Nee, dat is waar, maar stiekem is het wel een meet, echter noemen Koos, Erik en ik het anders zodat jij nog over te halen bent en we geen principiele bezwarenkwestie uwerzijds krijgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Maar het ging niet over een meet
Die serie was best grappigquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ja, dat kun je mij niet kwalijk nemen, dat jij bij het woordje hilarisch 'koude rillingen krijgt' en aan Gerard Joling moet denken. Da's toch echt jouw verantwoordelijkheid.
Heb je net niet opgelet ofzo (vermommen als man = infiltreren)quote:
Ik ben altijd wat minder scherp als jij er bent. Mijn gedachten dwalen af.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je net niet opgelet ofzo (vermommen als man = infiltreren)
Owh, evil hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat is waar, maar stiekem is het wel een meet, echter noemen Koos, Erik en ik het anders zodat jij nog over te halen bent en we geen principiele bezwarenkwestie uwerzijds krijgen.
Iemand die een tientje per mand verdient komt ook op het minimum in dat geval. niks mis mee, zijn loon blijft immers hetzelfde. Hoe kom je erbij dat een minimumloner niet hard werkt en de persoon met dat tientje of voor mijn part 100 euro wel?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar waren moet iemand iets krijgen? Waarom moet een minimumloner wel een loonverhoging krijgen, maar iemand die net een tientje per maand meer verdient niet? Je hebt hiermee, in dit stuk, je mond vol over eigen verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid van de burger, immers, de mensen boven minimumloon, die willen intrinsiek toch wel. Waarom kan de minimumloner niet net zo hard voor zijn extra`s gaan werken als de persoon vlak boven minimum moet doen?
Die is best leukquote:
Neem ik het jou kwalijk??quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ja, dat kun je mij niet kwalijk nemen, dat jij bij het woordje hilarisch 'koude rillingen krijgt' en aan Gerard Joling moet denken. Da's toch echt jouw verantwoordelijkheid.
Ik moet me soms nog legitimeren als ik sigaretten ga kopen. Laat dat het antwoord zijn, granny.quote:
Ik kan wel leuk zijnquote:
1987quote:
Wat lief van jequote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben altijd wat minder scherp als jij er bent. Mijn gedachten dwalen af.
Dus Tem is grandpa en wat is Remlof dan eigenlijk??quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:51 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik moet me soms nog legitimeren als ik sigaretten ga kopen. Laat dat het antwoord zijn, granny.
Volgens onze C1000 ben je dan 12quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:51 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik moet me soms nog legitimeren als ik sigaretten ga kopen. Laat dat het antwoord zijn, granny.
Maar zijn koopkracht daalt. Immers, de prijzen passen zich aan, aan deze inflatie.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Iemand die een tientje per mand verdient komt ook op het minimum in dat geval. niks mis mee, zijn loon blijft immers hetzelfde. Hoe kom je erbij dat een minimumloner niet hard werkt en de persoon met dat tientje of voor mijn part 100 euro wel?
Hè, kut, nu vindt jij het dus leuk?quote:
Nee, zeiknummer.quote:
De prijsstijging zal minimaal zijn gezien er Nederland weinig mensen het minimumloon verdienen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar zijn koopkracht daalt. Immers, de prijzen passen zich aan, aan deze inflatie.
Iedereen is in staat meer te kopen? Prima, dan stijgen de prijzen in de supermarkt ook. Een minimumloner zal best hard werken, maar hij is exact dat waard, onder de huidige marktomstandigheden: het minimumloon. Iemand die meer verdient, is blijkbaar meer waard en werkt voor het minimumloon plus tien euro, of produceert voor het minimumloon plus honderd euro.
Zo wordt de waarde bepaald, het is geen gunfactor, men neemt iemand aan omdat de verwachting is dat hij meer opbrengt dan zijn loonkosten zijn. Stijgen zijn loonkosten maar staat dat niet in verhouding van een gestegen opbrengst voor de werkgever, kost hij dus meer geld en neemt de prikkel tot het aannemen van nieuwe werknemers (of het verlengen van het contract) zelfs af.
Goh, hoe bestaat hetquote:
Waarom zou je dan het minimumloon verhogen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
De prijsstijging zal minimaal zijn gezien er Nederland weinig mensen het minimumloon verdienen.
Doe nog zo'n zeiknummerquote:
Als je gewoon goed je werk doet heb je niks te vrezen werkgevers zullen altijd de goede houden. Klaplopers worden verwijderd.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar zijn koopkracht daalt. Immers, de prijzen passen zich aan, aan deze inflatie.
Iedereen is in staat meer te kopen? Prima, dan stijgen de prijzen in de supermarkt ook. Een minimumloner zal best hard werken, maar hij is exact dat waard, onder de huidige marktomstandigheden: het minimumloon. Iemand die meer verdient, is blijkbaar meer waard en werkt voor het minimumloon plus tien euro, of produceert voor het minimumloon plus honderd euro.
Zo wordt de waarde bepaald, het is geen gunfactor, men neemt iemand aan omdat de verwachting is dat hij meer opbrengt dan zijn loonkosten zijn. Stijgen zijn loonkosten maar staat dat niet in verhouding van een gestegen opbrengst voor de werkgever, kost hij dus meer geld en neemt de prikkel tot het aannemen van nieuwe werknemers (of het verlengen van het contract) zelfs af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |