abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99294865
Nou. Inmiddels een aantal zaken langsgeweest en een aantal ervaringen rijker.

Bij de bruynzeel werd er heel raar gedaan over een offerte. Ik kreeg geen offerte om met mijn vrouw te bespreken etcetc. Bij deze sukkels ga ik dus mooi neits kopen. Sinds wanneer krijg ik gewoon geen fatsoenlijke aanbieding meer?

Bij de overige weinkels het gebruikelijke. Enigzins hijgerige verkopers die echter wel hun best doen. Even afwachten wie er met de beste offertes komt, dan wordt het rondjes lopen met de offertes inde hand.

[ Bericht 25% gewijzigd door Spanky78 op 10-07-2011 21:52:30 ]
Whatever...
pi_99296539
Ik ben ook aan het oriënteren op keukens, en ik zag toch een super mooie afzuigkap. De Franke Swing FSW 908 TC BK/XS. Wat een gave kap :D .

pi_99297186
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:52 schreef Devv het volgende:
Ik ben ook aan het oriënteren op keukens, en ik zag toch een super mooie afzuigkap. De Franke Swing FSW 908 TC BK/XS. Wat een gave kap :D .
Wel een appart design ja. Als je echter bereid bent om genoeg aan je afzuiging uit te geven zou ik altijd voor Bora kookveldafzuiging gaan.

Ik heb dat werkend gezien, en dat werkt echt goed.
pi_99298118
Eh, ik vind die kap neit echt mooi (sorry). SOwieso lijkt het me klote om een schuine kap te hebben, je ziet het direct als het een beetje vuilig wordt, zeker met die hoogglans.
Whatever...
pi_99298632
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:23 schreef Spanky78 het volgende:
Eh, ik vind die kap neit echt mooi (sorry). SOwieso lijkt het me klote om een schuine kap te hebben, je ziet het direct als het een beetje vuilig wordt, zeker met die hoogglans.
Het is ook een designkap. Die hoeven niet praktisch te zijn ;) .
pi_99299095
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Devv het volgende:

[..]

Oh, ok. ;)

Ik wil wel een 'designkeuken' maar belangrijkste is toch dat het een beetje functioneel is :). En verder ieder zijn smaak natuurlijk.
Whatever...
  zondag 10 juli 2011 @ 22:55:17 #257
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_99299690
wij hebben onze keuken in belgie bij een klein bedrijfje (4-5man) gekocht met Neff apparatuur. De adviesprijzen lagen bij de apparatuur toch al 40-50% onder die van de nederlandse folder.

Ook geen rare dingen met kortingen omdat het vandaag 25graden buiten is maar gewoon 1:1 van de prijslijst van de leverancier en ook heel gedetailleerd op de offerte.
Er was de mogelijkheid om een deel zwart te betalen dus dat scheelde ook al weer bijna 1000 euro.
Betalen was 20% op de dag zelf en 80% als het klaar was.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  zondag 10 juli 2011 @ 23:07:37 #258
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99300440
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:55 schreef Matty___ het volgende:
wij hebben onze keuken in belgie bij een klein bedrijfje (4-5man) gekocht met Neff apparatuur. De adviesprijzen lagen bij de apparatuur toch al 40-50% onder die van de nederlandse folder.

Ook geen rare dingen met kortingen omdat het vandaag 25graden buiten is maar gewoon 1:1 van de prijslijst van de leverancier en ook heel gedetailleerd op de offerte.
Er was de mogelijkheid om een deel zwart te betalen dus dat scheelde ook al weer bijna 1000 euro.
Betalen was 20% op de dag zelf en 80% als het klaar was.
Zwart in van geen aankoop bon?
Waar is je garantie?
  zondag 10 juli 2011 @ 23:11:16 #259
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_99300654
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 23:07 schreef rac het volgende:

[..]

Zwart in van geen aankoop bon?
Waar is je garantie?
keuken is in prijs verlaagd waardoor ik de btw uitspaar. Factuur klopt gewoon
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_99314829
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik zou zo'n kap ook niet nemen.
Niks is irritanter dan een keuken die niet goed/makkelijk schoon te maken is.
Daarom moet een keuken voor mij zo praktisch mogelijk zijn en tegen een stootje kunnen.
Als het aan mij lag kwam er een echte professionele keuken in. Echter heeft vrouwlief ook wat te vertellen. RVS werkblad kwam er dus niet in.
Ik heb zelf een afzuigplafond unit (zie foto, koof is nog niet afgewerkt btw)

zondag 17 juli 2011 @ 21:17:58 #261
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_99591755
Pfff..hoop te lezen in dit topic!

Samen met mijn vriendin hebben we onlangs een huis gekocht dat nog in orginele jaren 70 staat is..maw...een hoop moderniseer werk, waar onder ook de keuken.

Omdat zowel mijn broer als moeder erg goede ervaringen hebben met Kucheland uit Nordhorn, zijn we daar als eerste heen gegaan...niet naast de deur, maar in de vakantie kwam dit wel zo lekker uit aangezien we de tijd konden nemen. We zijn hier erg goed geholpen en hebben mooi nieuwe inzichten gekregen in indelingen..zo goed, dat de voorgestelde indeling het gaat worden als het aan ons ligt. 3 meter langs de muur en een kookeiland.

Echter, voor 11k ga je niet met de eerste de beste in zee, maar wil je vergelijkings materiaal.

twee essentiele zaken mbt materiaal: wij willen een granieten blad en Siemens-klasse aparatuur.

een ander punt is dat ik absoluut niet gedient ben van 'Mandemakers verkoop stijl'. Onderhandelen prima, maar als je ergens 40% af kan praten wordt je genaaid.

Zijn er, bij voorkeur in Noord Holland (Alkmaar/HHW/Amst'dam), alternatieven?
Heeft iemand ook ervaring met Ardland uit Nordhorn? Google laat vooral erg oude en negatieve ervaringen zien...maar of deze terecht zijn?
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:39:25 #262
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_99784978
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef ForrestX het volgende:
Pfff..hoop te lezen in dit topic!

Samen met mijn vriendin hebben we onlangs een huis gekocht dat nog in orginele jaren 70 staat is..maw...een hoop moderniseer werk, waar onder ook de keuken.

Omdat zowel mijn broer als moeder erg goede ervaringen hebben met Kucheland uit Nordhorn, zijn we daar als eerste heen gegaan...niet naast de deur, maar in de vakantie kwam dit wel zo lekker uit aangezien we de tijd konden nemen. We zijn hier erg goed geholpen en hebben mooi nieuwe inzichten gekregen in indelingen..zo goed, dat de voorgestelde indeling het gaat worden als het aan ons ligt. 3 meter langs de muur en een kookeiland.

Echter, voor 11k ga je niet met de eerste de beste in zee, maar wil je vergelijkings materiaal.

twee essentiele zaken mbt materiaal: wij willen een granieten blad en Siemens-klasse aparatuur.

een ander punt is dat ik absoluut niet gedient ben van 'Mandemakers verkoop stijl'. Onderhandelen prima, maar als je ergens 40% af kan praten wordt je genaaid.

Zijn er, bij voorkeur in Noord Holland (Alkmaar/HHW/Amst'dam), alternatieven?
Heeft iemand ook ervaring met Ardland uit Nordhorn? Google laat vooral erg oude en negatieve ervaringen zien...maar of deze terecht zijn?
schopje mag toch?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:53:37 #263
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99785268
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef ForrestX het volgende:
Goede kennissen van mij hebben een keuken bij Ardland vandaan. Prima keuken, prima service. Prijzen zijn wel reëel. Wij zijn er voor een prijsbepaling ook geweest, maar was ons net wat te duur.
Voor wat Ekelhoff betreft ben ik wat bevooroordeeld, 3 buurmannen van mij werken daar, met dat gegeven kan ik niet anders dan zeggen: het natuurlijk prima keukens en hebben ze prima service
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99785640
Mensen die helemaal naar Duitsland gaan om een keuken te kopen :')
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 10:14:31 #265
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99785743
Als je korter bij de grens woont kan ik daar nog wel inkomen, maar om nu 150 km te gaan rijden naar Duitsland op jacht naar keukens :W
pi_99785749
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:09 schreef Gulo het volgende:
Waar zou jij je keuken dan vandaan halen als je in Amsterdam woonde?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 10:17:15 #267
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99785817
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:09 schreef Gulo het volgende:
Je moest eens weten! Zoals gezegd werken 3 buurmannen van me bij Ekelhoff en ik meende dat zij in 2010 welgeteld 2 keukens in Duitsland gemonteerd hebben.
pi_99786118
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:17 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Je moest eens weten!
Ja, ik weet het. Dat doen ze omdat ze denken dat keukens daar veel goedkoper zijn. Dat is gewoon niet het geval. Wel is het zo dat je daar directer een fatsoenlijke prijs kan krijgen. In Nederland kan je je keuken echter net zo goedkoop of goedkoper krijgen, zeker bij grote ketens. Is gewoon een kwestie van goed onderhandelen.

Ik geef toe dat dit wel enigszins lastig is als je niet weet wat ongeveer de prijzen zijn.

Maar dan nog, ik vind het echt bezopen om honderden kilometers te reizen om dan een 13 in een dozijn keuken te kopen die je overal kunt halen. En dan kunnen ze op verjaardagsfeestjes blageuren dat ze zo'n goedkope keuken in Duitsland gekocht hebben. Precies hetzelfde als de mensen die op verjaardagsfeestjes lopen te pochen dat ze 70% kortingen bedongen hebben op een product waar eerst gewoon belachelijk veel voor gevraagd is.

quote:
Zoals gezegd werken 3 buurmannen van me bij Ekelhoff en ik meende dat zij in 2010 welgeteld 2 keukens in Duitsland gemonteerd hebben.
En waarom denk je dat de Duitsers daar zelf niets kopen bij die winkels in de grensstreek?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 10:50:13 #269
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_99786775
Gulo, ik ben nieuwschierig...wat is jouw link met de keukenbranche? Je reacties hier geven mij de indruk dat je iets verder doorgevoerd bent dat de gemiddelede keuekenkoper...of koopje gwoon heel vaak keukens??

Verder ben ik in Duitsland bij Kuchenland geweest en ben daar zeer vriendelijk en vakkundig geholpen...tsja...welke gek rijdt er 150+ km voor een keuken? Ik vond het wel wat hebben...een soort road trip...whoeha!

Voordat ik naar Dld ging ben ik in Alkmaar bij een keukenzaak geweest waar ik niet zo heel netjes te woord ben gestaan door een ogenschijnlijk verveelde verkopen die de Tour de France onder het genopt van een pilsje (zo te ruiken) belangrijker vond dan ons op weg te helpen (Let op: een echt nette keuken zaak, geen outlet of Mandemakers etc)...daarna dus naar Dld gegaan omdat zowel mijn moeder, broer als collega daar naar alle tevredenheid eenkeuken hebben gekocht. Niet alleen over de materiele zaken tevreden, maar ook vooral over de fantastische service...

Bij Kuchenland zeer netjes geholpen, vriendelijk, lang (!!)...nette tekeningen gemaakt...pas toe we hadden besloten wat we wilden hebben kwam de prijs voorzichtig te sprake...We hadden expres vooraf geen budget opgegeven omdat we niet wilde dat ze daar naartoe zouden rekening (omhoog of omlaag..) Mooi voorstel gekregen met granieten blad, 'hoger segment' Siemens apparatuur...

Gisteren bij Pronk keukens geweest waarbij we de verkoper een beetje gestuurd hebben naar het ontwerp van Kuchenland om een vergelijk te kunnen maken. We waren wel benieuwd waar ze zelf op uitzouden komen qua ontwerp...

Pronk was met Bosch apparatuur (nagenoed dezelfde types als de Siemens van Kuchenland) en een Rotpunkt keuken 2 - 2,5k duurder en kon echt niet zakken...

Nu hebt ik eigelijk geen idee welk 'merk' Kuchenland mij heeft aangeboden...zal ik nog eens navragen...
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:45:34 #270
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99788460
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:27 schreef Gulo het volgende:

[..]
En waarom denk je dat de Duitsers daar zelf niets kopen bij die winkels in de grensstreek?

nou vertel? :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:53:15 #271
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99807609
Eerste offerte is binnen voor onze nieuwe keuken.

We zijn bij Bemmel en Kroon geweest, bij Zoeterwoude.
Mooie keuken laten tekenen met massief eiken deuren, Rotpunkt.

Rechte opstelling van 280cm lang met zwevende bovenkasten en een uitsparing voor een 90cm fornuis dat we prijstechnisch elders aanschaffen. Een composiet blad (30mm) met opstaande rand achter en zijkant van 10cm hoog en achter het fornuis doorlopend tot aan de afzuig-unit, incl. verlichting, kraan, inbouw RVS spoelbak, Bosch vaatwasser en een inbouw afzuigkap (Siemens).
Incl. inmeten en bezorgen.
Excl: plaatsen, fornuis en tegels

Kosten ietsje meer dan ik had gehoopt, 8k. Komt er nog 3k bij voor het fornuis.
Totaal 11k dus. De prijs was volgens de verkoper aan de stevige kant ivm de mooie eiken deuren.
Met MDF beplakte variant zou al bijna de helft schelen, maar dat was voor mij niet echt een optie.

Prettig geholpen en een goede indruk van de winkel. De getoonde keukens zagen er keurig afgewerkt uit. Geen woeste onderhandelingen moeten voeren. De prijs was de prijs. Ik heb er nog wel een paar honderd af kunnen krijgen.

http://imgur.com/h1IAl
ps het getoonde fornuis is niet de goede, daar had hij geen plaatje van.
De koelkast hebben we al en zetten we er tegenover, net als de wasmachine.

Nu naar nog een paar winkels binnenkort om iets vergelijkbaars te laten tekenen.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 22-07-2011 20:11:49 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:38:18 #272
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_99809398
wellicht ook wel een goed topic voor deze vraag:

Wat zijn de voors en tegens om een combi magnetron onder het gasfornuis te plaatsen?

Mijn vriendin kwam met het idee om op die manier aanrechtruimte te winnen...we hoeven dan nl 1 hoge last minder te plaatsen...

Ik ben geen fan van het idee....maar wellicht oordeel ik te snel?
pi_99810013
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 19:38 schreef ForrestX het volgende:
wellicht ook wel een goed topic voor deze vraag:

Wat zijn de voors en tegens om een combi magnetron onder het gasfornuis te plaatsen?

Mijn vriendin kwam met het idee om op die manier aanrechtruimte te winnen...we hoeven dan nl 1 hoge last minder te plaatsen...

Ik ben geen fan van het idee....maar wellicht oordeel ik te snel?
Nja, een combi is meestaql wat klein als 'hoofdoven' maar verder werkt het prima. vroeger zat de oven altijd onder het fornuis. Geen punt wat mij betreft.

Wij zijn inmiddels een eind verder en hebben al een paar verkopers die ons graag iets willen verkopen. We gaan onder de 10K blijven voor een dubbele rechte keuken met boretti fornuis, 5stuks siemens inbouwapparatuur en composiet blad. Dit is inclusief alles. Blijkbaar zijn een paar van de mensen die ik sprak nog neit aan hun target...want ze gaan met wat morren steeds mee naar beneden.
Whatever...
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:09:57 #274
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_99810598
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 19:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nja, een combi is meestaql wat klein als 'hoofdoven' maar verder werkt het prima. vroeger zat de oven altijd onder het fornuis. Geen punt wat mij betreft.

Wij zijn inmiddels een eind verder en hebben al een paar verkopers die ons graag iets willen verkopen. We gaan onder de 10K blijven voor een dubbele rechte keuken met boretti fornuis, 5stuks siemens inbouwapparatuur en composiet blad. Dit is inclusief alles. Blijkbaar zijn een paar van de mensen die ik sprak nog neit aan hun target...want ze gaan met wat morren steeds mee naar beneden.
Tja, als 't slecht gaat met de huizenmarkt zal het met de keukens ook wat minder zijn.

Ik vind een combi magnetron ook te klein, maar dat is meer persoonlijk. Ik denk dat het wel kan onder het fornuis, maar het lijkt me praktischer op ooghoogte, dan hoef je niet te bukken om er iets uit te halen.
pi_99810918
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tja, als 't slecht gaat met de huizenmarkt zal het met de keukens ook wat minder zijn.

Ik vind een combi magnetron ook te klein, maar dat is meer persoonlijk. Ik denk dat het wel kan onder het fornuis, maar het lijkt me praktischer op ooghoogte, dan hoef je niet te bukken om er iets uit te halen.
Eens. Bij mij komter een fornuis, met grote oven en een losse combi op ooghoogte... Genoeg bakruimte dus...
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')