Wel een appart design ja. Als je echter bereid bent om genoeg aan je afzuiging uit te geven zou ik altijd voor Bora kookveldafzuiging gaan.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:52 schreef Devv het volgende:
Ik ben ook aan het oriënteren op keukens, en ik zag toch een super mooie afzuigkap. De Franke Swing FSW 908 TC BK/XS. Wat een gave kap.
Het is ook een designkap. Die hoeven niet praktisch te zijnquote:Op zondag 10 juli 2011 22:23 schreef Spanky78 het volgende:
Eh, ik vind die kap neit echt mooi (sorry). SOwieso lijkt het me klote om een schuine kap te hebben, je ziet het direct als het een beetje vuilig wordt, zeker met die hoogglans.
Oh, ok.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Devv het volgende:
[..]
Het is ook een designkap. Die hoeven niet praktisch te zijn.
Zwart in van geen aankoop bon?quote:Op zondag 10 juli 2011 22:55 schreef Matty___ het volgende:
wij hebben onze keuken in belgie bij een klein bedrijfje (4-5man) gekocht met Neff apparatuur. De adviesprijzen lagen bij de apparatuur toch al 40-50% onder die van de nederlandse folder.
Ook geen rare dingen met kortingen omdat het vandaag 25graden buiten is maar gewoon 1:1 van de prijslijst van de leverancier en ook heel gedetailleerd op de offerte.
Er was de mogelijkheid om een deel zwart te betalen dus dat scheelde ook al weer bijna 1000 euro.
Betalen was 20% op de dag zelf en 80% als het klaar was.
keuken is in prijs verlaagd waardoor ik de btw uitspaar. Factuur klopt gewoonquote:Op zondag 10 juli 2011 23:07 schreef rac het volgende:
[..]
Zwart in van geen aankoop bon?
Waar is je garantie?
Ik zou zo'n kap ook niet nemen.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:34 schreef Devv het volgende:
[..]
Het is ook een designkap. Die hoeven niet praktisch te zijn.
schopje mag toch?quote:Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef ForrestX het volgende:
Pfff..hoop te lezen in dit topic!
Samen met mijn vriendin hebben we onlangs een huis gekocht dat nog in orginele jaren 70 staat is..maw...een hoop moderniseer werk, waar onder ook de keuken.
Omdat zowel mijn broer als moeder erg goede ervaringen hebben met Kucheland uit Nordhorn, zijn we daar als eerste heen gegaan...niet naast de deur, maar in de vakantie kwam dit wel zo lekker uit aangezien we de tijd konden nemen. We zijn hier erg goed geholpen en hebben mooi nieuwe inzichten gekregen in indelingen..zo goed, dat de voorgestelde indeling het gaat worden als het aan ons ligt. 3 meter langs de muur en een kookeiland.
Echter, voor 11k ga je niet met de eerste de beste in zee, maar wil je vergelijkings materiaal.
twee essentiele zaken mbt materiaal: wij willen een granieten blad en Siemens-klasse aparatuur.
een ander punt is dat ik absoluut niet gedient ben van 'Mandemakers verkoop stijl'. Onderhandelen prima, maar als je ergens 40% af kan praten wordt je genaaid.
Zijn er, bij voorkeur in Noord Holland (Alkmaar/HHW/Amst'dam), alternatieven?
Heeft iemand ook ervaring met Ardland uit Nordhorn? Google laat vooral erg oude en negatieve ervaringen zien...maar of deze terecht zijn?
Goede kennissen van mij hebben een keuken bij Ardland vandaan. Prima keuken, prima service. Prijzen zijn wel reëel. Wij zijn er voor een prijsbepaling ook geweest, maar was ons net wat te duur.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef ForrestX het volgende:
Heeft iemand ook ervaring met Ardland uit Nordhorn? Google laat vooral erg oude en negatieve ervaringen zien...maar of deze terecht zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar zou jij je keuken dan vandaan halen als je in Amsterdam woonde?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:09 schreef Gulo het volgende:
Mensen die helemaal naar Duitsland gaan om een keuken te kopen
Je moest eens weten! Zoals gezegd werken 3 buurmannen van me bij Ekelhoff en ik meende dat zij in 2010 welgeteld 2 keukens in Duitsland gemonteerd hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:09 schreef Gulo het volgende:
Mensen die helemaal naar Duitsland gaan om een keuken te kopen
Ja, ik weet het. Dat doen ze omdat ze denken dat keukens daar veel goedkoper zijn. Dat is gewoon niet het geval. Wel is het zo dat je daar directer een fatsoenlijke prijs kan krijgen. In Nederland kan je je keuken echter net zo goedkoop of goedkoper krijgen, zeker bij grote ketens. Is gewoon een kwestie van goed onderhandelen.quote:
En waarom denk je dat de Duitsers daar zelf niets kopen bij die winkels in de grensstreek?quote:Zoals gezegd werken 3 buurmannen van me bij Ekelhoff en ik meende dat zij in 2010 welgeteld 2 keukens in Duitsland gemonteerd hebben.
nou vertel?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:27 schreef Gulo het volgende:
[..]
En waarom denk je dat de Duitsers daar zelf niets kopen bij die winkels in de grensstreek?
Nja, een combi is meestaql wat klein als 'hoofdoven' maar verder werkt het prima. vroeger zat de oven altijd onder het fornuis. Geen punt wat mij betreft.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:38 schreef ForrestX het volgende:
wellicht ook wel een goed topic voor deze vraag:
Wat zijn de voors en tegens om een combi magnetron onder het gasfornuis te plaatsen?
Mijn vriendin kwam met het idee om op die manier aanrechtruimte te winnen...we hoeven dan nl 1 hoge last minder te plaatsen...
Ik ben geen fan van het idee....maar wellicht oordeel ik te snel?
Tja, als 't slecht gaat met de huizenmarkt zal het met de keukens ook wat minder zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nja, een combi is meestaql wat klein als 'hoofdoven' maar verder werkt het prima. vroeger zat de oven altijd onder het fornuis. Geen punt wat mij betreft.
Wij zijn inmiddels een eind verder en hebben al een paar verkopers die ons graag iets willen verkopen. We gaan onder de 10K blijven voor een dubbele rechte keuken met boretti fornuis, 5stuks siemens inbouwapparatuur en composiet blad. Dit is inclusief alles. Blijkbaar zijn een paar van de mensen die ik sprak nog neit aan hun target...want ze gaan met wat morren steeds mee naar beneden.
Eens. Bij mij komter een fornuis, met grote oven en een losse combi op ooghoogte... Genoeg bakruimte dus...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, als 't slecht gaat met de huizenmarkt zal het met de keukens ook wat minder zijn.
Ik vind een combi magnetron ook te klein, maar dat is meer persoonlijk. Ik denk dat het wel kan onder het fornuis, maar het lijkt me praktischer op ooghoogte, dan hoef je niet te bukken om er iets uit te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |