SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
- zittenquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:27 schreef happyme28 het volgende:
Oe oe... ik ben gek op quizen:
Dielie - geeeeen idee
Teetui - Eten? (Daan zegt 'teetuh')
Pietie - Fiets?
Koudje ... is dat misschien een kuiltje?
Daan heeft er ook nog een paar:
- Tituh
- Kaah
- Lapuh
Daan zegt Papa en Opa, maar mama en oma vertikt ie (mama zei hij eerder wel, maar nu niet meer)Overigens noemt ie me af en toe wel 'miemie'
boete is een tijd lang bij Tess billen geweest.. Dan stond ze naast me: mama boete bah! En dan had ze gepoept.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:38 schreef Lijnloos het volgende:
Minke heeft ook boete/poete... zijn der voeten...
Die woordjes zijn zo leuk!
Bijna goed! Kaah zijn schoenenquote:
Nu je ze zo zegt klinken ze heel logisch!quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dielie is driewieler
Pietie is politieauto
Teetui is speeltuin!
En koudje...uhm....geen idee zeg...appelmoes ofzo ;-)
aaah echt?? ik had het getypt! en toen dacht ik nee, dat zal het vast niet zijn.. dus weer weggehaald..quote:
Dit!quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:47 schreef Troel het volgende:
trix
Ik vind het zo knap hoe je toch elke keer weer zo positief bent, ondanks dat je zo moe bent.
Super
Jochem heeft genoten van de afgelopen dagen dat we Poesie hier in huis hadden (asielkat die helaas morgen weer teruggaat omdat ik hem niet kan bieden wat hij wil, namelijk veel en vrij naar buiten, met behoorlijk agressief gedrag tot gevolg). Hij is echt ontzettend opgeleefd de afgelopen dagen en het zal best even doorzetten worden voor hem, want het duurt nog wel even voordat er weer wat nieuws in huis komt (heb wat op het oog, maar die zijn nog niet richting de 10 weken, dus dat duurt nog wel een week of 4 voordat die hier thuis komen).quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:54 schreef Incantrix het volgende:
Troel, ik heb eigenlijk helemaal niet het gevoel dat ik positief ben/blijf, ik voel me best een zeurpiet eigenlijk.. Maar toch thnxHoe is het daar?
Nou ik snap het ergens wel hoor. Zoals ik in mijn eerste post al zei: ik worstel ook nog regelmatig met de vraag of ik hem iets anders moet aanbieden...quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:48 schreef Ca.ra het volgende:
Nou ben ik al voor de zesde keer begonnen maar ik kan maar niet op papier krijgen wat ik bedoel Asy. Maar het komt er op neer dat we een tijdje lang al een heel ongelukkig jongentje aan tafel hebben zitten, wij vinden het heel erg om hem zo overstuur te zien. En het wordt alleen maar erger, terwijl wij echt, eerlijk waar, niet pushen om te eten. (de eerste paar keren dat hij moeilijk deed met eten wel - ja achteraf fout, maar dat gaat eigenlijk heel erg vanzelf) Alleen al een bord eten zien is genoeg om hem overstuur te krijgen momenteel.
Het enige dat we probeerden te doen is zorgen dat hij zonder brullen aan tafel zat tijdens etenstijd, en eventuele acties richting bordje aan te moedigen (dus ook alleen al eten aanraken). Verder wat afleiden, mopperen, waarschuwen of uiteindelijk even op de gang zetten om tot rust te komen. Maar het escaleerde alleen maar, waardoor hij ook het toetje is gaan weigeren en ook moeilijk begon te doen met drinken.
Vanavond heeft hij heel rustig twee sneetjes brood zitten eten,en hij heeft gespeeld met een tomaatje. Het was gewoon zo fijn om eens geen drama te hebben. We hebben eralledrie van genoten. Thomas ook duidelijk, die kwam na het eten om de haverklap aangerend om een van ons te knuffelen.
Je soeprecept is van harte welkom!
quote:
Dat hebben wij ook inderdaadquote:Op donderdag 9 juni 2011 08:56 schreef simmu het volgende:
oooh keshet, wat gaat emma lekker![]()
![]()
![]()
over eten: wij hebben hier een simpel beleid mbt het eten: 's ochtends en 's avonds eten we allemaal samen aan tafel. iedereen krijgt een eigen bordje eten en daarna is het "free for all". het hoeft niet. al eten ze helemaal niks. ik bied niets anders aan en ze moeten allebei aan tafel blijven zitten tot iedereen klaar is, maar als ze niet willen eten, tsja. dan is dat ook prima. voor ons werkt dit prima
Ja, heel erg anders. Waar bij Ruben al bij een paar maanden bellen gingen rinkelen op verschillende punten heb ik bij Jochem maar 1 of 2 puntjes waarvan ik denk "ja, dat zou kunnen", maar dat valt voor mij ruimschoots in de marge van "dat hoort bij de leeftijd".quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Oh en Troel! Je mss/bijna rooitjes! Ik ben jaloers!![]()
Heb je trouwens het idee dat Jochem overall anders is dan Ruben? Met het oog op het andere topic?
quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, heel erg anders. Waar bij Ruben al bij een paar maanden bellen gingen rinkelen op verschillende punten heb ik bij Jochem maar 1 of 2 puntjes waarvan ik denk "ja, dat zou kunnen", maar dat valt voor mij ruimschoots in de marge van "dat hoort bij de leeftijd".
Ik heb 2 keer een rooie gehad en het is dat ik nu echt niet meer 'mag' van mezelf mocht onze enige overgebleven poes er niet meer zijn, maar anders... echt weer een rooie!quote:En ze zijn tof he?
Ik vond haar op foto`s altijd al erg leuk, maar op film is ze gewoon nog veel leuker! Dat kind heeft karakter en het straalt er aan alle kanten vanaf!quote:Emma geeft tegenwoordig hele shows in haar box in de keuken. Ze maakt zelfs buigingen!![]()
En ja, we zijn haar hysterisch aan het aanmoedigen.![]()
Herkenbaar! ze zijn echt al hartstikke selectief, best knap! Hier gaan saus (wat dan ook),aardappels/pasta/rijst vlees/vis/kip altijd geheel op, en groente niet altijd. Hij eet altijd eerst het vlees, dan de aardappels/pasta/rijst en de groente gooit hij naar beneden naar de hondquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:09 schreef octopussy het volgende:
Frappant dat ze het onderscheid zo goed kunnen maken hè Claudia? Soms steekt Hannah wel eens per ongeluk een stukje paprika in haar mond. Dat spuugt ze ook gewoon weer uit.
Daarom probeer ik het vlees/vis altijd eerst achter over te drukkenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:29 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Herkenbaar! ze zijn echt al hartstikke selectief, best knap! Hier gaan saus (wat dan ook),aardappels/pasta/rijst vlees/vis/kip altijd geheel op, en groente niet altijd. Hij eet altijd eerst het vlees, dan de aardappels/pasta/rijst en de groente gooit hij naar beneden naar de hond![]()
Soep is hier ook lastig, hij lust het wel maar wil graag zelf eten en dat kan hij dus echt nog niet bij soep
aaaah hoe herkenbaar!! Ik verstop het vlees en de vis altijd achter de aardappelen en groenten maar dat is ook geen succes. Dus prak ik vaak alles door elkaar, of ze mag eerst de groente met haar handen eten en daarna de aardappelen en als laatste het stukje vlees/vis. En dan houd ik het vlees angstvallig in het bakje want o wee als ze het ziet.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Daarom probeer ik het vlees/vis altijd eerst achter over te drukken
Maar dat gaat ook steeds lastiger
Zit er een kind druk wijzend naar de tafel heel hard 'detdetdet' te roepen. Heeft ie het vlees gezien. Vergeet maar dat ie dan de rest nog eet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ca.ra, waar ik vandaan nog aan dacht, was om Thomas wellicht te betrekken bij het gehele kookproces. Alexa heeft nl een tijdje gehad dat als ze niet betrokken werd bij de actie, ze niets van het resultaat moest hebben. Bij alles. Dus ook met eten maken. We lieten haar dan maar semi-helpen. Maar goed, zoals jij het beschrijft, hebben wij het hier nooit zo erg gehad, daarmee mogen we in onze handjes knijpen, onze meid is een enorme Bourgondier aan het worden.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
quote:Op zondag 12 juni 2011 09:18 schreef Incantrix het volgende:
Ahgos, Asy, als dat niet in zijn ritme zit en je ruikt niks is het niet zo verwonderlijk dat je niet hebt gekeken, toch? Is mij ook wel eens gebeurd hoor, neem het jezelf niet kwalijk
Ma-ma, wat vervelend zegIk hoop dat vandaag een betere dag voor jullie zal zijn
Ca.ra, lekker genieten, goed joh!
En hier.. Stefheeft
doorgeslapen!!
Hij was wel weer om kwart voor 6 wakker, maar ik tel mijn zegeningen zeg maar
Same here gisteravond, Asy. Lente wilde niet eten en zat om alles te miepen. Pas bij het naar bed gaan (tanden poetens, toet handen en billen wassen) kwam ik erachter. We hebben 'r samen in de houtgreep moeten nemen om 'r te verschonen, zo rood en pijnlijk was het. Gelukkig is het nu weer oke.quote:Op zondag 12 juni 2011 09:09 schreef Asyniur het volgende:
Karin wat klinkt dat gezellig
Ca.ra, hopelijk heb je van je nachtrust genoten en heb je vandaag lekker kunnen uitslapen.
waar waren jullie eten?
Nou ik voel me even een 'slechte' moeder hoor!
Harry wilde gisteren niet gaan slapen. Na een hoop gedoe wel. Vanmorgen doe ik zijn luier uit: had hij (een beetje) gepoept (tandenpoep) en álles was echt knalrood. Ik mocht er niet aankomen.
Waarom heb ik gisteren niet even in zijn luier gekeken...
Fijn dat het bij Lente weer oke isquote:Op zondag 12 juni 2011 10:28 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Same here gisteravond, Asy. Lente wilde niet eten en zat om alles te miepen. Pas bij het naar bed gaan (tanden poetens, toet handen en billen wassen) kwam ik erachter. We hebben 'r samen in de houtgreep moeten nemen om 'r te verschonen, zo rood en pijnlijk was het. Gelukkig is het nu weer oke.
Wow Stef!Wie weet, Trix..!
Hoe is het met Tessa?
Evie is dus niet de enige die zulke enorme middagdutjes doet?quote:Op zondag 12 juni 2011 16:50 schreef Ssserpente het volgende:
Sjeemp, Lente slaapt nog steeds, al bijna vier uur. En ze heeft alleen maar ontbeten vandaag.
he bah; altijd sneu als ze niet fit zijn. Hoop natuurlijk ook voor Lente dat ze snel weer fit is.. en jammer dat het uitje niet door kan gaan dan...quote:Op zondag 12 juni 2011 20:24 schreef Ssserpente het volgende:
Nee hoor, BJ, geen kiesjes voor zover ik weet. Gewoon een griepje oid. Geen idee hoeveel ze er nog moet. Denk een stuk of vier totaal.
Veel plezier morgen! Wij zouden naar een open boerderij van Campina gaan morgen, maar ik vraag me af of ze dan al fit genoeg is...
ik besef ook echt dat we enorm veel geluk hebben wat dat betreft. Nu nog afwachten hoe het straks met de tweede zal gaan...quote:Op zondag 12 juni 2011 21:01 schreef Ssserpente het volgende:
BJ, wat een luxe, zeg! Lente is de tussen half zeven en kwart over zeven wakker 's ochtends. En ze is een tijdje al rond half/kwart voor zes wakker geweest. Dat was écht te vroeg voor mij. Ik ben al geen ochtendmens...
Dat hebben wij ook gedaan, nu gebruikt ze die zwarte stang die er zit. En ze kan het trouwens ook zonder iets in de stoel gaan staanquote:Op zondag 12 juni 2011 22:14 schreef Twinkly het volgende:
Wij hebben gewoon het laagste plankje zo laag gezet dat Niels nog niet kan staan in de stoel
Haha! Ze is wel inventief hoor, je stoere meis!quote:Op zondag 12 juni 2011 22:18 schreef wickie het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook gedaan, nu gebruikt ze die zwarte stang die er zit. En ze kan het trouwens ook zonder iets in de stoel gaan staanDat is het nadeel dat ze zo klein en smal is, genoeg ruimte is alles om te manouvreren..
Mijn ouders hebben zo'n ikea stoel en daar was ze uitgeklommen en via het blad wilde ze op tafel klimmen, omdat er een banaan op tafel lag
Haha, erg herkenbaar!quote:Op zondag 12 juni 2011 22:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo toevallig dat onze muppets allemaal hetzelfde doen; Evie is idd ook steeds halverwege de TrippTrapp te vinden... en ik vind het ook te snel om de babyinsert eraf te halen; omdat ze anders echt niet blijft zitten..
kzie het al helemaal voor me; Evie roept klaar! schuift bord weg. (tot zover gaat het nu ook vaak), en stapt van dr stoel.
en brrrr Wickie; ik kan me voorstellen dat je even helemaal emotioneel werd... gelukkig is het allemaal goedgekomen.
ja en dan nog ff wijzen naar de smoelenpoetsers; DIE...., Jaaaa (al knikkende): mond afvegen, handjes afvegen en aan het slabbetje trekkenquote:Op zondag 12 juni 2011 22:23 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Haha, erg herkenbaar!
Wick, wat moet je geschrokken zijn. Ik kreeg al kippenvel van alleen het lezen van je post!
Grappig dat het hier net over gaat. Wij hebben ongeveer een maand geleden de baby-inzet eruit gehaald. Het gaat verbazingwekkend goed! Ivan had wel eens een driftbui waarin hij zichzelf achterover gooide, maar dat doet hij nu niet meer. Moet 'ie ook niet proberen, want dan valt 'ie om.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:53 schreef Twinkly het volgende:
Wat stoer dat ze zelf in haar stoel gaat zittenWij hebben de baby-inzet er nog niet uitgehaald, we zijn bang dat hij anders om de haverklap van tafel gaat tijdnes het eten. Maar Niels gaat gewoon op het uiterste puntje zitten als hij aan tafel wil spelen
quote:Op maandag 13 juni 2011 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, Karin, wat een buil! Zijn dat nou traantjes?
Ja, wel herkenbaar. Volgende keer gewoon even meenemen naar de dokter! Die is ervoor om diagnoses te stellen en eventueel gerust te stellen.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ja...hij was ook zo verdrietig...
Ik heb nog getwijfeld of ik de HAP moest bellen, echt binnen 2 seconden zo'n dikke bult, en ik vroeg me af of die bult nog groter kon worden en dan kan knappen ofzoEn ik vond het gewoon eng.
Maar mijn vriend vond het echt grote onzin om daarvoor te bellen.
Gelukkig is Lars niet suf of wat dan ook.
En toch, baal ik ervan dat ik mijn gevoel niet heb gevolgd.
Precies! Een verrijking. We doen hem er een plezier mee. Gek eigenlijk dat ik daar niet op gerekend had. Mijn lief was er wel al die tijd van overtuigd, en hij heeft gelijk gehad.quote:Claudia, wat fijn dat het zo goed gaat met Ivan op het kdv! Het is voor hem dus echt een verrijking van zijn leventje, super!
Ow, dan heb ik het verkeerd begrepen!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:28 schreef Incantrix het volgende:
Oh, crap, dat vind ik jammer Asy, ik heb er nog aan zitten denken, om jullie te meeten in dat ene park waarvan ik de naam ben vergeten!Jammer.. Wanneer zijn jullie precies weg? Wij zijn er van 23 -6 t/m 1-7..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |