Schitterende Charleston, alleen ik zat meer aan een eend te denken tussen de ¤ 5.000 en de ¤ 6.000,-. Misschien dan niet in concours staat maar in ieder geval met goed chassis (liefst gegalvaniseerd), goede koets en motorisch ook in orde. Voor dat budget moet je toch een goede eend kunnen vinden lijkt mij.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)rage-wormer-2cv.html
Nope, ben wel een paar keer in zijn loods geweest.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Heb jij je eendje bij Martien Mooijman gekocht toevallig?
Hoe bevalt het dagelijks rijden in een eendje trouwens?
Uit welke periode wil je hem hebben?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Schitterende Charleston, alleen ik zat meer aan een eend te denken tussen de ¤ 5.000 en de ¤ 6.000,-. Misschien dan niet in concours staat maar in ieder geval met goed chassis (liefst gegalvaniseerd), goede koets en motorisch ook in orde. Voor dat budget moet je toch een goede eend kunnen vinden lijkt mij.
Het liefste één van begin jaren 80.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nope, ben wel een paar keer in zijn loods geweest.
Heerlijk, maar je moet geen haast hebben op de weg.
[..]
Uit welke periode wil je hem hebben?
http://auto.marktplaats.n(...)k-tot-juni-2012.htmlquote:Op maandag 13 juni 2011 21:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Schitterende Charleston, alleen ik zat meer aan een eend te denken tussen de ¤ 5.000 en de ¤ 6.000,-. Misschien dan niet in concours staat maar in ieder geval met goed chassis (liefst gegalvaniseerd), goede koets en motorisch ook in orde. Voor dat budget moet je toch een goede eend kunnen vinden lijkt mij.
Oudere eendjes zijn vaak wel harder moet ik zeggen. Welk type? In je budget is er iig zat aanbodquote:Op maandag 13 juni 2011 21:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het liefste één van begin jaren 80.
Deze staat inderdaad ook op m'n lijstje waar ik moet gaan kijken binnenkort.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://auto.marktplaats.n(...)k-tot-juni-2012.html
Type? Bedoel je 2cv4 of 6? Ik heb het liefste een 6 uiteraard, en het liefst een Club of Special.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:17 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Oudere eendjes zijn vaak wel harder moet ik zeggen. Welk type? In je budget is er iig zat aanbod
Een vroege M28 ja, die werden gemaakt vanaf 1970.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Type? Bedoel je 2cv4 of 6? Ik heb het liefste een 6 uiteraard, en het liefst een Club of Special.
Dat is de 2cv6 dus?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:30 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een vroege M28 ja, die werden gemaakt vanaf 1970.
Of je gooit er een andere motor in, is niet bijzonder moeilijk. Kun je gelijk op 95 rijden.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is de 2cv6 dus?
Ik zoek er overigens ook één met schijfremmen voor. Dat is na 1978 als ik het goed heb?
Met een motor uit een 2cv6 is toch ook niks mis? Dan behoud ik dat karakteristieke eenden-geluid.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Of je gooit er een andere motor in, is niet bijzonder moeilijk. Kun je gelijk op 95 rijden.
Ik bedoel eendenmotoren onderling wisselenquote:Op maandag 13 juni 2011 22:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Met een motor uit een 2cv6 is toch ook niks mis? Dan behoud ik dat karakteristieke eenden-geluid.
Maar dus wel 98 tanken begrijp ik? Ik lees daar wisselende adviezen over.
De eerste potentiële koper heeft zich trouwens gemeld via de mail. Ben benieuwd of het echt concreet wordt.
Als een eend wat veiliger was.... Ik wil er door dit topic ook weer 1quote:Op maandag 13 juni 2011 23:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Een ander motorblok lijkt me pas aan de orde als de aankomende eend na enkele jaren technisch niet meer in orde is. Al ben ik van plan de eend meer dan zorgvuldig te onderhouden.
Gelukkig is het niet moeilijk om aan onderdelen te komen. Wat ik heb begrepen is dat bepaalde onderdelen zelfs nog gewoon nieuw worden geproduceerd.
Maak je vaak ongelukken dan?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als een eend wat veiliger was.... Ik wil er door dit topic ook weer 1
Hehe. Kan ook natuurlijkquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:27 schreef Erasmo het volgende:
Tomatenboer is nog aan het toeren en stopt alleen om te tanken
Dus het zou zomaar kunnen zijn dat het chassis van de onderkant er netjes uitziet maar van binnen hartstikke rot is bedoel je.quote:
Ja dat zou kunnen. Het chassis zag er tenminste aan de onderkant en van binnen (onder de vloermatten) nog goed uit.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:12 schreef 2cv het volgende:
Ik beweer niet dat die Eendenboer je naait hoorMaar het is iets om rekening mee te houden. Misschien gaat die Eendenboer er wel van uit dat jij weet dat die chassis' van binnen uit opgevroten worden.
Dat ook, maar ik hoop dat dat nog even duurt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Doormidden breken doet ie vanzelf, galva eronder knallen en je kunt weer
Ax jes hoeven niet zo duur te zijn. Ik persoonlijk zou bij je eerste eisen blijven mbt bouwperiode en antiroest behandeld. Gevoel is belangrijk; je gevoel neemt ook de dingen mee die je niet wilt / kan verwoorden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb toch besloten deze koop (nog) niet door te laten gaan.
Ik heb uiteindelijk toch niet zo'n goed gevoel bij de koop.
Wel heb ik waarschijnlijk al een (op)koper voor mijn Hyundai, en ik heb elders in Brabant al een schitterende eend in betere staat gezien (wel ietsje duurder) dus dat lijkt mij nu wel wat. Ben ook al wezen kijken.
Probleem is dat m'n budget om daarnaast nog een AXje aan te schaffen wel erg krap wordt dan.
Wel dubbel genieten!!!quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:10 schreef Ivo1985 het volgende:
Ehm... Die Eend heeft 12 PK. Dat lijkt mij toch wel erg weinig voor dagelijks gebruik.
Nee ik ben toch meer liefhebber van de jongere 2cv modellen.quote:
En lijkt volledig maar dan ook volledig voor ts te zijn gemaakt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:00 schreef caspervc het volgende:
Die gele uit spanje ziet er erg mooi uit!
Haha, ssssssst, die heb ik al op het oog!quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En lijkt volledig maar dan ook volledig voor ts te zijn gemaakt.
Ow. Hoe was de gele?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Haha, ssssssst, die heb ik al op het oog!
Daar ben ik vanmiddag naar wezen kijken (en nog een blauwe).
Gaat het zo slecht met de tomatenindustrie.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Die gele stond er echt perfect bij. Ik zou 'm wel willen reserveren oid maar ik moet eerst maar 'ns m'n Hyundai kwijt zijn voor een redelijke prijs.
Gewoon reserveren als ie echt goed lijkt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Die gele stond er echt perfect bij. Ik zou 'm wel willen reserveren oid maar ik moet eerst maar 'ns m'n Hyundai kwijt zijn voor een redelijke prijs.
Die prijs is onderhandeld of was dat zijn 1e bod. Handelaren geven per definitie minder ook.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Nee staat alleen hier op Fok en op Marktplaats.
Wel al enige reacties via Marktplaats, waaronder 1 concrete handelaar hier uit de buurt die serieus geinteresseerd is en eigenlijk nét ¤ 500,- te weinig biedt naar m'n zin.
Handelaren bieden inderdaad altijd te laag. Wil mijn auto alleen niet te goedkoop wegdoen. Maar aan de andere kant kan ik daarmee net voldoende krijgen om die gele eend te kopen en een goedkope AX of Alto, en het kriebelt wel.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Die prijs is onderhandeld of was dat zijn 1e bod. Handelaren geven per definitie minder ook.
Heb je al op autoweek gekeen wat ie ongeveer waard is? Staat volgens mij ook een handelsprijs.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Handelaren bieden inderdaad altijd te laag. Wil mijn auto alleen niet te goedkoop wegdoen. Maar aan de andere kant kan ik daarmee net voldoende krijgen om die gele eend te kopen en een goedkope AX of Alto, en het kriebelt wel.
Maar mijn vraagprijs is ¤ 6.600,- (in de hoop bij een bepaald bedrag uit te komen ivm wat onderhandelingsruimte) en daar zit hij nog steeds (te) ruim onder.
Ja de handelaar biedt eigenlijk precies de handelsprijs, maar op internet staat dezelfde auto particulier toch gauw voor ¤ 1.000,- meer te koop, en bij autobedrijven vragen ze gerust ¤ 7.500,- voor een vergelijkbare uitvoering, km.stand etc.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Heb je al op autoweek gekeen wat ie ongeveer waard is? Staat volgens mij ook een handelsprijs.
Mja hij moet er winst op kunnen maken. Logisch ook, kost hem ook tijd.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja de handelaar biedt eigenlijk precies de handelsprijs, maar op internet staat dezelfde auto particulier toch gauw voor ¤ 1.000,- meer te koop, en bij autobedrijven vragen ze gerust ¤ 7.500,- voor een vergelijkbare uitvoering, km.stand etc.
Dat is zo, maar hij biedt slechts ¤ 5.600,-. Mijn inzet is ¤ 6.000,- en ze staan over het algemeen te koop voor bedragen rond de ¤ 7.000,-.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Mja hij moet er winst op kunnen maken. Logisch ook, kost hem ook tijd.
Ik wens je wijsheiden de eend van je dromen
Heb je de dealer al gevraagd of ie intersse heeft.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is zo, maar hij biedt slechts ¤ 5.600,-. Mijn inzet is ¤ 6.000,- en ze staan over het algemeen te koop voor bedragen rond de ¤ 7.000,-.
Gecondoleerd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Nee het staat even op een laag pitje aangezien gisteren mijn opa is overleden.
Misschien volgende week weer verder met de zoektocht / verkoop van m'n eigen auto.
Dan doe je hem te strak dicht, in het vervolg niet meer dan 2 vingers gebruiken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Hier was het weer succes, het regent behoorlijk hard... En nu ben ik weer nat haha
Het liep in 3 grote stralen door de ventilatieklepgelukkig is mijn leverancier/garagist er bijna weer, dan kan ik er wat aan doen.
Geloof me, dat is het probleem nietquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dan doe je hem te strak dicht, in het vervolg niet meer dan 2 vingers gebruiken.
Om wat voor Hyundai gaat het?quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is zo, maar hij biedt slechts ¤ 5.600,-. Mijn inzet is ¤ 6.000,- en ze staan over het algemeen te koop voor bedragen rond de ¤ 7.000,-.
Het gaat om een Hyundai Accent uit 2007.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Om wat voor Hyundai gaat het?
Een winterautootje hoeft heel weinig te kosten. Vanaf ¤300 heb je al een aardige AX. En een AX is ook al veel leuker dan een Hyundai.
2cv is leuk rijden. Troll?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:31 schreef HenkXL het volgende:
Bij deze wil ik je succes en vooral heul veul sterkte wensen met het rijden in een 2CV in de winter ( en in het algemeen )
Spreek je uit ervaring?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:31 schreef HenkXL het volgende:
Bij deze wil ik je succes en vooral heul veul sterkte wensen met het rijden in een 2CV in de winter ( en in het algemeen )
Ik vind het altijd een verademing om achter een leuke oldtimer te rijden. Leuk uitzicht. Ff onthaasten.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:45 schreef HenkXL het volgende:
Het rijden in een 2CV of een andere dergelijke oldtimer is zeker leuk. Weekend ritjes of een week er mee op vakantie oid is natuurlijk super. Echter voor dagelijks vervoer vind ik het totaal niet geschikt.
En ja, ik spreek uit ervaring, niet met een 2CV maar met een Kever 1200 ( 34 pk ) welke denk ik nog sneller is dan een 2CV. In de spits kan je gewoonweg niet goed meekomen met het verkeer waardoor altijd iritaties ontstaan. Naast het niet meekomen zijn bijv. beslagen ruiten een hel, het eerste kwartier zie je gewoonweg geen reet, zelfde geldt met bevroren ramen. De verwarming is pas warm wanneer je op bestemming bent. Daarnaast heb je vaak gezooi met startperikelen in de winter. Tevens is de veiligheid natuurlijk beneden peil, over de grip op gladde wegen nog niet gesproken.
Maar ik zie dat dit hele verhaal nu overbodig is gezien het feit dat je een AX gaat kopen voor in de winter. Weer 2minuten van mijn leven vergooit
Goeie optie als het financieel haalbaar isquote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Update dan maar; ik wacht nog enkele maanden.
Ik heb besloten mijn huidige auto gewoon te behouden. Ik vind het zonde om de Hyundai voor een appel en een ei weg te doen terwijl ik er een trouwe en comfortabele metgezel aan heb.
Over een maand of 3 koop ik dan alsnog een 2cv voor erbij.
Dat is ook een hele goede keuze.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Update dan maar; ik wacht nog enkele maanden.
Ik heb besloten mijn huidige auto gewoon te behouden. Ik vind het zonde om de Hyundai voor een appel en een ei weg te doen terwijl ik er een trouwe en comfortabele metgezel aan heb.
Over een maand of 3 koop ik dan alsnog een 2cv voor erbij.
Denk ut ook. Eerst het geld bij elkaar en dan heb je een hele winter lang om tegen je droom eendje aan te lopen, zonder haastquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja dat is het overwegen waard. In de winter zal ik de 2CV toch niet gaan gebruiken. Maar dan moet ik wel nóg langer wachten.
Ik denk trouwens ook dat de vraagprijzen voor 2CV's omhoog gaan zodra het mooie weer er weer aankomt, of heb ik dat mis?
Hij wil niet teveel moeten klussen geloof ik. Gewoon wachten tot je tegen de koop van 2011 aanlooptquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Of je koopt er eentje, dan kun je die in de winter helemaal klaarmaken!
Ik neem dat je achterruitverwarming bedoelt?quote:Op zondag 26 juni 2011 19:18 schreef Tha_Duck het volgende:
Achterruitenwisser zit er al jaaaren op hoor. Kwestie van het juiste dak kopen. Aansluitkabel zit er standaard in.
Dat bedoel ik, ik slaap geloof ik nogquote:Op zondag 26 juni 2011 19:22 schreef Erasmo het volgende:
Top is gewoon 120, hij trekt niet al te snel op maar daar kun je wel mee leven, nooit problemen gehad met de ruitenwissers en met een simpele computerventilator heb je geen verwarmingsproblemen meer. Oh en stress is wel het laatste wat je ervaart in een eend
[..]
Ik neem dat je achterruitverwarming bedoelt?
Knap gevonden op het 2CV forum...quote:Op maandag 27 juni 2011 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou niet in een eend gaan rijden, daar is mijn hachje me te lief voor. Een moderne auto rijdt er bij een kleine aanrijding al gewoon doorheen.
De een heeft bumberschade, de eend mist zijn voorkant.
[ afbeelding ]
Bestuurder lelijke eend was zwaargewond, in een moderne auto was er niets aan de hand geweest.
Kijk, de kreukelzone werkt precies zoals het moet: kreukelen tot het koetswerk.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou niet in een eend gaan rijden, daar is mijn hachje me te lief voor. Een moderne auto rijdt er bij een kleine aanrijding al gewoon doorheen.
De een heeft bumberschade, de eend mist zijn voorkant.
[ afbeelding ]
Bestuurder lelijke eend was zwaargewond, in een moderne auto was er niets aan de hand geweest.
Alleen is een eend helemaal kreukelzone. Als jij in die deathtrap wilt rijden is dat best, maar ik rij liever 5 sterren ncapquote:Op maandag 27 juni 2011 17:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
Kijk, de kreukelzone werkt precies zoals het moet: kreukelen tot het koetswerk.
Ga je nu met droge ogen beweren dat citroen met de eend de kooiconstructie op de markt bracht? Slordige 30 jaar voor mercedes?quote:Op maandag 27 juni 2011 17:58 schreef 2cv het volgende:
Beter kijken Piet, dan zie je dat die Eend tot aan het koetswerk is verkreukeld en niet tot en met het koetswerk.
Niet de kooiconstructie, wel de kreukelzone.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga je nu met droge ogen beweren dat citroen met de eend de kooiconstructie op de markt bracht? Slordige 30 jaar voor mercedes?
Rotlflmao
In de eend?quote:Op maandag 27 juni 2011 18:10 schreef 2cv het volgende:
[..]
Niet de kooiconstructie, wel de kreukelzone.
En die motorrijders dan?quote:Op maandag 6 juni 2011 14:14 schreef rubje het volgende:
Je wilt anno 2011 toch niet meer met een eend op de weggaan tussen al die hummers al suv's?je hebt totaal geen bescherming en als er iets gebeurd zoals een simpele aanrijding dan lig je in de kronkels.
Face it, de eend heeft geen kreukelzones, geen kooi, geen veiligheid die maar in de buurt komt van de meest simpele moderne autos.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:25 schreef 2cv het volgende:
Of dat was de eerste auto met kreukelzones waarmee geadverteerd werd.
quote:Op maandag 27 juni 2011 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Face it, de eend heeft geen kreukelzones, geen kooi, geen veiligheid die maar in de buurt komt van de meest simpele moderne autos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |