abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2011 @ 00:31:51 #61
104963 ETA
European Travel Author
pi_98396610
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:39 schreef Daaps het volgende:
Amaai, wat een plannen hier al..
Ff fietstechnisch.. :

- Afstand van het zadel naar trappers moeten echt verstelbaar zijn. Sommige mensen hebben namelijk een binnenbeenlengte van 93 cm, zoals ik, en anderen zitten rond de 70. Als deze afstand verre van optimaal is is het rendement ook veel lager.

de zitstang is een vierkante buis, dus een uitschuifbare systeem om zadelhoogte in te stellen is geen probleem.

quote:
- Je moet ook wel lekker op de fiets kunnen zitten: goeie positie! Anders heb je na een kwartier wringen zó'n last van je rug dat je niks meer kan.
Welke hoek/positie het meest ideale is, geen idee. Maar in dit ontwerp is het eenvoudig aan te passen. Net zoals de trapper lengte, ik heb nu 17cm genomen, weet niet of dat goed is. Maar ook dit is in principe geen probleem.

quote:
- De rolweerstand van de fiets.. eta, heb jij hier misschien verstand van? Ik weet alleen die van een racefiets... (De luchtweerstand is te verwaarlozen bergop en met de snelheid die we rijden) als ik die weet kan ik de data in de excelsheet invoeren.
Tja, je hebt toch serieuze banden nodig om dit gewicht te dragen en bochten door te komen. Daardoor heb je een groter raakoppervlak met de grond, hierdoor heb je meer weerstand. Hoeveel dit is, geen flauw idee.

quote:
- verschillende versnellingen zou ook fijn zijn.. op een klim als deze zijn er stijle en minder stijle stukken. Verder is een verandering in trapfrequentie ook fijn om de verzuring tegen te gaan. 4/5 versnellingen zou genoeg zijn... Ik zal de grootte van de tandwielen waar ik t liefst mee klim binnenkort eens opzoeken.
In principe ook geen probleem, denk ik. Je kan voor elke fietsplek gewoon een standaard ketting/tandwiel/versnellingen pakken. In principe gewoon exact hetzelfde als een normale racefiets, alleen drijf je geen achterwiel aan, maar de aandrijfas. Als dit je dit rechtstreeks uit een normale fiets gaat halen, kom je ook veel minder problemen tegen en het mechaniek is dan al goed uitgewerkt.

Als ik zo nadenk, je kan net zo goed een racefiets pakken, wat stukken afzagen en vastlassen op het frame. Helemaal makkelijk :P

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:42 schreef Philip10 het volgende:
Wordt sturen op deze manier niet heel zwaar? Een relatief zware fiets, die, zeker in de bochten, niet hard zal gaan, zal zwaar te besturen zijn. Bovendien lijkt het sturen op deze (uitwerking hierboven) manier ook niet echt praktisch.
praktisch is het inderdaad niet omdat je voluit moet fietsen en zijwaarts sturen. Zoals gezegd, het is niet mogelijk een stuurman te hebben die alleen stuurt en remt. Hij moet meefietsen. Als het echt nodig is, kan je mogelijk een 11e man voorop zetten die recht vooruit kijkt. Maar dan moet er wel wat meer gebeuren met het trapmechanisme.

Het systeem dat ik nu heb gebouwd is gebaseerd op een algemeen bekend stuurmechaniek. Hoe goed het in de praktijk werkt en welke problemen je zal tegenkomen, geen idee. Ik heb geen ervaring met stuurmechanieken.

Andere dingen die nog aangepakt moeten worden:
- Remmen. Schijfremmen op de voorwielen?
- Wielen. Heb hier geen verstand van. Autowielen lijken mij te zwaar, fietswielen te slap. Motor/brommer wielen?

.
.
Maar goed. Ik kan nu wel verder ontwikkelen en aanpassingen maken, maar het heeft op dit moment nog weinig zin. Dat het technisch mogelijk is om een 140kg wegende bierfiets te bouwen, geloof ik wel. Voordat ik veel meer extra tijd insteek om alle details uit te werken, moet er eerst toestemming komen om uberhaupt mee te doen. Dan moet nog het menselijk vermogen goed worden bepaald.

Volgende stap is het tot een compleet project te dopen, waar het technische aspect 1 van de vele onderdelen is. Er moeten dan mensen komen die een echte commitment maken aan het project, dus tijd en moeite erin gaan steken.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_98400610
Ik kreeg gisteren een tweet van de organistatie :)

AlpedhuZes twitterde op zondag 19-06-2011 om 16:51:27 @LarsDG88 neem even contact op met deelnemers at alpe-dhuzes.nl over jullie vraag ^kv reageer retweet
Ik zal zo zo direct een mailtje sturen :P
pi_98400699
WOUW ETA !
Serieus, WOUW :D _O_ !

Vind je het goed als ik in het e-mail naar de organisatie (bovenstaande tweet) reageer en jouw ontwerpen mee stuur :o ?
  maandag 20 juni 2011 @ 09:04:28 #64
345746 Daaps
To fathom hell or soar angelic
pi_98401501
Trouwens: om de draaicirkel te verkleinen kunnen we toch ook alle 4 de wielen laten bewegen? Dat de voor en achterwielen verbonden zijn..
Hmm.. dat levert misschien problemen op met de aandrijving....

En wat betreft die tandwielen & comfort.. daarvoor moeten we gewoon een fietwinkel hebben... Het liefst een die zich specialiseert in racefietsen want die 'beetje van alles' winkels zijn over het algemeen prut.
Zij hebben programmas om te berekenen hoever afstand van zadel naar trappers en zadel naar stuur moret zijn.
Misschien zijn ze ook wel berijd om te sponsoren... Zó'n winkel kan veel meer voor elkaar krijgen.
pi_98401583
Vinc, heb jij al reacties gehad op je mailtjes :o ?
pi_98402009
Hoe rem je eigenlijk met zo´n ding?
pi_98402087
quote:
99s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:34 schreef -Datdus- het volgende:
Hoe rem je eigenlijk met zo´n ding?
Ik heb werkelijkwaar gaan idee.
Ik denk geen achteruittraprem., dat werkt niet als je met meerdere mensen op 1 aandrijving zit.

Ik denk dat de stuurman een soort rem krijgt (trommelrem of zo ?)
  maandag 20 juni 2011 @ 10:03:59 #68
232730 Vincpod
Occasional Seafarer
pi_98402480
quote:
19s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:08 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Vinc, heb jij al reacties gehad op je mailtjes :o ?
nog niet als ik reactie heb meld ik het ofcourse gelijk
  maandag 20 juni 2011 @ 11:23:18 #69
104963 ETA
European Travel Author
pi_98404363
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:04 schreef Daaps het volgende:
Trouwens: om de draaicirkel te verkleinen kunnen we toch ook alle 4 de wielen laten bewegen? Dat de voor en achterwielen verbonden zijn..
Hmm.. dat levert misschien problemen op met de aandrijving....

En wat betreft die tandwielen & comfort.. daarvoor moeten we gewoon een fietwinkel hebben... Het liefst een die zich specialiseert in racefietsen want die 'beetje van alles' winkels zijn over het algemeen prut.
Zij hebben programmas om te berekenen hoever afstand van zadel naar trappers en zadel naar stuur moret zijn.
Misschien zijn ze ook wel berijd om te sponsoren... Zó'n winkel kan veel meer voor elkaar krijgen.
mocht de draaicirkel een probleem gaan worden, dan zijn er meerdere oplossingen denkbaar. Meesturende achterwielen is een van de oplossingen, maar technisch lastig. Het is eenvoudiger de stuuruitslag en de wielbasis aan te passen. Momenteel zijn de afmetingen niet veel anders dan een middenklasse auto, spoorbreedte 1,5m en wielbasis 3m.

nog een vraagje die in mij opkomt, zal een differentieel nodig zijn?

quote:
99s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:34 schreef -Datdus- het volgende:
Hoe rem je eigenlijk met zo´n ding?
het is in totaal toch 850kg aan massa dat je moet gaan afremmen. Dit moet nog onderzocht worden.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_98404586
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:23 schreef ETA het volgende:

[..]

mocht de draaicirkel een probleem gaan worden, dan zijn er meerdere oplossingen denkbaar. Meesturende achterwielen is een van de oplossingen, maar technisch lastig. Het is eenvoudiger de stuuruitslag en de wielbasis aan te passen. Momenteel zijn de afmetingen niet veel anders dan een middenklasse auto, spoorbreedte 1,5m en wielbasis 3m.

nog een vraagje die in mij opkomt, zal een differentieel nodig zijn?

[..]

het is in totaal toch 850kg aan massa dat je moet gaan afremmen. Dit moet nog onderzocht worden.
Lijkt me een goed plan. Je wilt niet met 120km/u van een klif af vliegen. :D
pi_98405181
Ik zou de ontwerpen van ETA graag in de OP willen gooien, maar kan deze niet meer bewerken :N
Is dit aan te passen door een modje :o ?
  maandag 20 juni 2011 @ 14:09:50 #72
104963 ETA
European Travel Author
pi_98410378
sjezus, kan hun site nog onoverzichtelijker.... anyway, ik zie dat het niet verplicht is individueel 6x de beklimming te doen. Volgens mij kan je dus ook bij elke klim andere rijders omhoog sturen. Dat maakt het geheel wel iets eenvoudiger, je hebt dan wel 60 rijders nodig :P
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 20 juni 2011 @ 14:15:56 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98410664
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:09 schreef ETA het volgende:
sjezus, kan hun site nog onoverzichtelijker.... anyway, ik zie dat het niet verplicht is individueel 6x de beklimming te doen. Volgens mij kan je dus ook bij elke klim andere rijders omhoog sturen. Dat maakt het geheel wel iets eenvoudiger, je hebt dan wel 60 rijders nodig :P
omdat het een twijfelgeval is of die bierfiets uberhaupt mee mag doen moet je eerst zorgen dat je dat duidelijk hebt (en daarvoor moet jeg ewoon ff bellen met de organisatoren) voordat je andere dingen gaat regelen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 20 juni 2011 @ 14:22:36 #74
104963 ETA
European Travel Author
pi_98410962
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

omdat het een twijfelgeval is of die bierfiets uberhaupt mee mag doen moet je eerst zorgen dat je dat duidelijk hebt (en daarvoor moet jeg ewoon ff bellen met de organisatoren) voordat je andere dingen gaat regelen.
ja duh, dat heb ik al meerdere malen gezegd ;)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 20 juni 2011 @ 14:24:46 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98411088
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:22 schreef ETA het volgende:

[..]

ja duh, dat heb ik al meerdere malen gezegd ;)
nu maar hopen dat SSB geen telefoonangst heeft :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98411382
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nu maar hopen dat SSB geen telefoonangst heeft :)
haha nee SSB is zo charismatisch als wat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98412273
quote:
99s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:30 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

haha nee SSB is zo charismatisch als wat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat, ik was toen onder invloed van van alles :P normaal ben ik gewoon normaal en beschaafd :')
pi_98412297
Heeft iemand trouwens een telefoonnummer van de organisatie :o ?
Mail hebben ze nog steeds niet op gereageerd namelijk :N
pi_98413342
Stichting Alpe d'HuZes

Diefdijk 12
4121KN Everdingen
Tel. 0345530145
pi_98416274
Bazen idee! :7
Hier schreef U.N.K.L.E. op zondag 17 juli 2011 21:11:54
Mensen die Internet-Held niet waarderen :')
pi_98420546
Even proberen te bellen :)
pi_98420643
quote:
19s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:46 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Even proberen te bellen :)
Ze nemen niet op :N
pi_98420663
quote:
19s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:48 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ze nemen niet op :N
Maandag om kwart voor 6 duh.
  maandag 20 juni 2011 @ 17:52:53 #84
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98420878
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:54 schreef ETA het volgende:

[..]

hoe bedoel je precies, maak eens een schetsje. Denk er wel om dat het geheel nog wel stabiel moet blijven. Je hebt aan beide kanten in totaal 10 fietsers die flink aan het geheel zitten te schudden.
Gewoon een stuur zoals je op elke fiets hebt? Ik heb op dit moment geen zin om inventor op te starten op deze laptop. En jij gebruikt zo te zien met Solidworks.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 20 juni 2011 @ 17:54:03 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98420930
quote:
19s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik zou de ontwerpen van ETA graag in de OP willen gooien, maar kan deze niet meer bewerken :N
Is dit aan te passen door een modje :o ?
Quote de op, werk hem bij zoals je wilt, pm naar mij toe en ik pas 'm wel even aan voor je.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_98421152
quote:
99s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:48 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Maandag om kwart voor 6 duh.
Ik moest overwerken :N
Ik ben bang dat ik donderdagochtend pas kan bellen.
  maandag 20 juni 2011 @ 17:59:39 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98421205
quote:
19s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:58 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ik moest overwerken :N
Ik ben bang dat ik donderdagochtend pas kan bellen.
arbowet verplicht pauze hoor ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98421400
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

arbowet verplicht pauze hoor ;)
Hmm ik werk graag door zodat ik eerder naar huis kan :P
Maar zoiets bespreek ik liever thuis dan op mijn werk, anders gaan al die mongolen weer vragen wat ik aan het organiseren ben etc :N

Donderdagochtend werk ik thuis :)
pi_98421439
Plaats ook degene die boel organiseert in OP. en wie zijn SSB assistenten.
anders gaan iedereen van alles mailen en uitvoeren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 20 juni 2011 @ 19:51:02 #90
104963 ETA
European Travel Author
pi_98426903
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gewoon een stuur zoals je op elke fiets hebt? Ik heb op dit moment geen zin om inventor op te starten op deze laptop. En jij gebruikt zo te zien met Solidworks.
ik gebruik ook inventor :)

Maar ik denk dat een stuur zoals op een fiets (of een trike) nogal wat problemen gaat opleveren. Vooral het hoge zwaartepunt baart dan zorgen. Ik vermoed dat iets als dit gaat gebeuren tijdens een haarspeldbocht in de afdaling:
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')