Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hmm... OP kan wel een opfrisbeurt gebruiken zo te zien.quote:Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur
Ben wel voor een Op verfrissing. was Mr. J hier niet btw meebezig (zo ergens bij reeks 96)quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:42 schreef 16meter het volgende:
[..]
Hmm... OP kan wel een opfrisbeurt gebruiken zo te zien.
Rustig tempo.. minimaal een half uur? Niet met gewichten slepen?
Ik zelf gebruik http://www.iherb.com/Now-(...)250-Tablets/484?at=0quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:54 schreef Demon_Hunter het volgende:
Vandaag trouwens best bazig getraind ik ga echt lekker qua progressie, binnenkort maar weer aan de creatine, nog tips voor een bepaald merk ?
Je ontbijt overslaan is nooit een goed idee, zelfs als je niet naar de sportschool gaat.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:20 schreef Vjenne12345 het volgende:
Is het slecht om je ontbijt over te slaan? Als je bijvoorbeeld tot 12 uur in je nest ligt en daarna pas je eerste eten opeet?
1 á 2 keer maakt nie uit. Als hij er maar geen gewoonte van maakt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:21 schreef seto het volgende:
[..]
Je ontbijt overslaan is nooit een goed idee, zelfs als je niet naar de sportschool gaat.
Nee man, als je totale kcal inname die dag maar (ongeveer) gelijk blijft. Dus vreet wat meer als eerste maaltijd op zo'n dag.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:20 schreef Vjenne12345 het volgende:
Is het slecht om je ontbijt over te slaan? Als je bijvoorbeeld tot 12 uur in je nest ligt en daarna pas je eerste eten opeet?
Dan sla je het ontbijt toch niet over? Je eet het alleen wat later. In het weekend eet ik precies hetzelfde als doordeweeks, alleen de tijden schuiven wat op.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:20 schreef Vjenne12345 het volgende:
Nja, je neemt je ontbijt later. Maar iemand vertelde mij dat het ook slechter is voor je spijsvertering enz als je laat je ontbijt neemt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:29 schreef bascross het volgende:
[..]
Dan sla je het ontbijt toch niet over? Je eet het alleen wat later. In het weekend eet ik precies hetzelfde als doordeweeks, alleen de tijden schuiven wat op.
Misschien een idee om er voor beginners een link in te zetten naar stronglifts of starting strength, hoeven we dat ook niet elke keer weer te herhalen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:42 schreef 16meter het volgende:
[..]
Hmm... OP kan wel een opfrisbeurt gebruiken zo te zien.
Rustig tempo.. minimaal een half uur? Niet met gewichten slepen?
Post je borst schema eens pleasequote:Op woensdag 15 juni 2011 20:00 schreef Agentperry het volgende:
Dadelijk nog ff borst trainen. Benieuwd hoe het zal gaan aangezien mijn kater pas net voorbij is.
Weet niet wat beter is, maar resultaten bij mij:quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:15 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Post je borst schema eens pleasevolgens mij is mijne echt niet goed..
Kabels cross over 4x8
Dumbell press 4x8
Fly`s 4x8
Benchpress 4x8
Ik heb het gevoel dat het beter kan, iemand nog tips ?
aan 4/5 chest moet je genoeg hebben, anders verhoog j van 4x8 naar 4x10/12.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:15 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Kabels cross over 4x8
Dumbell press 4x8
Fly`s 4x8
Benchpress 4x8
Ik vreet de hele dag door zodat mijn lichaam altijd bouwstoffen heeft.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:29 schreef 16meter het volgende:
[..]
Nee man, als je totale kcal inname die dag maar (ongeveer) gelijk blijft. Dus vreet wat meer als eerste maaltijd op zo'n dag.
Uitslapen is gezond en goed voor je groei. Denk dat er hier niemand is die z'n wekker zet om te gaan eten op een zaterdag of zondag.Mr. J?
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Bodybuildingquote:Op woensdag 15 juni 2011 17:59 schreef seto het volgende:
Ik heb de OP eigenlijk niet eens gelezen toen ik hier begon met postenMaar ik had van tevoren al veel onderzoek gedaan. Opfrisbeurt klinkt inderdaad wel goed.
biceps is saaai. zo mooi vind ik dat ook niet. borst en schouders hebben de meeste aesthetics bij mij.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:45 schreef Weissman het volgende:
Ben ik de enige hier die nooit zijn biceps traint
Zo herkenbaar vandaag ook!quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:45 schreef Halcon het volgende:
Gisteren een leuk programma, maar een irritante dag in de gym. Veel gasten met vuilniszakkenjasjes.Kortom: alle nuttige apparaten en dumbbels waren constant bezet door gasten die dan met z'n vieren aan zo'n halter hangen en alle oefeningen compleet verkeerd uitvoeren. De vorm interesseert ze niets, als er maar zoveel mogelijk kilogrammen de lucht in gaan, al moeten ze met z'n vieren aan die halter trekken. Supersets krijg je nauwelijks voor elkaar, omdat er van alles slechts één dumbbell ligt en alleen van de hele lichte of hele zware dumbbells een paartje ligt.
Vandaag de kuiten en de buikspieren gedaan. Daar ben ik niet zo'n fan van, maar het hoort erbij. Dat zijn dan weer de dagen dat het rustig is in de gym en alle dingen die je op andere dagen nodig hebt, wel constant beschikbaar zijn.
Standing Dumbbell Straight Arm is ook altijd goed voor gasten die dat compleet uitvoeren. Dan zie je 'n vrij gespierde gast de oefening correct uitvoeren met 12 kg, staat er zo'n prutser naast hem een mislukte limbodans uit te voeren met 14 of 16 kg en dan stiekem steeds opzij kijken naar die gespierde gast met een blik van 'slapjanus'.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:48 schreef Chuck_Norris het volgende:
vandaag ook zo'n boy die met 8kg met dumbell press ipv de handen horizontaal te houden, ze verticaal houdt. wat de blutt
Ik erger me er steeds meer aan. Ik werk 5 dagen per week en ben dus aangewezen op na werktijd. Fatsoenlijk programma uitvoeren is dan soms nauwelijks mogelijk.quote:
Zeer herkenbaarquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:52 schreef CantFazeMe het volgende:
Of van die gasten die twee minuten op de loopband stoer gaan rennen en vervolgens bekaf zijn daarna gelijk aan de zware gewichten gaan hangen_!
Gelijk hoeken die gast.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:58 schreef ukga het volgende:
Shit man, net me enkel verzwikt toen ik struikelde over zo een summerboy
20 kg dumbell op ze neus laten vallen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:58 schreef ukga het volgende:
Shit man, net me enkel verzwikt toen ik struikelde over zo een summerboy
Erger is als ze dumbbell tijdens de press draaien, alsof dat nut heeft, behalve je polsen verneuken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:48 schreef Chuck_Norris het volgende:
vandaag ook zo'n boy die met 8kg met dumbell press ipv de handen horizontaal te houden, ze verticaal houdt. wat de blutt
Dat zie je serieuze gasten niet of nauwelijks doen, prutsers doen het wel veel. Dat zegt vaak al genoeg.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:11 schreef 16meter het volgende:
[..]
Erger is als ze dumbbell tijdens de press draaien, alsof dat nut heeft, behalve je polsen verneuken.
Ik snap je tweede workout echt niet. Doe gewoon 2 fatsoenlijke fullbody dagen met squat, deadlift, mp, bp en wat isolatieoefeningen. Voor de rest cardioen, HIIT!quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:14 schreef 67Impala het volgende:
Even stukje inleiding e.d.
Ik train inmiddels al een aantal jaar.. waarvan 1.5 serieus. Die ander half jaar hebben vooral in het teken van massa gestaan omdat ik nogal een ronde endo was. Nu is het naar mijn zin al aardig gevormd met als gevolg dat ik meer spier wil zienIk krijg altijd wel opmerkingen / complimentjes van dat ik breed ben maar ik zie te weinig naar mijn zin. Zodoende ben ik deze week begonnen met mijn voeding en een nieuw schema om wat droger te worden.
Dit zijn op het moment mijn 1e twee dagen van het schema en ik ben gewoon benieuwd wat jullie vinden. Ik laat mijn schema's altijd maken door een vaste fitness instructeur. Omdat hier in vorige delen instructeurs nogal gebasht werden wil ik even benadrukken dat hij al zo'n 30 jaar traint en aardig wat kennis heeft.
Mijn huidige stats: 1.73 hoog en 90kg zwaar. BF % weet ik nog niet ga ik morgen meten![]()
Dagje 1:
leg press 20x 100 kg
bench press 20 x 25 kg
Lat pull down 20 x 30 kg
Side raises 20 x 4.5 kg (Jawel)
Barbell Curl 20 x 7.5 kg ( stang is 8kg dacht ik)
Dippen 20x 50 kg
Let wel bovenstaande is een setje zonder rust achter elkaar door. na deze oefeningen volgt 2 minuutjes rust en gaan we opnieuw. Dit setje wordt 4x herhaald. Dat is tevens dag 1. Ik ga deze dag meestal smiddags doen, omdat het dan rustiger is en ik alle apparaten tot mijn beschikking heb.
Dagje 2:
20 herhalingen, gewicht boven hoofd tillen* 1 set
zoveel mogelijk herhalingen met 18.5 KG. ik meen bent over rows maar los en met dumbells 3x sets *
30 herhalingen 18.5 KG dumbell press 1 set
15 herhalingen 30 KG Reverse barbell curl 2 sets
Hangen aan optrek stang en been voor been omhoog duwen voor mijn schuine buikspieren. 2x 10 herhalingen
Voor de oefeningen met een * weet ik even niet de exacte benaming en ik kon hem ook even niet zo snel vinden![]()
Afijn wat vinden jullie van deze 1e twee dagen
Dat heb ik nog nooit iemand zien doen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:11 schreef 16meter het volgende:
[..]
Erger is als ze dumbbell tijdens de press draaien, alsof dat nut heeft, behalve je polsen verneuken.
Doet me denken aan dat plaatje van een gast die dumbbell press doet tijdens leg press.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:20 schreef 16meter het volgende:
Als je presses met fly's combineert ben je sneller klaar met je workout jwtzz
Of mensen die hun rug en buik meepakken tijdens bicep curlquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:23 schreef seto het volgende:
Doet me denken aan dat plaatje van een gast die dumbbell press doet tijdens leg press.
Dat is wel een koning dan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:23 schreef seto het volgende:
[..]
Doet me denken aan dat plaatje van een gast die dumbbell press doet tijdens leg press.
Ik ben nog niet zo ver dat ik volledig zelfstandig schema's in elkaar kan flanzen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:25 schreef DurumDoner het volgende:
Niemand wat aan te merken op het schema wat ik net postte?
Heb het zelf ook niet verzonnen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben nog niet zo ver dat ik volledig zelfstandig schema's in elkaar kan flanzen.
Zeker netjes man.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:28 schreef 16meter het volgende:
Heb vanmiddag een squat filmpje laten maken in de gym. Wat vinden jullie van mijn form?
Mooie gym ook.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:28 schreef 16meter het volgende:
Heb vanmiddag een squat filmpje laten maken in de gym. Wat vinden jullie van mijn form?
Ah idd vergeten... 1 opwarmset, en dan 3 sets als; 12reps, 10reps, 8reps met opbouwend gewicht.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoeveels reps en zo ? Dan kan ik het wat vergelijken met wat ik doe...
Je trekt er wel gekke bekken bij.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:28 schreef 16meter het volgende:
Zeer goeie uitvoering misschien je handen iets verder uit elkaar houden. Tevens vind ik je een knappe jongen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:28 schreef 16meter het volgende:
Haha weet ook niet hoe ik hem anders uit kan leggen..quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:14 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik snap je tweede workout echt niet. Doe gewoon 2 fatsoenlijke fullbody dagen met squat, deadlift, mp, bp en wat isolatieoefeningen. Voor de rest cardioen, HIIT!
En je eerste workout wil je van je krachttraining tevens een cardiotraining maken ofzo?
Ik zag zoiets eens bij Men's Health Spartacus Workout.
omg, dit is nog erger dan die diesel weasel filmpjesquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:31 schreef DurumDoner het volgende:
Filmpje van wederom een PR. Wat vinden jullie van mijn houding?
Ik denk dat hij 'm beter iets zwaarder kan pakken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:31 schreef DurumDoner het volgende:
Hernia 4 sure.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:31 schreef DurumDoner het volgende:
De tering he!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:31 schreef DurumDoner het volgende:
Mjah, als iemand gewoon serieus bezig is en toevallig even één dingetje niet goed doet, dan geven de meesten wel advies. Ik ook.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:53 schreef seto het volgende:
Zag laatst nog zo'n gast zijn rug helemaal naar achter trekken bij deadlifts, ik twijfelde alleen om hem advies te geven want train zelf ook nog niet zo lang
Zo'n grote gast gaf me laatst wel advies dat ik mijn rug krom maakte bij het neerzetten van deadlifts (hoewel ik hem liever neer wil gooien), stelde ik wel op prijs.
Ziet er strak uitquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:52 schreef DurumDoner het volgende:
Boys, ben van plan met ingang van volgende week het volgende full body schema te volgen. Sinds ik full body train heb ik er echt weer plezier in. Alleen is het zoeken naar een schema wat bij mij past. Schema's als Rippetoe waar je 3 oefeningen doet vind ik te weinig. Zodoende op een fitnessforum deze voorgesteld gekregen. Maar wat extra feedback vanuit andere fora kan natuurlijk geen kwaad. Het volgende;
DAG 1
squat
benchpress
deadlift
dumbell Shoulder press
chinnen of lat pulley
dippen
DAG 2
FrontSquat
bent-over-rows
incline benchpress
dumbell rows
side lateral raises
barbell ezbar curls
DAG 3
legg press
deadlift
dumbell flyes
military press
shrugs
calf raises
Any comments?
Meer zakken dude!!! , voor de rest, form ziet er goed uit, het was makkelijker geweest om advies te geven als ik je tenen ook erbij kon zien, zo zie ik niet of je met je knieeen nou over je tenen gaat of niet.:)quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:28 schreef 16meter het volgende:
holy shit!!!!quote:
Ja ik snap ook niet dat je zelf niet door hebt dat je oefening erquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:11 schreef Weissman het volgende:
Wat ik me bij zulke gasten altijd afvraag is:
WTF gaat er in je hoofd om ? In wat voor denkbeeldige wereld leef je ?
Ja waarom niet 2 keer mijn eigen lichaamsgewicht er bij doen ? RROAAARRquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:13 schreef seto het volgende:
Waarschijnlijk iets van
"Fuck met deze lage gewichten en mijn niet veranderde voedingsschema gaan de gains veel te langzaam, laat ik er eens 80kg bij doen."
Ik lees van jou ook alleen maar dat je katers hebtquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:00 schreef Agentperry het volgende:
Dadelijk nog ff borst trainen. Benieuwd hoe het zal gaan aangezien mijn kater pas net voorbij is.
Get Diesel Nos Ether. Blijf er aardig droog door, en toch 3 kg in 2 weken. smaak is niet je van het, maar prima te nassen in een paar slokken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:54 schreef Demon_Hunter het volgende:
Vandaag trouwens best bazig getraind ik ga echt lekker qua progressie, binnenkort maar weer aan de creatine, nog tips voor een bepaald merk ?
Levensgevaarlijk sommigen.quote:
2:36 omg wat een houding....quote:
ook veel verkeerde grip.... duimquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:26 schreef Halcon het volgende:
Zo leren ze het wel af. Sowieso gasten die X-kg amper kunnen heffen en dan denken dat ze er nog 40 kg op moeten ketsen.
Waarom ook een duimloze greep?quote:
ja precies... je hebt mensen die de duim aan dezelfde kant houden als de andere vingers.quote:
Zou het in ieder geval nooit proberen zonder goede spotter, tenzij ik pro was zoals Arnie.quote:using it places the bar directly over the forearm which provides better leverage. a lot of the time when people wrap their thumbs around the bar, the bar then slides back towards the nuckles. when this happens the weight is no longer over the forearms, it's behind them. needless to say, that's not a very efficient way to press.
wat steel je mijn linksquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:40 schreef Weissman het volgende:
Volgens mij is ie wel eens eerder langs gekomen maar ter inspiratie:
Of moet dit nu in het fitness topic ?
Die gast heeft ook gewoon een top conditie, respect.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:50 schreef kidkash19 het volgende:
Mensen die over vorm zeuren moeten eens naar die Brock Lesnar video kijken
Hm die oefening doe ik wel 1x per week. Maar vind het wel een rot-oefening. Maar hij is dus ook af te raden? Welke oefeningen voor je schouders zijn dan wel goed?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:17 schreef 16meter het volgende:
Nog zo'n fantastische oefening:
http://www.exrx.net/Weigh(...)r/DBArnoldPress.html
Arnold deed 'm, dus het moet wel goed zijn, toch? Niet als je schouders je lief zijn,
Maat van me doet het ook altijd zo benchen, duimloos.. ik vind het maar niks. Ook 80/100 kilo, als dat fout gaat heb je echt een probleem.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:41 schreef Tinos85 het volgende:
Ja als het misgaat dan gaat het met wat zwaardere gewichten ook goed mis.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:40 schreef Weissman het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hangsnatch. Niet echt perfect uitgevoerd, maar is ook vrij lastig.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:41 schreef Halcon het volgende:
http://www.gymidiots.com/video/nice-try-gym-idiot/
incline db press 3*8quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:15 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Kabels cross over 4x8
Dumbell press 4x8
Fly`s 4x8
Benchpress 4x8
ja ik zuip echt bizar vaak de laatste tijd.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik lees van jou ook alleen maar dat je katers hebt![]()
lolquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:20 schreef 16meter het volgende:
Als je presses met fly's combineert ben je sneller klaar met je workout jwtzz
Looks good.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:28 schreef 16meter het volgende:
Ik ook hier alvast een stukje wat je er zo in kan zetten:quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:45 schreef ukga het volgende:
[..]
Ben wel voor een Op verfrissing. was Mr. J hier niet btw meebezig (zo ergens bij reeks 96)
Deze gast dan. Joh even tellen, 1, 2, 3, 4quote:
Nice cardio oefening op 3:34. Kotsen gegarandeerd!quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:40 schreef Weissman het volgende:
asperientjes zijn je beste vriend!quote:Op donderdag 16 juni 2011 07:09 schreef CantFazeMe het volgende:
Verdomme sinds vorige vrijdag een zeurende rug man ook tijdens slapen. Iets hevig verrekt bij deadliften denk ik aangezien ik mijn rug niet recht hield bij het zakken van de stang. Gewoon iets overbelast.
Echt zeurende rug pijn waar je gek van wordt. Gisteren zo min mogelijk rug gedaan.
Ik heb ook puffy nipples maar om dat nou direct gyno te noemen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:49 schreef Panzermaus het volgende:
Een heleboel van mijn favo shirts en truien kan ik niet meer goed dragen, ze zitten sowieso al strakker (+ jurk effect) maar dan ook nog die fucking gyno.![]()
Godver ik wil dat ik dat al op jongere leeftijd gehad had, niet nu.
Er zit ook een knijpbare harde lump onder (schijfachtig, groeischijven ofzo). Ben net 19 en baardgroei kicks in, mijn hele hormoonbalans is van slag. Laatbloeier eh.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:09 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik heb ook puffy nipples maar om dat nou direct gyno te noemen?
Op een ecto met laag bf% zeker. Het is ook geen vet, het is echt die 'klomp' weefsel eronder die die heuvelvorming maakt.quote:
Even naar de doc en je bloedwaardes laten checken?quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Er zit ook een knijpbare harde lump onder (schijfachtig, groeischijven ofzo). Ben net 19 en baardgroei kicks in, mijn hele hormoonbalans is van slag. Laatbloeier eh.
's morgens is het het ergste, heb in alle haast mijn grijze trui gepakt en mehh.
[ afbeelding ]
Alleen overhemden en vesten zijn veilig.En op die foto valt het nog mee, in de spiegel/3D is het erger.
Is het zo erg?quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:56 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Even naar de doc en je bloedwaardes laten checken?
Anders snel zelf maar actie ondernemen om oestrogeen etc te blocken. Straks blijft het en moet je onder het mes.
stoerquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:00 schreef Agentperry het volgende:
Hoezo niet. http://www.exrx.net/Weigh(...)edMilitaryPress.htmlquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:25 schreef seto het volgende:
Seated military press bestaat niet.
Die van mij zijn deadlift en bench press.
Ben een laatbloeier, krijg nu pas baardgroei enzo, ik neem aan dat het erbij hoort. Ik schat het op zo'n 3 centimeter op het breedste gedeelte btw, het is hard weefsel en 's avonds valt het mee.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:14 schreef Diabox het volgende:
Zoals ik het zie op die foto is het vrij erg. En het trekt vaak weg na je puberteit ja, maar je bent al 19 en het is gewoon vrij fors zo te zien. Hoe groot schat je die schijf in diameter?
Nah, dat lijkt me sterk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:14 schreef seto het volgende:
Je bent 19, denk dat je al een beetje uit de puberteit bent gegroeid.
Hoe bedoel je met niets nemen? Trainen? Ik gebruik aspiranten als het echt moet...quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:11 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
asperientjes zijn je beste vriend!
Kans bestaat dat als je niets neemt je weer rare houdingen gaat aannemen en andere zaken gaat verdraaien/belasten. Don't go nuts, maar 1 a 2 per dag oid voor enkele dagen op rij. Verder misschien handig om ff zwembad op te zoeken oid. Warmte + strekken tijdens 't zwemmen = kudo's!
Ben ik ook benieuwd naar; heb er ook last van.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:31 schreef Diabox het volgende:
Even mee langs de huisarts dan.
Heb eigenlijk geen idee of artsen uberhaupt iets voorschrijven, of dat ze alleen doorverwijzing kunnen geven voor chirurgie..?
Ik vind het meevallen? Waar heb je last van dan?quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:28 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ben een laatbloeier, krijg nu pas baardgroei enzo, ik neem aan dat het erbij hoort. Ik schat het op zo'n 3 centimeter op het breedste gedeelte btw, het is hard weefsel en 's avonds valt het mee.
[..]
Nah, dat lijkt me sterk.
Anyway ik ga maar wel even langs de huisarts, altijd beter. Het is in ieder geval hinderlijk, en mijn bro gaf whey al de schuld.'ja die anabolen van je'.
Laat het wel weten.
Benchpress en Incline dumbell pressquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:23 schreef Chuck_Norris het volgende:
Wat zijn jullie favoriete oefeningen? Mijne cable crossover en seated military press
geen asperientjes oid.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:37 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hoe bedoel je met niets nemen? Trainen? Ik gebruik aspiranten als het echt moet...
Rot manquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Er zit ook een knijpbare harde lump onder (schijfachtig, groeischijven ofzo). Ben net 19 en baardgroei kicks in, mijn hele hormoonbalans is van slag. Laatbloeier eh.
's morgens is het het ergste, heb in alle haast mijn grijze trui gepakt en mehh.
[ afbeelding ]
Alleen overhemden en vesten zijn veilig.En op die foto valt het nog mee, in de spiegel/3D is het erger.
Of melk? Dat zuip je nogal veel toch?quote:
power clean en pushpress omdat hier nog enige explosiviteit bij komt kijken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:23 schreef Chuck_Norris het volgende:
Wat zijn jullie favoriete oefeningen? Mijne cable crossover en seated military press
Als je explosief wilt trainen of dat interessant vind moet je eens 'Training for warriors' downloaden van Martin Rooney hij traint veel prof MMA en BJJ atleten maar ook NFLquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:09 schreef Agentperry het volgende:
[..]
power clean en pushpress omdat hier nog enige explosiviteit bij komt kijken.
Zou je er niet te druk om maken komt veel vaker voor dan de meesten denken en ook op jouw leeftijd kan het nog wel relatief regelmatig gezien worden. Veder heb je geen last van misselijkheid, botpijn of duizeligheid?quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:28 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ben een laatbloeier, krijg nu pas baardgroei enzo, ik neem aan dat het erbij hoort. Ik schat het op zo'n 3 centimeter op het breedste gedeelte btw, het is hard weefsel en 's avonds valt het mee.
[..]
Nah, dat lijkt me sterk.
Anyway ik ga maar wel even langs de huisarts, altijd beter. Het is in ieder geval hinderlijk, en mijn bro gaf whey al de schuld.'ja die anabolen van je'.
Laat het wel weten.
ik hou van de combinatie, zware gewichten tillen en dan ook wat oefeningen voor de explosiviteit. maar mijn doelen zijn toch puur esthetisch van aard. doe er op het moment toch geen sport naast, hoewel ik eraan zit te denken om volgend jaar te beginnen met kickboxen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:12 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Als je explosief wilt trainen of dat interessant vind moet je eens 'Training for warriors' downloaden van Martin Rooney hij traint veel prof MMA en BJJ atleten maar ook NFL
maakt niet uit wanneer maar met alleen een bak kwark redt je het niet, je moet zorgen dat je de hele dag door eiwitten eet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:40 schreef Rettilpsemit het volgende:
Even een snelle vraag.
Ik ben sinds 1,5 jaar hard aan het sporten. In eerste instantie was dit om flink wat gewicht (vet) kwijt te raken. Inmiddels ben ik z'n 40 kilo aan vet kwijt en zit ik op mijn ideaal gewicht (qua BMI).
Ondanks dat ik dat doel bereikt heb wil ik wel blijven sporten, maar nu dus niet zo zeer om vet kwijt te raken maar om mijn conditie op pijl te houden en wat spiermassa te winnen.
Nou heb ik verschillende keren gehoord dat het slim is om meer eiwitten te gaan eten. Dit zou onder andere kunnen door dagelijks een bak kwark weg te werken. In tegenstelling tot vele andere vindt ik kwark prima te eten, dus dit wil ik dan ook gaan doen. Maar het komt mij het beste uit om dit op de middag te doen rond een uur of 13:00. Ik sport dagelijks rond 19:00. Maakt het tijdstip veel uit?
Ik hoor soms dat het beter is na het sporten, maar van andere hoor ik dan weer dat het niet veel uitmaakt aangezien het toch langzame eiwitten zijn.
