abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98641417
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:12 schreef HerrPiet het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn vanochtend toch even naar een Siematic dealer geweest. Die heeft een andere opstellIing gemaakt.

Hij heeft het raam vrij gehouden en de spoelbak en vaatwasser in de bar geplaatst. Aan de korte muur 4 hoge kasten. Donderdag heeft hij de tekening klaar en uiteraard de prijs.

We willen best wat besteden aan een keuken maar dan uiteraard wel een kwalitatief goede. Het huis is pas in de herfst van 2012 klaar dus we hebben nog tijd zat. In de vakantie zullen we waarschijnlijk ook een trip doen richting duitsland.

Iedereen bedankt voor de opmerkingen ^O^
Je zult sowieso eerst helder moeten krijgen welke opstelling je exact wilt, en welke stijl. Pas daarna kun je prijzen gaan vergelijken.

Ik zou overigens niet snel een Siematic kopen, simpelweg omdat ik de prijs-kwaliteit verhouding vaak niet echt goed vind. Siematic moet het vooral van hun marketing hebben.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:15:43 #227
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_98642978
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:17 schreef Gulo het volgende:

[..]

Je zult sowieso eerst helder moeten krijgen welke opstelling je exact wilt, en welke stijl. Pas daarna kun je prijzen gaan vergelijken.

Ik zou overigens niet snel een Siematic kopen, simpelweg omdat ik de prijs-kwaliteit verhouding vaak niet echt goed vind. Siematic moet het vooral van hun marketing hebben.
De offerte en indeling van de Rotpunkt was de eerste voor ons. We staan open voor alle ideeën. Moet zeggen dat ik de indeling van de Siematic man toch wel mooier vind. Ruimtelijker en meer open.

De stijl die we mooi vinden ligt beetje in het midden. Strak en greeploos vinden we mooi, maar dat staat weer niet bij dat type fornuis. Dus dan ga je toch weer snel naar een greep maar wel strakke kasten.

Als ik nu gevoel moet kiezen tussen Rotpunkt of Siematic zou ik kiezen voor Siematic. Maar dan moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nog maar weinig keukens echt heb gevoelt.

Maar wat ik al zei, alle tijd!
pi_98643392
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:15 schreef HerrPiet het volgende:

[..]

De offerte en indeling van de Rotpunkt was de eerste voor ons. We staan open voor alle ideeën. Moet zeggen dat ik de indeling van de Siematic man toch wel mooier vind. Ruimtelijker en meer open.

De stijl die we mooi vinden ligt beetje in het midden. Strak en greeploos vinden we mooi, maar dat staat weer niet bij dat type fornuis. Dus dan ga je toch weer snel naar een greep maar wel strakke kasten.

Als ik nu gevoel moet kiezen tussen Rotpunkt of Siematic zou ik kiezen voor Siematic. Maar dan moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nog maar weinig keukens echt heb gevoelt.

Maar wat ik al zei, alle tijd!
Inderdaad, gewoon kijken wat je mooi vind, er zijn zoveel merken. Qua prijs zit er nog enorm veel tussen Rotpunkt en Siematic.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gulo op 25-06-2011 13:55:50 ]
pi_98646546
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:15 schreef HerrPiet het volgende:

[..]

De stijl die we mooi vinden ligt beetje in het midden. Strak en greeploos vinden we mooi, maar dat staat weer niet bij dat type fornuis.
Juist wel. Als dat fornuis nou helemaal jouw ding is, dan is het toch prima als het contrasteert en extra opvalt?
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:06:25 #230
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_98753513
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:12 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:

[..]

Juist wel. Als dat fornuis nou helemaal jouw ding is, dan is het toch prima als het contrasteert en extra opvalt?
Ja daar is wat voor te zeggen. Zal het meenemen in het volgende gesprek met de keukenboer.
pi_98784782
Eh, ik word momenteel een beetje gek van al die verkopertjes. Zal binnenkort eens verslag doen van mijna vonturen, heb wat bezoekjes afgelegd en eea wat laten tekenen en uitwerken.
Whatever...
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:18:23 #232
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_98856060
Ben je niet de enige Spanky78 ;) Vanavond gaan mijn meisje en ik weer richting de Siematic dealer. Als het goed is heeft hij tekening en offerte :X klaar
pi_98881458
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:18 schreef HerrPiet het volgende:
Ben je niet de enige Spanky78 ;) Vanavond gaan mijn meisje en ik weer richting de Siematic dealer. Als het goed is heeft hij tekening en offerte :X klaar
Ja, het zijn echt boeven. Geduld en scherp onderhandelen scheelt je zo een paar duizen euro.
Whatever...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 09:41:50 #234
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_98897202
Gisteren impressie tekening en offerte gekregen van de Siematic keuken. Moet zeggen dat ik deze keuken veel mooier vind en ook minder druk/vol dan de Rotpunkt.

Aan de linkerkant heb je 1 meter werkblad, fornuis en weer 1 meter werkblad. Aan dezelfde kant zitten dus 2x lades van 1 meter. Dan komt het schiereiland met spoelbak en vaatwasser.

Aan de rechterkant 3 hoge kasten met koel/vries combinatie, voorraadkast en de magnetron.

Alles weer compositie en wit hoogglans gelakt. De afzuigkap komt nog een verandering in want dit vinden wij niet zo mooi.

Nu de prijs, het blijft natuurlijk een Siematic. Maar uiteindelijk viel mij dat mee. Voor ¤14.500,- staat hij er. Dit is alleen exclusief het fornuis en afzuigkap. Daar had hij de prijs nog niet van. Dus zeg dat er nog ¤3800,- bijkomt. Dan zijn we klaar voor ¤18.200,-

De Rotpunkt was ¤18.500,- maar daar zat natuurlijk meer composiet en kasten in. Maar denk dat er bij de Siematic dealer nog wel wat te onderhandelen is.

Dit is de opzet die wij tot nu toe het mooiste vinden en waarschijnlijk blijven we bij deze opzet. Nu nog een leuke prijs vinden/onderhandelen :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:18:15 #235
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98901065
Deze lijkt me ook mooier, misschien kun je nog even over de grens (duitsland Nordhorn) kijken.
Let wel op extra's (zoals inbouwen installeren etc. ) zit dit er al bij in of niet ,door hun zelf of een 3e dit ivm garanties.
pi_98914305
Misschien interessant voor iemand hier?

http://www.bva-auctions.com/auction/index/3805
Klussen deel 1 en 2
pi_99013660
Binnenkort ga ik een nieuwbouwhuis kopen. Bij de aankoop van het huis zit een keukencheck van 2500 Euro voor een Bruynzeel keuken :{

Ik ben op dit moment nog hard bezig om het topic door te lezen (pagina 2 pas).
Op dit moment heb ik nog geen vaststaande ideeen over de apparatuur die ik in mijn keuken wil hebben. Het enigste nadeel is dat er geen gasaansluiting op de woning zit, dus ik zal elektrisch moeten gaan koken.

Op dit moment denk ik erover om keuken uit Duitsland te gaan halen. Zijn er hier mensen die tips voor me hebben qua winkels/merken in/uit Duitsland etc?
  maandag 4 juli 2011 @ 12:02:02 #238
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99016046
Hier in Nordhorn zou ik naar de volgende zaken gaan:
- Ardland (komt de keuken van 2 bekenden vandaan)
- Ekelhoff (komt de keuken van m'n ouders vandaan en ik heb zelf 3 buurmannen die er werken)
- Akzent (komt onze keuken vandaan)
En als je bedonderd wil worden kun je ook nog naar een mandemakers-filiaal in Nordhorn.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:02:49 #239
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99016074
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:18 schreef rac het volgende:
Deze lijkt me ook mooier, misschien kun je nog even over de grens (duitsland Nordhorn) kijken.
Let wel op extra's (zoals inbouwen installeren etc. ) zit dit er al bij in of niet ,door hun zelf of een 3e dit ivm garanties.
Een duitse keukenmonteur mag niets aansluiten in NL, daar zul je altijd een externe installateur voor moeten hebben.
  maandag 4 juli 2011 @ 13:50:47 #240
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99019833
Bij ons is 10 jaar geleden anders gewoon de koelkast, kraan, afzuigkap geīnstalleerd (gas niet IVM met niet leverbaarheid)
Ging toen via Möma (heet nu anders iets met XL)
  maandag 4 juli 2011 @ 14:29:55 #241
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99021080
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:50 schreef rac het volgende:
Ging toen via Möma (heet nu anders iets met XL)
XXXLutz heet dat nu...met die grote rode stoel.

Die zou ik zowieso links laten liggen, waren voor ons 2 weggegooide uren.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:01:31 #242
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99061840
Ik heb toen zelf een aanbieding , geknutseld (aanbiedings keuken in kastjes opgedeeld en naar eigen inzicht neergezet voor mijn keuken) en dat scheelde behoorlijk. Ik zou het zo weer doen.

dus niet de standaard folderkeuken , wel de scherpe prijs.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:28:37 #243
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_99065247
Ik heb gisteren mijn keuken gekocht! Heb 'm uiteindelijk gekocht bij Nuva Keukens in Bergeijk. Vanaf het begin super netjes geholpen en geadviseerd. Heb alles daar besteld behalve kookplaat en oven want daar konden ze kwa prijs niks mee doen.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_99073191
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:02 schreef ueberduitser het volgende:
Een duitse keukenmonteur mag niets aansluiten in NL, daar zul je altijd een externe installateur voor moeten hebben.
Waarom mag dat niet? Ik als particulier mag immers ook gewoon mijn eigen keuken installeren :?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_99270031
Je mag ook zelf asbest verwijderen en kosteloos aanbieden bij de vuilverwerking. een aannemer mag dat niet. er zijn zoveel zaken die je als particulier wel mag, en als professional niet.

Je hebt om in Nederland aan gasleidingen te mogen werken een certificering nodig. En die hebben ze dus niet. Heeft dus met eventuele aansprakelijkheid te maken.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:19:22 #246
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99273959
Dan stop je de stekker er toch zelf in? Als dat tenminste wordt bedoeld installatie werk wordt overgens nooit door keukenmonteurs gedaan, dat doen installatie bedrijven (verleggen van leidingen en aan -afvoer van water etc.)
  zondag 10 juli 2011 @ 17:04:07 #247
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99284035
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 10:53 schreef hyperborre het volgende:
Je mag ook zelf asbest verwijderen en kosteloos aanbieden bij de vuilverwerking. een aannemer mag dat niet. er zijn zoveel zaken die je als particulier wel mag, en als professional niet.

Je hebt om in Nederland aan gasleidingen te mogen werken een certificering nodig. En die hebben ze dus niet. Heeft dus met eventuele aansprakelijkheid te maken.
Dat dus. Hoe dan ook, geen van m'n buurmannen sluit ze in NL aan.
  zondag 10 juli 2011 @ 19:45:10 #248
545 dop
:copyright: dop
pi_99289914
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:48 schreef draaijer het volgende:
wij hebben best een grote keuken. De eerste berekeningen van de verschillende leveranciers lagen rond de euro 40k. uiteindelijk hebben we alles gedaan en vervangen inclusief alle tegels etc en we waren 18k kwijt. het zijn echt allemaal enorm boeven. Wij hebben het bij Paul Roesscher in Apeldoorn gekocht (ver rijden) en die geven gelijk hun laagste en beste prijs. Gebruik hen anders als vergelijk. Die club kwam bij ons gelijk op 20k dus de helft van de andere boeren
dat dus

95% zijn oplichters en mooi praters wat is 50% korting op de hoofdprijs.
vergelijk de prijzen goed en laat je niet vertellen dat ze niet kunnen concureren met internetprijzen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_99290075
Ik heb voor een tijd terug ook even geneusd bij de keukenboeren en t viel me gewoon op dat de goedkopere zaken als keukenconcurrent en keuekenmax leukere keukens had dan die dure zaken....maar dat kan aan mij liggen ;)
pi_99293834
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:50 schreef DanaScully het volgende:
Ik heb voor een tijd terug ook even geneusd bij de keukenboeren en t viel me gewoon op dat de goedkopere zaken als keukenconcurrent en keuekenmax leukere keukens had dan die dure zaken....maar dat kan aan mij liggen ;)
Ik denk dat het eerder een kwestie van persoonlijke smaak is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')