abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juni 2011 @ 23:32:43 #176
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140707
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, maar dat slaat echt helemaal nergens op. Stel dat jij die keuze moet maken. Wat dan? Blijf je dan bij je eerder ingenomen positie? Dat de onrendabelen moeten verdwijnen?
Is dit werkelijk een vreemd standpunt? Dat ik het makkelijker vind een kleine, zelf-afgebakende groep mensen dood te hebben, dan uit een ontzettend heterogene samenleving mensen moet selecteren die mogen blijven leven? Het tweede impliceert namelijk voor mij dat ik altijd bang zal zijn een aantal eigenschappen te vergeten, een aantal mensen tekort te hebben gedaan.

Als ik zeg: onrendabelen moeten verdwijnen, e.g. mensen die langer dan 20 jaar werkloos zijn en een bijstandsuitkering ontvangen, is dat nonetheless een ontzettend zware beslissing, maar elke keer dat ik over straat loop en ergens kinderen zie spelen of mijn vrienden ontmoet, weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik denk dat met een selectieprocedure voor het uitverkoren volk bij iedere burger die je meeneemt en achteraf niet blijkt te mogen, het gevoel hebt te hebben gefaald en beter een jong onschuldig kind in zijn plek had kunnen kiezen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:33:27 #177
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_98140743
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mee eens. Daarom moet je niet louter selecteren op rendabiliteit. Er is meer dan economie en wederopbouw :)
Precies. Een volk van enkel mensen die rendabel willen zijn, zou een kutvolk zijn. Nu zijn we fijn en gevarieerd. Dat zou ik proberen te behouden.
Laffe huichelaar
  maandag 13 juni 2011 @ 23:34:04 #178
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98140772
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:32 schreef waht het volgende:

[..]

Misschien geen nut, maar wel zin.
Volgens mij niet. :N Alleen de zin die jezelf aan je leven geeft.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:34:19 #179
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98140788
Wat een briljant en gewaagd topic. Chapeau.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:34:26 #180
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140793
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Precies. Een volk van enkel mensen die rendabel willen zijn, zou een kutvolk zijn. Nu zijn we fijn en gevarieerd. Dat zou ik proberen te behouden.
Maar hoe doe je dat? Het is toch ontzettend lastig te bepalen wat ons gevarieerde en heterogene gezelschap maakt, in plaats van selecteren welk type burger weinig tot niets bijdraagt aan onze gevarieerde en heterogene samenleving van nu?
pi_98140813
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En daar ga je weer: "nut"
Waarom moet een mens "nut" hebben :o
Mensen minachten en minder rechten toekennen omdat ze minder nut voor het collectief hebben is onder liberalen populair.
Dat is het verraad van die liberalen tov het liberalisme. Ze zijn in weze collectivisten.
En in hypotheses zoals dit wordt het gerechtvaardigd die 'minderwaardige' groepen te vermoorden .
  maandag 13 juni 2011 @ 23:35:32 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98140850
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is dit werkelijk een vreemd standpunt? Dat ik het makkelijker vind een kleine, zelf-afgebakende groep mensen dood te hebben, dan uit een ontzettend heterogene samenleving mensen moet selecteren die mogen blijven leven? Het tweede impliceert namelijk voor mij dat ik altijd bang zal zijn een aantal eigenschappen te vergeten, een aantal mensen tekort te hebben gedaan.

Als ik zeg: onrendabelen moeten verdwijnen, e.g. mensen die langer dan 20 jaar werkloos zijn en een bijstandsuitkering ontvangen, is dat nonetheless een ontzettend zware beslissing, maar elke keer dat ik over straat loop en ergens kinderen zie spelen of mijn vrienden ontmoet, weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik denk dat met een selectieprocedure voor het uitverkoren volk bij iedere burger die je meeneemt en achteraf niet blijkt te mogen, het gevoel hebt te hebben gefaald en beter een jong onschuldig kind in zijn plek had kunnen kiezen.
En wéér gaat het over de economie/economisch nut..
Voor sommigen lijkt dat wel een nieuw soort god. :{ :'(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 13 juni 2011 @ 23:36:40 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98140904
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Owh ja?? En daarom wil je bejaarden en uitkeringstrekkers over de kling jagen?? _O- _O- _O-
pi_98140934
quote:

Als ik zeg: onrendabelen moeten verdwijnen, e.g. mensen die langer dan 20 jaar werkloos zijn en een bijstandsuitkering ontvangen, is dat nonetheless een ontzettend zware beslissing, maar elke keer dat ik over straat loop en ergens kinderen zie spelen of mijn vrienden ontmoet, weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
flikker toch op met zgn gewetensworsteling.
de enige juiste conclusie is dit spelletje niet mee te spelen..
niet in een Foktopic en niet in werkelijkheid....
  maandag 13 juni 2011 @ 23:37:07 #185
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_98140935
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat? Het is toch ontzettend lastig te bepalen wat ons gevarieerde en heterogene gezelschap maakt, in plaats van selecteren welk type burger weinig tot niets bijdraagt aan onze gevarieerde en heterogene samenleving van nu?
Eens. Hoelang hebben we tot we er allemaal aangaan, van het moment dat ik mensen mag kiezen om te redden?
Laffe huichelaar
pi_98140943
quote:

[..]

Ik vind dat jij je er zelf te makkelijk vanaf maakt met dit topic. Je geeft geen reden waarom een groep moet verdwijnen en kiest simpelweg een groep die het minst rendabel is. Het waarom ontbreekt, en dat maakt deze discussie er ook niet makkelijker op.

Daarom vind ik mijn insteek ook stukken interessanter. Vooral omdat je allereerst geen genocide pleegt, maar slechts voor een extreem lastige keuze staat. En omdat je meer mensen teleur moet stellen dan de onrendabelen die jij zonder blikken of blozen afschrijft.

Overigens vind ik jouw opmerking over 'dan weet ik dat de juiste keuze heb gemaakt' nogal misselijkmakend. Temeer omdat je geen reden geeft waarom die mensen dood moeten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 juni 2011 @ 23:37:27 #187
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140946
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En wéér gaat het over de economie/economisch nut..
Voor sommigen lijkt dat wel een nieuw soort god. :{ :'(
Wat is er economisch aan het spelende kinderen of mensen kunnen ontmoeten die ik graag mag?
  maandag 13 juni 2011 @ 23:38:42 #188
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98140998
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Eens. Hoelang hebben we tot we er allemaal aangaan, van het moment dat ik mensen mag kiezen om te redden?
Oef, geen idee, als dit een hollywood-script was waarschijnlijk 24h?
pi_98141025
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oef, geen idee, als dit een hollywood-script was waarschijnlijk 24h?
In 2012 (de film) hadden ze een jaartje of vier.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 juni 2011 @ 23:39:15 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98141027
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat is er economisch aan het spelende kinderen of mensen kunnen ontmoeten die ik graag mag?
Je geeft aan wie jij zou vermoorden (onrendabelen) en dat je als je spelende kinderen en vrienden ziet dan zou weten dat je de juiste keus gemaakt hebt..

Noem dat eens niet economisch :{
  maandag 13 juni 2011 @ 23:41:13 #192
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98141150
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Alle politici.
Geef eens een duidelijke definitie voor politicus.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:41:57 #193
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_98141180
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh ja?? En daarom wil je bejaarden en uitkeringstrekkers over de kling jagen?? _O- _O- _O-
Er zal iemand moeten zijn voor de zware beslissingen, en de oppermachtige aliens van TS hebben mij uitverkoren. ik had ook kunnen zeggen: iedereen wiens naar met de letter D begint. Maar bejaarden hebben korter te leven, weinig maatschappelijk nut meer, en over het algemeen minder plezier in het leven, door dementie, immobiliteit enzovoorts. Beter dat dan het lieve kleine jongetje daan dat zijn hele leven voor zich heeft.

Ik ben ook niet zo dat k dan zou zeggen dat ik niet zou kiezen, en om mijn eigen geweten minder te bezwaren, meer mensen te laten sterven.

Als een user door gaat over het economische aspect van mijn keus, verklaar ik dat. Als daar een discussie uit ontstaat, en ik het voornamelijk over de economische gevolgen heb, wil dat niet zeggen dat ik enkel daar aan denk. Hoe graag je dat ook zou willen, om je moreel superieur te voelen
Laffe huichelaar
  maandag 13 juni 2011 @ 23:43:24 #194
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_98141267
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je geeft aan wie jij zou vermoorden (onrendabelen) en dat je als je spelende kinderen en vrienden ziet dan zou weten dat je de juiste keus gemaakt hebt..

Noem dat eens niet economisch :{
Dat is juist een keuze uit sociaal oogpunt. Hij doodt liever een groep dan dat hij dierbaren, of de toekomst van ons land ziet sterven in dit hypothetische geval
Laffe huichelaar
  maandag 13 juni 2011 @ 23:43:56 #195
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_98141294
Leuk topic! Ook een leuke discussie.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:44:17 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98141314
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Er zal iemand moeten zijn voor de zware beslissingen, en de oppermachtige aliens van TS hebben mij uitverkoren. ik had ook kunnen zeggen: iedereen wiens naar met de letter D begint. Maar bejaarden hebben korter te leven, weinig maatschappelijk nut meer, en over het algemeen minder plezier in het leven, door dementie, immobiliteit enzovoorts. Beter dat dan het lieve kleine jongetje daan dat zijn hele leven voor zich heeft.

Ik ben ook niet zo dat k dan zou zeggen dat ik niet zou kiezen, en om mijn eigen geweten minder te bezwaren, meer mensen te laten sterven.

Als een user door gaat over het economische aspect van mijn keus, verklaar ik dat. Als daar een discussie uit ontstaat, en ik het voornamelijk over de economische gevolgen heb, wil dat niet zeggen dat ik enkel daar aan denk. Hoe graag je dat ook zou willen, om je moreel superieur te voelen
1. Je kiest idd economisch
2. Het is volkomen in tegenspraak met je "ik ben het met je eens KV"-post over een gevarieerde samenleving
pi_98141324
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:41 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Geef eens een duidelijke definitie voor politicus.
Actief binnen een politieke partij. Eerst de carriere politici - die verpesten de wereld het ergst.
  maandag 13 juni 2011 @ 23:45:15 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98141358
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is juist een keuze uit sociaal oogpunt. Hij doodt liever een groep dan dat hij dierbaren, of de toekomst van ons land ziet sterven in dit hypothetische geval
Ja, heel sociaal hoor, om alleen de ukkies en degenen waar jij van houdt te laten leven :D
  maandag 13 juni 2011 @ 23:45:18 #199
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98141362
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind dat jij je er zelf te makkelijk vanaf maakt met dit topic. Je geeft geen reden waarom een groep moet verdwijnen en kiest simpelweg een groep die het minst rendabel is. Het waarom ontbreekt, en dat maakt deze discussie er ook niet makkelijker op.
Okay, ik zal er verder op in gaan. Ik ben een individu, ik moet een bepaalde keuze maken die ik later, ooit, zal moeten verantwoorden tegen een woedende menigte of waar ik de rest van mijn leven mee in de knoop zal zitten, een leven dat waarschijnlijk niet meer heel erg lang duurt, want ik zou moeilijk met mezelf kunnen leven.

Om dan toch een enigszins objectieve keuze te maken, kies ik voor een groep waar grosso modo de meeste mensen last van hebben of die het minst succesvol zijn gebleken. Gruwelijk, natuurlijk, maar ik heb geen uren de tijd om te onderzoeken welke categorie burgers het meest vervelend is of de meeste overlast veroorzaakt. Daarom moet ik uitgaan van iets dat enigszins is uit te leggen voor een samenleving, waar ik van vermoed dat er het minste talent tussen zit en waar ik van vrees dat de maatschappij als geheel het minst aan zal verliezen.

quote:
Daarom vind ik mijn insteek ook stukken interessanter. Vooral omdat je allereerst geen genocide pleegt, maar slechts voor een extreem lastige keuze staat. En omdat je meer mensen teleur moet stellen dan de onrendabelen die jij zonder blikken of blozen afschrijft.
Dus je daad is vele malen gruwelijker en je wordt meer geconfronteerd met de negatieve bijgevolgen van een slechte keuze dan met de goede. Je zal moeten leven met de uitverkoren soort, in plaats van met de groep die niet de hinder heeft ondervonden van de genocide.

quote:
Overigens vind ik jouw opmerking over 'dan weet ik dat de juiste keuze heb gemaakt' nogal misselijkmakend. Temeer omdat je geen reden geeft waarom die mensen dood moeten.
Omdat het alternatief is dat mijn vrienden en alle kinderen in Nederland dood zullen zijn.
De juiste keuze is een keuze, ongeacht welke groepering is het zowel goed als fout.
pi_98141364
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Actief binnen een politieke partij. Eerst de carriere politici - die verpesten de wereld het ergst.
Het bedrijven van politiek vindt plaats op alle lagen in de samenleving.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')