abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98139978
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik heb mijn portie geschiedenis gehad, maar hoe is het met jouw maatschappelijke weerstand gesteld als je van dit topic zo in je hum schiet en blijkbaar een of andere verborgen boodschap ziet in mijn objectivistische benadering van gruweldaden. Ik bash niet en wil dit hier ook niet.
Ik had je hoger ingeschat....
  maandag 13 juni 2011 @ 23:19:45 #152
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_98139979
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:16 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dat zeg je wel. Als je zo'n keus zou maken, dan zou de economie de belangrijkste factor (of de enige zelfs volgens mij) in jouw beslissing zijn.
Het zou een mogelijkheid zijn. En om bejaarden om te leggen zou de enige factor de economie zijn ja. Sociale keuzes als moordenaars of verkrachters vind ik slecfhtere keuzes. Een bejaarde is bejaard. een slecht mens is slecht, of ze moordenaars, verkrachters of ramkrakers zijn. Waar stel je dan de grens? Die is bij senioren makkelijekr te stellen
Laffe huichelaar
  maandag 13 juni 2011 @ 23:19:48 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98139985
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die gaan zelf ook dood. Alles gaat dood.
Mooi, dan gaan de katten ook "gewoon" dood en is er niemand over om ze levend te villen *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 13 juni 2011 @ 23:20:17 #154
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140016
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zou een strenge selectie maken die niet gebaseerd is op sociale status, etniciteit of politieke overtuiging.
Op basis van welke eigenschappen dan?
Ik zou het moeilijk vinden een selectieprocedure te starten, wetende dat iedereen die je afwijst een wisse dood zal sterven.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:20:55 #155
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140056
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mooi, dan gaan de katten ook "gewoon" dood en is er niemand over om ze levend te villen *O*
Dat doen ze eerst, voordat ze sterven.
Ik zoek iets om jou te triggeren toch een keuze te maken, maar denk dat ik het niet zal vinden -O-
  maandag 13 juni 2011 @ 23:20:59 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98140058
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:17 schreef waht het volgende:

[..]

Dat had wellicht een beter topic opgeleverd ja. Maar dan de vraag: wie ga je redden? Dat klinkt positiever.
Precies, dat verwachhte ik ook ah eind vh betoog, ipv het huidige einde ervan :D
pi_98140075
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het zou een mogelijkheid zijn. En om bejaarden om te leggen zou de enige factor de economie zijn ja. Sociale keuzes als moordenaars of verkrachters vind ik slecfhtere keuzes. Een bejaarde is bejaard. een slecht mens is slecht, of ze moordenaars, verkrachters of ramkrakers zijn. Waar stel je dan de grens? Die is bij senioren makkelijekr te stellen
Ach, wie er bejaard is en wie niet is ook een grijs gebied. De een loopt al krom op z'n 50ste, de ander pas na z'n 100ste.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98140141
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Op basis van welke eigenschappen dan?
Ik zou het moeilijk vinden een selectieprocedure te starten, wetende dat iedereen die je afwijst een wisse dood zal sterven.
Vreemd antwoord, aangezien je het niet moeilijk vindt om een complete bevolkingsgroep af te maken (ook al is het puur hypothetisch). Een dergelijke selectie maken lijkt mij juist makkelijker dan simpelweg een bevolkingsgroep in de gaskamers duwen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 juni 2011 @ 23:23:27 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98140213
Wow, dit topic loopt beter dan de SC op z'n snelst _O- _O- _O-
  maandag 13 juni 2011 @ 23:23:42 #160
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140228
Als het op dit soort keuzes van onmenselijke proporties aankomt, voelt elk argument natuurlijk als onvoldoende, of dit nu een bepaalde rassenleer is of een economische overtuiging. Hiermee dwing je individuen een keuze te laten maken die amper te maken is op basis van emotionele argumenten.
pi_98140232
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:08 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Gevolg van jouw daad is evident. Meer doden dan noodzakelijk.
Nee hoor... dat is de ingebouwde stelling in de hypothese...
En die is volstrekt niet realistisch .... een macht die zo machtig en immoreel is dat hij individuen kan dwingen hele bevolkingsgroepen uit te roeien, die heeft toch al een eigen moordagenda.. en als iedereen het spelletje weigert, dan voert men dat toch wel uit.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:24:35 #162
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_98140275
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd antwoord, aangezien je het niet moeilijk vindt om een complete bevolkingsgroep af te maken (ook al is het puur hypothetisch). Een dergelijke selectie maken lijkt mij juist makkelijker dan simpelweg een bevolkingsgroep in de gaskamers duwen.
Mij ook. Hoewel ik niet direct mensen zou uitsluiten voor deelname. Zelfs als je acteur of filosoof bent, en dus geen praktisch nut dient. Als je enkel praktisch ingestelde mensen meeneemt, creëer je een heel nieuw volk, in plaats van de diversiteit die we nu hebben.
Laffe huichelaar
pi_98140339
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:23 schreef GSbrder het volgende:
Als het op dit soort keuzes van onmenselijke proporties aankomt, voelt elk argument natuurlijk als onvoldoende, of dit nu een bepaalde rassenleer is of een economische overtuiging. Hiermee dwing je individuen een keuze te laten maken die amper te maken is op basis van emotionele argumenten.
Je selecteert op basis van leeftijd, algemene ontwikkeling, kennis en sociale status. Met dat laatste doel ik vooral op vooraanstaande wereldleiders. Hun rol is namelijk niet te verwaarlozen. Zij bieden een bekende aanblik voor de achtergebleven groep en kunnen de eenheid bewaren. Een volk heeft zo zijn leiders nodig, dat spreekt voor zich.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:26:19 #164
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140352
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind het eenvoudiger éénmaal iets te roepen in een ruimte met mijn onderdrukkers, dan dat ik de gezichten en beschrijvingen van talloze individuen langs zie komen. Een groep die je noemt uit wanhoop blijft een groep, net zoals voor de top van het nazi-regime de joden slechts cijfers en een groep bleven. Voor de bewakers in Auschwitz waren het personen, vele malen gruwelijker me dunkt.

Ik zou het inderdaad minder moeilijk hebben een kleine groep af te maken dan een grote groep individuen te moeten evalueren op hun recht op een tweede kans.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:26:37 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98140361
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Mij ook. Hoewel ik niet direct mensen zou uitsluiten voor deelname. Zelfs als je acteur of filosoof bent, en dus geen praktisch nut dient. Als je enkel praktisch ingestelde mensen meeneemt, creëer je een heel nieuw volk, in plaats van de diversiteit die we nu hebben.
En daar ga je weer: "nut"
Waarom moet een mens "nut" hebben :o
pi_98140378
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Mee eens. Daarom moet je niet louter selecteren op rendabiliteit. Er is meer dan economie en wederopbouw :)
  maandag 13 juni 2011 @ 23:27:10 #167
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140391
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat je, volgens de topicwending die is aangebracht, maar een beperkte hoeveelheid mens mag redden, wil je zoveel mogelijk nuttige eigenschappen waarborgen.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:27:46 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98140427
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Omdat je, volgens de topicwending die is aangebracht, maar een beperkte hoeveelheid mens mag redden, wil je zoveel mogelijk nuttige eigenschappen waarborgen.
Sorry, maar dat vind ik dus walgelijk :@
pi_98140455
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik vind het eenvoudiger éénmaal iets te roepen in een ruimte met mijn onderdrukkers die zullen sterven, dan dat ik de gezichten en beschrijvingen van talloze individuen langs zie komen. Een groep die je noemt uit wanhoop blijft een groep, net zoals voor de top van het nazi-regime de joden slechts cijfers en een groep bleven. Voor de bewakers in Auschwitz waren het personen, vele malen gruwelijker me dunkt.

Ik zou het inderdaad minder moeilijk hebben een kleine groep af te maken dan een grote groep individuen te moeten evalueren op hun recht op een tweede kans.
Sorry, maar dat slaat echt helemaal nergens op. Stel dat jij die keuze moet maken. Wat dan? Blijf je dan bij je eerder ingenomen positie? Dat de onrendabelen moeten verdwijnen?
pi_98140531
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik heb mijn portie geschiedenis gehad, maar hoe is het met jouw maatschappelijke weerstand gesteld als je van dit topic zo in je hum schiet en blijkbaar een of andere verborgen boodschap ziet in mijn objectivistische benadering van gruweldaden. Ik bash niet en wil dit hier ook niet.
Welnee.... je bent niks objectivistisch.
Je persoonlijke opvatting dat het gerechtvaardigd is genocide te plegen om een grotere genocide te voorkomen speelt al mee.
Ook je idee dat bepaalde groepen mensen minderwaardig zijn zit hier ook achter.
Subjectief dus
pi_98140578
Topic doet mij trouwens een beetje denken aan de film Watchmen.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:30:32 #172
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98140590
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor... dat is de ingebouwde stelling in de hypothese...
En die is volstrekt niet realistisch .... een macht die zo machtig en immoreel is dat hij individuen kan dwingen hele bevolkingsgroepen uit te roeien, die heeft toch al een eigen moordagenda.. en als iedereen het spelletje weigert, dan voert men dat toch wel uit.
Hoe kun jij oordelen over een macht die door GS is bedacht. Alleen de bevolkingsgroep die jij opgeeft wordt gedood, als jij niet kiest ga je zelf dood en gaat de beurt naar de volgende.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:31:53 #173
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98140657
quote:

[..]

Dat is wel een goed punt. Het leven heeft geen nut. :Y
  maandag 13 juni 2011 @ 23:32:07 #174
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_98140668
quote:

[..]

Omdat, wanneer je slechts een select gezelschap kan redden, je graag wil dat dat selecte gezelschap overleeft. Als men dan niet nuttig is, niets kan, geen vaardigheden heeft, sterven zelfs zijn
Laffe huichelaar
pi_98140699
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:31 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Dat is wel een goed punt. Het leven heeft geen nut. :Y
Misschien geen nut, maar wel zin.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:32:43 #176
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140707
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, maar dat slaat echt helemaal nergens op. Stel dat jij die keuze moet maken. Wat dan? Blijf je dan bij je eerder ingenomen positie? Dat de onrendabelen moeten verdwijnen?
Is dit werkelijk een vreemd standpunt? Dat ik het makkelijker vind een kleine, zelf-afgebakende groep mensen dood te hebben, dan uit een ontzettend heterogene samenleving mensen moet selecteren die mogen blijven leven? Het tweede impliceert namelijk voor mij dat ik altijd bang zal zijn een aantal eigenschappen te vergeten, een aantal mensen tekort te hebben gedaan.

Als ik zeg: onrendabelen moeten verdwijnen, e.g. mensen die langer dan 20 jaar werkloos zijn en een bijstandsuitkering ontvangen, is dat nonetheless een ontzettend zware beslissing, maar elke keer dat ik over straat loop en ergens kinderen zie spelen of mijn vrienden ontmoet, weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik denk dat met een selectieprocedure voor het uitverkoren volk bij iedere burger die je meeneemt en achteraf niet blijkt te mogen, het gevoel hebt te hebben gefaald en beter een jong onschuldig kind in zijn plek had kunnen kiezen.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:33:27 #177
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_98140743
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mee eens. Daarom moet je niet louter selecteren op rendabiliteit. Er is meer dan economie en wederopbouw :)
Precies. Een volk van enkel mensen die rendabel willen zijn, zou een kutvolk zijn. Nu zijn we fijn en gevarieerd. Dat zou ik proberen te behouden.
Laffe huichelaar
  maandag 13 juni 2011 @ 23:34:04 #178
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98140772
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:32 schreef waht het volgende:

[..]

Misschien geen nut, maar wel zin.
Volgens mij niet. :N Alleen de zin die jezelf aan je leven geeft.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:34:19 #179
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98140788
Wat een briljant en gewaagd topic. Chapeau.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:34:26 #180
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140793
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Precies. Een volk van enkel mensen die rendabel willen zijn, zou een kutvolk zijn. Nu zijn we fijn en gevarieerd. Dat zou ik proberen te behouden.
Maar hoe doe je dat? Het is toch ontzettend lastig te bepalen wat ons gevarieerde en heterogene gezelschap maakt, in plaats van selecteren welk type burger weinig tot niets bijdraagt aan onze gevarieerde en heterogene samenleving van nu?
pi_98140813
quote:

[..]

Mensen minachten en minder rechten toekennen omdat ze minder nut voor het collectief hebben is onder liberalen populair.
Dat is het verraad van die liberalen tov het liberalisme. Ze zijn in weze collectivisten.
En in hypotheses zoals dit wordt het gerechtvaardigd die 'minderwaardige' groepen te vermoorden .
  maandag 13 juni 2011 @ 23:35:32 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98140850
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is dit werkelijk een vreemd standpunt? Dat ik het makkelijker vind een kleine, zelf-afgebakende groep mensen dood te hebben, dan uit een ontzettend heterogene samenleving mensen moet selecteren die mogen blijven leven? Het tweede impliceert namelijk voor mij dat ik altijd bang zal zijn een aantal eigenschappen te vergeten, een aantal mensen tekort te hebben gedaan.

Als ik zeg: onrendabelen moeten verdwijnen, e.g. mensen die langer dan 20 jaar werkloos zijn en een bijstandsuitkering ontvangen, is dat nonetheless een ontzettend zware beslissing, maar elke keer dat ik over straat loop en ergens kinderen zie spelen of mijn vrienden ontmoet, weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik denk dat met een selectieprocedure voor het uitverkoren volk bij iedere burger die je meeneemt en achteraf niet blijkt te mogen, het gevoel hebt te hebben gefaald en beter een jong onschuldig kind in zijn plek had kunnen kiezen.
En wéér gaat het over de economie/economisch nut..
Voor sommigen lijkt dat wel een nieuw soort god. :{ :'(
  maandag 13 juni 2011 @ 23:36:40 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98140904
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Owh ja?? En daarom wil je bejaarden en uitkeringstrekkers over de kling jagen?? _O- _O- _O-
pi_98140934
quote:

Als ik zeg: onrendabelen moeten verdwijnen, e.g. mensen die langer dan 20 jaar werkloos zijn en een bijstandsuitkering ontvangen, is dat nonetheless een ontzettend zware beslissing, maar elke keer dat ik over straat loop en ergens kinderen zie spelen of mijn vrienden ontmoet, weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
flikker toch op met zgn gewetensworsteling.
de enige juiste conclusie is dit spelletje niet mee te spelen..
niet in een Foktopic en niet in werkelijkheid....
  maandag 13 juni 2011 @ 23:37:07 #185
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_98140935
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat? Het is toch ontzettend lastig te bepalen wat ons gevarieerde en heterogene gezelschap maakt, in plaats van selecteren welk type burger weinig tot niets bijdraagt aan onze gevarieerde en heterogene samenleving van nu?
Eens. Hoelang hebben we tot we er allemaal aangaan, van het moment dat ik mensen mag kiezen om te redden?
Laffe huichelaar
pi_98140943
quote:

[..]

Ik vind dat jij je er zelf te makkelijk vanaf maakt met dit topic. Je geeft geen reden waarom een groep moet verdwijnen en kiest simpelweg een groep die het minst rendabel is. Het waarom ontbreekt, en dat maakt deze discussie er ook niet makkelijker op.

Daarom vind ik mijn insteek ook stukken interessanter. Vooral omdat je allereerst geen genocide pleegt, maar slechts voor een extreem lastige keuze staat. En omdat je meer mensen teleur moet stellen dan de onrendabelen die jij zonder blikken of blozen afschrijft.

Overigens vind ik jouw opmerking over 'dan weet ik dat de juiste keuze heb gemaakt' nogal misselijkmakend. Temeer omdat je geen reden geeft waarom die mensen dood moeten.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:37:27 #187
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140946
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is er economisch aan het spelende kinderen of mensen kunnen ontmoeten die ik graag mag?
  maandag 13 juni 2011 @ 23:38:42 #188
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140998
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Eens. Hoelang hebben we tot we er allemaal aangaan, van het moment dat ik mensen mag kiezen om te redden?
Oef, geen idee, als dit een hollywood-script was waarschijnlijk 24h?
pi_98141025
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oef, geen idee, als dit een hollywood-script was waarschijnlijk 24h?
In 2012 (de film) hadden ze een jaartje of vier.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:39:15 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98141027
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat is er economisch aan het spelende kinderen of mensen kunnen ontmoeten die ik graag mag?
Je geeft aan wie jij zou vermoorden (onrendabelen) en dat je als je spelende kinderen en vrienden ziet dan zou weten dat je de juiste keus gemaakt hebt..

Noem dat eens niet economisch :{
  maandag 13 juni 2011 @ 23:41:13 #192
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98141150
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Alle politici.
Geef eens een duidelijke definitie voor politicus.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:41:57 #193
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_98141180
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh ja?? En daarom wil je bejaarden en uitkeringstrekkers over de kling jagen?? _O- _O- _O-
Er zal iemand moeten zijn voor de zware beslissingen, en de oppermachtige aliens van TS hebben mij uitverkoren. ik had ook kunnen zeggen: iedereen wiens naar met de letter D begint. Maar bejaarden hebben korter te leven, weinig maatschappelijk nut meer, en over het algemeen minder plezier in het leven, door dementie, immobiliteit enzovoorts. Beter dat dan het lieve kleine jongetje daan dat zijn hele leven voor zich heeft.

Ik ben ook niet zo dat k dan zou zeggen dat ik niet zou kiezen, en om mijn eigen geweten minder te bezwaren, meer mensen te laten sterven.

Als een user door gaat over het economische aspect van mijn keus, verklaar ik dat. Als daar een discussie uit ontstaat, en ik het voornamelijk over de economische gevolgen heb, wil dat niet zeggen dat ik enkel daar aan denk. Hoe graag je dat ook zou willen, om je moreel superieur te voelen
Laffe huichelaar
  maandag 13 juni 2011 @ 23:43:24 #194
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_98141267
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je geeft aan wie jij zou vermoorden (onrendabelen) en dat je als je spelende kinderen en vrienden ziet dan zou weten dat je de juiste keus gemaakt hebt..

Noem dat eens niet economisch :{
Dat is juist een keuze uit sociaal oogpunt. Hij doodt liever een groep dan dat hij dierbaren, of de toekomst van ons land ziet sterven in dit hypothetische geval
Laffe huichelaar
  maandag 13 juni 2011 @ 23:43:56 #195
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_98141294
Leuk topic! Ook een leuke discussie.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:44:17 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98141314
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Er zal iemand moeten zijn voor de zware beslissingen, en de oppermachtige aliens van TS hebben mij uitverkoren. ik had ook kunnen zeggen: iedereen wiens naar met de letter D begint. Maar bejaarden hebben korter te leven, weinig maatschappelijk nut meer, en over het algemeen minder plezier in het leven, door dementie, immobiliteit enzovoorts. Beter dat dan het lieve kleine jongetje daan dat zijn hele leven voor zich heeft.

Ik ben ook niet zo dat k dan zou zeggen dat ik niet zou kiezen, en om mijn eigen geweten minder te bezwaren, meer mensen te laten sterven.

Als een user door gaat over het economische aspect van mijn keus, verklaar ik dat. Als daar een discussie uit ontstaat, en ik het voornamelijk over de economische gevolgen heb, wil dat niet zeggen dat ik enkel daar aan denk. Hoe graag je dat ook zou willen, om je moreel superieur te voelen
1. Je kiest idd economisch
2. Het is volkomen in tegenspraak met je "ik ben het met je eens KV"-post over een gevarieerde samenleving
pi_98141324
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:41 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Geef eens een duidelijke definitie voor politicus.
Actief binnen een politieke partij. Eerst de carriere politici - die verpesten de wereld het ergst.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:45:15 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98141358
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is juist een keuze uit sociaal oogpunt. Hij doodt liever een groep dan dat hij dierbaren, of de toekomst van ons land ziet sterven in dit hypothetische geval
Ja, heel sociaal hoor, om alleen de ukkies en degenen waar jij van houdt te laten leven :D
  maandag 13 juni 2011 @ 23:45:18 #199
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98141362
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind dat jij je er zelf te makkelijk vanaf maakt met dit topic. Je geeft geen reden waarom een groep moet verdwijnen en kiest simpelweg een groep die het minst rendabel is. Het waarom ontbreekt, en dat maakt deze discussie er ook niet makkelijker op.
Okay, ik zal er verder op in gaan. Ik ben een individu, ik moet een bepaalde keuze maken die ik later, ooit, zal moeten verantwoorden tegen een woedende menigte of waar ik de rest van mijn leven mee in de knoop zal zitten, een leven dat waarschijnlijk niet meer heel erg lang duurt, want ik zou moeilijk met mezelf kunnen leven.

Om dan toch een enigszins objectieve keuze te maken, kies ik voor een groep waar grosso modo de meeste mensen last van hebben of die het minst succesvol zijn gebleken. Gruwelijk, natuurlijk, maar ik heb geen uren de tijd om te onderzoeken welke categorie burgers het meest vervelend is of de meeste overlast veroorzaakt. Daarom moet ik uitgaan van iets dat enigszins is uit te leggen voor een samenleving, waar ik van vermoed dat er het minste talent tussen zit en waar ik van vrees dat de maatschappij als geheel het minst aan zal verliezen.

quote:
Daarom vind ik mijn insteek ook stukken interessanter. Vooral omdat je allereerst geen genocide pleegt, maar slechts voor een extreem lastige keuze staat. En omdat je meer mensen teleur moet stellen dan de onrendabelen die jij zonder blikken of blozen afschrijft.
Dus je daad is vele malen gruwelijker en je wordt meer geconfronteerd met de negatieve bijgevolgen van een slechte keuze dan met de goede. Je zal moeten leven met de uitverkoren soort, in plaats van met de groep die niet de hinder heeft ondervonden van de genocide.

quote:
Overigens vind ik jouw opmerking over 'dan weet ik dat de juiste keuze heb gemaakt' nogal misselijkmakend. Temeer omdat je geen reden geeft waarom die mensen dood moeten.
Omdat het alternatief is dat mijn vrienden en alle kinderen in Nederland dood zullen zijn.
De juiste keuze is een keuze, ongeacht welke groepering is het zowel goed als fout.
pi_98141364
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Actief binnen een politieke partij. Eerst de carriere politici - die verpesten de wereld het ergst.
Het bedrijven van politiek vindt plaats op alle lagen in de samenleving.
pi_98141383
De overige mannelijke bevolking
Motivatie: Alles is voor Bassie.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:45:58 #202
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98141397
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee, hier moet ik even in het geweer komen. Hij kiest specifiek voor onrendabelen, dat betekent dat hij een hele grote groep ontziet. Chapeau, maar het betekent ook dat hij voor redabelen kiest en niet voor dementerenden of terminaal zieke patiënten.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:46:46 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98141448
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:45 schreef Picchia het volgende:
De overige mannelijke bevolking
Motivatie: Alles is voor Bassie.
_O-
pi_98141455
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Precies. En zie waartoe dat leidt: een doodswens .
pi_98141472
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:45 schreef waht het volgende:

[..]

Het bedrijven van politiek vindt plaats op alle lagen in de samenleving.
Je hebt mijn definitie. Daarmee zult u het moeten doen :7
  maandag 13 juni 2011 @ 23:48:05 #206
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98141508
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies. En zie waartoe dat leidt: een doodswens .
Wanneer stop jij eens met het wentelen in zelfmedelijden?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:48:25 #207
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98141531
Ik vind trouwens dat de keuze van GS uit geen enkele oogpunt is te rechtvaardigen. Sorry, maar als economie echt het argument moet zijn. :N
pi_98141540
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef eriksd het volgende:
Verrassend :')
  maandag 13 juni 2011 @ 23:48:59 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98141557
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef eriksd het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:48 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wanneer stop jij eens met het wentelen in zelfmedelijden?
Is dit je bijdrage aan dit topic?? :D
pi_98141598
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:48 schreef Zeeland het volgende:
Ik vind trouwens dat de keuze van GS uit geen enkele oogpunt is te rechtvaardigen. Sorry, maar als economie echt het argument moet zijn. :N
Eigenlijk opent dit topic hopelijk de ogen van de VVD stemmer .
  maandag 13 juni 2011 @ 23:50:30 #211
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_98141617
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

1. Je kiest idd economisch
2. Het is volkomen in tegenspraak met je "ik ben het met je eens KV"-post over een gevarieerde samenleving
1 Ik kies niet enkel economisch, lees mn post nog eens goed
2 Bejaarden in alle soorten en maten worden bejaard. De hele gevarieerde samenleving. Als ik die af zou maken, verliest de samenleving niets aan zijn variëteit. Ouderen hebben geen bepaalde skill of mindset, die hebben ze allemaal opgepikt bij hun opvoeding of werk, of waar dan ook. Toegegeven, door ervaring gerijpt, maar niet meer dan een goeie vijftiger. Bejaarden maken de samenleving op de manier die ik bedoel dus niet gevarieerder. Dezelfde variatie ideeën, instellingen en persoonlijkheden blijft bestaan.

Bij de personen die ik redden zou, zouden trouwens geen bejaarden tussenzitten, moge dat duidelijk zijn
Laffe huichelaar
  maandag 13 juni 2011 @ 23:51:12 #212
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98141648
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je hebt mijn definitie. Daarmee zult u het moeten doen :7
Je herhaald het woord in je definitie. Een politicus is ... een carrière politicus.

Snapje dat niemand dat begrijpt, het is niet specifiek en het bevat een circelredenering.
pi_98141655
quote:
13s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee jongens. Dit gaat 'm niet worden.

Mod: slotje.
Zeg kleuter als je dit topic niet wilt meld je dat maar ewoon in het FB topic in plaats van het hier te melden en daar de discussie aan te willen gaan :').

TT aangepast.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98141659
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Okay, ik zal er verder op in gaan. Ik ben een individu, ik moet een bepaalde keuze maken die ik later, ooit, zal moeten verantwoorden tegen een woedende menigte of waar ik de rest van mijn leven mee in de knoop zal zitten, een leven dat waarschijnlijk niet meer heel erg lang duurt, want ik zou moeilijk met mezelf kunnen leven.

Om dan toch een enigszins objectieve keuze te maken, kies ik voor een groep waar grosso modo de meeste mensen last van hebben of die het minst succesvol zijn gebleken. Gruwelijk, natuurlijk, maar ik heb geen uren de tijd om te onderzoeken welke categorie burgers het meest vervelend is of de meeste overlast veroorzaakt. Daarom moet ik uitgaan van iets dat enigszins is uit te leggen voor een samenleving, waar ik van vermoed dat er het minste talent tussen zit en waar ik van vrees dat de maatschappij als geheel het minst aan zal verliezen.
Toch vind ik de insteek te makkelijk. Ik had namelijk ook wel kunnen raden voor welke groep jij zou gaan. En ergens is dat ook de meest rationele keuze, vanuit economisch oogpunt althans. Veel uitdagender is een selectie moeten maken. Ik ben echt nieuwsgierig welk type mensen jij buiten de deur houdt. Gaan je ouders bijvoorbeeld voor een jong gezinnetje dat je niet kent? Dat zijn pas keuzes.

quote:
Dus je daad is vele malen gruwelijker en je wordt meer geconfronteerd met de negatieve bijgevolgen van een slechte keuze dan met de goede. Je zal moeten leven met de uitverkoren soort, in plaats van met de groep die niet de hinder heeft ondervonden van de genocide.
Daarom. Het is vele malen uitdagender.
pi_98141669
quote:
11s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Brilliant. Daar blaken VVDers dan ook in uit *O*
  maandag 13 juni 2011 @ 23:52:29 #216
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98141705
quote:
11s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kennelijk. Ik zie iemand die zich aangesproken voelt, zoals gewoonlijk.

Ik zou zelf een afweging waarop ts doelt niet durven maken, dat hij de teerling werpt niet gehinderd door de gebruikelijke moraalridders is lovenswardig.
Bis bis bis
  maandag 13 juni 2011 @ 23:52:37 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98141714
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

1 Ik kies niet enkel economisch, lees mn post nog eens goed
2 Bejaarden in alle soorten en maten worden bejaard. De hele gevarieerde samenleving. Als ik die af zou maken, verliest de samenleving niets aan zijn variëteit. Ouderen hebben geen bepaalde skill of mindset, die hebben ze allemaal opgepikt bij hun opvoeding of werk, of waar dan ook. Toegegeven, door ervaring gerijpt, maar niet meer dan een goeie vijftiger. Bejaarden maken de samenleving op de manier die ik bedoel dus niet gevarieerder. Dezelfde variatie ideeën, instellingen en persoonlijkheden blijft bestaan.

Bij de personen die ik redden zou, zouden trouwens geen bejaarden tussenzitten, moge dat duidelijk zijn
Alle bejaarden uitgemoord = geen bejaarden in de samenleving. Alle uitkeringstrekkers uitgemoord = geen uitkeringstrekkers in de samenleving.

En de meeste bejaarden zijn juist heel erg nuttig geweest in hun jongere jaren.. De beloning van nuttig zijn = de doodstraf??

Je spreekt jezelf echt zo vaak tegen :{
pi_98141745
quote:
15s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeg kleuter als je dit topic niet wilt meld je dat maar ewoon in het FB topic in plaats van het hier te melden en daar de discussie aan te willen gaan :').

TT aangepast.
Dat is ook gebeurd. Duik je ook in een zwembad zonder eerst te kijken of er wel water in zit :')
  maandag 13 juni 2011 @ 23:54:25 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98141780
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Brilliant. Daar blaken VVDers dan ook in uit *O*
"blinken" bedoel je denk ik ;)
  maandag 13 juni 2011 @ 23:54:37 #220
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_98141787
Iedereen die iemand gedood heeft. Een moordenaar als eerste, vervolgens de beul die de executie heeft uitgevoerd, vervolgens weer zijn beul enzovoort. Binnen de kortste keren zal er iemand weigeren om de executie uit te voeren uit overlevingsdrang en dan is dit krankzinnige circus afgelopen.
Non possumus non loqui
  maandag 13 juni 2011 @ 23:55:27 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98141822
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:52 schreef eriksd het volgende:

[..]

Kennelijk. Ik zie iemand die zich aangesproken voelt, zoals gewoonlijk.

Ik zou zelf een afweging waarop ts doelt niet durven maken, dat hij de teerling werpt niet gehinderd door de gebruikelijke moraalridders is lovenswardig.
eriksd, als je niets inhoudelijks te melden hebt kun je beter in de SC blijven ;)
  maandag 13 juni 2011 @ 23:56:38 #222
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_98141872
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Alle bejaarden uitgemoord = geen bejaarden in de samenleving.

En de meeste bejaarden zijn juist heel erg nuttig geweest in hun jongere jaren.. De beloning van nuttig zijn = de doodstraf??

Je spreekt jezelf echt zo vaak tegen :{
hoe weerlegt deze loze kreet dit dan: Dezelfde variatie ideeën, instellingen en persoonlijkheden blijft bestaan. Wat voegen bejaarden daar aan toe?

Beloning voor nuttig GEWEEST zijn (je zegt het zelf al, geweest) is twee jaartjes voor jezelf, door je de pijp uitgaat. Heel vervelend als jij jezelf nou net nuttiger vond, maar zo is het leven.

Quote nou eens 2 regels van mij waar ik me 1 op 1 tegenspreek, in plaats van waar ik me door jouw interpretatie tegenspreek.
Laffe huichelaar
pi_98141908
Mensen, laten we het inhoudelijk houden hier aub.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98141915
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door du_ke op 13-06-2011 23:58:25 (Kappen, nu!) ]
pi_98141921
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:54 schreef Knip het volgende:
Iedereen die iemand gedood heeft. Een moordenaar als eerste, vervolgens de beul die de executie heeft uitgevoerd, vervolgens weer zijn beul enzovoort. Binnen de kortste keren zal er iemand weigeren om de executie uit te voeren uit overlevingsdrang en dan is dit krankzinnige circus afgelopen.
Of we plaatsen gewoon een ouderwets vuurpeloton waarbij één iemand met losse flodders schiet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')