Pino112 | donderdag 16 juni 2011 @ 23:57 |
Let op: het idee is van So_Surreal_Baby Wanneer: juni 2012 (precieze datum nog niet bekend) Waar: Alpe d'Huez Waarom: Om de KWF kankerbestrijding te helpen en omdat het tof is om er mee in de media te komen ! ![]() Tips zijn welkom ![]() * Zelf sturen zodat je niet hoeft te trappen ![]() * Sponsoren zoeken bij TV / Radio / groot biermerk * Lichtgewicht bierfiets laten bouwen door een TU. * Bierbabes ![]() * Bier regelen via Heineken, dit verkopen aan publiek, geld naar KWF. * De bierfiets achteraf veilen * Plekjes op de bierfiets verkopen aan bedrijven zodat wij hun logo zullen plaatsen op de bierfiets. Stijgingspercentage van de berg: ![]() De berg zelf: ![]() De fietst moet lichter, me dank aan Daaps ![]() ![]() Mailtje naar forum@fok.nl: Mail naar de organistatie: Let op: het idee is van So_Surreal_Baby Ik zal de OP updaten wanneer nodig, tevens wil ik wel helpen met evt contacten leggen. | |
Daaps | vrijdag 17 juni 2011 @ 00:15 |
TVP + schopje. | |
Vincpod | vrijdag 17 juni 2011 @ 00:35 |
Als update: vanmiddag zijn er ook nog 3 mailtjes uitgegaan naar Heineken, BNN en de TU-Delft. Nu is het wachten op antwoord. En voordat ik het vergeet: Ik heb als naam: "Project Bierfiets" opgegeven. [ Bericht 25% gewijzigd door Vincpod op 17-06-2011 00:41:13 ] | |
Tompsen | vrijdag 17 juni 2011 @ 00:58 |
Hahaha heeel tof idee :d | |
So_Surreal_Baby | vrijdag 17 juni 2011 @ 01:05 |
We moeten de Rabo bank eigenlijk ook contacten. Zij kunnen sponsoren en renners leveren ![]() Mochten er mensen van de Raboploeg meefietsen dan geeft dat ook weer extra publiciteit. | |
So_Surreal_Baby | vrijdag 17 juni 2011 @ 09:57 |
Vinc, ik hoor het wel even wanneer je iets terug hoort van ze ![]() | |
Maanvis | vrijdag 17 juni 2011 @ 10:05 |
SSB, hier kun je het telefoonnr van de koersvoorzitter vinden: http://www.armaadvies.nl/Contact.htm | |
So_Surreal_Baby | vrijdag 17 juni 2011 @ 10:07 |
Wat doet de koersvoorzitter dan ![]() | |
Maanvis | vrijdag 17 juni 2011 @ 10:12 |
jou antworod geven of het is toegestaan lijkt me ![]() | |
Vincpod | vrijdag 17 juni 2011 @ 12:00 |
SSB, inderdaad, ik zal als ik tijd heb vandaag ook even een mailtje naar de rabo eruit gooien. | |
Benny | vrijdag 17 juni 2011 @ 14:39 |
Ah, hier zijn we gebleven! Ik zie dat er al met het een en ander contact op is genomen. Tof! ![]() | |
HetFietscafe | vrijdag 17 juni 2011 @ 22:49 |
Bergaf zal het probleem niet zijn, mits je pompend remt en niet de rem eindeloos laat 'aanlopen'. Om bergop te kunnen zal de fiets moeten worden aangepast d.m.v. wijziging in de overbrenging. Het Fietscafe is bereid hieraan mee te werken. Wij adviseren een 12-persoons fietscafe te nemen, met daarop 8 fietsers en een chauffeur. | |
Daaps | vrijdag 17 juni 2011 @ 23:10 |
![]() Ik kan wel is kijken naar overbrenging, wat het slimste is en lekkerste trapt.. Enne, hoeveel weegt zo'n bierfiets van jullie nou eigenlijk? | |
HetFietscafe | vrijdag 17 juni 2011 @ 23:14 |
12-persoons: 950kg 17-persoons: 1060kg | |
Daaps | vrijdag 17 juni 2011 @ 23:29 |
Thanks! Dat is heel wat lichter als iemand hier had opgezocht.. ik zal morgen ff dat rekenprogramma erbij pakken om te kijken of t haalbaar is. Die oude berekeningen kunnen eraf gegooid want daar klopt nu niets meer van.. :p | |
So_Surreal_Baby | zaterdag 18 juni 2011 @ 11:59 |
Heb je toevallig een foto van beide versies ![]() Het liefst ook foto's van dichtbij, dit zodat we kunnen zien waar we gewicht op kunnen gaan besparen (denk aan een dikke bar, die kunnen we vervangen voor een lichtere versie etc) | |
So_Surreal_Baby | zaterdag 18 juni 2011 @ 12:01 |
Ook nog een mailtje gestuurd naar PR@fok.nl :
| |
gianni61 | zaterdag 18 juni 2011 @ 12:45 |
deel 2 alweer. goed bezig SSB! | |
ETA | zaterdag 18 juni 2011 @ 13:39 |
het is wel een beetje vroeg om contact te leggen met allerlei media en PR. Het lijkt mij handig eerst een iets concretere plan hebben. 2 dingen lijken mij essentieel voordat je aan sponsoren/media kan gaan denken: - Toestemming om met een dergelijke fiets deel te nemen. - Een partij/groep mensen die de fiets wil ontwerpen en bouwen. Je kan ondertussen een technische haalbaarheidsonderzoek doen. Is het globaal mogelijk met een bierfiets de top te halen binnen de gestelde regels? Welke regels zijn er uberhaupt? Zijn er tijdslimieten? Is er een maximaal aantal fietsers? Als je dit hebt, dan is het veel gemakkelijker media aandacht en sponsors te zoeken. Nu zal het heel moeilijk zijn met slechts vage plannen. | |
Daaps | zaterdag 18 juni 2011 @ 13:47 |
Een fiets van 950 kg met 8 fietsers is nog steeds te zwaar.. Ieder zou dan 240 watt moeten leveren. ![]() 't Is gewoon een enorme uitdaging, aangezien de meeste mensen moeite hebben zichzelf + 9kg aan racefiets omhoog te zeulen. Wij zouden je eigen lichaamsgewicht + 128 kg naar boven moeten trappen.... Dat lijkt me haast onmogelijk.. Mja, waar een wil is is een weg. ![]() | |
Captain_Ghost | zaterdag 18 juni 2011 @ 14:48 |
Misschien is het mogelijk een elektrische hulp aandrijving gebruiken en je kan tijdens de daling weer opladen. Er moet ook nog een ton met water in of energie drank mee zeulen. mits het kan. Daar moeten wij ook mee rekening houden. | |
ETA | zaterdag 18 juni 2011 @ 15:03 |
hamvraagjes: - wat is het vermogen wat we van een gemiddelde fietser mogen verwachten? - wat is het tijdslimiet? Hieruit kan je dan een max gewicht fiets per fietser uithalen. eerste vraag is natuurlijk of zulke hulpmiddelen zijn toegestaan. Tweede vraag is of het geleverde vermogen het gewicht van het aandrijvingssyteem kan compenseren. | |
ETA | zaterdag 18 juni 2011 @ 15:50 |
Hun website doet erg hun best zo min mogelijk informatie te geven.... ![]() Maar heb dit eruit kunnen vissen. Het is dus de bedoeling 6x de top te bereiken in 1 dag. Er is ongeveer 15 uur de tijd om dit te doen, dus 2,5 uur per beklimming en afdaling. Laten we dan 30 minuten pakken voor de afdaling, eventuele onderhoud of andere dingen. Dus rekenen we 2 uur voor de klim. Ik zie allerlei verschillende vermogens langsvliegen op internet, vaak is dat dan het maximale vermogen, niet voor 2 uur lang. Dit topvermogen ligt vaak rond de 250watt. Dit hangt meestal ook af van het lichaamsgewicht. 2 watt per kilo lichaamsgewicht gedurende 2 uur lijkt mij een realistische schatting. Als iemand een meer nauwkeurige getal voor het vermogen heeft, graag. Tijd: 120 minuten Vermogen 2watt/kg lichaamsgewicht Gemiddelde snelheid: 6,75km/u Dit kan Daaps dan in die formule kloppen. Ik heb die mooie excel sheet niet of de exacte formule, maar ik zie dat 1,18watt/kg nodig is om deze met 5km/u bergop te krijgen. Onze benodigde snelheid is nu 35% sneller, dit is bijna linear te verschalen (muv lucht en rol weerstand, maar die is relatief klein). Dus dit wordt nu 1,59watt/kg. We houden dus 0,41kg/watt over. Je houdt dus 20% vermogen over om naar boven mee te slepen. Vanuit gaande dat dit linear geschaald kan worden aan gewicht, betekend dat een fietser dus 20% van zijn lichaamsgewicht extra omhoog kan slepen. Conclusie met deze aannames: met 10 fietsers van 70kg mag de bierfiets 140 kg wagen. | |
ETA | zaterdag 18 juni 2011 @ 17:18 |
Ik zal eens een simpel ontwerpje maken en een sterkteberekening op loslaten. Is een tijdje geleden, eens kijken of ik eruit kom ![]() | |
Daaps | zaterdag 18 juni 2011 @ 18:39 |
Van 950 kg naar 140? Succes... ![]() ... Geen elektrische hulp. Dan kun je die bierfiets net zo goed door een auto laten trekken. Drinken en zooi kan de voglwagen meenemen. ![]() | |
ETA | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:02 |
kom dan met wat eigen schattingen. Ik heb 2watt/kg lichaamsgewicht genomen als een vermogen dat iemand kan leveren in 6x2 uur. Dit is ook maar een hele grove schatting. voor een gewone deelnemer zal het al lastig zijn, en deze pakt maar 10% extra gewicht mee. In mijn schatting is het 20%. Waar ligt volgens jou dan de grens? | |
So_Surreal_Baby | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:13 |
Damn, dat gaat echt lastig worden ![]() | |
ETA | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:21 |
even een frame gemaakt van 100x50x5mm aluminium 6061. Zit nu ongeveer 60cm tussen de zitpalen (beetje te krap eigenlijk). Statische belasting van 700N per zitpaal. Max stress zit op 43MPa, het materiaal heeft max treksterkte van 125MPa. Dit is dan wel slechts een statische belasting. Momenteel weegt het frame 44kg. Er moet natuurlijk nog heel wat bijkomen, maar ik geloof niet dat het compleet onmogelijk is (mits deze stressanalyse correct is uitgevoerd ![]() ![]() | |
So_Surreal_Baby | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:37 |
Hmm het frame zal het zwaarst zijn denk ik. Het trapmechanisme zal wel meevallen toch ![]() Ik ben helaas totaal niet technisch, dus kan je niet helpen ![]() | |
Neroje | zaterdag 18 juni 2011 @ 20:01 |
Ok, qua sterkte zit het goed. Niet echt een verrassing als je metaal gebruikt natuurlijk ![]() | |
Maanvis | zaterdag 18 juni 2011 @ 20:02 |
SSB, voordat je iedereen gaat optrommelen moet je echt eerst weten of het mag van de organisatie. Ik hoop dan ook dat je alles doet om hierover uitsluitsel te krijgen ![]() | |
Pino112 | zaterdag 18 juni 2011 @ 20:08 |
SSB: De organisatie al via Twitter op de hoogte gesteld van het idee of dit topic? | |
ETA | zaterdag 18 juni 2011 @ 20:14 |
trapmechanisme, assen, wielen, stuurmechanisme, hele bierfiets aankleding. Geen idee hoe dit gaat worden. Wielen zullen wel zwaar worden, er kunnen geen normale fietsbanden op aangezien de banden nu zijwaarts worden belast. zakt nu max 10mm door. | |
So_Surreal_Baby | zaterdag 18 juni 2011 @ 21:04 |
Done ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 18 juni 2011 @ 22:23 |
Ik zou TU Eindhoven doen! ![]() Maar hoe verwacht je dat een TU gaat helpen? Dat ze gewoon een paar mensen erop zetten om die lichtgewicht bierfiets te maken? ![]() | |
Captain_Ghost | zaterdag 18 juni 2011 @ 23:04 |
hoe zit met de koolstofvezel of glasvezel. Die is toch sterker maar wel duurder. Anders kan je ook aluminium buis of driehoek nemen. Er is volop verschillende materialen aanwezig, die je nog moeten uitrekenen. | |
ETA | zaterdag 18 juni 2011 @ 23:31 |
composietmaterialen zijn natuurlijk een stuk sterker. Maar zoals je al zegt, het is een stuk duurder. Verder is de productie een stuk lastiger. Dit is al een buis, alleen rechthoekig. Bij deze belasting is een rechthoekig profiel volgens mij het beste. Je kan het wel optimaliseren door met kleine stukken metaal in een vakwerk (driehoekjes) te werken. Alleen levert dit wel significant meer werk op, en daarmee ook meer kans op productiefouten. Als er een globaal ontwerp is gemaakt, kan daarna nog een optimalisatierondje plaatsvinden. Qua materiaalkeuze. Ik heb nu gekozen voor het meest gangbare aluminium, dit is makkelijk te verwerken, makkelijk te verkrijgen en goedkoop. Je kan achteraf analyseren of je andere materialen kan gaan gebruiken. Sterkteberekening, het eigenlijke doorrekenen van welke spanning op welke punten zit, blijft hetzelfde. Enige wat verandert is dat je meer spanning mag toelaten. | |
ETA | zaterdag 18 juni 2011 @ 23:38 |
ik weet van delft dat ze regelmatig opdrachten vanuit het bedrijfsleven halen, en deze als opdracht gebruiken voor projectvakken. Echter is dit niet gratis. ik kan zelf best wel een deel ontwikkeling gaan doen, maar heb wel de hulp nodig van anderen. Als het project wat concreter is, kan je makkelijk studenten werven op de universiteiten. Hang een paar briefjes op en je krijgt geheid wat fanatiekelingen. Maar goed, voordat je hier aan begint, moet je de kaders goed hebben vastgesteld. | |
bhm | zondag 19 juni 2011 @ 00:02 |
Top idee! ik volg even ![]() | |
Daaps | zondag 19 juni 2011 @ 12:13 |
Misschien 6 wielen om de doorbuiging tegen te gaan? ![]() | |
ETA | zondag 19 juni 2011 @ 13:10 |
met een extra set wielen in het midden ga je voor meer problemen zorgen dan dat het oplost ![]() Verder krijg je nooit een goede drukverdeling over alle wielen. Denk maar aan een tafel, als deze meer dan 4 poten heeft, zal er altijd een poot zijn die er een beetje bijhangt. Ok, in principe kan je dit oplossen door heel nauwkeurig te werken, maar kan je je voorstellen wat er gebeurd als we van een vlak stuk weg naar een stijgend stuk gaan, dan zweven de middelste wielen ineens in de lucht. Dit gebeurd ook als je over oneffen stukken weg rijdt. Je kan wel extra wielen toepassen, maar alleen bij de assen. Dit gebeurd dan ook alleen maar als de wielen de druk niet aankunnen. ik ben wat met andere configuraties aan het stoeien, maar het sterkteberekeningsprogramma werkt niet helemaal mee. Ach, het is een goede uitdaging voor mijzelf om het programma opnieuw te leren. | |
Beavis | zondag 19 juni 2011 @ 14:33 |
Dat kan je toch oplossen door de middelste set wielen meesturend te maken en de fiets zo te construeren dat de frame scharnierend is in het midden. Daardoor hou je altijd druk op de wielen en gaan ze soepel de bocht om. Ik denk nu erg simpel maar dit is toch mijn eerste gedachte om de problemen van een extra set wielen op te lossen. | |
ETA | zondag 19 juni 2011 @ 15:15 |
je kan naar een oplossing toe zoals in een harmonicabus, dat er een scharnierpunt in het midden zit. Dan heb je het probleem in principe opgelost. Echter dit maakt het onnodig ingewikkeld en mogelijk zwaarder. Maar nu zitten we eigenlijk een probleem op te lossen van een oplossing op een niet echt bestaand probleem. Voorlopig is het frame sterk genoeg en is het doorzakken nog geen echt probleem. Als het teveel doorzakt of te zwak is, dan zijn er nog andere simpelere oplossingen dan een scharnier maken. | |
Captain_Ghost | zondag 19 juni 2011 @ 16:24 |
Stel dat inzamelingen toch genoeg geld oplevert om composietmaterialen kunnen betalen. waarom niet. misschien moet je mix van dat materialen gebruiken. | |
Quyxz_ | zondag 19 juni 2011 @ 17:22 |
Ik wil wel briefjes hangen in EHV. | |
ETA | zondag 19 juni 2011 @ 17:37 |
wat aanpassingen gemaakt. Let niet teveel op de details. Het worden andere wielen, maar deze had ik nog liggen uit een ander project. Verder is er niks qua overbrengingen ontworpen, alleen de belangrijke assen. Lengtebalken zijn naar het midden geplaatst, dit is vooral om de ophanging van de aandrijfas makkelijk te ondersteunen en de zitpalen zijn stabieler. Verder zijn aanpassingen in dit ontwerp makkelijker. De dwarsbalken zijn dunner gemaakt. Werkend stuursysteem toegepast. Het stuurt nu 1 op 1, zoals een fietsstuur. Ik weet niet hoe lastig voor de voorste persoon is te sturen, hij zit nu dwars. Wil hij recht zitten, dan vergt dit veel aanpassingen aan het aandrijfsysteem, en wordt dus waarschijnlijk zwaarder. Een simpel kettingkast met pedalen gemaakt. Positie voor een fietser beetje ingepast. Als er een zadel op de zitpunten wordt geplaatst, is de afstand zadel-trappersas ~70cm.Kan natuurlijk nog worden verhoogd. Gewicht is nu in dit model zonder wielen 90kg. Het geheel kan nog smaller worden gemaakt, dit zal wel enkele kilos schelen. Stuurophanging is nu 10kg, maar ik heb helemaal geen idee of dit te sterk of te zwak is. Plaatje. ![]() sterkeberekening, max stress zit op 54Mpa. Belasting is 10x700N op de zitpunten. Er is nog niks dynamisch belast, daar heb ik niet zoveel ervaring mee. Dit is een plot van de normal stress, de shear stress is slechts enkele MPa's en voor nu weggelaten. ![]() Doorzakking is nu 12mm in het midden. ![]() | |
ETA | zondag 19 juni 2011 @ 17:54 |
als je genoeg geld hebt, mensen met de kennis en de productiefaciliteiten, dan is het te doen. Je kan dan de framebalken en zitstangen vervangen. Koolstofepoxycomposiet is ongeveer 2x zo sterk en 40% lichter. Dit gaat je dan ~20kg aan gewichtsbesparing opleveren (puur kijkend naar sterkte, niet stijfheid). | |
Irritatie100 | zondag 19 juni 2011 @ 17:59 |
Kan je wel alle bochten maken met zo'n bierfiets zonder te moeten steken? ![]() | |
ETA | zondag 19 juni 2011 @ 18:05 |
geen idee.... afstand vooras-achteras is nu 3m, korter kan het haast niet worden omdat er anders geen plaats is voor iedereen. Breedte is nu 1,5m, dat kan eventueel nog smaller. | |
-Datdus- | zondag 19 juni 2011 @ 18:10 |
Doe een paar zonnepanelen op de bovenkant een laat je sponseren door TU delft. ![]() | |
ETA | zondag 19 juni 2011 @ 18:11 |
wat we eigenlijk nu nodig hebben is een vrijwilliger die even op een hometrainer meet wat hij aan vermogen kan leveren ![]() | |
knep | zondag 19 juni 2011 @ 18:23 |
Dat moet toch wel op te zoeken zijn? ![]() Of misschien kan een inspanningsfysioloog even reageren? ![]() | |
ETA | zondag 19 juni 2011 @ 19:01 |
![]() tafel kan eventueel ondersteund worden door de dwarse zitstangen. overkappen word desnoods van karton ofzo ![]() Anyway, hiermee wil ik dus aantonen dat het wel mogelijk is een bierfiets te maken die minder weegt dan 140kg ![]() | |
Maxbet | zondag 19 juni 2011 @ 20:54 |
Weet vrij zeker dat dat niet gaat op mijn eigen hometrainer, ding is uit het jaar 0.. Weet iemand of dat bij de gemiddelde sportschool gaat? Heb ergens nog een gratis proef voucher liggen geloof ik.. | |
ETA | zondag 19 juni 2011 @ 22:31 |
trouwens als het concept bierfiets wordt afgewezen door de organisatie, kan je het altijd als "teamworkfiets" oid proberen aan te melden ![]() Verder is het ontwerp relatief goedkoop te realiseren. Qua materiaal kom je misschien iets van 500 euro uit voor het aluminium. Andere onderdelen zijn vast wel goedkoop ergens anders te krijgen. En dan heb je nog wel een werkplaats nodig. | |
kanovinnie | zondag 19 juni 2011 @ 22:32 |
ETA, maak een soort voorvork. 2 banden erin en je hebt gewichtsbesparing ![]() | |
ETA | zondag 19 juni 2011 @ 22:54 |
hoe bedoel je precies, maak eens een schetsje. Denk er wel om dat het geheel nog wel stabiel moet blijven. Je hebt aan beide kanten in totaal 10 fietsers die flink aan het geheel zitten te schudden. | |
Daaps | zondag 19 juni 2011 @ 23:39 |
Amaai, wat een plannen hier al.. Ff fietstechnisch.. : - Afstand van het zadel naar trappers moeten echt verstelbaar zijn. Sommige mensen hebben namelijk een binnenbeenlengte van 93 cm, zoals ik, en anderen zitten rond de 70. Als deze afstand verre van optimaal is is het rendement ook veel lager. - Je moet ook wel lekker op de fiets kunnen zitten: goeie positie! Anders heb je na een kwartier wringen zó'n last van je rug dat je niks meer kan. - De rolweerstand van de fiets.. eta, heb jij hier misschien verstand van? Ik weet alleen die van een racefiets... (De luchtweerstand is te verwaarlozen bergop en met de snelheid die we rijden) als ik die weet kan ik de data in de excelsheet invoeren. - verschillende versnellingen zou ook fijn zijn.. op een klim als deze zijn er stijle en minder stijle stukken. Verder is een verandering in trapfrequentie ook fijn om de verzuring tegen te gaan. 4/5 versnellingen zou genoeg zijn... Ik zal de grootte van de tandwielen waar ik t liefst mee klim binnenkort eens opzoeken. | |
Philip10 | zondag 19 juni 2011 @ 23:42 |
Wordt sturen op deze manier niet heel zwaar? Een relatief zware fiets, die, zeker in de bochten, niet hard zal gaan, zal zwaar te besturen zijn. Bovendien lijkt het sturen op deze (uitwerking hierboven) manier ook niet echt praktisch. | |
NextTVH | zondag 19 juni 2011 @ 23:46 |
Mocht je nog iemand nodig hebben om iets te regelen, ik meld mij ook aan als vrijwilliger! Briljant idee. | |
ETA | maandag 20 juni 2011 @ 00:31 |
de zitstang is een vierkante buis, dus een uitschuifbare systeem om zadelhoogte in te stellen is geen probleem. Welke hoek/positie het meest ideale is, geen idee. Maar in dit ontwerp is het eenvoudig aan te passen. Net zoals de trapper lengte, ik heb nu 17cm genomen, weet niet of dat goed is. Maar ook dit is in principe geen probleem. Tja, je hebt toch serieuze banden nodig om dit gewicht te dragen en bochten door te komen. Daardoor heb je een groter raakoppervlak met de grond, hierdoor heb je meer weerstand. Hoeveel dit is, geen flauw idee. In principe ook geen probleem, denk ik. Je kan voor elke fietsplek gewoon een standaard ketting/tandwiel/versnellingen pakken. In principe gewoon exact hetzelfde als een normale racefiets, alleen drijf je geen achterwiel aan, maar de aandrijfas. Als dit je dit rechtstreeks uit een normale fiets gaat halen, kom je ook veel minder problemen tegen en het mechaniek is dan al goed uitgewerkt. Als ik zo nadenk, je kan net zo goed een racefiets pakken, wat stukken afzagen en vastlassen op het frame. Helemaal makkelijk ![]() praktisch is het inderdaad niet omdat je voluit moet fietsen en zijwaarts sturen. Zoals gezegd, het is niet mogelijk een stuurman te hebben die alleen stuurt en remt. Hij moet meefietsen. Als het echt nodig is, kan je mogelijk een 11e man voorop zetten die recht vooruit kijkt. Maar dan moet er wel wat meer gebeuren met het trapmechanisme. Het systeem dat ik nu heb gebouwd is gebaseerd op een algemeen bekend stuurmechaniek. Hoe goed het in de praktijk werkt en welke problemen je zal tegenkomen, geen idee. Ik heb geen ervaring met stuurmechanieken. Andere dingen die nog aangepakt moeten worden: - Remmen. Schijfremmen op de voorwielen? - Wielen. Heb hier geen verstand van. Autowielen lijken mij te zwaar, fietswielen te slap. Motor/brommer wielen? . . Maar goed. Ik kan nu wel verder ontwikkelen en aanpassingen maken, maar het heeft op dit moment nog weinig zin. Dat het technisch mogelijk is om een 140kg wegende bierfiets te bouwen, geloof ik wel. Voordat ik veel meer extra tijd insteek om alle details uit te werken, moet er eerst toestemming komen om uberhaupt mee te doen. Dan moet nog het menselijk vermogen goed worden bepaald. Volgende stap is het tot een compleet project te dopen, waar het technische aspect 1 van de vele onderdelen is. Er moeten dan mensen komen die een echte commitment maken aan het project, dus tijd en moeite erin gaan steken. | |
So_Surreal_Baby | maandag 20 juni 2011 @ 07:28 |
Ik kreeg gisteren een tweet van de organistatie ![]() Ik zal zo zo direct een mailtje sturen ![]() | |
So_Surreal_Baby | maandag 20 juni 2011 @ 07:47 |
WOUW ETA ! Serieus, WOUW ![]() ![]() Vind je het goed als ik in het e-mail naar de organisatie (bovenstaande tweet) reageer en jouw ontwerpen mee stuur ![]() | |
Daaps | maandag 20 juni 2011 @ 09:04 |
Trouwens: om de draaicirkel te verkleinen kunnen we toch ook alle 4 de wielen laten bewegen? Dat de voor en achterwielen verbonden zijn.. Hmm.. dat levert misschien problemen op met de aandrijving.... En wat betreft die tandwielen & comfort.. daarvoor moeten we gewoon een fietwinkel hebben... Het liefst een die zich specialiseert in racefietsen want die 'beetje van alles' winkels zijn over het algemeen prut. Zij hebben programmas om te berekenen hoever afstand van zadel naar trappers en zadel naar stuur moret zijn. Misschien zijn ze ook wel berijd om te sponsoren... Zó'n winkel kan veel meer voor elkaar krijgen. | |
So_Surreal_Baby | maandag 20 juni 2011 @ 09:08 |
Vinc, heb jij al reacties gehad op je mailtjes ![]() | |
-Datdus- | maandag 20 juni 2011 @ 09:34 |
Hoe rem je eigenlijk met zo´n ding? | |
So_Surreal_Baby | maandag 20 juni 2011 @ 09:39 |
Ik heb werkelijkwaar gaan idee. Ik denk geen achteruittraprem., dat werkt niet als je met meerdere mensen op 1 aandrijving zit. Ik denk dat de stuurman een soort rem krijgt (trommelrem of zo ?) | |
Vincpod | maandag 20 juni 2011 @ 10:03 |
nog niet als ik reactie heb meld ik het ofcourse gelijk | |
ETA | maandag 20 juni 2011 @ 11:23 |
mocht de draaicirkel een probleem gaan worden, dan zijn er meerdere oplossingen denkbaar. Meesturende achterwielen is een van de oplossingen, maar technisch lastig. Het is eenvoudiger de stuuruitslag en de wielbasis aan te passen. Momenteel zijn de afmetingen niet veel anders dan een middenklasse auto, spoorbreedte 1,5m en wielbasis 3m. nog een vraagje die in mij opkomt, zal een differentieel nodig zijn? het is in totaal toch 850kg aan massa dat je moet gaan afremmen. Dit moet nog onderzocht worden. | |
-Datdus- | maandag 20 juni 2011 @ 11:30 |
Lijkt me een goed plan. Je wilt niet met 120km/u van een klif af vliegen. ![]() | |
So_Surreal_Baby | maandag 20 juni 2011 @ 11:47 |
Ik zou de ontwerpen van ETA graag in de OP willen gooien, maar kan deze niet meer bewerken ![]() Is dit aan te passen door een modje ![]() | |
ETA | maandag 20 juni 2011 @ 14:09 |
sjezus, kan hun site nog onoverzichtelijker.... anyway, ik zie dat het niet verplicht is individueel 6x de beklimming te doen. Volgens mij kan je dus ook bij elke klim andere rijders omhoog sturen. Dat maakt het geheel wel iets eenvoudiger, je hebt dan wel 60 rijders nodig ![]() | |
Maanvis | maandag 20 juni 2011 @ 14:15 |
omdat het een twijfelgeval is of die bierfiets uberhaupt mee mag doen moet je eerst zorgen dat je dat duidelijk hebt (en daarvoor moet jeg ewoon ff bellen met de organisatoren) voordat je andere dingen gaat regelen. | |
ETA | maandag 20 juni 2011 @ 14:22 |
ja duh, dat heb ik al meerdere malen gezegd ![]() | |
Maanvis | maandag 20 juni 2011 @ 14:24 |
nu maar hopen dat SSB geen telefoonangst heeft ![]() | |
-Datdus- | maandag 20 juni 2011 @ 14:30 |
haha nee SSB is zo charismatisch als wat.
| |
So_Surreal_Baby | maandag 20 juni 2011 @ 14:48 |
Wat, ik was toen onder invloed van van alles ![]() ![]() | |
So_Surreal_Baby | maandag 20 juni 2011 @ 14:49 |
Heeft iemand trouwens een telefoonnummer van de organisatie ![]() Mail hebben ze nog steeds niet op gereageerd namelijk ![]() | |
WLproxy | maandag 20 juni 2011 @ 15:14 |
Stichting Alpe d'HuZes Diefdijk 12 4121KN Everdingen Tel. 0345530145 | |
Internet-Held | maandag 20 juni 2011 @ 16:16 |
Bazen idee! ![]() | |
So_Surreal_Baby | maandag 20 juni 2011 @ 17:46 |
Even proberen te bellen ![]() | |
So_Surreal_Baby | maandag 20 juni 2011 @ 17:48 |
Ze nemen niet op ![]() | |
-Datdus- | maandag 20 juni 2011 @ 17:48 |
Maandag om kwart voor 6 duh. | |
kanovinnie | maandag 20 juni 2011 @ 17:52 |
Gewoon een stuur zoals je op elke fiets hebt? Ik heb op dit moment geen zin om inventor op te starten op deze laptop. En jij gebruikt zo te zien met Solidworks. | |
kanovinnie | maandag 20 juni 2011 @ 17:54 |
Quote de op, werk hem bij zoals je wilt, pm naar mij toe en ik pas 'm wel even aan voor je. | |
So_Surreal_Baby | maandag 20 juni 2011 @ 17:58 |
Ik moest overwerken ![]() Ik ben bang dat ik donderdagochtend pas kan bellen. | |
Maanvis | maandag 20 juni 2011 @ 17:59 |
arbowet verplicht pauze hoor ![]() | |
So_Surreal_Baby | maandag 20 juni 2011 @ 18:03 |
Hmm ik werk graag door zodat ik eerder naar huis kan ![]() Maar zoiets bespreek ik liever thuis dan op mijn werk, anders gaan al die mongolen weer vragen wat ik aan het organiseren ben etc ![]() Donderdagochtend werk ik thuis ![]() | |
Captain_Ghost | maandag 20 juni 2011 @ 18:04 |
Plaats ook degene die boel organiseert in OP. en wie zijn SSB assistenten. anders gaan iedereen van alles mailen en uitvoeren. | |
ETA | maandag 20 juni 2011 @ 19:51 |
ik gebruik ook inventor ![]() Maar ik denk dat een stuur zoals op een fiets (of een trike) nogal wat problemen gaat opleveren. Vooral het hoge zwaartepunt baart dan zorgen. Ik vermoed dat iets als dit gaat gebeuren tijdens een haarspeldbocht in de afdaling: | |
kvbeurden | maandag 20 juni 2011 @ 21:32 |
tvp | |
kanovinnie | maandag 20 juni 2011 @ 21:38 |
Dat is waar. Je zou dit kunnen oplossen door 2 extra wielen toe te voegen die boven de weg hangen tijdens normaal gebruik maar op de weg komen als de fiets dreigt te kantelen. Daarintegen is het natuurlijk niet altijd vlak dus kan het ook zijn dat de stabilistatiewielen de grond raken in een haarspeldbocht. | |
ETA | maandag 20 juni 2011 @ 21:57 |
Ok, dan hebben we een dwarsbalk nodig voor die stabilisatiewielen... die moet wel sterk genoeg zijn om het gewicht te dragen. Ook moet deze breed genoeg zijn, anders kantelt de fiets nog steeds... hmmm, als we nu gewicht proberen te besparen de stuurwiel weg te halen, en dan meteen de stabilisatiewielen bestuurbaar maken... wacht eens even, dan komen we weer uit bij een fiets op 4 wielen ![]() | |
kanovinnie | maandag 20 juni 2011 @ 22:05 |
Nu niet zo gaan doen he! Ik dacht Solidworks te herkennen aan de oriëntatieassen linksonderin. Ik heb 5 maanden met zowel SW als inventor gewerkt, nu met nog een ander programma. Dus niet alles is me even duidelijk meer ![]() | |
ETA | maandag 20 juni 2011 @ 22:14 |
het is nog vroeg om serieuze discussie hierover te voeren ![]() | |
Vincpod | maandag 20 juni 2011 @ 23:30 |
Oftewel laten we eerst eens alles regelen met de organisatie? ![]() | |
-Datdus- | dinsdag 21 juni 2011 @ 10:49 |
Kun je geen gebogen frame maken? ![]() [/leek] | |
So_Surreal_Baby | woensdag 22 juni 2011 @ 19:21 |
Ik ga morgen nog eens bellen, tot op heden heb ik ze niet te pakken gekregen, De actie lijkt maar niet van de grond te komen ![]() We hebben ook van nog geen enkele sponsor reactie gehad ![]() | |
kanovinnie | woensdag 22 juni 2011 @ 19:24 |
Kan. Maar dat is moeilijker en duurder. Daarnaast zal de winst die je haalt kwa gewicht nihil zijn tov de ontwikkel en fabricagemoeite en kosten. Punt is dat de tekening van ETA volgens mij met standaard profielen is gemaakt. Het meest goedkoop en makkelijk. Natuurlijk kan je de meest fancy profielen gebruiken, maar dat is duur. Wat ETA heeft getekend is voor een zacht prijsje te maken, wil je carbon kevlar etc ben je al gauw duizenden, zo niet tienduizenden euro's kwijt. | |
Doodloper | woensdag 22 juni 2011 @ 19:30 |
Ik denk dat die vrijwel dagelijks mailtjes like "hoi wij zijn 6 studenten en willen met een bierfiets een berg opfietsen, willen jullie ons sponsoren?"; ik denk dat je eerst goede plannen moet hebben en dan pas sponsoren moet zoeken. | |
kanovinnie | woensdag 22 juni 2011 @ 19:40 |
Daarom blijven mailen. Die bedrijven gaan pas reageren als je een paar mailtjes gestuurd hebt. | |
ETA | woensdag 22 juni 2011 @ 19:50 |
dat dus ![]() het gaat een kwestie worden van hoeveel manuren er beschikbaar is. Het ontwerpen van vakwerkbalken, gebogen balken of andere profielen/materialen is weinig moeite. Nu las je met enkele lassen de framebalken aan elkaar. Als je genoeg fanatieke vrijwiliigers hebt, kan je leuke vakwerk balkjes gaan maken. Het kost in totaal dan wel 10x zoveel tijd om alles te zagen en weer te lassen. De besparing zal misschien iets van 2kg zijn? Daarom kan dit beter in een latere fase worden besproken wanneer er meer duidelijkheid is. Bellen een beter idee? Maar inderdaad eerst even afwachten totdat de plannen iets concreter zijn. Je weet nu nog niet eens wat je aan de sponsoren wil vragen en wat ze er exact voor terugkrijgen. | |
kanovinnie | woensdag 22 juni 2011 @ 19:58 |
Mits die vrijwilligers met alu kunnen werken ![]() | |
Captain_Ghost | woensdag 22 juni 2011 @ 21:39 |
Je kunt ook met een brieven sturen. er staat ook adres op de site!. We moeten wel eerst wat van de organisatie van Alpe D`huez horen, daarna kan je verder met TU delft of andere uni/hbo en de ontwerp laten ontwikkelen. Na de ontwerp kan je beginnen met sponsor en geld inzamelingen om fiets te bouwen. | |
ETA | donderdag 23 juni 2011 @ 17:59 |
nog gebeld? | |
So_Surreal_Baby | vrijdag 24 juni 2011 @ 10:57 |
Ze nemen nooit op, inmiddels zo'n 6x gebeld de laatste dagen ![]() | |
Doodloper | vrijdag 24 juni 2011 @ 11:04 |
Je kunt een mailtje naar deelnemers@alpe-dhuzes.nl sturen met de vraag of en op welk nummer je ze even telefonisch kunt spreken? | |
Vincpod | vrijdag 24 juni 2011 @ 12:33 |
Beste Vincpod, Bedankt voor je mail. Wat leuk dat je aan BNN denkt! Wij zijn een publieke omroep en daarom moeten we voldoen aan strenge regelgeving op het gebied van sponsoring. Daarom kunnen we helaas geen sponsoring doen op jullie event. Ook heeft BNN elk jaar een vaste lijst evenementen waar wij ons aan binden. Voor komend jaar staan deze al vast. Veel succes en natuurlijk veel plezier! Hartelijke groet, BNN | |
Pino112 | vrijdag 24 juni 2011 @ 12:39 |
Jammer. PowNed al geprobeerd? ![]() | |
ETA | vrijdag 24 juni 2011 @ 12:41 |
even wachten met het aanschrijven van nieuwe potentiele sponsoren totdat er meer duidelijkheid is. Dan kunnen we het sponsoren aanschrijven ook wat tactischer gaan organiseren. | |
Vincpod | vrijdag 24 juni 2011 @ 12:41 |
Nee dat nog niet, maar hebben die niet al genoeg kopzorgen?? | |
Maanvis | vrijdag 24 juni 2011 @ 12:50 |
idd. straks mag het helemaal niet (bijv. je moet met een fiets de berg op rijden en een bierfiets is geen fiets) dan moet je al die sponsoren weer afzeggen | |
ETA | vrijdag 24 juni 2011 @ 13:23 |
dat ook, maar je kan potentiele sponsoren nu vervreemden door niet met een halflsachtig plan te komen. Ze nemen je nu niet serieus en zullen dan mogelijk toekomstige (meer complete) plannen ook niet serieus gaan nemen. Een goed plan aanbieden voor sponsoren is 1 deel. Sponsoren moeten ook vertrouwen hebben dat jij als persoon/groep het project tot een goed einde kan brengen. | |
ETA | donderdag 30 juni 2011 @ 15:35 |
ik neem aan nog geen succes gehad? | |
Vincpod | zondag 3 juli 2011 @ 14:57 |
beste Vincpod en SSB dank nog voor jullie e-mail/vraag. hoeweel ik het 'n sympathiek idee vindt, zie ik vanaf mijn positie geen mogelijkheden jullie binnen de TU delft verder te helpen. er zijn al meer ideen ve zgn bierfiets in de praktijk gebracht en in A'dam rijdt er volgens mij een. je zou eens kunnen googelen en wie weet ligt hier 'n klik? veel succes met jullie project! vriendelijke groet Valorisation Centre TU Delft [ Bericht 2% gewijzigd door kanovinnie op 05-07-2011 21:40:10 ] | |
Droopie | zondag 3 juli 2011 @ 20:46 |
Hey met een bierfiets langs Tour du Jour.. Kunnen kijkers ons sponsoren voor 10 euro per biertje.. Lam dat je bent dan om 2145 | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2011 @ 03:34 |
Mocht dit doorgaan, dan zorg ik dat ik langs de kant sta op de datum met drinken en eten etc etc! Een heuze Fok camper, dat moet wel lukken ![]() | |
So_Surreal_Baby | dinsdag 5 juli 2011 @ 12:01 |
Hmm ze nemen gewoon nog steeds niet op ![]() Ik ben bang dat we dit moeten afkappen ![]() | |
Doodloper | dinsdag 5 juli 2011 @ 12:07 |
Ga er gewoon langs dan. | |
Kirov | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:39 |
Zo'n mailtje sturen als universiteit zijnde ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door kanovinnie op 05-07-2011 21:40:19 ] | |
kanovinnie | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:40 |
Heb even zijn naam weggehaald ivm privacy en googlebaiten enzo. | |
So_Surreal_Baby | woensdag 6 juli 2011 @ 12:52 |
Hmm ik ben bang dat dit niks gaat worden ![]() | |
ETA | woensdag 6 juli 2011 @ 14:54 |
organisatie is dus compleet onbereikbaar? Aan de andere kant, de vorige editie is nog maar net afgelopen. ik zag dat de inschrijvingen pas eind dit jaar weer open gaan. Dat de TU Delft niet kan meehelpen hoeft geen belemmering te zijn. Door studenten te werven op universiteiten of hogescholen kan je genoeg technische kennis binnenhalen. Via hun kan je dan ook wel "toegang" krijgen tot docenten/professoren voor specifieke kennis. | |
Vincpod | woensdag 6 juli 2011 @ 15:28 |
Dus dit idee even een paar maandjes laten rusten en in december er weer vol tegenaan? ![]() | |
Maanvis | woensdag 6 juli 2011 @ 15:43 |
Raar aangezien die eigen bedrijven hebben die ook gewoon telefonisch bereikbaar moeten zijn. | |
Ach3r0n | maandag 25 juli 2011 @ 17:09 |
Nog steeds geen nieuws? Misschien is het een idee om de doelstelling naar beneden bij te stellen door bijvoorbeeld alleen bergop te fietsen met de fiets. Afdalen lijkt me namelijk levensgevaarlijk ![]() | |
Quyxz_ | maandag 25 juli 2011 @ 17:11 |
Kreeg je dat mailtje serieus waar van de TU Delft? ![]() ![]() | |
Nina-Sanders | maandag 25 juli 2011 @ 19:02 |
Wat een waardeloze mail. Wat heb je hun eigenlijk gemailed als ik vragen mag? Je zou het beste naar dit topic kunnen verwijzen en vermelden dat er al één en ander aan vooronderzoek naar gedaan is. Paar plaatjes ermee van wat schetsen e.d... De TU van Twente / Enschede anders? Misschien zijn die wel behulpzaam? of de TU van Eindhoven? Of anders Rijksuniversiteit Groningen, zitten ook wel wat techneuten.... ![]() is dat wat? [ Bericht 12% gewijzigd door Nina-Sanders op 25-07-2011 19:42:06 ] | |
Nina-Sanders | woensdag 3 augustus 2011 @ 16:14 |
Project is nu niet dood hè? | |
Qaox | woensdag 3 augustus 2011 @ 16:20 |
Ik kan misschien wel aluminium regelen tegen een milde prijs. Als jullie ff duidelijk maken wat jullie nodig hebben ![]() | |
ETA | woensdag 3 augustus 2011 @ 17:58 |
Contact met universiteit heeft momenteel geen prioriteit. De kans dat je een universiteit bereid vind om officieel mee te doen is klein. Wil je enige kans maken, moet het project verder uitgewerkt zijn. Belangrijkste punt hierin is toestemming krijgen van de organisatie. Kennis verkrijgen van universiteiten kan je relatief eenvoudig halen door te recruiteren onder studenten. Ik ben er redelijk van overtuigd dat je makkelijk studenten vindt die hier wat tijd in willen steken. Het is dus afwachten op toestemming, daarna kan je concreet verder. zodra het ontwerp klaar is, zal er hier wel een bommetje verschijnen. | |
Captain_Ghost | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:42 |
Eigenlijk moeten wij eerst een antwoord van de organisatie terug krijgen. Daarna kan je pas de ontwerp maken met bepaalde eisen. Dat maak alles maar makkelijker. Ik zou een brief schrijven naar de organisatie van alpen d`huez sturen (met een aangetekend brief) Met financiering is zeker geen probleem. toch. | |
RichardHammond | donderdag 4 augustus 2011 @ 12:44 |
Gewoon volgend jaar tijdens de toer vertrekken uit bocht 7 achter Contador aan en hem eens laten zien hoe Nederlanders rollen. | |
Pipo_de_Clown | donderdag 4 augustus 2011 @ 14:31 |
Wat hij zegt! Gas er op! | |
Sjaappie | donderdag 4 augustus 2011 @ 14:35 |
Moet er ook niet een fust bier van ongeveer 30 liter mee? Ik neem aan dat de fietsers wel een biertje lusten bij die inspanningen. Dit moet ook bij het gewicht van de fiets geteld worden ![]() | |
Nina-Sanders | maandag 8 augustus 2011 @ 13:16 |
Vraag is of dit wel toegestaan is. Ik weet niet of de De Alpe d'Huez hiermee geassocieerd wil worden. ![]() Het is wel verdacht stil in dit topic? Gaat er nog wat van komen ![]() | |
Gripper | maandag 8 augustus 2011 @ 13:37 |
Leuk idee zeg! Ik weet niet hoeveel fietsers er al zijn, maar ik wil mn sterke wielrennersbenen en parcourskennis wel inzetten. Tappen kan ik niet ![]() | |
Hi_flyer | maandag 8 augustus 2011 @ 14:13 |
Er werd nog gevraagd naar het vermogen dat een fietser levert. Overschat dat niet bij iemand die ongetraind is. Ikzelf heb regelmatig in de bergen gefietst en hield 400 hoogtemeter per uur aan. Fiets+bepakking+ikzelf=100 kg, P=mgh/3600=100*9.8*400=109W Mogelijk ligt dit wat hoger als je maar een klim doet en dus gelijk alles kan geven. Die 900m/h uit de OP ga je never ever halen. In de TDF halen toppers als Evans en Schleck net 1600m/h en voor hun is het hun werk. Wees realistisch en stel het doel bij dat je in die 15 uur naar boven rijdt, daar zal je al een kluif aan hebben. | |
SlaapCoupe | maandag 8 augustus 2011 @ 16:06 |
Als je iets bij de TU delft wil bereiken moet je bij werktuigbouw (of IO) zijn en hopen op wat mensen die dit op de een of andere manier om kunne nzetten in een minor (of mensen met vrije tijd, die willen helpen).. Maar dit zal je denk ik echt persoonlijk moeten regelen met deze mensen, niet via een of andere hoge pief... | |
ETA | maandag 8 augustus 2011 @ 18:32 |
als ik het zo lees, is een 1,5W/kg lichaamsgewicht een meer reeele schatting. Dit verandert veel. 6x beklimming binnen de gegeven tijdslimiet wordt dan zo goed als onmogelijk. Wat dan wel mogelijk is, reken ik tzt wel uit. SSB, hoe staat het met het contact leggen? Als je te weinig tijd hebt, geef het even aan, dan kan iemand anders deze taak overnemen. | |
Sjaappie | dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:24 |
Nee inderdaad. De meeste organisaties zullen bij een wat groter en bekender project wel 2 keer nadenken voordat ze hun naam verbinden met een "Bierfiets". Het is dan wel voor een goed doel, maar de projecten die goede doelen steunen liggen voor het oprapen. Dit zal ook wel een struikelblok worden voor het vinden van grotere sponsoren. Helemaal omdat tegenwoordig bij elk groot bedrijf wel een maatschappelijke doelstelling terug is te vinden waar "gezond" de leidraad is. Eigenlijk vind ik dat je het geen bierfiets mag noemen zonder een tapinstallatie en een fust bier ![]() | |
Maanvis | dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:27 |
onzin, de amstel gold race is toch ook gesponsord door een biermerk? | |
Hi_flyer | dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:34 |
Noem het de groentesapfiets.... | |
Sjaappie | dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:02 |
Dat is waar, maar daar sponsort Amstel. Hier moet het andersom.... | |
HerbertThePervert | dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:04 |
Misschien een livestream? Gaat dat lukken? | |
Nina-Sanders | zondag 21 augustus 2011 @ 00:23 |
Ik vrees dat dit project dood loopt.. niet te hopen toch? | |
ETA | zondag 21 augustus 2011 @ 00:50 |
Ik neem aan dat SSB nog geen succes heeft gehad in het contact leggen met de organisatie. Willen wij het project redden, zal iemand anders het voortouw moeten nemen en zich bezig moeten houden met de externe communicatie. Ik heb het zelf momenteel druk met mijn nieuwe baan (sinds een paar weken ben ik speelgoed tester ![]() We hebben dus minimaal 1 persoon nodig die zich wil bezighouden met de externe communicatie. Concreet houdt dat in deze persoon op korte termijn contact gaat leggen en onderhouden met de organisatie. Doel is de organisatie de fiets te laten meedoen, als bierfiets of eventueel onder een andere naam ("teamfiets" ofzo). Mogelijk dat deze persoon in de toekomst ook de rest van de externe communicatie gaat leiden (met media, sponsoren, instituten, teamleden werven, etc). Dit om te voorkomen dat iedereen op eigen houtje partijen gaat aanschrijven. Wie lijkt het wat en heeft bij voorkeur beetje ervaring met dit? Laat het hier even weten voordat je begint met bellen/mailen met de organisatie. | |
So_Surreal_Baby | vrijdag 23 september 2011 @ 11:16 |
Ik heb nog steeds geen mail terug gehad. Iemand die zin heeft om het stokje van me over te nemen ? | |
Vincpod | maandag 17 oktober 2011 @ 12:36 |
Dear Customer, Consumer, Thank you for contacting HEINEKEN through the "contact us" button on the www.heinekeninternational.com website. Due to a technical error, some questions sent to us in the period mid April till end of September 2011, did not reach the customer service team. If you have not received any feedback from HEINEKEN and your question is still applicable, we kindly request you to resend, by filling in the "contact us" form on our - renewed - website www.theheinekencompany.com. We sincerely apologize for the inconvenience caused. Nog een poging wagen of is dit idee een stille dood gestorven? | |
Nina-Sanders | zaterdag 5 november 2011 @ 14:31 |
Project loopt dood? | |
Robbiee | zaterdag 5 november 2011 @ 14:55 |
Haha tof idee. Heb niet het hele topic gelezen, iemand Gert Jacobs al gebeld? ![]() | |
ETA | zaterdag 5 november 2011 @ 15:15 |
tja, er is niemand die het voortouw wil nemen. | |
Droopie | zaterdag 5 november 2011 @ 16:42 |
Inschrijving is volgens mij al gesloten. Mijn vader en zijn werk zijn namelijk ingeloot. We kunnen namens en met fok! Misschien wel geld inzamelen voor hun team en dan wil ik wel een goed woordje doen ter plaatse met een vette cheque. | |
OverRated | zondag 6 mei 2012 @ 22:06 |
Kick. Misschien in 2013? Kwam dit topic tegen en vind het nog steeds een bazenidee ![]() Wie weet komen er nu wel serieuze reacties. Bovendien lijkt het ontwikkelen van een lichtgewicht bierfiets me een leuke uitdaging voor TU studenten. Vooral als er iets met sponsoring gedaan kan worden, dan is het financieel gezien ook goed te doen. [ Bericht 7% gewijzigd door OverRated op 06-05-2012 23:12:50 ] | |
Qaox | maandag 1 oktober 2012 @ 23:50 |
Kick! Blijft een bazenidee wat weer onder het stof vandaan gehaald moet worden! Maar dan moeten er nu wel écht plannen gemaakt worden. | |
OverRated | dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:22 |
Goede kick. | |
Qaox | dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:23 |
Ik kan nog steeds goedkoop aan aluminium komen, dat moet dus geen probleem zijn. | |
piepkuiken21 | dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:51 |
mag ik mij aanmelden als fietser? :$? | |
mvs81 | maandag 8 oktober 2012 @ 16:50 |
willen jullie nog doorgaan met dit project ? laat wat weten, misschien kan ik de sponsering regelen. |