abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:18:49 #1
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_97833916
vorig deeltje: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 147

De dreumesjes:

08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria

zooo we kunnen weer even!

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 07-06-2011 21:13:36 ]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:19:12 #2
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_97833925
Gooi ik 'm gewoon dicht met mijn felicitaties aan Ko!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_97835951
Ko en Oeke, van harte gefeliciteerd! Je kleine man is gewoon alweer 2 geworden! Hopelijk hebben jullie een leuke gezellig dag met de mooie versierde stoel en slingers! *O*
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:34:58 #4
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97836220
ooo ik kom ook even Ko en Oeke feliciteren!! Kobus is gewoon alweer 2 jaar :D.
ik hoop dat jullie een heerlijke dag hebben met zijn 3tjes; en dat jullie kleine man geniet van alle liefde, aandacht en natuuurlijk de cadeautjes ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_97836693
hallo allemaal
ik kom 3 weken later dan verwacht even binnen geslopen, ga proberen jullie bij te houden...

mag minidraak trouwens ook nog in de OP (15 mei 2010 minidraak dochter van draculettetje (draakje)

het taartje op dr verjaardag smaakte wel

oeke en kobus! van harte gefeliciteerd en een hele mooie fijne verjaardag gewenst! :*
pi_97839144
He Draculettetje, welkom hier! *O*

Dank jullie wel voor alle lieve felicitaties! O+
Ko werd vroeg wakker, maar wilde nog wel even chillen in het grote bed.
Daarna op de versierde stoel, 2 kadootjes openmaken en het was genoeg. Er liggen hier dus nog wat ingepakte dingen. :)
Vooral het boek viel in de smaak, ik moest het wel 10 keer voorlezen.
Op de kresj getrakteerd op bellenblaas en dat was een succes. Papa kwam ook nog even kijken en dat kwam mooi uit, want Ko viel om 12 uur in slaap bij papa op de arm, zo moe was hij er van. :D
En hij slaapt nu nog.
Dus ik neem even van de gelegenheid gebruik om wat foto's terug te halen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97839354
gefeliciteerd oeke en ko
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97839923
Echt een peuterkoppie al he O+
Fake it till you make it...
pi_97840311
Ko gefeliciteerd! :* En Oeke en man ook natuurlijk!

Simmu, in gedachten ben ik vandaag bij jullie!
pi_97840362
Wij zijn net terug van de kermis bij mijn ouders in het dorp. Mart vond de muziek helemaal tof. Voor de band gaan staan en maar dansen. Daarna nog 2 rondjes in de draaimolen en een rondje in kleine autotjes. Maar dat vond ik dood eng, bang dat hij ging staan. Zn achterneefje van 5 jaar zat er wel bij maar ná 1 rondje heb ik hem eruit gehaald, waar hij het duidelijk niet mee eens was :D

Nu ligt hij heerlijk te slapen.
  Moderator dinsdag 7 juni 2011 @ 15:23:31 #11
5428 crew  miss_sly
pi_97840559
Draculettetje en mini-draakje welkom :W Wat lijkt ze op je, draak O+

oeke, die laatste foto, wat is die mooi. Zo mooi kwetsbaar en sterk, groot en klein tegelijk O+ Een peuter, een echte!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_97840676
is Ko al 2 :o echt waar? wow

gefeliciteerd oeke ^O^
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:06:25 #13
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_97854045
Ko en Oeke! Enorm gefeliciteerd, 2 jaar alweer! *O* ik hoop dat ht een superleuke dag was, maar ik zwaai jullie uit met een béétje weemoed:we gaan jullie hier missen :* ;)

Draakje en mini, nog gefeliciteerd en welkom! *O* Gezellig dat je mee kokmt kletsen :)
3!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:19:16 #14
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97854823
Ik bel morgen met de KNO voor een controleafspraak maar ik ben toch echt bang dat het iets gedragsmatigs is bij Thomas. Hij eet op het kinderdagverblijf namelijk wel goed.
Vanavond werd het avondeten weer geweigerd, maar een plakje worst om te testen ging er zo in. Daarna heeft hij wel zijn toetje gegeten.

We hebben nu besloten hem maar een paar dagen een boterham te geven 's avonds, dan went hij hopelijk weer aan het feit dat er 's avonds wat gegeten wordt. Hij heeft nu al een week of 3 practisch niks gegeten met avondeten, op een paar kleine uitzonderingen na. Dus we gaan nu eerst maar eens zorgen dát hij weer eet, dan maken we ons later wel weer druk om wát hij eet.

Oeke, wat een enorm lieve fotoserie. Ko was al helemaal Ko als baby he. En inderdaad: wat ziet hij er al groot uit!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:48:40 #15
100412 mefke79
komt goed!
pi_97856932
ca.ra geen pijn dus, lijkt het. Hm, dan lijkt het erg op het trucje van driekus van de laatste dagen, avondeten is als het aan hem ligt een banaan.
Mijn ouders hebben em net opgehaald, hij huilde ineens en bleek een kennelijk erg zure poepbroek te hebben, vanuit het niets zat ie ineens onder de uitslag. Past bij het kwijlen enzo, er zitten kiezen dwars. Helaas zagen we ook bultjes...ik hoop maar van de warmte ofzo, want iets anders is op zijn zachtst gezegd niet heel handig nu :')
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:05:56 #16
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97858233
Cara, doe je prima, lijkt me. Eerst maar eens eten en daarna kijken wat ie eet.

Even een vraagje: zijn er al dreumesjes die met 20 maanden in een groot bed lagen? Morgen krijg ik voor flippie een groot bed geleverd (een heel mooie!) en ik twijfel nog een beetje of ik die gelijk (of a.s. weekend) zal opzetten of dat ik er nog even mee wacht.

Mefke, banaan lijkt me ook minder lastig en pijnlijk eten bij kiezen. Ik snap em wel, die driekus! ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:07:13 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97858343
Ca.ra, is het dan niet handiger om gewoon warm eten te blijven aanbieden?
Want nu leer je hem dat als je maar lang genoeg volhoudt, je een boterham krijgt (dat is ook de reden waarom ik weiger om 's middags iets anders te geven dan brood maar ik twijfel wel heel vaak of ik hem niet een alternatief moet gaan bieden).

Chan, hoe is het gegaan? Heb je Timo weer lekker geknuffeld?

Draakje welkom! Leuk om te zien dat jouw meisje zich wel goed vergrepen heeft aan de taart :Y)
pi_97858537
Minidraakje en Draculette nog van harte gefeliciteerd en welkom ook hier! *O*

Hier is alles goed gegaan vanmiddag (ik heb héérlijk over Timo liggen dromen) en daarna heb ik Timo weer lekker plat geknuffeld, en hij mij O+

Rocka, de dochter van mn zus is nu 16 maanden en ligt tegenwoordig in een peuterbedje. Het gaat uitstekend, sinds dien slaapt ze ineens wel in haar eigen kamertje, terwijl ze dat daarvoor nooit wilde.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:14:11 #19
190853 RockabeIIa
pi_97858777
draculettetje, je heerlijkheid staat in de lijst hoor. Vilcum bien en nog van harte!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:14:52 #20
190853 RockabeIIa
pi_97858811
Chan, ik ben zo bang dat ie me elke keer in de kast gaat zitten enzo ;)
Het is nl nogal een dondertje!
pi_97860438
Haha, dat kan ik me levendig voorstellen Rocka :D Voor mij een reden om Timo voorlopig lekker in zn ledikant te laten liggen, hij maakt vooralsnog ook geen aanstalten om eruit te klimmen gelukkig. Maar hij speelt tegenwoordig wel eens in zijn kamertje en dat leverde de nodige kleren uit de kast op.. Ik ben trouwens ook heel erg bang dat hij eruit zou vallen, hij ligt namelijk helemaal tegen de spijlen aan altijd. Blijft flip wel een beetje in het midden van zijn bed liggen als hij slaapt?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:42:08 #22
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97860452
Asy, hij eet nu (op 2x na ca. een halve maaltijd) al 3 weken bijna niets of helemaal niets meer. Een van die twee keren was toen ik hem liet mee-eten van mijn bord. We zijn nu van plan hem brood te laten eten aan tafel als wij warm eten, hij is namelijk wel altijd geïnteresseerd in wat er op ons bord ligt als we hem iets anders geven dan we zelf eten. En als hij interesse toont mag hij natuurlijk proeven en mee-eten.

Mijn kind avond aan avond zonder eten op bed leggen vind ik ook niks. Er is ergens een grens tussen sturen en breken, en die wil ik niet overschrijden. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk zeg.

Van mijn eigen kindertijd weet ik nog dat ik in de houdgreep genomen werd en gedwangvoederd, en klappen kreeg omdat ik niet wou eten. Later moest ik met mijn bord in de schuur zitten tot het op was. Dat zijn dingen die ik mijn kind niet wil aandoen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:48:31 #23
190853 RockabeIIa
pi_97860929
Chan, daar hebben ze rekjes voor ;) Flip ligt altijd helemaal bovenin met zijn neus tegen het hoofdeind aan. Alle knuffels moeten in bed maar zo gauw ik de kamer uit ben smijt hij alles er op rituele wijze uit en dan kruipt ie bovenin en gaat ie slapen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:48:51 #24
190853 RockabeIIa
pi_97860958
Cara, warme pap dan?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:18:42 #25
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97863062
Jeetje Ca.ra, wat vervelend. En wat je zegt over sturen en breken klopt ook wel. :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97863294
Och Ca.ra, wat naar van vroeger ;(
Ik begrijp je wel. Eten is ook hier wel een beetje een heikel punt. Juist daarom wil ik niet heel principieel zijn over eten. Het moet uiteraard niet te gek worden (te veel koekjes ed) maar een boterham ipv avondeten doen we hier ook wel eens. Al was het maar om geen negatieve associaties te creëren mbt avondeten.
Denk ook dat het echt fases zijn. Opeens lusten ze weer dingen niet waar ze gek op waren, weigeren uberhaupt te eten, of willen ze ineens eten wat ze eerder niet aanraakten. Groeien ze wel weer overheen.
Dit is uiteraard mijn visie hè? ;)
pi_97863889
Rock, onze dreumes (22 mnd) ligt nu net in een peuterbed. Laat ik geen slapende honden (of dreumessen) wakker maken door uit te spreken hoe dat gaat O-)
De oudste lag met ongeveer 20 mnd in het peuterbed en dat heeft wel een tijdje wat strijd gegeven. Boekenkast leeghalen en dat soort dingen.
Bij Iris heb ik nu dan ook maar 4 boekjes in de kast liggen en verder heb ik de deurknoppen nog niet aan de kast gemonteerd, beetje de verleidingen binnen de perken houden he :')
pi_97864896
Oh Ca.ra, wat naar. Klinkt als een goed plan hoor. Even de druk van de ketel. Het frustrerende er voor zowel jullie als hem vanaf halen. Ik kan me ook voorstellen dat het misschien wel helpt als hij lekker mee mag smikkelen van jullie bord zonder een eigen vol bord voor zijn neus heeft. Dat proeven weer een feestje wordt.
Eten ze op het kdv eigenlijk warm? Of vooral brood en fruit?

Hier wordt vrnl de warme maaltijd geweigerd. De rest gaat erin als koek.
Wij hebben Ko vanavond ook maar een boterham met pindakaas gegeven. Hij lustte ineens geen pannekoeken meer. Dat was de vorige keer al, maar ik dacht dat het wel over zou waaien. Niet dus.
Denk je je kind te verwennen... -O-
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:46:51 #29
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_97865052
Sorry ook hier kom ik een beetje binnenvallen.

Oeke gefeliciteerd met Kobus!!

Hopelijk morgen meer tijd om te reageren.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:48:00 #30
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_97865118
:D oeke, mijn middelste lust ook geen pannenkoeken. Leuk om te zien dat er nog meer kinderen zijn die ze niet lusten. Wraps eet ze dan weer wel, ook zonder iets er op.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_97865695
Echt She-Wolf? Wat grappig. Ik heb ze zelf ook echt jaren niet gegeten. Vond het maar kleffe dingen. En nu ik ze weer lekker vind, vind mijn kind het niks. :')

Ohja, ik moest zo lachen van het weekend. Ko was aan het spelen in zo'n speelhuisje. Deed steeds te luikjes open en begon dat heel hard en onverstaanbaar te schreeuwen.
Op een gegeven moment konden we er 'Wie wil er in mijn huisje?' uit halen.
Maar het bleek te zijn: 'Wie wil er een ijsje?' Opgepikt van de kresj.
En als je dan ja zegt, houdt hij een vinger boven je hand en doet hij: 'Pshhhht'.
Een soft ijsje dus. :D
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:01:23 #32
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97865930
Rocka, het nadeel van pap vind ik dat het ook weer zoetig is. Voor de avondmaaltijd houd ik het liever richting hartig.

Nijna, goed plan van die verleidingen weren uit het slaapkamertje.
Ik denk dat Thomas' kamertje wat dat betreft al redelijk op orde is, alleen twee manden onder in de commode maar die kunnen ook weg. Verder is zijn kamertje eigenlijk vrij minimalistisch, hij heeft naast een lading knuffels voor in bed eigenlijk geen speelgoed boven. Maar hij slaapt nog heerlijk in zijn ledikant, zonder klim- of klauterneigingen, dus voorlopig laten we hem lekker liggen.
Voor erna twijfel ik wel tussen een peuterbed of meteen een groot bed. Mijn man is voor een peuterbed, maar iemand zei hier laatst al dat je er dan niet even gezellig bij kunt kruipen. Das ook wel een punt.

Thomas had trouwens een leuk praatje vanavond. We gingen naar boven, dus ik vroeg: wat gaan we boven doen Thomas? Thomas: huije (huilen). Ik: nee toch, Thomas gaat lekker slapen. Thomas: oja! lape!
Die oja vond ik echt heerlijk :)
(en hij is ook lekker gaan slapen, zonder huije)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:09:40 #33
190853 RockabeIIa
pi_97866378
Nijna, ik denk dat ik alvast slotjes ga monteren morgen ;)

Cara, maar pap is wel warm en vult goed!
En dikke soep dan? Of vindt hij dat niks?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:19:52 #34
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97866966
Dikke soep is zeker een optie, maar ik merk ook dat Thomas feller reageert op dingen die hij niet (recent) gegeten heeft, en soep hebben we hem eigenlijk nog nooit gegeven. Eerst een weekje rustig aan, zorgen dat hij weer wat eet. Daarna kunnen we wel dat soort zaken gaan proberen.
Wel lief dat jullie allemaal zo meedenken. Echt fijn om een klankbord te hebben hier.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:31:04 #35
190853 RockabeIIa
pi_97867668
Flip eet wel graag soep, liefst lekker soppend met een broodje. Eet Thomas zelf of voer je hem? Flip wil absoluut niet meer gevoerd worden. En hij eet echt lekker. Mijn oudste is een slechte/luie eter (maar ziet er niet zo uit) en die voer ik wel :')

Je hebt nu trouwens echt heerlijke soepen uit zak en een kom is echt 2 ons groente. Mocht het laatst eens buzzen en heb vrijwel alle zakken zelf opgegeten ipv uit te delen. Yay me!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:56:59 #36
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97868934
Thomas eet in principe zelf, de laatste tijd moet ik hem wel zijn toetje voeren. Dan schuift hij het toetje mijn kant op, wijst naar de lepel en zegt dan 'ham!'.
We doen eerst even een paar avondjes brood, maar dan is de soep en het soppen met een broodje een goed plan voor de transitie naar normaler eten. Goed dat je het zei, zelf had ik er niet zo snel aan gedacht!

Hij heeft van de winter trouwens wel een paar keer erwtensoep gehad, vond ie erg lekker. Maar toen had hij de lepel nog niet zo goed onder controle, waardoor hij de soep met de hand te lijf ging. Ik kon geloof ik drie dagen later nog de prut achter zijn oren wegkrabben ;)
pi_97874920
8 juni 2009 om 3.30 uur werd ze geboren: Tess, ons 2e prinsesje

6 maanden oud:

*O* 1 jaar:

1,5 jaar oud:

*O* *O* 2 jaar *O* *O*

Wij nemen afscheid van jullie! Tot in het volgende topic :W
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 8 juni 2011 @ 06:33:51 #38
95408 Incantrix
pi_97874929
Vicky en Tess, supergefeliciteerd!! *O* Het feestje is al geweest, maar ik wens jullie toch een hele mooie dag :* ik zal Tess' geweldige kletspraatjes hier missen ;)
3!
  woensdag 8 juni 2011 @ 07:30:24 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97875140
Aggos Vicky! Wat is ze nog lief en onschuldig op die eerste foto! En wat een heerlijke stralende dondersteen op de laatste! O+
Gefeliciteerd! En tot over 2,5 maand!
  woensdag 8 juni 2011 @ 07:42:00 #40
57497 happyme28
I'm so happy
pi_97875225
Vicky en Tess, nogmaals gefeliciteerd! *O* Het duurt nog wel weer even tot we jullie weer tegenkomen in het volgende topic, maar ik blijf jullie stalken voor mooie foto's en verhalen van Tess (en Amber natuurlijk ;)) Tot snel! :W
pi_97875314
Vicky en Tess, van harte gefeliciteerd met de 2e verjaardag aleer! Maak er uiteraard maar een mooie dag van, dus veel plezier en tot over een half jaar!
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 07:56:56 #42
5428 crew  miss_sly
pi_97875317
Vicky gefeliciteerd met je mooie, lieve, ondeugende meid *O* :*
Echt al twee jaar geleden, het lijkt nog zo kort. Mocht ik Tess even zien op de webcam O+
pi_97875334
Dag lieve Tess! Tot over 6 maanden!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 8 juni 2011 @ 08:00:18 #44
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_97875339
Gefeliciteerd met Tess!!! *O* Fijne dag! :*
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_97875451
Tess gefeliciteerd! Alweer 2 jaar!! Een fijne dag toegewenst voor jullie. Vicky ik wilde nog even zeggen dat ik altijd zo vrolijk wordt van je kleine meid, zo guitig, ondeugend maar zo lief als ze is.

Tot over een aantal maanden.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 8 juni 2011 @ 08:22:44 #46
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97875507
Gefeliciteerd Tessje! Wat heerlijk altijd he, zo'n fotoserie. Guitige snuit!

Onze spraakwaterval is op gang aan het komen. Een paar leuke:
Aai! (als ik mijn haren sta te borstelen)
Appe, appe, appe, bij, bij bij!

En in de categorie sjoemmm: poete/boete
pi_97875539
gefeliciteerd vicky en tess *O*
geef vooral ook paps en zus een dikke knuf tijdens het feesten ;)
pi_97875549
Tess, van harte dametje! Tot gauw bij de peuters :W

Rock, succes met de slotjes :* ;)
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:49:10 #49
190853 RockabeIIa
pi_97876962
Haha Nijna! Ik zat nog effe te denken of het anders op te lossen is. Klitteband in de kast ofzo maar hij is best sterk. Hier beneden heb ik een elastiek om 2 klinken aan elkaar en daar blijft ie nu wel af. Maar om nu gelijk in een (voor mij) nieuwe kast te gaan boren. Ding staat amper een week. Effe denken nog!

Vicky van harte met je meiske. Ze is echt een mooi dametje aan het worden O+
pi_97877278
ravi zegt O+ memme O+

compleet maf, want ik heb een vet westers accent. maar ik spot hem echtechtecht
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:22:02 #51
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_97877710
Ko en Tess van harte met jullie 2de verjaardag *O*

Ravi O+ memme klinkt wel heel lief hoor :Y
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_97878498
*O* Gefeliciteerd Tess!!!! *O* Wat een mooi prinsesje is ze toch O+ En wat heeft ze een prachtige jurk aan!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:53:28 #53
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_97878613
Gefeliciteerd met je 2de verjaardag Tess! *O* En wat heb je een mooie verjaardagsjurk! O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_97879036
Jeeeeeeeeej Tess! Gefeliciteerd!! Wat is het toch een heerlijk grietje Vicky. Tot over een maand of vier in 't andere topic.

*O*

Ca.Ra wat betekent poete/boete? Tanden poetsen?

Ik wilde nog iets vertellen, maar ben 't vergeten. Sorry. :')
pi_97879890
Tes, van harte!
En wat een mooie jurk heb je aan!

:)

Ravi, die memme zegt! Lief!
pi_97881323
Rock, kan je boven niet ook iets met elastiek doen? Of anders zorgen dat er geen dingen in de kast liggen waar hij niet aan mag komen op zijn hoogte zeg maar.
En dan even afwachten wat hij doet... Boren in een nieuwe kast zou ik ook zonde vinden. Anders zou je altijd nog van die keukenkastjes beveiligers aan de binnenkant kunnen maken, moet je ook boren wellicht, maar dan is het aan de binnenkant.

Simmu, hahaha memme O+ klinkt wel lief!
pi_97881839
Rocka, magneetjes ertussen dan?

Vicky, gefeliciteerd met je ondeugende maar ook lieve meissie!!,

Ah we doen weer een quiz?

Dielie
Teetui
Pietie

Raaien maar!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_97882661
Dielie: wielen?
Teetui: ambulance/brandweer/politie? (tatu tatu idee)
Pietie: ...?

Maar ik heb er ook nog een, wat is een koudje?
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:27:03 #59
57497 happyme28
I'm so happy
pi_97884231
Oe oe... ik ben gek op quizen:

Dielie - geeeeen idee
Teetui - Eten? (Daan zegt 'teetuh')
Pietie - Fiets?

Koudje ... is dat misschien een kuiltje?

Daan heeft er ook nog een paar:

- Tituh
- Kaah
- Lapuh

Daan zegt Papa en Opa, maar mama en oma vertikt ie (mama zei hij eerder wel, maar nu niet meer) ;) Overigens noemt ie me af en toe wel 'miemie'
pi_97884291
Tess, van harte gefeliciteerd. 2 jaar past veel beter bij je knappe koppie *O*

Woordjes: geen idee.

Die van mij zegt sinds gisteren ineens NEE. En ze snapt donders goed wat het betekent. Ik vrees dat we een nieuwe fase ingaan :P
pi_97884436
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:27 schreef happyme28 het volgende:
Oe oe... ik ben gek op quizen:

Dielie - geeeeen idee
Teetui - Eten? (Daan zegt 'teetuh')
Pietie - Fiets?

Koudje ... is dat misschien een kuiltje?

Daan heeft er ook nog een paar:

- Tituh
- Kaah
- Lapuh

Daan zegt Papa en Opa, maar mama en oma vertikt ie (mama zei hij eerder wel, maar nu niet meer) ;) Overigens noemt ie me af en toe wel 'miemie'
- zitten
- klaar
- slapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_97884692
Minke heeft ook boete/poete... zijn der voeten... :+
Die woordjes zijn zo leuk! O+
pi_97884781
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:38 schreef Lijnloos het volgende:
Minke heeft ook boete/poete... zijn der voeten... :+
Die woordjes zijn zo leuk! O+
boete is een tijd lang bij Tess billen geweest.. Dan stond ze naast me: mama boete bah! En dan had ze gepoept.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:43:36 #64
57497 happyme28
I'm so happy
pi_97884890
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

- zitten
- klaar
- slapen
Bijna goed! Kaah zijn schoenen 8)7 Don't ask.... geen idee waarom. Ik gok dat het komt van 'Sokken - Sokkaaa - Kaah' :? Als ik zeg 'Pak je schoenen' weet hij precies wat ik bedoel, maar zeggen ho maar haha.

Klaar zegt hij redelijk netjes als 'Klaa'
pi_97886924
Dielie is driewieler
Pietie is politieauto
Teetui is speeltuin!

Daan maakt het wel heel moeilijk met zijn kaa!

En koudje...uhm....geen idee zeg...appelmoes ofzo ;-)
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:35:45 #66
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_97887071
Vicky, gefeliciteerd met je grote kleinste meid!!
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:38:21 #67
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97887191
Tess is jarig vandaag!! 2 jaar alweer Vick! wat is dat snel gegaan; en wat een moooooi babietjes was Tess; en dr koppie is gewoon nog heel herkenbaar...
Ook wij volgen jullie over een half jaar :) en ondertussen blijf ik trouw het kinderfototopic volgen, waar jij hopenlijk nog regelmatig je 2tal blijft spammen...
pi_97887317
Oh praten.. Word er soms heel onzeker van.
Maar het lijkt erop dat Mart echt wel begin.
Vanochtend was hij de honden brokken aan het geven (oh dat is toch ook zo lief) en toen riep hij steeds iets van Heeehhhuuuu (honden heten puk en tez). En verhalen vertellen doet hij genoeg, versta er alleen geen klap van :D
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:48:51 #69
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97887611
Komt vanzelf Ymme... vaak maken ze ineens weer zo'n ontwikkelingssprongetje.

Evie is ineens enorm aan het praten; en leert elke dag wel weer wat bij.
Gister papegaaide ze ineens; wijsneusjes (haar kinderopvanggroep).
Maar ook uit zichzelf komen er steeds meer woorden bij, ik verbaas me er echt over, en soms vraag ik me af hoe ze sommige woorden heeft geleerd, want het zijn niet altijd woorden die we heel erg vaak gebruiken.
pi_97888052
Geen zorgen hoor Ymme, zoals BJ als zegt, komt vanzelf. Mart is nog hartstikke jong!

Ik heb ook nog wel een paar raadseltjes:

slette
kakase
sleuslok
pi_97888493
Slette :D (hihi pubermeisjes gedrag in mij komt naar boven).

Kakase, kaas?
pi_97888571
nope!

kakase = eenden. Je hebt één eend en twee kakase. Logisch toch?
pi_97889389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dielie is driewieler
Pietie is politieauto
Teetui is speeltuin!

En koudje...uhm....geen idee zeg...appelmoes ofzo ;-)
Nu je ze zo zegt klinken ze heel logisch!
Je zit enigzins in de goede richting met appelmoes, want een koudje kan je inderdaad eten... En over het algemeen is het iets dat meer gegeten wordt in de zomer.

Daan met zn kaaah, tuurlijk zijn dat schoenen ;)

kakase, natuurlijk... eenden zeggen kaka zeker? ik zie het verband wel...
slette??? uhm zetten?
sleuslok... een milkshake?
pi_97889566
Een koudje is een ijsje dan!

En sleuslok een sleutelbos?
pi_97889605
haha nee, slette is echt moeilijk. Het betekent beker met water. Ze kan die woorden afzonderlijk prima zeggen, maar toch zegt ze altijd slette. :')

En sleuslok is sleutelbos.
pi_97889616
Chan, jij bent goed!
pi_97890340
Mart slaapt al vanaf 13u00 :D
En ik wil naar de bieb (de gelukkige huisvrouw ligt daar op mij te wachten).

Vanochtend was hij 07u00 wakker (en dat is voor mij vroeg ben de laatste tijd zo moe, bah. Ga hiermee morgen ook naar de huisarts) maar in bed hebben we samen nog een uurtje geslapen. Hij met zn handjes tegen mijn rug aan, af en toe kriebelent. :) Smelt moment.
pi_97890356
Fok! Wet :D
Zn bed kraakt nu as we speak, dus hij is aan het wakker worden.
pi_97890601
Haha, wat een grappige woordjes heeft Isabeau zelf bedacht :D

Ik heb ook nog twee grappige:
- foeniene
- vag-ato

Niels is echt een spraakwaterval de laatste tijd, helaas is hij stil als ik probeer het te filmen }:| Als ik met hem in de stad loop wijst hij bij alle mensen die we tegenkomen de bril, neus, ogen, voeten, handen, etc. aan en roept dat dan ook heel hard en heel vaak tot ik bevestig dat dat inderdaad een neus is. Echt grappig hoe mensen daar heel verschillend op reageren :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:05:43 #80
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97890735
Vag-ato = vrachtauto?
Foeniene= telefoon?

ben benieuwd :)
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 16:07:48 #81
5428 crew  miss_sly
pi_97890816
Zo leuk die woordjes en zeker als ze zelf wat verzinnen. Senna noemt een giraf "dikkertje sjraf" O+
pi_97890842
Hebben jullie allemaal dikke giraffes thuis? :P

Hier heet zo'n ding een sjaf.
pi_97890891
Oh ik weet er nog eentje!

Wat is .... lope? (nee, niet lopen)
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 16:10:04 #84
5428 crew  miss_sly
pi_97890923
Sinds ze het liedje goed kent, uiteraard :P in Artis wil ze dus ook altijd dikkertje sjraf kijken :D
pi_97891728
Foeniene...uhm konijn

Lope....open?
pi_97891988
yay ik had sleutelbos goed *O*
pi_97892051
Vrachtauto is goed :Y!
Giraf is hier raf O+
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:38:22 #88
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97892236
jeeeej ik had dr ook s eentje goed ;)
pi_97892621
hier sjaf!
En een koudje is idd een ijsje!
pi_97893356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Foeniene...uhm konijn

Lope....open?
Nee, een antilope :D
pi_97893428
Moest gisteren trouwens lachen. Op het kdv vroegen ze of we met andere mensen met een baby op vakantie waren geweest. Ik vroeg waarom ze dat dachten. Had Isabeau meerdere keren gezegd: "Bib auto rijen!" Zij hadden Bib als baby geinterpreteerd. Maar mijn lief heet B ub. :D
pi_97894294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:02 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Nee, een antilope :D
aaah echt?? ik had het getypt! en toen dacht ik nee, dat zal het vast niet zijn.. dus weer weggehaald..
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:39:36 #93
95408 Incantrix
pi_97894889
[binnenvalpost]

Hi :W Gesloopte mama hier: na een hele goede start met het doorbreken van Stef's slaapgedrag zijn we drie nachten geleden op het punt aangeland dat het gemak eraf is: Stef is al 3 nachten aan het spoken, met vannacht als dieptepunt. Om half 12 begon hij, om kwart over 3 trokken wij het allebei niet meer en hebben we de babyfoon uitgezet en onze slaapkamerdeur dichtgetrokken :@ Vanochtend was hij toch aardig vroeg wakker gewoon en in de middag wilde hij nauwelijks slapen, maar hij is wel moe genoeg om om álles te janken :') Lekker gezellig hier dus, alleen de katten hebben geen wallen onder hun ogen :')

Gelukkig is het niet alleen kommer en kwel hier, ik ben zo grúwelijk trots op mijn ventje *O* Hij heeft vandaag zijn potje gepakt na het douchen, is erop gaan zitten en heeft erop gespetterd *O* O+ Ik vind het zo geweldig! Hij ging er wel meteen in lopen graaien (yumm :')), maar dat mag de pret niet drukken ;) ik heb hem vandeweek na het douchen uitgelegd dat hij beter op zijn potje kan plassen als op de overloop (echt, na het douchen gaat hij er een geurspoor uitzetten ofzo.. *sproei* -twee stapjes verder- *Sproei* etc. :P ), maar dat zijn potje daarvoor is, toen deed hij een paar spetters op de pot toen ik hem er met goede timing opzette en nu snapt hij het dus gewoon! *juich*

Nu maar eens kijken hoe het verder gaat, hij vind zijn luiers vaak 'bah' en wil graag vaak verschonen, dus wie weet :)
3!
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:40:29 #94
95408 Incantrix
pi_97894927
Vanavond als ik niet meer zit te priegelen op mijn telefoon reageer ik ook even op jullie hoor ;) :*
3!
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:47:03 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_97895221
trix :)

Ik vind het zo knap hoe je toch elke keer weer zo positief bent, ondanks dat je zo moe bent. Ik kon dat op een gegeven moment echt niet meer.

Super :)

En potje is veel fijner dan dat sproeien :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_97895846
:o Volgens mij heb ik Tess nog helemaal niet gefeliciteerd!! Dus bij deze, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *O* En Vicky jij natuurlijk ook van harte! *O*

Stef! Wat knap jongen! *O*

Ohw ik heb er nog een voor de woordjesquiz. Als Timo "Puh! Puh! Puh!" roept, wat is er dan aan de hand?
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:33:09 #97
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_97897282
Boete/poete is drinken. Ik zei al: in de categorie sjoemmm. Ik denk dat het komt omdat ik altijd vraag: wil je een beetje drinken?
En het komt niet van beker want tegen zijn fles zegt hij ook poete.

Is Timo's puh misschien poep?

Incantrix, fijn dat je je kleine kater wat getemd hebt ;)
pi_97899694
zo, mag ik ff klagen:

vandaag zou Thomas buisjes krijgen.... Met de nadruk op ZOU, want hij had vanmorgen 39.0 graden koorts. Niks aan te doen natuurlijk, dus ik bel af en verwacht binnenkort een nieuwe afspraak. Moeten we gewoon tot augustus wachten, AUGUSTUS! Ik heb me volgens mij nog nooit zo machteloos gevoeld... Dussssss. Nu gaan we maar naar een ander ziekenhuis met een kortere wachtlijst (gelukkig beschikbaar). Daar kunnen we deze maand nog terecht.

Zo ff bijlezen
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:25:03 #99
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_97899836
Stef wat een knapperd ben jij! O+ *O* Laat je je papa en mama wel weer slapen? :*

jeetje Aoraki.. :* Fijn dat hij daar wel snel(ler) terecht kan :*
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')