankelijk van het zaadonderzoek van manlief een half jaar zelf proberen (hoe dat traject eruit ziet geen idee) en als dat niet lukt IVF, duur van dit traject 1-1.5 jaar.. Ik kom van de week even uitgebreid verslag doen, maar ben op dit moment een beetje uit het veld geslagen.. Heb wel al een dagboek post hier gedaan, voor een WW mijn pm box staat open..
pi_99327338
DV wat een traject zeg, kan me voorstellen dat het tegenvalt :*
  maandag 11 juli 2011 @ 17:54:51 #244
61183 leonieke
Dan toch?
pi_99327474
Oh Droomvrouwtje ik kan me goed voorstellen dat je uit het veld geslagen bent. Zijn de kansen groot dat je via zelf proberen zwanger kunt worden (ik veronderstel van wel aangezien ze jullie een half jaar laten proberen)? Dikke :*
pi_99327999
Jemig DV... wat een traject nog, dat er eerst nog iets aan de endo gedaan moet worden, klinkt logisch. Maar dat dat nog zolang moet duren? Pfff meis toch... logisch dat je uit het veld geslagen bent.. Je wilt NU zwanger worden en niet dat het nog zolang gaat duren voordat er pas weer kansen zijn...

Hele dikke knuffel! :*
  maandag 11 juli 2011 @ 18:21:37 #246
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_99328595
Och Droomvrouwtje toch :*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_99328682
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:45 schreef droomvrouwtje het volgende:
Hier weer terug van de gyn, ik weet nog niet hoe ik het hier allemaal ga verwoorden dus geef ik alvast de verkorte versie, endometriose overduidelijk, aangezien onze kinderwens word het traject, half jaar de pil slikken, daarna operatie voor het verwijderen van de endometriose, daarna afhankelijk van het zaadonderzoek van manlief een half jaar zelf proberen (hoe dat traject eruit ziet geen idee) en als dat niet lukt IVF, duur van dit traject 1-1.5 jaar.. Ik kom van de week even uitgebreid verslag doen, maar ben op dit moment een beetje uit het veld geslagen.. Heb wel al een dagboek post hier gedaan, voor een WW mijn pm box staat open..
Ik heb even gemist hoelang jullie al bezig zijn? Had je meteen met IVF willen beginnen?
pi_99328816
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:23 schreef Ditiseenkloontje het volgende:

[..]

Ik heb even gemist hoelang jullie al bezig zijn? Had je meteen met IVF willen beginnen?
De opmerking komt op mij denk ik wat botter over dan je hem bedoelt. Het is sowieso kl*te als het niet normaal lukt en een forse klap toe als blijkt dat het toch mis is terwijl alles eerder goed leek te zijn.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:29:06 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_99328899
Hallo dames, ik ben weer terug, er is een hoop om op te reageren!

c_a, ik hoop dat dit de enige IUI was die je nodig hebt, ik duim voor je!! :*

Leonieke, pfff..... ik zou echt zó boos en teleurgesteld zijn!!! Het is fijn dat een tweede niet volledig uitgesloten is dankzij de optie IVF, maar het is wel te gek voor woorden hoe de regeltjes door elkaar lopen. En natuurlijk heel vervelend dat je daarvoor eerst je man moet zien te 'overtuigen'.... :{ Sterkte!

Kloontje, ik heb vooralsnog geen idee wie je bent, maar je hebt al best een heel traject achter de rug zeg :{ Maar wat ontzettend goed dat je zoveel bent afgevallen, en opzich natuurlijk een heel bemoedigend resultaat dat je nu wel dat tweede streepje hebt (of had...)! Ik hoop heel hard voor je dat het nog steeds veilig binnen zit!

Droomvrouwtje, ik kan me voorstellen dat je even uit het veld geslagen bent zeg... dat is nogal wat wachttijd! Ontzettend naar dat je eerst de pil moet slikken, en dan nog een operatie moet ondergaan voor je kunt gaan proberen :{ Ik ben benieuwd naar de verdere details, maar kom eerst maar even bij.

Hier is nu ook de knop om. Morgen ga ik de huisarts bellen voor een afspraak. Vanmiddag heb ik een online brochure doorgelezen over de eerste onderzoeken..... werd er niet vrolijk van! Ik vind het zo'n eng idee dat je gewoon echt niet weet wat er allemaal aan het licht gaat komen :{
pi_99328901
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:45 schreef droomvrouwtje het volgende:
Welkom ditiseenkloontje, heftig verhaal van wat ik zo nu lees, hopelijk heb je deze week toch goed nieuws :*

pze en winterstorm even een dikke knuffel voor jullie.. maar natuurlijk ook voor de rest van de meiden :*

Hey DV, kan me voorstellen dat jullie uit het veld geslagen zijn. Mijn zus heeft ook endometriose, maar haar traject is anders verlopen. Zou bijna gelijk geopereerd worden, wat niet doorging ivm zwangerschap (helaas miskraam). Daarna is de operatie 2-3 maanden uitgesteld (wilde ze ook zelf i.v.m. de emoties en feestdagen). Weet je waarom je per se 6 maanden aan de pil moet? Hopen ze dat de endometriose zich dan verbeterd?

Als je niet tevreden bent of geen duidelijke antwoorden hebt gekregen: laat je niet uit het veld slaan en ga er achter aan! Desnoods second opinion.

Knuffel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')