abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98245347
wat ik echt niet wil is zoals sangdrax zn ouders deden. dat wurm moest op hocky voor de teamsport, op schaken want hoogbegaafd, dus ook op het hoogbegaafdekindjesclubje. gevolgd door judo, om zich te leren verdedigen want hij werd zo gepest. en hijzelf gaf er allemaal niks om. dat zie ik dus niet zitten op die manier :N
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98245360
Son dat zeker weten! ik zal zeker een hobby aanmoedigen die geen comp/tv enzo inhoudt! zoals Trui zegt vind ik het goed, paar proeflessen om te beslissen of het wel wat voor hem/haar is.
Maar het mag van mij ook iets totaal anders zijn dan sport.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98245382
Ik heb op heel veel sporten gezeten, Turnen, JazzBallet, Ballet, Judo en vast nog wat wat ik vergeten ben.
Ik wilde altijd op gitaarles, maar moest dan eerst op blokfluitles. Na een half jaar kon ik er nog niks van en ben ik er mee gestopt. Ik baal nog steeds dat ik niet gitaar spelen kan.

Op zeeverkenners heb ik jaren gezeten. Erg tof juist!

Rienk mag straks alles. Zolang hij er zelf maar achterstaat :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98245415
Ik ben erg dankbaar aan mijn piano lerares! ze zei tegen mijn moeder: je kind kan er niks van en vind het ook afschuwelijk. laat haar lekker wat anders doen.
toen mocht ik paard rijden O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98245621
Oh ja! Dat heb ik ook nog gedaan. Heerlijk racen <3 Alleen na 2 jaar geloofde ik het wel. De eeuwige rondjes stap-draf-galop begonnen te vervelen. Alleen buiten vond ik leuk, dan kon je los O+
pi_98245802
Een heerlijke vrije gevoel krijg je ervan Vlindur! O+
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:22:19 #157
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_98245939
Dat is het enige wat ik niet mocht, op paardrijden.

ik heb trouwens maar heel weinig dingen gedaan, was er 't kind niet naar.
Was liever met vriendinnetjes buiten fietsen of binnen met barbies.
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 13:32:25 #158
5428 crew  miss_sly
pi_98246333
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vind het sws belangrijk dat ze een teamsport gaat doen voor het team-gebeuren, maar sporten hoort er wmb gewoon bij. Dagelijks naar school lopen/fietsen is niet meer dan normaal, maar is wel iets wat er 'later als ze groot zijn' sneller bij in schiet.
Sporten hoort wmb gewoon bij de dingen die je als mens doet...
Daarin verschillen we dan. Ik vind sporten niet iets wat je als mens doet. Ik hou zelf ook niet van sporten, dus ik zou me kunnen voorstellen dat Senna het ook neit leuk vindt. En ik heb echt voldoende sporten geprobeerd tot ik een jaar of 16-17 was. Later ook nog wel wat, maar niets wat me ooit echt heel erg boeide. We gaan natuurlijk wel sporten aanbieden, maar als ze er niets voor voelt, is het niet iets wat ze dan zou moeten, wat mij betreft.

Ik vind wel dat bewegen erbij hoort. Dus zoveel mogelijk op de fiets ergens heen ipv met tram of auto, veel lopen en wandelen, trap nemen ipv lift, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98246740
Ik lees hier over teamsport. Ik zat altijd op 'individuele sporten' (judo, turnen, ballet), maar heb daar toch een groot teamgevoel ervaren hoor.

Sterker nog, we turnden mee in de competitie (5 tegen 5). We dansten demo's in groepen. Enzovoorts. Dus de toevoeging team- is wat mij betreft onnodig.

Ik hou wel van een soort degelijk aanbod in beginsel (totdat blijkt dat het niet past bij het kind uiteraard): sport en muziekles. :P ^O^

Ik denk dat sport naast beweging (zoals naar school lopen/fietsen dan inderdaad ook is) nog meer functies kan vervullen: lichaamscontrole, gedachten verzetten, spel (sport en spel :P ), groepsgebeuren, ...
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:49:55 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98247004
Ik moet zeggen dat ik eerst ook veel veel fanatieker was hoor. :+ maar na heel wat jaren 4 keer in de week zwemles, 4 keer trainen op andere tijden, 2 wedstrijden precies op een andere plek in de provincie ben ik daar toch wat van terug gekomen. Lekker spelen is ook wat waard. Mijn sporty zat op een gegeven moment op Zwemles, tennis, judo en voetbal. :X

Oudste fietst dus 26 km, en daarnaast sport hij 3 keer in de week op school zeer actief, waarvan ook nog een uur zwemmen. Daarnaast gaan ze vaak naar het zwembad hier in het dorp. beweging en interactie genoeg

Middelste speelt nu drum en oudste gaat na de vakantie op keyboardles (iets beter te hanteren dan een piano :+ ) omdat ie dat zélf graag wil. Verder zoeken we nog wel een sport, gewoon voor de leuk, Maar dat kan zeker ook wel theatersport worden als ik hem een beetje inschat.

jongste wil dus met alle geweld voetballen. :X nu hou ik het nog tegen, want zwemles en eerst een diploma. Volgend jaar maar even shoppen. Ik wil voetbal écht verbieden. :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_98247152
Hier was er trouwens ook een max: Één sport en één instrument leren bespelen :D .

En alles altijd minimaal een jaar volhouden.

Aan (buiten)spelen echt geen tekort gehad!
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:55:09 #162
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98247223
:+ nou ja, dit was ook een soort van ontstaan. Zwemles omdat hij C toch nog maar moest halen wegens weggezakte kennis, Judo omdat voetbal in de winter stopt en hij wat energie over had, en tennis gewoon voor de leuk. (en om te kiezen. wat is leuker) gelukkig viel het maar een maand samen allemaal.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:59:22 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98247377
maar buuv, misschien is ie wel bestemd om de nieuwe johan cruijff te worden! wat ontneem je ons! ;)
in de haak.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:02:05 #164
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98247483
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:59 schreef trui het volgende:
maar buuv, misschien is ie wel bestemd om de nieuwe johan cruijff te worden! wat ontneem je ons! ;)
een hoop onzinnig geneuzel in dat geval. :+

ja, jammer maar helaas. ik schat zomaar in dat dit wel een beetje meevalt. Al heeft manlief al wel een beetje zuur opgemerkt dat dit 'het kind met het meeste talent' is. :') nou, de groeten, dat ie zich maar in tweeen mag splitsen op zaterdag. *)
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:03:28 #165
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98247514
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:59 schreef trui het volgende:
Idd, als al die moeders zo denken winnen we nooit meer een EK natuurlijk. ;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_98247686
Wij zijn denk ik niet zo heel moeilijk als ouders wb hobbies van de kinderen. De enige voorwaarde die wij hebben is dat ze eerst hun zwemdiploma's moeten halen alvorens ze op een andere sport mogen. En zelfs daar hebben wij ons niet helemaal aangehouden want onze oudste van 6 zat in het 2e zwemjaar ook op judo nog voor ze een dilpoma had behaald. Maar inmiddels is judo van de baan, vond ze toch niet zo spannend, maar is ze wel aan het lessen voor haar C diploma. Van de week kwam ze thuis met een papiertje van school waarop stond dat ze na de zomervakantie beginnen met electrische gitaarlessen (24 lessen) op school, gratis ook nog. Daar was ze zo enthousiast over dat we hebben besloten dat ze daar best naar toe mag mits ze wordt uitgeloot want er mogen maar 15 kindjes per school mee doen. Ik vind het vooral belangrijk wat mijn kind interessant vindt om te doen en of ze ook echt enthousiast er aan mee doet. Ik had al snel door dat mijn dochter niet wild werd van Judo. Terwijl ze de les Kung Fu wel erg leuk vond maar daar is ze nog te klein voor. Als ze straks 12 is en het nog steeds wilt doen gaan we gewoon daar op les.

Mijn oudste zoon, 3 jaar oud, is helemaal stapel gek van F1 autoracen. Elke race kijkt hij met zijn vader samen en als het op een onmogelijk tijdstip is dan nemen we het op, kan hij het de volgende dag kijken. Wil hij later gaan racen dan zoeken we wel uit waar en hoe dat werkt.

Mijn jongste zoon staat telkens stil bij de tv als er voetbal voorbij komt of als papa / opa voetbal kijkt. En roept dan luid Ajax. Ik heb zo een idee dat zijn interesse later uit zal gaan naar voetbal.
pi_98248089
Oh ja, Rienk mag de minibikes heus van ons doen. Als we de 10 miljoen winnen ofzo O+
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:24:36 #168
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98248279
hahaha ja. duur is het ook nog.

Muziekles kost me voor twee kinderen 70 euro in de maand. dat vind ik een hoop geld. Ik ben dus met alle sporten bij elkaar zomaar tussen de 100 en 130 euro per maand. En dat is dan los van scheenbeschermers, trainingspakken, voetbalschoenen, judopakken en wat er allemaal meer bij komt kijken.
pi_98248386
:o
ik hoop dat als uk groot genoeg is voor sport dat ik een beter salaris zal hebben...anders zullen ze wel moeten buiten spelen ipv team sport :X
pi_98248468
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Daar was ze zo enthousiast over dat we hebben besloten dat ze daar best naar toe mag mits ze wordt uitgeloot want er mogen maar 15 kindjes per school mee doen.
Mits ze wordt ingeloot gok ik?

Ik heb nog geen dingen bedacht die de onze niet zal mogen, maar stiekem hoop ik dat het niet iets met strikjes en frutsels zal zijn, daar kan ik zelf echt heel weinig mee en dan is het zo lastig meeleven.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:32:45 #171
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98248570
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:27 schreef bitterend het volgende:
:o
ik hoop dat als uk groot genoeg is voor sport dat ik een beter salaris zal hebben...anders zullen ze wel moeten buiten spelen ipv team sport :X
Dit is voor drie kinderen hè. :P
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 14:33:02 #172
5428 crew  miss_sly
pi_98248583
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb nog geen dingen bedacht die de onze niet zal mogen, maar stiekem hoop ik dat het niet iets met strikjes en frutsels zal zijn, daar kan ik zelf echt heel weinig mee en dan is het zo lastig meeleven.
Ach ja, mijn zusje en haar vrouw voetballen allebei. Ze hebben 3 zoons, bijna 7, bijna 5 en net 2, en in ieder geval de oudste twee geven helemaal niets om voetbal :D

Je kunt er zooo weinig van zeggen. Daarom wil ik ook niet bij voorbaat al een richting uitstippelen, noch wat sport, noch wat andere hobbies betreft. We gaan in september een proefles peuterdansen doen, omdat ze dat zo ontzettend leuk lijkt te vinden, maar misschien is dat ook wel niets voor haar. We zien het wel. Aanbieden en dan maar kijken hoe het loopt.

En de kosten :X Voordeel van maar één kind natuurlijk, maar sommige dingen zijn zoo duur!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98248598
Op de school van mijn kinderen worden heel veel naschoolse activiteiten georganiseerd. Daar zitten ook veel sportieve activiteiten bij. De kosten zijn inkomensafhankelijk dus elk kind kan meedoen.
Mijn zoon heeft hierdoor kunnen kennismaken met judo, voetbal, circus Elleboog etc.
Vaak gaat het om ca 10 lessen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_98248720
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ingeloot ja, sorry voor de spraakverwarring
pi_98249005
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:33 schreef snoopy het volgende:
Op de school van mijn kinderen worden heel veel naschoolse activiteiten georganiseerd. Daar zitten ook veel sportieve activiteiten bij. De kosten zijn inkomensafhankelijk dus elk kind kan meedoen.
Mijn zoon heeft hierdoor kunnen kennismaken met judo, voetbal, circus Elleboog etc.
Vaak gaat het om ca 10 lessen.
Ik dacht ook inderdaad zoiets...dat de gemeente subsidieert een deel van de kosten.
Maar met dit kabinet? ik hoop dat wij het kunnen betalen later!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')