Goedemorgen! Wat een mooie lijstjes met woordjes allemaal, wat superschattig

Ssserpente, boeb, ahgos, vooral dat huilen erna.. Haha, moppie is het toch

En Nijna, Sonnebil

Knap!
Stef heeft ook best een mooie lijst (en goed om even op te schrijven, ik heb een boekje met een trotse pauw erop waarin ik zijn praatjes bijhoudt, maar nu hij zoveel meer gaat kletsen is het haast niet bij te houden. Binnenkort maar weer eens schrijven, dan kan ik dit zó overnemen

)
mama
papa
opa
heel soms oma
ja
nee
paati en paat (paard)
MAUW!! (poes dus, dat moet ook altijd zo hard mogelijk, zodat ze wegrennen

)
aai
oh-oh (als er iets valt)
bah
sissen (vissen)
hap
die
dit
uit
op
auto
ijsje
eitje
aardbei
bye bye
dada (dagdag, incl. zwaaien

)
haai (de hoi-variant, niet het beest)
auw (dat zegt hij alvast voor voordat hij je slaat of schopt

)
toetoetoe (toeter)
eteh
hoppa
zo! (als hij iets neerzet ofzo)
eyyyyy (Fonzie-style, bij voorkeur naar meiden van een jaar of 18 op straat

Waar hij dát vandaan heeft..

)
baahbaah (wafwaf)
ije ije ije (rijden rijden rijden, zo noemt hij fietsen)
Ennuhm, ja, qua stoppen met fles: het gaat goed! In die zin dat hij sinds mijn besluit hem cold turkey de fles niet meer te geven heeft hij 'm ook niet meer gekregen. Het slápen however, dat heeft dan weer een wisselend resultaat. De eerste nacht zonder fles ging dus heel aardig, dat had ik al gepost. Gisternacht was werkelijk de hel op aarde, hij heeft werkelijk 3 uur lang aan één stuk door staan gillen en ik heb maar weer een paar uur geslapen. Ik was gisteren heul trots dat ik mijn werkdag volkreeg, in de ochtend wist ik niet hoe ik dat voor elkaar moest krijgen.. En vannacht ging eigenlijk weer heel goed. Twee keer wakker, twee keer met een beetje water weer meteen gaan slapen. Vallen en opstaan dus, of misschien is dit 2 stappen vooruit, 1 terug ofzo. Ik heb er an sich wel vertrouwen in, het gaat denk ik wel goedkomen. Hij accepteert in elk geval -in principe- dat hij geen pap meer krijgt. Het heeft ook nogal een verassende bij-effect, die papfles niet meer geven. Zo hadden we niet verwacht dat hij er 's-avonds meer van zou gaan eten, maar het is echt zo! Sinds hij zijn nachtfles niet meer krijgt bunkert hij weer ouderwets zijn bordje leeg en het liefst ook nog het één en ander van onze borden

Dat hij beter zou gaan ontbijten hadden wij dus eigenlijk bedacht als gevolg, maar dít... Nee. Héél erg fijn, dat hij niet zo goed at weten we de afgelopen weken aan een fase, maar het blijkt dus gewoon dat zijn papfles zijn hele eet-ritme overhoop gooide.
Dit sterkt ons ook wel in ons besluit die fles écht niet meer te geven hoor, als je hem dan zo ziet eten..

En zijn ontwikkeling ook, hij gaat zó hard! Hij begrijpt zo veel, hij begint zo heel erg 'groot' te dóen zeg maar

Hij had zijn toetje gemorst bij opa en oma vandeweek (of nouja, de lepel op de grond gegooid met zo'n splut op de grond

) en toen we hem uit de stoel haalden ging hij erbij staan wijzen en 'bah! bah!' roepen. Lief gaf hem een keukenpapiertje en hop, daar ging hij hoor, heel ijverig: *veeg veeg* en dan tussendoor even kijken of het wel aan het papier zat

Vervolgens riep hij weer 'bah!', sprong op, rende ermee naar de keuken en gooide het doekje weg

Lekker ding..
En als hij naar bed gaat, ook zoiets: voorheen kreeg hij kusjes van ons waarbij hij dan zijn hoofd wegdraaide, of soms gaf hij een kusje terug, maar nu leggen we hem neer, dan gaat hij staan en dan komt hij echt kusjes bréngen, zo lief!

Inclusief 'mmmwah!'-geluidje

En dan ploft hij neer, pakt zijn poesje, draait zich op zijn buik en steekt zijn kont de lucht in en terwijl wij dan weglopen roept hij 'dada!' en dan zwaait hij, en twerwijl wij de deur dichttrekken horen we dan nog net heel zachtjes 'byebye'

Daarna huilt hij meestal ook niet meer, soms speelt hij nog een half uurtje ofzo, maar dat is zó anders als een paar maanden terug.. Ik vind dat zó groot echt, zo heel erg niet meer klein kindje..
En ik moet nog steeds bijlezen hoor, maar we moeten vandaag ook gaan inpakken voor de vakantie, dus ik hoop dat jullie het me vergeven als ik pas na mijn vakantie weer echt ga Incantrixen