Dus of je nou geen of 50 jaar ervaring hebt. Het is dus allebei goed.quote:Werkervaring: Starter t/m 10 jaar ervaring of meer.
Het is een onderdeel van Heineken, misschien hadden ze er al een paar op?quote:Op maandag 30 mei 2011 11:31 schreef Fixers het volgende:
10 jaar ervaring noem ik niet echt starter meer.
Ben zelf net terug van het werkplein voor een eerste gesprek met een werkcoach. Ik vond het eigenlijk wel vruchtbaar. In iedergeval doe ik binnenkort een competentietest. Dan heb ik wat meer handvatten om gericht te zoeken. Ben nu een beetje als een blinde met hagel op muggen aan 't schieten.
Ik ben al een half jaar bezig!quote:Op maandag 30 mei 2011 12:19 schreef Dupje het volgende:
Bah ik word chagerijnig van de oneindige gesolliciteer!
Ik laat m'n humeur er iig niet meer door verpesten. Ik doe m'n best en meer kan ik niet doen en erover piekeren / chagrijnig doen maakt de situatie er niet beter op. Dus ipv de hele middag binnen zitten om m'n huidige solli's af te wachten, ga ik nu lekker de hele middag wandelenquote:Op maandag 30 mei 2011 12:20 schreef Dupje het volgende:
[..]
Aangenaam, me too. Of eigenlijk al bijna een jaar.
Lekker!quote:Op maandag 30 mei 2011 12:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik laat m'n humeur er iig niet meer door verpesten. Ik doe m'n best en meer kan ik niet doen en erover piekeren / chagrijnig doen maakt de situatie er niet beter op. Dus ipv de hele middag binnen zitten om m'n huidige solli's af te wachten, ga ik nu lekker de hele middag wandelen.
Dat is waar, maar daar solliciteer ik ook op. Je kan altijd nog schoonmaakwerk/postbezorgen etc. gaan doen op de dagen dat je niet werkt. Zo bouw je in ieder geval werkervaring op in jouw sector zodat je over een paar jaren weer makkelijker een andere baan kan vinden.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:06 schreef gifkwal het volgende:
Wat ik ook zo lastig vind is wanneer ik hele leuke vacatures zie die voor maar 24 uur per week zijn, terwijl ik iets zoek van minstens 32, liefst 40 uur per week. Dan is de verleiding om toch te solliciteren zo groot, maar ja dan zit je straks misschien weer met een baan van maar drie dagen per week en een salaris waarvan je uiteindelijk niet veel kan doen.
Ik wou net zeggen, ga ervoor dan heb je iig werk. En misschien gaat het steeds beter met dat bedrijf en hebben ze wel iemand voor 40 uur nodig in de toekomst.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:14 schreef gifkwal het volgende:
Dat klopt. Ik ga nu ook maar reageren op een vacature die me super leuk lijkt maar die maar 24 uur biedt. Iets is nog altijd beter dan niets en het werk lijkt me heel erg leuk.
Hier precies andersom...Ik wil 24 uur maar word soms erg enthousiast van bepaalde fulltime of 32 uurs functies.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:06 schreef gifkwal het volgende:
Wat ik ook zo lastig vind is wanneer ik hele leuke vacatures zie die voor maar 24 uur per week zijn, terwijl ik iets zoek van minstens 32, liefst 40 uur per week. Dan is de verleiding om toch te solliciteren zo groot, maar ja dan zit je straks misschien weer met een baan van maar drie dagen per week en een salaris waarvan je uiteindelijk niet veel kan doen.
32 uurs banen kom ik anders ook zelden tegen hoor. Tja of het betreft een callcenter baan...quote:Op maandag 30 mei 2011 13:47 schreef Janena het volgende:
[..]
Hier precies andersom...Ik wil 24 uur maar word soms erg enthousiast van bepaalde fulltime of 32 uurs functies.
Maar solliciteren is meestal zinloos.
Wat dat betreft ben ik blij wanneer mijn jongste over anderhalf jaar naatr school gaat.
Dan kan ik ook reageren op 32 uurs banen.
Ja, herkenbaar!quote:Op maandag 30 mei 2011 13:35 schreef Balisto het volgende:
Wat me soms erg frustreert is het onbegrip van mensen uit mijn omgeving. Bijna niemand lijkt te begrijpen hoe moeilijk het is om iets te vinden. Wat ik ontzettend vaak hoor is: "Als je echt wil, kun je altijd wel werk vinden" en goedbedoelde adviezen: "Je moet daar-en-daar eens kijken", "Kun je niet dit-en-dat gaan doen?"
Als ik ze dan wijs op de (praktische) bezwaren krijg ik meteen verwijten naar me toe geslingerd dat ik eigenwijs ben, het niet echt wil, niet genoeg m'n best doe, enz.
Ik kom ze nog wel eens tegen (ik zoek administratief/secretarieel werk).quote:Op maandag 30 mei 2011 13:52 schreef Samael het volgende:
[..]
32 uurs banen kom ik anders ook zelden tegen hoor. Tja of het betreft een callcenter baan...
Jep, en als je dan eens een simpel uitzendklusje hebt krijg je weer te horen: "Zou je niet eens een echte baan gaan zoeken?"quote:Op maandag 30 mei 2011 13:53 schreef Janena het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar!
Vaak zijn het mensen die nooit werkloos geweest zijn.
Tuurlijk kun je altijd wel postbezorgen of wat schoonmaakwerk doen maar daar vul je geen werkweek mee.
Uitzendbureaus hebben echt HEEL weinig, en iedereen blijft maar zeggen: loop dan eens bij een uitzendbureau naar binnen, dan ben je zo aan het werk!
Ik reageerde er op een gegeven moment inderdaad gewoon niet meer op, omdat je alles al geprobeerd hebt, zeker dingen die een willekeurig persoon zo even bedenkt.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:35 schreef Balisto het volgende:
Wat me soms erg frustreert is het onbegrip van mensen uit mijn omgeving. Bijna niemand lijkt te begrijpen hoe moeilijk het is om iets te vinden. Wat ik ontzettend vaak hoor is: "Als je echt wil, kun je altijd wel werk vinden" en goedbedoelde adviezen: "Je moet daar-en-daar eens kijken", "Kun je niet dit-en-dat gaan doen?"
Als ik ze dan wijs op de (praktische) bezwaren krijg ik meteen verwijten naar me toe geslingerd dat ik eigenwijs ben, het niet echt wil, niet genoeg m'n best doe, enz.
Haha inderdaad, had op een gegeven moment een ongeschoold baantje aangenomen en na een paar maanden kwamen de reacties: Dit wil je toch niet je hele leven doen? Zou je niet eens gaan solliciteren op een echte baan?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:12 schreef Balisto het volgende:
[..]
Jep, en als je dan eens een simpel uitzendklusje hebt krijg je weer te horen: "Zou je niet eens een echte baan gaan zoeken?"
dankzij mijn ontslagvergoeding ben ik wel een beetje die kant opgegaan maar ik zit er wel aan te denken om parttime werk in de ochtenduren te doen voor wat meer zekerheid.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:19 schreef JDx het volgende:
Net zoals, anders begin je toch "gewoon" voor jezelf, van die ondoordachte dingen.
Heb je al een baan?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef Viking84 het volgende:
Mensen die nooit werkloos zijn geweest moeten hun mond houden. Ik probeer het onderwerp zoveel mogelijk te vermijden. Tegen iemand die vraagt of ik al werk heb zeggen "als ik een baan heb, ben jij de eerst die het weet" werkt wel goed
.
Heb dus net een baan in Leiden aangenomen (was hier te volgen) en kom uit Emmen, heb daar een koophuis en alles die momenteel niet te verkopen is, slaap nu al 2 maanden in hotels en op het werk zelf tot ik in mijn appartement hier kan. Heeft heel wat moeite gekost allemaal, meer nog dan ik dacht, maar erg blij met mn baan.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar hoe zit het dan met de bereidheid van werkzoekenden om bijv. ergens anders te werken? Je woont in Groningen en krijgt de mogelijkheid in om 40 uur in de week in Maastricht te werken. Zou je het doen? Veel vrienden van me die recent zijn afgestudeerd staan open voor baantjes wereldwijd (banken sector) en ik denk dat het ook wel helpt als je open staat om toch die ene baan te bemachtigen.
Dat ligt aan de soort baan waar je naar op zoek bent en je (gezins)situatie...quote:Op maandag 30 mei 2011 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar hoe zit het dan met de bereidheid van werkzoekenden om bijv. ergens anders te werken? Je woont in Groningen en krijgt de mogelijkheid in om 40 uur in de week in Maastricht te werken. Zou je het doen? Veel vrienden van me die recent zijn afgestudeerd staan open voor baantjes wereldwijd (banken sector) en ik denk dat het ook wel helpt als je open staat om toch die ene baan te bemachtigen.
Als ik een baan heb, ben jij de eerste die het weet!quote:
mag ik vragen wat dit voor thuiswerk betreft? Redactiewerk of iets dergelijks?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als ik een baan heb, ben jij de eerste die het weet!
Overigens ziet het ernaar uit dat ik wat thuiswerk ga doen. Of het leuk verdient, hangt af van hoe het loopt, maar er komt iig iets binnen.
Neuh, heeft niks met m'n achtergrond te makenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:23 schreef Frith het volgende:
[..]
mag ik vragen wat dit voor thuiswerk betreft? Redactiewerk of iets dergelijks?
Zo zou ik het zelf ook doen hoor. Eerst wachten tot je de juiste baan te pakken hebt en dan over gaan op een eventueel koophuis. Mocht je toch niet de juiste baan te pakken hebben de 1e keer en je gaat toch over op een koophuis kan dat wel eens qua schulden verkeerd uitlopen. Vandaar dat ik toch ook wel een beetje voor een sector heb gekozen waar je wereldwijd aan de slag kunt. Het werk is overal ongeveer hetzelfde.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:55 schreef JDx het volgende:
[..]
Heb dus net een baan in Leiden aangenomen (was hier te volgen) en kom uit Emmen, heb daar een koophuis en alles die momenteel niet te verkopen is, slaap nu al 2 maanden in hotels en op het werk zelf tot ik in mijn appartement hier kan. Heeft heel wat moeite gekost allemaal, meer nog dan ik dacht, maar erg blij met mn baan.
Maar de baan moet wel echt(!) bevallen wil je al die moeite doen (en kosten, zit al aardig in de schulden door het vele reizen, aanbetalingen etc).
Ik zou dat alleen doen als ik zekerheid van woonruimte heb.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
quote:Van 1 april tot en met 19 augustus ben ik met zwangerschapsverlof.
Mijn werkzaamheden worden waargenomen door...
Dat verschilt ook nog wel. Als een bedrijf snel iemand nodig heeft gaan ze niet wachten tot jij aan je opzegtermijn hebt voldaan op je andere werk.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:39 schreef Mentos79 het volgende:
als werkende wordt je ook sneller aangenomen dan wanneer je werkeloos werkzoekend bent, doen dus
Ik krijg geen bijstand, want ik woon met een vriend in een huis (geen relatie) en wij zijn dus een samengesteld huishouden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:32 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Moet je geen bijstand aanvragen dan?
Ik vind het verschrikkelijk maar ga dat vandaag wel doen..
Moet wel ben na 7 weken werken op uitzendbasis eruit gegooid.
Voor hoeveel uur is dat postbezorgen? Meestal is dat maar 10 uur ofzo toch..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:50 schreef Janena het volgende:
Vanmiddag bellen met de TNT over een postvezorger-baantje, ze stonden op mijn voicemail, dat er een functie vrijkomt.
Morgen op gesprek bij Randstad over een administratieve functie. Ze leken interesse te hebben....
Nou, duimen maar weer!
Wat ^^ zegt. Veel succes _Arual_. En niet teveel stressen, het komt vast goed!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:56 schreef Rucky het volgende:
Dat is leuk om te horen ik hoop dat ik ook eens kan posten dat ik ergens kan beginnen. Veel succes morgen.
Het verdient wel schandalig slecht. Ik zou 8,10 bruto oid krijgenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:56 schreef gifkwal het volgende:
Postbezorger is best leuk om te doen Janena, vooral in dit seizoen! Hoop dat het wat wordt voor je.
Gefeliciteerd en succes, Arual!
Ja, het zal uitkomen op ongeveer 12 uur denk ik.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:57 schreef Ghostinthemachine het volgende:
[..]
Voor hoeveel uur is dat postbezorgen? Meestal is dat maar 10 uur ofzo toch..
Waar ben je ongeveer naar op zoek en in welke regio zoek je?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:49 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Zit echt in het wilde weg te reageren op allerlei uitzendfuncties..
Is een beetje hopen op een toevalstreffer.
Zoals Viking84 ook al aangaf, je moet een beetje de waarheid verdraaien, anders willen ze je bij TNT niet hebben. Zeggen dat je lang wilt blijven, zeg desnoods dat je nog een studie doet het komende jaar. Komen ze tijdens het gesprek erachter dat je eigenlijk maar een paar maanden wilt blijven dan kan je het wel vergeten. Het voelt misschien slecht om te liegen, maar bij zo'n schandalig bedrijf als TNT kan je dat best maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:48 schreef Janena het volgende:
[..]
Ja, het zal uitkomen op ongeveer 12 uur denk ik.
Op dit moment voor mij prima (ik zoek een 16 tot 24 uurs baan), ik zoek natuurlijk wel door naar een andere baan maar heb op dit moment geen inkomen, ook geen ww.
10 of 12 uur is beter dan niks :-).
Mijn man werkt gelukkig (meer dan) fulltime.
Ik kan om half 2 bellen en zal dan wel horen of ze zitten te wachten op tijdelijk personeel.
Die van het CBR spreekt me wel aan..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:23 schreef Janena het volgende:
Is dit wat?
http://livit.nl/vacatures298/vestigingsassistent-m-v
(ik ben in de orthopedie gewerkt dus ik hou deze werkgever altijd in de gaten).
Ik weet niet of de vacature nog actueel is, is een 24 uurs functie dus niet fulltime.
En deze kwam ik pas nog tegen, in Rijswijk, fulltime, administratief:
http://cbr.nl/vacatures.pp#3851
Uiterlijk vandaag reageren.
Ik zal er wel een creatieve draai aan gevenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:39 schreef Blobje het volgende:
[..]
Zoals Viking84 ook al aangaf, je moet een beetje de waarheid verdraaien, anders willen ze je bij TNT niet hebben. Zeggen dat je lang wilt blijven, zeg desnoods dat je nog een studie doet het komende jaar. Komen ze tijdens het gesprek erachter dat je eigenlijk maar een paar maanden wilt blijven dan kan je het wel vergeten. Het voelt misschien slecht om te liegen, maar bij zo'n schandalig bedrijf als TNT kan je dat best maken.Succes!
Dat is balen zeg! Enig idee wat je nu gaat doen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:08 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Dat werkzoeken begint echt een ding te worden na mn afstuderen. Bij twee bedrijven moest ik weg wegens een reorganisatie, bij 1 weg gegaan omdat mn baas gewoon weg niet spoorde en onmogelijke werktijden verwachtte en nu dan ontslagen omdat de financiele wereld me helemaal niet ligt. Wat ik eigenlijk al wist.
Gewoon een leuke normale stabiele baan lijkt echt teveel gevraagd..
Of je kunt aannemen dat iemand iets post om te posten ipv nu bezig met zoeken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 01:40 schreef vosss het volgende:
In plaats van zo laat nog op, zouden jullie niet beter vroeg naar bed kunnen gaan en morgen de ochtend op tijd weer beginnen met zoeken of zeg ik nu iets heel geks?
Ow ik heb het topic verder niet gelezen behalve de titel hoor dus ik heb geen idee waar jullie het over hebbenquote:Op woensdag 1 juni 2011 01:48 schreef Frith het volgende:
[..]
Of je kunt aannemen dat iemand iets post om te posten ipv nu bezig met zoeken.![]()
Ik kwam die vacature gewoon tegen omdat ik naar de site van de groene ging.
Een groot gedeelte van het werk zoeken vindt op internet plaats. Wat maakt het uit of je dat 's morgens, 's middags, 's avonds of 's nachts doet?quote:Op woensdag 1 juni 2011 01:40 schreef vosss het volgende:
In plaats van zo laat nog op, zouden jullie niet beter vroeg naar bed kunnen gaan en morgen de ochtend op tijd weer beginnen met zoeken of zeg ik nu iets heel geks?
Zou best vrijwillig kunnen zijn maar het is wel iets wat je op je cv kunt zetten natuurlijkquote:Op woensdag 1 juni 2011 01:39 schreef Frith het volgende:
Dat is vrijwilligerswerk waarschijnlijk.
Dan kun je beter reageren op de vacature voor administratief medewerker (16 uur maar weliswaar) die nu open staat bij de Groene Amsterdammer. Tenminste, als je in Amsterdam woont en dat blad leest, bij toeval.
http://www.groene.nl/comm(...)istratief-medewerker
Ik had vanmorgen 3 voorstellen. 1 verzonden om 23.30 en 2 stuks om 4.38quote:Op woensdag 1 juni 2011 02:05 schreef Balisto het volgende:
Een groot gedeelte van het werk zoeken vindt op internet plaats. Wat maakt het uit of je dat 's morgens, 's middags, 's avonds of 's nachts doet?
Crisis, weer zo'n typische opmerking van iemand die nooit werkloos is geweest. Je wordt er snel genoeg hoorndol van om 24/7 bezig te zijn met zoeken, hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2011 01:40 schreef vosss het volgende:
Vrijwiligerswerk iddquote:Op woensdag 1 juni 2011 00:39 schreef Janena het volgende:
Kwam dit toevallig tegen,...
Voor onze filmsite FOK!film hebben we echte filmliefhebbers nodig. We zoeken gemotiveerde mensen die hun steentje bij willen dragen aan FOK!film. We brengen dagelijks reviews van films en nieuws over films, acteurs en alles wat daar bij komt kijken.
Nieuwsposters
We zijn op zoek naar nieuwsposters die filmnieuws willen posten op de site. Dit kan bestaan uit het posten van nieuws uit geautomatiseerde nieuwsfeeds als die van het ANP of Novum of het vertalen en herschrijven van berichten uit buitenlandse (online) bronnen. Dat laatste zal je hoofdzakelijke taak worden.
Kennis van films, acteurs en de filmwereld in algemene zin, is een vereiste. Daarnaast is de beheersing van de Engelse taal ook iets om rekening mee te houden als je denkt dat dit wel iets voor jou is. Vrijwel alle buitenlandse bronnen zijn Amerikaanse websites.
Ben jij de filmliefhebber die we zoeken? Stuur dan een e-mail met een motivatie en je username voor maandag 6 juni naar film@fok.nl.
Lighten up dude, ik ben zelf ook enkele keren wat langer werkeloos geweest. Ik maakte slechts een grapje afgelopen nachtquote:Op woensdag 1 juni 2011 10:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Crisis, weer zo'n typische opmerking van iemand die nooit werkloos is geweest. Je wordt er snel genoeg hoorndol van om 24/7 bezig te zijn met zoeken, hoor.
Dudettequote:Op woensdag 1 juni 2011 10:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Lighten up dude, ik ben zelf ook enkele keren wat langer werkeloos geweest. Ik maakte slechts een grapje afgelopen nacht
Succes met zoeken naar nieuw werk allemaal; komt vast goed
Gewoon doen, beetje brutaal zijn kan geen kwaad lijkt me.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:47 schreef Fixers het volgende:
Is het done om een open sollicitatie te sturen naar een bedrijf wat gewoon een paar vacatures online heeft staan? De vacatures online passen wel in mijn straatje, maar ik zoek inhoudelijk net iets meer.
Tjah, of je er na zo'n gesprek ook überhaupt nog wel zou willen werken? Heb het zelf ook een keer gehad bij een gesprek. De man waar ik een gesprek mee had heeft me zelf uitgenodigd, maar mijn C.V. was voor hem ook helemaal nieuw, ondanks dat hij die al 2 weken had. Voorbereidingen treffen moet wel van 2 kanten komen lijkt me dan. Waarom hij me uitgenodigd heeft zonder mijn C.V. te hebben gelezen is me een raadsel.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:28 schreef karton2 het volgende:
Had vanmorgen het vreemdste sollicitatiegesprek ooit
Het ging over een open sollicitatie via een uitzendbureau voor in de grafische sector.
Begin van het gesprek verliep standaard; kopie van m'n CV aan de eigenaar geven, kopje thee gekregen etc.
Gaat de beste man eerst uitgebreid m'n CV zitten lezen wat zo'n 10 minuten duurde. (als hij zich wat had voorbereid dan had ie mijn CV doorgelezen wat ie een week eerder via de mail had ontvangen). Snel nog even een CV doorscannen oké, maar dit was gewoon de eerste keer dat hij het zag.
Daarna samen m'n portfolio zitten bekijken waar hij inhoudelijk niet zoveel over zei behalve "mooi", "leuk". Toen hij alles gezien had zegt hij dat m'n portfolio vrij klein is en dat ik mijn werk uitgebreider moest tonen. Nou ja, ik heb in totaal 12 verschillende werken op mijn portfolio staan varierend van werk waar ik binnen een dag mee klaar was en werk waar ik een paar weken mee bezig ben geweest + een beschrijving bij elk werk...klein zou ik het niet durven noemen.
Ook had hij opmerkingen over de navigatie van mijn website (simpele website bestaande uit 4 kleine pagina's met een menubalk bovenaan de pagina), deze zou volgens hem beter kunnen.
Het diepte punt van het gesprek was toen hij begon over hoe duur ik wel niet was. (uitzendbureau heeft salarisindicaties). Pakt hij een rekenmachine erbij en gaat zitten rekenen hoeveel ik hem per uur en per dag zou gaan kosten. Mijn gezichtsuitdrukking zal waarschijnlijk op dehebben geleken.
Naar mijn gevoel heeft hij gewoon zitten zoeken naar redenen om mij af te schepen, zeiken over kleine dingetjes die totaal niet relevant of vergezocht zijn.
Gelukkig had hij ook wat positiefs te melden! Hij vond mij als persoon zeer sterk en gemotiveerd over komen. "Als persoon heb een 200% goed gevoel over jou!".
Ik neem het allemaal maar niet serieus wat hij heeft gezegd, ene oor in en het andere uit. Op naar het volgende bedrijf!
Mag ik vragen hoe jij nu solliciteert? Als vrouw of als man? En meld je het?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:47 schreef Fixers het volgende:
Is het done om een open sollicitatie te sturen naar een bedrijf wat gewoon een paar vacatures online heeft staan? De vacatures online passen wel in mijn straatje, maar ik zoek inhoudelijk net iets meer.
Gister brief gestuurd voor de functie bij het CBR. Net een mailtje gehad dat ik op gesprek mag komen!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:03 schreef Janena het volgende:
Ik kijk vaak bij bedrijven die ik leuk vind en vaak hebben ze meerdere vestigingen.
Ik zoek ook naar administtratief werk en kom zodoende nog wel eens wat tegen.
Succes!
Gewoon als man nog. D'r is aan mij niets te zien en dat zal voorlopig (nog zeker 6 maanden tot een jaar) zo blijven. Ik vind het nu nog niet zo relevant om te melden in een sollicitatie.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij nu solliciteert? Als vrouw of als man? En meld je het?![]()
Super overigens dat je die stap durft te makenis lang geleden dat ik je heb gezien, maar lees nog wel eens mee in R&P
Mocht ik dat ooit meemaken dan zou ik hem interrumperen en vragen waarom hij zich in tegenstelling tot mij klaarblijkelijk totaal niet voorbereidt heeft op ons gesprek.quote:Gaat de beste man eerst uitgebreid m'n CV zitten lezen wat zo'n 10 minuten duurde. (als hij zich wat had voorbereid dan had ie mijn CV doorgelezen wat ie een week eerder via de mail had ontvangen).
Wat leuk!quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:47 schreef Ghostinthemachine het volgende:
[..]
Gister brief gestuurd voor de functie bij het CBR. Net een mailtje gehad dat ik op gesprek mag komen!Helemaal goed.. Snel geregeld zo!
Minimum uurloon voor een 20 jarige is dacht ik iets van 5,50. Dus wat dat betreft mag je niet klagen. Denk dat je in een winkel/supermarkt alleen wel meer kan verdienen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:17 schreef JohnSpek het volgende:
Hoi hoi,
Ik ben op zoek naar werk en kreeg een baan bij een callcenter aangeboden voor 6.75 per uur bruto.
Ik ben student, 20 jaar, WO, nul werkervaring.
Is dit normaal tarief?
Met een 40 urige week zelfs nog minder.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:50 schreef Blobje het volgende:
Minimum uurloon voor een 20 jarige is dacht ik iets van 5,50. Dus wat dat betreft mag je niet klagen. Denk dat je in een winkel/supermarkt alleen wel meer kan verdienen.
Snap helemaal wat je bedoeld.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:46 schreef Blobje het volgende:
Wat heb ik een hekel aan die vacaturesites waar de zoekfunctie gewoon niet van werkt. Vooral Monsterboard heeft er last van. Nooit krijg je de vacatures uit jouw buurt, altijd 100-en kilometers ver weg, terwijl je toch echt jouw omgeving aanklikt. Of van die werkveld specifieke vacaturesites. Dan kijk je bij een website op HRM-gebied voor de vacatures en dan staat er kassamedewerker bij Dirk tussen.![]()
Iemand nog succes gehad de afgelopen dagen?
Ik heb de vraag ook wel eens op een sollicitatiegesprek gehad of ik die site een beetje snap en hoe ik hun vacature gevonden had.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:48 schreef Gemaskerde het volgende:
Snap helemaal wat je bedoeld.
Dat komt ook erg veel voor bij bijbaan sites, vul je 10 km. van Almere in, krijg je allemaal bijbanen in Hilversum. Aha, Hilversum heeft zich verplaatst!
Jaquote:Op maandag 6 juni 2011 14:46 schreef Blobje het volgende:
Iemand nog succes gehad de afgelopen dagen?
Alles is met openbaar te bereiken. Dus zou wachten met aanschaf van een nieuwe auto.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:46 schreef MissDior het volgende:
Ik ben even een paar dagen niet echt actief geweest maar dat komt doordat ik een ongeluk heb gehad en nu is mijn auto total loss verklaard. Zelf heb ik niks maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Aan de ene kant is het misschien een pluspunt om als werkzoekende een auto te hebben maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer een hoop geld. Ik kan nu financieel gezien beter op alles besparen wat mogelijk is. Maar ik wil ook weer niet dat ik niet wordt uitgenodigd op gesprek omdat ik geen auto heb. Wat zouden jullie doen?
Je hebt je rijbewijs en als je uitgenodigd wordt voor een gesprek dan geef je aan dat je niet met je auto kan.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:46 schreef MissDior het volgende:
Ik ben even een paar dagen niet echt actief geweest maar dat komt doordat ik een ongeluk heb gehad en nu is mijn auto total loss verklaard. Zelf heb ik niks maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Aan de ene kant is het misschien een pluspunt om als werkzoekende een auto te hebben maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer een hoop geld. Ik kan nu financieel gezien beter op alles besparen wat mogelijk is. Maar ik wil ook weer niet dat ik niet wordt uitgenodigd op gesprek omdat ik geen auto heb. Wat zouden jullie doen?
Succes.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:10 schreef Dupje het volgende:
Yes yes yes! Ik heb een gesprek! Whieeeeeeeee! Haha, dat ik daar al zo blij mee kan zijn.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:48 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb goed nieuws! Kreeg vanochtend een berichtje van een vriendin dat ze voor de zomermaanden extra ondersteuning zochten op haar werk en of ik interesse had. Ja duh. Vanmiddag op gesprek geweest en donderdag mag ik beginnen. 30-36 uur tot oktober!. En het is 5-10 min fietsen hiervandaan
. Overigens zijn ze ook flexibel als ik een keer een solligesprek heb tussendoor, dus dat is ook fijn
. Het is trouwens bij een gespecialiseerde bibliotheek, ik ga me onder andere met de uitleen van titels bezighouden. Zal eerst het uitleensysteem moeten leren kennen
.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:02 schreef _Arual_ het volgende:
Fij vik, volgens mij is het ook nog een zinnige aanvulling op je cv!
Hebben ze ook de reden verteld waarom je afgewezen bent? Dat werd bij mij wel eens gevraagd bij volgende gesprekken. En als je de reden weet weet je wat je de volgende keer beter/anders kan doen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:07 schreef juxtaposition het volgende:
Vandaag 2 afwijzingen gehad
(Ja, daar ben ik blij mee, die bedrijven hebben nog het fatsoen om te reageren)
Wel jammer dat ik ben afgewezen, maar misschien waren de bedrijven dan toch iets te hoog gegrepen.
Ik moet heel erg wennen! Ik heb altijd in de zorg gewerkt, met veel oudere vrouwen. Nu zit ik tussen jonge, snelle computerjongens. Heel andere sfeer dus. Ik twijfel ook een beetje over mijn schrijfskills. Tot nu toe was ik altijd een geval van "in het land der blinden is eenoog koning" - en hier is iedereen taalfreak. Dus de eisen zijn ook strenger. Ik denk wel dat mijn basis goed is en dat het bij valt te poetsen, maar toch. Ik zou liever een vliegende start hebben gemaakt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]Beter dan werken met bejaarden, wat ik anders zou gaan doen
. Hoe gaat het bij jou op het werk?
. Bevalt het een beetje?
Wij zoeken op dit moment echter iemand met meer relevantie werkervaring.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:29 schreef Rucky het volgende:
[..]
Hebben ze ook de reden verteld waarom je afgewezen bent? Dat werd bij mij wel eens gevraagd bij volgende gesprekken. En als je de reden weet weet je wat je de volgende keer beter/anders kan doen.
Kan je niet een iets minder gespecialiseerde functie binnen die beroepsgroep zoeken, en jezelf langzaam specialiseren in datgene wat je uiteindelijk wil worden?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:24 schreef kipptje het volgende:
Ben ook al een paar maanden bezig met solliciteren. Ik ben nog niet afgestudeerd (moet nog 1 vak in september) maar de afwijzingen stromen binnen. Wil graag hbo docent worden bij de paramedische opleiding en heb daar ook mijn aantekening voor gehaald. Heb alleen geen ervaring -_-
ik vraag me nog altijd af hoe ik die ervaring krijg als niemand mij die ervaring gunt.....
Zover ik weet is de 8% vakantietoeslag wettelijk verplicht. Ik heb begrepen dat de zaterdaghulpen in het bedrijf waar ik werkte die vakantietoeslag gewoon maandelijks bij hun loon kregen. Wellicht dat er omwegen zijn om de vakantietoeslag te omzeilen, met een freelance contract zal dat wel eens kunnen lukken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:15 schreef brtausi het volgende:
Weet één van jullie toevallig of het (wettelijk) mogelijk is dat door middel van het tekenen van een contract je afstand doet van je vakantietoeslag? (of als ik verkeerd zit, in welk topic moet ik dan wezen)
Nou ja, als het gaat om hbo docent, moet je natuurlijk solliciteren in de branche waar je ook voor geleerd hebt. Ben zelfs aan het solliciteren voor promotiefuncties en hbo (research medewerken) functies, maar daar ben ik dan weer voor overgekwalificeerd. Die mensen waren bang dan ik dan bij de eerste de beste kans een promotieplek zou aangrijpen (begrijpelijk natuurlijk).quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:34 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Kan je niet een iets minder gespecialiseerde functie binnen die beroepsgroep zoeken, en jezelf langzaam specialiseren in datgene wat je uiteindelijk wil worden?
Wat doe jij ook alweer voor werk?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:08 schreef Basson het volgende:
Ik heb nu 3 weken klotewerk erop zitten, met nog 5 weken te gaan, wanneer het contract af loopt... Intussen mijn collega's wat beter leren kennen. 3 vrouwen (40+) die nergens anders aan de bak kunnen komen en 1 man (40+) die een eigen winkel in sportartikelen heeft en privé les geeft. Na 9 uur klotewerk gaat ie soms snel door om nog een paar uur privé les te gevenEen kennis van hem (40+) werkt op een andere afdeling waar hij ook klotewerk doet (iets met dozen dichtplakken) en dat terwijl hij enige tijd geleden nog als accountant werkzaam was...
Ondertussen blijf ik de vacaturesites afspeuren naar werk waar je wél hersencellen voor nodig hebt want ik verveel me gewoon tijdens het werk![]()
Net nog een mailtje de deur uitgedaan naar een bedrijf in Duitsland waar ik wellicht een asset kan zijn. 't Is maar 6 uurtjes enkele reis. Lijkt mij goed te doen. Jammer dat mijn Duits in woord en geschrift nogal Saugt.
Ga er even voor zitten.quote:
quote:Op maandag 13 juni 2011 21:28 schreef Basson het volgende:
OMG! Ik check net mijn email en vind daar een reactie van dat Duitse bedrijf. Van de CEO nota bene... Bel me morgen, groetjes...
Vormittag is ochtend, toch?
Sporten helpt hier welquote:Op maandag 13 juni 2011 21:32 schreef Fixers het volgende:
Vormittag is tussen de middag of in de loop van de ochtend als ik het me goed herinner van mijn duitse les. Is je Duits toch niet zo heel slecht dus.
Zeg, wat doen de thuiszitters om een beetje regelmaat te creëren? Ik heb 't gevoel mezelf een beetje in de weg te zitten en tegen de muren op te lopen. Nu heb ik niet bepaald een overvloed aan zelfdiscipline, dus lang hangen, lummelen en uitslapen is wel een valkuil voor me.
Juich maar niet te vroeg. Ik heb 2 maanden geleden apparatuur van ze geleend voor een workshop. Gelijk na de workshop geretourneerd, maar misschien hebben ze het nog altijd niet ontvangenquote:
Weekend = weekend. Geen sollicitatieactiviteiten of zorgen in het weekend, maar de focus op leuke zaken. Dit was een behoorlijke steunpilaar voor mij iig. Al heb ik wel op een zondag gesolliciteerd bij het bedrijf waar ik nu voor werk, maar goed.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:32 schreef Fixers het volgende:
Vormittag is tussen de middag of in de loop van de ochtend als ik het me goed herinner van mijn duitse les. Is je Duits toch niet zo heel slecht dus.
Edit volgens de Duitse wikipedia: alles tussen ontbijt en middagmaal.
Zeg, wat doen de thuiszitters om een beetje regelmaat te creëren? Ik heb 't gevoel mezelf een beetje in de weg te zitten en tegen de muren op te lopen. Nu heb ik niet bepaald een overvloed aan zelfdiscipline, dus lang hangen, lummelen en uitslapen is wel een valkuil voor me.
Ik heb voor mezelf nu wel een klein bijbaantje om gewoon bezig te zijn (en natuurlijk ook voor het inkomen). Ik geef freelance bijles en werk ook nog in een pretpark, gewoon banen waar je eigenlijk altijd wel voor wordt aangenomen maar ook makkelijk mee kan stoppen als je een 'echte' baan hebt gevonden.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:32 schreef Fixers het volgende:
Edit volgens de Duitse wikipedia: alles tussen ontbijt en middagmaal.
Ik geef je groot gelijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:53 schreef Balisto het volgende:
Ugh... Ik zou deze week via een uitzendbureau wat schoonmaakwerk doen. Word ik teruggebeld met de mededeling dat ik een zwarte pantalon, witte polo en nette zwarte schoenen aan moet. Ik heb zo'n outfit niet, en het uitzendbureau en schoonmaakbedrijf kunnen mij ook niets lenen.
Ik heb dus maar gezegd dat het dan niet doorgaat, ik ga namelijk echt niet voor zo'n stom baantje nieuwe kleren aanschaffen.Mens van het uitzendburau natuurlijk weer helemaal chagrijnig.
Ik kreeg ook eens werkschoenen van een uitzendbureau, ze belde mij destijds op een woensdag op als ik nog interesse in die vacature had. Ja gezegd, vroegen ze als ik morgen al kon beginnen en die woensdag nog naar het uizendbureau om schoenen op te halen en gesprek. Zegt die jongen daar dat ik makkelijk lange tijd kan werken zelfs wanneer ik weer begin met studie. Klonk als een mooi vooruitzicht en kreeg meteen die werkschoenen (lelijkste werkschoenen die ik ooit heb gezienquote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:58 schreef The_Dean het volgende:
Nee, doen ze eigenlijk nooit. Enige wat ik ooit kreeg van een uitzendburo was een paar werkschoenen.
Verder moest ik altijd de voorschreven kleding zelf regelen.
Gelukkig ging het nooit verder dan 'een' lange broek of een wit t-shirt [bakkerij].
Natuurlijk krijg je in fabrieken enzo wel stofjassen/overals of andere beschermende kleding van de zaak, maar die worden dan ook vanuit het bedrijf gewassen bij een textielboer.
Zelfde hier, want geen werkquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:10 schreef Viking84 het volgende:
Pff, gelukkig blijft al dat gezeik met werkkleding en -schoenen mij bespaard zeg.
Hier wel werk vanaf overmorgen!quote:
Netjes, gefeliciteerdquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hier wel werk vanaf overmorgen!. Maar geen werk waar ik werkkleding voor nodig is.
Wat trouwens ook best lekker is: een brief krijgen van de belastingdienst dat je over 2009 nog een lekker sommetje terug krijgt. Een sommetje waar ik zonder werk toch alweer 1,5 maand van kan overleven
.
Ben aan het zoeken sinds eind maart en echt actief sinds begin april. Ben rond eind april gestopt met Hbo studie Culturele en maatschappelijke vorming en was dus eigenlijk van plan zoveel mogelijk te gaan werken, maar wilt niet echt lukken. Bijna niks te vinden wat geschikt is, of alleen baantjes die 3,79 bruto per uur verdienen als 18 jarige.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:23 schreef Viking84 het volgende:
@ Gemaskerde: hoe lang zoek je al?
Ik ben zelf sinds januari actief aan het zoeken geweest. Gelukkig straks voor 3,5 maand onder de pannen, maar ik heb ook dagen gehad dat ik echt dacht dat ik gek werd.... Verveelde me kapot
. Heb je wel een dagbesteding nu?
.
Jup, informaticaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:29 schreef Viking84 het volgende:
Ga je in september weer studeren dan?. Dan weet je iig wanneer er een eind aan komt
.
Ik ben ook geen big spender, maar ik vind het wel heel fijn dat ik de komende tijd weer even adem kan halen, financieel gezien. Weer eens nieuwe kleren kopen, iemand mee uit eten nemen etc.
Wat voor vakantiewerk ben je naar opzoek?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Waarom kan ik nergens vakantiewerk vinden? Vorig jaar ging het veel makkelijker
Yepquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:31 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Jup, informaticaGehaal de andere sector op haha.
Ik snap wat je bedoeld ja. Ook al ben je geen big-spender, je geld wordt er uiteindelijk niet meer op en vertrouwen in een baan ook niet, you know i'm saying?
Wat voor werk ga je doen?
Aha, dat had ik gelezen jaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Yep. Je gaat zoveel mogelijk op de centen zitten, want je weet niet hoe lang je nog met je geld moet doen
. En als er weer wat binnenkomt...
Ik ga bij een bibliotheek werken, als manusje-van-alles(zie hierboven).
@ hierboven: wat zoek je dan voor vakantiewerk? In de zorg zijn ze altijd wel op zoek naar mensen. Weet niet of je ervaring hebt in de zorg en of je met bejaarden wilt werken?.
Als je wat gevonden hebt PM dan ook even aubquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Waarom kan ik nergens vakantiewerk vinden? Vorig jaar ging het veel makkelijker
Het liefst iets technisch waar ik ook nog wat van kan leren, maar goed alles is beter als niks.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat voor vakantiewerk ben je naar opzoek?
Zoiets had ik laatst ook. Gesolliciteerd naar een assistentfunctie. Goed eerste gesprek gehad. Werd zelfs al wat kort over de beloning gesproken. Krijg ik week later telefoon: "Sorry, je hebt werkelijk de absoluut perfecte competenties en precies passende werkervaring, maar er was een betere klik met een andere kandidaat." Ok dat kan ik nog volgen. Al vind ik iemand met perfecte competenties de deur wijzen raar, sociaal moet je ook goed met elkaar overweg kunnen. Dat is net zo goed belangrijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:13 schreef Gemaskerde het volgende:
Hmggf, had vorige week twee solicitaties op woensdag. Eerste ging niet helemaal goed werden nogal slechte vragen gesteld waardoor die recruiter totaal geen goed beeld van mij kreeg. Tweede gesprek ging fantastisch. Eerste was btw. voor callcenter, tweede voor een winkel mbt. verkoop van babymeubels. Degene met wie ik een gesprek had was erg positief en vond mij de beste kandidaat. Werkten op dat moment 10 meiden, 3 mannen en hij wou dus graag een man erbij. Nja, einde van het gesprek met erg positief gevoel weg aangezien het echt klikte.
Zou de volgende dag gebeld worden aangezien de oorspronkelijke persoon ziek was. Niets gehoord, dag erna gebeld. Zou dinsdag iets horen. Nog niet gehoord, bel ik net zelf. Ja, we hebben iemand anders gevonden. Blegh, rot dan op met mij een heel positief gevoel geven en uiteindelijk toch iemand anders te kiezenOja eerste is het ook niet geworden, had meer hart voor die tweede.
Wat debiel zeg... Blijkbaar waren ze dus ook niet zó enthousiast over jou dat ze je alsnog vroegen? Of miss durfden ze niet na hun afgangquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zoiets had ik laatst ook. Gesolliciteerd naar een assistentfunctie. Goed eerste gesprek gehad. Werd zelfs al wat kort over de beloning gesproken. Krijg ik week later telefoon: "Sorry, je hebt werkelijk de absoluut perfecte competenties en precies passende werkervaring, maar er was een betere klik met een andere kandidaat." Ok dat kan ik nog volgen. Al vind ik iemand met perfecte competenties de deur wijzen raar, sociaal moet je ook goed met elkaar overweg kunnen. Dat is net zo goed belangrijk.
Nog geen week stond dezelfde vacature ineens online. Ik heb gebeld om verhaal te halen. Bleek dat die persoon met die geweldige klik plots afgezien had. Zo goed was die klik dus niet.Helaas niet meer gevraagd op een herhaling in de sollicitatieronde. Jammer want ik had enorm veel zin in die functie.
Denk niet enthousiast genoeg. Heb duidelijk aangegeven nog steeds interesse te hebben. Zal wel iets verkeerds hebben gezegd dat een gevoelige snaar heeft geraakt tijdens het gesprek.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat debiel zeg... Blijkbaar waren ze dus ook niet zó enthousiast over jou dat ze je alsnog vroegen? Of miss durfden ze niet na hun afgang.
Wat een kansloze actie.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zoiets had ik laatst ook. Gesolliciteerd naar een assistentfunctie. Goed eerste gesprek gehad. Werd zelfs al wat kort over de beloning gesproken. Krijg ik week later telefoon: "Sorry, je hebt werkelijk de absoluut perfecte competenties en precies passende werkervaring, maar er was een betere klik met een andere kandidaat." Ok dat kan ik nog volgen. Al vind ik iemand met perfecte competenties de deur wijzen raar, sociaal moet je ook goed met elkaar overweg kunnen. Dat is net zo goed belangrijk.
Nog geen week stond dezelfde vacature ineens online. Ik heb gebeld om verhaal te halen. Bleek dat die persoon met die geweldige klik plots afgezien had. Zo goed was die klik dus niet.Helaas niet meer gevraagd op een herhaling in de sollicitatieronde. Jammer want ik had enorm veel zin in die functie.
In wat voor afdeling zoek je werk?quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:50 schreef MissDior het volgende:
Helaas heb ik een afwijzing gekregen op de sollicitatie bij gemeente Ridderkerk. We gaan weer vrolijk verder. Ik heb nu een vacature gevonden bij gemeente Barendrecht en Careyn. Ik hoop zo dat dit wel iets gaat worden!
Dat hele werkcoach gebeuren is ook een slap verhaal hoor, mijn liefquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:48 schreef Fixers het volgende:
Ik heb bij het UWV zo'n competentie test gedaan, gisteren de uitslag van gekregen. Moet zeggen dat er meer nuttigs uit is gekomen als dat ik aanvankelijk had verwacht toen ik die test maakte. Het heeft me wat richting gegeven in de vakgebieden en type banen waar ik naar moet zoeken.
Dat de scores niet worden aangepast aan de actuele bezuinigingsplannen snap ik wel. Zo'n test bouwen kost wel wat tijd. Maar zo'n werkcoach moet toch beter weten dan in het huidige economische en politieke klimaat iemand te adviseren werk te zoeken in de culturele sector of het openbaar bestuur. Dat zijn juist de plekken waar het meest bezuinigd moet gaan worden.
Tja, je zou ook kunnen zeggen dat ze dan geen uitkering had hoeven aanvragen. Blijkbaar niet nodig toch?quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat hele werkcoach gebeuren is ook een slap verhaal hoor, mijn liefis per 1 juli baan-loos, maar heeft al 2 sollicitaties lopen. Mooi dat zij ook op moet komen draven bij het speeddaten (
) met uitzendbureau's en een online film over solliciteren moet bekijken ter voorbereiding. Dit terwijl ze gisteren al een 2e gesprek heeft gevoerd (45 minuten in het frans) voor een vergelijkbare baan, as dinsdag bij andere werkgever mag komen voor een 1e gesprek voor nog betere baan dan die ze verlaat.
Het zou (idealiter) voor 1 maandje ter overbrugging zijn, zegmaar waar de WW ook expliciet voor bedoelt is. Als het allemaal gaat zoals gewenst, kan ze wss per 1 augustus weer aan de slag. Blijkbaar kan die werkcoach dat niet (h)erkennen oid, en is elke nuance ze volledig vreemd.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:43 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Tja, je zou ook kunnen zeggen dat ze dan geen uitkering had hoeven aanvragen. Blijkbaar niet nodig toch?
En ja, als je een uitkering aanvraagt horen die sufheden erbij. Gelukkig krijg je er ook een paar centen bij.
Wtf, dat is wel heel knulligquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:19 schreef Balisto het volgende:
Hier in Groningen schijnt het helemaal erg te zijn bij het UWV naar wat ik heb gehoord:
Knullige presentaties over solliciteren en cv's, suffe kringgesprekken (alle niveaus door elkaar, van universitair afgestudeerden tot mensen die nooit een school van binnen hebben gezien), werkcoaches die je niet helpen en dan na weken opeens met het briljante idee komen om je bij een uitzendbureau in te schrijven.
Als je in het daadwerkelijke werktraject terechtkomt moet je de hele dag aanwezig zijn op de sociale werkplaats, eerst om op pc's vacaturesites te bekijken (alsof je dat thuis niet doet) en als je daarmee klaar bent gordijnhaakjes te vouwen. Echt enorm behulpzaam bij het vinden van een baan...
En als je dan eens op eigen initiatief een parttime baan hebt gevonden krijg je te horen dat je niet meewerkt en verlies je allerlei rechten. Je moet en zal via hen een fulltime baan vinden.
Succes!quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:20 schreef kipptje het volgende:
Ben net gebeld door het AMC dat ik volgende week op gesprek mag komen! Totaal niet verwacht! Let's hope for the best
Groningen @ Workquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:19 schreef Balisto het volgende:
Hier in Groningen schijnt het helemaal erg te zijn bij het UWV naar wat ik heb gehoord:
Knullige presentaties over solliciteren en cv's, suffe kringgesprekken (alle niveaus door elkaar, van universitair afgestudeerden tot mensen die nooit een school van binnen hebben gezien), werkcoaches die je niet helpen en dan na weken opeens met het briljante idee komen om je bij een uitzendbureau in te schrijven.
Als je in het daadwerkelijke werktraject terechtkomt moet je de hele dag aanwezig zijn op de sociale werkplaats, eerst om op pc's vacaturesites te bekijken (alsof je dat thuis niet doet) en als je daarmee klaar bent gordijnhaakjes te vouwen. Echt enorm behulpzaam bij het vinden van een baan...
En als je dan eens op eigen initiatief een parttime baan hebt gevonden krijg je te horen dat je niet meewerkt en verlies je allerlei rechten. Je moet en zal via hen een fulltime baan vinden.
Toen ik bij het UWV was, was er iemand die per 1 februari een baan had gevonden (het was half januari) en als zij geld wilde vangen voor de periode tot 1 februari, moest zij idd ook solliciteren etcquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat hele werkcoach gebeuren is ook een slap verhaal hoor, mijn liefis per 1 juli baan-loos, maar heeft al 2 sollicitaties lopen. Mooi dat zij ook op moet komen draven bij het speeddaten (
) met uitzendbureau's en een online film over solliciteren moet bekijken ter voorbereiding. Dit terwijl ze gisteren al een 2e gesprek heeft gevoerd (45 minuten in het frans) voor een vergelijkbare baan, as dinsdag bij andere werkgever mag komen voor een 1e gesprek voor nog betere baan dan die ze verlaat.
Ze zullen er vast een goede reden voor hebben, ingegeven door lui die er een puinzooi van maken, of gewoon frauderen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Toen ik bij het UWV was, was er iemand die per 1 februari een baan had gevonden (het was half januari) en als zij geld wilde vangen voor de periode tot 1 februari, moest zij idd ook solliciteren etc.
Ik denk dat mensen die geld willen om een periode te overbruggen een probleemgeval zijn voor het UWV: UWV werkt volgens voor wat hoort wat. Als jij geld wilt, moet je laten zien dat je beschikbaar bent voor werk. Thuis zitten omdat je toch al werk hebt, hoort daar niet echt bij.
Dat is de grootste groep idd, van die lapzwansen. Ik schaamde me eigenlijk dood om me bij het UWV te moeten melden en tussen dat schorriemorrie te moeten plaatsnemen. Maar ik heb het laatste half jaar gelukkig nauwelijks met het UWV te maken gehad. Had geen recht op een uitkering, dusquote:Op woensdag 15 juni 2011 15:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ze zullen er vast een goede reden voor hebben, ingegeven door lui die er een puinzooi van maken, of gewoon frauderen.
Sommige types die mijn vader nog wel eens kreeg via een uitzendbureau vroeger, moesten door hun begeleiders van het UWV uit bed gebeld worden om op tijd te komen. Ik zeg het niet graag, maar dat waren gewoon echte kneuzen, die ze nog de reet af moesten vegen.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:14 schreef Basson het volgende:
Dit wordt waarschijnlijk een chaotisch verhaal (of niet, kan ook)
Ik heb gisteren met de CEO van het Duitse bedrijf gebeld en na mijn eerste paar zinnetjes in het Duits maar voorzichtig gevraagd of het OK was om in het Engels verder te pratenHij reageerde eerste met: jetzt jetzt, und Sie willen in Deutchland an de slag? (losse vertaling) Vervolgd door mijn smoesje met yes yes, I'm a little rusty but I'm sure it'll all come back to me. Nu zit dat Duits ook wel ergens in de archieven van mijn brein, maar als je het nooit gebruikt is het zo lastig om het ineens terug te halen.
Mijn timing om hen te contacteren lijkt haast van boven te zijn ingegeven, want ze zijn actief op zoek naar iemand voor een bepaalde afdeling, en mijn ervaring sluit daar EXACT bij aan. Sterker nog: Er is niemand in heel Europa die beter voor deze baan gekwalificeerd is dan ik. Toch gek om te zeggen met enkel een MBO diploma op zak![]()
Hoe bizar wil je het hebben.
Het Duits bleek later ook weer niet zo'n groot probleem te zijn want voor de functie ga ik mij (als ik de baan krijg) bezig houden met het onderhouden van het internationale dealernetwerk en het verzenden van orders naar de dealers. Beetje customer service etc. Engels is dan handig. Leuk gesprek gehad en hij was behoorlijk enthousiast. Het hele gesprek eindigde heel amikaal.
Nu komt er een grappige twist:
Ik ben binnen het cameravak gespecialiseerd in een bepaald stuk techniek en voor de fabrikant van dit stuk techniek werk ik al jaren op vakbeurzen. Ik ken ze goed. In februari nog een wilde nacht in A'dam mee gehad. Je kent het wel.
De baas van het Duitse bedrijf zou de CEO van het andere bedrijf bellen om wat meer over mijn werk en know-how te weten te komen. Als referentie dus. Ik ben heerlijk mobiel dus ik stuur gelijk een email naar dat bedrijf om ze te laten weten dat ze een telefoontje mogen verwachten. Wat later (tijdzones) krijg een een reply met: We gaan je de hemel inprijzen!
Da's mooi meegenomen
Misschien moet ik dit verhaal later nog eens editen want ik heb nogal zitten schuivenEnthousiasme en zo
![]()
![]()
Hoop dat het goed gaat vanmiddag!quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:05 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Gvd gister twee gesprekken gehad en op allebei ben ik het niet geworden.
Vanmiddag nog een gesprek in de tweede ronde bij een bedrijf hoop dat het goed gaat en klikt! Maak me lichtelijk zorgen..
Ik vraag wel altijd de reden waarom ik niet aangenomen ben. Dat is handig om te weten bij een volgend gesprek.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:05 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Vanmiddag nog een gesprek in de tweede ronde bij een bedrijf hoop dat het goed gaat en klikt! Maak me lichtelijk zorgen..
Hoe ging het?quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:05 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Op sommige dagen vliegt het je gewoon even wat meer aan dan andersquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:56 schreef cafpow het volgende:
voel me vreemd, ongemakkelijk terwijl de situatie gewoon dagelijks is...
Als ik jou was zal ik even vragen naar de voorwaarden voor die lening. Rentebetalen is natuurlijk niet leuk, maar het tarief bij de IBG is allezins redelijk. Normaal gesproken kan je boetevrij extra aflossen wanneer je wilt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef MissDior het volgende:
De vraag was of ik het voor de 24ste even over wil maken anders wordt het bedrag omgezet in een lening met rente. Aaaaaaaaaaaaargh ik ben zoooo boos
Uitzendbureau's zijn no-go'squote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:37 schreef Fixers het volgende:
Net weer een uitzendbureau bezocht. Was weer volslagen nutteloos. Ze lijken alleen maar outboundcalcenter werk te hebben
Mja. Ik wil de overstap maken van detailhandel naar een back-office functie, iets met cijfertjes. Dat ligt mij en dat was het oorspronkelijke plan. Dat winkelwerk kwam per toeval op mijn pad en dat beviel goed, de promoties hielpen daar wel bij.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:53 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Uitzendbureau's zijn no-go's
Heb ook besloten liever zelf langer te zoeken naar een werkgever dan via uitzendbureau.
Anders moet je constant naar verschillende locaties en het is vrijwel altijd tijdelijk werk voor het minumumloon..
UWV zijn we gauw van af, mijn liefquote:Op woensdag 15 juni 2011 15:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is de grootste groep idd, van die lapzwansen. Ik schaamde me eigenlijk dood om me bij het UWV te moeten melden en tussen dat schorriemorrie te moeten plaatsnemen. Maar ik heb het laatste half jaar gelukkig nauwelijks met het UWV te maken gehad. Had geen recht op een uitkering, dus.
Je zou je eens kunnen verdiepen in de meest voorkomende ERP-systemen. (SAP, Business-one, etc) Kennis daarvan is toch vaak al een pré.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mja. Ik wil de overstap maken van detailhandel naar een back-office functie, iets met cijfertjes. Dat ligt mij en dat was het oorspronkelijke plan. Dat winkelwerk kwam per toeval op mijn pad en dat beviel goed, de promoties hielpen daar wel bij.
Maar op administratief gebied heb ik behalve een half jaar stage weinig ervaring. Wat tijdelijks via uitzendbureau's kan mijn cv wat opkrikken. Maar 't lijk wel alsof ze alleen maar cold-call aquisitie in de aanbieding hebben. Dat doe ik dus echt niet.
Pijpleidingschepen? Voor de olie-industrie? Wat voor aanpassingen? Aan het schip zelf, het pijplegsysteem of weer iets totaal anders?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:09 schreef Rucky het volgende:
Ik heb vandaag een gesprek gehad bij een detacheringsbureau en ik word volgende week voorgesteld aan de opdrachtgever. Dat is een bedrijf die een engineer zoekt voor aanpassingen tbv onderzeese pijpleidingschepen. Het ziet er interessant uit.![]()
Ik heb goede hoop iig.
Yep, voornamelijk aanpassingen aan de schepen tbv een project of verbetering. Maar mijn werk zal ik op een kantoor doen. Misschien dat wat ik engineer nooit in het echt zal zien. Dat vind ik dan wel weer jammer.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:49 schreef skrn het volgende:
Pijpleidingschepen? Voor de olie-industrie? Wat voor aanpassingen? Aan het schip zelf, het pijplegsysteem of weer iets totaal anders?
Ik ben nu al twee/drie maanden op zoek naar iets anders. Ik ben namelijk ook engineer.
Dat idd! Succes alvast!quote:Op zondag 19 juni 2011 11:24 schreef gifkwal het volgende:
Als ze al zoveel voor je regelen (hotel) en het gesprek tijdens een etentje plaatsvindt klinkt mij dat wel positief in de oren, ja! Veel succes gewenst.
Geachte Heer / Mevrouw,quote:Op zondag 19 juni 2011 12:06 schreef Flew het volgende:
Ik meld me ook.
Ik ben bezig met de laatste loodjes van mijn opleiding, en ben over welgeteld twee weken hopelijk officieel afgestudeerd.
Ik heb nu een vacature gevonden, waar ik mijn ogen niet meer van kan afhouden, en wil daarom dus ook een originele, pakkende sollicitatiebrief schrijven.
Alleen kom ik niet verder dan de eerste alinea..
quote:Op zondag 19 juni 2011 12:28 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Geachte Heer / Mevrouw,
In de krant zag ik uw vacature als Managing Director bij uw bedrijf.
Omdat ik denk zeer geschikt te zijn voor deze functie, verwacht ik u morgen om 12.00 op mijn kantoor.
Hoogachtend,
Flew
Ik had via een formulier op een website 'gesolliciteerd'. Ik kreeg een kopie van het geheel in mijn mailbox en dat zag er wel even anders uit. Als de ontvanger de 'sollicitatie' ook zo ontvangt, dan maak ik bij voorbaat al weinig kans... het komt enorm onpersoonlijk over! Beter is als je de werkelijke contact gegevens weet te achterhalen en netjes een email stuurt.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:27 schreef skrn het volgende:
Nee, ik doe het ook per e-mail. Nou ja, wat Rucky zegt, meestal via de website, maar het is inderdaad wel zo dat je niet kan controleren wat je hebt verzonden. Dan vind ik het geen gek idee om dan maar 'echte' e-mail te gebruiken in plaats van zo'n upload-knop.
Je moet idd wel een baan hebben waar je plezier in hebt. Ik hoop dat je wat tegenkomt in stad. Ik ben me al aan het voorbereiden voor mijn gesprek van donderdag.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:45 schreef kipptje het volgende:
Nou, ik heb de knoop doorgehakt: ik ga ontslag nemen bij mij vakantiebaan in het pretpark. Ik weet niet wat er is dit jaar maar werd er echt doodongelukkig van. Maar voordat ik ontslag neem moet ik een plaatsvervangend baantje vinden. Ik denk dat ik maar eens de stad in ga en ga kijken of de winkels daar hulpkrachten nodig hebben.....
Ok bedankt, laat ik me er dan maar is heen trappen want ik begin behoorlijk ontmoedigd te raken van die standaard afwijzingen van 5 regels waarin mijn gebrek aan ervaring wordt aangekaart. (Ik heb een hekel aan de Tempo Team reclame reclamecampagne)quote:Op maandag 20 juni 2011 12:43 schreef gifkwal het volgende:
Je kan gewoon binnenstappen. Neem je CV mee om daar eventueel achter te kunnen laten.
Tsja, geen zin is denk ik niet helemaal het goede woord. Ga volgende maand 15 dagen op vakantie dus als ik nu ga solliciteren wordt het meeste toch daarna verplaatst. Dus dacht ik bij mezelf, ga ik gewoon lekker werken tot dan. Hebt alleen helemaal geen zekerheidquote:Op maandag 20 juni 2011 07:21 schreef Viking84 het volgende:
Tja, je hebt iig al een baan en dus inkomsten momenteel, dat scheelt een hoop. En als je geen zin hebt om écht te solliciteren, dan is dat ook niet echt nodig
.
Is dat die reclame van die boot die uit elkaar valt als hij te water wordt gelaten? Dat gaat over mensen met ervaring die bij hun terecht kunnen of iets dergelijks. Erger me ook dood aan die reclame.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ok bedankt, laat ik me er dan maar is heen trappen want ik begin behoorlijk ontmoedigd te raken van die standaard afwijzingen van 5 regels waarin mijn gebrek aan ervaring wordt aangekaart. (Ik heb een hekel aan de Tempo Team reclame reclamecampagne)
Ja inclusief radio waarin ze de +punten van jongeren noemen om later te stellen dat je daar niks aan hebt zonder ervaren mensen.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:13 schreef Blobje het volgende:
[..]
Is dat die reclame van die boot die uit elkaar valt als hij te water wordt gelaten? Dat gaat over mensen met ervaring die bij hun terecht kunnen of iets dergelijks. Erger me ook dood aan die reclame.
Belachelijk inderdaad. Het is precies hoe de arbeidsmarkt in elkaar zit. Ervaring gevraagd, diploma's maken eigenlijk al niks meer uit. Alleen doen zij zo schijnheilig alsof ze de enige zijn waar "oudere" mensen nog terecht kunnen. Terwijl de generatie met ervaring toch makkelijker aan een baan komt dan de afgestudeerden. Uitzonderingen van 55+ daargelaten.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ja inclusief radio waarin ze de +punten van jongeren noemen om later te stellen dat je daar niks aan hebt zonder ervaren mensen.
En dit is een goed alternatief voor een baan?quote:Op maandag 20 juni 2011 23:01 schreef mikkafca het volgende:
“>50 dollar p/d verdienen? Simpel met deze website!”
Ik vind het een goed stuk, wellicht beetje brutaal maar waarheid. Waarheid gaat voor brutaal lijkt mijquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:43 schreef MissDior het volgende:
Ja ik heb net een sollicitatie als studieloopbaanbegeleider eruit gedaan en ik ga er vandaag nog een uitgooien naar de gemeente voor de functie re-integratieconsulent maar ik betwijfel of mijn motivatie wel goed is. Ik heb nu in de brief staan:
Ik heb de functie medewerker poolbureau als leukst ervaren. Dit vanwege het feit dat ik mensen niet alleen aan het werk hielp maar ook de mensen kon helpen met allerlei problemen waar ze tegenaan liepen tijdens of door hun werk. De functie re-integratieconsulent is mij op het lijf geschreven vanwege mijn eerdere werkervaringen maar ook vanwege het feit dat ik na een jaar werkloos te zijn mezelf nu ook ervaringsdeskundige mag noemen.
Ik twijfel over bovenstaand stukje omdat het vrij brutaal is? Wat vind jij? Jullie?
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:24 schreef MissDior het volgende:
Hahaha super bedankt voor jullie reacties! Ik heb net online gesolliciteerd dus ik ga vanaf nu weer heeel hard hopen en duimen!
Qua stijl zou ik niet teveel "vanwege" achter elkaar gebruiken. Probeer een van de drie bijvoorbeeld te vervangen met "omdat". "vanwege het feit" an sich klinkt nogal wollig, probeer krachtig en bondig te schrijven. Opbouwende kritiek, maar lijkt me overbodig te meldenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:43 schreef MissDior het volgende:
Ja ik heb net een sollicitatie als studieloopbaanbegeleider eruit gedaan en ik ga er vandaag nog een uitgooien naar de gemeente voor de functie re-integratieconsulent maar ik betwijfel of mijn motivatie wel goed is. Ik heb nu in de brief staan:
Ik heb de functie medewerker poolbureau als leukst ervaren. Dit vanwege het feit dat ik mensen niet alleen aan het werk hielp maar ook de mensen kon helpen met allerlei problemen waar ze tegenaan liepen tijdens of door hun werk. De functie re-integratieconsulent is mij op het lijf geschreven vanwege mijn eerdere werkervaringen maar ook vanwege het feit dat ik na een jaar werkloos te zijn mezelf nu ook ervaringsdeskundige mag noemen.
Ik twijfel over bovenstaand stukje omdat het vrij brutaal is? Wat vind jij? Jullie?
Bellen dus!quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:42 schreef Janena het volgende:
Ja, die dingen blijven lastig...
Ik denk dat ik afwacht tot het einde van deze week (wie weet heb ik dan al vanzelf bericht) en er anders vrijdag naartoe bel of mail.
Ik hoor de familie ook al denken. "Wat fijn dat Janena een leuke baan heeft gevonden! Ik hoop dat ze het er erg naar haar zin heeft!".quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:09 schreef Janena het volgende:
O ja, net nog een sollicitatie uitgedaan maar een administratieve baan bij een bedrijf wat doet in lingerie en (sexy) clubwear... Lijkt me eigenlijk best leuk maar ik hoor de familie al denken:.
Ik zou er ook wel willen werken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik hoor de familie ook al denken. "Wat fijn dat Janena een leuke baan heeft gevonden! Ik hoop dat ze het er erg naar haar zin heeft!".
Hij is wel wat overrated eerlijk is eerlijk. Er zitten goede elementen in, maar hmz, als ik hem zou ontvangen zou ik ook even moeten glimlachenquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:53 schreef Flew het volgende:
Ik heb mijn sollicitatiebrief af!![]()
Maar ik twijfel nog een beetje over de inhoud, en of het originele tintje niet té is geworden..
Is er iemand die mijn brief eens wil nalezen?
Ik ga je uitgebreid antwoord geven per mail!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:07 schreef Flew het volgende:
Bedankt voor je input, HeetBoven!
Mag ik vragen wat jij dan zou veranderen?
Ik hoop dat je aangenomen wordt en onervaren blijft.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:45 schreef Flew het volgende:
Jongens, jullie zijn helden!
Ik voel me zo stuntelig en onwetend, maar dit wordt mijn eerste sollicitatiebrief - en hopelijk gesprek - ooit, dus ik ben allesbehalve ervaren.
Dus vandaar dat ik ook om hulp en adviezen vraag van andere, meer ervaren mensen..
Doet me goed!![]()
Hoeft niet perse.. je moet ook een beetje geluk hebben. Ik zou dr een middag of een dag voor nemen, de stad ingaan en je bij elk uitzendbureau in laten schrijven. Zorg dat je een cv en paspoort bij je heb en doe jezelf positief voor. Bedenk alvast een verhaaltje van wie je bent, wat je hebt gedaan en waar je naar opzoek bent.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:01 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik heb pas op een paar functies gereageerd maar ik zie nu al een trend: "vele reacties.." "kandidaten die beter aansluiten op het functieprofiel..".
Enfin, ik vroeg me af of het verstandig is me in te schrijven bij een uitzendbureau? Uiteraard blijf ik zelf ook actief op zoek. Iemand positieve/negatieve ervaringen mee? Aan de ene kant denk ik: misschien kunnen ze een starter zoals ik een beetje begeleiden waar nodig, anderzijds ben ik bang dat ze alleen maar aankomen met callcentermedewerker baantjes oid.
Bedankt voor de tip! Ik was wel van plan om een paar uitzendbureaus te selecteren en om op zoek te gaan naar uitzendbureaus die wat meer gericht zijn op mijn branchequote:Op donderdag 23 juni 2011 12:06 schreef Ghostinthemachine het volgende:
[..]
Hoeft niet perse.. je moet ook een beetje geluk hebben. Ik zou dr een middag of een dag voor nemen, de stad ingaan en je bij elk uitzendbureau in laten schrijven. Zorg dat je een cv en paspoort bij je heb en doe jezelf positief voor. Bedenk alvast een verhaaltje van wie je bent, wat je hebt gedaan en waar je naar opzoek bent.
Verder geef ik toe dat er ontzettende idiooten tussen zitten bij uitzendbureaus die met hun domme gedrag het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen. Maar wie weet heb je net geluk en pas je toevallig net op een functie diie binnen is gekomen.
Ik heb wel een positieve ervaring voor je. Mijn eerste vaste baan heb ik via een uitzendbureau gekregen. En dat was echt niet bollen pellen of hamburgers flippen, maar software ontwikkeling op niveau bij een groot financieel kantoor. Het uitzendbureau is dus niet per definitie troep. Al zal ik wel het nodige geluk gehad hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:01 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik heb pas op een paar functies gereageerd maar ik zie nu al een trend: "vele reacties.." "kandidaten die beter aansluiten op het functieprofiel..".
Enfin, ik vroeg me af of het verstandig is me in te schrijven bij een uitzendbureau? Uiteraard blijf ik zelf ook actief op zoek. Iemand positieve/negatieve ervaringen mee? Aan de ene kant denk ik: misschien kunnen ze een starter zoals ik een beetje begeleiden waar nodig, anderzijds ben ik bang dat ze alleen maar aankomen met callcentermedewerker baantjes oid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |