Nee, hier moet ik even in het geweer komen. Hij kiest specifiek voor onrendabelen, dat betekent dat hij een hele grote groep ontziet. Chapeau, maar het betekent ook dat hij voor redabelen kiest en niet voor dementerenden of terminaal zieke patiënten.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is juist een keuze uit sociaal oogpunt. Hij doodt liever een groep dan dat hij dierbaren, of de toekomst van ons land ziet sterven in dit hypothetische geval
quote:Op maandag 13 juni 2011 23:45 schreef Picchia het volgende:
De overige mannelijke bevolking
Motivatie: Alles is voor Bassie.
Precies. En zie waartoe dat leidt: een doodswens .quote:Op maandag 13 juni 2011 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wéér gaat het over de economie/economisch nut..
Voor sommigen lijkt dat wel een nieuw soort god.![]()
Je hebt mijn definitie. Daarmee zult u het moeten doenquote:Op maandag 13 juni 2011 23:45 schreef waht het volgende:
[..]
Het bedrijven van politiek vindt plaats op alle lagen in de samenleving.
Wanneer stop jij eens met het wentelen in zelfmedelijden?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. En zie waartoe dat leidt: een doodswens .
Verrassendquote:Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef eriksd het volgende:
Wat een briljant en gewaagd topic. Chapeau.
quote:Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef eriksd het volgende:
Wat een briljant en gewaagd topic. Chapeau.
Is dit je bijdrage aan dit topic??quote:Op maandag 13 juni 2011 23:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wanneer stop jij eens met het wentelen in zelfmedelijden?
Eigenlijk opent dit topic hopelijk de ogen van de VVD stemmer .quote:Op maandag 13 juni 2011 23:48 schreef Zeeland het volgende:
Ik vind trouwens dat de keuze van GS uit geen enkele oogpunt is te rechtvaardigen. Sorry, maar als economie echt het argument moet zijn.
1 Ik kies niet enkel economisch, lees mn post nog eens goedquote:Op maandag 13 juni 2011 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Je kiest idd economisch
2. Het is volkomen in tegenspraak met je "ik ben het met je eens KV"-post over een gevarieerde samenleving
Je herhaald het woord in je definitie. Een politicus is ... een carrière politicus.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je hebt mijn definitie. Daarmee zult u het moeten doen
Zeg kleuter als je dit topic niet wilt meld je dat maar ewoon in het FB topic in plaats van het hier te melden en daar de discussie aan te willen gaanquote:Op maandag 13 juni 2011 22:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee jongens. Dit gaat 'm niet worden.
Mod: slotje.
Toch vind ik de insteek te makkelijk. Ik had namelijk ook wel kunnen raden voor welke groep jij zou gaan. En ergens is dat ook de meest rationele keuze, vanuit economisch oogpunt althans. Veel uitdagender is een selectie moeten maken. Ik ben echt nieuwsgierig welk type mensen jij buiten de deur houdt. Gaan je ouders bijvoorbeeld voor een jong gezinnetje dat je niet kent? Dat zijn pas keuzes.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Okay, ik zal er verder op in gaan. Ik ben een individu, ik moet een bepaalde keuze maken die ik later, ooit, zal moeten verantwoorden tegen een woedende menigte of waar ik de rest van mijn leven mee in de knoop zal zitten, een leven dat waarschijnlijk niet meer heel erg lang duurt, want ik zou moeilijk met mezelf kunnen leven.
Om dan toch een enigszins objectieve keuze te maken, kies ik voor een groep waar grosso modo de meeste mensen last van hebben of die het minst succesvol zijn gebleken. Gruwelijk, natuurlijk, maar ik heb geen uren de tijd om te onderzoeken welke categorie burgers het meest vervelend is of de meeste overlast veroorzaakt. Daarom moet ik uitgaan van iets dat enigszins is uit te leggen voor een samenleving, waar ik van vermoed dat er het minste talent tussen zit en waar ik van vrees dat de maatschappij als geheel het minst aan zal verliezen.
Daarom. Het is vele malen uitdagender.quote:Dus je daad is vele malen gruwelijker en je wordt meer geconfronteerd met de negatieve bijgevolgen van een slechte keuze dan met de goede. Je zal moeten leven met de uitverkoren soort, in plaats van met de groep die niet de hinder heeft ondervonden van de genocide.
Brilliant. Daar blaken VVDers dan ook in uitquote:Op maandag 13 juni 2011 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Is dit je bijdrage aan dit topic??
Kennelijk. Ik zie iemand die zich aangesproken voelt, zoals gewoonlijk.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is dit je bijdrage aan dit topic??
Alle bejaarden uitgemoord = geen bejaarden in de samenleving. Alle uitkeringstrekkers uitgemoord = geen uitkeringstrekkers in de samenleving.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
1 Ik kies niet enkel economisch, lees mn post nog eens goed
2 Bejaarden in alle soorten en maten worden bejaard. De hele gevarieerde samenleving. Als ik die af zou maken, verliest de samenleving niets aan zijn variëteit. Ouderen hebben geen bepaalde skill of mindset, die hebben ze allemaal opgepikt bij hun opvoeding of werk, of waar dan ook. Toegegeven, door ervaring gerijpt, maar niet meer dan een goeie vijftiger. Bejaarden maken de samenleving op de manier die ik bedoel dus niet gevarieerder. Dezelfde variatie ideeën, instellingen en persoonlijkheden blijft bestaan.
Bij de personen die ik redden zou, zouden trouwens geen bejaarden tussenzitten, moge dat duidelijk zijn
Dat is ook gebeurd. Duik je ook in een zwembad zonder eerst te kijken of er wel water in zitquote:Op maandag 13 juni 2011 23:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeg kleuter als je dit topic niet wilt meld je dat maar ewoon in het FB topic in plaats van het hier te melden en daar de discussie aan te willen gaan.
TT aangepast.
"blinken" bedoel je denk ikquote:Op maandag 13 juni 2011 23:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Brilliant. Daar blaken VVDers dan ook in uit
eriksd, als je niets inhoudelijks te melden hebt kun je beter in de SC blijvenquote:Op maandag 13 juni 2011 23:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kennelijk. Ik zie iemand die zich aangesproken voelt, zoals gewoonlijk.
Ik zou zelf een afweging waarop ts doelt niet durven maken, dat hij de teerling werpt niet gehinderd door de gebruikelijke moraalridders is lovenswardig.
hoe weerlegt deze loze kreet dit dan: Dezelfde variatie ideeën, instellingen en persoonlijkheden blijft bestaan. Wat voegen bejaarden daar aan toe?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alle bejaarden uitgemoord = geen bejaarden in de samenleving.
En de meeste bejaarden zijn juist heel erg nuttig geweest in hun jongere jaren.. De beloning van nuttig zijn = de doodstraf??
Je spreekt jezelf echt zo vaak tegen
Of we plaatsen gewoon een ouderwets vuurpeloton waarbij één iemand met losse flodders schiet.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:54 schreef Knip het volgende:
Iedereen die iemand gedood heeft. Een moordenaar als eerste, vervolgens de beul die de executie heeft uitgevoerd, vervolgens weer zijn beul enzovoort. Binnen de kortste keren zal er iemand weigeren om de executie uit te voeren uit overlevingsdrang en dan is dit krankzinnige circus afgelopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |