Dit!quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:47 schreef Troel het volgende:
trix
Ik vind het zo knap hoe je toch elke keer weer zo positief bent, ondanks dat je zo moe bent.
Super
Jochem heeft genoten van de afgelopen dagen dat we Poesie hier in huis hadden (asielkat die helaas morgen weer teruggaat omdat ik hem niet kan bieden wat hij wil, namelijk veel en vrij naar buiten, met behoorlijk agressief gedrag tot gevolg). Hij is echt ontzettend opgeleefd de afgelopen dagen en het zal best even doorzetten worden voor hem, want het duurt nog wel even voordat er weer wat nieuws in huis komt (heb wat op het oog, maar die zijn nog niet richting de 10 weken, dus dat duurt nog wel een week of 4 voordat die hier thuis komen).quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:54 schreef Incantrix het volgende:
Troel, ik heb eigenlijk helemaal niet het gevoel dat ik positief ben/blijf, ik voel me best een zeurpiet eigenlijk.. Maar toch thnxHoe is het daar?
Nou ik snap het ergens wel hoor. Zoals ik in mijn eerste post al zei: ik worstel ook nog regelmatig met de vraag of ik hem iets anders moet aanbieden...quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:48 schreef Ca.ra het volgende:
Nou ben ik al voor de zesde keer begonnen maar ik kan maar niet op papier krijgen wat ik bedoel Asy. Maar het komt er op neer dat we een tijdje lang al een heel ongelukkig jongentje aan tafel hebben zitten, wij vinden het heel erg om hem zo overstuur te zien. En het wordt alleen maar erger, terwijl wij echt, eerlijk waar, niet pushen om te eten. (de eerste paar keren dat hij moeilijk deed met eten wel - ja achteraf fout, maar dat gaat eigenlijk heel erg vanzelf) Alleen al een bord eten zien is genoeg om hem overstuur te krijgen momenteel.
Het enige dat we probeerden te doen is zorgen dat hij zonder brullen aan tafel zat tijdens etenstijd, en eventuele acties richting bordje aan te moedigen (dus ook alleen al eten aanraken). Verder wat afleiden, mopperen, waarschuwen of uiteindelijk even op de gang zetten om tot rust te komen. Maar het escaleerde alleen maar, waardoor hij ook het toetje is gaan weigeren en ook moeilijk begon te doen met drinken.
Vanavond heeft hij heel rustig twee sneetjes brood zitten eten,en hij heeft gespeeld met een tomaatje. Het was gewoon zo fijn om eens geen drama te hebben. We hebben eralledrie van genoten. Thomas ook duidelijk, die kwam na het eten om de haverklap aangerend om een van ons te knuffelen.
Je soeprecept is van harte welkom!
quote:
Dat hebben wij ook inderdaadquote:Op donderdag 9 juni 2011 08:56 schreef simmu het volgende:
oooh keshet, wat gaat emma lekker![]()
![]()
![]()
over eten: wij hebben hier een simpel beleid mbt het eten: 's ochtends en 's avonds eten we allemaal samen aan tafel. iedereen krijgt een eigen bordje eten en daarna is het "free for all". het hoeft niet. al eten ze helemaal niks. ik bied niets anders aan en ze moeten allebei aan tafel blijven zitten tot iedereen klaar is, maar als ze niet willen eten, tsja. dan is dat ook prima. voor ons werkt dit prima
Ja, heel erg anders. Waar bij Ruben al bij een paar maanden bellen gingen rinkelen op verschillende punten heb ik bij Jochem maar 1 of 2 puntjes waarvan ik denk "ja, dat zou kunnen", maar dat valt voor mij ruimschoots in de marge van "dat hoort bij de leeftijd".quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Oh en Troel! Je mss/bijna rooitjes! Ik ben jaloers!![]()
Heb je trouwens het idee dat Jochem overall anders is dan Ruben? Met het oog op het andere topic?
quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, heel erg anders. Waar bij Ruben al bij een paar maanden bellen gingen rinkelen op verschillende punten heb ik bij Jochem maar 1 of 2 puntjes waarvan ik denk "ja, dat zou kunnen", maar dat valt voor mij ruimschoots in de marge van "dat hoort bij de leeftijd".
Ik heb 2 keer een rooie gehad en het is dat ik nu echt niet meer 'mag' van mezelf mocht onze enige overgebleven poes er niet meer zijn, maar anders... echt weer een rooie!quote:En ze zijn tof he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |