Skaten is redelijk veilig, en bmxen ook, waarom je kind opvoeden als een mietje.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:37 schreef Gemaskerde het volgende:
Hoe heet dat ook alweer, freerunnen.
Hartstikke gevaarlijk als je niet precies weet wat je doet.
Zijn ook genoeg 12-jarige dat doen.
Verder dingen als wellicht graffiti spuiten, paintball, skaten, bmxen.
Vrijwel allemaal hobby's waar je gewond bij kan raken of een boete riskeerd.
Hey, ik zeg niet dat ik het zou verbieden, integendeel, maar als hij die sporten 'beoefend' zou ik mij wellicht wat meer zorgen maken dan wanneer hij kleurt. Uiteraard is hij/zij vrij in zijn doen en staan, zolang ie maar wel een beetje aan de veiligheid denkt.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:38 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Skaten is redelijk veilig, en bmxen ook, waarom je kind opvoeden als een mietje.
Ik skate al 6jaar en als je weet wat je doet, breek je nooit iets.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:41 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Hey, ik zeg niet dat ik het zou verbieden, integendeel, maar als hij die sporten 'beoefend' zou ik mij wellicht wat meer zorgen maken dan wanneer hij kleurt. Uiteraard is vrije in zijn doen en staan, zolang ie maar wel een beetje aan de veiligheid denkt.
Skaten bedoel ik btw als in skateboarden, weet je wel hoeveel mensen hun botten breken daarbij?
Damn, ik zei toch al in de eerste reactie(of tweedde) dat ik daar geen probleem mee heb mits hij wel een beetje aan de veiligheid denkt. Dus niet meteen met al die sporten hij grootste van het grootste doet, maar het wel opbouwt. You know I'm saying?quote:Op maandag 13 juni 2011 10:42 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Ik skate al 6jaar en als je weet wat je doet, breek je nooit iets.
Als beginner doe je gewoon simpele dingen.
Ga jij eens even wieberen met je driewieler en je flauwekul.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:45 schreef juppiejippie het volgende:
TS heeft een homo-zoon die op ballet wilt whehehe, maar weet niet wat ie er mee aan moet
Nou nou zeg, wat trek jij fel van leer om een grapjequote:Op maandag 13 juni 2011 10:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ga jij eens even wieberen met je driewieler en je flauwekul.
Actie figuren daarin tegen.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:45 schreef OeJ het volgende:
Mensen die hun zoontje een barbie of pop geven.
Mensen die niks beters te melden hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:45 schreef OeJ het volgende:
Het is wel erg om een homo als zoon te hebben daar maak je geen grapjes over.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:48 schreef juppiejippie het volgende:
[..]
Nou nou zeg, wat trek jij fel van leer om een grapje
quote:Op maandag 13 juni 2011 10:48 schreef Antaris het volgende:
[..]
Mensen die niks beters te melden hebben.
Die van mij is 4 en is gek van 'twensfommus'. Heeft ie echt niet van mij hoor en wat mij betreft speelt ie nog wat langer met buzz Lightyear en Bob de bouwer.quote:
Geef 'm Power Rangers, oldskoolquote:Op maandag 13 juni 2011 10:52 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Die van mij is 4 en is gek van 'twensfommus'. Heeft ie echt niet van mij hoor en wat mij betreft speelt ie nog wat langer met buzz Lightyear en Bob de bouwer.
if you outlaw guns, only outlaws will carry gunsquote:Op maandag 13 juni 2011 11:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht. Wat mijn kinderen wat mij betreft niet voor elkaar krijgen om te mogen doen is schietsport. Dat vind ik echt 100x niks.
Ja tof, lekker een autist kweken met je muziek die tegen die tijd meer dan een halve eeuw oud is. Echt tof.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:42 schreef stefanhaan het volgende:
Gewoon je kind een gitaar geven, en continue naar iron maiden, black sabbath ed. laten luisteren.En vergeet niet lang haar laten kweken.
![]()
Boog / kruisboog schietenquote:Op maandag 13 juni 2011 11:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht. Wat mijn kinderen wat mij betreft niet voor elkaar krijgen om te mogen doen is schietsport. Dat vind ik echt 100x niks.
daar heb je een goed punt HG, een sport waarmee ik niet bekend ben maar volgens mij enorm veel concentratie vereistquote:
volgens mij is boogschieten er al op een van de Wii spelenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in de uitzondering dat het wel lukt, dan heb je je kind zo gekneed dat hij iets doet waar hij zelf nooit voor heeft gekozen, en misschien niet eens leuk vindt.
Ach toen ik 4 was had ik een He-Man actie figuur. :-)quote:Op maandag 13 juni 2011 10:52 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Die van mij is 4 en is gek van 'twensfommus'. Heeft ie echt niet van mij hoor en wat mij betreft speelt ie nog wat langer met buzz Lightyear en Bob de bouwer.
Mijn zoons vinden het heerlijk om met mijn oude pop te spelenquote:Op maandag 13 juni 2011 10:45 schreef OeJ het volgende:
autisten kweek je nietquote:Op maandag 13 juni 2011 11:05 schreef MASD het volgende:
[..]
Ja tof, lekker een autist kweken met je muziek die tegen die tijd meer dan een halve eeuw oud is. Echt tof.
Nonsens, waar komen ze dan vandaan? Denk je dat ze zo geboren worden of iets dergelijks?quote:
quote:Op maandag 13 juni 2011 14:52 schreef MASD het volgende:
[..]
Nonsens, waar komen ze dan vandaan? Denk je dat ze zo geboren worden of iets dergelijks?
Boehoe, iedereen. Nee, ik! En ik vind opvoeden hartstikke moeilijk en een hele opgave en daar zal best iets verkeerd aan gaanquote:Op maandag 13 juni 2011 14:37 schreef feesbeeest het volgende:
Waarom is iedereen zo tegen schietsport hier, als je denkt dat je kind dan random mensen gaat neer schieten doe jij iets verkeerd, en voed je hem waarschijnlijk verkeerd op.
In de kantine, achter het raam, met een kop goeie hete cappuccino.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:20 schreef SacreCoeur het volgende:
als de mijne nou wel op voetbal wilt ga ik wel elke zater/zondagochtend blauw bekken aan de kant hoor, als ze daar blij van wordt dan ik ook.
De eerste voetbalkantine met een kop goeie hete cappuccino moet ik nog tegenkomen.. en ik ga al een paar jaartjes elke zaterdag zo'n kantine in.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In de kantine, achter het raam, met een kop goeie hete cappuccino.
nee langs de zijkant en dan ook schreeuwen en juichen enzo.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In de kantine, achter het raam, met een kop goeie hete cappuccino.
Gast, je zegt het alsof homoseksualiteit een probleem is dat opgelost moet worden.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:48 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Het is wel erg om een homo als zoon te hebben daar maak je geen grapjes over.
hier ook! Amber moet eerst d'r A en B halen en dan mag ze doen wat ze wil.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ze mag van mij doen wat ze wilt qua hobby. Maar ze is verplicht om in elk geval dr zwemdiploma te halen.
Bijzonder hè, het is inderdaad een basisvaardigheid die elk kind moet beheersen...quote:Op maandag 13 juni 2011 21:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
hier ook! Amber moet eerst d'r A en B halen en dan mag ze doen wat ze wil.
ja dat snap ik dus ook niet!quote:Op maandag 13 juni 2011 21:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Bijzonder hè, het is inderdaad een basisvaardigheid die elk kind moet beheersen...
En de scholen maar bezuinigen op zwemlessen!
Zo denk ik er ook over, alleen zijn er wel uitzonderingen vind ik. Mijn zus bijvoorbeeld durft niet te zwemmen, volgens mijn ouders zorgde zwemlessen op school vroeger voor nachtmerries en eindeloos gehuil. Wanneer hij op woensdag schoolzwemmen had, sliep hij maandags al niet. Waardoor mijn ouders hem na een aantal maanden maar lieten stoppen. In theorie wil ik mijn kind wel A en B laten behalen. Maar niet als het zulke drama's met zich mee brengt.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
hier ook! Amber moet eerst d'r A en B halen en dan mag ze doen wat ze wil.
Ook niet verkeerd, scouting. beetje basisvaardigheden en het leren te improviserenquote:Op maandag 13 juni 2011 22:02 schreef Vicky het volgende:
hier gelukkig totaal geen drama met zwemmen. Mijn dochter(s) is (zijn) een echte waterrat.
Amber gaat naast zwemmen trouwens wel naar scouting.
nee zeker niet. Ze vindt het hartstikke leukquote:Op maandag 13 juni 2011 22:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ook niet verkeerd, scouting. beetje basisvaardigheden en het leren te improviseren
Mwoah, ik heb een meisje dat met haar balletpakje nog aan in bomen klimtquote:Op maandag 13 juni 2011 22:47 schreef MASD het volgende:
Zijn jullie dan niet bang dat als je hem niet laat schieten of vechten dat hij dan homo wordt? Lijkt mij best eng namelijk, voor je het weet wil hij op ballet of theatersport. Of andersom voor meisjes.
Zijn jullie daar dan niet bang voor?
Uiteraard, als 'ie echt niet anders wil dan dat, dan ok... Maar ik ga wel hard mijn best doen om het te onmoedigen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:28 schreef erodome het volgende:
Maar had hij ballet willen doen dan was ik er niet erg warm van gelopen, maar hij had het gewoon gemogen en uiteidelijk had ik daar dan ook trots gezeten.
Wbt voetbal heb ik andere sporten aangeboden en gelukkig lukte het met crossenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Uiteraard, als 'ie echt niet anders wil dan dat, dan ok... Maar ik ga wel hard mijn best doen om het te onmoedigen.
Ik vind ballet gewoon niet iets voor jongens. Of turnen en dat soort dingen.
Misschien ben ik daar bekrompen in, maar tsja.
Komt waarschijnlijk door trauma's op school vroeger, verplicht turnen en dansen en ballet achtige oefeningen met gym. Ik vond het verschrikkelijk.
dat heb ik vroeger gedaan, was hartstikke leukquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:37 schreef trui het volgende:
haha ja majorette zou ik ook wel actief ontmoedigen!
niet? ik vind het de plicht van de ouders om te zorgen dat hun kind kan zwemmen. niet de school.quote:
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:24 schreef Jojogirl het volgende:
En er is weinig/niets dat echt niet zou mogen, maar we hebben wel een aantal antipathieën die we heel hard zouden ontmoedigen (top 3: vioolles, majorette, paarden).
Nee, dat weet ik. Maar ik heb gewoon vooroordelen mbt scouting. Waarschijnlijk geheel onterecht, maar die kleuren wel mijn visie daarop.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:25 schreef DJMO het volgende:
Waarom scouting niet leuk She-Wolf? Bij scouting ligt de nadruk vooral op het sociale aspect: Samen dingen doen. Het is echt geen jagen of het leger in het klein hoor
Wat ben jij lekker hypocriet zeg...jongens mogen niet dansen want dan worden ze homo? Zo iets? Mijn zoon(12) doet aan stijldansen, latin dansen(al een jaar of 5) EN zit tegenwoordig op de balletacademie in Amsterdam. Ik vind dat fantastisch, want dat betekent dat hij heel sterk in zijn schoenen staat. Want als dansende jongen moet hij op de lagere school af en toe zijn gepest, dat kan niet anders....maar hij heeft het er nooit over, heeft niet geklaagd, en deed gewoon waar z'n hart in lag. Mijn zoon wordt een echte man, als ik het zo zie.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Of je zoon wil op ballet. Tsja, het heeft toch een beetje een homo imago. Sta je het toe?
Meisjes op meisjevoetbal zal ik dus weer van harte aanmoedigen. Of korfbal, ook goed.