Ligt eraan wat voor cardio je gaat doen? Hardlopen lijkt me uit den boze, maar een flinke zwemtraining kan uiteraard geen kwaad.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:29 schreef das_phantom het volgende:
Is t verstandig om de dag na een legday 45 mins cardio te doen of kan ik beter een dag rust nemen?
Dat doe ik ook sowieso wel. Wil dit alleen gebruiken als extra aanvulling. En dit is dan wel de grootste hoeveelheid in één keer die ik op een dag binnen krijg. Daarom dacht ik misschien dat het slim is om dit op een bepaald tijdstip te eten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:45 schreef Agentperry het volgende:
[..]
maakt niet uit wanneer maar met alleen een bak kwark redt je het niet, je moet zorgen dat je de hele dag door eiwitten eet.
Crosstrainer lage -medium intensiteit, als ik zo rondlees kan dat juist zelfs bevorderlijk zijn voor herstel.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:50 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor cardio je gaat doen? Hardlopen lijkt me uit den boze, maar een flinke zwemtraining kan uiteraard geen kwaad.
Ja, alcohol blokkeert de testosteronproductie (en dat zal niet het enige slechte effect zijn).quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:31 schreef boskameel het volgende:
is alcohol nou echt zo slecht? als je voeding goed is en je jezelf 2x per week naar de tering zuipt?
Alcohol droogt uit, sloopt je hersencellen, schopt je metabolisme in de war enz. enz. Het is troep.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:04 schreef gamezz het volgende:
[..]
Ja, alcohol blokkeert de testosteronproductie (en dat zal niet het enige slechte effect zijn).
Ik doe een half uurtje lichte crosstraining na benen. Nog even die glutes een beetje aan het werk zetten, maar veel meer dan dat kan ik ook niet meer na een sessie met squats, lunges en leg pressesquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:29 schreef das_phantom het volgende:
Is t verstandig om de dag na een legday 45 mins cardio te doen of kan ik beter een dag rust nemen?
Ik eet geen soja.quote:
Dat moet de huisarts dan maar uitwijzen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:02 schreef gamezz het volgende:
[..]
Of melk? Dat zuip je nogal veel toch?
Wellicht werken die hormonen bij sommigen sterker dan bij anderen.
Nee, daar geen last van. En antidepressiva slik ik niet. Nog niet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:19 schreef Seam het volgende:
[..]
Zou je er niet te druk om maken komt veel vaker voor dan de meesten denken en ook op jouw leeftijd kan het nog wel relatief regelmatig gezien worden. Veder heb je geen last van misselijkheid, botpijn of duizeligheid?
En je slikt waarschijnlijk toch geen antidepressiva he
Wat heeft soja intelorantie daar nu weer mee te maken? Ik dacht dat de oestrogene werking van soja nog helemaal niet aangetoond was?quote:
Soja intolerantie heeft er inderdaad niks mee te maken. Wat er wel mee heeft te maken is dat er een fyto oestrogeen in soja zit (genisteine), welke ook een affiniteit heeft voor de ER (i.t.t. oestradiol wel een hogere affiniteit voor de ERb dan de ERa, klierweefsel = ERa, dus gyno ligt totaal niet in het verwachtingspatroon, al helemaal niet omdat het ook een lage affiniteit heeft, en in kleine hoeveelheden voorkomt).quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:00 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wat heeft soja intelorantie daar nu weer mee te maken? Ik dacht dat de oestrogene werking van soja nog helemaal niet aangetoond was?
quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:10 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ik heb net een sample NoxiPro geprobeerd. De tering wat een energie krijg je daarvan. Net een zware training achter de rug (pakte zwaarder als normaal) en wil nu nog steeds trainen eigenlijk. lololol
Dat zeg ik toch ook. No lie.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:28 schreef CantFazeMe het volgende:
Lijkt net of je nu ook teveel energie over hebt.
Zalm, makreel, haring, witvis.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:55 schreef Seam het volgende:
Wat zijn behalve tonijn nog andere goede vissoorten met veel eiwitten?
Geen idee, maar goed lijkt het me ook niet. Op maandag ben ik altijd veel minder sterk dan normaalquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:31 schreef boskameel het volgende:
is alcohol nou echt zo slecht? als je voeding goed is en je jezelf 2x per week naar de tering zuipt?
Triceps pushdown. Daar krijg ik zo'n goeie pump vanquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:23 schreef Chuck_Norris het volgende:
Zwaardvis is ook een goeie. Gruwelijk lekker (stevige structuur a-la tonijn), maar vanwege het kwikniveau (zit wat hoger in de voedselketen) niet te vaak eten.quote:
Ik krijg tonijn na een slechte ervaring echt niet meer binnen. Dus eet meestal makreel (goedkoop).quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:24 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zwaardvis is ook een goeie. Gruwelijk lekker (stevige structuur a-la tonijn), maar vanwege het kwikniveau (zit wat hoger in de voedselketen) niet te vaak eten.
Ja ik vind tonijn ook niet het meest lekkere hapje vandaar mijn vraagquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:25 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik krijg tonijn na een slechte ervaring echt niet meer binnen. Dus eet meestal makreel (goedkoop).
quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:25 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik krijg tonijn na een slechte ervaring echt niet meer binnen. Dus eet meestal makreel (goedkoop).
Ik viste laatst een vin en een stukje met graten uit me blikje en heb het sindsdien ook niet echt meer smaakvol gegetenquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:25 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Doorslikken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:42 schreef tech4u het volgende:
Jezus hoe krijgen jullie 4000 calorien weg op een dag. 3000 lukt me nauwelijks.
Gelukkig ben ik aan het cutten
The fuck?????quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:57 schreef Panzermaus het volgende:
Ja wtf is dit, man.__! Wanneer ik ga knijpen in mijn linker nip komt er gewoon witte doorzichtige shit uit.
Prolactin gyno, Ja wat.
Waarom ik.
http://anabolicminds.com/(...)ertal-gyno-gone.html
En ik doe niet eens steroids.
Zit er bij jou ook een hard stuk weefsel onder, schijfachtig? Of is het echt alleen je nippels?quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:23 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
The fuck?????
*knijpt in puffy nipple*
*ziet puffy nipple gewone nipple worden*
Geen doorzichtige shit voor mij.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:57 schreef Panzermaus het volgende:
Ja wtf is dit, man.__! Wanneer ik ga knijpen in mijn linker nip komt er gewoon witte doorzichtige shit uit.
Prolactin gyno, Ja wat.
Waarom ik.
Goed dat je foto's (durft te) post(en).quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef Ethanolic het volgende:
Omdat er weinig pics gepost worden.
[ afbeelding ]
Na de schoudervoorarmen workout. Cutten gaat kut op het moment. Hoewel het wel de goeie kant op gaat, ader op m'n rechter bicep begint steeds zichtbaarder te worden.
Off to 30min cardio.
Vroeger wel, nu niet meer. Toen deed het ook pijn als ik er op drukte. Ook is me linker nipple meer puffy als me rechter.. Geldt trouwens ook voor me linkerborst in t geheel...quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:24 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Zit er bij jou ook een hard stuk weefsel onder, schijfachtig? Of is het echt alleen je nippels?
Hier precies hetzelfde, linkernipple zit grotere schijf onder. Allebei pijnlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:29 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Vroeger wel, nu niet meer. Toen deed het ook pijn als ik er op drukte. Ook is me linker nipple meer puffy als me rechter.. Geldt trouwens ook voor me linkerborst in t geheel...
Yuuup dat had ik eerst ook man. Hoe oud ben je? Ik was ~14 toen ik het kreeg en ben nu 19. Vraag me af of het ooit nog weggaat.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:41 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde, linkernipple zit grotere schijf onder. Allebei pijnlijk.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Na de schoudervoorarmen workout. Cutten gaat kut op het moment. Hoewel het wel de goeie kant op gaat, ader op m'n rechter bicep begint steeds zichtbaarder te worden.
Off to 30min cardio.
Ik vind je armen + schouders uit proportie in contrast met je borst (maar kan ook komen door hoe je staat). Wat zijn je stats?quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:25 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Goed dat je foto's (durft te) post(en).
Maar ben niet heel erg onder de indruk verder, no offence. Hoe lang ben je bezig?
Weinig buikvet!quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Off to 30min cardio.
Net 19 en lichamelijk laatbloeier. Is het bij jou 's morgens ook puffy'er dan later op de dag?quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:42 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Yuuup dat had ik eerst ook man. Hoe oud ben je? Ik was ~14 toen ik het kreeg en ben nu 19. Vraag me af of het ooit nog weggaat.
Dat zou ik niet durven zeggen man, niet echt op gelet. Maar als ik onder de douche vandaan kom of het koud heb dan is het normaal. Ik vind t gewoon zwaar kut dat ik altijd een shirt met een print op me borst moet dragen. Vind het er niet uitzien als je het door me shirt heen ziet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:59 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Net 19 en lichamelijk laatbloeier. Is het bij jou 's morgens ook puffy'er dan later op de dag?
Gewoon 1x de week, misschien zou ik daar 2x van maken. Maar massa aanzetten ga ik pas na de vakantie doen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:58 schreef guapo het volgende:
[..]
Weinig buikvet!
Train je je borst wel genoeg?
Denk dat je wel pak hem beet op zo'n 12% zit.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:53 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Gewoon 1x de week, misschien zou ik daar 2x van maken. Maar massa aanzetten ga ik pas na de vakantie doen.
Stats zijn 178, 80, 16% (schatting), train sinds september, daar was ik zo'n 20%.
Was het maar zoquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Denk dat je wel pak hem beet op zo'n 12% zit.
Donkey raise met een of ander moddervet wijf?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:07 schreef Agentperry het volgende:
je kunt mij nu opvegen. benen getraind en daarna nog 1,5uur gevoetbald, denk dat ik mijn benen maar amputeer want ze doen niet veel meer.
kuiten trainen is trouwens echt kut, seated calf press gaat maar tot 60kg dus daar heb ik niks aan. toen maar calf raises in de smith gedaan maar zelfs met 140kg+BW kon ik nog 15+ herhalingen maken, meer gewicht erop gooien was ook niet echt een optie want mijn schouders begaven het bijna. iemand nog tips voor calf oefeningen?
leg press met je tenenquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:07 schreef Agentperry het volgende:
iemand nog tips voor calf oefeningen?
Alleen ranzige scheten van alle melkquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:30 schreef ZuidGrens het volgende:
Man man man, heb de hele week al buikkrampen en heb het idee dat het door de eiwitten komt (ben pas vorige week weer begonnen met goed eten). Meer mensen hier wel eens last van?
Vandaag rustdagje trouwens, morgenavond lekker triceps en rug.
Nee, geen last van.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:30 schreef ZuidGrens het volgende:
Man man man, heb de hele week al buikkrampen en heb het idee dat het door de eiwitten komt (ben pas vorige week weer begonnen met goed eten). Meer mensen hier wel eens last van?
Vandaag rustdagje trouwens, morgenavond lekker triceps en rug.
Als dat zo is, post het dan alsjeblieft hier, want ik drink gemiddeld 2 liter of zelfs meer per dag (vandaag bijna 2 pakken à 1,5 liter).quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:52 schreef Panzermaus het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik die gyno van melk krijg. Maar dat zou ik echt kut vinden aangezien ik nu alleen al 1.5 liter melk per dag drink.
Hoe oud ben je en heb je ook last van gyno, eventueel al gehad op jongere leeftijd?quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:57 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als dat zo is, post het dan alsjeblieft hier, want ik drink gemiddeld 2 liter of zelfs meer per dag (vandaag bijna 2 pakken à 1,5 liter).
Nee, nooit last van gehad, wist tot vandaag niet eens wat het was. Maar als blijkt dat teveel melk de oorzaak (kan) zijn, dan zou ik dat ook graag weten, gezien m'n enorme verbruik (gemiddeld zo'n 10 liter per week). Ben trouwens 19.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:04 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hoe oud ben je en heb je ook last van gyno, eventueel al gehad op jongere leeftijd?
dat is mss wel een idee ja, zat nu in de smith op 224kg(bw+140kg) en onze legpress gaat tot 260 dus kan nog ff vooruit.quote:
Hier hetzelfde, leggpress, leg extension allemaal op z'n zwaarst met gemak. Vooral leg extension vind ik erg fijn na het squaten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:26 schreef Agentperry het volgende:
[..]
dat is mss wel een idee ja, zat nu in de smith op 224kg(bw+140kg) en onze legpress gaat tot 260 dus kan nog ff vooruit.
wel een probleem de laatste tijd, bij bijna elk apparaat zit ik bijna of helemaal aan de max van het apparaat, leuk om indruk te maken op cardiochicksmaar nogal onhandig.
Hoeveel kg zit je dan met leg extension?quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:32 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, leggpress, leg extension allemaal op z'n zwaarst met gemak. Vooral leg extension vind ik erg fijn na het squaten.
Wie heeft jou wijsgemaakt dat je gyno kan krijgen van melk?quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:52 schreef Panzermaus het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik die gyno van melk krijg. Maar dat zou ik echt kut vinden aangezien ik nu alleen al 1.5 liter melk per dag drink.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:26 schreef Seam het volgende:
Hoezo zou melk een oorzaak zijn? Lijkt me niet echt logisch, daar heb ik verder ook nog nooit van gehoord ( geneeskundestudent) Alleen een overvloed aan sojamelk zou het kunnen veroorzaken.
quote:The potential for risk is large. Natural estrogens are up to 100,000 times more potent than their environmental counterparts, such as the estrogen-like compounds in pesticides.
"Among the routes of human exposure to estrogens, we are mostly concerned about cow's milk, which contains considerable amounts of female sex hormones," Ganmaa told her audience. Dairy, she added, accounts for 60 percent to 80 percent of estrogens consumed.
Part of the problem seems to be milk from modern dairy farms, where cows are milked about 300 days a year. For much of that time, the cows are pregnant. The later in pregnancy a cow is, the more hormones appear in her milk.
Milk from a cow in the late stage of pregnancy contains up to 33 times as much of a signature estrogen compound (estrone sulfate) than milk from a non-pregnant cow.
quote:Concentrations of estrogen and progesterone are not affected by conventional pasteurization methods and concentrations in milk are greater in milk products with more fat
Had dit hier al eens gepost volgens mij.quote:Oestrogeen is een hoofdveroorzaker van kaalheid, toename van de prostaatvolume, afname van spiermassa, een afname van de libido en erectie en mannelijke borstvorming (Gynecomastie).
Is het zelfde verhaaltje als bij soja producten, zorgt voor een tijdelijke vrij lichte (maar dus wel significante) stijging van serum oestrogenen, maar gyno krijg je daar niet van.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:12 schreef gamezz het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Had dit hier al eens gepost volgens mij.
Blijkbaar zit er oestrogeen in melk (wat dus ook nog sterker is dan fyto oestrogeen in soja (estrogen-like compounds) volgens dat artikel?). Geen idee of die hoeveelheden groot genoeg zijn om gyno te veroorzaken, maar ik zou het dus niet uitsluiten.
Conclusie:quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:26 schreef Diabox het volgende:
[..]
Is het zelfde verhaaltje als bij soja producten, zorgt voor een tijdelijke vrij lichte (maar dus wel significante) stijging van serum oestrogenen, maar gyno krijg je daar niet van.
Puber gynoquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:57 schreef Panzermaus het volgende:
Prolactin gyno, Ja wat.
Waarom ik.
Nee, want in die onderzoeken ging het om ruim 'n liter melk in 1x wat 'n lichte tijdelijke verhoging gaf. Dan zou je zo'n 15 liter per dag moeten drinken voor 'n constante lichte verhoging, en dan ben je er nog steeds niet wat gyno betreft.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:35 schreef gamezz het volgende:
[..]
Conclusie:
Altijd melk drinken [ afbeelding ] constant verhoogde oestrogeenwaarde [ afbeelding ] gyno?
Even een literatuursearch gedaan op Pubmed, maar slechts 16 hits die een verband leggen tussen melk en gynaecomastie. En geen daarvan wees op een dergelijk verband. Lijkt me dus erg onwaarschijnlijk hoorquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:35 schreef gamezz het volgende:
[..]
Conclusie:
Altijd melk drinken [ afbeelding ] constant verhoogde oestrogeenwaarde [ afbeelding ] gyno?
Heb je daar ook een bron van?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:41 schreef Diabox het volgende:
[..]
Nee, want in die onderzoeken ging het om ruim 'n liter melk in 1x wat 'n lichte tijdelijke verhoging gaf. Dan zou je zo'n 15 liter per dag moeten drinken voor 'n constante lichte verhoging, en dan ben je er nog steeds niet wat gyno betreft.
Zou het puberteitsgyno dan kunnen versterken? Ik weet dat dit slechts één incident is, maar het is best interessant.quote:[..]
i started drinking a gallon of milk each day back in october and have had a problem with gyno ever since.
Tja, dat is ook weer zo.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:48 schreef Diabox het volgende:
Versterken allicht, maar dit soort cases kan je echt heel weinig waarde aan hechten. Hoe veel mensen ken je bijv. wel niet die beweren 5 kg te hebben gepakt in 'n maand met crea oid.?
Tip van flip overigens: eet iets vezelrijks bij je melk (of whatever anders waar oestrogenen inzitten), oestrogenen uit voedsel binden hieraan, waardoor er minder wordt opgenomen.
quote:Milk has extra estrogens in it due to the hormones they give the cows.
Milk in large quantaties generally isn't good stuff.
quote:Yup he's right. I stopped drinking it because i have a minor case of gyno, and everytime i drank milk the glands under my nipple would start itching and burning. Coincidence? You decide.
quote:okay okay. is this a coincidence, cuz i have been drinking extra milk lately, and i feel like im starting to grow "boobs", theres extra fat in my chest! but that could be because of increase of overall bodyfat though, milk is fatty ya know.
quote:I'm not saying that drinking milk gives you gyno, but I drink lots of milk and I have gyno. Put 2 and 2 together... Its possible.
Ofquote:Anybody know if there is any truth to this? (I drink a **** load of milk and have VERY slight gyno)
quote:Your confused, milk doesn't give you tits, tits give you milk
leg press(260kg)/leg extensions(95kg)/leg curls(95kg)/chest press(100kg)/calf press(60kg)quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:32 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, leggpress, leg extension allemaal op z'n zwaarst met gemak. Vooral leg extension vind ik erg fijn na het squaten.
Gast, ik zou je bloed eens laten checken. Lijkt erop dat je hormoon huishouding een beetje ernstig in de war isquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:57 schreef Panzermaus het volgende:
Prolactin gyno, Ja wat.
Waarom ik.
Valt erg mee. Is niet zo vreemd hoor, voor iemand van 19. Ik had er op mijn 19e ook nog last van, ben nu 21 en het is weg.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 02:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Gast, ik zou je bloed eens laten checken. Lijkt erop dat je hormoon huishouding een beetje ernstig in de war is
Iedereen eet Soja, het is in bizar veel producten verwerkt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:54 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik eet geen soja.
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:00 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wat heeft soja intelorantie daar nu weer mee te maken? Ik dacht dat de oestrogene werking van soja nog helemaal niet aangetoond was?
Soja intolerantie heeft er inderdaad niks mee te maken. Wat er wel mee heeft te maken is dat er een fyto oestrogeen in soja zit (genisteine), welke ook een affiniteit heeft voor de ER (i.t.t. oestradiol wel een hogere affiniteit voor de ERb dan de ERa, klierweefsel = ERa, dus gyno ligt totaal niet in het verwachtingspatroon, al helemaal niet omdat het ook een lage affiniteit heeft, en in kleine hoeveelheden voorkomt).
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:26 schreef Seam het volgende:
Hoezo zou melk een oorzaak zijn? Lijkt me niet echt logisch, daar heb ik verder ook nog nooit van gehoord ( geneeskundestudent) Alleen een overvloed aan sojamelk zou het kunnen veroorzaken.
Die het in een blender en maak er een shake van.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:57 schreef Panzermaus het volgende:
Prolactin gyno, Ja wat.
Waarom ik.
Ik doe elke 3 dagen een andere been training. van de week 800reps kuiten gedaan, daarvoor jumpsquats en 200 lunges en 2.3km hardlopen als aller laatste.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:07 schreef Agentperry het volgende:
je kunt mij nu opvegen. benen getraind en daarna nog 1,5uur gevoetbald, denk dat ik mijn benen maar amputeer want ze doen niet veel meer.
kuiten trainen is trouwens echt kut, seated calf press gaat maar tot 60kg dus daar heb ik niks aan. toen maar calf raises in de smith gedaan maar zelfs met 140kg+BW kon ik nog 15+ herhalingen maken, meer gewicht erop gooien was ook niet echt een optie want mijn schouders begaven het bijna. iemand nog tips voor calf oefeningen?
Zodra het melk je borsten komt uitzetten zou ik toch eens gaan twijfelen bij je stelling dat het niks uit maakt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:41 schreef Diabox het volgende:
[..]
Nee, want in die onderzoeken ging het om ruim 'n liter melk in 1x wat 'n lichte tijdelijke verhoging gaf. Dan zou je zo'n 15 liter per dag moeten drinken voor 'n constante lichte verhoging, en dan ben je er nog steeds niet wat gyno betreft.
Ik drink er half tot liter aan weg per dag. Heb geen last van gyno gelukkig.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:41 schreef kidkash19 het volgende:
Aaaaah...... zuivel..... zo blij dat ik het niet meer neem
kwark, jum jum.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:41 schreef kidkash19 het volgende:
Aaaaah...... zuivel..... zo blij dat ik het niet meer neem
Allemaal anecdotaal en nauwelijks onderbouwd. Toch kan ik me voorstellen dat melk vol zit hormonen. Daarnaast vraag ik me af; hoe natuurlijk is het om als mens het lactaat van een koe te drinken? hebben we melk echt nodig? Lijkt me sterk...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:44 schreef gamezz het volgende:
Als oorzaak is het dus niet waarschijnlijk, maar versterkende effecten zijn niet ondenkbaar.
Op bodybuilding.com zag ik nog wat incidenten trouwens.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:58 schreef star_gazer het volgende:
Drink zelf ongeveer 0,5 liter melk per dag, maar eet wel af en toe een portie sojabonen (edamame). Goedkoop, eiwitrijk en gezond
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:58 schreef star_gazer het volgende:
Drink zelf ongeveer 0,5 liter melk per dag, maar eet wel af en toe een portie sojabonen (edamame). Goedkoop, eiwitrijk en gezond
120kg lat pulldown al.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:26 schreef Agentperry het volgende:
[..]
wel een probleem de laatste tijd, bij bijna elk apparaat zit ik bijna of helemaal aan de max van het apparaat, leuk om indruk te maken op cardiochicksmaar nogal onhandig.
Van Albert Heijn heeft 18 gram eiwit, die haal ik altijd. Nu heb ik van Plus trouwens, die heeft ook gewoon 18 gr.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:48 schreef CantFazeMe het volgende:
Koopt iemand ook kipfilet uit de winkel? Ik heb bijvoorbeeld geen tijd om kip te maken...
Ik heb hier 1 van de Aldi die redelijk acceptabel dunkt mij. Naturel.
P. 100 Gr. (1 heel pak dus)
Eiwit 17 gr.
Koolhy 4,2 gr.
Vet 5,4 gr.
Totaal per pak 135 kcal.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:11 schreef star_gazer het volgende:
Zo, straks voor de derde keer vandaag schijten. Godver hee, wat moet ik vaak sinds ik mijn voeding serieus neem
Zit er veel vet of suikers in?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:49 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Van Albert Heijn heeft 18 gram eiwit, die haal ik altijd. Nu heb ik van Plus trouwens, die heeft ook gewoon 18 gr.
Voor de duidelijkheid; het is hier half zeven 's avondsquote:
Waar zit je dan? Hoop zonnig eiland of zo:)quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:30 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid; het is hier half zeven 's avonds
Gezien zijn onderschrift: A land down under ==> Australiequote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:33 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Waar zit je dan? Hoop zonnig eiland of zo:)
Same here. Mijn lichaam moet ik nog ff wennen aan al die eiwitjes.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:11 schreef star_gazer het volgende:
Zo, straks voor de derde keer vandaag schijten. Godver hee, wat moet ik vaak sinds ik mijn voeding serieus neem
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:22 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Same here. Mijn lichaam moet ik nog ff wennen aan al die eiwitjes.
Musclemeds Beef proteïne eens proberen, ook perfect als je lactose problemen hebt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:22 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Same here. Mijn lichaam moet ik nog ff wennen aan al die eiwitjes.
Is this you, John Wayne?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:17 schreef ZetaOS het volgende:
Hier man, ik het Gyno in mijn Kuit, als ik er op druk komt er melk uit mijn grote teen.
[ afbeelding ]
Nee, ik ben het. John Wayne heeft kleine kuiten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:51 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Is this you, John Wayne?
Is this me?
volgens mij is incline meer op bovenkant borst gericht + je gebruikt meer schouders en decline meer voor de onderkant.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:58 schreef Weissman het volgende:
Kan iemand mijn een duidelijke uitleg geven over het verschil tussen incline en decline bench press (dumbell of barbell maakt niet uit) ?
Ja verdomme ik heb nu Cookie & Cream in mijn kamer in Groningen maar ik vind Berry Blast veel chiller. Maar die heb ik alleen bij mijn ouders.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:00 schreef Panzermaus het volgende:
Melk/Berry Blast Whey/Bessola Krentjebrij ()
![]()
Gasten zouden best heel even op het NET kunnen zoeken naar Cuts, want ze zien er vooral obees uit.quote:
Ik heb vaak hetzelfde. Hoelang heb je je huidige schema al? Ik wissel altijd na 6 weken van schema, om zo zo min mogelijk te wennen aan mijn oefeningen, want naarmate mijn schema's vorderen gaat het steeds makkelijker.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:15 schreef Unknown123 het volgende:
Ik steeds vaker dat ik minder spierpijn heb na de training waar kan dit aan liggen? Want na de training ben ik wel altijd kapot, dus ik doe wel zwaar genoeg lijkt me dan. Zou het kunnen dat mijn lichaam aan de oefeningen gewend begint te raken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |