abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:25:55 #91
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_98192612
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:20 schreef OeJ het volgende:
[..]...
Jij hebt het duidelijk zwaar gehad vroeger...wat was het, mammie liet je op de roze meisjesfiets van je oudere zus naar school fietsen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_98192624
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Jij hebt het duidelijk zwaar gehad vroeger...wat was het, mammie liet je op de roze meisjesfiets van je oudere zus naar school fietsen?
Kut. Je hebt me gezien. -O-
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:28:12 #93
153506 Captain_Fabulous
pi_98192678
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop dat onze dochter geen interesse gaat krijgen in dingen als boksen, dat lijkt me niets. Of ik ook daadwerkelijk iets zou ontmoedigen? Geen idee, dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik ben doodsbang dat m'n dochter zich zal ontpoppen als een fanatiek voetbalster ofzo...want ik zal als een debiel langs de lijn gaan staan, haar naar wedstrijden rijden en de hele santekraam, maar IK HOU NIET VAN VOETBAL!!!! Dus ik hoop meer op een danseresje. Oh ja, boksen zie ik ook liever niet voor haar :7 Dat is mijn hypocritie misschien.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 10:30:09 #94
5428 crew  miss_sly
pi_98192734
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik ben doodsbang dat m'n dochter zich zal ontpoppen als een fanatiek voetbalster ofzo...want ik zal als een debiel langs de lijn gaan staan, haar naar wedstrijden rijden en de hele santekraam, maar IK HOU NIET VAN VOETBAL!!!! Dus ik hoop meer op een danseresje. Oh ja, boksen zie ik ook liever niet voor haar :7 Dat is mijn hypocritie misschien.
Ik zou boksen ook niet graag zien voor een zoon. Ik hou niet van het agressieve dat het in mijn ogen is. Elkaar in elkaar rammen als competitie...nah, liever niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:35:36 #95
153506 Captain_Fabulous
pi_98192890
Boksen zie ik inderdaad liever niet voor ELK kind van mij...
pi_98193014
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:42 schreef trui het volgende:
ja, vast! maar ik vind 't stom! :P

maar motorcross hoeft van mij ook niet hoor. ik vind 't al eng zat dat manlief wel eens met willem gaat karten...
Uiteindelijk is het minder eng dan wanneer die ventjes met elkaar ineens besluiten dat ze wel met hun fiets van de helling van de kabelbaan afkunnen, dan thuis komen met een kapotte fiets en gelukkig netaan zelf heel zijn ;)
Bij motorcross hebben ze goede laarsen aan, kniekappen, een bodyprotector en een goede helm, dat hebben ze niet als ze ineens een gek idee krijgen tijdens het buitenspelen ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98193085
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:26 schreef trui het volgende:
ik hou ze ook van scouting af hoor, als dat enigszins mogelijk is. dat uniform, de rangen, het verplichte groepsgedoe. hele foute associaties roept het bij me op. ik geloof heus dat ze er best leuke activiteiten hebben, maar de scouting als organisatie trekt mij absoluut niet en ik zou 't dus zeker niet aanmoedigen.
Ben vroeger een kaboutertje geweest(scouting dus), was echt heeeeeeeeel erg leuk, als je een actief kind hebt dat graag buiten is dan is scouting super.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:52:50 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98193433
ja, vast! maar ik heb net als she-wolff teveel foute beelden bij de types die daar bij zitten, sorry!

en inderdaad, sporttenue's kun je ook wel als uniform beschouwen, maar het voelt toch anders. niet dat ik nou onverdeeld blij ben met het feit dat mijn zoon een behoorlijk fanatiek voetballertje is, vooral niet w.b. de mogelijke blessures en/of schade door veel koppen. maar ik vind het wel leuk dat hij er zoveel plezier in heeft, en als 't maar even kan (en dat is zelfs tussen hoofdmaaltijd en toetje door :') ) met een bal in de weer is.
boksen zou ik ook zeker niet aanmoedigen. maar als hij graag op dansen zou willen zou hij van mij mogen hoor.

wij hebben een elektronisch drumstel/drumcomputer trouwens, waarvan 't geluid gereguleerd kan worden. ook handig. :+
in de haak.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:02:17 #99
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98193715
Ik ben ook echt tegen de scouting en dan vooral hier in het christelijke dorp. Een paar jaar terug (we konden er op wachten bij wijze) is er ook een van de leiding veroordeeld voor misbruik en het is in mijn ogen veels te kliekerig en plakkerig in de omgang. Krijg ik altijd een beetje naar gevoel van.

K. wel graag hier op de jazzballet maar dat is pas vanaf vijf jaar en dat is ook goed voor de spiercontrole dus dat moedigen we wel aan. Verder wil ze ook wel op het Canta-koor hier maar dat is vanaf zes. Ze zingt graag en is daar ook wel een type voor dus we gaan het zien waar ze voor kiest met de tijd. Een ding tegelijk en zwemmen mag ze helaas nog niet wegens haar slapte in de schouders dus eerst spiercontrole en dan pas zwemles.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:10:19 #100
37769 erodome
Zweefteef
pi_98193942
Alsof er op de voetbalclub geen pedo kan zitten zeg, daar zijn de jongens en de meiden vaak alleen met 1 trainer(die het douchen in de gaten houdt), dat gebeurd bij scouting eigenlijk nooit.
Vind dat pedo gedoe een beetje raar, dat is een beetje beren zien achter elke boom.

Vind dat dus een raar argument...
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2011 @ 12:59:19 #101
37843 lady-wrb
kortaf
pi_98197598
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:10 schreef erodome het volgende:
Alsof er op de voetbalclub geen pedo kan zitten zeg, daar zijn de jongens en de meiden vaak alleen met 1 trainer(die het douchen in de gaten houdt), dat gebeurd bij scouting eigenlijk nooit.
Vind dat pedo gedoe een beetje raar, dat is een beetje beren zien achter elke boom.

Vind dat dus een raar argument...
of wat dacht je van die zwemleraar-pedo's waar je op het ogenblik weer veel over hoort?

ik was/ben ook redelijk anti-scouting, maar ik vind mezelf liberaal genoeg om luca er wel heen te laten gaan. hij heeft er plezier in en dat is het belangrijkste.
pi_98198189
Tja als dat een reden is om je kind niet naar de scouting te laten gaan..dan kun je ze beter opsluiten. Want helaas loop je overal het risico om zoiemand tegen het lijf te lopen.
pi_98198738
Scouting is geweldig. Ik vind het super. Zelf als kind altijd lid geweest, later als leider.
Onze oudste zoon zat er anderhalf jaar, bij een groep in de wijk waar we nu wonen. Hij vond het wel leuk maar vond geen aansluiting bij de (kleine) groep.
Hij voetbalt nu. Vreselijk. Ik had ook altijd gehoopt dat ze niks met voetbal hadden want ik houd er zelf absoluut niet van. Dat hele sfeertje daar, brrrrr.
Ik heb nog hoop dat zijn interesse afvlakt en hij oog krijgt voor anderen dingen :+

Misschien richting ons drumstel ofzo :P
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:27:17 #104
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98198798
Ja dat is ook natuurlijk het enige wat ik geschreven heb dat scheelt. Laat maar verder!
pi_98199292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou boksen ook niet graag zien voor een zoon. Ik hou niet van het agressieve dat het in mijn ogen is. Elkaar in elkaar rammen als competitie...nah, liever niet.
Dan snap je de sport sowieso niet dus is het ergens wel logisch dat je er op tegen bent.

Voetbal is agressiever, in en om het veld.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:41:33 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98199402
kom nou, de essentie van boksen is toch dat je de ander zulke knallen probeert toe te dienen dat hij eerder omvalt dan jij. het agressieve tintje is echt niet helemaal weg te denken...

niet dat ik denk dat voetbal niet agressief is, maar bij boksen draait 't er om.
in de haak.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:47:18 #107
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98199655
Ik heb zelf jarenlang aan martial arts gedaan, maar ik zou niet graag zien dat een van mijn kinderen gaat boksen. Niet zozeer vanwege de agressie, want dat valt wel mee, maar meer vanwege de beschadigingen die ze op kunnen lopen. Ik heb ze mooi afgewerkt afgeleverd, dat hoeft niet door een ander verpest te worden. ;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:48:41 #108
37769 erodome
Zweefteef
pi_98199716
Alle vechtsporten gaan veel meer over beheersing dan over agressie.
Vechtsporten ben ik helemaal voor, respect, beheersing, discipline...
pi_98200419
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:48 schreef erodome het volgende:
Precies.

En daarbij hoef je niet perse wedstrijden te vechten natuurlijk.
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:07:28 #110
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_98200583
Ouders die hun kinderen willen beïnvloeden :r

Ja dit moet je doen wat dat is leukk joh!
pi_98201092
Kinderen worden altijd beïnvloed.

Is het niet door mij dan wel door de buurman, de buurjongen, oom, tante, opa, oma, de schoolmeester, de schooljuffrouw, broertje, zusje, kassajuffrouw, schoolvriendje, moeder van schoolvriendje, Wesley Sneijder, Jan Smit, Michael Jackson of Spongebob.
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:30:29 #112
153506 Captain_Fabulous
pi_98201535
M'n zoon heeft een paar jaar aan judo en karate gedaan, hij vond het zelf leuk, ik vond het belangrijk dat hij wat van zelfverdediging leerde, en het gaf wat tegenwicht voor het danswereldje. Nu neemt het dansen teveel tijd in beslag om dat nog te doen, maar hij heeft ervan geproefd, en dus goed kunnen bepalen wat hij echt wilde. M'n dochterje mag van mij ook op judo of karate, graag zelfs...kan ze later lastige mannen deskundig afweren :7 en het is geen contact vechtsport als boksen toch wel is voor mijn gevoel.
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:36:59 #113
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_98201825
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:20 schreef lily het volgende:
Kinderen worden altijd beïnvloed.

Is het niet door mij dan wel door de buurman, de buurjongen, oom, tante, opa, oma, de schoolmeester, de schooljuffrouw, broertje, zusje, kassajuffrouw, schoolvriendje, moeder van schoolvriendje, Wesley Sneijder, Jan Smit, Michael Jackson of Spongebob.
daarom zeg ik ook ouders die hun kind beïnvloeden :r
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:57:27 #114
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98202647
mijn oudste heeft na voetbal en judo nu even een sportpauze. ach ja, hij fietst 26 km op een dag, da's beweging genoeg vooralsnog. We zoeken nog een alternatief.

Middelste voetbalt. En jongste wil ook. Maar ik ga het denk ik verbieden. :@ ik háát voetbal, de sfeer om het veld, de mislukte vaders die over de rug van een groepje 6 jarigen zelf nog succes hopen te vinden. echt heel heel heel naar.

Nu gaat mijn nemeer mee met middelste en zo vind ik het prima. Maar nog een kind op voetbal betekent dat ik ook weer langs de lijn moet. En ik vertik het. :@ Lang genoeg aan mijzelf voorbij gegaan qua dat.

Voor de rest ontmoedig ik weinig. Hockey, dans, theater, musical alles mag in principe. Behalve dan voetbal.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_98239824
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:48 schreef erodome het volgende:
nou dat dus.
luca heeft het van zijn 6de tot zijn 9de gedaan.
hij heeft in die tijd een geweldige beheersing over zijn lichaam gekregen.
reken daarbij de discipline en respect die geeist worden en het waren nuttige bestede jaren.
pi_98239938
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:36 schreef maickeltje het volgende:

[..]

wat moet je nou?
ik heb hier thuis ook zo'n discussie gehad over dat beinvloeden.
het komt door mij dat dat kind op roeiles zit. ja nou en?
ik heb hem er alleen maar heen gebracht om te kijken of het wat voor hem is.
en toevallig vindt hij het zo leuk dat hij er nu op zit.
ja het was mijn initiatief dat hij naar die club ging.
maar als ik dat niet gedaan had, had hij nooit ergens gekomen en had hij dag in dag uit nickelodeon op tv gekeken. wil je dat dan?
:{w

ik ben van mening dat kinderen alles moeten kunnen proberen om zo zelf uit te vinden of ze iets leuk vinden, maar dan moet je het wel zelf aanbieden (of ze moeten er bij vriendjes over horen, maar ook dan moet het kunnen)
zo ben ik met mijn zoon bij een proefles ballet geweest (hij was 3 en vond het helemaal niets :') )
heeft een seizoen bij de dwergen gevoetbald (hij vond het wel leuk, alleen snapte geen bal van het spel, dus voor de rest van het team was het beter dat hij ermee stopte :') )
zwemmen was op jonge leeftijd niks, want hij was obsessief bang voor water (pas op 9 jaar begonnen met zwemles, intussen dus gekickbokst)
en daarna roeien.
ik had hem ook nog op muziek willen doen, maar ik ben me doodgeschrokken wat dat tegenwoordig moet kosten :o dat kan ik dus echt niet betalen

[ Bericht 33% gewijzigd door santa-lief op 16-06-2011 10:45:38 ]
pi_98240000
quote:

[..]

well duh.....
wat dacht je dan? kinderen worden (als het goed is) opgevoed door mensen. niet door internet en de wolven
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98240037
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:26 schreef trui het volgende:
ik hou ze ook van scouting af hoor, als dat enigszins mogelijk is. dat uniform, de rangen, het verplichte groepsgedoe. hele foute associaties roept het bij me op. ik geloof heus dat ze er best leuke activiteiten hebben, maar de scouting als organisatie trekt mij absoluut niet en ik zou 't dus zeker niet aanmoedigen.
Het stomme is.. ik vond scouting ook altijd verschrikkelijk en stom enzo maar Amber vindt het echt helemaal geweldig. Ze doen zoveel leuke dingen. Ze is destijds een keertje meegegaan met een klasgenootje en kwam helemaal enthousiast thuis. Toen is ze nog 4x mee gegaan en ze vond het zo leuk... Kai van m@x zit in dezelfde groep.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:10 schreef Ghostbuster het volgende:
Dat scouting lijkt me vrij eng wel, met van die half pedo leiders.
tja zoals gezegt, er zijn ook voetbaltrainers en zwemleraren en weet ik veel wwat nog meer waar een pedo in zou kunnen zitten..
Ambers leiding bestaat alleen maar uit meiden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:37:07 #119
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98240071
quote:

[..]

je beinvloed ze al vanaf dat ze geboren worden. door je hobby's, de regels, de gewoontes. dingen die je belangrijk vindt. Daar ontkom je gewoon niet aan.
Buiten dat zijn ze natuurlijk vrij om zelf keuzes te maken. ook keuzes die anders zijn dan dat je zelf gemaakt zou hebben. Maar dan heeft de beinvloeding toch al plaatsgehad.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:39:05 #120
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98240154
Precies, zelfs al zou je ze hele dagen in een hondenhok laten liggen, dan nog is het beinvloeden (beetje extreem maar wel waar).

En als je als ouder zelf ergens enthousiast over bent is het als kind al snel interessant om dat ook leuk te gaan vinden natuurlijk ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')