En nu ga ik je voor de rechter dagenquote:
Succes. Vrijheid van vereniging.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En nu ga ik je voor de rechter dagen![]()
Daarom. Ik zie het wel slagen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:34 schreef Reya het volgende:
Dat klinkt als een bijzonder slecht concept, dus een gegarandeerd succes.
Zeeman, de betreurde.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:34 schreef Nautilus. het volgende:
Ik heb al een hekel aan Maarten van Rossum sinds 'Zeeman met Boeken'.
Schei toch uit, je draaft door. Alleen de minimumlonen omhoog en de uitkeringen. De rest wordt veelal bepaald in een CAO en zijn veelal hoger dan het minimumloon.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je wilt de minimumlonen omhoog en de uitkeringen.
Wat wil je doen met de net niet minimumlonen?
Vervolgens, wat wil je doen met de 1,2 keer minimumlonen?
Wat wil je doen met de modale inkomens?
Wat wil je doen met de topinkomens?
Waarom wil je dat het minder gaat prikkelen om te werken?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Schei toch uit, je draaft door. Alleen de minimumlonen omhoog en de uitkeringen. De rest wordt veelal bepaald in een CAO en zijn veelal hoger dan het minimumloon.
SGP-rechtszaakquote:
Das een goeie inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:36 schreef GSbrder het volgende:
Zorg trouwens wel dat er een niet aflatende stroom snacks de tafel op komt rijden.
Erik is anders nogal een grumpy old men en snel afgeleid.
En zout snuiven voordat je een shot neemt. Ook moeten we een groot scherm ophangen met daarop afgebeeld het onderwerp van gesprek. Dat kan plots veranderen en als je dan onverhoopt toch doorlult over het eerdere onderwerp, dan moet je weer een shotje nemen.quote:
En wie werd daar veroordeeld, juridisch noorderlichtje van me?quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En zout snuiven voordat je een shot neemt. Ook moeten we een groot scherm ophangen met daarop afgebeeld het onderwerp van gesprek. Dat kan plots veranderen en als je dan onverhoopt toch doorlult over het eerdere onderwerp, dan moet je weer een shotje nemen.
Bril-jant.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En zout snuiven voordat je een shot neemt. Ook moeten we een groot scherm ophangen met daarop afgebeeld het onderwerp van gesprek. Dat kan plots veranderen en als je dan onverhoopt toch doorlult over het eerdere onderwerp, dan moet je weer een shotje nemen.
Minimumloners worden niet geprikkeld te werken? Ik praat continu over mensen die niet kunnen werken dienen goed verzorgd te worden. Klaplopers heb ik niks mee.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom wil je dat het minder gaat prikkelen om te werken?
Helemaal kapot maken, die kijkers.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:36 schreef eriksd het volgende:
Ik zou ook wel een rubriek met kijkersvragen willen die wij dan gaan duiden. Uiteraard met onnozele, beledigende antwoorden.
Iemand die het minimumloon verdient, hoeft dus niet harder te gaan werken, om toch meer geld te verdienen. Immers, zijn minimumloon wordt verhoogd in jouw plannen. Waarom zou hij dan zijn best gaan doen om een schaaltje hoger te komen. En waarom zou je mensen met een salaris boven minimumloon, die nu dus ineens omgeven wordt in zijn loongebouw door minimumloners, niet dezelfde stijging geven. Relatief gaat zijn salaris omlaag ten bate van de minimumloner.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Minimumloners worden niet geprikkeld te werken? Ik praat continu over mensen die niet kunnen werken dienen goed verzorgd te worden. Klaplopers heb ik niks mee.
De Staatquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
En wie werd daar veroordeeld, juridisch noorderlichtje van me?
HA IK HAD GELIJK HIHIHIHI ZAAK GEWONNEN!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Staat![]()
Hmmmm, ik verzin wel wat.. Of ik kom gewoon als man
Je kan er zo bij gok ik. Eigenlijk moet heel POL gewoon een kroeg in gebaggerd worden en dan maar de camera aan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:40 schreef Nautilus. het volgende:
Het probleem is dat ik nergens een mening over heb, anders had ik graag meegedaan met erik en Koos.
Kudo`s.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
HA IK HAD GELIJK HIHIHIHI ZAAK GEWONNEN!
Ho, ho, we staan nog niet in die rechtszaalquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
HA IK HAD GELIJK HIHIHIHI ZAAK GEWONNEN!
Absoluut. Het is af en toe net een circus hier. Dat mag best gefilmd worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je kan er zo bij gok ik. Eigenlijk moet heel POL gewoon een kroeg in gebaggerd worden en dan maar de camera aan.
Behalve de vrouwen dusquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je kan er zo bij gok ik. Eigenlijk moet heel POL gewoon een kroeg in gebaggerd worden en dan maar de camera aan.
Geen idee nog. Iets wat mensen beledigd.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ho, ho, we staan nog niet in die rechtszaal![]()
Maar me vermommen is wellicht iets minder duur dan je voor de rechter slepen![]()
Hoe ga je je "vereniging" noemen trouwens
Jij mag achter de bar. Of op een tafel.quote:
Voortschrijdend inzicht??quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij mag achter de bar. Of op een tafel.
Ligt aan je uiterlijke kenmerken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ho, ho, we staan nog niet in die rechtszaal![]()
Maar me vermommen is wellicht iets minder duur dan je voor de rechter slepen![]()
Hoe ga je je "vereniging" noemen trouwens
Mensen die minder hard willen gaan werken en vervolgens het minimuloon willen moeten dat gewoon lekker doen. Mensen die willen klimmen in loonschalen werken echt wel harder. De klaplopers die minder gaan werken worden vanzelf uit het bedrijf gewipt. Deze dienen dan ook door de overheid niet gesteund te worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iemand die het minimumloon verdient, hoeft dus niet harder te gaan werken, om toch meer geld te verdienen. Immers, zijn minimumloon wordt verhoogd in jouw plannen. Waarom zou hij dan zijn best gaan doen om een schaaltje hoger te komen. En waarom zou je mensen met een salaris boven minimumloon, die nu dus ineens omgeven wordt in zijn loongebouw door minimumloners, niet dezelfde stijging geven. Relatief gaat zijn salaris omlaag ten bate van de minimumloner.
Er zijn zo wat manieren om eea te camoufleren hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ligt aan je uiterlijke kenmerken.
Je hebt dus eenvoudig te verbergen pluspunten, hm?
Vertel eens?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn zo wat manieren om eea te camoufleren hoor
Wel respect voor de persoon die zijn ongelijk toegeeft.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:43 schreef Nautilus. het volgende:
Weet je wat ik echt hilarisch vind? Als twee mensen een hoogoplopende discussie hebben, en de een opeens zegt: "Ja, je hebt gelijk." en wegloopt.
Nooit doen. Doodzonde.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel respect voor de persoon die zijn ongelijk toegeeft.
Maar waren moet iemand iets krijgen? Waarom moet een minimumloner wel een loonverhoging krijgen, maar iemand die net een tientje per maand meer verdient niet? Je hebt hiermee, in dit stuk, je mond vol over eigen verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid van de burger, immers, de mensen boven minimumloon, die willen intrinsiek toch wel. Waarom kan de minimumloner niet net zo hard voor zijn extra`s gaan werken als de persoon vlak boven minimum moet doen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen die minder hard willen gaan werken en vervolgens het minimuloon willen moeten dat gewoon lekker doen. Mensen die willen klimmen in loonschalen werken echt wel harder. De klaplopers die minder gaan werken worden vanzelf uit het bedrijf gewipt. Deze dienen dan ook door de overheid niet gesteund te worden.
Borstamputatie is zo drastisch voor een meetquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn zo wat manieren om eea te camoufleren hoor
Ik zal daar gek wezen.. Ga je daar op letten als ik wil gaan infiltrerenquote:
Je zal mij er ook niet snel op betrappen, vrees ik.quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Borstamputatie is zo drastisch voor een meet
Oeh, je wil nu infiltreren. Zozo.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zal daar gek wezen.. Ga je daar op letten als ik wil gaan infiltreren
Soms doe ik het, om de verbaasde reacties te zien.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je zal mij er ook niet snel op betrappen, vrees ik.
Ja, dat kun je mij niet kwalijk nemen, dat jij bij het woordje hilarisch 'koude rillingen krijgt' en aan Gerard Joling moet denken. Da's toch echt jouw verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:45 schreef betyar het volgende:
Bij het woordje hilarisch krijg ik rillingen en moet ik aan deze kwal denken:
[ afbeelding ]
Hoe jong ben jij eigenlijk??quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:46 schreef Nautilus. het volgende:
En Whiskers2009 is een ouwe taart. Ha ha ha.
Nee, dat is waar, maar stiekem is het wel een meet, echter noemen Koos, Erik en ik het anders zodat jij nog over te halen bent en we geen principiele bezwarenkwestie uwerzijds krijgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Maar het ging niet over een meet
Die serie was best grappigquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ja, dat kun je mij niet kwalijk nemen, dat jij bij het woordje hilarisch 'koude rillingen krijgt' en aan Gerard Joling moet denken. Da's toch echt jouw verantwoordelijkheid.
Heb je net niet opgelet ofzo (vermommen als man = infiltreren)quote:
Ik ben altijd wat minder scherp als jij er bent. Mijn gedachten dwalen af.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je net niet opgelet ofzo (vermommen als man = infiltreren)
Owh, evil hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat is waar, maar stiekem is het wel een meet, echter noemen Koos, Erik en ik het anders zodat jij nog over te halen bent en we geen principiele bezwarenkwestie uwerzijds krijgen.
Iemand die een tientje per mand verdient komt ook op het minimum in dat geval. niks mis mee, zijn loon blijft immers hetzelfde. Hoe kom je erbij dat een minimumloner niet hard werkt en de persoon met dat tientje of voor mijn part 100 euro wel?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar waren moet iemand iets krijgen? Waarom moet een minimumloner wel een loonverhoging krijgen, maar iemand die net een tientje per maand meer verdient niet? Je hebt hiermee, in dit stuk, je mond vol over eigen verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid van de burger, immers, de mensen boven minimumloon, die willen intrinsiek toch wel. Waarom kan de minimumloner niet net zo hard voor zijn extra`s gaan werken als de persoon vlak boven minimum moet doen?
Die is best leukquote:
Neem ik het jou kwalijk??quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ja, dat kun je mij niet kwalijk nemen, dat jij bij het woordje hilarisch 'koude rillingen krijgt' en aan Gerard Joling moet denken. Da's toch echt jouw verantwoordelijkheid.
Ik moet me soms nog legitimeren als ik sigaretten ga kopen. Laat dat het antwoord zijn, granny.quote:
Ik kan wel leuk zijnquote:
1987quote:
Wat lief van jequote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben altijd wat minder scherp als jij er bent. Mijn gedachten dwalen af.
Dus Tem is grandpa en wat is Remlof dan eigenlijk??quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:51 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik moet me soms nog legitimeren als ik sigaretten ga kopen. Laat dat het antwoord zijn, granny.
Volgens onze C1000 ben je dan 12quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:51 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik moet me soms nog legitimeren als ik sigaretten ga kopen. Laat dat het antwoord zijn, granny.
Maar zijn koopkracht daalt. Immers, de prijzen passen zich aan, aan deze inflatie.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Iemand die een tientje per mand verdient komt ook op het minimum in dat geval. niks mis mee, zijn loon blijft immers hetzelfde. Hoe kom je erbij dat een minimumloner niet hard werkt en de persoon met dat tientje of voor mijn part 100 euro wel?
Hè, kut, nu vindt jij het dus leuk?quote:
Nee, zeiknummer.quote:
De prijsstijging zal minimaal zijn gezien er Nederland weinig mensen het minimumloon verdienen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar zijn koopkracht daalt. Immers, de prijzen passen zich aan, aan deze inflatie.
Iedereen is in staat meer te kopen? Prima, dan stijgen de prijzen in de supermarkt ook. Een minimumloner zal best hard werken, maar hij is exact dat waard, onder de huidige marktomstandigheden: het minimumloon. Iemand die meer verdient, is blijkbaar meer waard en werkt voor het minimumloon plus tien euro, of produceert voor het minimumloon plus honderd euro.
Zo wordt de waarde bepaald, het is geen gunfactor, men neemt iemand aan omdat de verwachting is dat hij meer opbrengt dan zijn loonkosten zijn. Stijgen zijn loonkosten maar staat dat niet in verhouding van een gestegen opbrengst voor de werkgever, kost hij dus meer geld en neemt de prikkel tot het aannemen van nieuwe werknemers (of het verlengen van het contract) zelfs af.
Goh, hoe bestaat hetquote:
Waarom zou je dan het minimumloon verhogen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
De prijsstijging zal minimaal zijn gezien er Nederland weinig mensen het minimumloon verdienen.
Doe nog zo'n zeiknummerquote:
Als je gewoon goed je werk doet heb je niks te vrezen werkgevers zullen altijd de goede houden. Klaplopers worden verwijderd.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar zijn koopkracht daalt. Immers, de prijzen passen zich aan, aan deze inflatie.
Iedereen is in staat meer te kopen? Prima, dan stijgen de prijzen in de supermarkt ook. Een minimumloner zal best hard werken, maar hij is exact dat waard, onder de huidige marktomstandigheden: het minimumloon. Iemand die meer verdient, is blijkbaar meer waard en werkt voor het minimumloon plus tien euro, of produceert voor het minimumloon plus honderd euro.
Zo wordt de waarde bepaald, het is geen gunfactor, men neemt iemand aan omdat de verwachting is dat hij meer opbrengt dan zijn loonkosten zijn. Stijgen zijn loonkosten maar staat dat niet in verhouding van een gestegen opbrengst voor de werkgever, kost hij dus meer geld en neemt de prikkel tot het aannemen van nieuwe werknemers (of het verlengen van het contract) zelfs af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |