Exact, en dan ook nog een composieten blad en een fornuis.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:08 schreef Markster het volgende:
[..]
Miele producten zijn wel erg duur om voor een hele keuken 5000 te eisen hoor. Kijk maar eens wat je voor miele los betaalt,
Ik wil een fornuis omdat ik houd van koken. Ik wil 6 pitten en een flinke oven. Een 90cm fornuis voldoet daar prima aan. Bovendien vind ik het wel mooi. Stijl is modern/greeploos maar niette veel glans, dus te veel design niet, maar wel strak. Zoals gezegd, een keuken is om in te koken en de 'kachel' is dus belangrijk, liefst oven met pyrolyse en dingen zoals spit en steen (ik gebruik dat soort dingen namelijk. Verder wil ik een composiet blad, hoge kasten (tot aan plafond oid). Verder een mooie hoge ronde kraan en een afzuigkap met roosters die in de vaatwasser kunnen. Allemaal geen heftige wensen dus. Ik hoef niet perse glas, rvs, design. Het wordt een rechte keuken in twee delen. 320 aan de ene kant, 180 aan de andere.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:42 schreef Gulo het volgende:
[..]
Tja, dat is net wat je er aan uit wilt geven. Is net als met een auto kopen natuurlijk.
Je kan een bos fornuis kopen van meer dan 18.000 euro, maar daar kan je ook een hele keuken voor kopen.
Een fornuis kan je trouwens prima zelf kopen via internet zoals iemand hier al zei. Hoeveel wil je wel uitgeven voor een fornuis? Voor 2000 kan je een prima Boretti fornuis kopen lijkt me. M-system is nog een stuk goedkoper.
Waarom wil je eigenlijk sowieso een fornuis trouwens? En wat voor stijl keuken zoek je?
Wij hebben het lijstje van apparatuur vergeleken met inbouw.nl, voor 5 apparaten waren we bij de winkel 250 euro minder kwijt. Waarschijnlijk zou het via internet nog goedkoper kunnen als je alles los (bij verschillende webwinkels) zou bestellen, maar het is wel zo prettig dat het nu in 1 keer geleverd wordt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Koop nooit een keuken inc apparatuur. Je kan de apparatuur het best via internet bestellen dit scheelt echt enorm.
Vaak krijg je ook verlengde fabrieksgarantie als je alles in één keer via één handelaar afneemt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:22 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Wij hebben het lijstje van apparatuur vergeleken met inbouw.nl, voor 5 apparaten waren we bij de winkel 250 euro minder kwijt. Waarschijnlijk zou het via internet nog goedkoper kunnen als je alles los (bij verschillende webwinkels) zou bestellen, maar het is wel zo prettig dat het nu in 1 keer geleverd wordt.
Iets dergelijk sis me bij de badkamer dus wél gelukt. Dus bij de keuken zet ik hier ook op in. Ik heb er wél de tijd voor. En ga gerust na een offerte een maand later terug om ezxtra kroting te eisen. We zullen zien of het lukt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:21 schreef Gulo het volgende:
Ben benieuwd. Zou het knap vinden als je dat gaat redden voor dat budget.
Ik vind greeploos icm een fornuis overigens niet echt mooi, maar ieder z'n ding natuurlijk. Uit praktische overweging begrijp ik de keuze voor een fornuis wel.
Aan welk merk greeploze keuken zat je te denken dan? En wat voor kastwerk wil je? Of je ladenkasten/apothekerskasten wil of gewoon deuren scheelt ook nogal voor de prijs natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Iets dergelijk sis me bij de badkamer dus wél gelukt. Dus bij de keuken zet ik hier ook op in. Ik heb er wél de tijd voor. En ga gerust na een offerte een maand later terug om ezxtra kroting te eisen. We zullen zien of het lukt.
Ik denk dat je voor het blad al snel op 2500 zit, dan heb je nog 4500 voor de keuken en apparaten... niet echt ruim.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:16 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik wil een fornuis omdat ik houd van koken. Ik wil 6 pitten en een flinke oven. Een 90cm fornuis voldoet daar prima aan. Bovendien vind ik het wel mooi. Stijl is modern/greeploos maar niette veel glans, dus te veel design niet, maar wel strak. Zoals gezegd, een keuken is om in te koken en de 'kachel' is dus belangrijk, liefst oven met pyrolyse en dingen zoals spit en steen (ik gebruik dat soort dingen namelijk. Verder wil ik een composiet blad, hoge kasten (tot aan plafond oid). Verder een mooie hoge ronde kraan en een afzuigkap met roosters die in de vaatwasser kunnen. Allemaal geen heftige wensen dus. Ik hoef niet perse glas, rvs, design. Het wordt een rechte keuken in twee delen. 320 aan de ene kant, 180 aan de andere.
Ik denk dat ik voor 7000 euro klaar moet zijn incl goede apparatuur, inbouwen etc.
Blad kan wel goedkoper. Althans, ik ga er vanuit dat het deel van 180 uit 3 inbouwkasten bestaat en het andere deel het kook/spoeldeel is. Of is dat niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:31 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ik denk dat je voor het blad al snel op 2500 zit, dan heb je nog 4500 voor de keuken en apparaten... niet echt ruim.
En dan gooien ze er nog de basiclijn in.... en niet dat die niet goed zijn, maar als je dan toch Miele hebt, dan wil je op z'n minst de lijn in het segment daarboven.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:08 schreef Markster het volgende:
[..]
Miele producten zijn wel erg duur om voor een hele keuken 5000 te eisen hoor. Kijk maar eens wat je voor miele los betaalt,
En het inbouwen moest ook binnen dat budget.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:31 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ik denk dat je voor het blad al snel op 2500 zit, dan heb je nog 4500 voor de keuken en apparaten... niet echt ruim.
Exact. Een fornuis is handig en als je goed rekent meestal nog voordeliger ook. Als je echt wilt koken is een fornuis gewoon erg handig en ik vind de meesten goed staan in een witte greeploze keuken met blauwgrijze en accenten.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:35 schreef Gulo het volgende:
[..]
Blad kan wel goedkoper. Althans, ik ga er vanuit dat het deel van 180 uit 3 inbouwkasten bestaat en het andere deel het kook/spoeldeel is. Of is dat niet de bedoeling.
Het fornuis scheelt alweer 90 cm blad en een kookplaatuitsparing natuurlijk
Yup en dat gaat wel lukken denk ik. Als je ziet wat we met die badkamer hebben kunnen afdingen moet dat nu ook lukken. Misschien wordt het allemaal iets duurder, maar dat ligt dan aan tegeltjes keuze voor een quooker achtig iets en een combi ipv een magnetron.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
En het inbouwen moest ook binnen dat budget.
Siematic is sowieso overrated. Poggenpohl is wel gaaf, maar buiten budget uiteraard.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:51 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Exact. Een fornuis is handig en als je goed rekent meestal nog voordeliger ook. Als je echt wilt koken is een fornuis gewoon erg handig en ik vind de meesten goed staan in een witte greeploze keuken met blauwgrijze en accenten.
Ik denk niet echt aan een merk, ik vind de meeste standaardspullen ok, ik hoef niet persé siematic of poggenpohl. Ik wil wel iets aan laden, maar niet enorm veel. Ik wil mijn pannen kwijt met name en bestek, de rest kan ik kastjes met deuren. Ik wil een smalle apothekerskast links naast het fornuis voor alle specerijen, gedr. kruiden, olietjes, azijnen etc. Typisch iets wat ik als extra ga proberen te regelen.
B1 heeft standaard een blad in dezelfde kleur als de keuken, niet rvs. Je kan er echter natuurlijk ook gewoon een composiet blad opleggen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:59 schreef Spanky78 het volgende:
Mooi, die B1, maar ik wil geen rvs blad. Te veel poetswerk (en denk ook prijzig). Een lichthouten blad (berken oid) zou ik ook mooi vinden, maar hout is denk ik erg onderhoudsintensief.
Vind ik lastig om in te schatten eerlijk gezegd. Een vriend van me heeft een B1. Kostte 12000 euro. Zijn 3 inbouwkasten en een eiland van een kleine 3 meter schat ik. (siemens apparatuur)quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:02 schreef Spanky78 het volgende:
Wat moet dat bulthaup ongeveer kosten denk jij?
Wij denken ook aan een houten aanrechtblad, gewoon mooi om te zien. Wel 6x per jaar in de olie zetten geloof ik.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:59 schreef Spanky78 het volgende:
Mooi, die B1, maar ik wil geen rvs blad. Te veel poetswerk (en denk ook prijzig). Een lichthouten blad (berken oid) zou ik ook mooi vinden, maar hout is denk ik erg onderhoudsintensief.
Ik vind hout niets. Het is inderdaad erg onderhoudsintensief. Het werkt ook (zet uit/krimpt). Ik vind het ook geen mooie uitstraling hebben (komt waarschijnlijk omdat ik het associeer met goedkope multiplexbladen met een hout motiefje) maar dat is ook weer een kwestie van smaak natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wij denken ook aan een houten aanrechtblad, gewoon mooi om te zien. Wel 6x per jaar in de olie zetten geloof ik.
Bij een klassiek keuken kan ik het me iets meer voorstellen dan bij een strakke greeploze keuken.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:21 schreef kaasplankje het volgende:
Hmmm, over smaak valt niet te twisten inderdaad. Wij willen een beetje een landelijke keuken met een klassiek fornuis en een houten blad zou erg mooi staan, ook bij de houten vloer.
We twijfelen er nog over, het houten blad. Een no-go of gewoon doen?
Het is ook niet mijn smaak hoor. Maar als je van dergelijke keukens houdt, past zo'n blad er wel mooi bij.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:37 schreef Spanky78 het volgende:
Heh, dat blad heb ik gezien. Naar mijn smaak echt gruwelijk, maar wel mooi hout, jammer van al dat brocante-freeswerk. Niets voor mij. Wel een lekker hakblok...
Ik vind 12000 eigenlijk te veel voor een keuken. Maargoed, ik heb geen eiland, die zijn erg prijzig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |