Uitkeringen zijn te laag gezien men allerlei toeslagen krijgt om rond te kunnen komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat de uitkeringen te hoog zijn.
Minimumlonen omhoog zal ertoe leiden dat mensen erop achteruit gaan (hopelijk) doordat ze in een uitkering geknald worden. De verschillen zijn al zo klein.
Je overschat je landgenoten. Maar goed, er mag best worden bezuinigd op de Publieke Omroepen. Immers, programma's als Boer zoekt Vrouw mogen gewoon opzouten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wel als er een directe concurrent tegenover zit zonder die onderbrekingen. Op het moment dat die er niet meer zou zijn, zouden er zo legio actualiteitenprogramma's bij de commercielen zijn, om de doodeenvoudige reden dat je dan grotere zekerheid hebt dat er uberhaupt voldoende mensen op afstemmen. Momenteel is de gok en onzekerheid gewoon te groot.
Dus als die toeslagen werden afgeschaft zouden uitkeringen voldoende zijn?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Uitkeringen zijn te laag gezien men allerlei toeslagen krijgt om rond te kunnen komen.
Of die toeslagen zijn inmiddels geincorporeerd in de bedragen waarvoor ze dienden waardoor men er per saldo niet op vooruit gaat. Dat krijg je wanneer je subsidies te lang in stand houdt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Uitkeringen zijn te laag gezien men allerlei toeslagen krijgt om rond te kunnen komen.
Het punt van du_ke of je daar uberhaupt wel effectief een bezuiniging mee realiseert, lijkt me valide.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je overschat je landgenoten. Maar goed, er mag best worden bezuinigd op de Publieke Omroepen. Immers, programma's als Boer zoekt Vrouw mogen gewoon opzouten.
Overigens zie ik meer in het omlaag brengen van de belastingen/ sociale premies voor degenen die weinig verdienen zodat werken echt loont. Elk uur extra werken moet ook extra geld opleveren.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb geen inzicht in de uitgaven van de PO.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Het punt van du_ke of je daar uberhaupt wel effectief een bezuiniging mee realiseert, lijkt me valide.
Je hebt in ieder geval minder concurrentieverstoring.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Het punt van du_ke of je daar uberhaupt wel effectief een bezuiniging mee realiseert, lijkt me valide.
Ben ik wel mee eens.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Overigens zie ik meer in het omlaag brengen van de belastingen/ sociale premies voor degenen die weinig verdienen zodat werken echt loont. Elk uur extra werken moet ook extra geld opleveren.
Dat doet het ook. De belastingdruk bij de lagere inkomens is marginaal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Overigens zie ik meer in het omlaag brengen van de belastingen/ sociale premies voor degenen die weinig verdienen zodat werken echt loont. Elk uur extra werken moet ook extra geld opleveren.
Nee, de uitkeringen zijn gekoppeld aan het minimumloon, dus die gaan ook omhoog.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus als die toeslagen werden afgeschaft zouden uitkeringen voldoende zijn?
Volgens mij wordt de toereikendheid van uitkeringen niet bepaald door de mate van compenserende maatregelen elders.
Mwa, niet zo relevant of er wel of niet bezuinigd moet worden. De vraag is of belastinggeld gebruikt dient te worden voor entertainment. Belastinggeld is er niet om gezellig bedrijfje mee te spelen, me dunkt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Met hogere lasten en een verschraling van het TV aanbod tot gevolg. Kan een keuze zijn hoor maar ik weet niet of het slim is.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval minder concurrentieverstoring.
Dit dus.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mwa, niet zo relevant of er wel of niet bezuinigd moet worden. De vraag is of belastinggeld gebruikt dient te worden voor entertainment. Belastinggeld is er niet om gezellig bedrijfje mee te spelen, me dunkt.
Het SBS van de PO.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:18 schreef Nautilus. het volgende:
Maar gelukkig hebben we PowNed en Wakker Nederland die de boel opschudden. Ha!
Net zoals bij Boer zoekt vrouw ook niet voorspeld kon worden dat het zo groot zou worden. Het concept van de Wereld draait door mislukte eerst bij een commerciële omroep volgens mij en kreeg op ned 3 wat langer de kans om te rijpen en met succes.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:17 schreef Nautilus. het volgende:
"Boer zoekt Vrouw" is een winstgevend programma. Ik vraag me af of het wel te vermijden valt dat de Publieke Omroep succesvolle programma's maakt. En waarom zou het moeten? Vergeet niet dat de makers van Jiskefet! aanvankelijk op 100.000 kijkers gokten.
We hebben hier een wat meer hybride systeem wat voor de belastingbetaler relatief goedkoop is. Kan me ook het Belgische systeem zonder reclame voorstellen maar dan gaat de bijdrage wel omhoog als je enige kwaliteit wilt houden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:16 schreef eriksd het volgende:
Trouwens, ik vind het ook een vrij weinig consistente stellingname. Is de PO er nou als voorziening voor programma's die zichzelf niet kunnen bedruipen of als inkomstenbron?
Uiteraard, maar het zet waarschijnlijk niet veel zoden aan de dijk met betrekking tot reductie van de uitgaven. Het is een beetje als je laadgewicht verlagen door de gezonde roeiers in een sloep te zetten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mwa, niet zo relevant of er wel of niet bezuinigd moet worden. De vraag is of belastinggeld gebruikt dient te worden voor entertainment. Belastinggeld is er niet om gezellig bedrijfje mee te spelen, me dunkt.
Daar dachten de banken anders overquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
2010 ofzo? 2008?quote:
Het valt mee maar kan nog wel beter. De armoedeval moet waar mogelijk voorkomen worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat doet het ook. De belastingdruk bij de lagere inkomens is marginaal.
Geloof niet dat die jongens tot wat opbouwends in staat zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:18 schreef Nautilus. het volgende:
Maar gelukkig hebben we PowNed en Wakker Nederland die de boel opschudden. Ha!
Ik vermaak mij kostelijk met pownewsquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geloof niet dat die jongens tot wat opbouwends in staat zijn.
Ohja, 2010 staat erbij. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, 2010. De eerdere versie is ergens uit het hippietijdperk met John Wayne.
Dit is het grote punt inderdaad. Ik snap dat het leuk is om tegen de PO aan te schoppen en een deel van het schoppen sta ik zeker achter maar het is echt meer een ideologisch dan een praktisch punt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het zet waarschijnlijk niet veel zoden aan de dijk met betrekking tot reductie van de uitgaven. Het is een beetje als je laadgewicht verlagen door de gezonde roeiers in een sloep te zetten.
Volgens mij hadden de banken daar zelf weinig/geen keuze in.quote:
Waarom zou je alle lonen omhoog brengen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, de uitkeringen zijn gekoppeld aan het minimumloon, dus die gaan ook omhoog.
Dat kan enkel door rendementseisen bij ondernemers te stellenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het valt mee maar kan nog wel beter. De armoedeval moet waar mogelijk voorkomen worden.
Ze hadden wat verstandiger kunnen handelen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgens mij hadden de banken daar zelf weinig/geen keuze in.De overheid wilde bedrijfje spelen.
Was ook een grapjequote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgens mij hadden de banken daar zelf weinig/geen keuze in.De overheid wilde bedrijfje spelen.
Waar staat alle lonen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom zou je alle lonen omhoog brengen?
Wat is daar het nut van?
Het is niet eens ironisch, he. Je zou een ongelooflijk kutprogramma kunnen maken onder de noemer van ironie, maar daar nemen ze zichzelf te serieus voor.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geloof niet dat die jongens tot wat opbouwends in staat zijn.
Joost Eerdmans als presentator inhuren dat mag toch alleen maar als je echt verschrikkelijk ironisch bezig bent?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:25 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Het is niet eens ironisch, he. Je zou een ongelooflijk kutprogramma kunnen maken onder de noemer van ironie, maar daar nemen ze zichzelf te serieus voor.
Werkverschaffing.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Joost Eerdmans als presentator inhuren dat mag toch alleen maar als je echt verschrikkelijk ironisch bezig bent?
Dat snap ik, maar de vraag blijft dan nog steeds over of er wel meegedaan moet worden aan die roeiwedstrijd ter vermaak van het publiek.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het zet waarschijnlijk niet veel zoden aan de dijk met betrekking tot reductie van de uitgaven. Het is een beetje als je laadgewicht verlagen door de gezonde roeiers in een sloep te zetten.
Dan doe ik ook meequote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:28 schreef eriksd het volgende:
Ik zou wel een TV programma willen maken. Met Koos enzo. Uitgesproken maar dan allemaal aan tafel en maar zeiken, zeuren en zuipen. Locatie is een bruine kroeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |