abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98571504
Die keuken heeft wel heel wat meters composietblad, dat zal de prijs wel opdrijven. Ik weet niet hoeveel korflades je erbij hebt, maar dat maakt het ook wel duurder. Toch al met al wel aan de prijs... Ikzelf denk met twee stukken rechte keuken en composietblad + siemens spul toch echt onder de 10k klaar te zijn.
Whatever...
pi_98571724
wij hebben best een grote keuken. De eerste berekeningen van de verschillende leveranciers lagen rond de euro 40k. uiteindelijk hebben we alles gedaan en vervangen inclusief alle tegels etc en we waren 18k kwijt. het zijn echt allemaal enorm boeven. Wij hebben het bij Paul Roesscher in Apeldoorn gekocht (ver rijden) en die geven gelijk hun laagste en beste prijs. Gebruik hen anders als vergelijk. Die club kwam bij ons gelijk op 20k dus de helft van de andere boeren
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:29:06 #203
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_98579260
Ik zal morgen meer details posten en inhoudelijk reageren. Wat ik uit mijn hoofd kan zeggen is dat het composiet 529cm bij 60cm bij elkaar is. Het schiereiland zit op 171cm bij 90cm

(gepost vanaf mijn mobiel)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:27:44 #204
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_98594445
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:44 schreef Spanky78 het volgende:
Die keuken heeft wel heel wat meters composietblad, dat zal de prijs wel opdrijven. Ik weet niet hoeveel korflades je erbij hebt, maar dat maakt het ook wel duurder.
Het composiet is bij elkaar 4,22 m2. Het is 4cm dik en heeft ook nog een smetplint die door de hele keuken gaat. Deze is 7,38m lang van 13mm dik en 100mm hoog. De kosten van het werkblad en inlegbak zijn ¤5.814,- (dit is inclusief smetplint en afwerking)

We hebben 2 korfkasten en 2 Le-Mans kasten waar 2 volledige uitzwenkbare draaibodems inzitten.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:06 schreef Gulo het volgende:

Verder ben ik niet bekend met Rotpunkt qua prijzen. Rotpunkt zit echter in het laag/laag-midden segment qua merk, dus ik neem aan dat het qua prijs ook navenant zal zijn. Nu drijft hoogglans gelakt de prijs wel op natuurlijk. Zijn alle elementen hoogglans gelakt (dus ook de zichbare zijdes, platen bij eiland etc.hoogglans gelakt), of alleen de deuren?
Alles is hoogglans gelakt, de deuren en ook de zichtbare zijdes.

quote:
Ik zou zeker bij andere bedrijven offertes uit laten brengen, ook als ze geen Rotpunt verkopen, lijkt me niet dat je per se dat merk wil toch? Of het is een heel specifiek deurtje ofzo?
Nee het is geen specifiek deurtje. Staar mij ook niet blind op Rotpunkt.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:40 schreef Worteltjestaart het volgende:

Het zou dus best kunnen, maar zonder meer detail is dat moeilijk in te schatten.
Veel van jullie vragen om meer details. Wat voor details willen jullie zien?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:30:43 #205
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_98594521
Hier nog wat impressie tekeningen

pi_98595801
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:27 schreef HerrPiet het volgende:

Het composiet is bij elkaar 4,22 m2. Het is 4cm dik en heeft ook nog een smetplint die door de hele keuken gaat. Deze is 7,38m lang van 13mm dik en 100mm hoog. De kosten van het werkblad en inlegbak zijn ¤5.814,- (dit is inclusief smetplint en afwerking)
Ik vind dat aan de prijs eerlijk gezegd.

Wij zijn voor onze werkbladen (Star Galaxy) 2.500 euro kwijt en de oppervlakte is nog iets groter. Weliswaar maar 2 cm dik en er komt nog een spoelbak bij, maar ik zeg dan: dit moet toch goedkoper kunnen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:08:05 #207
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98597217
Dus bijna ¤ 6.000 is voor het werkblad. Maar hoeveel kost de aparatuur bij elkaar? Wat ik zo op het plaatje zie heb je geen goedkoop fornhuis gekozen wel?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:24:13 #208
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98597882
Zit het fornhuis er ook bij inbegrepen? dat kost al minimaal 5000,- of koop je die ergens anders?
Je kunt voor werkblad ook eens kijken bij plaatselijke steenhouwer dat kan ook soms wat schelen.
pi_98598204
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:24 schreef rac het volgende:
Zit het fornhuis er ook bij inbegrepen? dat kost al minimaal 5000,-

Kort zoeken op het internet leert dat dat fornuis geen geen 5K hoeft te kosten.

Overigens, als je toch dure werkbladen en een duur fornuis wenst te plaatsen... zou je dan niet ook beter iets hoger in de markt gaan kijken dan Rot Punkt. Dat is hier in het duur bij de lokale keukenboer het absolute instapmerk, voor mensen die net een paar euro meer uit willen geven dan bij Ikea.

Dat vind ik dan een beetje een vreemde keuze. Iets meer geld aan kastjes uitgeven en het geheel klopt.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:10:22 #210
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_98599651
Ben ik de enige die de spoelbak op een vreselijk rare plek vindt zitten? Naar links met dat ding!
pi_98599698
Als je rechtshandig bent zou ik 'm ook naar links doen (boven het linkse kastje zeg maar).
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:14:19 #212
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98599780
Hij kan niet te ver naar links want dat kastje is de vaatwasser aan de greep te zien. Maar dan zou ik denk ik ook de vaatwasser verwisselen met de spoelbak
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:24:43 #213
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_98600153
Het is ook geen makkelijke ruimte, dat snap ik ook wel.

Maar dit is het nou net niet volgens mij.

Net als de bovenkastjes links en rechts van de afzuigkap. Ik weet niet welke hoogte ze hangen, maar volgens mij ga je last krijgen van die kastjes.
Ik heb in m'n vorige woning ook links en rechts bovenkastjes van m'n afzuigkap gehad en vond dat persoonlijk niet echt prettig werken.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:31:45 #214
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_98600399
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:10 schreef ueberduitser het volgende:
Ben ik de enige die de spoelbak op een vreselijk rare plek vindt zitten? Naar links met dat ding!
Nu jullie het zeggen, de spoelbak zit inderdaad op een rare plaats :P was mijzelf nog niet opgevallen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Overigens, als je toch dure werkbladen en een duur fornuis wenst te plaatsen... zou je dan niet ook beter iets hoger in de markt gaan kijken dan Rot Punkt. Dat is hier in het duur bij de lokale keukenboer het absolute instapmerk, voor mensen die net een paar euro meer uit willen geven dan bij Ikea.

Dat vind ik dan een beetje een vreemde keuze. Iets meer geld aan kastjes uitgeven en het geheel klopt.
Wij waren niet op de hoogte dat Rotpunkt een instapmerk is. We gingen naar deze keukenboer op aanraden van wat vrienden. We zijn pas net nieuw op de keuken(woning)markt dus het is voor ons ook nog kijken en zoeken. Maar je hebt absoluut gelijk. Je zet ook geen AGA fornuis in een Ikea keuken.

Wat voor merken zitten dan in het midden/hoog segment? Begrijp dat Siematic en Poggenpohl goede merken zijn maar dat is wellicht iets te hoog gegrepen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:24 schreef rac het volgende:
Zit het fornhuis er ook bij inbegrepen? dat kost al minimaal 5000,- of koop je die ergens anders?
Je kunt voor werkblad ook eens kijken bij plaatselijke steenhouwer dat kan ook soms wat schelen.

Het fornuis is inclusief ja. Dat was ik ook wel van plan na deze offerte heb nog wel goede contacten bij een steen groothandel bij mij in de buurt

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:08 schreef Lips het volgende:
Maar hoeveel kost de aparatuur bij elkaar? Wat ik zo op het plaatje zie heb je geen goedkoop fornhuis gekozen wel?
Klopt het fornuis is van stoves met achterwand en stoves afzuigkap. Goed zoeken op internet kan je hem krijgen voor rond de ¤2900,- (exclusief achterwand + afzuigkap)

De apparatuur bij elkaar is afgerond ¤7500,- naar boven, daar zit in.

- Stoves Richmond 1000 7 pits gasfornuis en 4 ovens (hebben wij aangegeven, ik wil niet anders :-P)
- Stoves ophoogplint
- Stoves wandschouw RVS
- Stoves achterwand RVS
- Siemens magnetron HF35M562
- Siemens koel/vries KI34VX20
- Siemens vaatwasser SN65E009EU
- Doeco, Quooker Combi 2.2 Twin Round
- Milano Led verlichting 4 stuks

Bedankt voor jullie opmerkingen en toevoegingen tot zover! ^O^
pi_98600618
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:14 schreef Lips het volgende:
Hij kan niet te ver naar links want dat kastje is de vaatwasser aan de greep te zien. Maar dan zou ik denk ik ook de vaatwasser verwisselen met de spoelbak
Inderdaad.
Voor rechtshandigen is de vaatwasser rechts van de spoelbak volgens mij makkelijker...
Maar misschien is dat persoonlijk.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:48:53 #216
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98601124
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:36 schreef lezzer het volgende:

[..]

Inderdaad.
Voor rechtshandigen is de vaatwasser rechts van de spoelbak volgens mij makkelijker...
Maar misschien is dat persoonlijk.
Dat weet ik niet. Ik ben zelf linkshandig en heb nog geen vaatwasser (wel in het proces om een nieuwe keuken te kopen met vaatwasser) :)
Maar, als je een goede vaatwasser hebt is het belangrijker waar je prullenbak staat ivm weggooien afval dan waar je spoelbak zit. Als het goed is hoef je niks voor te spoelen.
Miauw
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:51:33 #217
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98601236
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:31 schreef HerrPiet het volgende:

[..]

Nu jullie het zeggen, de spoelbak zit inderdaad op een rare plaats :P was mijzelf nog niet opgevallen.

[..]

Wij waren niet op de hoogte dat Rotpunkt een instapmerk is. We gingen naar deze keukenboer op aanraden van wat vrienden. We zijn pas net nieuw op de keuken(woning)markt dus het is voor ons ook nog kijken en zoeken. Maar je hebt absoluut gelijk. Je zet ook geen AGA fornuis in een Ikea keuken.

Wat voor merken zitten dan in het midden/hoog segment? Begrijp dat Siematic en Poggenpohl goede merken zijn maar dat is wellicht iets te hoog gegrepen.

[..]

Het fornuis is inclusief ja. Dat was ik ook wel van plan na deze offerte heb nog wel goede contacten bij een steen groothandel bij mij in de buurt

[..]

Klopt het fornuis is van stoves met achterwand en stoves afzuigkap. Goed zoeken op internet kan je hem krijgen voor rond de ¤2900,- (exclusief achterwand + afzuigkap)

De apparatuur bij elkaar is afgerond ¤7500,- naar boven, daar zit in.

- Stoves Richmond 1000 7 pits gasfornuis en 4 ovens (hebben wij aangegeven, ik wil niet anders :-P)
- Stoves ophoogplint
- Stoves wandschouw RVS
- Stoves achterwand RVS
- Siemens magnetron HF35M562
- Siemens koel/vries KI34VX20
- Siemens vaatwasser SN65E009EU
- Doeco, Quooker Combi 2.2 Twin Round
- Milano Led verlichting 4 stuks

Bedankt voor jullie opmerkingen en toevoegingen tot zover! ^O^
Dan valt de totaalprijs van je keuken me weer mee. 6.000 voor het blad, 7.500 voor de aparatuur en dus 4.500 voor alle kasten en lades.
Miauw
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:10:05 #218
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98601999
Misschien kunnen jullie me trouwens hier mee helpen want ik snap er geen zak van. Dit is een plaatje van een vaatwasser waar ik eventueel interesse in heb. Hoe moet ik die variabele hoogte lezen???

De hoogte is 865 - 925 mm. In mijn simpele geest zou je dan zeggen dat bij sokkelhoogte x de vaatwasser 865 hoog is en bij sokkelhoogte y de vaatwasser 925 hoog. Vervolgens denk ik dan y = x+(925-865).
Nu is wel het verschil tussen de 2 laagste en de 2 hoogste sokkelhoogtes 60 maar I'm lost!

Hoe hoog is nou wat??? En hoe weet ik wat in mijn keuken past en hoe hoog het front dan moet zijn :?

Miauw
pi_98608577
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:31 schreef HerrPiet het volgende:

Bulthaup B1 misschien wat voor jou? Die is in het wit verkrijgbaar. Vast ook in hoogglans zou ik dan denken...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:17:55 #220
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_98611587
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vast ook in hoogglans zou ik dan denken...
Waarom niet een keer een matte keuken?
pi_98612168
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:17 schreef ueberduitser het volgende:

Waarom niet een keer een matte keuken?
Ik ging er even vanuit dat niet per ongeluk bij Rot Punkt gekozen was voor hoogglans.
pi_98615043
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:10 schreef Lips het volgende:
Misschien kunnen jullie me trouwens hier mee helpen want ik snap er geen zak van. Dit is een plaatje van een vaatwasser waar ik eventueel interesse in heb. Hoe moet ik die variabele hoogte lezen???

De hoogte is 865 - 925 mm. In mijn simpele geest zou je dan zeggen dat bij sokkelhoogte x de vaatwasser 865 hoog is en bij sokkelhoogte y de vaatwasser 925 hoog. Vervolgens denk ik dan y = x+(925-865).
Nu is wel het verschil tussen de 2 laagste en de 2 hoogste sokkelhoogtes 60 maar I'm lost!

Hoe hoog is nou wat??? En hoe weet ik wat in mijn keuken past en hoe hoog het front dan moet zijn :?

[ afbeelding ]
Dat is een zogenaamde maxi vaatwasser.

Kijk, je hebt qua volledig geīntegreerde vaatwassers 2 soorten: een normale hoogte, en een maxi-hoogte.

Je hebt keukens met een normale kastmaat, en een hogere kastmaat.

In de hogere kastmaat moet je een maxi vaatwasser nemen, omdat je anders een open ruimte krijgt tussen je blad en de VW (kan je wel een plaat voor maken, maar is natuurlijk niet zo mooi).

Andersom kunnen de meeste maxil vaatwassers ook wel in een keuken met een normale kasthoogte, de plinthoogte is hier wel bij van belang. Deze mag niet te laag zijn. Let op: in een greeploze keuken past maar zelden een maxi vaatwasser. (deurtjeshoogte is daar doorgaans nog lager i.v.m. het greepprofiel tussen de deuren en het werkblad).

Bij vaatwassers van Siemens kan je trouwens bij de meeste typenummesr een N van de X maken. Dan heb je dezelfde vaatwasser alleen in een normaal hoogte. De X in het typenummer staat voor de maxi uitvoering. Mocht deze vaatwasser dus niet passen kan je X in het typenummer dus vervangen door de N.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:32 schreef DS4 het volgende:
Klopt. Rotpunkt wordt vaak door keukenboeren gebruikt om de mensen die niet zo veel te besteden hebben toch te kunnen bedienen. Nu heeft de persoon in kwestie blijkbaar sowieso 18.000 te besteden. Gezien de rest van wensen blijft er voor dat bedrag volgens de keukenboer dan blijkbaar niets anders over dan rotpunkt te offreren. Ik neem aan dat er dan wel over het te besteden budget gesproken is. Als er meer budget voorhanden is zijn er inderdaad genoeg alternatieven. (er zijn legio merken die qua markt-segmentatie boven Rotpunkt staan)

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bulthaup B1 misschien wat voor jou? Die is in het wit verkrijgbaar. Vast ook in hoogglans zou ik dan denken...
Ik vind Bulthaup B1 ook een heel mooi product. Maar is er niet in glans. Overigens betwijfel ik of het bij deze keuken past. Bulthaup B1 heeft een superstrakke uitstraling. Deze keuken heeft dat totaal niet. (zie dat open nisje, met die plankjes tussen de VW en spoelkast). Dat gaat niet mooi matchen dus denk ik. Bulthaup B1 komt sowieso beter tot zijn recht wanneer je een eiland hebt en een kastwand.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:35:45 #223
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_98617399
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:30 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dat is een zogenaamde maxi vaatwasser.

Kijk, je hebt qua volledig geīntegreerde vaatwassers 2 soorten: een normale hoogte, en een maxi-hoogte.

Je hebt keukens met een normale kastmaat, en een hogere kastmaat.

In de hogere kastmaat moet je een maxi vaatwasser nemen, omdat je anders een open ruimte krijgt tussen je blad en de VW (kan je wel een plaat voor maken, maar is natuurlijk niet zo mooi).

Andersom kunnen de meeste maxil vaatwassers ook wel in een keuken met een normale kasthoogte, de plinthoogte is hier wel bij van belang. Deze mag niet te laag zijn. Let op: in een greeploze keuken past maar zelden een maxi vaatwasser. (deurtjeshoogte is daar doorgaans nog lager i.v.m. het greepprofiel tussen de deuren en het werkblad).

Bij vaatwassers van Siemens kan je trouwens bij de meeste typenummesr een N van de X maken. Dan heb je dezelfde vaatwasser alleen in een normaal hoogte. De X in het typenummer staat voor de maxi uitvoering. Mocht deze vaatwasser dus niet passen kan je X in het typenummer dus vervangen door de N.

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik wist idd dat het een maxi vaatwasser is, dat wil ik heel bewust omdat er toch net wat meer in kan (vwb grotere borden, deksels van pannen etc). Ik had inmiddels ook uitgedokterd dat de N serie dezelfde is maar dan de normale hoogte.
Ik heb geen greeploze keuken op het oog, dus dat is gunstig! Ga nu naar de keukenboer om te bekijken of het past met mijn bladhoogte en m'n plinthoogte. Super bedankt voor je uitleg! Voel ik me niet zo'n leek :P
Miauw
pi_98622845
Ik vind 18000 nog steeds wel veel geld voor die keuken, dat moet toch wel voor minder kunnen. Ik ga zelf binnenkort nog eens kijken naar die B1, toch wel mooi.

Overigens ove IKEA gesproken, je kan dan wel zeggen dat ze minder kwaliteit bieden, ze bieden overal met stip de langste garantie op, ook de bladen. Granieten blad verkopen ze gewoon voor 300 euro de meter. Dat klinkt wel aardig eh? En dan op alle apparatuur 5 jaar garantie, kastjes en bladen 15-25 jaar... Alsnog zit er niets van mijn smaak bij, maar toch geen slecht aanbod. Ikea heeft mij sowieso al bewezen dat ze niet per definitie slechtere kwaliteit bieden, eerder dat ze hun eigen zaken slimmer voor elkaar hebben en dus evenveel marge bij lagere prijzen.

maargoed.
Whatever...
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:12:31 #225
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_98641291
Mijn vriendin en ik zijn vanochtend toch even naar een Siematic dealer geweest. Die heeft een andere opstellIing gemaakt.

Hij heeft het raam vrij gehouden en de spoelbak en vaatwasser in de bar geplaatst. Aan de korte muur 4 hoge kasten. Donderdag heeft hij de tekening klaar en uiteraard de prijs.

We willen best wat besteden aan een keuken maar dan uiteraard wel een kwalitatief goede. Het huis is pas in de herfst van 2012 klaar dus we hebben nog tijd zat. In de vakantie zullen we waarschijnlijk ook een trip doen richting duitsland.

Iedereen bedankt voor de opmerkingen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')