Weet vrij zeker dat dat niet gaat op mijn eigen hometrainer, ding is uit het jaar 0..quote:Op zondag 19 juni 2011 18:11 schreef ETA het volgende:
wat we eigenlijk nu nodig hebben is een vrijwilliger die even op een hometrainer meet wat hij aan vermogen kan leverenWel voor 6x2 uur met half uur rust er tussen.
hoe bedoel je precies, maak eens een schetsje. Denk er wel om dat het geheel nog wel stabiel moet blijven. Je hebt aan beide kanten in totaal 10 fietsers die flink aan het geheel zitten te schudden.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
ETA, maak een soort voorvork. 2 banden erin en je hebt gewichtsbesparing
de zitstang is een vierkante buis, dus een uitschuifbare systeem om zadelhoogte in te stellen is geen probleem.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:39 schreef Daaps het volgende:
Amaai, wat een plannen hier al..
Ff fietstechnisch.. :
- Afstand van het zadel naar trappers moeten echt verstelbaar zijn. Sommige mensen hebben namelijk een binnenbeenlengte van 93 cm, zoals ik, en anderen zitten rond de 70. Als deze afstand verre van optimaal is is het rendement ook veel lager.
Welke hoek/positie het meest ideale is, geen idee. Maar in dit ontwerp is het eenvoudig aan te passen. Net zoals de trapper lengte, ik heb nu 17cm genomen, weet niet of dat goed is. Maar ook dit is in principe geen probleem.quote:- Je moet ook wel lekker op de fiets kunnen zitten: goeie positie! Anders heb je na een kwartier wringen zó'n last van je rug dat je niks meer kan.
Tja, je hebt toch serieuze banden nodig om dit gewicht te dragen en bochten door te komen. Daardoor heb je een groter raakoppervlak met de grond, hierdoor heb je meer weerstand. Hoeveel dit is, geen flauw idee.quote:- De rolweerstand van de fiets.. eta, heb jij hier misschien verstand van? Ik weet alleen die van een racefiets... (De luchtweerstand is te verwaarlozen bergop en met de snelheid die we rijden) als ik die weet kan ik de data in de excelsheet invoeren.
In principe ook geen probleem, denk ik. Je kan voor elke fietsplek gewoon een standaard ketting/tandwiel/versnellingen pakken. In principe gewoon exact hetzelfde als een normale racefiets, alleen drijf je geen achterwiel aan, maar de aandrijfas. Als dit je dit rechtstreeks uit een normale fiets gaat halen, kom je ook veel minder problemen tegen en het mechaniek is dan al goed uitgewerkt.quote:- verschillende versnellingen zou ook fijn zijn.. op een klim als deze zijn er stijle en minder stijle stukken. Verder is een verandering in trapfrequentie ook fijn om de verzuring tegen te gaan. 4/5 versnellingen zou genoeg zijn... Ik zal de grootte van de tandwielen waar ik t liefst mee klim binnenkort eens opzoeken.
praktisch is het inderdaad niet omdat je voluit moet fietsen en zijwaarts sturen. Zoals gezegd, het is niet mogelijk een stuurman te hebben die alleen stuurt en remt. Hij moet meefietsen. Als het echt nodig is, kan je mogelijk een 11e man voorop zetten die recht vooruit kijkt. Maar dan moet er wel wat meer gebeuren met het trapmechanisme.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:42 schreef Philip10 het volgende:
Wordt sturen op deze manier niet heel zwaar? Een relatief zware fiets, die, zeker in de bochten, niet hard zal gaan, zal zwaar te besturen zijn. Bovendien lijkt het sturen op deze (uitwerking hierboven) manier ook niet echt praktisch.
Ik zal zo zo direct een mailtje sturentwitter:AlpedhuZes twitterde op zondag 19-06-2011 om 16:51:27@LarsDG88 neem even contact op met deelnemers at alpe-dhuzes.nl over jullie vraag ^kv reageer retweet
Ik heb werkelijkwaar gaan idee.quote:
nog niet als ik reactie heb meld ik het ofcourse gelijkquote:Op maandag 20 juni 2011 09:08 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Vinc, heb jij al reacties gehad op je mailtjes?
mocht de draaicirkel een probleem gaan worden, dan zijn er meerdere oplossingen denkbaar. Meesturende achterwielen is een van de oplossingen, maar technisch lastig. Het is eenvoudiger de stuuruitslag en de wielbasis aan te passen. Momenteel zijn de afmetingen niet veel anders dan een middenklasse auto, spoorbreedte 1,5m en wielbasis 3m.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:04 schreef Daaps het volgende:
Trouwens: om de draaicirkel te verkleinen kunnen we toch ook alle 4 de wielen laten bewegen? Dat de voor en achterwielen verbonden zijn..
Hmm.. dat levert misschien problemen op met de aandrijving....
En wat betreft die tandwielen & comfort.. daarvoor moeten we gewoon een fietwinkel hebben... Het liefst een die zich specialiseert in racefietsen want die 'beetje van alles' winkels zijn over het algemeen prut.
Zij hebben programmas om te berekenen hoever afstand van zadel naar trappers en zadel naar stuur moret zijn.
Misschien zijn ze ook wel berijd om te sponsoren... Zó'n winkel kan veel meer voor elkaar krijgen.
het is in totaal toch 850kg aan massa dat je moet gaan afremmen. Dit moet nog onderzocht worden.quote:
Lijkt me een goed plan. Je wilt niet met 120km/u van een klif af vliegen.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:23 schreef ETA het volgende:
[..]
mocht de draaicirkel een probleem gaan worden, dan zijn er meerdere oplossingen denkbaar. Meesturende achterwielen is een van de oplossingen, maar technisch lastig. Het is eenvoudiger de stuuruitslag en de wielbasis aan te passen. Momenteel zijn de afmetingen niet veel anders dan een middenklasse auto, spoorbreedte 1,5m en wielbasis 3m.
nog een vraagje die in mij opkomt, zal een differentieel nodig zijn?
[..]
het is in totaal toch 850kg aan massa dat je moet gaan afremmen. Dit moet nog onderzocht worden.
omdat het een twijfelgeval is of die bierfiets uberhaupt mee mag doen moet je eerst zorgen dat je dat duidelijk hebt (en daarvoor moet jeg ewoon ff bellen met de organisatoren) voordat je andere dingen gaat regelen.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:09 schreef ETA het volgende:
sjezus, kan hun site nog onoverzichtelijker.... anyway, ik zie dat het niet verplicht is individueel 6x de beklimming te doen. Volgens mij kan je dus ook bij elke klim andere rijders omhoog sturen. Dat maakt het geheel wel iets eenvoudiger, je hebt dan wel 60 rijders nodig
ja duh, dat heb ik al meerdere malen gezegdquote:Op maandag 20 juni 2011 14:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omdat het een twijfelgeval is of die bierfiets uberhaupt mee mag doen moet je eerst zorgen dat je dat duidelijk hebt (en daarvoor moet jeg ewoon ff bellen met de organisatoren) voordat je andere dingen gaat regelen.
nu maar hopen dat SSB geen telefoonangst heeftquote:Op maandag 20 juni 2011 14:22 schreef ETA het volgende:
[..]
ja duh, dat heb ik al meerdere malen gezegd
haha nee SSB is zo charismatisch als wat.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nu maar hopen dat SSB geen telefoonangst heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 juni 2011 14:30 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
haha nee SSB is zo charismatisch als wat.Wat, ik was toen onder invloed van van allesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.normaal ben ik gewoon normaal en beschaafd
![]()
Gewoon een stuur zoals je op elke fiets hebt? Ik heb op dit moment geen zin om inventor op te starten op deze laptop. En jij gebruikt zo te zien met Solidworks.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:54 schreef ETA het volgende:
[..]
hoe bedoel je precies, maak eens een schetsje. Denk er wel om dat het geheel nog wel stabiel moet blijven. Je hebt aan beide kanten in totaal 10 fietsers die flink aan het geheel zitten te schudden.
Quote de op, werk hem bij zoals je wilt, pm naar mij toe en ik pas 'm wel even aan voor je.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik zou de ontwerpen van ETA graag in de OP willen gooien, maar kan deze niet meer bewerken
Is dit aan te passen door een modje?
arbowet verplicht pauze hoorquote:Op maandag 20 juni 2011 17:58 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik moest overwerken
Ik ben bang dat ik donderdagochtend pas kan bellen.
Hmm ik werk graag door zodat ik eerder naar huis kanquote:
ik gebruik ook inventorquote:Op maandag 20 juni 2011 17:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon een stuur zoals je op elke fiets hebt? Ik heb op dit moment geen zin om inventor op te starten op deze laptop. En jij gebruikt zo te zien met Solidworks.
Dat is waar. Je zou dit kunnen oplossen door 2 extra wielen toe te voegen die boven de weg hangen tijdens normaal gebruik maar op de weg komen als de fiets dreigt te kantelen. Daarintegen is het natuurlijk niet altijd vlak dus kan het ook zijn dat de stabilistatiewielen de grond raken in een haarspeldbocht.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:51 schreef ETA het volgende:
[..]
ik gebruik ook inventor![]()
Maar ik denk dat een stuur zoals op een fiets (of een trike) nogal wat problemen gaat opleveren. Vooral het hoge zwaartepunt baart dan zorgen. Ik vermoed dat iets als dit gaat gebeuren tijdens een haarspeldbocht in de afdaling:
Ok, dan hebben we een dwarsbalk nodig voor die stabilisatiewielen... die moet wel sterk genoeg zijn om het gewicht te dragen. Ook moet deze breed genoeg zijn, anders kantelt de fiets nog steeds... hmmm, als we nu gewicht proberen te besparen de stuurwiel weg te halen, en dan meteen de stabilisatiewielen bestuurbaar maken... wacht eens even, dan komen we weer uit bij een fiets op 4 wielenquote:Op maandag 20 juni 2011 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is waar. Je zou dit kunnen oplossen door 2 extra wielen toe te voegen die boven de weg hangen tijdens normaal gebruik maar op de weg komen als de fiets dreigt te kantelen. Daarintegen is het natuurlijk niet altijd vlak dus kan het ook zijn dat de stabilistatiewielen de grond raken in een haarspeldbocht.
Nu niet zo gaan doen he!quote:Op maandag 20 juni 2011 21:57 schreef ETA het volgende:
[..]
Ok, dan hebben we een dwarsbalk nodig voor die stabilisatiewielen... die moet wel sterk genoeg zijn om het gewicht te dragen. Ook moet deze breed genoeg zijn, anders kantelt de fiets nog steeds... hmmm, als we nu gewicht proberen te besparen de stuurwiel weg te halen, en dan meteen de stabilisatiewielen bestuurbaar maken... wacht eens even, dan komen we weer uit bij een fiets op 4 wielen
het is nog vroeg om serieuze discussie hierover te voerenquote:Op maandag 20 juni 2011 22:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nu niet zo gaan doen he!
Ik dacht Solidworks te herkennen aan de oriëntatieassen linksonderin. Ik heb 5 maanden met zowel SW als inventor gewerkt, nu met nog een ander programma. Dus niet alles is me even duidelijk meer
Oftewel laten we eerst eens alles regelen met de organisatie?quote:Op maandag 20 juni 2011 22:14 schreef ETA het volgende:
[..]
het is nog vroeg om serieuze discussie hierover te voeren
Kan. Maar dat is moeilijker en duurder. Daarnaast zal de winst die je haalt kwa gewicht nihil zijn tov de ontwikkel en fabricagemoeite en kosten.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:49 schreef -Datdus- het volgende:
Kun je geen gebogen frame maken?![]()
[/leek]
Ik denk dat die vrijwel dagelijks mailtjes like "hoi wij zijn 6 studenten en willen met een bierfiets een berg opfietsen, willen jullie ons sponsoren?"; ik denk dat je eerst goede plannen moet hebben en dan pas sponsoren moet zoeken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:21 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
We hebben ook van nog geen enkele sponsor reactie gehad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |