Daarom blijven mailen. Die bedrijven gaan pas reageren als je een paar mailtjes gestuurd hebt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:30 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Ik denk dat die vrijwel dagelijks mailtjes like "hoi wij zijn 6 studenten en willen met een bierfiets een berg opfietsen, willen jullie ons sponsoren?"; ik denk dat je eerst goede plannen moet hebben en dan pas sponsoren moet zoeken.
dat dusquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan. Maar dat is moeilijker en duurder. Daarnaast zal de winst die je haalt kwa gewicht nihil zijn tov de ontwikkel en fabricagemoeite en kosten.
Punt is dat de tekening van ETA volgens mij met standaard profielen is gemaakt. Het meest goedkoop en makkelijk. Natuurlijk kan je de meest fancy profielen gebruiken, maar dat is duur.
Wat ETA heeft getekend is voor een zacht prijsje te maken, wil je carbon kevlar etc ben je al gauw duizenden, zo niet tienduizenden euro's kwijt.
Bellen een beter idee? Maar inderdaad eerst even afwachten totdat de plannen iets concreter zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarom blijven mailen. Die bedrijven gaan pas reageren als je een paar mailtjes gestuurd hebt.
Mits die vrijwilligers met alu kunnen werkenquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:50 schreef ETA het volgende:
[..]
dat duszijn inderdaad allemaal standaard kokerprofielen. Zijn te krijgen bij de meeste aluminiumboeren.
het gaat een kwestie worden van hoeveel manuren er beschikbaar is. Het ontwerpen van vakwerkbalken, gebogen balken of andere profielen/materialen is weinig moeite. Nu las je met enkele lassen de framebalken aan elkaar. Als je genoeg fanatieke vrijwiliigers hebt, kan je leuke vakwerk balkjes gaan maken. Het kost in totaal dan wel 10x zoveel tijd om alles te zagen en weer te lassen. De besparing zal misschien iets van 2kg zijn?
Daarom kan dit beter in een latere fase worden besproken wanneer er meer duidelijkheid is.
[..]
Bellen een beter idee? Maar inderdaad eerst even afwachten totdat de plannen iets concreter zijn.
Je weet nu nog niet eens wat je aan de sponsoren wil vragen en wat ze er exact voor terugkrijgen.
even wachten met het aanschrijven van nieuwe potentiele sponsoren totdat er meer duidelijkheid is. Dan kunnen we het sponsoren aanschrijven ook wat tactischer gaan organiseren.quote:
idd. straks mag het helemaal niet (bijv. je moet met een fiets de berg op rijden en een bierfiets is geen fiets) dan moet je al die sponsoren weer afzeggenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:41 schreef ETA het volgende:
[..]
even wachten met het aanschrijven van nieuwe potentiele sponsoren totdat er meer duidelijkheid is. Dan kunnen we het sponsoren aanschrijven ook wat tactischer gaan organiseren.
dat ook, maar je kan potentiele sponsoren nu vervreemden door niet met een halflsachtig plan te komen. Ze nemen je nu niet serieus en zullen dan mogelijk toekomstige (meer complete) plannen ook niet serieus gaan nemen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
idd. straks mag het helemaal niet (bijv. je moet met een fiets de berg op rijden en een bierfiets is geen fiets) dan moet je al die sponsoren weer afzeggen
ik neem aan nog geen succes gehad?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:57 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ze nemen nooit op, inmiddels zo'n 6x gebeld de laatste dagen
Zo'n mailtje sturen als universiteit zijndequote:Op zondag 3 juli 2011 14:57 schreef Vincpod het volgende:
beste Vincpod en SSB
dank nog voor jullie e-mail/vraag.
hoeweel ik het 'n sympathiek idee vindt, zie ik vanaf mijn positie geen mogelijkheden jullie binnen de TU delft verder te helpen.
er zijn al meer ideen ve zgn bierfiets in de praktijk gebracht en in A'dam rijdt er volgens mij een.
je zou eens kunnen googelen en
wie weet ligt hier 'n klik?
veel succes met jullie project!
vriendelijke groet
Valorisation Centre
TU Delft
Heb even zijn naam weggehaald ivm privacy en googlebaiten enzo.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:57 schreef Vincpod het volgende:
beste Vincpod en SSB
dank nog voor jullie e-mail/vraag.
hoeweel ik het 'n sympathiek idee vindt, zie ik vanaf mijn positie geen mogelijkheden jullie binnen de TU delft verder te helpen.
er zijn al meer ideen ve zgn bierfiets in de praktijk gebracht en in A'dam rijdt er volgens mij een.
je zou eens kunnen googelen en
wie weet ligt hier 'n klik?
veel succes met jullie project!
vriendelijke groet
Valorisation Centre
TU Delft
organisatie is dus compleet onbereikbaar? Aan de andere kant, de vorige editie is nog maar net afgelopen. ik zag dat de inschrijvingen pas eind dit jaar weer open gaan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:52 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Hmm ik ben bang dat dit niks gaat worden
Raar aangezien die eigen bedrijven hebben die ook gewoon telefonisch bereikbaar moeten zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 14:54 schreef ETA het volgende:
[..]
organisatie is dus compleet onbereikbaar?
Kreeg je dat mailtje serieus waar van de TU Delft?quote:Op zondag 3 juli 2011 14:57 schreef Vincpod het volgende:
beste Vincpod en SSB
dank nog voor jullie e-mail/vraag.
hoeweel ik het 'n sympathiek idee vindt, zie ik vanaf mijn positie geen mogelijkheden jullie binnen de TU delft verder te helpen.
er zijn al meer ideen ve zgn bierfiets in de praktijk gebracht en in A'dam rijdt er volgens mij een.
je zou eens kunnen googelen en
wie weet ligt hier 'n klik?
veel succes met jullie project!
vriendelijke groet
Valorisation Centre
TU Delft
quote:Op maandag 25 juli 2011 19:02 schreef Nina-Sanders het volgende:
Wat een waardeloze mail. Wat heb je hun eigenlijk gemailed als ik vragen mag?
Je zou het beste naar dit topic kunnen verwijzen en vermelden dat er al één en ander aan vooronderzoek naar gedaan is. Paar plaatjes ermee van wat schetsen e.d...
De TU van Twente / Enschede anders? Misschien zijn die wel behulpzaam?
of de TU van Eindhoven? Of anders Rijksuniversiteit Groningen, zitten ook wel wat techneuten....
is dat wat?
Contact met universiteit heeft momenteel geen prioriteit. De kans dat je een universiteit bereid vind om officieel mee te doen is klein. Wil je enige kans maken, moet het project verder uitgewerkt zijn. Belangrijkste punt hierin is toestemming krijgen van de organisatie.quote:
zodra het ontwerp klaar is, zal er hier wel een bommetje verschijnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:20 schreef Qaox het volgende:
Ik kan misschien wel aluminium regelen tegen een milde prijs. Als jullie ff duidelijk maken wat jullie nodig hebben
Wat hij zegt! Gas er op!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:44 schreef RichardHammond het volgende:
Gewoon volgend jaar tijdens de toer vertrekken uit bocht 7 achter Contador aan en hem eens laten zien hoe Nederlanders rollen.
Vraag is of dit wel toegestaan is. Ik weet niet of de De Alpe d'Huez hiermee geassocieerd wil worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:35 schreef Sjaappie het volgende:
Moet er ook niet een fust bier van ongeveer 30 liter mee? Ik neem aan dat de fietsers wel een biertje lusten bij die inspanningen. Dit moet ook bij het gewicht van de fiets geteld worden
als ik het zo lees, is een 1,5W/kg lichaamsgewicht een meer reeele schatting. Dit verandert veel. 6x beklimming binnen de gegeven tijdslimiet wordt dan zo goed als onmogelijk. Wat dan wel mogelijk is, reken ik tzt wel uit.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:13 schreef Hi_flyer het volgende:
Er werd nog gevraagd naar het vermogen dat een fietser levert. Overschat dat niet bij iemand die ongetraind is. Ikzelf heb regelmatig in de bergen gefietst en hield 400 hoogtemeter per uur aan. Fiets+bepakking+ikzelf=100 kg,
P=mgh/3600=100*9.8*400=109W
Mogelijk ligt dit wat hoger als je maar een klim doet en dus gelijk alles kan geven.
Die 900m/h uit de OP ga je never ever halen. In de TDF halen toppers als Evans en Schleck net 1600m/h en voor hun is het hun werk. Wees realistisch en stel het doel bij dat je in die 15 uur naar boven rijdt, daar zal je al een kluif aan hebben.
Nee inderdaad. De meeste organisaties zullen bij een wat groter en bekender project wel 2 keer nadenken voordat ze hun naam verbinden met een "Bierfiets". Het is dan wel voor een goed doel, maar de projecten die goede doelen steunen liggen voor het oprapen. Dit zal ook wel een struikelblok worden voor het vinden van grotere sponsoren. Helemaal omdat tegenwoordig bij elk groot bedrijf wel een maatschappelijke doelstelling terug is te vinden waar "gezond" de leidraad is.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:16 schreef Nina-Sanders het volgende:
[..]
Vraag is of dit wel toegestaan is. Ik weet niet of de De Alpe d'Huez hiermee geassocieerd wil worden.
Het is wel verdacht stil in dit topic? Gaat er nog wat van komen?
Dat is waar, maar daar sponsort Amstel. Hier moet het andersom....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:27 schreef Maanvis het volgende:
onzin, de amstel gold race is toch ook gesponsord door een biermerk?
tja, er is niemand die het voortouw wil nemen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |