abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97951404
Frappant dat ze het onderscheid zo goed kunnen maken hè Claudia? Soms steekt Hannah wel eens per ongeluk een stukje paprika in haar mond. Dat spuugt ze ook gewoon weer uit.
Boontjes en erwtjes is ze dan weer gek op. Couscous is ook een hit (maar vind ik moeilijk om lekker smaakvol te maken voor ons).
vanavond had ik dikke tomatensoep. Dat was niet zo'n succes (zacht uitgedrukt :X ). De soepstengel die ik erbij had gedaan ging helemaal op. De beker soep werd over de vloer omgekeerd }:|
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:41:25 #152
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97956161
:')
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2011 @ 21:45:12 #153
240917 Mula
pi_97956372
quote:
Emma geeft tegenwoordig hele shows in haar box in de keuken. Ze maakt zelfs buigingen! _O-
En ja, we zijn haar hysterisch aan het aanmoedigen. :')
Ik vond haar op foto`s altijd al erg leuk, maar op film is ze gewoon nog veel leuker! Dat kind heeft karakter en het straalt er aan alle kanten vanaf! O+ En wat loopt ze goed! Verwachten jullie nog problemen met haar voetje bij het los lopen?
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:48:52 #154
190853 RockabeIIa
pi_97956616
Ze is the bomb! :D Zo lekker stoer dat kleine spijkerbroekje O+
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:51:58 #155
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_97956791
Awhhh Emma!!!! O+ psst gaan we nog een meeten :D
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:00:51 #156
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97957360
Karin, goed nieuws van het tandje! En Evie, potjedorie, brokkenpilootje! Oppassen hoor...

Allemaal een dikke :* voor het meeleven en meedenken. Claudia, dat ideetje met het brood is ook een goede! Gaan we op de Franse toer.

We hadden hier afgelopen nacht een blunder, niet meer normaal. Ik had nog laat gewerkt aan een paar posters die vanochtend uiterlijk 10 uur bij de drukker moesten zijn. Ongeveer kwart voor12 was ik klaar en net onderweg naar boven toen ik Thomas hoorde wakker worden. Even geknuffeld en toen weer in bed gelegd. Hij begon te mopperen en te vragen om 'poete' (drinken) dus ik gaf hem het flesje water dat daarvoor klaarstaat. Dat was niet de bedoeling, dus luide brul.
Ik ben met Thomas op de logeerkamer gaan liggen, en daar dronk hij wel zijn flesje water leeg. Toen kwam hij lekker bij me liggen en hebben we even geslapen. Maar niet zo heel lang daarna begon hij weer te mieren en te miepen om 'poete'. Dus met kind en al naar beneden getogen, nog een flesje water gemaakt, samen op de bank, gezellig. Ging even goed, maar toen wou hij niet meer rustig liggen of zitten. Hij leek wel energie voor vier te hebben.
Inmiddels was het bijna 3 uur, mijn man kon ook niet meer slapen dus die was ook beneden gekomen. Hopla dvd aangezet, maar meneer wou maar niet moe worden. Na een paar afleveringen besloten om het bedritueel maar eens te herhalen. Het was inmiddels half 4 en we waren doodop. Thomas werd natuurlijk heel boos in zijn bed en toen kreeg ik een ingeving: Thomas, zal ik een flesje melk voor je maken? Thomas: da!
Zo gezegd zo gedaan, geen piep meer gehoord. Erg toch?

Rocka, wat heerlijk die auto-knuffelfoto!

Nu ga ik er vroeg in, een paar uurtjes slaap inhalen. Van 4 tot half 7 is toch net wat te weinig, zeker als het op het werk retedruk is.

En ik mag het hier eigenlijk niet zeggen, maar ik heb een andere functie aangeboden gekregen binnen het bedrijf waar ik werk. Morgen ga ik ja zeggen :o
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_97960120
Hmmm blunder? Als je niet gewend bent hem snachts melk te geven is het toch niet gek dat je daar niet meteen aan denkt? Voor hetzelfde geld wou hij een frikandel ;-) o en een nieuwe functie, spannend!!! Voor hetzelfde aantal uren?

Och bj, evie ook al in herhaling met vallen....ze zijn ook niet erg slim hè, die ondernemende figuurtjes van ons.

Rocka, wat ligt ie daar lief met zijn auto!

