Skaten is redelijk veilig, en bmxen ook, waarom je kind opvoeden als een mietje.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:37 schreef Gemaskerde het volgende:
Hoe heet dat ook alweer, freerunnen.
Hartstikke gevaarlijk als je niet precies weet wat je doet.
Zijn ook genoeg 12-jarige dat doen.
Verder dingen als wellicht graffiti spuiten, paintball, skaten, bmxen.
Vrijwel allemaal hobby's waar je gewond bij kan raken of een boete riskeerd.
Hey, ik zeg niet dat ik het zou verbieden, integendeel, maar als hij die sporten 'beoefend' zou ik mij wellicht wat meer zorgen maken dan wanneer hij kleurt. Uiteraard is hij/zij vrij in zijn doen en staan, zolang ie maar wel een beetje aan de veiligheid denkt.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:38 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Skaten is redelijk veilig, en bmxen ook, waarom je kind opvoeden als een mietje.
Ik skate al 6jaar en als je weet wat je doet, breek je nooit iets.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:41 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Hey, ik zeg niet dat ik het zou verbieden, integendeel, maar als hij die sporten 'beoefend' zou ik mij wellicht wat meer zorgen maken dan wanneer hij kleurt. Uiteraard is vrije in zijn doen en staan, zolang ie maar wel een beetje aan de veiligheid denkt.
Skaten bedoel ik btw als in skateboarden, weet je wel hoeveel mensen hun botten breken daarbij?
Damn, ik zei toch al in de eerste reactie(of tweedde) dat ik daar geen probleem mee heb mits hij wel een beetje aan de veiligheid denkt. Dus niet meteen met al die sporten hij grootste van het grootste doet, maar het wel opbouwt. You know I'm saying?quote:Op maandag 13 juni 2011 10:42 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Ik skate al 6jaar en als je weet wat je doet, breek je nooit iets.
Als beginner doe je gewoon simpele dingen.
Ga jij eens even wieberen met je driewieler en je flauwekul.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:45 schreef juppiejippie het volgende:
TS heeft een homo-zoon die op ballet wilt whehehe, maar weet niet wat ie er mee aan moet
Nou nou zeg, wat trek jij fel van leer om een grapjequote:Op maandag 13 juni 2011 10:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ga jij eens even wieberen met je driewieler en je flauwekul.
Actie figuren daarin tegen.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:45 schreef OeJ het volgende:
Mensen die hun zoontje een barbie of pop geven.
Mensen die niks beters te melden hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:45 schreef OeJ het volgende:
Het is wel erg om een homo als zoon te hebben daar maak je geen grapjes over.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:48 schreef juppiejippie het volgende:
[..]
Nou nou zeg, wat trek jij fel van leer om een grapje
quote:Op maandag 13 juni 2011 10:48 schreef Antaris het volgende:
[..]
Mensen die niks beters te melden hebben.
Die van mij is 4 en is gek van 'twensfommus'. Heeft ie echt niet van mij hoor en wat mij betreft speelt ie nog wat langer met buzz Lightyear en Bob de bouwer.quote:
Geef 'm Power Rangers, oldskoolquote:Op maandag 13 juni 2011 10:52 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Die van mij is 4 en is gek van 'twensfommus'. Heeft ie echt niet van mij hoor en wat mij betreft speelt ie nog wat langer met buzz Lightyear en Bob de bouwer.
if you outlaw guns, only outlaws will carry gunsquote:Op maandag 13 juni 2011 11:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht. Wat mijn kinderen wat mij betreft niet voor elkaar krijgen om te mogen doen is schietsport. Dat vind ik echt 100x niks.
Ja tof, lekker een autist kweken met je muziek die tegen die tijd meer dan een halve eeuw oud is. Echt tof.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:42 schreef stefanhaan het volgende:
Gewoon je kind een gitaar geven, en continue naar iron maiden, black sabbath ed. laten luisteren.En vergeet niet lang haar laten kweken.
![]()
Boog / kruisboog schietenquote:Op maandag 13 juni 2011 11:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht. Wat mijn kinderen wat mij betreft niet voor elkaar krijgen om te mogen doen is schietsport. Dat vind ik echt 100x niks.
daar heb je een goed punt HG, een sport waarmee ik niet bekend ben maar volgens mij enorm veel concentratie vereistquote:
volgens mij is boogschieten er al op een van de Wii spelenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in de uitzondering dat het wel lukt, dan heb je je kind zo gekneed dat hij iets doet waar hij zelf nooit voor heeft gekozen, en misschien niet eens leuk vindt.
Ach toen ik 4 was had ik een He-Man actie figuur. :-)quote:Op maandag 13 juni 2011 10:52 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Die van mij is 4 en is gek van 'twensfommus'. Heeft ie echt niet van mij hoor en wat mij betreft speelt ie nog wat langer met buzz Lightyear en Bob de bouwer.
Mijn zoons vinden het heerlijk om met mijn oude pop te spelenquote:Op maandag 13 juni 2011 10:45 schreef OeJ het volgende:
autisten kweek je nietquote:Op maandag 13 juni 2011 11:05 schreef MASD het volgende:
[..]
Ja tof, lekker een autist kweken met je muziek die tegen die tijd meer dan een halve eeuw oud is. Echt tof.
Nonsens, waar komen ze dan vandaan? Denk je dat ze zo geboren worden of iets dergelijks?quote:
quote:Op maandag 13 juni 2011 14:52 schreef MASD het volgende:
[..]
Nonsens, waar komen ze dan vandaan? Denk je dat ze zo geboren worden of iets dergelijks?
Boehoe, iedereen. Nee, ik! En ik vind opvoeden hartstikke moeilijk en een hele opgave en daar zal best iets verkeerd aan gaanquote:Op maandag 13 juni 2011 14:37 schreef feesbeeest het volgende:
Waarom is iedereen zo tegen schietsport hier, als je denkt dat je kind dan random mensen gaat neer schieten doe jij iets verkeerd, en voed je hem waarschijnlijk verkeerd op.
In de kantine, achter het raam, met een kop goeie hete cappuccino.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:20 schreef SacreCoeur het volgende:
als de mijne nou wel op voetbal wilt ga ik wel elke zater/zondagochtend blauw bekken aan de kant hoor, als ze daar blij van wordt dan ik ook.
De eerste voetbalkantine met een kop goeie hete cappuccino moet ik nog tegenkomen.. en ik ga al een paar jaartjes elke zaterdag zo'n kantine in.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In de kantine, achter het raam, met een kop goeie hete cappuccino.
nee langs de zijkant en dan ook schreeuwen en juichen enzo.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In de kantine, achter het raam, met een kop goeie hete cappuccino.
Gast, je zegt het alsof homoseksualiteit een probleem is dat opgelost moet worden.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:48 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Het is wel erg om een homo als zoon te hebben daar maak je geen grapjes over.
hier ook! Amber moet eerst d'r A en B halen en dan mag ze doen wat ze wil.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ze mag van mij doen wat ze wilt qua hobby. Maar ze is verplicht om in elk geval dr zwemdiploma te halen.
Bijzonder hè, het is inderdaad een basisvaardigheid die elk kind moet beheersen...quote:Op maandag 13 juni 2011 21:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
hier ook! Amber moet eerst d'r A en B halen en dan mag ze doen wat ze wil.
ja dat snap ik dus ook niet!quote:Op maandag 13 juni 2011 21:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Bijzonder hè, het is inderdaad een basisvaardigheid die elk kind moet beheersen...
En de scholen maar bezuinigen op zwemlessen!
Zo denk ik er ook over, alleen zijn er wel uitzonderingen vind ik. Mijn zus bijvoorbeeld durft niet te zwemmen, volgens mijn ouders zorgde zwemlessen op school vroeger voor nachtmerries en eindeloos gehuil. Wanneer hij op woensdag schoolzwemmen had, sliep hij maandags al niet. Waardoor mijn ouders hem na een aantal maanden maar lieten stoppen. In theorie wil ik mijn kind wel A en B laten behalen. Maar niet als het zulke drama's met zich mee brengt.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
hier ook! Amber moet eerst d'r A en B halen en dan mag ze doen wat ze wil.
Ook niet verkeerd, scouting. beetje basisvaardigheden en het leren te improviserenquote:Op maandag 13 juni 2011 22:02 schreef Vicky het volgende:
hier gelukkig totaal geen drama met zwemmen. Mijn dochter(s) is (zijn) een echte waterrat.
Amber gaat naast zwemmen trouwens wel naar scouting.
nee zeker niet. Ze vindt het hartstikke leukquote:Op maandag 13 juni 2011 22:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ook niet verkeerd, scouting. beetje basisvaardigheden en het leren te improviseren
Mwoah, ik heb een meisje dat met haar balletpakje nog aan in bomen klimtquote:Op maandag 13 juni 2011 22:47 schreef MASD het volgende:
Zijn jullie dan niet bang dat als je hem niet laat schieten of vechten dat hij dan homo wordt? Lijkt mij best eng namelijk, voor je het weet wil hij op ballet of theatersport. Of andersom voor meisjes.
Zijn jullie daar dan niet bang voor?
Uiteraard, als 'ie echt niet anders wil dan dat, dan ok... Maar ik ga wel hard mijn best doen om het te onmoedigen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:28 schreef erodome het volgende:
Maar had hij ballet willen doen dan was ik er niet erg warm van gelopen, maar hij had het gewoon gemogen en uiteidelijk had ik daar dan ook trots gezeten.
Wbt voetbal heb ik andere sporten aangeboden en gelukkig lukte het met crossenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Uiteraard, als 'ie echt niet anders wil dan dat, dan ok... Maar ik ga wel hard mijn best doen om het te onmoedigen.
Ik vind ballet gewoon niet iets voor jongens. Of turnen en dat soort dingen.
Misschien ben ik daar bekrompen in, maar tsja.
Komt waarschijnlijk door trauma's op school vroeger, verplicht turnen en dansen en ballet achtige oefeningen met gym. Ik vond het verschrikkelijk.
dat heb ik vroeger gedaan, was hartstikke leukquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:37 schreef trui het volgende:
haha ja majorette zou ik ook wel actief ontmoedigen!
niet? ik vind het de plicht van de ouders om te zorgen dat hun kind kan zwemmen. niet de school.quote:
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:24 schreef Jojogirl het volgende:
En er is weinig/niets dat echt niet zou mogen, maar we hebben wel een aantal antipathieën die we heel hard zouden ontmoedigen (top 3: vioolles, majorette, paarden).
Nee, dat weet ik. Maar ik heb gewoon vooroordelen mbt scouting. Waarschijnlijk geheel onterecht, maar die kleuren wel mijn visie daarop.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:25 schreef DJMO het volgende:
Waarom scouting niet leuk She-Wolf? Bij scouting ligt de nadruk vooral op het sociale aspect: Samen dingen doen. Het is echt geen jagen of het leger in het klein hoor
Wat ben jij lekker hypocriet zeg...jongens mogen niet dansen want dan worden ze homo? Zo iets? Mijn zoon(12) doet aan stijldansen, latin dansen(al een jaar of 5) EN zit tegenwoordig op de balletacademie in Amsterdam. Ik vind dat fantastisch, want dat betekent dat hij heel sterk in zijn schoenen staat. Want als dansende jongen moet hij op de lagere school af en toe zijn gepest, dat kan niet anders....maar hij heeft het er nooit over, heeft niet geklaagd, en deed gewoon waar z'n hart in lag. Mijn zoon wordt een echte man, als ik het zo zie.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Of je zoon wil op ballet. Tsja, het heeft toch een beetje een homo imago. Sta je het toe?
Meisjes op meisjevoetbal zal ik dus weer van harte aanmoedigen. Of korfbal, ook goed.
Ok,quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Wat ben jij lekker hypocriet zeg...jongens mogen niet dansen want dan worden ze homo? Zo iets? Mijn zoon(12) doet aan stijldansen, latin dansen(al een jaar of 5) EN zit tegenwoordig op de balletacademie in Amsterdam. Ik vind dat fantastisch, want dat betekent dat hij heel sterk in zijn schoenen staat. Want als dansende jongen moet hij op de lagere school af en toe zijn gepest, dat kan niet anders....maar hij heeft het er nooit over, heeft niet geklaagd, en deed gewoon waar z'n hart in lag. Mijn zoon wordt een echte man, als ik het zo zie.
Je moet jongens ook niet VERPLICHTEN om te dansen, dan maak je ze kopschuw. Maar als je echt wat wil bereiken met dansen train je al voor de middelbare school elke dag. Een stuk meer dan het gemiddelde voetballertje...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]Ik vind ballet gewoon niet iets voor jongens. Of turnen en dat soort dingen.
Misschien ben ik daar bekrompen in, maar tsja.
Komt waarschijnlijk door trauma's op school vroeger, verplicht turnen en dansen en ballet achtige oefeningen met gym. Ik vond het verschrikkelijk.
Een kind moet een hobby kunnen doen omdat hij/zij het leuk vindt, neit om iets te bereiken. Als een kind dat wil, is dat een tweede, maar volgens mij is het idee van een hobby (welke dan ook) dat je je ermee bezig houdt, omdat je daar plezier in hebt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Je moet jongens ook niet VERPLICHTEN om te dansen, dan maak je ze kopschuw. Maar als je echt wat wil bereiken met dansen train je al voor de middelbare school elke dag. Een stuk meer dan het gemiddelde voetballertje...
Jij hebt het duidelijk zwaar gehad vroeger...wat was het, mammie liet je op de roze meisjesfiets van je oudere zus naar school fietsen?quote:
Kut. Je hebt me gezien.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jij hebt het duidelijk zwaar gehad vroeger...wat was het, mammie liet je op de roze meisjesfiets van je oudere zus naar school fietsen?
Ik ben doodsbang dat m'n dochter zich zal ontpoppen als een fanatiek voetbalster ofzo...want ik zal als een debiel langs de lijn gaan staan, haar naar wedstrijden rijden en de hele santekraam, maar IK HOU NIET VAN VOETBAL!!!! Dus ik hoop meer op een danseresje. Oh ja, boksen zie ik ook liever niet voor haarquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop dat onze dochter geen interesse gaat krijgen in dingen als boksen, dat lijkt me niets. Of ik ook daadwerkelijk iets zou ontmoedigen? Geen idee, dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik zou boksen ook niet graag zien voor een zoon. Ik hou niet van het agressieve dat het in mijn ogen is. Elkaar in elkaar rammen als competitie...nah, liever niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik ben doodsbang dat m'n dochter zich zal ontpoppen als een fanatiek voetbalster ofzo...want ik zal als een debiel langs de lijn gaan staan, haar naar wedstrijden rijden en de hele santekraam, maar IK HOU NIET VAN VOETBAL!!!! Dus ik hoop meer op een danseresje. Oh ja, boksen zie ik ook liever niet voor haarDat is mijn hypocritie misschien.
Uiteindelijk is het minder eng dan wanneer die ventjes met elkaar ineens besluiten dat ze wel met hun fiets van de helling van de kabelbaan afkunnen, dan thuis komen met een kapotte fiets en gelukkig netaan zelf heel zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:42 schreef trui het volgende:
ja, vast! maar ik vind 't stom!![]()
maar motorcross hoeft van mij ook niet hoor. ik vind 't al eng zat dat manlief wel eens met willem gaat karten...
Ben vroeger een kaboutertje geweest(scouting dus), was echt heeeeeeeeel erg leuk, als je een actief kind hebt dat graag buiten is dan is scouting super.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:26 schreef trui het volgende:
ik hou ze ook van scouting af hoor, als dat enigszins mogelijk is. dat uniform, de rangen, het verplichte groepsgedoe. hele foute associaties roept het bij me op. ik geloof heus dat ze er best leuke activiteiten hebben, maar de scouting als organisatie trekt mij absoluut niet en ik zou 't dus zeker niet aanmoedigen.
of wat dacht je van die zwemleraar-pedo's waar je op het ogenblik weer veel over hoort?quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:10 schreef erodome het volgende:
Alsof er op de voetbalclub geen pedo kan zitten zeg, daar zijn de jongens en de meiden vaak alleen met 1 trainer(die het douchen in de gaten houdt), dat gebeurd bij scouting eigenlijk nooit.
Vind dat pedo gedoe een beetje raar, dat is een beetje beren zien achter elke boom.
Vind dat dus een raar argument...
Dan snap je de sport sowieso niet dus is het ergens wel logisch dat je er op tegen bent.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou boksen ook niet graag zien voor een zoon. Ik hou niet van het agressieve dat het in mijn ogen is. Elkaar in elkaar rammen als competitie...nah, liever niet.
Precies.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:48 schreef erodome het volgende:
Alle vechtsporten gaan veel meer over beheersing dan over agressie.
Vechtsporten ben ik helemaal voor, respect, beheersing, discipline...
daarom zeg ik ook ouders die hun kind beïnvloedenquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:20 schreef lily het volgende:
Kinderen worden altijd beïnvloed.
Is het niet door mij dan wel door de buurman, de buurjongen, oom, tante, opa, oma, de schoolmeester, de schooljuffrouw, broertje, zusje, kassajuffrouw, schoolvriendje, moeder van schoolvriendje, Wesley Sneijder, Jan Smit, Michael Jackson of Spongebob.
nou dat dus.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:48 schreef erodome het volgende:
Alle vechtsporten gaan veel meer over beheersing dan over agressie.
Vechtsporten ben ik helemaal voor, respect, beheersing, discipline...
wat moet je nou?quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:36 schreef maickeltje het volgende:
[..]
daarom zeg ik ook ouders die hun kind beïnvloeden
well duh.....quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:36 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Het stomme is.. ik vond scouting ook altijd verschrikkelijk en stom enzo maar Amber vindt het echt helemaal geweldig. Ze doen zoveel leuke dingen. Ze is destijds een keertje meegegaan met een klasgenootje en kwam helemaal enthousiast thuis. Toen is ze nog 4x mee gegaan en ze vond het zo leuk... Kai van m@x zit in dezelfde groep.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:26 schreef trui het volgende:
ik hou ze ook van scouting af hoor, als dat enigszins mogelijk is. dat uniform, de rangen, het verplichte groepsgedoe. hele foute associaties roept het bij me op. ik geloof heus dat ze er best leuke activiteiten hebben, maar de scouting als organisatie trekt mij absoluut niet en ik zou 't dus zeker niet aanmoedigen.
tja zoals gezegt, er zijn ook voetbaltrainers en zwemleraren en weet ik veel wwat nog meer waar een pedo in zou kunnen zitten..quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:10 schreef Ghostbuster het volgende:
Dat scouting lijkt me vrij eng wel, met van die half pedo leiders.
je beinvloed ze al vanaf dat ze geboren worden. door je hobby's, de regels, de gewoontes. dingen die je belangrijk vindt. Daar ontkom je gewoon niet aan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:36 schreef maickeltje het volgende:
[..]
nou ben ik ook wel erg gevoelig denk ik, maar ik vond Turnen al eng, qua op marcheren, het clublied aanheffen en groeten van de Juryquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:46 schreef Beregd het volgende:
Jammer dat scouting zo'n slechte naam heeft bij sommigen. Volgens mij leert je kind er veel meer dan in een sportclub. En heus niet alle jeugdbewegingen zijn zo streng uniformerig aangelegd. Heel veel hangt af van de kwaliteit van de leidingsploeg (zoals vicky ook al aangeeft) Maar ik heb de jeugdbeweging toch al schitterende dingen zien doen met kinderen.
Het enige waar ik erg weigerachtig tegenover zal staan is inderdaad voetbal. Dit sinds ik hoorde dat ze al aan 6 jaar leren (bij bepaalde clubs) dat als er een fout tegen hen wordt gemaakt ze best direct vallen, dan fluit de scheidsrechter rapper. Mooie waarden leer je je kind dan.
Maar dat is toch alleen met wedstrijden? Voor de meesten hooguit 1x per jaar... ik vond dat ook wel apart, echt een overblijfsel van >60 jaar geleden. Het zou me niet verbazen als dat ondertussen afgeschaft is.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ben ik ook wel erg gevoelig denk ik, maar ik vond Turnen al eng, qua op marcheren, het clublied aanheffen en groeten van de Jury![]()
Nou, ik vind het écht erg. Schreeuwende ouders, coachende vaders die middenin het veld staan, E pupillen die minimaal 2 keer in de week moeten trainen en anders niet opgesteld worden (en dan 10 minuten voor de officiele tijd moeten komen voor de warming upquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wel grappig dat veel mensen liever geen voetbal kind heeft...
is you me??quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, ik vind het écht erg. Schreeuwende ouders, coachende vaders die middenin het veld staan, E pupillen die minimaal 2 keer in de week moeten trainen en anders niet opgesteld worden (en dan 10 minuten voor de officiele tijd moeten komen voor de warming up) alsof je in een gezin niet meer te doen hebt tussen 5 en 7) alsof ze verdorie bij de Ajaxjeugd spelen in plaats van 4e klasse in Boerenkoolstronkeradeel. Doortrainen in de vakantie, want anders wordt het verschil zo groot met de andere teams.
en dit is nog maar een handvol van de frustratie.
Ik vind voetbal werkelijk vreselijkquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Misschien dat de vaders daar dan wel weer anders over denken, hier reageren voornamelijk moeders.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
mijn man geeft ook totaal niet om voetbal. Ja hij vindt het leuk om het EK/WK te kijken maar verder zal het hem een worst wezen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:25 schreef Grijs het volgende:
[..]
Misschien dat de vaders daar dan wel weer anders over denken, hier reageren voornamelijk moeders.
Maar mijn man geeft ook helemaal niets om voetbal en is het hierover wel met mij eens.
Het is ook erg afhankelijk van de situatie. Wij wonen op een bovenwoning en hebben zelf geen tuin. In dat kader kan ik me voorstellen dat het voor Senna leuk zou kunnen zijn om een paar uur in de week samen met andere kindjes lekker buiten bezig te zijn. Dat is mijn herinnering aan de scouting (ik was ook ooit een kaboutertjequote:Op donderdag 16 juni 2011 10:50 schreef Sjeen het volgende:
Mja, scouting heeft geen slechte naam bij mij, ik heb er gewoon helemaal niks meeEn ik zie het Isa ook absoluut niet doen, eerlijk gezegd... En om nou te zeggen dat je er meer leert dan bij een sportclub, dat kan wel zo zijn, maar ik geloof niet dat ze er zaken zou leren die ik belangrijk vind, die ze ergens anders niet zou oppikken.
We gaan zondag naar de opendag van de muziekschool hier, voor volgend schooljaar wil ik haar graag aanmelden voor de cursus 'Ontdek jouw lievelingsinstrument'
10 clrsquote:Op maandag 13 juni 2011 10:45 schreef MaGNeT het volgende:
Ik schroefde als kind vroeger alles wat op elektriciteit werkte uitelkaar en kreeg regelmatig stroomschokken door onvoorzichtigheid...
Rond m'n 12e hebben ze maar op een "programmeren in Basic" cursus gedumpt en toen ontdekte ik mijn nieuwe, veiligere liefde... Computers
Ach ja, als ik een zoon had die op balet wilde dan vond ik dat prima... Houdt 'm van de straat...
Denk dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is ook erg afhankelijk van de situatie. Wij wonen op een bovenwoning en hebben zelf geen tuin. In dat kader kan ik me voorstellen dat het voor Senna leuk zou kunnen zijn om een paar uur in de week samen met andere kindjes lekker buiten bezig te zijn. Dat is mijn herinnering aan de scouting (ik was ook ooit een kaboutertje): veel buiten bezig, vies mogen worden, op kamp, speurtochten in het bos, etc.
Waarom vind je het belangrijk dat hij gaat sporten? Bewegen snap ik, maar moet dat per se sporten zijn? Naar school lopen/fietsen is ook bewegenquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vind t wel belangrijk dat ie gaat sporten. Maakt niet uit welke sport, voetbal mag zelfshoewel k dus geen fan ben (liever niet dus
)
Ik ben man en ook tegen voetbal.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:25 schreef Grijs het volgende:
[..]
Misschien dat de vaders daar dan wel weer anders over denken, hier reageren voornamelijk moeders.
Maar mijn man geeft ook helemaal niets om voetbal en is het hierover wel met mij eens.
Ik vind het sws belangrijk dat ze een teamsport gaat doen voor het team-gebeuren, maar sporten hoort er wmb gewoon bij. Dagelijks naar school lopen/fietsen is niet meer dan normaal, maar is wel iets wat er 'later als ze groot zijn' sneller bij in schiet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom vind je het belangrijk dat hij gaat sporten? Bewegen snap ik, maar moet dat per se sporten zijn? Naar school lopen/fietsen is ook bewegen
10 clrscrquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:31 schreef nikky het volgende:
[..]
10 clrs
20 PRINT "hello, how are you?"
30 goto; 40
Zoiets... geloof ik
Dit? Heb ik ook gedaan toen ik twaalf was. Ik vond het toch iets minder. Achteraf stom natuurlijk. Ik had hierna verder moeten gaan.
Dat dusquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vind het sws belangrijk dat ze een teamsport gaat doen voor het team-gebeuren, maar sporten hoort er wmb gewoon bij. Dagelijks naar school lopen/fietsen is niet meer dan normaal, maar is wel iets wat er 'later als ze groot zijn' sneller bij in schiet.
Sporten hoort wmb gewoon bij de dingen die je als mens doet...
Daarin verschillen we dan. Ik vind sporten niet iets wat je als mens doet. Ik hou zelf ook niet van sporten, dus ik zou me kunnen voorstellen dat Senna het ook neit leuk vindt. En ik heb echt voldoende sporten geprobeerd tot ik een jaar of 16-17 was. Later ook nog wel wat, maar niets wat me ooit echt heel erg boeide. We gaan natuurlijk wel sporten aanbieden, maar als ze er niets voor voelt, is het niet iets wat ze dan zou moeten, wat mij betreft.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vind het sws belangrijk dat ze een teamsport gaat doen voor het team-gebeuren, maar sporten hoort er wmb gewoon bij. Dagelijks naar school lopen/fietsen is niet meer dan normaal, maar is wel iets wat er 'later als ze groot zijn' sneller bij in schiet.
Sporten hoort wmb gewoon bij de dingen die je als mens doet...
een hoop onzinnig geneuzel in dat geval.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:59 schreef trui het volgende:
maar buuv, misschien is ie wel bestemd om de nieuwe johan cruijff te worden! wat ontneem je ons!
Idd, als al die moeders zo denken winnen we nooit meer een EK natuurlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:59 schreef trui het volgende:
maar buuv, misschien is ie wel bestemd om de nieuwe johan cruijff te worden! wat ontneem je ons!
Mits ze wordt ingeloot gok ik?quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Daar was ze zo enthousiast over dat we hebben besloten dat ze daar best naar toe mag mits ze wordt uitgeloot want er mogen maar 15 kindjes per school mee doen.
Dit is voor drie kinderen hè.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:27 schreef bitterend het volgende:
![]()
ik hoop dat als uk groot genoeg is voor sport dat ik een beter salaris zal hebben...anders zullen ze wel moeten buiten spelen ipv team sport
Ach ja, mijn zusje en haar vrouw voetballen allebei. Ze hebben 3 zoons, bijna 7, bijna 5 en net 2, en in ieder geval de oudste twee geven helemaal niets om voetbalquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mits ze wordt ingeloot gok ik?
Ik heb nog geen dingen bedacht die de onze niet zal mogen, maar stiekem hoop ik dat het niet iets met strikjes en frutsels zal zijn, daar kan ik zelf echt heel weinig mee en dan is het zo lastig meeleven.
Ingeloot ja, sorry voor de spraakverwarringquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mits ze wordt ingeloot gok ik?
Ik heb nog geen dingen bedacht die de onze niet zal mogen, maar stiekem hoop ik dat het niet iets met strikjes en frutsels zal zijn, daar kan ik zelf echt heel weinig mee en dan is het zo lastig meeleven.
Ik dacht ook inderdaad zoiets...dat de gemeente subsidieert een deel van de kosten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:33 schreef snoopy het volgende:
Op de school van mijn kinderen worden heel veel naschoolse activiteiten georganiseerd. Daar zitten ook veel sportieve activiteiten bij. De kosten zijn inkomensafhankelijk dus elk kind kan meedoen.
Mijn zoon heeft hierdoor kunnen kennismaken met judo, voetbal, circus Elleboog etc.
Vaak gaat het om ca 10 lessen.
Dit lijkt me dus echt perfect!quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:33 schreef snoopy het volgende:
Op de school van mijn kinderen worden heel veel naschoolse activiteiten georganiseerd. Daar zitten ook veel sportieve activiteiten bij. De kosten zijn inkomensafhankelijk dus elk kind kan meedoen.
Mijn zoon heeft hierdoor kunnen kennismaken met judo, voetbal, circus Elleboog etc.
Vaak gaat het om ca 10 lessen.
Je hebt ook stichting leergeld!quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:27 schreef bitterend het volgende:
![]()
ik hoop dat als uk groot genoeg is voor sport dat ik een beter salaris zal hebben...anders zullen ze wel moeten buiten spelen ipv team sport
Da's wel tof dat er zoiets is. Zo krijgen de kinderen van ouder(s) die het niet breed hebben ook kans om - naast school - nog leuke dingen te kunnen ondernemen.quote:
Ja Super toch ?!! Ik ben er blij mee in elk geval!quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Da's wel tof dat er zoiets is. Zo krijgen de kinderen van ouder(s) die het niet breed hebben ook kans om - naast school - nog leuke dingen te kunnen ondernemen.
Die van mij heeft 2 jaar paardgereden, maar vond het niet leuk meer omdat hoe hoger ze kwamen hoe naarder hij tegen de paarden moest doen, hindernissen overtikken enzo, dat zag hij helemaal niet zitten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:14 schreef Vlindur het volgende:
Oh ja! Dat heb ik ook nog gedaan. Heerlijk racen <3 Alleen na 2 jaar geloofde ik het wel. De eeuwige rondjes stap-draf-galop begonnen te vervelen. Alleen buiten vond ik leuk, dan kon je los
Pas met 12 op kung fu, jammer!!!!quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wij zijn denk ik niet zo heel moeilijk als ouders wb hobbies van de kinderen. De enige voorwaarde die wij hebben is dat ze eerst hun zwemdiploma's moeten halen alvorens ze op een andere sport mogen. En zelfs daar hebben wij ons niet helemaal aangehouden want onze oudste van 6 zat in het 2e zwemjaar ook op judo nog voor ze een dilpoma had behaald. Maar inmiddels is judo van de baan, vond ze toch niet zo spannend, maar is ze wel aan het lessen voor haar C diploma. Van de week kwam ze thuis met een papiertje van school waarop stond dat ze na de zomervakantie beginnen met electrische gitaarlessen (24 lessen) op school, gratis ook nog. Daar was ze zo enthousiast over dat we hebben besloten dat ze daar best naar toe mag mits ze wordt uitgeloot want er mogen maar 15 kindjes per school mee doen. Ik vind het vooral belangrijk wat mijn kind interessant vindt om te doen en of ze ook echt enthousiast er aan mee doet. Ik had al snel door dat mijn dochter niet wild werd van Judo. Terwijl ze de les Kung Fu wel erg leuk vond maar daar is ze nog te klein voor. Als ze straks 12 is en het nog steeds wilt doen gaan we gewoon daar op les.
Mijn oudste zoon, 3 jaar oud, is helemaal stapel gek van F1 autoracen. Elke race kijkt hij met zijn vader samen en als het op een onmogelijk tijdstip is dan nemen we het op, kan hij het de volgende dag kijken. Wil hij later gaan racen dan zoeken we wel uit waar en hoe dat werkt.
Mijn jongste zoon staat telkens stil bij de tv als er voetbal voorbij komt of als papa / opa voetbal kijkt. En roept dan luid Ajax. Ik heb zo een idee dat zijn interesse later uit zal gaan naar voetbal.
quote:Op zondag 19 juni 2011 18:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zie ze wel en ik weet vrijwel zeker dat dát echt geen moeten is! Wat een verwrongen ideeen heb je als je daar van uit gaat zeg!
Ow, dan zit ik misschien ernaast. Maar toch wekken ze dan op mij die indruk...quote:Op zondag 19 juni 2011 18:46 schreef miss_sly het volgende:
Degenen die ik zie, worden ook niet gedwongen! Daar doel ik dus ook op, dat beeld dat hij heeft.
Zeker wel. Ik heb zelf vroeger regelmatig zo gestaan, met mijn saxje, en reken maar dat dat zeker niet gedwongen was!quote:
Dan mogen de voetbalbonden weleens na gaan denken over het oplossen van de negatieve sfeer rond voetbal.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:03 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Idd, als al die moeders zo denken winnen we nooit meer een EK natuurlijk.
Ik zou het niet weten, ik heb zelf helemaal niks met voetbal. Of welke andere balsport dan ook.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan mogen de voetbalbonden weleens na gaan denken over het oplossen van de negatieve sfeer rond voetbal.
Want waarom kunnen andere teamsporten wel zonder gedoe en voetbal niet...
Sax!quote:Op zondag 19 juni 2011 21:28 schreef Sjeen het volgende:
Vandaag zijn we naar de open dag van de muziekschool geweest. Ik heb toevallig eens mogen proberen op saxofoon, dat ga ik echt nog eens leren! En vriend op electrische gitaar, dus dat komt er ook nog ooit
Isa heeft vanalles geprobeerd: cello, dwarsfluit, saxofoon, electrische gitaar, hobo, harp, keyboard en viool. Vooralsnog hebben we haar voor volgend schooljaar ingeschreven voor de cursus 'Ontdek je favoriete instrument', maar de vraag is of daar genoeg aanmeldingen voor komen. Mocht dat niet het geval zijn, dan wordt het toch echt viool
Geen flauw idee hoe wij aan zo'n klassiek-geïnteresseerd kind komen
Niet elk kind, gezien het sip kijken van het meisje en het jongetje in spe, die wel ja.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zeker wel. Ik heb zelf vroeger regelmatig zo gestaan, met mijn saxje, en reken maar dat dat zeker niet gedwongen was!
Denk je nou echt serieus dat, afgezien van die accordeon-zigeuner-kindjes, alle kindjes die zo staan door hun ouders gedwongen worden?![]()
Hoe oud ben je evenstar? En bij welke vereniging zat je? misschien hebben we weleens tegen elkaar gespeeldquote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik heb ook volleybal gedaan, mijn pap speelde vroeger ook volleybal en die werd onze coach! En hij zette me bij slecht spel even goed aan de kantal speelde ik wel bijna altijd omdat ik verdedigend het sterkste was
.
In de jeugdcompetitie speel je regionaal en bij kampioenstitel provinciale nacompetitie hier.
Ik ben benieuwd of in de toekomst de dame volgt
Bang voor het instrument? 't is ook een vrij groot glimmend ding natuurlijk, best imponerend voor een klein kind. Zo vond ik vroeger als klein kereltje een accordeon echt een vreselijk instrument.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn oudste vind mijn sax heel erg interessant: 'Ga jij weer toeteren mama?'. Mijn jongste is er echt panisch voor. Nog voor ik speelde. Ik haalde hem de eerste keer uit de koffer: Nee, mama, nee... die... uit... nee! En brullen!![]()
![]()
Echt zielig!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |