abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98222868
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Handelaren bieden inderdaad altijd te laag. Wil mijn auto alleen niet te goedkoop wegdoen. Maar aan de andere kant kan ik daarmee net voldoende krijgen om die gele eend te kopen en een goedkope AX of Alto, en het kriebelt wel. :)

Maar mijn vraagprijs is ¤ 6.600,- (in de hoop bij een bepaald bedrag uit te komen ivm wat onderhandelingsruimte) en daar zit hij nog steeds (te) ruim onder.
Heb je al op autoweek gekeen wat ie ongeveer waard is? Staat volgens mij ook een handelsprijs.
pi_98223274
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Heb je al op autoweek gekeen wat ie ongeveer waard is? Staat volgens mij ook een handelsprijs.
Ja de handelaar biedt eigenlijk precies de handelsprijs, maar op internet staat dezelfde auto particulier toch gauw voor ¤ 1.000,- meer te koop, en bij autobedrijven vragen ze gerust ¤ 7.500,- voor een vergelijkbare uitvoering, km.stand etc.

Maar ik ben van plan om morgen eens bij hem langs te gaan en te kijken of er onderhandelingsruimte is. Al ben ik geen geweldige onderhandelaar. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_98223508
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja de handelaar biedt eigenlijk precies de handelsprijs, maar op internet staat dezelfde auto particulier toch gauw voor ¤ 1.000,- meer te koop, en bij autobedrijven vragen ze gerust ¤ 7.500,- voor een vergelijkbare uitvoering, km.stand etc.
Mja hij moet er winst op kunnen maken. Logisch ook, kost hem ook tijd.

Ik wens je wijsheid :D en de eend van je dromen ;)
pi_98223628
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Mja hij moet er winst op kunnen maken. Logisch ook, kost hem ook tijd.

Ik wens je wijsheid :D en de eend van je dromen ;)
Dat is zo, maar hij biedt slechts ¤ 5.600,-. Mijn inzet is ¤ 6.000,- en ze staan over het algemeen te koop voor bedragen rond de ¤ 7.000,-. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_98224751
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is zo, maar hij biedt slechts ¤ 5.600,-. Mijn inzet is ¤ 6.000,- en ze staan over het algemeen te koop voor bedragen rond de ¤ 7.000,-. :)
Heb je de dealer al gevraagd of ie intersse heeft.
pi_98227459
Nee daar heb ik 'm nog niet aangeboden. Maar ik verwacht daar ook niet meer dan de handelswaarde te krijgen.
pi_98294448
Zijn er al ontwikkelingen :)
pi_98303259
Nee het staat even op een laag pitje aangezien gisteren mijn opa is overleden.

Misschien volgende week weer verder met de zoektocht / verkoop van m'n eigen auto.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2011 @ 18:51:00 #159
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98303374
Gecondoleerd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_98303411
Hier was het weer succes, het regent behoorlijk hard... En nu ben ik weer nat haha

Het liep in 3 grote stralen door de ventilatieklep :P gelukkig is mijn leverancier/garagist er bijna weer, dan kan ik er wat aan doen.
pi_98303683
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Nee het staat even op een laag pitje aangezien gisteren mijn opa is overleden.

Misschien volgende week weer verder met de zoektocht / verkoop van m'n eigen auto.
Gecondoleerd.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:34:37 #162
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98307464
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Hier was het weer succes, het regent behoorlijk hard... En nu ben ik weer nat haha

Het liep in 3 grote stralen door de ventilatieklep :P gelukkig is mijn leverancier/garagist er bijna weer, dan kan ik er wat aan doen.
Dan doe je hem te strak dicht, in het vervolg niet meer dan 2 vingers gebruiken.
pi_98309856
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dan doe je hem te strak dicht, in het vervolg niet meer dan 2 vingers gebruiken.
Geloof me, dat is het probleem niet :)

Het lekt door de roest onder het raamrubber, door de ventilatieklep rubbers (zijn niet goed meer en krom door de vorige eigenaar) en langs de asjes van de ruitenwisser waar verweerde rubbers inzitten.

Was het leven maar altijd simpel :)
  zondag 19 juni 2011 @ 13:16:48 #164
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_98367579
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Om wat voor Hyundai gaat het?
Een winterautootje hoeft heel weinig te kosten. Vanaf ¤300 heb je al een aardige AX. En een AX is ook al veel leuker dan een Hyundai.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:20:24 #165
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98367698
AX-jes, klein, licht en simpel. Verder kan je natuurlijk ook kijken voor bv. een LN(A) of een Visa.
pi_98381472
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:16 schreef Geelman het volgende:

[..]

Om wat voor Hyundai gaat het?
Een winterautootje hoeft heel weinig te kosten. Vanaf ¤300 heb je al een aardige AX. En een AX is ook al veel leuker dan een Hyundai.
Het gaat om een Hyundai Accent uit 2007.

Ik heb inmiddels al meerdere malen contact gehad met een handelaar en probeer de prijs die hij voor mijn auto heeft een beetje uit te onderhandelen. :P
pi_98454880
Bij deze wil ik je succes en vooral heul veul sterkte wensen met het rijden in een 2CV in de winter ( en in het algemeen )
pi_98454952
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:31 schreef HenkXL het volgende:
Bij deze wil ik je succes en vooral heul veul sterkte wensen met het rijden in een 2CV in de winter ( en in het algemeen )
2cv is leuk rijden. Troll?
pi_98455063
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:31 schreef HenkXL het volgende:
Spreek je uit ervaring?

Als je het topic had doorgelezen dan had je overigens geweten dat ik op zoek ben naar een autootje voor tijdens de winterperiode. M'n eend zal ik alleen van maart t/m september gebruiken en de rest van het jaar stallen.
pi_98455434
Het rijden in een 2CV of een andere dergelijke oldtimer is zeker leuk. Weekend ritjes of een week er mee op vakantie oid is natuurlijk super. Echter voor dagelijks vervoer vind ik het totaal niet geschikt.

En ja, ik spreek uit ervaring, niet met een 2CV maar met een Kever 1200 ( 34 pk ) welke denk ik nog sneller is dan een 2CV. In de spits kan je gewoonweg niet goed meekomen met het verkeer waardoor altijd iritaties ontstaan. Naast het niet meekomen zijn bijv. beslagen ruiten een hel, het eerste kwartier zie je gewoonweg geen reet, zelfde geldt met bevroren ramen. De verwarming is pas warm wanneer je op bestemming bent. Daarnaast heb je vaak gezooi met startperikelen in de winter. Tevens is de veiligheid natuurlijk beneden peil, over de grip op gladde wegen nog niet gesproken.

Maar ik zie dat dit hele verhaal nu overbodig is gezien het feit dat je een AX gaat kopen voor in de winter. Weer 2minuten van mijn leven vergooit :P
pi_98455499
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:45 schreef HenkXL het volgende:
Het rijden in een 2CV of een andere dergelijke oldtimer is zeker leuk. Weekend ritjes of een week er mee op vakantie oid is natuurlijk super. Echter voor dagelijks vervoer vind ik het totaal niet geschikt.

En ja, ik spreek uit ervaring, niet met een 2CV maar met een Kever 1200 ( 34 pk ) welke denk ik nog sneller is dan een 2CV. In de spits kan je gewoonweg niet goed meekomen met het verkeer waardoor altijd iritaties ontstaan. Naast het niet meekomen zijn bijv. beslagen ruiten een hel, het eerste kwartier zie je gewoonweg geen reet, zelfde geldt met bevroren ramen. De verwarming is pas warm wanneer je op bestemming bent. Daarnaast heb je vaak gezooi met startperikelen in de winter. Tevens is de veiligheid natuurlijk beneden peil, over de grip op gladde wegen nog niet gesproken.

Maar ik zie dat dit hele verhaal nu overbodig is gezien het feit dat je een AX gaat kopen voor in de winter. Weer 2minuten van mijn leven vergooit :P
Ik vind het altijd een verademing om achter een leuke oldtimer te rijden. Leuk uitzicht. Ff onthaasten.
pi_98641777
Update dan maar; ik wacht nog enkele maanden. :)

Ik heb besloten mijn huidige auto gewoon te behouden. Ik vind het zonde om de Hyundai voor een appel en een ei weg te doen terwijl ik er een trouwe en comfortabele metgezel aan heb.

Over een maand of 3 koop ik dan alsnog een 2cv voor erbij. ^O^
pi_98641800
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:32 schreef Tomatenboer het volgende:

Ik heb besloten mijn huidige auto gewoon te behouden. Ik vind het zonde om de Hyundai voor een appel en een ei weg te doen terwijl ik er een trouwe en comfortabele metgezel aan heb.

Goeie optie als het financieel haalbaar is *O*
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:44:25 #175
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_98642121
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:32 schreef Tomatenboer het volgende:

Dat is ook een hele goede keuze.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')