Zolder opruimen loont, ik kwam 4 ongeopende duplodozen tegen. Lars is helemaal weg van de ambulance, helemaal omdat de achter klep open kan, nu roept ie steeds: kankaar!! (brancard)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_97961023
Rocka wat ligt ie daar lief met zn auto!

kiesje nr 3 is alweer met de puntjes door, nu zit er onder nog 1 grote bobbel, hebben maar meteen met slapen gaan dentispul erop gedaan in de hoop dat ze nu wat langer in d'r eigen bed blijft...
weltrusten allemaal
  donderdag 9 juni 2011 @ 23:11:12 #159
190853 RockabeIIa
pi_97961804
kankaar :D

Flip noemt opa poepa en ik kan het niet laten dat 100x te herhalen als poepa op bezoek is :D
  donderdag 9 juni 2011 @ 23:12:56 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97961899
Kijk Flip nou O+
pi_97962030
Laatst zei ik tegen Lars dat hij een kanjer was...dat zei hij ook even na...je kunt wel raden wat hij ervan maakte. Dat zeggen we maar niet weer....

Draakje, succes met de nacht, doorkomende kiezen zijn nooit grappig
  vrijdag 10 juni 2011 @ 07:04:40 #162
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97969257
Zelfde aantal uren, beter carriereperspectief. Op die afdeling zien ze 32 uur ook als fulltime, zelfde carrierekansen. Alleen verwachten ze dan wel dat je op je vrije dag 1 of 2 keer je mail checkt mocht er iets urgents opduiken. De manager daar werkt ook 32 uur.
En het is op loop/fietsafstand van huis. (fiets omdat het kdv de andere kant op is)

Thomas noemt alle opa's en oma's mmmmma, opa probeert dat ook heel hard te veranderen ;)

Kankaar is lief! Wat klinken ze dan ineens wijs hè?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_97969820
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:09 schreef octopussy het volgende:
Frappant dat ze het onderscheid zo goed kunnen maken hè Claudia? Soms steekt Hannah wel eens per ongeluk een stukje paprika in haar mond. Dat spuugt ze ook gewoon weer uit.

Herkenbaar! ze zijn echt al hartstikke selectief, best knap! Hier gaan saus (wat dan ook),aardappels/pasta/rijst vlees/vis/kip altijd geheel op, en groente niet altijd. Hij eet altijd eerst het vlees, dan de aardappels/pasta/rijst en de groente gooit hij naar beneden naar de hond :')
Soep is hier ook lastig, hij lust het wel maar wil graag zelf eten en dat kan hij dus echt nog niet bij soep

ach gos Lars O+ ik vind het wel knap en lief dat hij je na praat Karin

Emma is echt komisch :D O+

en kijk die kleine Rocker nou O+ O+ O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 10 juni 2011 @ 08:37:18 #164
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97969909
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 08:29 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Herkenbaar! ze zijn echt al hartstikke selectief, best knap! Hier gaan saus (wat dan ook),aardappels/pasta/rijst vlees/vis/kip altijd geheel op, en groente niet altijd. Hij eet altijd eerst het vlees, dan de aardappels/pasta/rijst en de groente gooit hij naar beneden naar de hond :')
Soep is hier ook lastig, hij lust het wel maar wil graag zelf eten en dat kan hij dus echt nog niet bij soep

Daarom probeer ik het vlees/vis altijd eerst achter over te drukken ;)
Maar dat gaat ook steeds lastiger :D
Zit er een kind druk wijzend naar de tafel heel hard 'detdetdet' te roepen. Heeft ie het vlees gezien. Vergeet maar dat ie dan de rest nog eet... :D
pi_97970199
Even snel vanaf tel.Ik lig heerlijk in bed nog, wachten op mart die nog slaapt.
Tjee lekker hoor keertje uitslapen.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 09:37:35 #166
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_97971061
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 08:37 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Daarom probeer ik het vlees/vis altijd eerst achter over te drukken ;)
Maar dat gaat ook steeds lastiger :D
Zit er een kind druk wijzend naar de tafel heel hard 'detdetdet' te roepen. Heeft ie het vlees gezien. Vergeet maar dat ie dan de rest nog eet... :D
aaaah hoe herkenbaar!! Ik verstop het vlees en de vis altijd achter de aardappelen en groenten maar dat is ook geen succes. Dus prak ik vaak alles door elkaar, of ze mag eerst de groente met haar handen eten en daarna de aardappelen en als laatste het stukje vlees/vis. En dan houd ik het vlees angstvallig in het bakje want o wee als ze het ziet.

Flip ligt lekker te slapen daar zeg! Jongetjes en auto's... O+
  vrijdag 10 juni 2011 @ 09:39:01 #167
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_97971109
oh en Emma, ik vind je helemaal the bomb! echt wat een geweldige dame O+
pi_97971318
wat ligt flipje er snoezig bij O+

hier is eten opeens weer een probleempje. niet dat hij niet wil eten, integendeel! maar hij snapt niet dat hij nu zelf moet regelen hoeveel hij eet. en ventje heeft dus niet genoeg aan 1 bordje avondeten (wat grotendeels opgaat!). dus nu elke ochtend een Humeurtje en brulblerwaaaaah. wat aanhoudt tot na de pap en fruit. pas bij zn tweede fruitje is het goed ;(

ik weiger om weer te pureren en zodra hij gaat klooien met zn bordje gaat het bordje weg. dat vatten wij namelijk op als "ik ben klaar hoor". komt goed, is een fase, hij snapt het binnenkort vast :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97971685
Goedemorgen!
Simmu komt het echt van het eten? Klinkt meer als een ochtendhumeur wat mij betreft :+

Whehe Cara :D Soms i het zo simpel!

Hier heeft ventje 'ergens' last van. En blijkbaar doet het zeer :?
Niet heel ernstig,maar ernstig genoeg om goed chagrijnig te zijn.Misschien is het wel gewoon een tand :P
pi_97971756
nou, het is al de hele week elke ochtend feest (en 'vroeger' niet) en ook al de hele week dat hij zelluf eet en tis ook over zodra hij zn fruit gegeten heeft.
pi_97971792
de ochtendpap gaat trouwens altijd helemaal op. altijd al gedaan!

ik hoor het mezelf nog steeds zeggen toen simmuutje 16 was en broertje pap kreeg 's ochtends: "mijnes worden niet zulke papkinders hoor!"

nu zitten we alle 4 elke ochtend voor een bordje pap :')
:6
pi_97978089
Haha de papfamilie...who cares!

Vlees is hier ook erg in trek!

Hier ook een zielig manneke, zegt steeds pijn pijn, en hij heeft koorts. Ik denk dat een hoektand die doorkomt de boosdoener is. Maar wel sneu
pi_97978484
Och, dat is inderdaad wel sneu -O-

En ik vind pap zelf enorm smerig :@ Dus ik begin er niet aan.
pi_97978630
er gaan er hier standaard 3 pakken brinta per week doorheen :@ :') :D

tandjespijn is ellendig :'( dat het kreng maar snel doorkomt! hier speelt het ook. te horen iig aan het reuzeirritante geknaag aan de boxrand. we hebben ook al bedje moeten wisselen, want het ventje kwam door de laklaag heen
pi_97978701
Rocker O+ Haha herkenbaar, knuffelen met een auto :D

Dat filmpje van Emma O+ Geweldig! Wat een karaktervol meisje is het toch :D O+
En wat een mooie curves! _O_

Dat selectieve eten is erg herkenbaar :D Ik zorg er net als een aantal anderen hier ook voor dat er altijd wat ligt dat hij lekker vindt en we maken ons absoluut niet druk om hoeveel hij eet.

Gisteren was zo grappig. Niels ging telkens kruipen en trok dan aan onze broekspijpen, wij moesten ook meekruipen, dus kropen we met z'n drieën over de grond :D . En een lol dat hij had! Volgens Niels was hij een poes O+
Zeggen jullie dreumesjes ook altijd dat ze iets aan het doen zijn/ gaan doen? Als Niels gaat lopen zegt hij "lopen", als hij gaat klimmen zegt hij "klimmen" etc. Oh en hij kan nu ook aangeven dat hij zich pijn gedaan heeft en waar: "au neus!"

Haha, ik hoor hem nu wakker worden en het eerste wat hij zegt is "ooh lief!!" Vast tegen een knuffel O+

Oh en "foeniene" = machine :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_97978705
Mart werd om 09u30 wakker met 38,9.
En heel zielig huilen. Hij is zich zelf ook niet. Veel op de bank zitten en tv kijken.
Nu ligt hij vanaf 12u45 weer in zijn bedje. Zo zielig. Heb hem ook maar een zetpil gegeven.

Zijn hoektanden onderin zijn nu een klein beetje door en bovenin (of zijn dat kiezen?)ook helemaal rood en kleine puntjes zichtbaar.
pi_97978851
Helemaal vergeten maar het praten is begonnen hier *O*

Als ik zeg tegen Mart 'puk en ..(stil) dan zegt hij Te (tez)
Puk en tez zijn onze honden.

Gisteren zei oma, wat doet de kip. Mart: 'to to to' *O*
pi_97979033
nap hoor, die praters. De mijne zegt nog geen donder 8-) Ja 'lekke ete!'
Het belangrijkste in zijn leven :P

Maar verder niet echt iets boeiends.
pi_97979167
Ja joh gelijk maar twee woorden achter elkaar!!! Dat is net zo goed heel knap hoor free!

Ymme, fijn dat mart ook wat begint te kletsen, je had daar wat zorgen om toch?
Het komt echt wel.
pi_97979173
Bovenstaande is ook nog maar het enigste van Mart hoor.
Hij is weer goed in lopen/rennen/klimmen. Zn algehele motoriek is gewoon goed. :)

En ik denk ook echt dat Mart een verzamelaar is qua praten. Wellicht Florian ook wel.

Niels :D Haha had je iedereen op handen en knieen.
pi_97979207
Idd Karin, ik had wat lichte zorgen daarom. (geheel onterecht maar toch).
Iedereen kind is natuurlijk anders.
pi_97979443
Ach, die van mij kan vast normaal praten, ergens voor hij 12 is.
Boeiend wanneer ze het leren, ze leren het echt wel.

En weet je, al leert hij het niet, omdat hij niet genoeg kan leren om ook maar te begrijpen wat een krant is, laat staan wat erin staat.
Dan nog issie gewoon Florian O+

Maar voorlopig gaan we er van uit dat ze allemaal héél normaal zijn en weet je, dan leren ze het echt wel binnenkort ergens.
pi_97993877
Ik moet zo lachen om Lente de laatste dagen. Als ze valt, zegt ze zelf: 'Boeb!' Ook als het echt pijn doet.

Vanmorgen stuiterde ze best hard van het bed en zei ze eerst netjes 'boeb' voordat ze keihard begon te huien. :D :@
pi_97996003
Lente _O- ;(

Echt veel woordjes kan Hannah nog niet, maar ze kan wel HEEL goed duidelijk maken wat ze wil. Steekt ze haar hand uit en dan moet je met haar lopen naar waar ze naar toe wijst. Of ze pakt je hand en legt hem op de koektrommel :X en dan uiteraard alleen de grotemensen koekjes willen met chocola...
Net pakte ze ze een luier en gaf hem aan mij. Wilde kennelijk verschoond worden.
Ja en nee snapt ze wel en gebruikt ze (meestal) ook goed wanneer je haar een vraag stelt. Een nee van ons wordt helaas compleet genegeerd :|W
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:36:32 #185
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97996738
Oh man ik moet echt gaan noteren wat Alexa ook allemaal al zegt... ff een paar snel hier spammen onder een spoilertje (kan ik het later nog terugzoeken):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ca.ra, waar ik vandaan nog aan dacht, was om Thomas wellicht te betrekken bij het gehele kookproces. Alexa heeft nl een tijdje gehad dat als ze niet betrokken werd bij de actie, ze niets van het resultaat moest hebben. Bij alles. Dus ook met eten maken. We lieten haar dan maar semi-helpen. Maar goed, zoals jij het beschrijft, hebben wij het hier nooit zo erg gehad, daarmee mogen we in onze handjes knijpen :Y, onze meid is een enorme Bourgondier aan het worden.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97997698
Da's een goeie, Takkembah! Lente eet ook stukken beter haar fruit wanneer ze zelf een stuk heeft mogen uitzoeken en ik het met haar op schoot schil en in stukjes snij.

Leuk he, Octo, dat ze zo goed duidelijk kan maken wat ze wil? O+

Lente zegt nu:

Atoe (opa)
Amoe (oma)
Boeb! (boem)
Lala (Teletutubbies en Rascha, de hond)
Dada (papa :') )
Mama
Bumba
Toetoe (Winnie de Poe)
Uil
Bah!
Hap!
Oh oh! (als er iets valt)
Doei doei!
Dag Dag!
Toet toet! (auto en 'aan de kant!')
Brrrr (iets op wielen of een vlietuig)
Boeh, roar (leeuw), a a (hondje), aai (poes) bababa (kippetje) bababaaaa (varken), beeeeh (schaapje en geitje)
Bibi (baby)
Staart
Taart
Stout
Auw
Ja
Nee
Uit
Aan
Dit
Die
Deze
Aap
Ei
IJs
Jeeeej! (als we iets leuks gaan doen O+ )
Toetie (geen idee, maar ze roept het de hele dag)
En wat korte samenstellingen als: 'Doei doei, mama!" O+

Een dicht boek is 'uit', een open boek is 'aan'. :D

Het grappige is dat wij heel bewust 'auto' zeggen ipv 'toettoet' en 'hond' ipv 'wafwaf'. Toch verkiest ze de geluiden boven de echte naam.

O ja, leuke to do tip: boerderijdag van Campina! Wij gaan maandag naar Zierikzee. Daar kun je picknicken tussen de koeien, er is een speurtocht over de boerderij, knutselen, een skippie koe race, schminken en een springkussen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 11-06-2011 10:48:37 ]
  vrijdag 10 juni 2011 @ 21:11:29 #187
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97998621
mooooi ssserpente :) knap van Lente!!

Evie zegt (en ik vergeet vast wat)

Mama
Papa
Opa
Oma
Ecie (Evie)
Suze (nichtje)
Auto
Huis
Thuis
Fiets
Bal
Kaas
Drinken
Eten
Hapje
Appel
Naan (banaan)
Koeke (koekje)
Tutje
Waf waf
miauwww
tok tok
kwak kwak
aaa aaa (Aap)
(en net als Ssserpente leer ik juist het dier.. maar Evie benoemt ze ook met klank)
Jasje/ Jas
Tenen
Uit
Aan
Dit
Dat
Die
Ja
Nee
Op
Daaaaag
heeeyy
oo ooooh
Hoppa!
Nijntje
Kitty
baby
babytv ;)
Asje (alsjeblieft)
kijken
Bril

etc... pfff best veel dus....

[ Bericht 4% gewijzigd door Beessie-Jen op 10-06-2011 21:22:19 ]
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_97999024
Wat goed, BJ! *O*

Ik kwam door jouw post ook nog op wat woordjes die ik was vergeten.
pi_97999081
Wow, wat zeggen jullie koters toch al veel :o

Hier is het:
Mama
Papa
Oma
Opa
Boo (dat is boot)
IJssssss (ijs dus)
Ete of etn (eten)
Teu (is vriendje Teun)
En heel veel onverstaanbare en niet linkbare worden/klanken.

Takkembah, dat is inderdaad een goede van het mee laten helpen. Ook hier werkt dat supergoed. Ze heeft sinds vorige week ook haar eigen keukentje in onze keuken. Sindsdien mag ik ook weer koken, Fruit mag ze zelf kiezen, broodbeleg ook (ik maak voor selectie).

Mette heeft momenteel een zielig soepoog, na elk slaapje zit hij helemaal dichtgeplakt. Vandaag dus spulletje van de dokter gekregen. Maar dat moet 4 tot 6x in haar oog gedruppeld worden en dan moet ze haar oog een minuut lang dichthouden :')
Lijkt ons aardig onmogelijk dus. We hebben besloten het nog een aantal dagen aan te kijken.
Voor de rest alles zn gangetje, ze gaat weer zelfstandig slapen is vrolijk en gezellig. Ik ben zo dol op ons meisje.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_97999276
Mijn bril werd vanmorgen "sonnebil" gedoopt. Ach ja, t idee is er... ;).
Oh en as we speak dondert er boven een boekje uit bed... of 2... *pok* *pok*
Fake it till you make it...
pi_98017237
Gaaf om te lezen wat jullie kinderen al kunnen zeggen!
ik moest een beetje lachen om Lente's ''boeb'' :@ :D ;( ah gossie

wat gaaf dat Evie haar eigen naam al zegt! Dat doet Wolf nog niet

Wolf kan zeggen

Ja
Nee
Bah
Lamp (was het 1e woordje dat hij zei :? en hij zegt het met wijzend vingertje naar iedere lamp)
Papa
Mama
Boehba (Bumba)
Die
Naan (banaan)
Kijken
Auw
Oh oh
Baby
Aai
Kikkie kik O+ (Dikkie dik)
tuut tuut (auto)
broem broem (auto)
Woefwoef (hond)
Piep Piep (muis/vogeltje)
Miauw (bij zien v kat)
Beeh (geit/schaap)
Oeh oeh (aap)
Hieeee (paard)

Ik vind het zo jammer dat hij nog geen opa/oma kan zeggen! Of iets v zn eigen naam verzint, lijkt me echt gaaf!

Ik had het nog nagevraagd bij het CB vorige keer, ze moeten/horen naast ''papa en mama'' 3 andere woordjes te kunnen zeggen als ze 18 maanden zijn. Dierengeluiden kunnen maken tellen ook mee als woordjes.

Oh en bedankt voor de boerderij tip Ssserpente! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door DustinHenderson op 11-06-2011 10:58:45 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 11 juni 2011 @ 10:41:34 #192
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_98017639
Goedemorgen! Wat een mooie lijstjes met woordjes allemaal, wat superschattig O+ Ssserpente, boeb, ahgos, vooral dat huilen erna.. Haha, moppie is het toch :) En Nijna, Sonnebil :o Knap!

Stef heeft ook best een mooie lijst (en goed om even op te schrijven, ik heb een boekje met een trotse pauw erop waarin ik zijn praatjes bijhoudt, maar nu hij zoveel meer gaat kletsen is het haast niet bij te houden. Binnenkort maar weer eens schrijven, dan kan ik dit zó overnemen O-) )

mama
papa
opa
heel soms oma
ja
nee
paati en paat (paard)
MAUW!! (poes dus, dat moet ook altijd zo hard mogelijk, zodat ze wegrennen :'))
aai
oh-oh (als er iets valt)
bah
sissen (vissen)
hap
die
dit
uit
op
auto
ijsje
eitje
aardbei
bye bye
dada (dagdag, incl. zwaaien O+)
haai (de hoi-variant, niet het beest)
auw (dat zegt hij alvast voor voordat hij je slaat of schopt :'))
toetoetoe (toeter)
eteh
hoppa
zo! (als hij iets neerzet ofzo)
eyyyyy (Fonzie-style, bij voorkeur naar meiden van een jaar of 18 op straat :o Waar hij dát vandaan heeft.. :o )
baahbaah (wafwaf)
ije ije ije (rijden rijden rijden, zo noemt hij fietsen)

Ennuhm, ja, qua stoppen met fles: het gaat goed! In die zin dat hij sinds mijn besluit hem cold turkey de fles niet meer te geven heeft hij 'm ook niet meer gekregen. Het slápen however, dat heeft dan weer een wisselend resultaat. De eerste nacht zonder fles ging dus heel aardig, dat had ik al gepost. Gisternacht was werkelijk de hel op aarde, hij heeft werkelijk 3 uur lang aan één stuk door staan gillen en ik heb maar weer een paar uur geslapen. Ik was gisteren heul trots dat ik mijn werkdag volkreeg, in de ochtend wist ik niet hoe ik dat voor elkaar moest krijgen.. En vannacht ging eigenlijk weer heel goed. Twee keer wakker, twee keer met een beetje water weer meteen gaan slapen. Vallen en opstaan dus, of misschien is dit 2 stappen vooruit, 1 terug ofzo. Ik heb er an sich wel vertrouwen in, het gaat denk ik wel goedkomen. Hij accepteert in elk geval -in principe- dat hij geen pap meer krijgt. Het heeft ook nogal een verassende bij-effect, die papfles niet meer geven. Zo hadden we niet verwacht dat hij er 's-avonds meer van zou gaan eten, maar het is echt zo! Sinds hij zijn nachtfles niet meer krijgt bunkert hij weer ouderwets zijn bordje leeg en het liefst ook nog het één en ander van onze borden :D Dat hij beter zou gaan ontbijten hadden wij dus eigenlijk bedacht als gevolg, maar dít... Nee. Héél erg fijn, dat hij niet zo goed at weten we de afgelopen weken aan een fase, maar het blijkt dus gewoon dat zijn papfles zijn hele eet-ritme overhoop gooide.

Dit sterkt ons ook wel in ons besluit die fles écht niet meer te geven hoor, als je hem dan zo ziet eten.. O+

En zijn ontwikkeling ook, hij gaat zó hard! Hij begrijpt zo veel, hij begint zo heel erg 'groot' te dóen zeg maar O+ Hij had zijn toetje gemorst bij opa en oma vandeweek (of nouja, de lepel op de grond gegooid met zo'n splut op de grond :')) en toen we hem uit de stoel haalden ging hij erbij staan wijzen en 'bah! bah!' roepen. Lief gaf hem een keukenpapiertje en hop, daar ging hij hoor, heel ijverig: *veeg veeg* en dan tussendoor even kijken of het wel aan het papier zat O+ Vervolgens riep hij weer 'bah!', sprong op, rende ermee naar de keuken en gooide het doekje weg :D Lekker ding..
En als hij naar bed gaat, ook zoiets: voorheen kreeg hij kusjes van ons waarbij hij dan zijn hoofd wegdraaide, of soms gaf hij een kusje terug, maar nu leggen we hem neer, dan gaat hij staan en dan komt hij echt kusjes bréngen, zo lief! O+ Inclusief 'mmmwah!'-geluidje O+ En dan ploft hij neer, pakt zijn poesje, draait zich op zijn buik en steekt zijn kont de lucht in en terwijl wij dan weglopen roept hij 'dada!' en dan zwaait hij, en twerwijl wij de deur dichttrekken horen we dan nog net heel zachtjes 'byebye' O+ Daarna huilt hij meestal ook niet meer, soms speelt hij nog een half uurtje ofzo, maar dat is zó anders als een paar maanden terug.. Ik vind dat zó groot echt, zo heel erg niet meer klein kindje..

En ik moet nog steeds bijlezen hoor, maar we moeten vandaag ook gaan inpakken voor de vakantie, dus ik hoop dat jullie het me vergeven als ik pas na mijn vakantie weer echt ga Incantrixen :P :*
3!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 10:55:51 #193
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98017852
Trix; wat lekker dta jullie op vakantie gaan! had ik gemist joh! waar gaan jullie heen?? En stiekem ben ik wel jaloers, mijn hele familie is, as we speak, op een grieks eiland om de doop te vieren van 2 neefjes van mij. (wonen in Athene) Dus lekker in zon, en op het strand met zijn allen, en wij zijn dus niet mee, omdat ik liever niet meer zwanger wilde vliegen. (vraag me ook af welke maatschappijen me nog mee zouden nemen...).
Maar ik wens je een heeeeeel fijne vakantie Trix!!
Ik herken trouwens heel veel in je verhaal van Stef; ze worden idd echt groot. Evie doet dat ook steeds. Zelf dingen opruimen en schoonmaken, en dan idd uit zichzelf. En als ze iets wil kan ze zich zo goed duidelijk maken; zo haalt ze zelf haar schoentjes uit de gang als ze naar buiten wil, en vraagt daarna om dr jasje. En als ze weer binnenkomt, wijst ze naar dr voeten, zegt; uit. En vervolgens brengt ze zelf dr schoentjes naar het schoenenrek; waar ze een leeg plekje zoekt ;) zo leuk!

Vergeet het bijna, maar wat goed dat het stoppen met de fles daar zo goed gaat!

Wickie; Mette heeft dus ook dr eigen keukentje? leuk he? zoals ze daar al mee kunnen spelen en echt fantastie/rollenspelletjes doen.. :Y
en wat leuk he? dat je zo ontzettend verliefd kan zijn op je eigen kindje.. O+ :*

Nijna; sonnebil! das hartstikke knap van je meisje!! :Y

@poppejans; Ecie zegt ze ook pas 2 weken ofzo hoor... daarvoor noemde ze alle foto's van zichzelf baby; of Suze ;) en nu ineens herkent ze het als zichzelf; bijvoorbeeld als we langs een spiegel lopen; dan zegt ze dus Ecie.
;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98018451
Trix, wat fijn dat het stoppen met de fles goed gaat! Hopelijk ook gauw meer fatsoenlijke nachten, want dat zou ook heel prettig zijn.

BJ, schetig he als ze zich herkennen.
Fake it till you make it...
pi_98022560
Sonnebil :o nice word!

Trix, supergoed van jullie! En heel veel plezier op vakantie!

BJ, een keukentje is heel leuk! Meike kreeg hem op haar 2e, en Lars speelt er al mee sinds hij in verticale modus is, hij heeft het momenteel ook heel druk met kopjes thee inschenken en uitdelen, en dan straalt ie helemaal als je het opdrinkt O+

Kleine vriendje is toch best wel ziek :{ leg hem net in bed met 40,1 graden.....
Hij kijkt ook net zo lodderig uit....niks aan.
Ik heb hem net een zetpil gegeven, en dan ga ik ervan uit dat hij straks weer een stuk beter te pas is.
pi_98026942
Trix :* Poeh, ik sluit mij aan bij degene (wie? :? ) die zei dat het maar wat indrukwekkend is hoe optimistisch je overkomt ondanks de dramanachten. Ik zou er allang gillend gek van zijn geworden vrees ik :@ Wel fijn dat ie nu ineens zoveel beter eet sinds de fles weg is! oh dat zou ik ook echt moeten doen, geen fles meer geven :@ slechte gewoonte/luiheid...

Flipke in z'n grote bed O+ O+

Ohh Emma! Ik ben officieel momenteel aan 't studeren dus heb niet het hele filmpje gekeken, maar ahhh *smelt* Wat een heerlijke actrice heb je daar zeg :D

Beterschap voor Lars en Tessa, zielige koortskindjes :*

Oh kijk al die kletskousjes nou <3 *O* Heerlijk!
Ymme, fijn dat je ongerustheid onterecht is en dat Mart gewoon lekker begint te kletsen!

Ik heb een ontzettend lief, blij kletskousje trouwens. <3 Even tussendoor. Omdat het kan. Een eigenwijs kletskousje dat haar slaapzak uittrekt (saakak uit!) en vervolgens als d'r romper niet helemaal goed dichtzit, haar luier ook gewoon het bed uitgooit }:| :') En die gekke bekken trekt zodra je met een camera in de buurt komt. En die zichzelf al Heel Erg Groot vindt en dus alles zelf wil doen.
En elke vrijdag als ik haar op kom halen van t kdv dan hoor ik van de leidsters: "ohhh 't is zó'n enorme kletskous hè!" Want dan zit ze op het kdv te vertellen wat ze de dag daarvoor heeft gedaan of gezien. Dat er een auto in het water lag. Of dat we bij de baby waren (van een vriendin), dan gaat ze vertellen "Baby Nienke! Huile.... speentje!". Of dat er vogelpoep (jaja :') ) op oma's auto zat. :') De belangrijkere dingen des levens, zeg maar! O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:34:05 #197
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98037951
Wat een hoop woordjes kunnen de kindjes hier :D O+
Leuk hoor!!! :)

Hier echt een moeilijke dag gehad ;( Tessa heeft werkelijk waar de héle dag lopen huilen ;( Ze wilde op mn schoot, maar ook weer niet, ze wilde lopen, maar ook weer niet, ze wilde eten, maar ook weer niet enz..... :{ ;(
Vond het vreselijk dat ik haar niet troosten kon :'( Bah, normaal als ze verdrietig is kan ik haar altijd troosten en wilt ze alleen maar bij mij zijn en niemand anders, maar nu wilde ze zelfs mij niet en dat voelt echt heel rot. Nu weet ik hoe mn lief zich voelt dat ze niet getroost wilt worden door hem ;(
Vreselijk om zo afgestoten te worden door je eigen kind ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door ma_ma op 11-06-2011 20:49:22 ]
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_98038609
sterkte marlinde ;( :*
hopelijk morgen beter!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 22:44:38 #199
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98043696
He Marlinde, dat zijn de minder fijne dagen... Hopelijk gaat het weer snel normaal.

Wij hebben Thomas vanmiddag naar mijn ouders gebracht, hij blijft daar een nachtje logeren. Wij zijn vanavond lekker uit eten geweest om mijn nieuwe baan te vieren. Mijn man heeft er zelfs de Formule 1 kwalificatie voor opgenomen, die is hij nu aan het kijken.

We vonden het heel leuk om te zien dat mijn vader steeds meer met Thomas heeft nu hij wat groter aan het worden is. Thomas was vanmiddag niet bij opa weg te slaan, ze hebben veel samen gespeeld met de auto's. Zo gezellig om te zien! Toen hij net geboren was zat papa echt heel ongemakkelijk met Thomas in zijn arm, echt met zo'n blik van ja leuk maar wat moet ik ermee? En nu zijn het dikke maatjes, leuk is dat.

We hebben het allebei heel erg druk gehad met werk de afgelopen weken, en omdat Thomas ziek was hadden we juist weinig slaap. En nu hebben we vannacht een lekkere ongestoorde nacht voor de boeg en kunnen we morgenochtend heerlijk uitslapen. Helemaal genieten zo!
pi_98045088
O heerlijk is dat he Ca.Ra, even lekker tijd voor jezelf. En al zou je op tijd wakker zijn, het feit dat je er niet uit hoeft is al lekker. ^O^
En die klik met opa is hier ook zwaar aanwezig. O+ Opa ligt op de buik op de grond samen met Lars met auto's te rijden, leert hem automerken en hij loopt de hele dag achter Lars aan, vindt alles geweldig wat kereltje doet en "nee" zeggen is er niet bij natuurlijk :P maar als opa mag dat

Innepin, wat klinkt Willow leuk O+ en ook al zo'n gezellig kletsertje! Heerlijk!

Ma_Ma, dat is niet leuk nee. Hopelijk heeft ze morgen een betere dag! :Y :*

Ik hoop dat Lars morgen weer wat is opgeknapt, vandaag was het niet veel met hem. :N
Voordeel was wel dattie de hele middag tegen me aan geplakt heeft gezeten, en dat is ook wel eens een keer fijn.
Knuffelen ftw! O+
Vanmiddag keek ik er wel even naar tegen aan, hij leek helemaal met de oogjes te draaien, maar toen ik vroeg: Lars, ben je er nog bij? antwoordde hij meteen met: "ja!" en daarna heb ik het ook niet weer gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')