Inca

Geen pap meer en doorslapen
Ma-ma.. pfff wat naar... Jullie meisje nog steeds niet lekker.. Ik zou toch echt gaan aandringen op vervolgonderzoek.
Lente en Lars (fijn dat het al wel weer beter gaat) ziek. Beterschap!!
Wat is Evie toch het ideale slaapkind

We hebben net weer een moeilijke slaapperiode achter de rug met Mette. Avonden dat ze pas na 10en sliep met veel drama eraan voorafgaand. Nu wil ze weer rond 7/8 uur naar bed 's avonds. Meestal heeft ze rond 12en een moeilijke periode en moeten we haar soms troosten daarna slaapt ze door tot ongeveer half 8 (door de weeks) met uitschieters tot half 9 (in het weekend als we geluk hebben).
Overdag doet ze 1 slaapje, na de lunch van ongeveer 2 uur, alss ze slecht heeft geslapen 's nachts ligt ze soms 3 uur.
Vannacht hebben we de schrik van ons leven gehad, ze is wat verkouden en slijmerig. Ze werd wakker en stikte bijna in haar slijm wat ze niet weggehoest kreeg. Het ging wel 5 minuten door, met wat heftige aanvallen. Echt een paar keer dat ze helemaal verstijfde van angst omdat ze geen lucht meer kreeg. Ik, als emotioneel weekdier momenteel, moest enorm huilen en probeerde ook niet al te veel in paniek te raken. Na het hoesten viel ze gelijk weer in slaap. R. heeft met haar samen geslapen en we hebben haar omhoog gelegd op een kussen. De rest van de nacht heeft ze als een engel geslapen.
We wisten vooral niet wat we konden doen om haar echt goed te kunnen helpen, dat vonden we nog het meest beangstigend. We hebben haar voorover gehouden en op haar rugje geklopt. En geprobeerd kalm te krijgen (door haar paniek ging ze zich verslikken).
Ze begint zich te ontwikkelen tot een klimgeit.. Ze probeert in haar bed te klimmen, gelukkig is ze niet lang genoeg. Ik wil echt nog niet de zijkant eruit halen.
Ook klimt ze in haar stoel, dus we gaan de baby-inzet er maar uit halen en de stoel zo verzetten dat hij veilig klimbaar is (we hebben een tripptrapp). Gisteren had ik even uitgeprobeerd zonder de inzet en zo klom zo zelf op de stoel, ze voelde zich zo trots dat ze dat kon en mocht dat gezichie en haar handjes gelukzalig over elkaar, mn muppie
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..