abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98078588
Nee hoor, BJ, geen kiesjes voor zover ik weet. Gewoon een griepje oid. Geen idee hoeveel ze er nog moet. Denk een stuk of vier totaal.

Veel plezier morgen! Wij zouden naar een open boerderij van Campina gaan morgen, maar ik vraag me af of ze dan al fit genoeg is...
  zondag 12 juni 2011 @ 20:26:52 #227
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98078735
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:24 schreef Ssserpente het volgende:
Nee hoor, BJ, geen kiesjes voor zover ik weet. Gewoon een griepje oid. Geen idee hoeveel ze er nog moet. Denk een stuk of vier totaal.

Veel plezier morgen! Wij zouden naar een open boerderij van Campina gaan morgen, maar ik vraag me af of ze dan al fit genoeg is...
he bah; altijd sneu als ze niet fit zijn. Hoop natuurlijk ook voor Lente dat ze snel weer fit is.. en jammer dat het uitje niet door kan gaan dan...
en boerderijen zijn leuk! die speelboerderij was vandaag ook best een succes. (en wat zijn koeien eigenlijk groot als je ernaast staat!)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98079119
Beterschap voor kacheltjes Lente en Lars :* Bah, niets aan om ziek te zijn!

Ma_ma, wat rot dat ze zo slecht in haar velletje zit :* Denk je dat het nog steeds te maken heeft met haar temperatuur die ook steeds omhoog gaat of staat het er los van?

Asy :* zulk soort dingen overkomen ons allemaal :Y Hoe is het nu met zijn billetjes?

Grote broer Driekus O+ Haha, dat hij de deuren dichtdoet :D Wat fijn dat het bezoek hem lekker buiten uit kan laten razen nu jij in bed ligt met Tienus. Ik ben heel benieuwd naar foto's van je tweetal Mefke!!

Evie, heerlijk gespeeld en een pannenkoek gegeten!

Wat fijn dat Stef doorgeslapen heeft!!!!!!!! *O* *O* *O* Hopelijk zet het zich zo door Incantrix, dan kunnen jullie eindelijk uitrusten! :* En ik las dat hij nu ook accepteert dat hij geen pap meer krijgt, super zeg!! ^O^ ^O^
Is zijn huis nog heel?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 12 juni 2011 @ 20:52:05 #229
61183 leonieke
Dan toch?
pi_98080149
We hebben hier ook een dagslaper, dus 4 uur overdag slapen (2u voormiddag, 2u namiddag) komt hier best vaak voor :Y En dan ligt hij er 's avonds vaak rond 18.30u - 19u in ('s ochtends moet hij er om 6.15u uit).
  zondag 12 juni 2011 @ 20:55:23 #230
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98080360
6:15 uur is ook wel vroeg leonieke! ik kan me die 2 dutjes dan ook wel voorstellen...

Evie komt eigenlijk zelden voor 9 uur uit bed smorgens.. (laatste dagen zelfs bijna 10 uur). Ze gaat er om 20 uur in. Ben wel erg verwend wat dat betreft...
(heel soms; als we beide vroeg moeten, dan moeten we dus Evie echt wakker maken om naar de kinderopvang te moeten...)
  zondag 12 juni 2011 @ 21:00:31 #231
61183 leonieke
Dan toch?
pi_98080710
6.15u is natuurlijk enkel in de week, hé ;) (maar voor hem is 7.30u dus echt uitslapen, dus in het weekend zijn we al blij als het na 7u is :Y )
Maar tegen 9.30u-10u is hij dus echt uitgeput en moet hij zijn bed in. En in de namiddag nog maar een keer.
Nog een geluk dat ze bij de onthaalmoeder alledrie nog 2 dutjes nodig hebben. Ze zitten allemaal ongeveer in hetzelfde schema :)
pi_98080743
Slaapkop Evie!! :P

Niels wordt de laatste weken weer 's nachts een keer wakker en 's morgens heel vroeg (~5 uur), gelukkig wil hij na een voeding wel weer slapen (tot half 8 ofzo). Alleen vanmorgen niet ;(
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_98080774
BJ, wat een luxe, zeg! Lente is de tussen half zeven en kwart over zeven wakker 's ochtends. En ze is een tijdje al rond half/kwart voor zes wakker geweest. Dat was écht te vroeg voor mij. Ik ben al geen ochtendmens...
  zondag 12 juni 2011 @ 21:04:33 #234
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98080961
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:01 schreef Ssserpente het volgende:
BJ, wat een luxe, zeg! Lente is de tussen half zeven en kwart over zeven wakker 's ochtends. En ze is een tijdje al rond half/kwart voor zes wakker geweest. Dat was écht te vroeg voor mij. Ik ben al geen ochtendmens...
ik besef ook echt dat we enorm veel geluk hebben wat dat betreft. Nu nog afwachten hoe het straks met de tweede zal gaan...
Ik hoef er ook snachts nooit uit. (alleen als ze ziek is gebeurt het heeeeel soms).
Verwend dus :)
pi_98081064
Wow Evie is echt een lekkere slaapkop zeg!
Hannah is meestal ook tussen 7 en 8 wakker, de laatste tijd een uurtje eerder :X Ik wijt het maar aan de jetlag aangezien de nachten hier ook prut gaan sinds we terug zijn. Komen de kiezen en het hoesten er nog bij= regelmatig huilend wakker worden.

Overdag hangen we tussen 1 of 2 slaapjes in. Wanneer ze 1 keer slaapt dan is het vaak een uurtje of 2. Langer is uitzonderlijk.

Beterschap voor alle zieke dreumesjes :*
pi_98081738
Zo dat is fijn zeg, lekker elke dag uitslapen!
Nou hoeven wij ook niet te mopperen, vaak moet ik Meike wakker maken, en als ik dan met haar bezig ben met aankleden hoor ik Lars wakker worden. Ze zitten natuurlijk in dat ritme door school. En zoals afgelopen week had Meike vakantie, lekker relaxt doen smorgens, kindertjes bij ons in bed....dat is zo fijn wakker worden....

Lente ook al een kachel, en je mama vindt dat schattig :D ;) Ik vind het wel een voordeel hebben als ze ziek zijn, dan willen ze tenminste bij je zitten enzo.
Beterschap voor Lente.

BJ, goh toevallig ja, mijn schoonouders staan dan in de buurt op de camping! Gasselte!
Maar die gaan morgen weer naar huis, jullie veel plezier morgen! Het is zo fijn op de camping!!! (mits het niet regent tenminste, maar volgens D blijft het hier tot een uur of 17.00 uur droog!)

Lars had vanavond voor het slapen 38.8 graden...dus het gaat naar beneden met de temperatuur! *O* *O* *O* (lars zag zo'n smiley, en hij zwaaide terug haha)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 12 juni 2011 @ 21:21:13 #237
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98082076
jeetje wat een goede slapers hier zeg. Noortje slaapt van 20.30 tot gemiddeld 05.30/06.00 uur en dan thuis van 12.15 tot 14.15 of 14.45 ongeveer.

En een :* voor alle zieke kindjes, heb het wel te doen met Tessa die al vier maanden niet lekker in d'r velletje zit. Heb je (vast wel) al eens naar haar oortjes laten kijken?
Incantrix, wat enorm fijn dat Stef heeft doorgeslapen! En hopelijk gaat ie dat vaker doen.

Hier ging het een paar dagen goed met doorslapen maar nu is het weer prut.... nou ja, we wachten het maar weer af. ik weet wel dat Noortje echt geen bruine bonen meer krijgt van ons, drie nachten bagger geslapen...
  zondag 12 juni 2011 @ 21:25:34 #238
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98082373
Thomas is 9 van de 10 keer stipt om 7 uur wakker. In het weekend kunnen we het opstaan dan soms nog wat rekken met een flesje melk, maar soms heeft dat ook geen zin.
Hij doet dan ergens na de lunch een slaapje van om en nabij de 1,5 uur, en dan gaat hij rond 7 uur weer naar bed.

Vandaag was het schema wat verschoven, mijn moeder had hem 's ochtends nog even in bed gelegd (hij gaf zelf aan dat hij moe was), daarna heb ik hem er later ingelegd 's middags en heeft hij nog een uurtje liggen kletsen/spelen in bed, en vanavond ook weer. Hij lag er rond half 8 in, en rond half 9 sliep hij pas. Dat is wel echt iets van de laatste tijd, dat hij dan gewoon lekker gaat spelen in bed (en het behang van de muur peuteren, ik heb nu zijn bed maar een stuk van de muur weggetrokken).
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_98082512
Hmz Ma-ma, is het echt al vier maanden zo? Ik zou echt een bloedonderzoek laten doen en misschien ook een verwijzing naar de kinderarts vragen.
:*!!!

Niels slaapt 's middags van 11 uur tot half 2 - 2 uur.
pi_98082550
O nee toch Ca.Ra, peuterstreken! behangpeuteren, zo zonde!

*O* *O* *O* *O* En ik kwam nog even heel erg hard juichen voor Stef en Incantrix! *O* *O* *O* *O*
  zondag 12 juni 2011 @ 21:31:16 #241
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98082803
Nou weten we in ieder geval waar de term 'peuter' vandaan komt ;)
Het is maar simpel wit behang, dus dat scheelt iets. Is in ieder geval nog wel bij te werken.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_98084146
Inca *O* *O* Geen pap meer en doorslapen *O*

Ma-ma.. pfff wat naar... Jullie meisje nog steeds niet lekker.. Ik zou toch echt gaan aandringen op vervolgonderzoek.

Lente en Lars (fijn dat het al wel weer beter gaat) ziek. Beterschap!!

Wat is Evie toch het ideale slaapkind :D

We hebben net weer een moeilijke slaapperiode achter de rug met Mette. Avonden dat ze pas na 10en sliep met veel drama eraan voorafgaand. Nu wil ze weer rond 7/8 uur naar bed 's avonds. Meestal heeft ze rond 12en een moeilijke periode en moeten we haar soms troosten daarna slaapt ze door tot ongeveer half 8 (door de weeks) met uitschieters tot half 9 (in het weekend als we geluk hebben).
Overdag doet ze 1 slaapje, na de lunch van ongeveer 2 uur, alss ze slecht heeft geslapen 's nachts ligt ze soms 3 uur.

Vannacht hebben we de schrik van ons leven gehad, ze is wat verkouden en slijmerig. Ze werd wakker en stikte bijna in haar slijm wat ze niet weggehoest kreeg. Het ging wel 5 minuten door, met wat heftige aanvallen. Echt een paar keer dat ze helemaal verstijfde van angst omdat ze geen lucht meer kreeg. Ik, als emotioneel weekdier momenteel, moest enorm huilen en probeerde ook niet al te veel in paniek te raken. Na het hoesten viel ze gelijk weer in slaap. R. heeft met haar samen geslapen en we hebben haar omhoog gelegd op een kussen. De rest van de nacht heeft ze als een engel geslapen.
We wisten vooral niet wat we konden doen om haar echt goed te kunnen helpen, dat vonden we nog het meest beangstigend. We hebben haar voorover gehouden en op haar rugje geklopt. En geprobeerd kalm te krijgen (door haar paniek ging ze zich verslikken).

Ze begint zich te ontwikkelen tot een klimgeit.. Ze probeert in haar bed te klimmen, gelukkig is ze niet lang genoeg. Ik wil echt nog niet de zijkant eruit halen.
Ook klimt ze in haar stoel, dus we gaan de baby-inzet er maar uit halen en de stoel zo verzetten dat hij veilig klimbaar is (we hebben een tripptrapp). Gisteren had ik even uitgeprobeerd zonder de inzet en zo klom zo zelf op de stoel, ze voelde zich zo trots dat ze dat kon en mocht dat gezichie en haar handjes gelukzalig over elkaar, mn muppie O+ O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_98084527
Wat schrikken wickie!! :X Arme Mette, zo benauwd ;( Ik kan me heel goed voorstellen dat je heel erg moest huilen :* Stomen helpt toch tegen slijm? Of was het zo dat het werkt tegen verdikte slijmvliezen...
Wat stoer dat ze zelf in haar stoel gaat zitten :D Wij hebben de baby-inzet er nog niet uitgehaald, we zijn bang dat hij anders om de haverklap van tafel gaat tijdnes het eten. Maar Niels gaat gewoon op het uiterste puntje zitten als hij aan tafel wil spelen :D
pi_98085021
Och arme Mette ;( Kan me voorstellen dat je zelf even goed paniekerig was Wickie. Het enige wat hier goed helpt om te kalmeren is rondlopen met Hannah op de arm. Wanneer de nachtelijke hoestbuien heel erg zijn dan geef ik Hannah neusspray met xylometazoline want dat helpt om het slijm op te lossen. Uiteraard niet wekenlang, maar zo af en toe een keertje kan geen kwaad (overigens op aanraden van de huisarts).

Het probleem met de kinderstoel hebben we niet want madam hier is gek op riempjes vastklikken. Ze maakt het klikriempje van haar Ikeastoel gewoon zelluf dicht :D
pi_98085041
Wickie, wat naar!!! kan me voorstellen dat de schrik er dan goed in zit inderdaad!

Wij hebben 2 tripptrapps staan hier, en Lars verkiest die van Meike echt wel boven die van hemzelf (met beugel) hij gaat er meerdere keren per dag even zitten.
alleen laatst even getest met eten, hij blijft niet zitten, dus hij gaat met avondeten nog mooi in zijn eigen
pi_98085108
Ja stomen zou misschien wel een idee zijn. We hadden gisteravond ook extra saampjes lang gedoucht en gespoeld met zoutoplossing.

Ik wil ook eigenlijk de baby inzet er nog niet uit. Maar nu gaat ze staan in haar stoel als ze eruit wil, dat is helemaal gevaarlijk, dus dan maar de inzet eruit, kan ze er zelf uit klimmen. Als ze wil eten komt ze altijd braaf weer terug naar haar stoel (we eten tegenwoordig altijd braaf en consquent aan tafel), maar wij hebben dan ook geen probleem eter dus dat ze af en toe tijdens het eten even een rondje uitkuurt rond de tafel vind ik niet erg :D
Mn kleine meissie wordt zo groot :@ moet er wel aan wennen.

Hoe gaat het voor de rest met Niels?
En met jou (weet, offtopic, maar denk vaak aan je :* )
pi_98085376
Octo, welke dosering neusspray gebruik je dan? De kinderversie of een speciaal gemaakte door de apotheek?
Van vastmaken met gespen gaat ze helemaal door het lint, dus daar zijn we ook maar mee gestopt.
pi_98085627
Wij gebruiken de Kruidvat neuspray 0,5 mg/ml voor kinderen van 2 tot 6 jaar
  zondag 12 juni 2011 @ 22:14:07 #249
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98086166
oo toevallig dat onze muppets allemaal hetzelfde doen; Evie is idd ook steeds halverwege de TrippTrapp te vinden... en ik vind het ook te snel om de babyinsert eraf te halen; omdat ze anders echt niet blijft zitten..
kzie het al helemaal voor me; Evie roept klaar! schuift bord weg. (tot zover gaat het nu ook vaak), en stapt van dr stoel.
;)

en brrrr Wickie; ik kan me voorstellen dat je even helemaal emotioneel werd... gelukkig is het allemaal goedgekomen.
:*
pi_98086225
Wij hebben gewoon het laagste plankje zo laag gezet dat Niels nog niet kan staan in de stoel :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')