Ok,quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Wat ben jij lekker hypocriet zeg...jongens mogen niet dansen want dan worden ze homo? Zo iets? Mijn zoon(12) doet aan stijldansen, latin dansen(al een jaar of 5) EN zit tegenwoordig op de balletacademie in Amsterdam. Ik vind dat fantastisch, want dat betekent dat hij heel sterk in zijn schoenen staat. Want als dansende jongen moet hij op de lagere school af en toe zijn gepest, dat kan niet anders....maar hij heeft het er nooit over, heeft niet geklaagd, en deed gewoon waar z'n hart in lag. Mijn zoon wordt een echte man, als ik het zo zie.
Je moet jongens ook niet VERPLICHTEN om te dansen, dan maak je ze kopschuw. Maar als je echt wat wil bereiken met dansen train je al voor de middelbare school elke dag. Een stuk meer dan het gemiddelde voetballertje...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]Ik vind ballet gewoon niet iets voor jongens. Of turnen en dat soort dingen.
Misschien ben ik daar bekrompen in, maar tsja.
Komt waarschijnlijk door trauma's op school vroeger, verplicht turnen en dansen en ballet achtige oefeningen met gym. Ik vond het verschrikkelijk.
Een kind moet een hobby kunnen doen omdat hij/zij het leuk vindt, neit om iets te bereiken. Als een kind dat wil, is dat een tweede, maar volgens mij is het idee van een hobby (welke dan ook) dat je je ermee bezig houdt, omdat je daar plezier in hebt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Je moet jongens ook niet VERPLICHTEN om te dansen, dan maak je ze kopschuw. Maar als je echt wat wil bereiken met dansen train je al voor de middelbare school elke dag. Een stuk meer dan het gemiddelde voetballertje...
Jij hebt het duidelijk zwaar gehad vroeger...wat was het, mammie liet je op de roze meisjesfiets van je oudere zus naar school fietsen?quote:
Kut. Je hebt me gezien.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jij hebt het duidelijk zwaar gehad vroeger...wat was het, mammie liet je op de roze meisjesfiets van je oudere zus naar school fietsen?
Ik ben doodsbang dat m'n dochter zich zal ontpoppen als een fanatiek voetbalster ofzo...want ik zal als een debiel langs de lijn gaan staan, haar naar wedstrijden rijden en de hele santekraam, maar IK HOU NIET VAN VOETBAL!!!! Dus ik hoop meer op een danseresje. Oh ja, boksen zie ik ook liever niet voor haarquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop dat onze dochter geen interesse gaat krijgen in dingen als boksen, dat lijkt me niets. Of ik ook daadwerkelijk iets zou ontmoedigen? Geen idee, dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik zou boksen ook niet graag zien voor een zoon. Ik hou niet van het agressieve dat het in mijn ogen is. Elkaar in elkaar rammen als competitie...nah, liever niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik ben doodsbang dat m'n dochter zich zal ontpoppen als een fanatiek voetbalster ofzo...want ik zal als een debiel langs de lijn gaan staan, haar naar wedstrijden rijden en de hele santekraam, maar IK HOU NIET VAN VOETBAL!!!! Dus ik hoop meer op een danseresje. Oh ja, boksen zie ik ook liever niet voor haarDat is mijn hypocritie misschien.
Uiteindelijk is het minder eng dan wanneer die ventjes met elkaar ineens besluiten dat ze wel met hun fiets van de helling van de kabelbaan afkunnen, dan thuis komen met een kapotte fiets en gelukkig netaan zelf heel zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:42 schreef trui het volgende:
ja, vast! maar ik vind 't stom!![]()
maar motorcross hoeft van mij ook niet hoor. ik vind 't al eng zat dat manlief wel eens met willem gaat karten...
Ben vroeger een kaboutertje geweest(scouting dus), was echt heeeeeeeeel erg leuk, als je een actief kind hebt dat graag buiten is dan is scouting super.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:26 schreef trui het volgende:
ik hou ze ook van scouting af hoor, als dat enigszins mogelijk is. dat uniform, de rangen, het verplichte groepsgedoe. hele foute associaties roept het bij me op. ik geloof heus dat ze er best leuke activiteiten hebben, maar de scouting als organisatie trekt mij absoluut niet en ik zou 't dus zeker niet aanmoedigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |