abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99299095
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Devv het volgende:

[..]

Het is ook een designkap. Die hoeven niet praktisch te zijn ;) .
Oh, ok. ;)

Ik wil wel een 'designkeuken' maar belangrijkste is toch dat het een beetje functioneel is :). En verder ieder zijn smaak natuurlijk.
Whatever...
  zondag 10 juli 2011 @ 22:55:17 #257
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_99299690
wij hebben onze keuken in belgie bij een klein bedrijfje (4-5man) gekocht met Neff apparatuur. De adviesprijzen lagen bij de apparatuur toch al 40-50% onder die van de nederlandse folder.

Ook geen rare dingen met kortingen omdat het vandaag 25graden buiten is maar gewoon 1:1 van de prijslijst van de leverancier en ook heel gedetailleerd op de offerte.
Er was de mogelijkheid om een deel zwart te betalen dus dat scheelde ook al weer bijna 1000 euro.
Betalen was 20% op de dag zelf en 80% als het klaar was.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zondag 10 juli 2011 @ 23:07:37 #258
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99300440
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:55 schreef Matty___ het volgende:
wij hebben onze keuken in belgie bij een klein bedrijfje (4-5man) gekocht met Neff apparatuur. De adviesprijzen lagen bij de apparatuur toch al 40-50% onder die van de nederlandse folder.

Ook geen rare dingen met kortingen omdat het vandaag 25graden buiten is maar gewoon 1:1 van de prijslijst van de leverancier en ook heel gedetailleerd op de offerte.
Er was de mogelijkheid om een deel zwart te betalen dus dat scheelde ook al weer bijna 1000 euro.
Betalen was 20% op de dag zelf en 80% als het klaar was.
Zwart in van geen aankoop bon?
Waar is je garantie?
  zondag 10 juli 2011 @ 23:11:16 #259
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_99300654
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 23:07 schreef rac het volgende:

[..]

Zwart in van geen aankoop bon?
Waar is je garantie?
keuken is in prijs verlaagd waardoor ik de btw uitspaar. Factuur klopt gewoon
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_99314829
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Devv het volgende:

[..]

Het is ook een designkap. Die hoeven niet praktisch te zijn ;) .
Ik zou zo'n kap ook niet nemen.
Niks is irritanter dan een keuken die niet goed/makkelijk schoon te maken is.
Daarom moet een keuken voor mij zo praktisch mogelijk zijn en tegen een stootje kunnen.
Als het aan mij lag kwam er een echte professionele keuken in. Echter heeft vrouwlief ook wat te vertellen. RVS werkblad kwam er dus niet in.
Ik heb zelf een afzuigplafond unit (zie foto, koof is nog niet afgewerkt btw)

zondag 17 juli 2011 @ 21:17:58 #261
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_99591755
Pfff..hoop te lezen in dit topic!

Samen met mijn vriendin hebben we onlangs een huis gekocht dat nog in orginele jaren 70 staat is..maw...een hoop moderniseer werk, waar onder ook de keuken.

Omdat zowel mijn broer als moeder erg goede ervaringen hebben met Kucheland uit Nordhorn, zijn we daar als eerste heen gegaan...niet naast de deur, maar in de vakantie kwam dit wel zo lekker uit aangezien we de tijd konden nemen. We zijn hier erg goed geholpen en hebben mooi nieuwe inzichten gekregen in indelingen..zo goed, dat de voorgestelde indeling het gaat worden als het aan ons ligt. 3 meter langs de muur en een kookeiland.

Echter, voor 11k ga je niet met de eerste de beste in zee, maar wil je vergelijkings materiaal.

twee essentiele zaken mbt materiaal: wij willen een granieten blad en Siemens-klasse aparatuur.

een ander punt is dat ik absoluut niet gedient ben van 'Mandemakers verkoop stijl'. Onderhandelen prima, maar als je ergens 40% af kan praten wordt je genaaid.

Zijn er, bij voorkeur in Noord Holland (Alkmaar/HHW/Amst'dam), alternatieven?
Heeft iemand ook ervaring met Ardland uit Nordhorn? Google laat vooral erg oude en negatieve ervaringen zien...maar of deze terecht zijn?
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:39:25 #262
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_99784978
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef ForrestX het volgende:
Pfff..hoop te lezen in dit topic!

Samen met mijn vriendin hebben we onlangs een huis gekocht dat nog in orginele jaren 70 staat is..maw...een hoop moderniseer werk, waar onder ook de keuken.

Omdat zowel mijn broer als moeder erg goede ervaringen hebben met Kucheland uit Nordhorn, zijn we daar als eerste heen gegaan...niet naast de deur, maar in de vakantie kwam dit wel zo lekker uit aangezien we de tijd konden nemen. We zijn hier erg goed geholpen en hebben mooi nieuwe inzichten gekregen in indelingen..zo goed, dat de voorgestelde indeling het gaat worden als het aan ons ligt. 3 meter langs de muur en een kookeiland.

Echter, voor 11k ga je niet met de eerste de beste in zee, maar wil je vergelijkings materiaal.

twee essentiele zaken mbt materiaal: wij willen een granieten blad en Siemens-klasse aparatuur.

een ander punt is dat ik absoluut niet gedient ben van 'Mandemakers verkoop stijl'. Onderhandelen prima, maar als je ergens 40% af kan praten wordt je genaaid.

Zijn er, bij voorkeur in Noord Holland (Alkmaar/HHW/Amst'dam), alternatieven?
Heeft iemand ook ervaring met Ardland uit Nordhorn? Google laat vooral erg oude en negatieve ervaringen zien...maar of deze terecht zijn?
schopje mag toch?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:53:37 #263
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99785268
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef ForrestX het volgende:
Goede kennissen van mij hebben een keuken bij Ardland vandaan. Prima keuken, prima service. Prijzen zijn wel reëel. Wij zijn er voor een prijsbepaling ook geweest, maar was ons net wat te duur.
Voor wat Ekelhoff betreft ben ik wat bevooroordeeld, 3 buurmannen van mij werken daar, met dat gegeven kan ik niet anders dan zeggen: het natuurlijk prima keukens en hebben ze prima service
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99785640
Mensen die helemaal naar Duitsland gaan om een keuken te kopen :')
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 10:14:31 #265
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99785743
Als je korter bij de grens woont kan ik daar nog wel inkomen, maar om nu 150 km te gaan rijden naar Duitsland op jacht naar keukens :W
pi_99785749
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:09 schreef Gulo het volgende:
Waar zou jij je keuken dan vandaan halen als je in Amsterdam woonde?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 10:17:15 #267
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99785817
quote:
Je moest eens weten! Zoals gezegd werken 3 buurmannen van me bij Ekelhoff en ik meende dat zij in 2010 welgeteld 2 keukens in Duitsland gemonteerd hebben.
pi_99786118
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:17 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Je moest eens weten!
Ja, ik weet het. Dat doen ze omdat ze denken dat keukens daar veel goedkoper zijn. Dat is gewoon niet het geval. Wel is het zo dat je daar directer een fatsoenlijke prijs kan krijgen. In Nederland kan je je keuken echter net zo goedkoop of goedkoper krijgen, zeker bij grote ketens. Is gewoon een kwestie van goed onderhandelen.

Ik geef toe dat dit wel enigszins lastig is als je niet weet wat ongeveer de prijzen zijn.

Maar dan nog, ik vind het echt bezopen om honderden kilometers te reizen om dan een 13 in een dozijn keuken te kopen die je overal kunt halen. En dan kunnen ze op verjaardagsfeestjes blageuren dat ze zo'n goedkope keuken in Duitsland gekocht hebben. Precies hetzelfde als de mensen die op verjaardagsfeestjes lopen te pochen dat ze 70% kortingen bedongen hebben op een product waar eerst gewoon belachelijk veel voor gevraagd is.

quote:
Zoals gezegd werken 3 buurmannen van me bij Ekelhoff en ik meende dat zij in 2010 welgeteld 2 keukens in Duitsland gemonteerd hebben.
En waarom denk je dat de Duitsers daar zelf niets kopen bij die winkels in de grensstreek?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 10:50:13 #269
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_99786775
Gulo, ik ben nieuwschierig...wat is jouw link met de keukenbranche? Je reacties hier geven mij de indruk dat je iets verder doorgevoerd bent dat de gemiddelede keuekenkoper...of koopje gwoon heel vaak keukens??

Verder ben ik in Duitsland bij Kuchenland geweest en ben daar zeer vriendelijk en vakkundig geholpen...tsja...welke gek rijdt er 150+ km voor een keuken? Ik vond het wel wat hebben...een soort road trip...whoeha!

Voordat ik naar Dld ging ben ik in Alkmaar bij een keukenzaak geweest waar ik niet zo heel netjes te woord ben gestaan door een ogenschijnlijk verveelde verkopen die de Tour de France onder het genopt van een pilsje (zo te ruiken) belangrijker vond dan ons op weg te helpen (Let op: een echt nette keuken zaak, geen outlet of Mandemakers etc)...daarna dus naar Dld gegaan omdat zowel mijn moeder, broer als collega daar naar alle tevredenheid eenkeuken hebben gekocht. Niet alleen over de materiele zaken tevreden, maar ook vooral over de fantastische service...

Bij Kuchenland zeer netjes geholpen, vriendelijk, lang (!!)...nette tekeningen gemaakt...pas toe we hadden besloten wat we wilden hebben kwam de prijs voorzichtig te sprake...We hadden expres vooraf geen budget opgegeven omdat we niet wilde dat ze daar naartoe zouden rekening (omhoog of omlaag..) Mooi voorstel gekregen met granieten blad, 'hoger segment' Siemens apparatuur...

Gisteren bij Pronk keukens geweest waarbij we de verkoper een beetje gestuurd hebben naar het ontwerp van Kuchenland om een vergelijk te kunnen maken. We waren wel benieuwd waar ze zelf op uitzouden komen qua ontwerp...

Pronk was met Bosch apparatuur (nagenoed dezelfde types als de Siemens van Kuchenland) en een Rotpunkt keuken 2 - 2,5k duurder en kon echt niet zakken...

Nu hebt ik eigelijk geen idee welk 'merk' Kuchenland mij heeft aangeboden...zal ik nog eens navragen...
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:45:34 #270
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99788460
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:27 schreef Gulo het volgende:

[..]
En waarom denk je dat de Duitsers daar zelf niets kopen bij die winkels in de grensstreek?

nou vertel? :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:53:15 #271
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99807609
Eerste offerte is binnen voor onze nieuwe keuken.

We zijn bij Bemmel en Kroon geweest, bij Zoeterwoude.
Mooie keuken laten tekenen met massief eiken deuren, Rotpunkt.

Rechte opstelling van 280cm lang met zwevende bovenkasten en een uitsparing voor een 90cm fornuis dat we prijstechnisch elders aanschaffen. Een composiet blad (30mm) met opstaande rand achter en zijkant van 10cm hoog en achter het fornuis doorlopend tot aan de afzuig-unit, incl. verlichting, kraan, inbouw RVS spoelbak, Bosch vaatwasser en een inbouw afzuigkap (Siemens).
Incl. inmeten en bezorgen.
Excl: plaatsen, fornuis en tegels

Kosten ietsje meer dan ik had gehoopt, 8k. Komt er nog 3k bij voor het fornuis.
Totaal 11k dus. De prijs was volgens de verkoper aan de stevige kant ivm de mooie eiken deuren.
Met MDF beplakte variant zou al bijna de helft schelen, maar dat was voor mij niet echt een optie.

Prettig geholpen en een goede indruk van de winkel. De getoonde keukens zagen er keurig afgewerkt uit. Geen woeste onderhandelingen moeten voeren. De prijs was de prijs. Ik heb er nog wel een paar honderd af kunnen krijgen.

http://imgur.com/h1IAl
ps het getoonde fornuis is niet de goede, daar had hij geen plaatje van.
De koelkast hebben we al en zetten we er tegenover, net als de wasmachine.

Nu naar nog een paar winkels binnenkort om iets vergelijkbaars te laten tekenen.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 22-07-2011 20:11:49 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:38:18 #272
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_99809398
wellicht ook wel een goed topic voor deze vraag:

Wat zijn de voors en tegens om een combi magnetron onder het gasfornuis te plaatsen?

Mijn vriendin kwam met het idee om op die manier aanrechtruimte te winnen...we hoeven dan nl 1 hoge last minder te plaatsen...

Ik ben geen fan van het idee....maar wellicht oordeel ik te snel?
pi_99810013
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 19:38 schreef ForrestX het volgende:

Wat zijn de voors en tegens om een combi magnetron onder het gasfornuis te plaatsen?

Mijn vriendin kwam met het idee om op die manier aanrechtruimte te winnen...we hoeven dan nl 1 hoge last minder te plaatsen...

Nja, een combi is meestaql wat klein als 'hoofdoven' maar verder werkt het prima. vroeger zat de oven altijd onder het fornuis. Geen punt wat mij betreft.

Wij zijn inmiddels een eind verder en hebben al een paar verkopers die ons graag iets willen verkopen. We gaan onder de 10K blijven voor een dubbele rechte keuken met boretti fornuis, 5stuks siemens inbouwapparatuur en composiet blad. Dit is inclusief alles. Blijkbaar zijn een paar van de mensen die ik sprak nog neit aan hun target...want ze gaan met wat morren steeds mee naar beneden.
Whatever...
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:09:57 #274
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99810598
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 19:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nja, een combi is meestaql wat klein als 'hoofdoven' maar verder werkt het prima. vroeger zat de oven altijd onder het fornuis. Geen punt wat mij betreft.

Wij zijn inmiddels een eind verder en hebben al een paar verkopers die ons graag iets willen verkopen. We gaan onder de 10K blijven voor een dubbele rechte keuken met boretti fornuis, 5stuks siemens inbouwapparatuur en composiet blad. Dit is inclusief alles. Blijkbaar zijn een paar van de mensen die ik sprak nog neit aan hun target...want ze gaan met wat morren steeds mee naar beneden.
Tja, als 't slecht gaat met de huizenmarkt zal het met de keukens ook wat minder zijn.

Ik vind een combi magnetron ook te klein, maar dat is meer persoonlijk. Ik denk dat het wel kan onder het fornuis, maar het lijkt me praktischer op ooghoogte, dan hoef je niet te bukken om er iets uit te halen.
pi_99810918
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tja, als 't slecht gaat met de huizenmarkt zal het met de keukens ook wat minder zijn.

Ik vind een combi magnetron ook te klein, maar dat is meer persoonlijk. Ik denk dat het wel kan onder het fornuis, maar het lijkt me praktischer op ooghoogte, dan hoef je niet te bukken om er iets uit te halen.
Eens. Bij mij komter een fornuis, met grote oven en een losse combi op ooghoogte... Genoeg bakruimte dus...
Whatever...
pi_99819970
quote:
Met een lease auto misschien?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 19:38 schreef ForrestX het volgende:

Mits uitschuifbare roosters met geleiding is het goed te doen :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 23 juli 2011 @ 18:05:45 #277
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99845306
Vandaag een 2e offerte laten maken bij Keukencentrum Tiel. We zijn er erg tevreden over, scherpe prijs ook.

Wederom een Rotpunkt keuken met massief eiken deuren en een composiet blad en incl. het fornuis wat we willen voor krap 10k.

Goed geholpen.
pi_99846163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
Eerste offerte is binnen voor onze nieuwe keuken.

We zijn bij Bemmel en Kroon geweest, bij Zoeterwoude.
Mooie keuken laten tekenen met massief eiken deuren, Rotpunkt.
[..]
Prettig geholpen en een goede indruk van de winkel. De getoonde keukens zagen er keurig afgewerkt uit. Geen woeste onderhandelingen moeten voeren. De prijs was de prijs. Ik heb er nog wel een paar honderd af kunnen krijgen.
Ah...herkenbaar. Zelfde ervaringen met B&K. Ik ben bij de vestiging in Forepark geweest. Heb daar twee keer een keuken gekocht.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 23 juli 2011 @ 18:42:33 #279
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99846430
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:35 schreef PdeHoog het volgende:

Ah...herkenbaar. Zelfde ervaringen met B&K. Ik ben bij de vestiging in Forepark geweest. Heb daar twee keer een keuken gekocht.
Ben je er tevreden over? Ik las wisselende dingen op internet m.b.t. service en klachtenafhandeling, maar volgens mij valt 't wel mee.

Vandaag hebben we wel een betere offerte gekregen, erg professioneel te woord gestaan en een paar wijzigingen in het ontwerp waar ik wel over te spreken ben.
pi_99847274
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:42 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ben je er tevreden over? Ik las wisselende dingen op internet m.b.t. service en klachtenafhandeling, maar volgens mij valt 't wel mee.

Vandaag hebben we wel een betere offerte gekregen, erg professioneel te woord gestaan en een paar wijzigingen in het ontwerp waar ik wel over te spreken ben.
Tot op heden wel, maar ik heb weinig klachten gehad. Enige wat ik nu merk is dat de coating van mijn keukenkastjes los begint te laten naast de oven dus er is IETS niet goed. Moet ik nog even achteraan bellen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 23 juli 2011 @ 19:10:01 #281
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_99847626
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:35 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

ik vond ze daar juist erg opdringerig, in de trand van: nu tekenen en dan gaan we eens over de prijs praten. De offerte die we meekregen was (uiteraard) zonder prijzen, maar we zagen al dat het prijsverschil met de andere keukenwinkel (Paul van Vliet in Nootdorp) vooral bestond uit de korting op de apparatuur (naast het verschil in kwaliteit). Uiteindelijk de keuken toch maar in Nootdorp gekocht (was de middelste kwa prijs van 3 keukenwinkels, maar beste prijs/kwaliteit verhouding)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 23 juli 2011 @ 19:12:15 #282
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99847722
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:02 schreef PdeHoog het volgende:

Tot op heden wel, maar ik heb weinig klachten gehad. Enige wat ik nu merk is dat de coating van mijn keukenkastjes los begint te laten naast de oven dus er is IETS niet goed. Moet ik nog even achteraan bellen.
Dat is wel vervelend, ik denk dat je daar bijna niet aan ontkomt als je fornuis en je kasten strak tegen elkaar staan. Is het van de deurtjes of van de kasten zelf? Het eerste lijkt me nog redelijk makkelijk te vervangen. Ik heb het hier thuis ook, en tussen de kasten en het fornuis zit nog een cm of 2 ruimte.
pi_99849400
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is wel vervelend, ik denk dat je daar bijna niet aan ontkomt als je fornuis en je kasten strak tegen elkaar staan. Is het van de deurtjes of van de kasten zelf? Het eerste lijkt me nog redelijk makkelijk te vervangen. Ik heb het hier thuis ook, en tussen de kasten en het fornuis zit nog een cm of 2 ruimte.
De laden dus idd evt. te vervangen :)
pi_100185129
Ik heb een vraag waar ik hier misschien antwoord op kan vinden. Ik ben bezig met een keuken uitzoeken voor onze nieuwbouwwoning. Nou kom ik al meerdere malen keukenaanbieders tegen die claimen niet aan rare prijsonderhandlingen te doen en vaste prijzen te hebben. Is dat echt zo of valt er nog steeds wel wat aan de prijs te doen?
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:47:49 #285
545 dop
:copyright: dop
pi_100197907
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:56 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb een vraag waar ik hier misschien antwoord op kan vinden. Ik ben bezig met een keuken uitzoeken voor onze nieuwbouwwoning. Nou kom ik al meerdere malen keukenaanbieders tegen die claimen niet aan rare prijsonderhandlingen te doen en vaste prijzen te hebben. Is dat echt zo of valt er nog steeds wel wat aan de prijs te doen?
wie zijn die aanbieders , IKEA bijvoorbeeld doet echt niets aan de prijs , en zo zijn er zeker nog een paar aanbieders.
geloof dat er zelfs een paar in dit topic zijn genoemd
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_100198568
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:47 schreef dop het volgende:

[..]

wie zijn die aanbieders , IKEA bijvoorbeeld doet echt niets aan de prijs , en zo zijn er zeker nog een paar aanbieders.
geloof dat er zelfs een paar in dit topic zijn genoemd
Nee, ik heb het in dit geval over de echte 'keukenboeren' en niet over Ikea en Kvik ofzo.
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:23:17 #287
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_100199244
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:03 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Nee, ik heb het in dit geval over de echte 'keukenboeren' en niet over Ikea en Kvik ofzo.
Wil je juist wel of juist geen kekukenboer met van dier onderhandelings en prijs praktijken?
pi_100200585
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:27 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Dat doen ze omdat ze denken dat keukens daar veel goedkoper zijn. Dat is gewoon niet het geval. Wel is het zo dat je daar directer een fatsoenlijke prijs kan krijgen. In Nederland kan je je keuken echter net zo goedkoop of goedkoper krijgen, zeker bij grote ketens. Is gewoon een kwestie van goed onderhandelen.

Ik geef toe dat dit wel enigszins lastig is als je niet weet wat ongeveer de prijzen zijn.

Maar dan nog, ik vind het echt bezopen om honderden kilometers te reizen om dan een 13 in een dozijn keuken te kopen die je overal kunt halen. En dan kunnen ze op verjaardagsfeestjes blageuren dat ze zo'n goedkope keuken in Duitsland gekocht hebben. Precies hetzelfde als de mensen die op verjaardagsfeestjes lopen te pochen dat ze 70% kortingen bedongen hebben op een product waar eerst gewoon belachelijk veel voor gevraagd is.

[..]

In Nederland zijn de keukens inderdaad (bijna) net zo goedkoop te krijgen mits ze ook direct van een duitse fabriek komen. Dit is niet altijd (wel steeds meer). Verder scheelt het (van horen zeggen) nog iets qua belasting en transportkosten.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:17:40 #289
545 dop
:copyright: dop
pi_100201145
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:03 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

als jij niet zegt welke keuken boeren kunnen wij er denk ik niet veel zinnigs over zeggen
Mandemakers Keukens, Brugman Keukens KeukenConcurrent, Keuken Kampioen, Nieuwenhuis Keukens, Keukenmaxx, Wooning Keukens.

zijn allemaal van de mandemakers groep , en daar is het gebruikelijk om er een sloot vanaf te lullen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_100207495
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:17 schreef dop het volgende:

[..]

als jij niet zegt welke keuken boeren kunnen wij er denk ik niet veel zinnigs over zeggen
Mandemakers Keukens, Brugman Keukens KeukenConcurrent, Keuken Kampioen, Nieuwenhuis Keukens, Keukenmaxx, Wooning Keukens.

zijn allemaal van de mandemakers groep , en daar is het gebruikelijk om er een sloot vanaf te lullen.
Aha, okee. Ik ben op dit moment in gesprek met Martens Keukens in Alkmaar en die zijn volgens mij aangesloten bij Uw KeukenSpeciaal Zaak als dat al een groep is. Ik ben ook op orientatie geweest bij Keur keukens in Haarlem en die hadden zogenoemde nettorprijzen en was de prijs ook daadwerkelijk de prijs van de keuken.
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:31:22 #291
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_100212090
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:58 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Aha, okee. Ik ben op dit moment in gesprek met Martens Keukens in Alkmaar en die zijn volgens mij aangesloten bij Uw KeukenSpeciaal Zaak als dat al een groep is. Ik ben ook op orientatie geweest bij Keur keukens in Haarlem en die hadden zogenoemde nettorprijzen en was de prijs ook daadwerkelijk de prijs van de keuken.
In deze regio zou je ook Pronk keukens in Groot Schermer kunnen proberen. Wij zijn er vorige week erg vriendelijk geholpen en een eerlijke prijs gekregen...

Echter...wij zijn de 'sukkels' die wel naar Duitsland gaan om een keuken te kopen voor het zelfde geld als hier, maar met net iets betere kwaliteit voor je geld...bij Kuchenland zeer vriendelijk geholpen, een goede prijs gekregen waar we nog iets af praatten/lobbyden, en op basis van 3 ervaringen uit familiere kring bij deze firma schijnt de service ook top te zijn...

Onze afweging ging iig tussen Pronk (lekker in de buurt) en Kuchenland.

Bij Martens zijn we ook geweest, maar toen vond de verkoper in een compleet lege winkel de Tour de France, onder het genot van 1 of meerdere biertjes op de geur af te gaan, belangrijker dan een keuken verkopen...
pi_100219327
hallo

ook ik zoek een keuken voor mijn nieuwbouw.
in amsterdam.

iemand enige ervaringen van zaken in amsterdam en omgevingen?
keukenloods bijv.
pi_100225156
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:31 schreef ForrestX het volgende:

[..]

In deze regio zou je ook Pronk keukens in Groot Schermer kunnen proberen. Wij zijn er vorige week erg vriendelijk geholpen en een eerlijke prijs gekregen...

Echter...wij zijn de 'sukkels' die wel naar Duitsland gaan om een keuken te kopen voor het zelfde geld als hier, maar met net iets betere kwaliteit voor je geld...bij Kuchenland zeer vriendelijk geholpen, een goede prijs gekregen waar we nog iets af praatten/lobbyden, en op basis van 3 ervaringen uit familiere kring bij deze firma schijnt de service ook top te zijn...

Onze afweging ging iig tussen Pronk (lekker in de buurt) en Kuchenland.

Bij Martens zijn we ook geweest, maar toen vond de verkoper in een compleet lege winkel de Tour de France, onder het genot van 1 of meerdere biertjes op de geur af te gaan, belangrijker dan een keuken verkopen...
Haha, dat meen je niet! Martens is bij ons de project keukenleverancier, dus vandaar dat we daar zijn geweest. Ik ben trouwens erg netjes geholpen en te woord gestaan. Ik heb heel wat waardevolle adviezen gekregen.

Wij willen ook nog naar Goedhart Keukens in Alphen ad Rijn aangezien mijn vriend daar sowieso wat korting kan krijgen doordat hij in een Goedhart concern werkt. Iemand ervaringen daar?
pi_100226864
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:37 schreef Spanky78 het volgende:
Heh, dat blad heb ik gezien. Naar mijn smaak echt gruwelijk, maar wel mooi hout, jammer van al dat brocante-freeswerk. Niets voor mij. Wel een lekker hakblok...

Ik vind 12000 eigenlijk te veel voor een keuken. Maargoed, ik heb geen eiland, die zijn erg prijzig.
als ik gezien heb wat voor eisen jij hebt denk ik toch dat je richting of over de 12000 euro moet gaan denken.

heb namelijk een aantal weken een keuken gekocht. en om even een voorbeeld te geven kost alleen een afzuigkap van siemens al 2100,-- en tuurlijk valt daar over te praten. maar heb je al eens op internet gekeken wat composiet kost per m2 en als je hem dan opgedikt wil hebben naar 6cm komt er nog eens een stukje bovenop. en een keukenzaak gaat er 9 van de 10 keer niet mee akkoord als je zelf de apparatuur koopt en plaatst. want dan krijg je weer gezeur over garantie met beschadigingen en dergelijke.

ik denk dat je budget een stuk omhoog moet bijstellen of je eisen lager bijstellen.
pi_100232534
Ik ben zelf een tijd geleden bij Middelkoop Culemborg geweest. Daar hebben ze ook een groot aanbod.
pi_100232634
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:30 schreef P-tree het volgende:

[..]

als ik gezien heb wat voor eisen jij hebt denk ik toch dat je richting of over de 12000 euro moet gaan denken.

heb namelijk een aantal weken een keuken gekocht. en om even een voorbeeld te geven kost alleen een afzuigkap van siemens al 2100,-- en tuurlijk valt daar over te praten.
adviesprijzen van apparatuur zijn dan ook compleet uit de lucht gegrepen bullshit :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100233208
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:30 schreef P-tree het volgende:

heb namelijk een aantal weken een keuken gekocht. en om even een voorbeeld te geven kost alleen een afzuigkap van siemens al 2100,-- en tuurlijk valt daar over te praten. maar heb je al eens op internet gekeken wat composiet kost per m2 en als je hem dan opgedikt wil hebben naar 6cm komt er nog eens een stukje bovenop. en een keukenzaak gaat er 9 van de 10 keer niet mee akkoord als je zelf de apparatuur koopt en plaatst. want dan krijg je weer gezeur over garantie met beschadigingen en dergelijke.

ik denk dat je budget een stuk omhoog moet bijstellen of je eisen lager bijstellen.
Ten eerste als je een boretti fornuis neemt moet je mijn inziens ook een boretti afzuigkap nemen... maar goed. Een boretti afzuigkap heb je al vanaf de lijstprijs voor EUR 800, dus dat moet geen probleem zijn.

10 k inclusief fornuis, 6cm composiet, plafondhoge kasten ... het zou net moeten kunnen maar dan moet je niet bij bijvoorbeeld Bruynzeel weglopen, dan kun je dat soort zaken niet voorbij.
pi_100234472
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:56 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Ten eerste als je een boretti fornuis neemt moet je mijn inziens ook een boretti afzuigkap nemen... maar goed. Een boretti afzuigkap heb je al vanaf de lijstprijs voor EUR 800, dus dat moet geen probleem zijn.

10 k inclusief fornuis, 6cm composiet, plafondhoge kasten ... het zou net moeten kunnen maar dan moet je niet bij bijvoorbeeld Bruynzeel weglopen, dan kun je dat soort zaken niet voorbij.
dat ben ik wel met je eens, maar het ging over siemens inbouw apparatuur. maar een keukenboer gaat wel rekenen vanuit het siemens boekje. en daar staan wel de advies prijzen in.
ik dacht namelijk ook dat ik het wel ging redden met een budget van 10k maar dat is mij bij lange na niet gelukt. en toen had ik al 35 procent van de prijs af gepingeld
pi_100235177
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:29 schreef P-tree het volgende:
dat ben ik wel met je eens, maar het ging over siemens inbouw apparatuur. maar een keukenboer gaat wel rekenen vanuit het siemens boekje. en daar staan wel de advies prijzen in.
ik dacht namelijk ook dat ik het wel ging redden met een budget van 10k maar dat is mij bij lange na niet gelukt. en toen had ik al 35 procent van de prijs af gepingeld
Ik kreeg bij Bruynzeel uiteindelijk zo'n 50% korting over het gehele bedrag, heb een keuken van 7 meter, 4 cm composiet en twee hoge kasten (geen overige bovenkasten). Dit geheel kwam op EUR 9.500 incl. Boretti fornuis en afzuigkap, de rest ETNA.

Bij de Keukenconcurrent kreeg ik 58% korting en bij Mandemakers zo'n 43%. Het ligt er maar net aan wie je treft en wat voor apparatuur je wil hebben.
pi_100236125
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:47 schreef DeviantCanto het volgende:

[..]

Ik kreeg bij Bruynzeel uiteindelijk zo'n 50% korting over het gehele bedrag, heb een keuken van 7 meter, 4 cm composiet en twee hoge kasten (geen overige bovenkasten). Dit geheel kwam op EUR 9.500 incl. Boretti fornuis en afzuigkap, de rest ETNA.

Bij de Keukenconcurrent kreeg ik 58% korting en bij Mandemakers zo'n 43%. Het ligt er maar net aan wie je treft en wat voor apparatuur je wil hebben.
ik had een keuken gezien bij keuken kampioen. de keuken begon vanaf 12900. dat is ex apparatuur en ex blad. er was toen een 40 procent kortingsactie op de kasten en al het apparatuur. alsnog kwam de keuken op 23000 euro. na heel lang praten en moeilijk doen heb ik m kunnen kopen voor 16900 euro. maar dat koste heel veel moeite. maar goed. wat je zegt klopt wel. er is een hele hoop met de prijs te doen.
pi_100237246
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:11 schreef P-tree het volgende:
ik had een keuken gezien bij keuken kampioen. de keuken begon vanaf 12900. dat is ex apparatuur en ex blad. er was toen een 40 procent kortingsactie op de kasten en al het apparatuur. alsnog kwam de keuken op 23000 euro. na heel lang praten en moeilijk doen heb ik m kunnen kopen voor 16900 euro. maar dat koste heel veel moeite. maar goed. wat je zegt klopt wel. er is een hele hoop met de prijs te doen.
Wat ook al eerder gemeld is, er is nu natuurlijk bij deze bedrijven momenteel heel weinig te doen en daardoor worden ze wat happiger en valt er meer te halen. Daarnaast moet je ook maar zin hebben om flink te onderhandelen. Ik doe het gelukkig ook voor mijn werk dus ik heb er weinig moeite mee. Maar zelfs dan is het bij bijvoorbeeld keukenconcurrent niet iets wat je voor je plezier doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')