Het composiet is bij elkaar 4,22 m2. Het is 4cm dik en heeft ook nog een smetplint die door de hele keuken gaat. Deze is 7,38m lang van 13mm dik en 100mm hoog. De kosten van het werkblad en inlegbak zijn ¤5.814,- (dit is inclusief smetplint en afwerking)quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:44 schreef Spanky78 het volgende:
Die keuken heeft wel heel wat meters composietblad, dat zal de prijs wel opdrijven. Ik weet niet hoeveel korflades je erbij hebt, maar dat maakt het ook wel duurder.
Alles is hoogglans gelakt, de deuren en ook de zichtbare zijdes.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:06 schreef Gulo het volgende:
Verder ben ik niet bekend met Rotpunkt qua prijzen. Rotpunkt zit echter in het laag/laag-midden segment qua merk, dus ik neem aan dat het qua prijs ook navenant zal zijn. Nu drijft hoogglans gelakt de prijs wel op natuurlijk. Zijn alle elementen hoogglans gelakt (dus ook de zichbare zijdes, platen bij eiland etc.hoogglans gelakt), of alleen de deuren?
Nee het is geen specifiek deurtje. Staar mij ook niet blind op Rotpunkt.quote:Ik zou zeker bij andere bedrijven offertes uit laten brengen, ook als ze geen Rotpunt verkopen, lijkt me niet dat je per se dat merk wil toch? Of het is een heel specifiek deurtje ofzo?
Veel van jullie vragen om meer details. Wat voor details willen jullie zien?quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het zou dus best kunnen, maar zonder meer detail is dat moeilijk in te schatten.
Ik vind dat aan de prijs eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:27 schreef HerrPiet het volgende:
Het composiet is bij elkaar 4,22 m2. Het is 4cm dik en heeft ook nog een smetplint die door de hele keuken gaat. Deze is 7,38m lang van 13mm dik en 100mm hoog. De kosten van het werkblad en inlegbak zijn ¤5.814,- (dit is inclusief smetplint en afwerking)
Kort zoeken op het internet leert dat dat fornuis geen geen 5K hoeft te kosten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:24 schreef rac het volgende:
Zit het fornhuis er ook bij inbegrepen? dat kost al minimaal 5000,-
Nu jullie het zeggen, de spoelbak zit inderdaad op een rare plaatsquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:10 schreef ueberduitser het volgende:
Ben ik de enige die de spoelbak op een vreselijk rare plek vindt zitten? Naar links met dat ding!
Wij waren niet op de hoogte dat Rotpunkt een instapmerk is. We gingen naar deze keukenboer op aanraden van wat vrienden. We zijn pas net nieuw op de keuken(woning)markt dus het is voor ons ook nog kijken en zoeken. Maar je hebt absoluut gelijk. Je zet ook geen AGA fornuis in een Ikea keuken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Overigens, als je toch dure werkbladen en een duur fornuis wenst te plaatsen... zou je dan niet ook beter iets hoger in de markt gaan kijken dan Rot Punkt. Dat is hier in het duur bij de lokale keukenboer het absolute instapmerk, voor mensen die net een paar euro meer uit willen geven dan bij Ikea.
Dat vind ik dan een beetje een vreemde keuze. Iets meer geld aan kastjes uitgeven en het geheel klopt.
Het fornuis is inclusief ja. Dat was ik ook wel van plan na deze offerte heb nog wel goede contacten bij een steen groothandel bij mij in de buurtquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:24 schreef rac het volgende:
Zit het fornhuis er ook bij inbegrepen? dat kost al minimaal 5000,- of koop je die ergens anders?
Je kunt voor werkblad ook eens kijken bij plaatselijke steenhouwer dat kan ook soms wat schelen.
Klopt het fornuis is van stoves met achterwand en stoves afzuigkap. Goed zoeken op internet kan je hem krijgen voor rond de ¤2900,- (exclusief achterwand + afzuigkap)quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:08 schreef Lips het volgende:
Maar hoeveel kost de aparatuur bij elkaar? Wat ik zo op het plaatje zie heb je geen goedkoop fornhuis gekozen wel?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:14 schreef Lips het volgende:
Hij kan niet te ver naar links want dat kastje is de vaatwasser aan de greep te zien. Maar dan zou ik denk ik ook de vaatwasser verwisselen met de spoelbak
Dat weet ik niet. Ik ben zelf linkshandig en heb nog geen vaatwasser (wel in het proces om een nieuwe keuken te kopen met vaatwasser)quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:36 schreef lezzer het volgende:
[..]
Inderdaad.
Voor rechtshandigen is de vaatwasser rechts van de spoelbak volgens mij makkelijker...
Maar misschien is dat persoonlijk.
Dan valt de totaalprijs van je keuken me weer mee. 6.000 voor het blad, 7.500 voor de aparatuur en dus 4.500 voor alle kasten en lades.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:31 schreef HerrPiet het volgende:
[..]
Nu jullie het zeggen, de spoelbak zit inderdaad op een rare plaatswas mijzelf nog niet opgevallen.
[..]
Wij waren niet op de hoogte dat Rotpunkt een instapmerk is. We gingen naar deze keukenboer op aanraden van wat vrienden. We zijn pas net nieuw op de keuken(woning)markt dus het is voor ons ook nog kijken en zoeken. Maar je hebt absoluut gelijk. Je zet ook geen AGA fornuis in een Ikea keuken.
Wat voor merken zitten dan in het midden/hoog segment? Begrijp dat Siematic en Poggenpohl goede merken zijn maar dat is wellicht iets te hoog gegrepen.
[..]
Het fornuis is inclusief ja. Dat was ik ook wel van plan na deze offerte heb nog wel goede contacten bij een steen groothandel bij mij in de buurt
[..]
Klopt het fornuis is van stoves met achterwand en stoves afzuigkap. Goed zoeken op internet kan je hem krijgen voor rond de ¤2900,- (exclusief achterwand + afzuigkap)
De apparatuur bij elkaar is afgerond ¤7500,- naar boven, daar zit in.
- Stoves Richmond 1000 7 pits gasfornuis en 4 ovens (hebben wij aangegeven, ik wil niet anders :-P)
- Stoves ophoogplint
- Stoves wandschouw RVS
- Stoves achterwand RVS
- Siemens magnetron HF35M562
- Siemens koel/vries KI34VX20
- Siemens vaatwasser SN65E009EU
- Doeco, Quooker Combi 2.2 Twin Round
- Milano Led verlichting 4 stuks
Bedankt voor jullie opmerkingen en toevoegingen tot zover!
Bulthaup B1 misschien wat voor jou? Die is in het wit verkrijgbaar. Vast ook in hoogglans zou ik dan denken...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:31 schreef HerrPiet het volgende:
Wat voor merken zitten dan in het midden/hoog segment? Begrijp dat Siematic en Poggenpohl goede merken zijn maar dat is wellicht iets te hoog gegrepen.
Waarom niet een keer een matte keuken?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vast ook in hoogglans zou ik dan denken...
Ik ging er even vanuit dat niet per ongeluk bij Rot Punkt gekozen was voor hoogglans.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:17 schreef ueberduitser het volgende:
Waarom niet een keer een matte keuken?
Dat is een zogenaamde maxi vaatwasser.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:10 schreef Lips het volgende:
Misschien kunnen jullie me trouwens hier mee helpen want ik snap er geen zak van. Dit is een plaatje van een vaatwasser waar ik eventueel interesse in heb. Hoe moet ik die variabele hoogte lezen???
De hoogte is 865 - 925 mm. In mijn simpele geest zou je dan zeggen dat bij sokkelhoogte x de vaatwasser 865 hoog is en bij sokkelhoogte y de vaatwasser 925 hoog. Vervolgens denk ik dan y = x+(925-865).
Nu is wel het verschil tussen de 2 laagste en de 2 hoogste sokkelhoogtes 60 maar I'm lost!
Hoe hoog is nou wat??? En hoe weet ik wat in mijn keuken past en hoe hoog het front dan moet zijn
[ afbeelding ]
Klopt. Rotpunkt wordt vaak door keukenboeren gebruikt om de mensen die niet zo veel te besteden hebben toch te kunnen bedienen. Nu heeft de persoon in kwestie blijkbaar sowieso 18.000 te besteden. Gezien de rest van wensen blijft er voor dat bedrag volgens de keukenboer dan blijkbaar niets anders over dan rotpunkt te offreren. Ik neem aan dat er dan wel over het te besteden budget gesproken is. Als er meer budget voorhanden is zijn er inderdaad genoeg alternatieven. (er zijn legio merken die qua markt-segmentatie boven Rotpunkt staan)quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:32 schreef DS4 het volgende:
Overigens, als je toch dure werkbladen en een duur fornuis wenst te plaatsen... zou je dan niet ook beter iets hoger in de markt gaan kijken dan Rot Punkt. Dat is hier in het duur bij de lokale keukenboer het absolute instapmerk, voor mensen die net een paar euro meer uit willen geven dan bij Ikea.
Ik vind Bulthaup B1 ook een heel mooi product. Maar is er niet in glans. Overigens betwijfel ik of het bij deze keuken past. Bulthaup B1 heeft een superstrakke uitstraling. Deze keuken heeft dat totaal niet. (zie dat open nisje, met die plankjes tussen de VW en spoelkast). Dat gaat niet mooi matchen dus denk ik. Bulthaup B1 komt sowieso beter tot zijn recht wanneer je een eiland hebt en een kastwand.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bulthaup B1 misschien wat voor jou? Die is in het wit verkrijgbaar. Vast ook in hoogglans zou ik dan denken...
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik wist idd dat het een maxi vaatwasser is, dat wil ik heel bewust omdat er toch net wat meer in kan (vwb grotere borden, deksels van pannen etc). Ik had inmiddels ook uitgedokterd dat de N serie dezelfde is maar dan de normale hoogte.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat is een zogenaamde maxi vaatwasser.
Kijk, je hebt qua volledig geïntegreerde vaatwassers 2 soorten: een normale hoogte, en een maxi-hoogte.
Je hebt keukens met een normale kastmaat, en een hogere kastmaat.
In de hogere kastmaat moet je een maxi vaatwasser nemen, omdat je anders een open ruimte krijgt tussen je blad en de VW (kan je wel een plaat voor maken, maar is natuurlijk niet zo mooi).
Andersom kunnen de meeste maxil vaatwassers ook wel in een keuken met een normale kasthoogte, de plinthoogte is hier wel bij van belang. Deze mag niet te laag zijn. Let op: in een greeploze keuken past maar zelden een maxi vaatwasser. (deurtjeshoogte is daar doorgaans nog lager i.v.m. het greepprofiel tussen de deuren en het werkblad).
Bij vaatwassers van Siemens kan je trouwens bij de meeste typenummesr een N van de X maken. Dan heb je dezelfde vaatwasser alleen in een normaal hoogte. De X in het typenummer staat voor de maxi uitvoering. Mocht deze vaatwasser dus niet passen kan je X in het typenummer dus vervangen door de N.
Je zult sowieso eerst helder moeten krijgen welke opstelling je exact wilt, en welke stijl. Pas daarna kun je prijzen gaan vergelijken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:12 schreef HerrPiet het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn vanochtend toch even naar een Siematic dealer geweest. Die heeft een andere opstellIing gemaakt.
Hij heeft het raam vrij gehouden en de spoelbak en vaatwasser in de bar geplaatst. Aan de korte muur 4 hoge kasten. Donderdag heeft hij de tekening klaar en uiteraard de prijs.
We willen best wat besteden aan een keuken maar dan uiteraard wel een kwalitatief goede. Het huis is pas in de herfst van 2012 klaar dus we hebben nog tijd zat. In de vakantie zullen we waarschijnlijk ook een trip doen richting duitsland.
Iedereen bedankt voor de opmerkingen
De offerte en indeling van de Rotpunkt was de eerste voor ons. We staan open voor alle ideeën. Moet zeggen dat ik de indeling van de Siematic man toch wel mooier vind. Ruimtelijker en meer open.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:17 schreef Gulo het volgende:
[..]
Je zult sowieso eerst helder moeten krijgen welke opstelling je exact wilt, en welke stijl. Pas daarna kun je prijzen gaan vergelijken.
Ik zou overigens niet snel een Siematic kopen, simpelweg omdat ik de prijs-kwaliteit verhouding vaak niet echt goed vind. Siematic moet het vooral van hun marketing hebben.
Inderdaad, gewoon kijken wat je mooi vind, er zijn zoveel merken. Qua prijs zit er nog enorm veel tussen Rotpunkt en Siematic.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:15 schreef HerrPiet het volgende:
[..]
De offerte en indeling van de Rotpunkt was de eerste voor ons. We staan open voor alle ideeën. Moet zeggen dat ik de indeling van de Siematic man toch wel mooier vind. Ruimtelijker en meer open.
De stijl die we mooi vinden ligt beetje in het midden. Strak en greeploos vinden we mooi, maar dat staat weer niet bij dat type fornuis. Dus dan ga je toch weer snel naar een greep maar wel strakke kasten.
Als ik nu gevoel moet kiezen tussen Rotpunkt of Siematic zou ik kiezen voor Siematic. Maar dan moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nog maar weinig keukens echt heb gevoelt.
Maar wat ik al zei, alle tijd!
Juist wel. Als dat fornuis nou helemaal jouw ding is, dan is het toch prima als het contrasteert en extra opvalt?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:15 schreef HerrPiet het volgende:
[..]
De stijl die we mooi vinden ligt beetje in het midden. Strak en greeploos vinden we mooi, maar dat staat weer niet bij dat type fornuis.
Ja daar is wat voor te zeggen. Zal het meenemen in het volgende gesprek met de keukenboer.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:12 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
[..]
Juist wel. Als dat fornuis nou helemaal jouw ding is, dan is het toch prima als het contrasteert en extra opvalt?
Ja, het zijn echt boeven. Geduld en scherp onderhandelen scheelt je zo een paar duizen euro.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:18 schreef HerrPiet het volgende:
Ben je niet de enige Spanky78Vanavond gaan mijn meisje en ik weer richting de Siematic dealer. Als het goed is heeft hij tekening en offerte
klaar
Een duitse keukenmonteur mag niets aansluiten in NL, daar zul je altijd een externe installateur voor moeten hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:18 schreef rac het volgende:
Deze lijkt me ook mooier, misschien kun je nog even over de grens (duitsland Nordhorn) kijken.
Let wel op extra's (zoals inbouwen installeren etc. ) zit dit er al bij in of niet ,door hun zelf of een 3e dit ivm garanties.
XXXLutz heet dat nu...met die grote rode stoel.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:50 schreef rac het volgende:
Ging toen via Möma (heet nu anders iets met XL)
Waarom mag dat niet? Ik als particulier mag immers ook gewoon mijn eigen keuken installerenquote:Op maandag 4 juli 2011 12:02 schreef ueberduitser het volgende:
Een duitse keukenmonteur mag niets aansluiten in NL, daar zul je altijd een externe installateur voor moeten hebben.
Dat dus. Hoe dan ook, geen van m'n buurmannen sluit ze in NL aan.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:53 schreef hyperborre het volgende:
Je mag ook zelf asbest verwijderen en kosteloos aanbieden bij de vuilverwerking. een aannemer mag dat niet. er zijn zoveel zaken die je als particulier wel mag, en als professional niet.
Je hebt om in Nederland aan gasleidingen te mogen werken een certificering nodig. En die hebben ze dus niet. Heeft dus met eventuele aansprakelijkheid te maken.
dat dusquote:Op donderdag 23 juni 2011 20:48 schreef draaijer het volgende:
wij hebben best een grote keuken. De eerste berekeningen van de verschillende leveranciers lagen rond de euro 40k. uiteindelijk hebben we alles gedaan en vervangen inclusief alle tegels etc en we waren 18k kwijt. het zijn echt allemaal enorm boeven. Wij hebben het bij Paul Roesscher in Apeldoorn gekocht (ver rijden) en die geven gelijk hun laagste en beste prijs. Gebruik hen anders als vergelijk. Die club kwam bij ons gelijk op 20k dus de helft van de andere boeren
Ik denk dat het eerder een kwestie van persoonlijke smaak is.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:50 schreef DanaScully het volgende:
Ik heb voor een tijd terug ook even geneusd bij de keukenboeren en t viel me gewoon op dat de goedkopere zaken als keukenconcurrent en keuekenmax leukere keukens had dan die dure zaken....maar dat kan aan mij liggen
Wel een appart design ja. Als je echter bereid bent om genoeg aan je afzuiging uit te geven zou ik altijd voor Bora kookveldafzuiging gaan.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:52 schreef Devv het volgende:
Ik ben ook aan het oriënteren op keukens, en ik zag toch een super mooie afzuigkap. De Franke Swing FSW 908 TC BK/XS. Wat een gave kap.
Het is ook een designkap. Die hoeven niet praktisch te zijnquote:Op zondag 10 juli 2011 22:23 schreef Spanky78 het volgende:
Eh, ik vind die kap neit echt mooi (sorry). SOwieso lijkt het me klote om een schuine kap te hebben, je ziet het direct als het een beetje vuilig wordt, zeker met die hoogglans.
Oh, ok.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Devv het volgende:
[..]
Het is ook een designkap. Die hoeven niet praktisch te zijn.
Zwart in van geen aankoop bon?quote:Op zondag 10 juli 2011 22:55 schreef Matty___ het volgende:
wij hebben onze keuken in belgie bij een klein bedrijfje (4-5man) gekocht met Neff apparatuur. De adviesprijzen lagen bij de apparatuur toch al 40-50% onder die van de nederlandse folder.
Ook geen rare dingen met kortingen omdat het vandaag 25graden buiten is maar gewoon 1:1 van de prijslijst van de leverancier en ook heel gedetailleerd op de offerte.
Er was de mogelijkheid om een deel zwart te betalen dus dat scheelde ook al weer bijna 1000 euro.
Betalen was 20% op de dag zelf en 80% als het klaar was.
keuken is in prijs verlaagd waardoor ik de btw uitspaar. Factuur klopt gewoonquote:Op zondag 10 juli 2011 23:07 schreef rac het volgende:
[..]
Zwart in van geen aankoop bon?
Waar is je garantie?
Ik zou zo'n kap ook niet nemen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Devv het volgende:
[..]
Het is ook een designkap. Die hoeven niet praktisch te zijn.
schopje mag toch?quote:Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef ForrestX het volgende:
Pfff..hoop te lezen in dit topic!
Samen met mijn vriendin hebben we onlangs een huis gekocht dat nog in orginele jaren 70 staat is..maw...een hoop moderniseer werk, waar onder ook de keuken.
Omdat zowel mijn broer als moeder erg goede ervaringen hebben met Kucheland uit Nordhorn, zijn we daar als eerste heen gegaan...niet naast de deur, maar in de vakantie kwam dit wel zo lekker uit aangezien we de tijd konden nemen. We zijn hier erg goed geholpen en hebben mooi nieuwe inzichten gekregen in indelingen..zo goed, dat de voorgestelde indeling het gaat worden als het aan ons ligt. 3 meter langs de muur en een kookeiland.
Echter, voor 11k ga je niet met de eerste de beste in zee, maar wil je vergelijkings materiaal.
twee essentiele zaken mbt materiaal: wij willen een granieten blad en Siemens-klasse aparatuur.
een ander punt is dat ik absoluut niet gedient ben van 'Mandemakers verkoop stijl'. Onderhandelen prima, maar als je ergens 40% af kan praten wordt je genaaid.
Zijn er, bij voorkeur in Noord Holland (Alkmaar/HHW/Amst'dam), alternatieven?
Heeft iemand ook ervaring met Ardland uit Nordhorn? Google laat vooral erg oude en negatieve ervaringen zien...maar of deze terecht zijn?
Goede kennissen van mij hebben een keuken bij Ardland vandaan. Prima keuken, prima service. Prijzen zijn wel reëel. Wij zijn er voor een prijsbepaling ook geweest, maar was ons net wat te duur.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef ForrestX het volgende:
Heeft iemand ook ervaring met Ardland uit Nordhorn? Google laat vooral erg oude en negatieve ervaringen zien...maar of deze terecht zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar zou jij je keuken dan vandaan halen als je in Amsterdam woonde?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:09 schreef Gulo het volgende:
Mensen die helemaal naar Duitsland gaan om een keuken te kopen
Je moest eens weten! Zoals gezegd werken 3 buurmannen van me bij Ekelhoff en ik meende dat zij in 2010 welgeteld 2 keukens in Duitsland gemonteerd hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:09 schreef Gulo het volgende:
Ja, ik weet het. Dat doen ze omdat ze denken dat keukens daar veel goedkoper zijn. Dat is gewoon niet het geval. Wel is het zo dat je daar directer een fatsoenlijke prijs kan krijgen. In Nederland kan je je keuken echter net zo goedkoop of goedkoper krijgen, zeker bij grote ketens. Is gewoon een kwestie van goed onderhandelen.quote:
En waarom denk je dat de Duitsers daar zelf niets kopen bij die winkels in de grensstreek?quote:Zoals gezegd werken 3 buurmannen van me bij Ekelhoff en ik meende dat zij in 2010 welgeteld 2 keukens in Duitsland gemonteerd hebben.
nou vertel?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:27 schreef Gulo het volgende:
[..]
En waarom denk je dat de Duitsers daar zelf niets kopen bij die winkels in de grensstreek?
Nja, een combi is meestaql wat klein als 'hoofdoven' maar verder werkt het prima. vroeger zat de oven altijd onder het fornuis. Geen punt wat mij betreft.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:38 schreef ForrestX het volgende:
wellicht ook wel een goed topic voor deze vraag:
Wat zijn de voors en tegens om een combi magnetron onder het gasfornuis te plaatsen?
Mijn vriendin kwam met het idee om op die manier aanrechtruimte te winnen...we hoeven dan nl 1 hoge last minder te plaatsen...
Ik ben geen fan van het idee....maar wellicht oordeel ik te snel?
Tja, als 't slecht gaat met de huizenmarkt zal het met de keukens ook wat minder zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nja, een combi is meestaql wat klein als 'hoofdoven' maar verder werkt het prima. vroeger zat de oven altijd onder het fornuis. Geen punt wat mij betreft.
Wij zijn inmiddels een eind verder en hebben al een paar verkopers die ons graag iets willen verkopen. We gaan onder de 10K blijven voor een dubbele rechte keuken met boretti fornuis, 5stuks siemens inbouwapparatuur en composiet blad. Dit is inclusief alles. Blijkbaar zijn een paar van de mensen die ik sprak nog neit aan hun target...want ze gaan met wat morren steeds mee naar beneden.
Eens. Bij mij komter een fornuis, met grote oven en een losse combi op ooghoogte... Genoeg bakruimte dus...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, als 't slecht gaat met de huizenmarkt zal het met de keukens ook wat minder zijn.
Ik vind een combi magnetron ook te klein, maar dat is meer persoonlijk. Ik denk dat het wel kan onder het fornuis, maar het lijkt me praktischer op ooghoogte, dan hoef je niet te bukken om er iets uit te halen.
Met een lease auto misschien?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:09 schreef Gulo het volgende:
Mits uitschuifbare roosters met geleiding is het goed te doenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:38 schreef ForrestX het volgende:
wellicht ook wel een goed topic voor deze vraag:
Wat zijn de voors en tegens om een combi magnetron onder het gasfornuis te plaatsen?
Mijn vriendin kwam met het idee om op die manier aanrechtruimte te winnen...we hoeven dan nl 1 hoge last minder te plaatsen...
Ik ben geen fan van het idee....maar wellicht oordeel ik te snel?
Ah...herkenbaar. Zelfde ervaringen met B&K. Ik ben bij de vestiging in Forepark geweest. Heb daar twee keer een keuken gekocht.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
Eerste offerte is binnen voor onze nieuwe keuken.
We zijn bij Bemmel en Kroon geweest, bij Zoeterwoude.
Mooie keuken laten tekenen met massief eiken deuren, Rotpunkt.
[..]
Prettig geholpen en een goede indruk van de winkel. De getoonde keukens zagen er keurig afgewerkt uit. Geen woeste onderhandelingen moeten voeren. De prijs was de prijs. Ik heb er nog wel een paar honderd af kunnen krijgen.
Ben je er tevreden over? Ik las wisselende dingen op internet m.b.t. service en klachtenafhandeling, maar volgens mij valt 't wel mee.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:35 schreef PdeHoog het volgende:
Ah...herkenbaar. Zelfde ervaringen met B&K. Ik ben bij de vestiging in Forepark geweest. Heb daar twee keer een keuken gekocht.
Tot op heden wel, maar ik heb weinig klachten gehad. Enige wat ik nu merk is dat de coating van mijn keukenkastjes los begint te laten naast de oven dus er is IETS niet goed. Moet ik nog even achteraan bellen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ben je er tevreden over? Ik las wisselende dingen op internet m.b.t. service en klachtenafhandeling, maar volgens mij valt 't wel mee.
Vandaag hebben we wel een betere offerte gekregen, erg professioneel te woord gestaan en een paar wijzigingen in het ontwerp waar ik wel over te spreken ben.
ik vond ze daar juist erg opdringerig, in de trand van: nu tekenen en dan gaan we eens over de prijs praten. De offerte die we meekregen was (uiteraard) zonder prijzen, maar we zagen al dat het prijsverschil met de andere keukenwinkel (Paul van Vliet in Nootdorp) vooral bestond uit de korting op de apparatuur (naast het verschil in kwaliteit). Uiteindelijk de keuken toch maar in Nootdorp gekocht (was de middelste kwa prijs van 3 keukenwinkels, maar beste prijs/kwaliteit verhouding)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ah...herkenbaar. Zelfde ervaringen met B&K. Ik ben bij de vestiging in Forepark geweest. Heb daar twee keer een keuken gekocht.
Dat is wel vervelend, ik denk dat je daar bijna niet aan ontkomt als je fornuis en je kasten strak tegen elkaar staan. Is het van de deurtjes of van de kasten zelf? Het eerste lijkt me nog redelijk makkelijk te vervangen. Ik heb het hier thuis ook, en tussen de kasten en het fornuis zit nog een cm of 2 ruimte.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:02 schreef PdeHoog het volgende:
Tot op heden wel, maar ik heb weinig klachten gehad. Enige wat ik nu merk is dat de coating van mijn keukenkastjes los begint te laten naast de oven dus er is IETS niet goed. Moet ik nog even achteraan bellen.
De laden dus idd evt. te vervangenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is wel vervelend, ik denk dat je daar bijna niet aan ontkomt als je fornuis en je kasten strak tegen elkaar staan. Is het van de deurtjes of van de kasten zelf? Het eerste lijkt me nog redelijk makkelijk te vervangen. Ik heb het hier thuis ook, en tussen de kasten en het fornuis zit nog een cm of 2 ruimte.
wie zijn die aanbieders , IKEA bijvoorbeeld doet echt niets aan de prijs , en zo zijn er zeker nog een paar aanbieders.quote:Op maandag 1 augustus 2011 09:56 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb een vraag waar ik hier misschien antwoord op kan vinden. Ik ben bezig met een keuken uitzoeken voor onze nieuwbouwwoning. Nou kom ik al meerdere malen keukenaanbieders tegen die claimen niet aan rare prijsonderhandlingen te doen en vaste prijzen te hebben. Is dat echt zo of valt er nog steeds wel wat aan de prijs te doen?
Nee, ik heb het in dit geval over de echte 'keukenboeren' en niet over Ikea en Kvik ofzo.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:47 schreef dop het volgende:
[..]
wie zijn die aanbieders , IKEA bijvoorbeeld doet echt niets aan de prijs , en zo zijn er zeker nog een paar aanbieders.
geloof dat er zelfs een paar in dit topic zijn genoemd
Wil je juist wel of juist geen kekukenboer met van dier onderhandelings en prijs praktijken?quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:03 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Nee, ik heb het in dit geval over de echte 'keukenboeren' en niet over Ikea en Kvik ofzo.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:09 schreef Gulo het volgende:
In Nederland zijn de keukens inderdaad (bijna) net zo goedkoop te krijgen mits ze ook direct van een duitse fabriek komen. Dit is niet altijd (wel steeds meer). Verder scheelt het (van horen zeggen) nog iets qua belasting en transportkosten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:27 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Dat doen ze omdat ze denken dat keukens daar veel goedkoper zijn. Dat is gewoon niet het geval. Wel is het zo dat je daar directer een fatsoenlijke prijs kan krijgen. In Nederland kan je je keuken echter net zo goedkoop of goedkoper krijgen, zeker bij grote ketens. Is gewoon een kwestie van goed onderhandelen.
Ik geef toe dat dit wel enigszins lastig is als je niet weet wat ongeveer de prijzen zijn.
Maar dan nog, ik vind het echt bezopen om honderden kilometers te reizen om dan een 13 in een dozijn keuken te kopen die je overal kunt halen. En dan kunnen ze op verjaardagsfeestjes blageuren dat ze zo'n goedkope keuken in Duitsland gekocht hebben. Precies hetzelfde als de mensen die op verjaardagsfeestjes lopen te pochen dat ze 70% kortingen bedongen hebben op een product waar eerst gewoon belachelijk veel voor gevraagd is.
[..]
En waarom denk je dat de Duitsers daar zelf niets kopen bij die winkels in de grensstreek?
als jij niet zegt welke keuken boeren kunnen wij er denk ik niet veel zinnigs over zeggenquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:03 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Nee, ik heb het in dit geval over de echte 'keukenboeren' en niet over Ikea en Kvik ofzo.
Aha, okee. Ik ben op dit moment in gesprek met Martens Keukens in Alkmaar en die zijn volgens mij aangesloten bij Uw KeukenSpeciaal Zaak als dat al een groep is. Ik ben ook op orientatie geweest bij Keur keukens in Haarlem en die hadden zogenoemde nettorprijzen en was de prijs ook daadwerkelijk de prijs van de keuken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:17 schreef dop het volgende:
[..]
als jij niet zegt welke keuken boeren kunnen wij er denk ik niet veel zinnigs over zeggen
Mandemakers Keukens, Brugman Keukens KeukenConcurrent, Keuken Kampioen, Nieuwenhuis Keukens, Keukenmaxx, Wooning Keukens.
zijn allemaal van de mandemakers groep , en daar is het gebruikelijk om er een sloot vanaf te lullen.
In deze regio zou je ook Pronk keukens in Groot Schermer kunnen proberen. Wij zijn er vorige week erg vriendelijk geholpen en een eerlijke prijs gekregen...quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:58 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Aha, okee. Ik ben op dit moment in gesprek met Martens Keukens in Alkmaar en die zijn volgens mij aangesloten bij Uw KeukenSpeciaal Zaak als dat al een groep is. Ik ben ook op orientatie geweest bij Keur keukens in Haarlem en die hadden zogenoemde nettorprijzen en was de prijs ook daadwerkelijk de prijs van de keuken.
Haha, dat meen je niet! Martens is bij ons de project keukenleverancier, dus vandaar dat we daar zijn geweest. Ik ben trouwens erg netjes geholpen en te woord gestaan. Ik heb heel wat waardevolle adviezen gekregen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:31 schreef ForrestX het volgende:
[..]
In deze regio zou je ook Pronk keukens in Groot Schermer kunnen proberen. Wij zijn er vorige week erg vriendelijk geholpen en een eerlijke prijs gekregen...
Echter...wij zijn de 'sukkels' die wel naar Duitsland gaan om een keuken te kopen voor het zelfde geld als hier, maar met net iets betere kwaliteit voor je geld...bij Kuchenland zeer vriendelijk geholpen, een goede prijs gekregen waar we nog iets af praatten/lobbyden, en op basis van 3 ervaringen uit familiere kring bij deze firma schijnt de service ook top te zijn...
Onze afweging ging iig tussen Pronk (lekker in de buurt) en Kuchenland.
Bij Martens zijn we ook geweest, maar toen vond de verkoper in een compleet lege winkel de Tour de France, onder het genot van 1 of meerdere biertjes op de geur af te gaan, belangrijker dan een keuken verkopen...
als ik gezien heb wat voor eisen jij hebt denk ik toch dat je richting of over de 12000 euro moet gaan denken.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:37 schreef Spanky78 het volgende:
Heh, dat blad heb ik gezien. Naar mijn smaak echt gruwelijk, maar wel mooi hout, jammer van al dat brocante-freeswerk. Niets voor mij. Wel een lekker hakblok...
Ik vind 12000 eigenlijk te veel voor een keuken. Maargoed, ik heb geen eiland, die zijn erg prijzig.
adviesprijzen van apparatuur zijn dan ook compleet uit de lucht gegrepen bullshitquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:30 schreef P-tree het volgende:
[..]
als ik gezien heb wat voor eisen jij hebt denk ik toch dat je richting of over de 12000 euro moet gaan denken.
heb namelijk een aantal weken een keuken gekocht. en om even een voorbeeld te geven kost alleen een afzuigkap van siemens al 2100,-- en tuurlijk valt daar over te praten.
Ten eerste als je een boretti fornuis neemt moet je mijn inziens ook een boretti afzuigkap nemen... maar goed. Een boretti afzuigkap heb je al vanaf de lijstprijs voor EUR 800, dus dat moet geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:30 schreef P-tree het volgende:
als ik gezien heb wat voor eisen jij hebt denk ik toch dat je richting of over de 12000 euro moet gaan denken.
heb namelijk een aantal weken een keuken gekocht. en om even een voorbeeld te geven kost alleen een afzuigkap van siemens al 2100,-- en tuurlijk valt daar over te praten. maar heb je al eens op internet gekeken wat composiet kost per m2 en als je hem dan opgedikt wil hebben naar 6cm komt er nog eens een stukje bovenop. en een keukenzaak gaat er 9 van de 10 keer niet mee akkoord als je zelf de apparatuur koopt en plaatst. want dan krijg je weer gezeur over garantie met beschadigingen en dergelijke.
ik denk dat je budget een stuk omhoog moet bijstellen of je eisen lager bijstellen.
dat ben ik wel met je eens, maar het ging over siemens inbouw apparatuur. maar een keukenboer gaat wel rekenen vanuit het siemens boekje. en daar staan wel de advies prijzen in.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:56 schreef DeviantCanto het volgende:
[..]
Ten eerste als je een boretti fornuis neemt moet je mijn inziens ook een boretti afzuigkap nemen... maar goed. Een boretti afzuigkap heb je al vanaf de lijstprijs voor EUR 800, dus dat moet geen probleem zijn.
10 k inclusief fornuis, 6cm composiet, plafondhoge kasten ... het zou net moeten kunnen maar dan moet je niet bij bijvoorbeeld Bruynzeel weglopen, dan kun je dat soort zaken niet voorbij.
Ik kreeg bij Bruynzeel uiteindelijk zo'n 50% korting over het gehele bedrag, heb een keuken van 7 meter, 4 cm composiet en twee hoge kasten (geen overige bovenkasten). Dit geheel kwam op EUR 9.500 incl. Boretti fornuis en afzuigkap, de rest ETNA.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:29 schreef P-tree het volgende:
dat ben ik wel met je eens, maar het ging over siemens inbouw apparatuur. maar een keukenboer gaat wel rekenen vanuit het siemens boekje. en daar staan wel de advies prijzen in.
ik dacht namelijk ook dat ik het wel ging redden met een budget van 10k maar dat is mij bij lange na niet gelukt. en toen had ik al 35 procent van de prijs af gepingeld
ik had een keuken gezien bij keuken kampioen. de keuken begon vanaf 12900. dat is ex apparatuur en ex blad. er was toen een 40 procent kortingsactie op de kasten en al het apparatuur. alsnog kwam de keuken op 23000 euro. na heel lang praten en moeilijk doen heb ik m kunnen kopen voor 16900 euro. maar dat koste heel veel moeite. maar goed. wat je zegt klopt wel. er is een hele hoop met de prijs te doen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:47 schreef DeviantCanto het volgende:
[..]
Ik kreeg bij Bruynzeel uiteindelijk zo'n 50% korting over het gehele bedrag, heb een keuken van 7 meter, 4 cm composiet en twee hoge kasten (geen overige bovenkasten). Dit geheel kwam op EUR 9.500 incl. Boretti fornuis en afzuigkap, de rest ETNA.
Bij de Keukenconcurrent kreeg ik 58% korting en bij Mandemakers zo'n 43%. Het ligt er maar net aan wie je treft en wat voor apparatuur je wil hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |