Natuurlijk, maar wie moeten er in dat soort verhaaltjes het veld ruimen?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:12 schreef KoosVogels het volgende:
Als je echt wat wilt bereiken (hetgeen ik nu lees zijn vooral schijnoplossingen) dan moet je het grootste deel van de wereldbevolking omleggen zodat de aarde circa 500 miljoen mensen telt. Vervolgens moet je proberen dat aantal op peil te houden.
Onbeschaaft eigenlijk om hier te lachen.quote:
Als je echt wat wil bereiken op wereldniveau bedoel je.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:12 schreef KoosVogels het volgende:
Als je echt wat wilt bereiken (hetgeen ik nu lees zijn vooral schijnoplossingen) dan moet je het grootste deel van de wereldbevolking omleggen zodat de aarde circa 500 miljoen mensen telt. Vervolgens moet je proberen dat aantal op peil te houden.
De leiders van Nederland, die de macht hebben elke groep te doden, die de macht hebben jou te dwingen tot een keuze en die in staat zijn al het levends tussen de Nederlandse landgrenzen aan hun wil te onderwerpen.quote:
En de economie is het belangrijkste of zo?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je echt wat wil bereiken op wereldniveau bedoel je.
Bijvoorbeeld alle uitkeringstrekkers of bejaarden afmaken, zou in Nederland de economie redden. Dat heeft zin.
Op korte termijn, maar uiteindelijk beland je weer in dezelfde situatie.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld alle uitkeringstrekkers of bejaarden afmaken, zou in Nederland de economie redden. Dat heeft zin.
quote:Op maandag 13 juni 2011 23:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Neen. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het een oplossing is voor een probleem.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:14 schreef Klaudias het volgende:
[..]
En de economie is het belangrijkste of zo?
Inderdaad, het systeem zal weer zorgen voor nieuwe werkelozen. En dat er ouderen bijkomen hoef ik niet uit te leggen.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op korte termijn, maar uiteindelijk beland je weer in dezelfde situatie.
Je had het ook anders kunnen verpakken. Stel dat de wereld wordt geconfronteerd met cataclysme en je kunt slechts een beperkt aantal mensen redden. Wie moeten dan het veld ruimen?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar wie moeten er in dat soort verhaaltjes het veld ruimen?
De bedenker van dergelijke utopieen schaart zichzelf meestal bij de groep wederopbouwers, zoals alle supporters van morbide new world-groepjes.
Schijnheilig. Je weet van te voren waar het op uitdraait. Geef nou gewoon toe dat het een bashtopic is tegen al die mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen bijdragen aan een economie. Geen geschiedenis gehad op school?quote:
Maar zou bejaarden efficienter zijn dan langdurig werklozen?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Juist, eerder in hun leven. Dat is geweest.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vanwaar die obsessie met geld/de economie??
Net alsof een mensenleven uitgedrukt zou moeten worden in geld![]()
Daarnaast: ik denk dat vele uitkeringsstrekkers en bejaarden eerder in hunn leven wel degelijk een bijdrage aan de economie hebben geleverd
Dat zeg je wel. Als je zo'n keus zou maken, dan zou de economie de belangrijkste factor (of de enige zelfs volgens mij) in jouw beslissing zijn.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Neen. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het een oplossing is voor een probleem.
In mijn situatieschets ging ik er wel vanuit dat we iedereen die een bepaalde leeftijd bereikt heeft of met pensioen gaat, af bleven maken.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:15 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Inderdaad, het systeem zal weer zorgen voor nieuwe werkelozen. En dat er ouderen bijkomen hoef ik niet uit te leggen.
En dan? Dan sterft de mens uit?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar zou bejaarden efficienter zijn dan langdurig werklozen?
De eerste categorie reproduceert amper, maar kan nog wel flink consumeren.
Nog een idee:
Al het nog ongeboren leven
Je kiest voor een stille genocide; een sterfhuisconstructie die geen enkel levende treft, maar alle mannen en vrouwen binnen de Nederlandse landgrenzen impotent maakt en ze niet in staat stelt te reproduceren. Hiermee kleeft er geen bloed aan jouw handen en kun je ze wassen in onschuld.
Gaan die niet ook dood dan?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De leiders van Nederland, die de macht hebben elke groep te doden, die de macht hebben jou te dwingen tot een keuze en die in staat zijn al het levends tussen de Nederlandse landgrenzen aan hun wil te onderwerpen.
Dus als iemand werkloos wordt, krijgt hij of zij direct de kogel?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In mijn situatieschets ging ik er wel vanuit dat we iedereen die een bepaalde leeftijd bereikt heeft of met pensioen gaat, af bleven maken.
Oh gezellig, je gaat nog méér mensen doden dan de opdracht je voor schrijft.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In mijn situatieschets ging ik er wel vanuit dat we iedereen die een bepaalde leeftijd bereikt heeft of met pensioen gaat, af bleven maken.
Ik heb mijn portie geschiedenis gehad, maar hoe is het met jouw maatschappelijke weerstand gesteld als je van dit topic zo in je hum schiet en blijkbaar een of andere verborgen boodschap ziet in mijn objectivistische benadering van gruweldaden. Ik bash niet en wil dit hier ook niet.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Schijnheilig. Je weet van te voren waar het op uitdraait. Geef nou gewoon toe dat het een bashtopic is tegen al die mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen bijdragen aan een economie. Geen geschiedenis gehad op school?
Dat had wellicht een beter topic opgeleverd ja. Maar dan de vraag: wie ga je redden? Dat klinkt positiever.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je had het ook anders kunnen verpakken. Stel dat de wereld wordt geconfronteerd met cataclysme en je kunt slechts een beperkt aantal mensen redden. Wie moeten dan het veld ruimen?
Die gaan zelf ook dood. Alles gaat dood.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gaan die niet ook dood dan?![]()
![]()
Zo niet: dan zijn ze heerser over een verwoest en verder inwonersleeg land en zullen ze elders asiel moeten aanvragen
Owh, dan is het goed hoorquote:Op maandag 13 juni 2011 23:16 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Juist, eerder in hun leven. Dat is geweest.
Ik zou een strenge selectie maken die niet gebaseerd is op sociale status, etniciteit of politieke overtuiging.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:17 schreef waht het volgende:
[..]
Dat had wellicht een beter topic opgeleverd ja. Maar dan de vraag: wie ga je redden? Dat klinkt positiever.
Hmm, ik sta best toe dat er een anti-topic wordt geopend met exact die vraag.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:17 schreef waht het volgende:
[..]
Dat had wellicht een beter topic opgeleverd ja. Maar dan de vraag: wie ga je redden? Dat klinkt positiever.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |