Nou. Het is Laminaat, Acrylaat of Steen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:51 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ikea maar drie werkbladen: Lagan (massief beuken), Numerär en Prägel (beide spaanplaat). Ikea heeft dus geen multiplex werkbladen.
Dit zijn volgens mij alle werkbladen van Ikea:quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:53 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou. Het is Laminaat, Acrylaat of Steen.
Uh, zo natuurlijk vind ik dat niet. Ik weet natuurlijk niet hoe je bijkeuken precies in de woning gesitueerd is, en of je er uberhaupt wel eens komt, maar gevoelsmatig vind ik hem vreemd dat je in heel je huis op hoge niveau van afwerking let, en dat je dan in de bijkeuken een spaanplaat blad zou leggen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk geen star galaxy. Het is een bijkeuken.
Verder 3x60cm, waarbij 1 spoelbak. Het is maar om wat kwijt te kunnen, waar de hulp haar schoonmaakspullen kwijt kan, water kan pakken, enz.
De bijkeuken is in ons geval een hok, waar de kat in de nacht bivakkeert...quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:32 schreef Gulo het volgende:
Uh, zo natuurlijk vind ik dat niet. Ik weet natuurlijk niet hoe je bijkeuken precies in de woning gesitueerd is, en of je er uberhaupt wel eens komt, maar gevoelsmatig vind ik hem vreemd dat je in heel je huis op hoge niveau van afwerking let, en dat je dan in de bijkeuken een spaanplaat blad zou leggen.
Ten opzichte van Bulthaup hebben we het over duizenden. Niet dat dat meteen het probleem vormt. Het grote probleem is dat mijn vrouw het onzin vindt...quote:Waarom? Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar in het het topic over je woning stelde je dat je voldoende buffer hebt.
Waarom zou je dan van je filosofie van een hoogwaardig afwerkingsniveau afwijken? Om een paar honderd euro te besparen? Want veel meer is het niet.
Ik ben benieuwd: wat zou jij aanraden?quote:3 kasten van 60 cm en een granieten werkblad met spoelbak moet je wel kunnen krijgen voor 1000-1500 euro (beetje afhankelijk van wat je precies wilt natuurlijk (star galaxy is natuurlijk een stuk duurder dan nero impala). Je moet wel even onderhandelen waarschijnlijk, maar moet gewoon lukken voor deze prijs.
Waarover zou ik moeten liegen?quote:In jouw positie moet het overigens heel makkelijk zijn, mits je bereid bent te liegen
Een hok? Hmm, kan me er weinig bij voorstellen. Maar als het echt een hok is waar eigenlijk nooit iemand komt kan ik me wel voorstellen dat je daar niets aan uit wil geven.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:18 schreef DS4 het volgende:
De bijkeuken is in ons geval een hok, waar de kat in de nacht bivakkeert...
Als het toch maar de bijkeuken is loop je daar meestal vluchtig langs, dan valt de uitstraling van het kastwerj niet zo op. Een spaanplaat blad met een motiefje springt echter wel gelijk in het oog vind ik. Ik zou daar hetzelfde blad als in mijn keuken op willen.quote:Ik ben benieuwd: wat zou jij aanraden?
Je hoeft nergens over te liegen, ik zeg alleen dat je dan makkelijker veel korting krijgt. Maar of je jezelf wilt verlagen voor een paar honderd extra euro...quote:Waarover zou ik moeten liegen?
Dus feitelijk zeg je: desnoods die ikea kastjes, maar wees wel zo slim om er een fatsoenlijk blad bij te nemen!quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:34 schreef Gulo het volgende:
Als het toch maar de bijkeuken is loop je daar meestal vluchtig langs, dan valt de uitstraling van het kastwerj niet zo op. Een spaanplaat blad met een motiefje springt echter wel gelijk in het oog vind ik. Ik zou daar hetzelfde blad als in mijn keuken op willen.
Het is wel ook de zij-ingang... Naar Brabants gebruik dus de gebruikelijke inkom voor vrienden en familie. Ik ben al weer overtuigd: geen Ikea in mijn huis!quote:Let wel, waarschijnlijk stel ik me jouw bijkeuken helemaal verkeerd voor. Via de bijkeukens die ik ken (vooral in wat oudere huizen) kan je altijd naar buiten. Daar kan je dus geregeld langs komen. Ook grenzen deze ruimtes direct aan de keukenruimtes, in dat soort gevallen zou ik toch enige samenhang uit willen stralen.
Ik neem mijn vrouw mee met onderhandelen. Maar die presteert het dus om, terwijl de verkoper mijn Porsche voor de deur ziet staan, te claimen dat we de keuken eigenlijk niet kunnen betalen, om er maar het laatste centje uit te slepen. Die heeft nergens problemen mee... Erg grappig om te zien, al is het soms met plaatsvervangende schaamte.quote:Je hoeft nergens over te liegen, ik zeg alleen dat je dan makkelijker veel korting krijgt. Maar of je jezelf wilt verlagen voor een paar honderd extra euro...
Juist. (al is het dan waarschijnlijk makkelijk om alles bij een en dezelfde keukenboer te nemen, in 3 kastjes kan natuurlijk nooit een enorm prijsverschil zitten)quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:33 schreef DS4 het volgende:
Dus feitelijk zeg je: desnoods die ikea kastjes, maar wees wel zo slim om er een fatsoenlijk blad bij te nemen!
Goede overweging lijkt mij.
Ja precies, dus toch een bijkeuken zoals ik me voorstelde, dan zou ik inderdaad iets neerzetten wat past bij de allure van de rest van de keuken.quote:Het is wel ook de zij-ingang... Naar Brabants gebruik dus de gebruikelijke inkom voor vrienden en familie. Ik ben al weer overtuigd: geen Ikea in mijn huis!
Ik zat meer aan de volgende tactiek te denken:quote:Ik neem mijn vrouw mee met onderhandelen. Maar die presteert het dus om, terwijl de verkoper mijn Porsche voor de deur ziet staan, te claimen dat we de keuken eigenlijk niet kunnen betalen, om er maar het laatste centje uit te slepen. Die heeft nergens problemen mee... Erg grappig om te zien, al is het soms met plaatsvervangende schaamte.
Prijzen zijn inderdaad goed. Of je daar nog pakketkorting op krijgt weet ik niet. In principe hebben ze al een goede prijs.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:32 schreef Spanky78 het volgende:
Even een kick, wat vinden jullie van prijzen van bijv inbouw.nl. Die zijn redelijk, maar als je een pakket aanschaft, dan kun je vast nog wat extra korting krijgen? Ik zit te denken om de zaken apart te kopen en iemand in de hand te nemen om te installeren. is dit verstandig?
Te laag. De bruto winsten zijn soms tientjeswerk. Daar kan je als winkelier alleen maar verlies op maken. Het gaat om marges van minder dan 10%.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:32 schreef Spanky78 het volgende:
Even een kick, wat vinden jullie van prijzen van bijv inbouw.nl.
Ok, mooi lijstje om mee te nemen naar mijn keukenmaffioso (sorry, maar hun manier van verkopen vraagt om dit soort dingen). Ik wou dat er fatsoenlijke toko's waren waar je gewoon normaal een keuken kan kopen. Maar nee, 5x heen en weer, achtelrijke prijzen, niet eerlijk willen zijn etc. De keukenboeren vragen hier zelf om.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:50 schreef Fixers het volgende:
Eigen ervaring. Op de SNL lijn van smeg wordt soms maar zo'n 60 euro bruto winst gemaakt (op een verkoopprijs van 1000-1400 euro). Vaak genoeg aanbiedingen tegen gekomen die ónder onze inkoopprijs lagen.
Tja, welk wereldje is dat niet in deze kapitalistische maatschappij? In dit soort branches komt het waar mee naar voren omdat je er over kunt onderhandelen. Maar er zijn genoeg producten waar standaard een hogere marge op zit waar niet over te onderhandelen is.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ok, mooi lijstje om mee te nemen naar mijn keukenmaffioso (sorry, maar hun manier van verkopen vraagt om dit soort dingen). Ik wou dat er fatsoenlijke toko's waren waar je gewoon normaal een keuken kan kopen. Maar nee, 5x heen en weer, achtelrijke prijzen, niet eerlijk willen zijn etc. De keukenboeren vragen hier zelf om.
Ik weet niet wat voor zaak jij hebt, maar lijkt me een behoorlijk verrot wereldje, met veel eikels.
Klinkt wat mij betreft wel redelijk. Niet supergeweldig, maar redelijk.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:43 schreef HerrPiet het volgende:
Nu hebben wij een offerte ontvangen van een keuken leverancier. [...] Kosten van dit alles is ¤18.250,- Is deze prijs reëel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |