Squatten in de smith is wel het laatste wat je moet doen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:15 schreef mtchel112 het volgende:
Ik squat er alleen mee, vind dat toch het fijnst
Gaan squatten krijgen je benen een betere vorm van.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:33 schreef Tamashii het volgende:
Vraagje; ik vind mijn lichaam geweldig, behalve mijn benen daar mag wel wat af. Maar hoe voorkom ik dat alleen daar wat af gaat en niet van mijn buik, want die is plat....
Even muggeziften. In extreme gevallen blijkt dat dus wel te kunnen blijkt uit recent onderzoek gedaan onder tennissers. Maar buiten dat heb je gewoon gelijk hoor!quote:
Gewoon lekker cardio blijven doen en op je eten blijven letten.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:33 schreef Tamashii het volgende:
Vraagje; ik vind mijn lichaam geweldig, behalve mijn benen daar mag wel wat af. Maar hoe voorkom ik dat alleen daar wat af gaat en niet van mijn buik, want die is plat....
Good to knowquote:Op zondag 3 juli 2011 13:04 schreef mtchel112 het volgende:
Plaatje van de gym in TT is een typisch voorbeeld van een klote sportschool, kunstof dumbells en van die vinex mensen.
Ligt er aan hoe vaak je per week wil trainen en wat voor soort cardio ?quote:Op zondag 3 juli 2011 22:18 schreef rumiii het volgende:
Is er een grens voor hoeveelheid cardio per dag? Ik wil in de vakantie en daarna graag veel cardio in de sportschool doen aangezien ik wat vet mag verliezen, ook beter eten, vandaar de vraagTips hoor ik graag
Moet je 4 uur per dag gaan wielrennen. Raak je niet alleen vet van kwijt trouwens.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:18 schreef rumiii het volgende:
Is er een grens voor hoeveelheid cardio per dag? Ik wil in de vakantie en daarna graag veel cardio in de sportschool doen aangezien ik wat vet mag verliezen, ook beter eten, vandaar de vraagTips hoor ik graag
Je zult niet echt spiermassa opbouwen als je zoveel cardio doet.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:39 schreef rumiii het volgende:
Zo mogelijk alle dagen beschikbaar, en ik wil doen wat het beste werkt, ik zit wel liever op de fiets daar. Rennen vind ik ook niet erg. Maar is het slecht om bijvoorbeeld 3 uur op een dag cardio te doen en 1 uur aan gewichten, angezien ik zoveel dagen achter elkaar niet gewend ben? ik denk van niet maar ik vraag het toch maar
maar het gaat toch om het meer naar buiten dan naar binnen principe?
Denk dat recreatief fitnessen icm cardio weer een hele andere wereld is als bodybuilding en alles wat daarbij komt kijken.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:52 schreef mtchel112 het volgende:
Hey you! Wat is het verschil eig met bodybuilding topic? Hier ook cardio gerelateerde zaken? Dan zit ik hier de komende 5 weken goed ivm cut
Eh.. Just getting started..quote:Op zondag 3 juli 2011 22:48 schreef Weisman het volgende:
Laten we eerst beginnen met wat je nu doet ?
Ik doe qua cardio als ik ga fitnessen alleen maar roeien of crosstrainer als warming-up. Voor de rest doe ik aan hardlopen en squashen.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:06 schreef rumiii het volgende:
[..]
Eh.. Just getting started..
Ik heb op andere fora gelezen op een bepaald aantal procent van je maximale hartslag te doen.
Wat is 'beter' om te doen als je wel 'veel' vet wil verbranden
Per dag twee keer anderhalf uur achter elkaar op 80% van je maximale hartslag
Of juist 60 70 % en dan 2 uur achter elkaar, heeft dat iets te maken met vet en calorieën?
En doen jullie dan krachttraining en cardio apart ?
fitness is voor mensen die gewoon lekker willen bewegen maar verder geen zichtbaar resultaat willen behalen met speciale training+voeding.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:52 schreef mtchel112 het volgende:
Hey you! Wat is het verschil eig met bodybuilding topic? Hier ook cardio gerelateerde zaken? Dan zit ik hier de komende 5 weken goed ivm cut
HIIT training is ideaal om af te vallen vind ikquote:Op zondag 3 juli 2011 23:06 schreef rumiii het volgende:
[..]
Eh.. Just getting started..
Ik heb op andere fora gelezen op een bepaald aantal procent van je maximale hartslag te doen.
Wat is 'beter' om te doen als je wel 'veel' vet wil verbranden
Per dag twee keer anderhalf uur achter elkaar op 80% van je maximale hartslag
Of juist 60 70 % en dan 2 uur achter elkaar, heeft dat iets te maken met vet en calorieën?
En doen jullie dan krachttraining en cardio apart ?
Ja inderdaad!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:07 schreef RickoKun het volgende:
Dit is wel een topic voor mij. Ik ben er niet om zo'n uit de kluiten getrokken spierbundel te worden, maar om gewoon het atletische lijf te behouden. Ik hoef ik geen ziekelijke tips over whey of andere vage supplementen.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:55 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja inderdaad!
Ik ken een gast hij had via via een hele grote pot met illegale whey gekocht, stond ie rustig pindakaas op zijn benen te smeren valt de recherge binnen!
Tuurlijk, beweging is altijd goed.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:47 schreef Weissman het volgende:
is trappen lopen nog ergens goed voor btw ?
Dat ligt eraan met welk doel. Als je graag naar benden wil maar steeds omhoog loopt schiet het niet op natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:47 schreef Weissman het volgende:
is trappen lopen nog ergens goed voor btw ?
Ik ga hier stuk om dat beeld dat ik hierbij krijg.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:55 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja inderdaad!
Ik ken een gast hij had via via een hele grote pot met illegale whey gekocht, stond ie rustig pindakaas op zijn benen te smeren valt de recherge binnen!
Mijn whisky cola light, wat doe jeeequote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:55 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja inderdaad!
Een sportschool is overrated. Ook thuis en buiten kan je prima trainenquote:Op zondag 17 juli 2011 12:08 schreef Sasman het volgende:
Mijn sportschool is voor 2 weken dicht. Mensen zijn op vakantie...
Bhaa...Om mijn vorm te behouden gaan we maar lekker veel fietsen...quote:Op zondag 17 juli 2011 12:50 schreef Weissman het volgende:
[..]
Een sportschool is overrated. Ook thuis en buiten kan je prima trainen
Kansloze sportschool dus.quote:Op zondag 17 juli 2011 12:08 schreef Sasman het volgende:
Mijn sportschool is voor 2 weken dicht. Mensen zijn op vakantie...
Sport je al ? of wil je gaan sporten ?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:43 schreef Kissofarose het volgende:
Jammer dat het hier een beetje dood is, wil wel meedoen
Dat dus.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:43 schreef Kissofarose het volgende:
Jammer dat het hier een beetje dood is, wil wel meedoen
Gewoon de draad weer oppakken, niet moeilijk doen over dat ene weekje en iets hoger vetpercentage.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 07:29 schreef Tompsen het volgende:
Even een vraagje.
Ik heb vorige lekker een vakantie gehad met wat vrienden, gewoon van genoten, geen moment aan m'n voedingsschema gedacht. Moet kunnen voor een week.
Ik ben niet aangekomen in gewicht, alleen ik kan aan m'n bovenlichaam wel zien dat m'n vetpercentage wat is toegenomen. Is dat in anderhalve week weer flink te verlagen? En hoe gaat dat het snelst?
Ohja, mijn schema is: 5 min crosstrainer(warming up), fullbody schema, en dan een loopschema(sprinten). Dat lopen is dan m'n cardio, soms ga ik en halfuur fietsen.
De menu's plan ik telkens per 2 weken in en ik zorg dat ik alles wat ik nodig heb telkens in huis heb en ik zorg dat ik geen honger lijd. Dan is de kans dat je overgaat tot het eten van snelle, vette brol al een stuk kleiner.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:49 schreef Tompsen het volgende:
Hoe houden jullie je gedisicplineerd aan je eetpatroon en hoe streng zijn jullie erin?
Ik heb er soms wel wat moeite mee, komt nu ook door vakantie. Daarnaast woon ik nog thuis, dus heb niet alles zelf in de hand qua eten. Maar ik zoek een beetje tips hoe ik een eetschema het makkelijkst volhoudt. Daarnaast klopt mijn eetschema ook niet goed denk ik. Ik zal hem morgen posten!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
De menu's plan ik telkens per 2 weken in en ik zorg dat ik alles wat ik nodig heb telkens in huis heb en ik zorg dat ik geen honger lijd. Dan is de kans dat je overgaat tot het eten van snelle, vette brol al een stuk kleiner.
Ik plan één keer per twee werken een dag om te zondigen in. Dat houdt in dat ik één maaltijd vervang door bv. shoarma (lams en zonder al teveel vette saus).
Vakantie of niet, ik houd me aan mijn schema. Je hebt nu dan nog mazzel met het slechte weer.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:29 schreef Tompsen het volgende:
[..]
Ik heb er soms wel wat moeite mee, komt nu ook door vakantie. Daarnaast woon ik nog thuis, dus heb niet alles zelf in de hand qua eten. Maar ik zoek een beetje tips hoe ik een eetschema het makkelijkst volhoudt. Daarnaast klopt mijn eetschema ook niet goed denk ik. Ik zal hem morgen posten!
Hoezo. je kunt toch ook eigen dingen kopen en niet eten wat de pot schaft. Je hebt altijd een keuze. Sowieso ga je (in het begin) weerstand krijgen van anderen (familie/vrienden/werk) over je "nieuwe" levenswijze / voedingspatroon. Denk nog maar eens aan ze terug als je lekker gespierd bent t.o.v. van de office-papzakken / dunne stengels.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:29 schreef Tompsen het volgende:
[..]
Ik heb er soms wel wat moeite mee, komt nu ook door vakantie. Daarnaast woon ik nog thuis, dus heb niet alles zelf in de hand qua eten. Maar ik zoek een beetje tips hoe ik een eetschema het makkelijkst volhoudt. Daarnaast klopt mijn eetschema ook niet goed denk ik. Ik zal hem morgen posten!
Als je hem dan post, dan kunnen we feedback geven.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:29 schreef Tompsen het volgende:
[..]
okquote:Op donderdag 8 september 2011 17:27 schreef Sasman het volgende:
Was dit topic een tijdje uit het oog verloren. Deze week lekker getraind.
Je bent 17.5 en je ouders vinden het te vroeg voor je om wat aan je lichaam te doen?quote:Op zondag 18 september 2011 23:05 schreef Tompsen het volgende:
Wat zijn goeie argumenten om m'n ouders over te halen, zodat ik thuis wat fitnessapparatuur kan neerzetten. Ze zijn 'bang' dat ik er te veel mee bezig ga, en daar vinden ze me nog te jong voor. Over een half jaar ben ik 'op papier' volwassen
wat je kan doen is foto's laten zien van hoe jij wilt dat jou lichaam er uit gaat zien. als jij aankomt met een foto van cristiano ronaldo zullen ze waarschijnlijk niet zeggen dat je niet moet trainen. kom je met de foto's van mr olympia 2011 dan win je hun vertrouwen niet.quote:Op zondag 18 september 2011 23:05 schreef Tompsen het volgende:
Wat zijn goeie argumenten om m'n ouders over te halen, zodat ik thuis wat fitnessapparatuur kan neerzetten. Ze zijn 'bang' dat ik er te veel mee bezig ga, en daar vinden ze me nog te jong voor. Over een half jaar ben ik 'op papier' volwassen
quote:Op zondag 18 september 2011 23:41 schreef 16meter het volgende:
ga gewoon naar een gym, beter dan thuis wat rotzooi bij elkaar halen
een beetje home gym kost al gauw enkele duizenden euro's
squatrack, bankje en olympische stang. 100 kg om mee te beginnen. max 1k niet veel hoorquote:Op dinsdag 20 september 2011 22:46 schreef DAVID90 het volgende:
Indd... die thuis apparatuur is enorm beperkt en echt niet relaxt om mee te trainen.
Een beetje thuisgym kost al gauw 5.000 euro en dan heb je nog niet veel. Bovendien heb je niemand om je heen waar je van kan leren .. dat lijkt mij nogal handig in het begin
cardio doe je buiten en met stronglifts pak je genoeg. blijf jij die machines maar pakken hoor geeft verder niet maar doe niet alsof je er iets van af weetquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:43 schreef DAVID90 het volgende:
juist ja.. en dan elke keer de zelfde oefeningen doen. In de gym heb je gewoon veel meer mogelijkheden voor afwisseling. En ook geen cardio apparatuur.
Bedankt, dit ga ik eens proberenquote:Op zondag 18 september 2011 23:52 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
wat je kan doen is foto's laten zien van hoe jij wilt dat jou lichaam er uit gaat zien. als jij aankomt met een foto van cristiano ronaldo zullen ze waarschijnlijk niet zeggen dat je niet moet trainen. kom je met de foto's van mr olympia 2011 dan win je hun vertrouwen niet.
toon hun ook meteen aan wat je eetschema gaat worden en laat alle supplementen zoals shakes er buiten al wil en zal je ze wel gebruiken. een eetschema dat er gezond uitziet, dus kwark, tonijn, kipfilet, aardappelen, rijst, pasta, kip, biefstuk enzo zal ze weer het
gevoel geven dat je juist(gezond) bezig zult gaan.
al kan je misschien behoorlijk wat met de paar apparaten en dummbells die jij thuis wilt neerzetten lijkt het me toch beter dat je gewoon naar de sportschool gaat.
Als je training gebaseerd is op machines en cardio zul je nooit groot worden. En in een goede gym heb je vaak alles, + andere gasten voor motivatie en hulp. Maar als je om wat voor reden thuis wilt trainen en al dat spul in huis kan halen, dan doe je dat. Maar haal dan de belangrijkste dingen in huis, en dat zijn die dingen uit Jahr00n zijn post. Kijk maar eens goed hoeveel essentiele oefeningen je daarmee kunt doen. En wat is er mis met dezelfde oefeningen doen? Als ze saai worden dan gooi je het gewicht omhoog, of wat dan ook, afhankelijk van je doelen. Lekker squatten, benchen en pullup/chinups in je rack. En zelfs curlen, man. Curlen in je eigen rack.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:43 schreef DAVID90 het volgende:
juist ja.. en dan elke keer de zelfde oefeningen doen. In de gym heb je gewoon veel meer mogelijkheden voor afwisseling. En ook geen cardio apparatuur.
you're welcome m8. als je van fitness een lifestyle maakt word je er echt alleen maar gezonder op, dus overtuig je ouders met die argumenten. veel geluk!quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:56 schreef Tompsen het volgende:
[..]
Bedankt, dit ga ik eens proberen
Nee joh! Ik train thuis, en haal de 200 euro nog niet.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:46 schreef DAVID90 het volgende:
Indd... die thuis apparatuur is enorm beperkt en echt niet relaxt om mee te trainen.
Een beetje thuisgym kost al gauw 5.000 euro en dan heb je nog niet veel. Bovendien heb je niemand om je heen waar je van kan leren .. dat lijkt mij nogal handig in het begin
Qua kcals op een dag zit ik vaak spot on met mijn doelen voor een langere tijd. Ik hou kcals bij met een iPhone-app.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:49 schreef Tompsen het volgende:
Hoe houden jullie je gedisicplineerd aan je eetpatroon en hoe streng zijn jullie erin?
cable crossover, leg press, leg extension, leg curl, lat pulldownquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:14 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
squatrack, bankje en olympische stang. 100 kg om mee te beginnen. max 1k niet veel hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |